Pro et Contra, ki dviguje prah na Facebooku: je COVID-19 nevaren ali ne?
POSLUŠAJ ČLANEK
Marko Potrč, tv voditelj in influencer, je na družabnih omrežjih nedavno objavil nekakšen manifest proti ukrepom za zamejevanje koronavirusa, katerega je primerjal z gripo.
Njegov obširen zapis, v katerem pravi, naj zaščitimo samo rizične skupine, vse druge pa pustimo normalno živeti, se je viralno razširil po Facebooku.
Zdaj pa mu je z nasprotnimi argumenti odgovoril Primož Meh ter požel primerljiv učinek pri tistih, ki bolezen COVID-19 jemljejo nekoliko bolj resno. Meh trdi, da epidemija koronavirusa ni le ena izmed bolezni, ki jih že poznamo, ampak je smrtnost pri njej precej večja. Koliko življenj ste pripravljen žrtvovati, da ti ne bo neudobno? sprašuje Potrča.
Predstavljamo argumente enega in drugega.
Potrč v objavi na svojem Facebook profilu piše, da njegova mnenja temeljijo na podatkih iz statistik NJIZ, mnenju tujih, mednarodno priznanih strokovnjakov, predvsem pa so posledica pogovorov s strokovnjaki iz Slovenije, ki so pristali na pogovor na štiri oči. Eden od teh oseb je recimo zdravnik na intenzivni terapiji, druga pa tudi epidemiolog.
Po vsem, kar je slišal, izvedel, prebral in spoznal, je njegovo mnenje, da ta »virus lahko človeka resno ogrozi, če ga tako rečeno ulovi v določenem trenutku neke težave z imunskim sistemom, ali pa če doleti eno od visoko rizičnih skupin. Torej zelo stare ljudi, ali resno bolne. Sicer pa gre za virus, ki pri veliki večini povzroči prehlad, ali stanje podobno blagi gripi. Pri mnogih niti tega ne. To govorijo tudi številke. Če ste povprečno zdrav človek, vas ta virus ne ogroža nič bolj kot njemu podobni virusi.«
Stanje, ki ga imamo od marca ga kot piše dobesedno duši, ukrepe, ki smo jih imeli ter trenutne napovedi, ali pa bolje rečeno negotovost, v kateri se nas pušča, pa je po njegovem mnenju težko razumeti.
Kaj je tako groznega, tako zelo drugače grozečega na tem virusu, da je tako bolj nevaren kot vse, kar smo poznali do zdaj? Potrditev svoje teorije je našel v mnenjih mednarodno priznanih strokovnjakov, ki so jasno povedali, da celotna stvar nima nikakršnega smisla.
Pri nas je do vključno 15.8.2020 umrlo 124 ljudi, ki se jih šteje v to statistiko. 70 od teh je bilo starih več kot 85 let! 34 jih je bilo starih med 75 in 84 let! 15 ljudi je bilo starih med 65 in 74 let! 3 osebe so bile stare med 55 in 64 let. 2 osebi med 45 in 54 let. Seveda so vse osebe pod 75 let imele resne pridružene bolezni že pred tem, kakor tudi starejši. Se torej zavedamo, o čem govorimo? Koliko novinarjev je pogledalo to statistiko? Iz teh podatkov bi res bilo težko ustvarjati paniko. Nikomur ne želim predčasnega konca, a na neki točki se naše življenje pač konča. Po 85+ letih to ni nenavadna zadeva. In na takšni točki človeka ogroža 1.000 in 1 različna okužba, ne samo ta »nov« virus.
Pri ljudeh z resnim predhodnim zdravstvenim stanjem pa so seveda tovrstni zapleti verjetni neprimerno bolj. In tudi to ni nič novega. Tudi to je zmeraj bilo in zmeraj bo! Le večina medijev nam to zdaj predstavlja kot konec sveta, pravi Potrč. Prej nam mediji pač niso kazali slik najbolj shiranih, večinoma starih ljudi, s cevkami v nosu ter skrušenih na koncu svoje življenjske poti, ko so poročali o gripi. In tudi ni bilo slik osebja v grozljivih zaščitnih oblekah, z na pol vesoljskimi maskami, rokavicami ter pokrivali, ki jemljejo brise tako, kot da že sama okužba s tem virusom pomeni gotovo smrt. Pa dobro vemo, da ne! To prikazovanje bi bilo smešno, če ne bi v pravo paniko spravljalo mnogo ljudi, ki jih je zdaj strah živeti.
"Vsako leto samo v Sloveniji za gripo zboli 5-10% prebivalcev? to pomeni med 100.000 in 200.000 ljudi! Še enkrat? 200.000 ljudi samo v Sloveniji! Vsako leto! Na povprečno leto, mimogrede. Letos pa jih je bilo verjetno precej več. Kje je bila drama takrat? So takrat odredili karanteno, nas pozaprli po domovih, preprovedali prehajanje med občinami? Niso! Zakaj ne? Ker ni potrebe," je prepičan Potrč.
Nad večino medijev je razočaran, saj po njegovem mnenju nekritično ter brez raziskovalnega novinarskega pristopa širijo paniko. »In to je to, kar res na srce polagam vsem odgovornim; prikazovanje apokalipse v nečem, kar se je izkazalo, da ne odstopa od tega, kar že poznamo, ni prav. Ni odgovorno,« piše Potrč in dodaja, da: »Življenje brez bližine sočloveka, brez objemov, brez stiskov rok, brez druženja, brez spoznavanja novih ljudi, brez brezskrbnih najstniških zbliževanj s simpatijami, brez glasbe, brez športa, brez nasmehov (ki jih zdaj zakrivajo maske)... to ni življenje. Zavračam to novo, temačno realnost. Ne morem in ne želim se sprijazniti z njo. Ne zase, še manj za svoje otroke. Ker za njo preprosto ni razloga!«
Zato odločevalcem, govorcem in medijem predlaga naj premislijo. »Polagam vam na srce, dovolj je bilo karanten, groženj in žuganj kot da smo majhni otroci, dovolj je bilo odvzemanja pravic ter svobode. Ne vzemite nam življenja, otrokom pa ne otroštva. Zaradi nečesa, kar nas ne ogroža nič bolj kot veliko drugih stvari, ki jih poznamo že od nekdaj, zagotovo ne. Namesto tega predlagam, da naredimo vse, da zaščitimo ranljive skupine. Brezpogojno se strinjam, da k babici v dom pridem na obisk v popolni zaščitni obleki, če boste tako rekli. Ker tam to ima smisel. Pa tudi maske lahko nosijo ljudje, ki to želijo. Ki se bodo tako počutili bolj varne. Nimam nič proti temu. Sicer pa ne pričakujte, da bomo vsi zaradi tega virusa, ki nas življenjsko ne ogroža, prenehali živeti.«
Primož Meh se je za odgovor Potrču odločil, ker je bilo na njegovi časovnici na Facebooku vedno več deljenj Potrčevega manifesta.
»Res je, različna mnenja glede koronavirusa so,« piše Meh, »tako kot recimo pri globalnem segrevanju. Čez 99% znanstvenikov trdi eno pod 1% pa drugo in obe trditvi nekateri obravnavajo kot enakovredni, ampak če velika večina na podlagi podatkov in dejstev verjame eno, tistih par, ki mislijo diametralno nasprotno, ni tako zelo relevantnih, mar ne? Dokler seveda ne dokažejo svojega prav.«
V svojem zapisu Potrču oporeka, da je pozabil na novice iz tujine, ki kažejo vrhunske športnike, ki imajo zaradi koronavirusa silne težave. Ob tem dodaja, da seznam stanj, ki so problematična za to, da imaš pri okužbi hude posledice, sploh ni kratek. »Rak, bolezni ledvic, kronična obstrukcija dihalnih poti, debelost (BMI 30), resne težave s srcem, bolezen srpastih celic, diabetes tipa 2. Poleg tega ni nujno, da veš za tako bolezensko stanje oziroma je še več stanj, ki bi lahko prognosticirala težak potek bolezni, a pri tem si zdravniki še niso gotovi,« piše in dodaja, da kronične težave zaradi virusa pestijo tudi tiste, ki so okužbo preživeli asiptomatično.
»Ali ste gotovi, da ste res "povprečno zdravi"? Gotovi, da nimate nobenega od zgornjih stanj, skritega ali morda samo predispozicije, ki bi se v primeru okužbe izrazila in vas resno ogrozila? Gotovi za vse vaše drage? Gotovi za vse ki jih srečuješ?« Potrča sprašuje Meh.
Očita mu tudi, da pozablja na odgovornost do družbe okoli sebe, da je s svojim ravnanjem ne ogrožate. »Na splošno se vse preveč rado pozablja, da je pravica do svobode posameznika omejena s pravico do svobode vseh ostalih. Aja, vsi ukrepi so trenutni in se bodo še spreminjali odvisno od novih spoznanj o virusu. Kot je recimo, da virus slabi oziroma, da je bila morda odkrita dobra tarča za zdravljenje/cepivo.«
Potrču kaže, da so številke bistveno višje, kot jih sam navaja. Skupno je bilo v Sloveniji potrjenih 2493 okužb, umrlo jih je 129, kar je 5,2%. »Se pravi čisto statistično je šansa 1/20, da če ti potrdijo okužbo boš umrl. 6% šansa, da pristaneš v bolnišnici, 1% šansa, da boš na intenzivni, 5% šansa, da umreš. Trenutno. Na vrhu prvega vala je bilo 16% za bolnico in 5% za intenzivno. Naj spomnim smrtnost je po celem svetu dvakrat višja kot pri izbruhu Španske gripe, ki je še vedno en tak bavc za strašit vse naokoli.« Smrtnost pri gripi je okoli 0,1% (simptomatično obolelih) smrtnost pri potrjeni okužbi s SARS-CoV-2 3,5%. Torej 35x večja, piše.
Ob tem pa ravno mladi, zdravi in asimptomatični okužijo največ drugih, ki pa niso nujno mladi in zdravi in tukaj pridejo v igro vsi ukrepi. Z njimi namreč preprečimo, da bi asimptomatični bolniki širili virus, tudi tisti, ki razvijejo simptome so povečini kužni že dan ali dva pred razvojem simptomov.
Ob koncu Potrča še sprašuje, kdo mu preprečuje biti s svojimi dragimi. »Brez druženja le z neznanci v zaprtih prostorih in skupinah več od 10. Po drugi strani pa je to super način, da dobite kontaktne podatke od oseb ki vas zanimajo, če vas je več kot 10. Brez spoznavanja novih ljudi, v zaprtih prostorih, zunaj ni velik problem. Brez športa? Kako prosim? Praktično celo leto od začetka epidemije do danes tečem in kolesarim, vmes dva meseca sicer nisem mogel na plavanje, a tudi to se je spremenilo. Fitnessi so odprti, igrišča in telovadišča na prostem tudi.«
Na žalost dodaja Meh smo poleti pokazali, da takoj, ko nas spustijo z vrvice pobezljamo in ko nismo "doma" pozabimo na vse ukrepe, in tako smo spet tam, kjer smo bili pred štirimi meseci. Zato Potrču ob koncu odgovarja še na to, da pozablja na vse ostale ranljive, ki niso v domovih za ostarele. »Kaj pa vsi ostali ranljivi, za katere sploh ne vemo? Ki niso v DSO-jih? Jih bomo strpali v geta? Znak na rokav? Maske nosimo zaradi primarne varnosti in iz spoštovanja življenj vseh drugih. Kje je tisto vaše" vsako življenje spoštujem" in " Nikomur ne želim predčasnega konca"? Ponavljam vprašanje: koliko življenj ste pripravljen žrtvovati, da ti ne bo neudobno? Da vam bo komot?«
Njegov obširen zapis, v katerem pravi, naj zaščitimo samo rizične skupine, vse druge pa pustimo normalno živeti, se je viralno razširil po Facebooku.
Zdaj pa mu je z nasprotnimi argumenti odgovoril Primož Meh ter požel primerljiv učinek pri tistih, ki bolezen COVID-19 jemljejo nekoliko bolj resno. Meh trdi, da epidemija koronavirusa ni le ena izmed bolezni, ki jih že poznamo, ampak je smrtnost pri njej precej večja. Koliko življenj ste pripravljen žrtvovati, da ti ne bo neudobno? sprašuje Potrča.
Predstavljamo argumente enega in drugega.
Potrč v objavi na svojem Facebook profilu piše, da njegova mnenja temeljijo na podatkih iz statistik NJIZ, mnenju tujih, mednarodno priznanih strokovnjakov, predvsem pa so posledica pogovorov s strokovnjaki iz Slovenije, ki so pristali na pogovor na štiri oči. Eden od teh oseb je recimo zdravnik na intenzivni terapiji, druga pa tudi epidemiolog.
Po vsem, kar je slišal, izvedel, prebral in spoznal, je njegovo mnenje, da ta »virus lahko človeka resno ogrozi, če ga tako rečeno ulovi v določenem trenutku neke težave z imunskim sistemom, ali pa če doleti eno od visoko rizičnih skupin. Torej zelo stare ljudi, ali resno bolne. Sicer pa gre za virus, ki pri veliki večini povzroči prehlad, ali stanje podobno blagi gripi. Pri mnogih niti tega ne. To govorijo tudi številke. Če ste povprečno zdrav človek, vas ta virus ne ogroža nič bolj kot njemu podobni virusi.«
Stanje, ki ga imamo od marca ga kot piše dobesedno duši, ukrepe, ki smo jih imeli ter trenutne napovedi, ali pa bolje rečeno negotovost, v kateri se nas pušča, pa je po njegovem mnenju težko razumeti.
Kaj je na tem virusu tako groznega in drugačnega od drugih bolezni?
Kaj je tako groznega, tako zelo drugače grozečega na tem virusu, da je tako bolj nevaren kot vse, kar smo poznali do zdaj? Potrditev svoje teorije je našel v mnenjih mednarodno priznanih strokovnjakov, ki so jasno povedali, da celotna stvar nima nikakršnega smisla.
Pri nas je do vključno 15.8.2020 umrlo 124 ljudi, ki se jih šteje v to statistiko. 70 od teh je bilo starih več kot 85 let! 34 jih je bilo starih med 75 in 84 let! 15 ljudi je bilo starih med 65 in 74 let! 3 osebe so bile stare med 55 in 64 let. 2 osebi med 45 in 54 let. Seveda so vse osebe pod 75 let imele resne pridružene bolezni že pred tem, kakor tudi starejši. Se torej zavedamo, o čem govorimo? Koliko novinarjev je pogledalo to statistiko? Iz teh podatkov bi res bilo težko ustvarjati paniko. Nikomur ne želim predčasnega konca, a na neki točki se naše življenje pač konča. Po 85+ letih to ni nenavadna zadeva. In na takšni točki človeka ogroža 1.000 in 1 različna okužba, ne samo ta »nov« virus.
Pri ljudeh z resnim predhodnim zdravstvenim stanjem pa so seveda tovrstni zapleti verjetni neprimerno bolj. In tudi to ni nič novega. Tudi to je zmeraj bilo in zmeraj bo! Le večina medijev nam to zdaj predstavlja kot konec sveta, pravi Potrč. Prej nam mediji pač niso kazali slik najbolj shiranih, večinoma starih ljudi, s cevkami v nosu ter skrušenih na koncu svoje življenjske poti, ko so poročali o gripi. In tudi ni bilo slik osebja v grozljivih zaščitnih oblekah, z na pol vesoljskimi maskami, rokavicami ter pokrivali, ki jemljejo brise tako, kot da že sama okužba s tem virusom pomeni gotovo smrt. Pa dobro vemo, da ne! To prikazovanje bi bilo smešno, če ne bi v pravo paniko spravljalo mnogo ljudi, ki jih je zdaj strah živeti.
"Vsako leto samo v Sloveniji za gripo zboli 5-10% prebivalcev? to pomeni med 100.000 in 200.000 ljudi! Še enkrat? 200.000 ljudi samo v Sloveniji! Vsako leto! Na povprečno leto, mimogrede. Letos pa jih je bilo verjetno precej več. Kje je bila drama takrat? So takrat odredili karanteno, nas pozaprli po domovih, preprovedali prehajanje med občinami? Niso! Zakaj ne? Ker ni potrebe," je prepičan Potrč.
Nehajte s karantenami, grožnjami
Nad večino medijev je razočaran, saj po njegovem mnenju nekritično ter brez raziskovalnega novinarskega pristopa širijo paniko. »In to je to, kar res na srce polagam vsem odgovornim; prikazovanje apokalipse v nečem, kar se je izkazalo, da ne odstopa od tega, kar že poznamo, ni prav. Ni odgovorno,« piše Potrč in dodaja, da: »Življenje brez bližine sočloveka, brez objemov, brez stiskov rok, brez druženja, brez spoznavanja novih ljudi, brez brezskrbnih najstniških zbliževanj s simpatijami, brez glasbe, brez športa, brez nasmehov (ki jih zdaj zakrivajo maske)... to ni življenje. Zavračam to novo, temačno realnost. Ne morem in ne želim se sprijazniti z njo. Ne zase, še manj za svoje otroke. Ker za njo preprosto ni razloga!«
Zato odločevalcem, govorcem in medijem predlaga naj premislijo. »Polagam vam na srce, dovolj je bilo karanten, groženj in žuganj kot da smo majhni otroci, dovolj je bilo odvzemanja pravic ter svobode. Ne vzemite nam življenja, otrokom pa ne otroštva. Zaradi nečesa, kar nas ne ogroža nič bolj kot veliko drugih stvari, ki jih poznamo že od nekdaj, zagotovo ne. Namesto tega predlagam, da naredimo vse, da zaščitimo ranljive skupine. Brezpogojno se strinjam, da k babici v dom pridem na obisk v popolni zaščitni obleki, če boste tako rekli. Ker tam to ima smisel. Pa tudi maske lahko nosijo ljudje, ki to želijo. Ki se bodo tako počutili bolj varne. Nimam nič proti temu. Sicer pa ne pričakujte, da bomo vsi zaradi tega virusa, ki nas življenjsko ne ogroža, prenehali živeti.«
Primož Meh: Potrč nima prav
Primož Meh se je za odgovor Potrču odločil, ker je bilo na njegovi časovnici na Facebooku vedno več deljenj Potrčevega manifesta.
»Res je, različna mnenja glede koronavirusa so,« piše Meh, »tako kot recimo pri globalnem segrevanju. Čez 99% znanstvenikov trdi eno pod 1% pa drugo in obe trditvi nekateri obravnavajo kot enakovredni, ampak če velika večina na podlagi podatkov in dejstev verjame eno, tistih par, ki mislijo diametralno nasprotno, ni tako zelo relevantnih, mar ne? Dokler seveda ne dokažejo svojega prav.«
V svojem zapisu Potrču oporeka, da je pozabil na novice iz tujine, ki kažejo vrhunske športnike, ki imajo zaradi koronavirusa silne težave. Ob tem dodaja, da seznam stanj, ki so problematična za to, da imaš pri okužbi hude posledice, sploh ni kratek. »Rak, bolezni ledvic, kronična obstrukcija dihalnih poti, debelost (BMI 30), resne težave s srcem, bolezen srpastih celic, diabetes tipa 2. Poleg tega ni nujno, da veš za tako bolezensko stanje oziroma je še več stanj, ki bi lahko prognosticirala težak potek bolezni, a pri tem si zdravniki še niso gotovi,« piše in dodaja, da kronične težave zaradi virusa pestijo tudi tiste, ki so okužbo preživeli asiptomatično.
Koliko ste prepričani, da ste vi in vaši domači povprečno zdravi?
»Ali ste gotovi, da ste res "povprečno zdravi"? Gotovi, da nimate nobenega od zgornjih stanj, skritega ali morda samo predispozicije, ki bi se v primeru okužbe izrazila in vas resno ogrozila? Gotovi za vse vaše drage? Gotovi za vse ki jih srečuješ?« Potrča sprašuje Meh.
Očita mu tudi, da pozablja na odgovornost do družbe okoli sebe, da je s svojim ravnanjem ne ogrožate. »Na splošno se vse preveč rado pozablja, da je pravica do svobode posameznika omejena s pravico do svobode vseh ostalih. Aja, vsi ukrepi so trenutni in se bodo še spreminjali odvisno od novih spoznanj o virusu. Kot je recimo, da virus slabi oziroma, da je bila morda odkrita dobra tarča za zdravljenje/cepivo.«
Potrču kaže, da so številke bistveno višje, kot jih sam navaja. Skupno je bilo v Sloveniji potrjenih 2493 okužb, umrlo jih je 129, kar je 5,2%. »Se pravi čisto statistično je šansa 1/20, da če ti potrdijo okužbo boš umrl. 6% šansa, da pristaneš v bolnišnici, 1% šansa, da boš na intenzivni, 5% šansa, da umreš. Trenutno. Na vrhu prvega vala je bilo 16% za bolnico in 5% za intenzivno. Naj spomnim smrtnost je po celem svetu dvakrat višja kot pri izbruhu Španske gripe, ki je še vedno en tak bavc za strašit vse naokoli.« Smrtnost pri gripi je okoli 0,1% (simptomatično obolelih) smrtnost pri potrjeni okužbi s SARS-CoV-2 3,5%. Torej 35x večja, piše.
Ob tem pa ravno mladi, zdravi in asimptomatični okužijo največ drugih, ki pa niso nujno mladi in zdravi in tukaj pridejo v igro vsi ukrepi. Z njimi namreč preprečimo, da bi asimptomatični bolniki širili virus, tudi tisti, ki razvijejo simptome so povečini kužni že dan ali dva pred razvojem simptomov.
Kaj pa s tistimi ranljivimi, ki niso v domovih za ostarele?
Ob koncu Potrča še sprašuje, kdo mu preprečuje biti s svojimi dragimi. »Brez druženja le z neznanci v zaprtih prostorih in skupinah več od 10. Po drugi strani pa je to super način, da dobite kontaktne podatke od oseb ki vas zanimajo, če vas je več kot 10. Brez spoznavanja novih ljudi, v zaprtih prostorih, zunaj ni velik problem. Brez športa? Kako prosim? Praktično celo leto od začetka epidemije do danes tečem in kolesarim, vmes dva meseca sicer nisem mogel na plavanje, a tudi to se je spremenilo. Fitnessi so odprti, igrišča in telovadišča na prostem tudi.«
Na žalost dodaja Meh smo poleti pokazali, da takoj, ko nas spustijo z vrvice pobezljamo in ko nismo "doma" pozabimo na vse ukrepe, in tako smo spet tam, kjer smo bili pred štirimi meseci. Zato Potrču ob koncu odgovarja še na to, da pozablja na vse ostale ranljive, ki niso v domovih za ostarele. »Kaj pa vsi ostali ranljivi, za katere sploh ne vemo? Ki niso v DSO-jih? Jih bomo strpali v geta? Znak na rokav? Maske nosimo zaradi primarne varnosti in iz spoštovanja življenj vseh drugih. Kje je tisto vaše" vsako življenje spoštujem" in " Nikomur ne želim predčasnega konca"? Ponavljam vprašanje: koliko življenj ste pripravljen žrtvovati, da ti ne bo neudobno? Da vam bo komot?«
Zadnje objave
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Ključni dnevi za razdelitev deset tisoč računalnikov
19. 4. 2024 ob 10:45
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vlada spreminja postopke naročanja in najdaljše čakalne dobe
18. 4. 2024 ob 17:37
V Chicagu spor glede nezakonitih priseljencev
18. 4. 2024 ob 15:31
Škandalozno: Vlada namenja visoke nagrade provladnim medijem
18. 4. 2024 ob 12:36
Volitve na Hrvaškem – zmaga tradicionalnih vrednot
18. 4. 2024 ob 8:42
Ekskluzivno za naročnike
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Prihajajoči dogodki
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
APR
22
Koncert za zbor – Alfred Šnitke
20:15 - 21:30
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Festival norosti
13. 4. 2024 ob 6:00
Odmev tedna: Bitka praznikov
5. 4. 2024 ob 19:55
Izbor urednika
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
12 komentarjev
Alojzij Pezdir
In dr. Božidar Voljč je v strokovnih krogih ugleden predsednik komisije za medicinsko etiko, nekdanji minister za zdravje in direktor Zavoda za transfuzijo krvi.
Sramota za uredništvo informativnih programov TV Slovenija, da njihovi uredniki in poročevalci nenehoma politično pristransko in skrajno tendenciozno "filtrirajo" ter grobo selekcionirajo izjave najuglednejših medicinskih strokovnjakov, in sicer v skladu s svojimi aktivističnimi pristran(kar)skimi političnimi cilji, ki trmoglavo in zlonamerno nasprotujejo in celo zlobno škodujejo aktualnim proti-pandemijskim ukrepom legalne in legitimne vlade RS, strokovno pristojnega NIJZ ter posebne strokovne skupine pristojnega ministrstva za zdravje.
Nedemokratična in neprofesionalna aktivistična in tendenciozna medijska zloraba v službi protijanšistične parlamentarne in izven-parlamentarne opozicije je s strani aktualnega poslovnega in programskega vodstva javnega zavoda RTV Slovenija več kot očitna in tako rekoč vsak dan ponovno potrjena praksa politično oz. propagandistično kontaminiranega novinarstva pod lažno masko "javnega servisa".
Bolj ko na RTV Slovenija nenehoma in stalno ponavljajo propagandistično lažno mantro o "neodvisnem javnem servisu" ter silijo k izjavam zvestobe svojemu sprevrženemu konceptu službe le delu javnosti vsak dan znova tudi vidne kulturnike, športnike, sooblikovalce javnega mnenja, bolj je očitno, da tej populistični floskuli niti sami ne verjamejo več. Javni zavod RTV Slovenija je potreben vsestranske in demokratično široko odprte zunanje in notranje kritike oz. samokritike, potreben je prestrukturiranja statusa in koncepta javnega zavoda za današnji in jutrišnji dan, za današnje in jutrišnje bistveno spremenjene družbene, politične in medijske okoliščine na domačem trgu in v mednarodnem prostoru, ter ne nazadnje prestrukturiranja vloge najbolj poklicanega in dostopnega producenta in posrednika slovenskih jezikovnih, kulturnih, vzgojnih, narodnoobrambnih vsebin na Slovenskem in v svetu.
Janez Gorenc
Ne morem komentirati Potrča, ker ne vem, s kom vse je govoril. Meh malce pretirava z odstotki, saj ne šteje nepotrjenih okuženih. Smrtnost je še vedno neznana številka, vendar gredo realne ocene nekje med 0.3 do 0.5%. Torej bi nam lahko umrlo nekaj tisoč ljudi, če bi bili brez restrikcij. Samo priporočila niso dovolj, mora biti ukrep, potem jemljemo bolj resno. Cepivo bo učinkovito, jaz se bom cepil. Kdor se ne želi, se pač ne bo. In ne glede na to, koliko bi si radi nekateri izmišljali novo latinsko ime za našo vrsto, ne bo šlo - smo Homo sapiens, zato bomo tudi razvili, testirali, proizvedli in razdelili učinkovito in razmeroma varno cepivo, upam, da že do konca leta. Veseli me, da bodo imeli nekateri še več veselja nabijati o teorijah zarote. Ne samo, da znanost rešuje življenja, še vir zabave zna biti!
pepe2
"Potrču kaže, da so številke bistveno višje, kot jih sam navaja. Skupno je bilo v Sloveniji potrjenih 2493 okužb, umrlo jih je 129, kar je 5,2%. »Se pravi čisto statistično je šansa 1/20, da če ti potrdijo okužbo boš umrl. 6% šansa, da pristaneš v bolnišnici, 1% šansa, da boš na intenzivni, 5% šansa, da umreš."
Ta podatek je potencialno zavajajoč, saj ne upošteva starosti posameznika. Jasno, da je 1/20 možnost, da posameznik umre, saj je velika možnost, da je ta posameznik starejši od 80 let. Za mlajšo osebo (recimo 30 let) so številke bistveno drugačne. Tu argument Potrča zmaga.
slovenc sm
Predvidoma bom v Italiji čez nekaj dni in povabim g. Potrča s seboj, da bo svojo teorijo lahko razlagal Italijanom. Njihova kalvarija prvega vala jih je popolnoma spremenila.
Anita
A tako kot je Benetkah razlagal en Nemec, da corone ni, pa so ga skoraj v kanal vrgli. Marku Potrču pa lahko povem, jaz 21 let nisem bila pri zdravniku. Zdrava nikoli bolna potem pa salmonela, bolnica in srčni spodbujevalnik, srcem mi je utripalo samo 27 udarcev na minuto, prikrita bolezen.prej nobenega signala,da je z menoj kaj narobe. Pazi kaj govoriš.
Sprehajalec
Podatki, ki jih razni strokovnjaki iz področja statistika obdelujejo so dobra osnova za trditev da je statistika segedinar in zato primerno orodje za usmerjeno razpravo.
Če je COVID 19 navadna izmišljotina politike naj se zapre vse strokovnjake epidimološke smeri, ali pa kar ukine študij oz. specializacijo. Glavni krivci za blokade po svetu so vendarle zdravniki. Če ti pocestni vseznalci vse vedo (mimogrede kot falirani študentje imajo najbrž dovolj znanja ter primerno motoriko za kolesarjenje) potem naj začnejo demostrirati proti uradni medicini, ki se dela norca iz državljanov. Zakaj še čakajo???
Moraš biti res izjemni intelektualec, po možnosti še levičar pardon revolucionar, da trosiš take neumnosti!
Ali je sploh še možna normalna strokovna razprava ali pa smo že ali še v času splošne bebavosti oz. heretičnosti v znanosti?
MEFISTO
Kako se stopnjuje laž? Laž, velika laž, statistika.
MEFISTO
Zagovorniki teze, da COVID 19 ni nevaren, želijo le na najcenejši, najhitrejši in nabolj efkasen način rešiti problem dolgotrajne oskrbe, ki ga je že nekdanja večna ministrica za delo, družino in socialne zadeve Anja Kopač Mrak reševala na ta način, da je za študije privilegiranih "strokovnjakov" vrgla skozi okno 65 milijonov Evrov.
Zlobni jeziki natolcujejo, da bi za ta denar lahko povečala domske kapacitete za najmanj 1.000 postelj in s tem kar precej naredila za dolgotrajno oskrbo.
APMMB2
Učinkovitega zdravila proti kovitu še ni.
Zdravstvo pa si prizadeva čim bolj omiliti posledice te zahrbtne bolezni.
Ali je bolezen škodljiva?
Po statistiki niti ne, saj se je do sedaj okužilo okrog 25 milijonov ljudi in malo manj, kot milijon jih je umrlo. V primerjavi s celotno populacijo so to minorne številke in če se opiramo le na statistiko, bolezen ni nevarna.
Kljub temu si zdravstvo prizadeva čim bolj zamejiti širjenje te bolezni in s tem obseg okuženih zamejiti, kolikor se le da.
Ukrepi se raztezajo v zelo širokem polju, od popolne zapore "lock down", kar hudo prizadene gospodarstvo, do skoraj popolne svobode in napotkov po samozaščiti.
Vse variante so bile preizkušene in učinkovitega napotka pravzaprav ni.
Dejstvo je, da druženje povzroča pospešeno širjenje okužbe. Izogibanje množicam, osebna higiena in osebna zaščita, tudi nošenje mask, pa okužbe zmanjšajo.
K širjenju okužbe pripomore osebna svoboda. Kjerkoli se lahko ljudje množično zbirajo, je okužb več, zato je normalno, da države takšna zbiranja prepovedujejo. Če so uspešne, je okuženih manj, če niso, jih je več.
Povsem nesprejemljio pa je podcenjevati epidemijo, širjenje virusa in obolevnost.
Še hujši pa so primeri, ko ljudi ščuvajo k nepokorščini in zavestnemu opuščanju predpisanim ukrepom.
Prav to pa počnejo določeni ljudje v Sloveniji zato, da bi škodili vladi.
Ali so za rušenje vlade res dovoljena vsa sredstva?
lavrict
Zame je zadeva preprosta: ali si odgovorna odrasla oseba ali neodgovoren in razvajen otrok. Odrasel ve, da je odgovoren ne samo do sebe, temveč družbe kot celote. Druga kategorija...pa pač ne.
Friderik
Sam ne vem kako je s to statistiko umrlih? So bile opravljene obdukcije in je patolog ugotovil smrt zaradi virusa? Prepričan sem, da ne. Pri 85 letih je lahko povod za smrt karkoli in se pri teh letih lahko zgodi kadarkoli. Smo pač narejeni iz potrošnega materiala in če imamo srečo umremo stari. Ali pri starostniku, ki dobi gripo in umre, smrt tudi pripišemo gripi? Ali preprosto starosti?
Predvsem otrokom ne smemo vzeti socializacije, ker jih bomo za vse življenje pohabili.
helena_3
"Ali pri starostniku, ki dobi gripo in umre, smrt tudi pripišemo gripi? Ali preprosto starosti?" Pripišemo gripi.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.