Vprašanje za papeža Frančiška v zvezi z njegovim stališčem do istospolnih parov
POSLUŠAJ ČLANEK
Pred dobrim tednom je javnost razburkala izjava papeža Frančiška, da bi morali za istospolne pare »uveljaviti nek zakon o civilnem sobivanju. Imajo pravico do pravnega varstva«.
Najprej je dobro še enkrat poudariti: če natančno poslušamo intervju, iz katerega so bile potrgane njegove izjave, bomo ugotovili, da Frančišek v svoje odgovore vplete obe poanti Katekizma:
Prvič, »sprejemati jih [istospolno usmerjene] je treba s spoštovanjem, sočutjem in obzirnostjo« (KKC 2358) = »[tudi istospolne osebe] so božji otroci« (Frančišek). Drugič, »homoseksualna dejanja [so] po notranje neurejena« = »to [da naj se istospolnih ne izključuje iz družin] še zdaleč ne pomeni odobravati istospolna dejanja« (Frančišek).
O tem smo na Domovini sicer že izdatno pisali, pa vendar morda ne bi bilo slabo, da k prvemu komentarju dodamo še drugega, s katerim nadaljujemo tam, kjer smo prejšnjič ostali: pri tako imenovanem »učinku snežne kepe«. Nekaj malega se sproži, posledice pa se lahko pokažejo v obliki plazu. Kakšne posledice ima torej lahko papeževa izjava?
V več kot sedemdesetih državah po svetu so istospolne zveze prepovedane, in to z izrecnim odobravanjem katoliških škofov (primer). Kako na to vpliva papeževo mnenje? Predsednik Maduro, na primer je že naslednji dan, citirajoč papeža, predlagal uzakonitev istospolnih zvez v Venezueli. Na desetine ljudi, živečih v istospolnih zvezah, je v pretekih letih zaradi tega tudi izgubilo službe. Lahko škofje sedaj še tako reagirajo?
Nekateri opozarjajo tudi na prihajajočo obravnavo primera Fulton v. City of Philadelphia pred ameriškim vrhovnim sodiščem. Gre za odmevno tožbo, ker je mesto Philadelphia prepovedalo katoliškim socialnim službam dodeljevanje otrok v rejniške domove, in sicer zaradi svoje politike, da istospolnim parom ne dovoli, da bi bili rejniki.
Osebno sicer mislim, da glede tega ni težav, ker tudi ni prišlo do nobene spremembe: katoliško nasprotovanje izenačevanju družine in istospolnih zvez z možnostjo posvojitve je še vedno nedotaknjeno. Bolj zanimiva pa je misel na to, ali pek v imenu svoje vere še lahko zavrne peko torte zaradi napisa na njej, ki bi promoviral istospolne zveze/poroke.
Papeževa dejanja v smeri manj obsojajoče komunikacije z istospolnimi postavljajo v novo luč tudi nekatere primere, v katerih so katoliške šole (ob izrecni podpori nadškofa oziroma nadškofije) zavrnile vpis otroka istospolnemu paru.
Prav tako se bi lahko praksa začela spreminjati znotraj Cerkve. Morda najbolj aktualno dogajanje je v Nemčiji, kjer se odvija Synodaler Weg, neke vrste sinoda, na kateri zaenkrat prevladuje mnenje, da je treba LGBTQ primerno vgraditi tudi v katoliško teologijo in pastoralo.
Papeževa naklonjenost istospolnim zvezam daje nemškim teologom nov zagon. Pa tudi na splošno: pastoralna praksa Cerkve do v zvezah živečih istospolnih je dobro povzeta v tem dokumentu škofije Springfield iz leta 2017. Med drugim jim prepoveduje sodelovanje v cerkvenih službah, ne morejo postati botri, prepovedano jih je tudi cerkveno pokopati (kar sicer ustreza Zakoniku cerkvenega prava in ni izum tamkajšnjega škofa).
Primere bi lahko naštevali v nedogled. Ne glede na to, ali se bo Sveti Sedež oglasil in pojasnil Frančiškove izjave, ostaja dejstvo, da je papež zopet zanetil debato, ki bi lahko imela posledice, predvsem na praktičnem področju. In kot iz zgodovine Cerkve vemo, so nekateri premiki v praksi na dolgi rok prinesli velikanske spremembe v nauku. Tako da si je nesmiselno zatiskati oči, kakor da je vse tako, kot je bilo prej. Naklonjenost civilnim zvezam istospolno usmerjenih za Cerkev – posebej glede na to, da po nekaterih statistikah katoličani sami večinsko ne nasprotujejo istospolnim zvezam – pomeni precejšnjo spremembo.
Papeževa naklonjenost zakonskega priznavanja istospolnih skupnosti katoliško občestvo meče iz cone udobja. Moti tiste, ki se jim zdi to vse skupaj »brezveze« in se s temi vprašanji niti ne ukvarjajo; še bolj pa moti tiste, ki od papeža pričakujejo, da bo udaril po istospolno usmerjenih osebah, ki živijo v zvezah, in jih proglasil za skrenjene grešnike.
Vse to kaže na določeno napetost v katoliški moralni teologiji, in sicer gre za antropološko vprašanje: ali je biti gej ali lezbijka izprijena/patološka deformacija pristne človeškosti (ki je lahko le heteroseksualna); ali pa je istospolna usmerjenost nepatološka, pa vendar manjšinska različica istega človeškega dostojanstva. Na kratko: ali je napaka ali možnost; ali je naravnana na grešnost ali na človeškost; naj bo torej preganjana, tolerirana, sprejeta?
Če bi imel Svetega Očeta zopet priložnost srečati, mu zato ne bi postavil vprašanja, kaj je mislil s tistimi svojimi besedami v dokumentarcu. Vprašal bi ga po njegovem antropološkem pogledu na človeka. Iz tega namreč izhaja snežna kepa, ki postaja vse večja, in s seboj nosi družbene, teološke in pastoralno-praktične posledice.
Najprej je dobro še enkrat poudariti: če natančno poslušamo intervju, iz katerega so bile potrgane njegove izjave, bomo ugotovili, da Frančišek v svoje odgovore vplete obe poanti Katekizma:
Prvič, »sprejemati jih [istospolno usmerjene] je treba s spoštovanjem, sočutjem in obzirnostjo« (KKC 2358) = »[tudi istospolne osebe] so božji otroci« (Frančišek). Drugič, »homoseksualna dejanja [so] po notranje neurejena« = »to [da naj se istospolnih ne izključuje iz družin] še zdaleč ne pomeni odobravati istospolna dejanja« (Frančišek).
O tem smo na Domovini sicer že izdatno pisali, pa vendar morda ne bi bilo slabo, da k prvemu komentarju dodamo še drugega, s katerim nadaljujemo tam, kjer smo prejšnjič ostali: pri tako imenovanem »učinku snežne kepe«. Nekaj malega se sproži, posledice pa se lahko pokažejo v obliki plazu. Kakšne posledice ima torej lahko papeževa izjava?
Posledice na družbenem področju
V več kot sedemdesetih državah po svetu so istospolne zveze prepovedane, in to z izrecnim odobravanjem katoliških škofov (primer). Kako na to vpliva papeževo mnenje? Predsednik Maduro, na primer je že naslednji dan, citirajoč papeža, predlagal uzakonitev istospolnih zvez v Venezueli. Na desetine ljudi, živečih v istospolnih zvezah, je v pretekih letih zaradi tega tudi izgubilo službe. Lahko škofje sedaj še tako reagirajo?
Nekateri opozarjajo tudi na prihajajočo obravnavo primera Fulton v. City of Philadelphia pred ameriškim vrhovnim sodiščem. Gre za odmevno tožbo, ker je mesto Philadelphia prepovedalo katoliškim socialnim službam dodeljevanje otrok v rejniške domove, in sicer zaradi svoje politike, da istospolnim parom ne dovoli, da bi bili rejniki.
Osebno sicer mislim, da glede tega ni težav, ker tudi ni prišlo do nobene spremembe: katoliško nasprotovanje izenačevanju družine in istospolnih zvez z možnostjo posvojitve je še vedno nedotaknjeno. Bolj zanimiva pa je misel na to, ali pek v imenu svoje vere še lahko zavrne peko torte zaradi napisa na njej, ki bi promoviral istospolne zveze/poroke.
Papeževa dejanja v smeri manj obsojajoče komunikacije z istospolnimi postavljajo v novo luč tudi nekatere primere, v katerih so katoliške šole (ob izrecni podpori nadškofa oziroma nadškofije) zavrnile vpis otroka istospolnemu paru.
Posledice v Cerkvi
Prav tako se bi lahko praksa začela spreminjati znotraj Cerkve. Morda najbolj aktualno dogajanje je v Nemčiji, kjer se odvija Synodaler Weg, neke vrste sinoda, na kateri zaenkrat prevladuje mnenje, da je treba LGBTQ primerno vgraditi tudi v katoliško teologijo in pastoralo.
Papeževa naklonjenost istospolnim zvezam daje nemškim teologom nov zagon. Pa tudi na splošno: pastoralna praksa Cerkve do v zvezah živečih istospolnih je dobro povzeta v tem dokumentu škofije Springfield iz leta 2017. Med drugim jim prepoveduje sodelovanje v cerkvenih službah, ne morejo postati botri, prepovedano jih je tudi cerkveno pokopati (kar sicer ustreza Zakoniku cerkvenega prava in ni izum tamkajšnjega škofa).
Kot iz zgodovine Cerkve vemo, so nekateri premiki v praksi na dolgi rok prinesli velikanske spremembe v nauku.
Primere bi lahko naštevali v nedogled. Ne glede na to, ali se bo Sveti Sedež oglasil in pojasnil Frančiškove izjave, ostaja dejstvo, da je papež zopet zanetil debato, ki bi lahko imela posledice, predvsem na praktičnem področju. In kot iz zgodovine Cerkve vemo, so nekateri premiki v praksi na dolgi rok prinesli velikanske spremembe v nauku. Tako da si je nesmiselno zatiskati oči, kakor da je vse tako, kot je bilo prej. Naklonjenost civilnim zvezam istospolno usmerjenih za Cerkev – posebej glede na to, da po nekaterih statistikah katoličani sami večinsko ne nasprotujejo istospolnim zvezam – pomeni precejšnjo spremembo.
Antropološko vprašanje
Papeževa naklonjenost zakonskega priznavanja istospolnih skupnosti katoliško občestvo meče iz cone udobja. Moti tiste, ki se jim zdi to vse skupaj »brezveze« in se s temi vprašanji niti ne ukvarjajo; še bolj pa moti tiste, ki od papeža pričakujejo, da bo udaril po istospolno usmerjenih osebah, ki živijo v zvezah, in jih proglasil za skrenjene grešnike.
Vse to kaže na določeno napetost v katoliški moralni teologiji, in sicer gre za antropološko vprašanje: ali je biti gej ali lezbijka izprijena/patološka deformacija pristne človeškosti (ki je lahko le heteroseksualna); ali pa je istospolna usmerjenost nepatološka, pa vendar manjšinska različica istega človeškega dostojanstva. Na kratko: ali je napaka ali možnost; ali je naravnana na grešnost ali na človeškost; naj bo torej preganjana, tolerirana, sprejeta?
Če bi imel Svetega Očeta zopet priložnost srečati, mu zato ne bi postavil vprašanja, kaj je mislil s tistimi svojimi besedami v dokumentarcu. Vprašal bi ga po njegovem antropološkem pogledu na človeka. Iz tega namreč izhaja snežna kepa, ki postaja vse večja, in s seboj nosi družbene, teološke in pastoralno-praktične posledice.
Zadnje objave
Ruski napad na Avstro-Ogrsko (12. del)
18. 9. 2024 ob 18:21
Za Roberta Goloba je laganje naravno stanje stvari
18. 9. 2024 ob 15:16
Delovni zvezki so v prvi vrsti posel
18. 9. 2024 ob 15:00
Predstavnika gospodarstva izstopila iz Strateškega sveta za davke
18. 9. 2024 ob 12:30
Novo: 166. številka Domovine!
18. 9. 2024 ob 6:13
Domovina 166: Pavel Rupar gre na volitve!
18. 9. 2024 ob 6:00
Odstopil je šolski minister Felda
17. 9. 2024 ob 20:32
Ekskluzivno za naročnike
Ruski napad na Avstro-Ogrsko (12. del)
18. 9. 2024 ob 18:21
Delovni zvezki so v prvi vrsti posel
18. 9. 2024 ob 15:00
Novo: 166. številka Domovine!
18. 9. 2024 ob 6:13
Prihajajoči dogodki
SEP
18
Delavnica izdelovanja terarijev
18:00 - 19:30
SEP
20
Kam le čas beži - 70 let ansambla Štirje kovači
19:00 - 22:00
SEP
24
SEP
26
Video objave
Odmev tedna: "Izkušen politik ne bi nikdar blebetal takšnih zadev"
13. 9. 2024 ob 23:02
Odmev tedna: Krvavo obarvane roke Ane Kučan
6. 9. 2024 ob 22:51
Izbor urednika
»Tomaž Vesel je bil k odstopu prisiljen«
13. 9. 2024 ob 6:00
Se Makarovičeva boji, da bo izgubila tožbo proti Možini?
12. 9. 2024 ob 19:08
Odmev tedna: Krvavo obarvane roke Ane Kučan
6. 9. 2024 ob 22:51
29 komentarjev
lucija.demsar
Papeževa naloga je posredovati Jezusov nauk! “Gorje pastirjem, ki pasejo sami sebe...” beremo v svetem pismu.
G. Kavčič, mene s svojimi argumenti nikakor ne nagovorite. Vabim k vztrajni molitvi za papeža!
AlojzZ
Ja, ta papež potrebuje veliko molitve. VELIKO!
pikanogavicka13
Amen!
korosec.france
Prepričan sem, da bo moral poseči in to radikalno, Gospod Bog in Frančišku populiti ušesa in ga poslati kamor spada.
g.Kavčič se nekaj trudi, Bog ve koliko noči ni prespal, da je po svojem prvem spisu skupaj spravil tega iz katerega se vidi velik trud, ki pa ne pomaga.
Kdo je papež, jaz mu ga bom klical g.Buonasera, ker me je prevaral ravno s tem pozdravom.
To sem zdaj že prepričan.Če se motim, mi bo že Bog pomagal, verujem v to.
Kako more najvišji, edini zastopnik Boga Očeta v eter Zemlje spraviti zadevo, ki dovoljuje vse mogoče razlage, razlage iz vseh kotov uin vogalov iz vseh višin in iz vseh greznic tega sveta.
Zakaj ni zadeve izjasnil,, denimo na kongresu, na sinodi, na znanstvenem kolegiju kardinalov, mislecev in dogmatikov, cerkvenmih sodnikov, ki bi si vzeli čas kot to delajo politiki, znanstveniki, generali, itd in bi v doglednem času po javnih razpravah spravili skupaj nekaj jasnega, totalno jasnega ali pa ne bi blejali kot lačni psi v debelo Luno, kot je to zdaj!
Zdaj se po lsveta pregovarja prereka, se razdvaja, dela ali išče zarote in dela totalno sranje bna obehz poluih, na oni, ki so tradicuionalno jasno proti in onimi , ki so že od nekadj brezvestno in Bogoskrunsko čisto enostavno za!
Ker sem majhna smetka, si drznem obtočevati in to bom naredil pred Svetim Bogom, Jezusom Kristusom in Sv.Duhom in sicer, da je Papež Frančišek storil Bogoskrunjenje, ki se še širi, debveli, razdvaja, dela kaos še večji in povzroča nova in nova hudičeva dela zaradi svojega total neodgovornega dela !¨
Če k temu dodam še podobo nekake PANCHAMAME na kovancu Vatikana za 10 Eur, ki visokonoseča z rokami objema svoj rodilni trebuh v katerem nosi planet Zemljo, ki bi ga naj rodila na neki svet - sprašujem čigav Svet in zakaj ?
Kdo je Panchamama debelih ustnic, Južnoameričanka očitno, ki , kakor, nadomešča Boga Stvarnika in v laseh nosi pšenične klase kot definitivna poganka !!!???
Meni je to Hudičevska GOTESKA, ki jo po aferi z kipom Panchemame v baziliki v Rimu, kjer je Buonasera obavljal neke obrede in jo blagoslavljel in so jo pravi Kristjani zabrisali kot prekletstvo in Bogoskrunjenje, pravilno, na dno kalne reke Tibere. Opravičil se je Buona sera, kakor, zdaj pa trmasto trmari in žuga svetu: " Ne boste me ustavili!"
Mar res? Nekaj bo treba storiti in to kmalu, ker tako to ne bo šlo.
g.KAVČIČ, PIŠITE SAMO ŠE SVETO RESNICO IN NE NAS VOZIKATI OKOLI LONCA VRELE KAŠE !
PAPEŽ NAJ IZDA RAZLAGO SVOJIH UMOTVOROV , KI KAŽEJO POT V PEKEL !
Žal mi je to kar dela papež Buonasera je individualni diktaturni despotizem in herezija najvišje kategorije.
irena
Mislim, da to temo na polno izkoriščajo aktivisti, ki ob medijski podpori delujejo proti Cerkvi in proti Bogu (in prepovedujejo Družina.si na FB) v tej hiperseksualizirani družbi. Za ljudi s homoseksualnimi nagnjenji jim v resnici ni niti malo mar, samo izkoriščajo jih za svoje zle namene.
Vsak spolni odnos, ki ni v zakonu in ni podarjajoč do konca, je nečistost oziroma po domače povedano ''navadna packarija''. V tem se razlikujemo od živali in zakon med možem in ženo je nadnaraven. Tako kot so odpuščanje, zvestoba, usmiljenje - Božje, nadnaravne stvari.
Vsak kristjan je poklican iskati Božjo voljo zase. Ali je lahko homoseksualno spolno dejanje sploh kdaj Božja volja, volja tega, ki je ustvaril in spolne odnose in človeško telo? Zakaj sperma, tekočina nosilka življenja, konča na najbolj grdem kraju, ki je možen? - nikoli to ne more biti Božja volja!
Ali je lahko spolni odnos izven zakona Božja volja? Ne. Zelo jasno je Bog razodel, zakaj je ustvaril zakon med možem in ženo, samo kaj Cerkev v resnici glede tega uči ve redko kateri vernik in to pride na plano ob tej temi vsakič. Saj tega se res pri verouku nismo učili.
Kraševka
irena, zelo dobro ste razložili. Še tako močni LOBIJI, tega ne morejo spremeniti. Dokler bo Krščanstvo, katerih "Ustava" je "10-BOŽJIH ZAPOVEDI", je spolnost izven zakonske zveze med možem in ženo - GREH. Papež ni jasen GOVORNIK. Zato bi moral imeti krajše stavke, sicer ostane izjava DVOUMNA (kot slovenski zakoni) in si to vsak lahko razlaga tako, kot njemu paše. To je tudi v primeru homoseksualnosti.
obrambapes
O gay aktivistih imam tudi jaz svoje mnenje: so taki kot vsi drugi aktivisti, ki so se zavzemali za kako ideologijo, dobro stvar, pravice. Dokler so gverila, ilegala, ko se borijo za svoje pravice, so v vzponu. Ko dosežejo svoje in zasedejo celo kake vidne položaje ali celo pridejo na oblast, se počasi začne krivulja obračati navzdol - postajajo prevzetni, polni samega sebe, agresivni, kajti Bog ne daj, da bi kdo opazil, da niso več tako zelo potrebni v družbi in da so njihovi 'glory days' že davnaj minili, da že degenerirajo, in počasi tonijo v pozabo in so sedaj samo še družbi v breme. Pri LGBT se (samo v zahodnih in razvitih državah seveda), ta krivulja počasi že začenja obračati navzdol. Podobno usodo doživljajo (ali pa so jo že): cerkev, komunisti, feministke,... Kdo pa si ti da boš sodila kaj je packarija? Zakaj si ne moreta drug drugega podariti tudi gaya? V tem se prav nič ne razlikujemo od živali. Med živalmi je homoseksualnosti še pa još, samo do sedaj so nas razni teologi, moralisti, celo biologi in znanstveniki filali s tem, da je pri njih kao ni, ko pa ti bo nasprotno povedal vsak čoban. Vse kar se dogaja je božja volja in tako tudi homoseksualni spolni odnos. Če je Bog vsemogočen, je vse vnaprej predvidel in fura božji načrt v katerem so tudi gayi. Zakaj so v njegovem načrtu? To ve pa samo on. Sperma lahko tudi pri heteroseksualcih konča marsikje. Da tudi na tistem grdem kraju, ja tudi heteroseksualci to počno. Ali bi po tvojem morali vsi samo po katoliško: ona se vleže, on na njo in to je to? Spolnih odnosov izven zakona je vse polno pa bili božja volja ali ne. Gotovo jihje več kot homoseksualnih. Zakaj se o tem ne piše, zakaj o tem papež in vidni teologi o tem nič ne rečejo? Zakajo tem nič na Domovini?
MEFISTO
Zakaj se mora cela nacija in celo cela vesoljna Sveta katoliška Cerkev ukvarjati s fanti in dekleti, ki jih je z isto spolno usmerjenostjo udarila narava, ki so si jo izbrali, ker so podlegli dekadentni ideologiji LGBT ali ker se fantje bojijo punc, punce pa zabluzile v nekakšen feminizem.
Nikakor ne pristajam, da se jim posveča toliko nezaslužene pozornosti in da postajajo vodilna socialna in politična skupina, čeprav so suha veja na narodovem drevesu.
mladec
Rojeva se slovenski James Martin.
edii
googlov in sorosov papež
Kraševka
Sušlja se, da so za izvolitev tega Papeža lobirali - celo: Združeni narodi, Soros in Demokrat - Obama, ki je menda musliman.
Kajtimara
so pa še tretji(poleg tistih, ki se jim vse zdi brezveze in tistih, ki bi radi, da papež udari istospolne in jih proglasi za skrajne grešnike)
in ta tretja skupina samo želi, da se papež skrije pred javnostjo, ne daje več izjav in da samo in neprenehoma moli in daruje maše za svojo Cerkev. tako bi bilo najbolj prav. ne pa da se obnasa kot kakšen zvezdnik iz TV showa.
gospod Kavčič, zelo nezrel članek.
edii
mmmm.... po svetem pismu je bog ustvaril ADAMA in EVO. Ker sem tako naučen sem po tvoje TRETJE P... Imaš pa prav PAPEŽ NI ZVEZDNIK TV ŠOVA, da pa ni HERETIK pa jas več ne verjamem.
Kajtimara
tako je: Adam in Eva. glede vprašanja o homoseksualnih zvezah pa tole: sveto pismo in katekizem sta glede tega zelo jasna. nobenih dopolnil ne potrebujemo, vsako besedičenje na to temo je odveč. in če bi papež molčal (zaradi mene mu ni treba obsojati gejev, samo tiho naj bo!), se nihče ne bi pohujšal in mi se sedaj ne bi prepirali, kaj je prav in kaj ne. dejansko vnaša razkol med ljudi. zato si želim, da bi raje molil in daroval maše(daleč stran od javnosti), kot pa govoril traparije.
obrambapes
Kar se tiče papeža, se @m.a.l.a strinjam, a kaj ko so že prejšnji papeži preveč govorili in se šli razne npr.Janez Pavel Superstarje in podobno pa mora sedaj malo popraviti njihove zmote. Kar se tiče Biblije: kdor iz konteksta iztrga tisto kar hoče za svoj določen namen videti, lahko z Biblijo dokaže karkoli. Glej tudi moj zgornji odgovor @Teodorju.
Kajtimara
govorim o čistosti. saj homoseksualno nagnenjenje samo po sebi še ni greh. smo pa vsi poklicani k čistosti. če padeš imaš zakrament sprave in greš dalje, predvsem pa se trudiš, da odstraniš priložnost za greh. glede učenja Cerkve imaš pa: magisterij, tradicijo in katekizem. nič od tega ni iztrgano iz konteksta, je sad dolgotrajne molitve (mnogih generacij), presojanja in razločevanja duhov...
pikanogavicka13
Tale papež veliko preveč govori. Se strinjam, da naj bi molil, molil in molil!
Rajko Podgoršek
G. Kavčič, strinjam se z Vašim poudarkom (KKC 2358)»sprejemati jih [istospolno usmerjene] je treba s spoštovanjem, sočutjem in obzirnostjo« in tudi s poudarkom, da so »homoseksualna dejanja [so] po notranje neurejena« kot je zapisano v KKC 2357 in kot tukaj pravilno opozarja tudi papež Frančišek.
VENDAR, pa ne smemo pozabiti tudi drugih pomembnih poudarkov, ki skupaj tvorijo celoto:
KKC 2358 »Ti ljudje so poklicani, da v svojem življenju uresničijo Božjo voljo, in če so kristjani, da združujejo z Gospodovo žrtvijo na križu tiste težave, na katere naletijo zaradi svojega stanja.«
KKC 2359 »Homoseksualne osebe so poklicane k ČISTOSTI. S krepostmi samoobvladovanja, vzgojiteljicami notranje svobode, včasih z nesebično oporo prijateljstva, z molitvijo in ZAKRAMENTALNO MILOSTJO, se morejo in morajo postopoma in z odločnostjo približati krščanski popolnosti.«
Še opomba, ki je ne velja izpustiti: Naslov poglavja v katekizmu je ČISTOST IN HOMOSEKSUALNOST. Mislim, da je naslov pomenljiv in veliko pove in da dodaten komentar na tem mestu ni potreben.
Kraševka
Rokc, zelo lepo ste razložili. Imamo 10 Božjih zapovedi. in ena od teh je - 6.Božja zapoved, ki pravi:: "Ne nečistuj" ! Ta 6. Božja zapoved mora veljati za vse Kristjane, ženske in moške, za poročene in neporočene. Kar že TISPČLETJA velja, se ne da kar na "en mah" spremeniti !
obrambapes
Velja tudi tako za hetero- kot homoseksualce, Zato mi ni jasno, zakaj katekizem še izrecno poziva homoseksualce k čistosti, saj je to samo po sebi razumljivo.
dr. Gabriel Kavčič
Hvala za urejen, argumentiran komentar, ker ste prebrali to, kar sem dejansko zapisal. To je danes redka vrlina. Se zelo strinjam, ob dveh izpostavljenih poudarkih je poudarek na čistosti tretje temeljno sporočilo Katekizma. Sam sem ostal pri tem, kar je povedal Sveti Oče, ker se vrtimo okrog te izjave. Če bi pisal širše, bi gotovo vključil še ta poudarek, ki je dejansko najpomembnejši v tem oziru, ker se tudi nanaša na vse kristjane: vsak krščen človek je poklican k čistosti (KKC 2348). Hvala da ste opozorili na to.
jeremias
Bojim se, da smo izpred oči izgubili kontekst. V zadnjem času ni papež NIČ izjavil v zvezi z istospolnimi zvezami. Je pa pred kratkim nek dokumentarec na dan privlekel izjavo kard. Bergoglia v času kampanije za/proti istospolnim porokam v Argentini izpred deset let. Mene zanima: kdo ima korist od tega, da se izjava izpred deset let lansira kot, da je nekaj novega, da postavlja na kocko nauk Cerkve, da se iz tega dela snežna kepa, ipd.? A smo kristjani res tako naivni, da ne sprevidimo, da bi nas nekdo rad sprl?
Kraševka
Če je tako, potem pa res nima nihče pravice reči, da je to govoril PAPEŽ !
Teodor
Berite Sveto pismo. Tam so napotki glede teh stvari. Edino merodajno. Vse ostalo je krivoverstvo. Zakaj je Božja beseda postala problematična za novodobne duhovnike? Kompromis s Satanom?
Ali je Bergolio nazadnje imel Sveto pismo v rokah v lemenatu?
Kaj vse še sledi?
obrambapes
Berite sveto pismo in si takoj nabavite sužnja, prodate lahko tudi hčero, sužnja lahko tudi pretepate (pazite le, da ne umre tisti moment ko ga tepete) saj gre za vaš denar (5 Mz 15,12–17): Kadar kupiš hebrejskega sužnja, naj služi šest let, sedmo leto pa naj brez odškodnine odide v prostost. 3 Če je prišel sam, naj sam odide; če pa je imel ženo, naj žena odide z njim. 4 Če mu je dal ženo njegov gospodar in mu je rodila sinove ali hčere, naj bodo žena in otroci gospodarjevi, on pa naj odide sam. 5 Če pa suženj izrecno pravi: »Ljubim svojega gospodarja, svojo ženo in otroke, nočem oditi svoboden,« 6 naj ga njegov gospodar pripelje k Bogu in ga postavi k vratom ali k podbojem in naj mu s šilom prebode uhelj; potem naj bo njegov suženj za zmeraj. 7 Če kdo proda svojo hčer za sužnjo, ta ne sme oditi, kakor odhajajo sužnji. 8 Če gospodarju, ki si jo je odbral, ne ugaja, naj pusti, da se odkupi; nima pa pravice prodati jo tujemu ljudstvu, ker bi s tem prelomil zvestobo do nje. 9 Če jo je določil za svojega sina, naj ravna z njo po pravu hčera. 10 Če pa si vzame še drugo, ji ne sme kratiti ne hrane ne obleke in ne zakonskega občevanja. 11 Če ji ne stori teh treh reči, sme oditi v svobodo brez plačila odkupnine. Kadar pa kdo udari svojega sužnja ali sužnjo s palico, tako da umre pod njegovo roko, se mora ostro kaznovati. 21 Toda če suženj preživi en dan ali dva, naj se gospodar ne kaznuje, saj gre za njegov denar.
Teodor
Torej nabavi si hebrejskega sužnja, če moreš.
Miha Zaletel
Samo osebni odnos z Bogom ti lahko da prav pogled, oči. 'Kako velika bo tema, če luč, ki je v tebi, postane tema!« Bog je ustvaril vsakega človeka po svoji podobi - popolnega. Brez greha, brez izkrivljenosti, bolezni. Vse to kar ni v nas enako kot Jezus, je primešano našemu bitju od spočetja naprej zaradi zla. Pridem da vam dam življenje in to življenje v izobilju. Tat pa pride, da kolje, laže in krade. Ja tudi tebe Bog ljubi in njegova resnica te bo osvobodila. Ne tvoja bitka za popolnost.
obrambapes
@Ciril Jenko: Meni je že, samo nekaterim drugim očitno ni.
obrambapes
@Teodor: hčer pa lahko še vedno prodam! In če sem že grešil in imam nehebrejsskega sužnja, ga pa lahko še vedno pretepam! ;)
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.