Novo pismo "levih intelektualcev", ki poziva k miru s tako ali drugačno Rusijo
POSLUŠAJ ČLANEK
V četrtek je Dnevnik objavil novo javno pismo glede vojne v Ukrajini, v katerem akademiki, politiki, bivši športniki, umetniki, gospodarstveniki in dva bivša predsednika države – prvopodpisani je Milan Kučan – pozivajo k zaustavitvi oboroževanja in k pogajanjem.
Čeprav najdemo v zapisu tudi medlo obsodbo Rusije, je ta prežet z relativistično govorico in izenačevanjem obeh strani. V njem tako preberemo:"Vlade držav Evropske unije, zveze Nato, Združenih držav Amerike in Ruske federacije nimate mandata za vojno!"
"Žal podpisniki, med drugim, niti z besedo ne omenjajo kaznovanja odgovornih v Moskvi na čelu s Putinom za zločin agresije in vojnih zločinov, ki jih zakrivijo tako rekoč vsak dan in ne kažejo nobenega znamenja, da se bodo ustavili (če ne bodo ustavljeni)," je zapisal novinar Dela Peter Žerjavič.
Javno pismo slovenskih "levih intelektualcev" ni prvo in verjetno tudi ne zadnje. Vsebina se iz pisma v pismo ne spreminja kaj dosti, pa tudi med podpisniki najdemo vsakič znova skoraj enaka imena.
"Od začetka ruske agresije na Ukrajino mineva leto dni. Vsestransko podpiramo Ukrajino v njeni nesporni pravici do obrambe. Ukrajina je žrtev ruske agresije, ki je ni mogoče upravičiti. Vojna je terjala že na sto tisoče mrtvih, od tega dve tretjini na ukrajinski strani. Ukrajina postaja opustošena država," preberemo v prvem odstavku pisma, ki ga lahko v celoti preberete na Dnevniku.
Toda že v tretjem odstavku stopi v ospredje geopolitični pogled na svet, ki ne dopušča možnosti, da imperialistične Združene države Amerike ne bi imele prstov vmes pri sprožitvi in ohranjanju vsakršnega svetovnega konflikta. "Ukrajina je žrtev posredniške vojne med dvema vodilnima jedrskima velesilama, Rusijo in ZDA, za vplivna območja. Nekoč sta bili obe na pravi strani zgodovine".
Takšna retorika se le še stopnjuje. V predzadnjem odstavku – pred pozivom "Ustavite vojno! Ustavite jo takoj!" – lahko preberemo: "Vlade držav Evropske unije, zveze Nato, Združenih držav Amerike in Ruske federacije nimate mandata za vojno! Ne vodite je na pragove naših domov."
Med drugim zapišejo, da v tej vojni ne more zmagati nobena stran, končati pa jo je mogoče le za pogajalsko mizo. "Od vas, vlade držav Evropske unije, zveze Nato, Združenih držav Amerike in Ruske federacije zato pričakujemo, da vzpostavite zavezništvo za prekinitev bojev, za ustavitev nadaljnjega oboroževanja in za začetek pogajanj."
V navezavi na slovenske "leve intelektualce" velja še enkrat spomniti na besede sicer levičarskega filozofa Slavoja Žižka v intervjuju za Radio Free Europe, o katerem smo na Domovini že pisali. Dogma levice je po njegovih besedah ta, da tisti, proti kateremu se postavi Nato, že ne more biti popolnoma slab. "Nato je avtomatičen nasprotnik."
"Zdaj pacifisti pravijo, da je fronta bolj ali manj stabilizirana, dajmo si prizadevati za mirovna pogajanja, dajmo Rusiji del Ukrajine. Toda ali se ti pacifisti zavedajo, da smo do te stopnje relativne stabilizacije fronte prišli prav zaradi ogromne pomoči Zahoda Ukrajini?" Žižek dodaja, da bi bila brez pomoči Ukrajina verjetno okupirana, Rusija pa bi lahko nadaljevala z Moldavijo, baltskimi državami, pritiskom na Finsko in tako naprej.
Na družbenih omrežjih se vrstijo kritični odzivi na pismo. "Vsekakor pa upam, da bodo Milan Kučan in sopodpisniki svojo javno pismo evropskim voditeljem (nad slovensko vlado so očitno obupali, kar je slednji šteti v dobro) čim prej prevedli v angleščino in jo izpostavili kritiki v evropski javni sferi," je zapisal na Twitterju zgodovinar Luka Lisjak Gabrijelčič.
Jelko Kacin je opozoril na vzporednice s časom osamosvajanja Slovenije: "V Kremlju so prijetno presenečeni. Podoben poziv so podpisovali že februarja 1991, pa JLA niso prepričali. Spodbudili so jo. Šele odločen oborožen odpor pripadnikov Teritorialne obrambe in Milice, vojaški poraz v Sloveniji julija 1991, je vrh JLA ustavil in spametoval. 'Déjà vu', že videno. Znova isti."
"Ruska vojska naj odide iz Ukrajine, pa bo vojne takoj konec. Tega stavka spodnji cvetober rusofilov, poln Putinovih medalj, ni sposoben napisati? Motijo jih le tanki, ki rusko agresijo zaustavljajo," pa je zapisal predsednik SDS Janez Janša. S tem se je navezal na besede finske predsednice vlade Sanne Marin izpred mesecev, ki je na novinarsko vprašanje, kako končati konflikt, odgovorila, da je to zelo enostavno: Rusija naj zapusti Ukrajino.
https://twitter.com/ukraine_world/status/1578357577427345409
Medtem je Peter Žerjavič opozoril na javnomnenjsko raziskavo, ki kaže, da razume več kot dve tretjini Evropejcev napad na Ukrajino kot napad na vso Evropo, večina – na Poljskem je takih 81 odstotkov – pa je prepričanih, da bo Ukrajina zmagala.
https://twitter.com/ZerjavicDelo/status/1626343982572732418
Čeprav najdemo v zapisu tudi medlo obsodbo Rusije, je ta prežet z relativistično govorico in izenačevanjem obeh strani. V njem tako preberemo:"Vlade držav Evropske unije, zveze Nato, Združenih držav Amerike in Ruske federacije nimate mandata za vojno!"
"Žal podpisniki, med drugim, niti z besedo ne omenjajo kaznovanja odgovornih v Moskvi na čelu s Putinom za zločin agresije in vojnih zločinov, ki jih zakrivijo tako rekoč vsak dan in ne kažejo nobenega znamenja, da se bodo ustavili (če ne bodo ustavljeni)," je zapisal novinar Dela Peter Žerjavič.
"Ukrajina je žrtev posredniške vojne med Rusijo in ZDA"
Javno pismo slovenskih "levih intelektualcev" ni prvo in verjetno tudi ne zadnje. Vsebina se iz pisma v pismo ne spreminja kaj dosti, pa tudi med podpisniki najdemo vsakič znova skoraj enaka imena.
"Od začetka ruske agresije na Ukrajino mineva leto dni. Vsestransko podpiramo Ukrajino v njeni nesporni pravici do obrambe. Ukrajina je žrtev ruske agresije, ki je ni mogoče upravičiti. Vojna je terjala že na sto tisoče mrtvih, od tega dve tretjini na ukrajinski strani. Ukrajina postaja opustošena država," preberemo v prvem odstavku pisma, ki ga lahko v celoti preberete na Dnevniku.
Toda že v tretjem odstavku stopi v ospredje geopolitični pogled na svet, ki ne dopušča možnosti, da imperialistične Združene države Amerike ne bi imele prstov vmes pri sprožitvi in ohranjanju vsakršnega svetovnega konflikta. "Ukrajina je žrtev posredniške vojne med dvema vodilnima jedrskima velesilama, Rusijo in ZDA, za vplivna območja. Nekoč sta bili obe na pravi strani zgodovine".
"Nimate mandata za vojno!"
Takšna retorika se le še stopnjuje. V predzadnjem odstavku – pred pozivom "Ustavite vojno! Ustavite jo takoj!" – lahko preberemo: "Vlade držav Evropske unije, zveze Nato, Združenih držav Amerike in Ruske federacije nimate mandata za vojno! Ne vodite je na pragove naših domov."
Spodaj navajamo nekaj podpisnikov. Med njimi najdemo tudi bivše športnike in župana obeh največjih slovenskih mest:
Milan Kučan, Danilo Türk, Spomenka Hribar, Uroš Lipušček, Miroslav Cerar, Boris Vezjak, Darko Štrajn, Rudi Rizman, Svetlana Slapšak, Peter Čeferin, Ivo Daneu, Aurelio Juri, Jože Pirjevec, Ivan Svetlik, Jure Zdovc, Zoran Janković, Saša Arsenovič, Franco Juri, Vlado Miheljak, Drago Kos, Primož Šterbenc, Bogomir Kovač, Milica Antić Gaber, Jožef Školč, Dušan Keber, Božo Repe, Gorazd Kovačič, Polona Vetrih, Jože Mermal, Tone Vogrinc, Bojan Križaj, Slavko Pregl, Matjaž Kmecl, Rudi Zavrl.
Milan Kučan, Danilo Türk, Spomenka Hribar, Uroš Lipušček, Miroslav Cerar, Boris Vezjak, Darko Štrajn, Rudi Rizman, Svetlana Slapšak, Peter Čeferin, Ivo Daneu, Aurelio Juri, Jože Pirjevec, Ivan Svetlik, Jure Zdovc, Zoran Janković, Saša Arsenovič, Franco Juri, Vlado Miheljak, Drago Kos, Primož Šterbenc, Bogomir Kovač, Milica Antić Gaber, Jožef Školč, Dušan Keber, Božo Repe, Gorazd Kovačič, Polona Vetrih, Jože Mermal, Tone Vogrinc, Bojan Križaj, Slavko Pregl, Matjaž Kmecl, Rudi Zavrl.
Med drugim zapišejo, da v tej vojni ne more zmagati nobena stran, končati pa jo je mogoče le za pogajalsko mizo. "Od vas, vlade držav Evropske unije, zveze Nato, Združenih držav Amerike in Ruske federacije zato pričakujemo, da vzpostavite zavezništvo za prekinitev bojev, za ustavitev nadaljnjega oboroževanja in za začetek pogajanj."
Žižek: Brez pomoči bi bila Ukrajina verjetno okupirana
V navezavi na slovenske "leve intelektualce" velja še enkrat spomniti na besede sicer levičarskega filozofa Slavoja Žižka v intervjuju za Radio Free Europe, o katerem smo na Domovini že pisali. Dogma levice je po njegovih besedah ta, da tisti, proti kateremu se postavi Nato, že ne more biti popolnoma slab. "Nato je avtomatičen nasprotnik."
"Zdaj pacifisti pravijo, da je fronta bolj ali manj stabilizirana, dajmo si prizadevati za mirovna pogajanja, dajmo Rusiji del Ukrajine. Toda ali se ti pacifisti zavedajo, da smo do te stopnje relativne stabilizacije fronte prišli prav zaradi ogromne pomoči Zahoda Ukrajini?" Žižek dodaja, da bi bila brez pomoči Ukrajina verjetno okupirana, Rusija pa bi lahko nadaljevala z Moldavijo, baltskimi državami, pritiskom na Finsko in tako naprej.
Kacin: V Kremlju so prijetno presenečeni
Na družbenih omrežjih se vrstijo kritični odzivi na pismo. "Vsekakor pa upam, da bodo Milan Kučan in sopodpisniki svojo javno pismo evropskim voditeljem (nad slovensko vlado so očitno obupali, kar je slednji šteti v dobro) čim prej prevedli v angleščino in jo izpostavili kritiki v evropski javni sferi," je zapisal na Twitterju zgodovinar Luka Lisjak Gabrijelčič.
Jelko Kacin je opozoril na vzporednice s časom osamosvajanja Slovenije: "V Kremlju so prijetno presenečeni. Podoben poziv so podpisovali že februarja 1991, pa JLA niso prepričali. Spodbudili so jo. Šele odločen oborožen odpor pripadnikov Teritorialne obrambe in Milice, vojaški poraz v Sloveniji julija 1991, je vrh JLA ustavil in spametoval. 'Déjà vu', že videno. Znova isti."
"Ruska vojska naj odide iz Ukrajine, pa bo vojne takoj konec. Tega stavka spodnji cvetober rusofilov, poln Putinovih medalj, ni sposoben napisati? Motijo jih le tanki, ki rusko agresijo zaustavljajo," pa je zapisal predsednik SDS Janez Janša. S tem se je navezal na besede finske predsednice vlade Sanne Marin izpred mesecev, ki je na novinarsko vprašanje, kako končati konflikt, odgovorila, da je to zelo enostavno: Rusija naj zapusti Ukrajino.
https://twitter.com/ukraine_world/status/1578357577427345409
Medtem je Peter Žerjavič opozoril na javnomnenjsko raziskavo, ki kaže, da razume več kot dve tretjini Evropejcev napad na Ukrajino kot napad na vso Evropo, večina – na Poljskem je takih 81 odstotkov – pa je prepričanih, da bo Ukrajina zmagala.
https://twitter.com/ZerjavicDelo/status/1626343982572732418
Zadnje objave
110 let od prve svetovne vojne: »Ob polnoči je naš polk vstopil v boj!« (16. del)
15. 10. 2024 ob 17:00
Bi moral namesto Miloša Milovića v zapor Aleksander Čeferin?
15. 10. 2024 ob 9:33
Apartmaji na črno sredi Rateč, gradbeni inšpektorat pa nič
15. 10. 2024 ob 6:00
So v ceno dvigal všteli še jahto?
14. 10. 2024 ob 21:16
Zahtevajo spoštovanje človekovih pravic vseh državljanov, ne le zgolj nekaterih
14. 10. 2024 ob 19:30
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Ekskluzivno za naročnike
110 let od prve svetovne vojne: »Ob polnoči je naš polk vstopil v boj!« (16. del)
15. 10. 2024 ob 17:00
Bi moral namesto Miloša Milovića v zapor Aleksander Čeferin?
15. 10. 2024 ob 9:33
Apartmaji na črno sredi Rateč, gradbeni inšpektorat pa nič
15. 10. 2024 ob 6:00
Prihajajoči dogodki
OCT
15
Oblast se ozira nazaj, domoljubi pa naprej (Pogovor)
18:00 - 20:00
OCT
17
OCT
17
Vadba za revmatike - HSD Črnomelj
15:30 - 17:30
OCT
17
OCT
17
Izbor urednika
Bo nov sistem zaračunavanja omrežnine zadušil gospodarstvo?
11. 10. 2024 ob 15:00
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
63 komentarjev
pozdrav
Tudi mene moti Rasputin, vendar pa najdem rešitev v tem, da opozorim na resnična dejanska in pravna dejstva in mednarodne pravne norme, ki jih ni mogoče zaobiti in kar potem razgali, da je Rasputin v zmoti.
Rasputin je torej naša priložnost, da pilimo svojo argumentacijo, ki bo opozorila, da je Rasputin v zmoti. Pa ne le Rasputin, ampak še mnogo drugih v Sloveniji.
Desnica bi se morala še bolj piliti v argumentaciji ( vsebinski in psihološki) , ki temelji na življenjski logiki, zdravi pameti in slovenskih ter evropskih pravnih aktih in normah. Ta je tudi pogoj za boljši volilni rezultat.
rasputin
pozdrav, doslej še nisem zasledil, da bi me opozarajal na resnična in dejanska pravna dejstva in mednarodne pravne norme, ki jih ni mogoče zaobiti in kar naj bi potem razgalilo, da sem v zmoti.
helena_3
Osebno se strinjam z vami, Omega. Ampak ne vem, če se spodobi uredništvu Domovine sugerirati uredniško politiko. Svoboda govora pa to.
Jaz članke, s katerih vsebino se ne strinjam, pač preskočim. Ko bodo začeli prevladovati, bom pač odpovedala naročnino.
Kar se pa tiče prorusko usmerjenih komentarjev Rasputina in Friderika - pač preskočim. Včasih me malo boli prst, s katerim vrtim računalniško miško, ker ti komentarji si običajno sledijo eden za drugim. Prav bolno.
rasputin
Očitno ti bolj ležijo proameriški komentarji, ki branijo ameriške protipravne napadalne vojne vspovsod po svetu, vključno v Ukrajini, kjer poteka dolgo načrtovana in izzvana ameriška proksi vojna zoper Rusijo na hrbtu ukrajinskega naroda, ki je žrtvovan za ameriške imperialistične interese.
omega
Spoštovana g Helena_3. Naročniki in bralci lahko z vso pravico spomnijo uredništvo, naj se drži javno objavljene usmerjenosti Domovine. Ta pa je konservativnost , desna sredinskost in krščanstvo. Vse politične sile s podobnimi programi pri nas (SDS in NSi) in v EU odločno zagovarjajo Ukrajino in obsojajo rusko agresijo. Svoboda govora s tem, da se iz Domovine briše prorusko pisanje Rasputina ni ogrožena, zagovorniki Rusije in sovražniki Zahoda in NATO lahko govorijo in objavljajo, vendar ne v Domovini. Ločiti moramo opredeljene medije s deklarirano usmeritvijo in formalno neopredeljene kot je npr Delo , Dnevik, Večer . Vendar si npr Delo, kljub formalni neopredeljenosti, v vsaki sobotni izadaji pred pismi bralcev jemlje pravico da po svojem mnenju objavi, ali pa odkloni pisma pisma bralcev. Glede na dejansko levičarsko usmerjenost pač dajejo prednost levičarjem. Sicer pisanje Rasputina tudi jaz pogosto preskočim.
omega
Poziv in vabilo k branju in ukrepanju administratorju, skrbniku, uredniku, ali kakor ga pač imenujemo!
Zelo me moti, da na straneh Domovine, enega redkih glasil slovenske desne sredine, pa še krščanske za povrh, dopuščate objavljanje Ukrajini sovražnih prispevkov osebe pod up. imenom Rasputin. V obravnavi pisma naših levičarskih intelektualcev in športnikov v korist Rusije poteka v bistvu simultanka Rasputina proti zagovornikom napadene Ukrajine. Za Rasputina je škoda trošiti čas, čeprav se včasih kaže tudi, kot zagovornik tradicionalnih vrednot. Na teh straneh ne smejo potekati Rasputinovi monologi, zato popolnoma razumem tiste, ki z njim polemizirajo, vendar tega ni vreden. Mar ne bi bilo bolj prav pisanje, ki žali čut za pravičnost bralcev in piscev Domovine enostavno izbrisati. Še vedno bodo ostale sprejemljive razlike med pisci, vendar znotraj vrednostnega sistema strank desne sredine.
Vajeni smo laži v prevladujočih deklarativno "neodvisnih in nepolitičnih medijih vendar je Domovina, vsaj v naslovu jasno politično opredeljena zato ne sme širiti levičarskih laži. Vabim, da se oglasijo tudi drugi pisci, ki jih objavljanje vsakršnih laži in zmot v Domovini moti.
rasputin
Zelo me moti, da na straneh Domovine(...) dopuščate objavljanje Ukrajini sovražnih prispevkov osebe pod imenom Rasputin. *** Omega, moji komentarji niso sovražni Ukrajini, temveč razkrivajo militaristično ameriško kliko, ki je prek državnega udara spremenila Ukrajino v svoj protektorat in jo pahnila najprej v državljansko vojno, nato pa še v vojno z Rusijo. V interesu ameriške imperialistične politike. Tvoj poziv je skrajno nedemokratičen izraz nestrpnosti. Tebe motijo dejstva, ki jih izpostavljam, spraviš pa se ad personam na mojo malenkost, moje komentarje pa bi preprosto zbrisal. Tvoje mnenje je seveda edinozveličavno, kajti ti imaš absolutno prav. Tega ti ni treba z ničemer dokazati, ker se to ve samo po sebi. Kakšna prevzetnost! **** Mar ne bi bilo bolj prav pisanje, ki žali čut za pravičnost bralcev in piscev Domovine enostavno izbrisati. *** Če govoriš o čutu za pravičnost: - Kdo je po padcu berlinskega zidu bojeval nešteto vojn, v katerih je umrlo milijone ljudi, še več jih je bilo razseljenih, napadene države pa sesute in pahnjene v državljanske vojne?? - Zakaj se je Nato 30 let širil proti ruskim mejam? - Kdo je izvedel v Kijevu državni udar leta 2014? - Kdo je državo pahnil v državljansko vojno, ki je eskalirala v vojno med Rusijo in Ukrajino? **** Domovina, (...) ne sme širiti levičarskih laži. *** Dejstva niso levičarske laži. Mogoče se ne zavedaš, ampak tvoj poziv razkriva avtokratsko miselnost, ki je podlaga vseh avtoritarnih režimov.
pozdrav
Pomenljivo je tudi, da je leva slovenska politika pred in med II. svetovno vojno tolerirala oziroma celo paktirala s Hitlerjem, ko je napadel Poljsko skupaj z Rusijo in je ta napad odobravala.
Ko pa je Hitler napadel Rusijo, pa so obrnili ploščo in niso več podpirali Hitlerja.
Kaj pomeni ta vrednotna nenačelnost?
pozdrav
Tudi glede slovenske nasilne nečlovekoljubne zgodovine tišči leva politika glavo v pesek in noče z njo prekiniti, ne na načelni , ne na konkretni ravni.
Pa gre za to - ali bomo spoštovali abecedo človekovih pravic in vrednot, ki jo zahteva slovenska ustava in mednarodni pravni akti, ali pa bomo še naprej malikovali nasilen nečlovekoljuben odnos med ljudmi, ki ima izvor v slovenski državljanski revoluciji med II. svetovno vojno in po njej.
To je vzrok in problem vseh nerešenih in slabo rešenih slovenskih razvojnih problemov.
pozdrav
Zgodovina je dobra učiteljica, če se le hočemo kaj naučiti.
pozdrav
Evropa je vse to nemo gledala in bila zadovoljna, da je vsaj mir, da ni vojna.
To pa je okorajžilo Hitlerja, da je potem napadel Poljsko.
rasputin
Svet že 30 let nemo gleda ameriške vojne vspovsod po svetu. To je okorajžilo Ameriko oziroma njeno globoko državo, da misli, da ji pripada ves svet.
pozdrav
Čehoslovaške Sudete je Hitler zavzel z nasilnimi pogajanji.
Avstrijo je nasilno zavzel s poprejšnjim referendumom Avstrijcev, ki so večinsko glasovali za priključitev k Nemčiji.
pozdrav
Poziv k miru je pozitiven.
Problematična pa so pogajanja, saj si jih vsak od udeleženih predstavlja drugače:
Rusija hoče obdržati vse, kar je zavzela z vojno agresijo, Ukrajina tega ne bi prepustila Rusiji.
Kaj pa pogajalska rešitev: Rusija naj delno obdrži, kar je zavzela z vojno agresijo.
Na ta način bi druge napadalne države dobile legitimetiteto, da bi tudi napadle sosednje države in obdržale vsaj polovico ozemlja, ki so ga zavzele z agresijo. Ugotovile bi, da se jim vojna agresija splača.
Poziv k miru in pogajanja niso problem. Problem pa je izid pogajanj, ki ne sme spodbujati k vojnim agresijam na druge države in na pridobivanje ozemelj tujih držav z vojno agresijo.
rasputin
Če bi se Rusija umaknila iz Donbasa, bi pa Ukrajina dokončala genocid nad rusko manjšino. Če je Srbija morala požreti izgubo Kosova, ker je nad Kosovarji izvajala genocidno politiko, bo morala tudi Ukrajina požreti izgubo ozemelj, kjer živi ruska manjšina. Tudi ruska manjšina ima pravico do samo-odločbe kot so jo imeli Kosovarji.
Thor
Vsi smo za končanje vojne, samo časovno se ne moremo uskladiti.
Tisti, ki jih skrbi poraz Rusije, bi se najraje vrnili v marec 2022, ko so Rusi okupirali 27 % Ukrajine. Po slabem letu je ta odstotek padel na 18 % in nič ne kaže, da ga bodo Rusi lahko ubranili.
Tisti, ki nas poraz Rusije ne skrbi tako zelo, lahko počakamo, da Rusi zapustijo Ukrajino.
Andrej Muren
Spisek imen podpisnikov te sramotne deklaracije proti Ukrajini je seznam ljudi, ki so glavni škodljivci v Sloveniji in bi se jih moral slovenski narod čim prej znebiti.
Tehnicol
Stare odslužene komunjare, a nimate nobene veljave pri Putinu zdaj? Pojdite k njemu v Moskvo pa ga rotite da konča vojno, potegne svoje morilce nazaj, pa je lahko jutri vsega konec. Dejstvo je da vas nihče ne ''hebe pet posto'' izven ljubljanskega mehurčka.
rasputin
Če se ruska vojska umakne iz Donbasa in Krima, bodo Ukrajinci dokončali genocid nad rusko manjšino, česar sploh ne skrivajo.
Friderik
Optimistične novice smo lahko prebrali v nedavnem intervijuju v Financial Times gen. Marka Milleya, sicer šefa ameriške vojske. Povedal je, da se bo vojna v Ukrajini končala za pogajalsko mizo, saj nobena stran ne bo zmagala. Pravi, da to ni mogoče.
Sonatine
Njih ni, mene pa je globoko sram.
Friderik
Sonatine, ne razumem, zakaj te je sram? Morda zato, ker se zavzemajo za prekinitev bojev? Vsak dan prekinitve bojev pomeni vsaj cca 100 prihranjenih življenj. Kaj je z vami ljudje božji?
NatalijaL
Se strinjam. Vojna med Ukrajino in Rusijo traja že eno leto. Nobenega napredka. Le kaj se je z vojno doseglo: - ogromno mrtvih, - ogromno invalidov, - ogromno porušenih domov, gospodarskih objektov, bolnišnic ipd., - ogromno posiljenih žensk, - ogromno zapuščenih otrok, - uničeno gospodarstvo in kmetijstvo. Kdaj bo konec? Koliko žrtev bo še potrebnih in kaj se bo zgodilo na koncu? Ali ni čas za sklenitev miru in za pogajanja? Tanki, mine in rakete najbrž ne bodo ustvarile premirja. Samo pismo za sklenitev miru ni sporno, meni se zdi pozitivna poteza.
Realist
Res čudno, da niso ti prokremeljski mandelci pozvali k prenehanju vojne samega agresorja? Stvar se lahko neha z enim samim ukazom, preprosto. A ponos zahteva zmago, do bridkega konca...
rasputin
Prvi agresor je bila Amerika, ki je zrežirala državni udar v Kijevu leta 2014, ki je naplavil proameriški marionetni neonacistični režim, ki je nemudoma sprožil genocidno državljansko vojno zoper rusko manjšino, kar je po osmih letih državljanske vojne pripeljalo do sedanje vojne. Rusija je 8 let čakala, da bo Kijev uresničil sporazuma iz Minska, po katerih bi Donbas ostal v okviru Ukrajine. Odgovor je bilo osemletno topovsko obstreljevanje Donbasa, v katerem je po podtakih OZN do leta 2019 umrlo najmanj 13 tisoč ljudi, večina civilistov, večinoma ruske narodnosti, dva milijona pa se jih je iz Donbasa izselilo.
rasputin
Stvar se lahko neha z enim samim ukazom, preprosto. A ponos zahteva zmago, do bridkega konca… *** Ne gre za noben ponos. Gre za življenja pripadnikov ruske etnije v Donbasu. Če se Rusija umakne iz Donbasa, bo ukrajinska vojska izvedla dokončen genocid nad tamkajšnjim ruskim prebivalstvom. Nek ukrajinski vojak je pred kamerami prostodušno dejal, da bo problem ruske manjšine v Ukrajini rešen takoj, ko bodo ukrajinski tanki udrli v Donbas.
Tehnicol
Rasputine daj ne bluzi. Koliko so bila vredna življenja Čečenov pa Gruzijcev, a oni nimajo pravice do samoodločbe? Selektiva empatija te dela še bolj zblojenega.
rasputin
Technicol, ne spomnim se, da bi kdaj kaj pisal o Čečenih. Nekaj si se izmislil - zlagal - in podtaknil meni. Se bojim, če govoriš o selektivnosti, da si ti selektiven pri obsojanju napadalnih vojn. Nisem zasledil, da bi obsodil ameriške vojne vsepovsod po svetu, vključno s proksi vojno zoper Rusijo v Ukrajini.
Realist
Umirajo otroci, posiljuje se žene, uničujejo domovi..
Tehnicol
Daj nehaj s to proksi vojno. Če bi bilo res kar trdiš bi se lahko Ukrajinici množično predajali Rusom in bi bilo za njih boljše poskrbljeno kot pod trenutno oblastjo. Očitno pa je boljše biti mrtev kot imeti ruski škorenj nad sabo, razumeš to razliko? Ne moreš, ker nisi nikoli imel ruske nadvlade nad sabo.
Peter Klepec
Ce neskoncno ponavljate izmisljotine, te se ne bodo postale resnica. Ali ne vidite, da razen famoznega Rasputina nimate somisljenika?
rasputin
Realist, otroci umirajo v ameriški proksi vojni zoper Rusijo na hrbtu ukrajinskega naroda, ki je žrtvovan za ameriške imperialistične interese. Zahod/Nato/Amerika in celo Kijev niso naredili nič, da bi vojno preprečili, čeprav bi bilo dovolj, da bi šli v pogajanja z Rusijo, ruski manjšini pa priznali narodne in človekove pravice, ki ji gredo po mednarodnem prtavu. Prav tako niso naredili nič, da bi vojno ustavili, ko je izbruhnila, čeprav je Rusija bila pripravljena na mirovne pogovore, ki pa jih je Zelenski prekinil na prigovarjanje Zahoda.
rasputin
Očitno pa je boljše biti mrtev kot imeti ruski škorenj nad sabo, razumeš to razliko? *** Ukrajinci so bili samostojna država do ameriškega državnega udara leta 2014, ki jo je spremenil v ameriški protektorat. Nad glavo imajo ameriški škorenj, ne ruski. Amerika pa je Ukrajino žrtvovala za svoje geopolitične interese, to je za izzvano vojno zoper Rusijo. Namesto, da bi Zahod vlagal v gospodarski razvoj Ukrajine, je vlagal zgolj v njeno oborožitev in jo spravil v vojno z Rusijo in v katastrofo. Če imaš Ameriko za prijatelja, ne rabiš sovražnikov! so pogruntali Južnoameričani že davno in se znebili jenkijev.
rasputin
Vse, kar pišem, je dokazljivo z dejstvi. Ko se pogovarjam z ljudmi, pri čemer v glavnem poslušam, ne poznam nikogar, ki ne bi razumel, da je vojna v Ukrajini ameriško maslo. Ljudje so vajeni, da jim mediji lažejo in mnogi znajo razmišljati tudi z lastno glavo. Zate Klepec, pa se bojim, da je že prepozno, da bi se naučil misliti s svojo glavo.
Friderik
Kar se kaznovanja Rusije tiče, saj je ta država že deležna kazni. Če se ne motim, je bilo do sedaj uveljavljenih že 10 kaznovalnih paketov ukrepov. Tudi zaseganje premoženja ruskim državljanom , prepovedi raznim dirigentom in estradnikom za nastopenje na evropskih odrih, prepoved posameznim športnikom, da nastopajo pod svojo ( rusko) zastavo in jih s tem prisiliti, da izdajo svojo domovino.... vsesplošna histerija, ki spominja na čase, ko so preganjali jude v Evropi. Kaznovanje gre celo tako daleč, da so v nekem mestu v Španiji prepovedali uprizoritev dramatizacije dela romana Mojster in Margareta ukrajinskega pisatelja, ki je pisal v svojem materinem jeziku, rusščini in je že davno mrtev. Naj še na onem svetu izve, da je zločinec!
Ljudje božji, tole gre predaleč. Ne glede na statistiko.
Peter Klepec
Najhujse kazni sele pridejo.
rasputin
Kaj imaš v mislih, Peter Klepec? Cene energentov so visoke kot še nikoli, inflacija tudi. Industrija se iz Evrope seli v Ameriko, na Kitajsko... Mogoče imaš v mislih, da bomo dočakali tudi jedrsko apokalipso?
Ljubljana
Pise rasputin o napadu ad personam, ko gre za persono Fridrika... Ljubi Bog, a se splaca takim veleumom odgovarjat ad rem ? Enako rasputinu...
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Domnevam,
da JE seniorskim ex TOVARIŠEM - POZABLJENIM
- SAMO ZELO DOLGČAS V NJIH - DOMNEVNO PREVISOKO NAGRAJENIH - PENZIJAH.
Ali sploh poznajo osnovna dejstva in in vse preteklo
POLITIČNO IN HUMANO ZLOČINSTVO, GENOCIDNOST, ASIMILATORIČNOST ... Moskva Rusov - nad UKRAJINO IN NAD nerusi - Ukrajinci.
Pa se res sramotijo.
Ko je vrli škof ANTON MAHNIČ (1850-1920) s svojo "RIJEŠKO SPOMENICO - 1915" NA PAPEŽA Benedikta XV
IN Z NJEGOVIM PISMOM NA - PARIŠKO MIROVNO KOMISIJO (1918-1920)
se je pri sestavitvi teh poslanic - toliko potrudil,
da je povzel zgodovino in glavne razloge za slabo situacijo razmer
- o katerih - je pisal
oz. JAVNO ZAHTEVAL, DA SE URADNO UREDJO,
seveda po načelih
"NAJPREJ PRAVICA - NATO - šele - MIR, POGAJANJA ITD.
Kaj so ti hudi "seniorji" predlagali
za UREDITEV STATUSA - krimskih Tatarov in ostalih neruskih manjšin v sami
VOJNO-ZLOČINSKI RUSIJI RF ?
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 71 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan:
ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komun-socializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd Imam jih blokiarne, njih branja nevrednih zapisov ne vidim, ne berem. Moji KONTAKTNI podatki so na internetu pod mojim d.o.o. SLOVENIANA – za POLNO PREDSTAVLJENE, resno sodelovanje: za
razvoj pozitivnih vse- slovenskih domoznanskih društev, muzeji “ORLOV” itd.
p.s.
naj se podpisniki raje
trudijo z urejanjem njih lastnih razmer
pred njih odhodom, v domove za stare oz. "v zemljo"
Junaški Ukrajinci
bodo že sami poskrbeli - sami zase. Ne rabijo nobenih - "odvetnikov"
Friderik
Janez KK, praviš, da Kučan in družba niso nič ukrenili v zvezi z ureditvijo statusa krimskih Tatarov in ... Kaj predlagaš?
Friderik
Ne vem od kdaj je klic k prekinitvi bojev moralno sporen? To je bilo od nekdaj nekaj pozitivnega. Vsaj kristjani bi se lahko s tem strinjali. Ali se nam je na t.im. desni čisto strgalo, da napadamo nekaj kar je samo po sebi dobro in upravičeno in skaldno z naukom Cerkve? Samo zato, ker so svoje mnenje, političen pogled povedali ex politiki, ki praktično nimajo nobene izvršilne moči več, tovrstno pisanje ni sporno. Samo zaradi tega ne. V demokracijo imamo pač lahko različna mnenja.
Ljubljana
Odg Frkdrik.. Posebnez ki se ima za zelo pametnega. Se en nad katerim je samo modro.nebo A pa vi kaj zastopite al kr neki ?
Peter Klepec
Pismo v svojem bistvu poziva k porazu Ukrajine in zmagi Rusije, ki bi potemtakem obdrzala osvojeno ozemlje. Lepe besede so samo krinka. To je tako, kot ce bi nekje leta 1942 nekdo skusal skleniti premirje z Nemcijo in Japonsko na podlagi statusa quo.
rasputin
Ljubljana, ko ni argumentov, napad ad personam.
rasputin
Zakaj že je Srbija izgubila Kosovo? Menda zato, ker je izvajala genocidno politiko nad Kosovarji. Si pozabil? Tudi Ukrajina bo sila težko dobila nazaj ozemlja, kjer živi ruska manjšina. Ta pač noče več živeti v državi, ki nad njo izvaja genocid. A je to tako težko razumet?
Friderik
Ne, da bi se hotel podpisati pod tako pismo ( ali karkoli pač že je tisto pisanje), je potrebno ostati pri faktih. Res je, da nima nobena evropska vlada mandata za vojno. Tudi slovenska ne. Ko sem glasoval za NATO na referendumu, sem glasoval za obrambno zvezo, ne napadalno. Pa se je v zadnjih desetletjih prelevila v napadalno. Nikjer ni bila napadena, je pa sama napadala. Recimo Libijo, državo , ki je bila notranje urejena so razsuli, da se še desetletja ne bo opomogla. Vemo morda zakaj?
Ne nimajo mandata za vojno! Tisti, ki kliče k vojni je vojni hujskač. Ni jih malo. Zgodovina pa ve povedati kakšen pekel so priklicali.
Realist
Pravico do obrambe ima vsaka država, tako da slepomišiš in obračaš besede. Nisi iskren. Očitno zagovarjaš svojo dolgoletno volilno opcijo in si nočeš priznati svojih zmot?
Friderik
Realist, moja volilna opcija je že 30 let SKD/NSi. Pomagaj mi, kakšne zmote naj si priznam?
Peter Klepec
A vi ne berete cajtngov? V Ukrajini napada Rusija, ne NATO. NATO je bil ustanovljen kot obramba pred Rusijo, ampak v celi svoji zgodovini nikoli ni napadel Rusije. V bistvu je edini in zadostni pogoj in motiv za vse clane famozni peti clen: ce te kdo napade (beri Rusija), te bodo vsi ostali branili. Vecja varnost kot to ne obstaja. Do skrajnosti perverzna je trditev Rusije, da jo siritev NATA ogroza. Slovenija ali Litva vojasko ogrozata Rusijo? V bistvu so za obstoj NATA najbolj zainteresirane prav majhne, vojasko sibke clanice. Amerika NATA v vojaskem pogledu sploh ne rabi, ker bi male armadice v primeru primera bolj motile kot koristile. Ce nekdo vasega kova neprestano nabija z neko povsem diametralno logiko, je to lahko zaradi povsem opranih mozganov s strani ruske propagande, ali pa ste celo v sluzbi teh tujih interesov. Vcasih se je temu reklo kolaborant ali izdajalec.
rasputin
Narodna manjšina, ki jo najprej napadejo oborožene neonacistične škvadre, nato pa še lastna država, pa nima pravice do samo-obrambe?!
rasputin
V Ukrajini napada Rusija, ne NATO. *** Celo Stoltenberg je dejal, da se je vojna v Ukrajini začela leta 2014. Zakaj že? Menda zato, ker je Amerika tedaj zrežirala državni udar v Kijevu, ki je naplavil marionetni proameriški militaristični neonacistični režim, ki je nemudoma sprožil genocidno državljansko vojno zoper rusko manjšino. Obrožene ukrajisnke neonacistične škvadre so leta 2014 napadle sprva neoborožene ruske civiliste, te neonacistične škvadre pa so postale potem del redne ukrajinske vojske, ki je sistematično s topovi obstreljevala Donbas dolgih 8 let, pri čemer je bilo ubitih najanj 13 tisoč ljudi, več milijonov pa se jih je iz Donbasa izselilo. 8 let je Kremelj zaman upal, da bo spor rešen po mirni poti, Kijev/Nato/Amerika pa je odgovarjal zgolj s kopičenjem orožja in stopnjevanjem nasilja v Donbasu, dokler ni Rusom prekipelo in so prišli na pomoč rojakom, obsjenim na iztrebljenje. Nato res ni napadel Rusije, ker si ne upa, napadel pa je številne druge države. Tudi Rusijo bi, če ta ne bi imela atomskih bomb. Če je Amerika/Nato z vojaško silo lahko pomagal Kosovarjem, da so se rešili izpod jarma Srbije, ki je tudi izvajala genocidno politiko nad Kosovarji, potem je imela tudi Rusija pravico, da pomaga svojim rojakom, ki jih je napadla lastna država, po prigovarjanju Zahoda seveda. Če se je Kosovo osamosvojilo, ima tudi ruska manjšina v Ukrajini pravico do narodne samo-odločbe. Ameriške rakte z jedrskimi konicami ne ogrožajo Rusije?! Koga potem: Marsovce?! Zakaj že so Američni preprečili instalacijo jedrskih raket na Kubi v časih Sovjetske zveze? In kaj bi naredili danes, če bi Rusija to ponovno poskusila? Napadli bi brez odlašanja, ne glede na posledice! Rusija pa mora po tvoje mirno gledati kopičenje vojaštva, orožja in jedrskih raket na njnem pragu?! Če ima nekdo tako oprane možgane kot ti in ga daje paranoja, da vidi povsod kolaborante in izdajalce, potrebuje medicinsko pomoč.
Ljubljana
Kdo resuje zblojeno levo Evropo?
Katoliska Poljska , ne prvic !
Slo je ves cas ruska peta kolona znotraj EU. Kadar so levaki na oblasti uradno, sicer ilegalno.
Ljubljana
Moras bit res zabit da slovenskih rusofilov in komunistov ne prepoznas v njih zlobi in delovanju proti demokraciji, Evropi in Slo narodu !
In zlorabljajo starega titofila Daneva, pa neizobrazena krizaja in zdovca.
Aja, sportniki so najboljsi promotorji Slo v svetu...ubogo.
Kraševka
V Titovih časih je veljalo "pravilo", da športnik, če se je hotel udeleževati mednarodnih tekmovanj, je obvezno moral biti član KOMUNISTIČNE partije, sicer mu niso dali potnega lista za tujino. Tako je bilo tudi s športnikom s Krasom - Danilom Žerjalom - opimpionikom. Namesto na tekmo, ker ni sprejel partijske knjižice, bi šel ba GOLI otok. Tega se je rešil s pobegom v Ameriko in bil tam prvak Južne in S. Amerike. Danev pa je bil režimu zvest in zato je še danes Kučanov sluga.
Peter Klepec
Hja, pri vsem tem se poraja vprasanje kaj je to « inteligenca », ce je ta po svoji vsebini drugacna od drzave do drzave.
rasputin
Gornji poziv ni edini poziv k konačnju vojne v ukrajini. Zavedanje, da se ta vojna lahko raširi v vsesplošno evropsko in celo svetovno jedrsko vojno, je vse bolj prisotno.
Prav tako je vedno bolj jasno, da se ta vojna ni začela februarja lani, temveč leta 2014, kar je priznal celo Stoltenberg.
https://www.youtube.com/watch?v=UdTii2F4J-0
S strani Washingtona podprt državni udar je ustoličil neonacistični režim, ta pa je nemudoma sprožil represalije zoper rusko manjšino in s tem državljansko vojno.
Tu je odlomek poziva:
"V enem letu je, kljub medijski blokadi in agresivni politični propagandi, večini prebivalcev in prebivalk Evrope in ZDA postalo jasno vsaj dvoje: da je bila agresija izzvana in da vojna ni posledica norosti zgolj enega človeka ali zavojevalnih teženj Rusije.
Na dan je prišlo kar nekaj dejstev, ki niso v prid in čast zahodnim državam in zaradi katerih je ruski predsednik že pred časom izjavil, da je stopnja zaupanja Rusije do Zahoda skoraj nična. Izkazalo se je, da sta Nemčija in Francija kot državi garantki zavajali Rusijo pri udejanjanju sporazuma Minsk II, ki je od Kijeva zahteval ustavno ureditev manjšinskih pravic za ogrožene rusko govoreče prebivalce in prebivalke države. Po besedah nekdanje nemške kanclerke Angele Merkel je šlo le za kupovanje časa pri pripravah na vojno."
https://insajder.com/slovenija/poziv-k-mirovni-vlogi-slovenije-v-vojaskem-spopadu-med-zahodom-rusijo
rasputin
Citiram: "Dejstvo je, da so (mediji) padli na zgodovinskem izpitu in niso opravili svoje profesionalne naloge. Zato tudi večina slovenskih državljanov še vedno podpira krivično, načrtovano in namerno ameriško vojno zoper Rusijo, ki unčuje predvsem življenja Rusov in Ukrajincev, ter grozi, da se bo spremenila v svetovno jedrsko vojno. Hkrati pa Evropo spravlja na beraško palico." https://insajder.com/svet/sestnajsti-februar-2022-usodni-dan-ko-je-ukrajina-z-napadi-na-uporniski-republiki-sprozila
rasputin
Novo pismo “levih intelektualcev”, ki poziva k miru s tako ali drugačno Rusijo *** Članek se bere skoraj tako, kot da bi bil poziv k miru nekaj zavržnega. Če gre za poziv k miru, ga je vredno podpreti, ne glede na to, kdo ga da. Ampak kot kaže, smo prišli v položaj, ko je levica za mir v Ukrajini, desnica pa za vojno, ne glede na to, kaj se bo iz nje izcimilo. Račun za slepoto, za slepo sledenje ameriškim jastrebom, bo prišel na volitvah.
Madison
Sprenevedanje navdušenih slovenskih proputinistov in lažnivih zagovornikov Putinove agresije nad Ukrajino je postalo popolnoma shizofreno. V isti sapi na eni strani trdijo, da je večini prebivalcev in prebivalk Evrope in ZDA postalo jasno, da je bila agresija izzvana in da vojna ni posledica norosti zgolj enega človeka ali zavojevalnih teženj Rusije. - obenem pa na drugi strani trdijo, da večina slovenskih državljanov še vedno podpira krivično, načrtovano in namerno ameriško vojno zoper Rusijo, ki unčuje predvsem življenja Rusov in Ukrajincev, ter grozi, da se bo spremenila v svetovno jedrsko vojno.
Madison
Še posebno izrazit pokazatelj norosti slovenskih proputinistov je to, da slovenski proputinisti izpostavljajo na prvem mestu, da vojna kot češ uničuje življenja Rusov, šele na drugem mestu pa življenja Ukrajincev! V Ukrajini, na ukrajinskem ozemlju, kjer predstavljajo Ukrajinci veliko večino prebivalstva, divja agresorska vojna, ki jo vodijo Rusi, proputinisti pa postavljajo ogroženost življenj Rusov na prvo mesto! Če to ni nerazsodno psihopatoliško stališče, ne vem, kaj je.
Madison
rasPutin, tale vaš "insajderski" prijateljček, ki redno veze lažnive proputinistične otrobe na svojem portalu, je očitno zablodil v času - 17. februarja 2023 je mislil, da smo že prvega aprila 2023! Sporočite mu zanj žalostno novico, da letošnji dan norcev in lažnivcev šele prihaja.
rasputin
Mad-son, tvoje papagajsko ponavljanje propagande militarističnih zahodnih jastrebov oziroma ameriške globoke države, ki je ugrabila ZDA, EU in Ukrajino, ne more spremeniti trdih dejstev. Scenarija popolne zahodne zmage nad Rusijo, ko bi lahko zmagovalci pisali zgodovino po svoje, ne glede na dejstva, ne bo. Na koncu bodo zmagala trda dejstva, ne prazne propagandne besede. Temeljno dejstvo je, da je vojna v Ukrajini dolgo načrtovana in izzvana proksi vojna Amerike/Nata/Zahoda proti Rusiji, ki se bije na hrbtu ukrajinskega naroda, ki je žrtvovan za ameriške imperialistične geopolitične interese. Z državnim udarom leta 2014 je Obama-Bidenova administracija instalirala svoj marionetni neonacistični režim, ki je nemudoma sprožil genocidno državljansko vojno zoper rusko manjšino, ki je po osmih letih, ko je Kremelj zaman pozival k politični rešitvi spora, eskalirala v sedanjo vojno. Celo Stoltenberg je priznal, da se je vojna v Ukrajini začela že leta 2014 in ne šele 2022. <a href="https://www.youtube.com/watch?v=UdTii2F4J-0" rel="nofollow ugc">https://www.youtube.com/watch?v=UdTii2F4J-0</a> Da ne boš ti zadnji Mohikanec, ki bo še vedno lajnal propagandne laži, ko bo že vsem jasno, da so laži.
Federmus
Cvet Slovenske intelektualne srenje, se kot že tolikokrat, ponovno sramoti pred domačo in tujo javnostjo. Nikar ne povejte, da ste naši državljani.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.