Na obzorju nov spopad med novinarji in Janezom Janšo?
V Društvu novinarjev Slovenije so se burno odzvali na odločitev vlade, da novinarje zaradi nevarnosti širjenja koronavirusa umakne z vladnih novinarskih konferenc, čeprav je povsem enak ukrep denimo sprejela tudi Evropska komisija.
Takoj nato pa so novinarji zaradi "bojazni pred nevarnimi praksami", ki so "značilnost nedemokratičnih in avtoritarnih režimov", o dogajanju v Sloveniji obvestili Evropsko zvezo novinarjev in Mednarodni inštitut za tisk. Zmotilo jih je namreč, da se je predsednik vlade obregnil ob način poročanja nacionalne televizije ob umestitvi vladnih funkcionarjev v zgornje plačilne razrede.
Da je averzija med novinarji osrednjih medijev in Janezom Janšo očitna, že vnaprej znana in obojestranska, je dejstvo. Pa vendar bi v obstoječih okoliščinah s koronavirusom od novinarjev pričakovali, da v prvi plan ne postavljajo sebe, pišemo v komentarju uredništva.
Napet odnos med predsednikom SDS Janezom Janšo in novinarji večinskih medijev ima znano in dolgo zgodovino. Averzijo do Janševe oblasti najbolje simbolizira peticija 571 v času prve Janševe vlade, ki so jo podpisali tudi mnogi novinarji, ki so danes na vodilnih mestih v osrednjih medijih. Med podpisniki pa je bil tudi ta čas Janšev največji politični tekmec, Marjan Šarec, kar v kontekstu razumevanja različnih vatlov pri medijski obravnavi prejšnje in sedanje vlade ni nepomembna informacija.
Zavračanje nove desnosredinske oblasti se je s strani mnogih novinarjev začelo že precej pred izvolitvijo Janeza Janše in njegove ministrske ekipe. V obdobju, ko je postalo očitno, da se računica Marjana Šarca po predčasnih volitvah, kljub močni medijski podpori njegovemu scenariju, ne bo izšla, so na družabnih omrežjih pred desnosredinsko koalicijo začeli svariti številni novinarji. Pisali so o avtoritarni ekstremni desnici, ki v Sloveniji prevzema oblast, o nevarnosti za demokracijo v Sloveniji in Evropi ter podobno. Prednjačili so stari Janševi nasprotniki kot so Blaž Zgaga, Gregor Repovž in Anuška Delić, med glasnimi kritiki pa so bili tudi novinarji nacionalne televizije, denimo Mojca Pašek Šetinc, Boris Vasev in še nekateri drugi.
Niti 10, kaj šele 100 dni miru vladi ...
Že nekaj dni po izvolitvi Janševe ministrske ekipe so se, kljub stopnjevanju koronavirusne krize, proti vladi odprle tri fronte. Najprej zaradi domnevnega omejevanja testiranja na koronavirus, čeprav se je kasneje statistično izkazalo, da glede na število prebivalcev v Evropi le ena država opravi več testov kot Slovenija.
Težke besede o "vojski na ulicah", ki pomeni zdrs v avtoritarizem, so padale ob napovedi notranjega ministra Aleša Hojsa, da bo predlagal aktiviranje 37.a člena Zakona o obrambi o izrednih pooblastilih vojske pri varovanju državne meje. A na tovrsten, oziroma po standardih naših levičarjev še bolj sporen način so vojsko v tej krizi mobilizirale tudi Nemčija, Italija, Avstrija, Švica, Španija, Francija, Poljska, Češka, Norveška, Madžarska, Grčija, Srbija in druge evropske države. O tem smo pisali v članku Če Janša pripravlja državni udar, potem ga tudi večji del Evrope.
Sledil je oster protest posameznih medijskih hiš ter Društva novinarjev Slovenije (DNS) ob napovedi vlade, da zaradi preprečevanja širjenja okužbe odpravi prisotnost novinarjev na vladnih izjavah za javnost, zastavljanje vprašanj pa jim je omogočila preko e-pošte.
V DNS so "ostro protestirali proti napovedani spremembi načina komuniciranja z mediji," češ da gre kljub resnosti trenutne situacije za nesorazmeren in restriktiven ukrep. "Popolni suspenz novinarjev je nevarna stvar," so opozorili.
Vlada je sicer uredila dve stalni dnevni novinarski konferenci, novinarji pa lahko vprašanja tekom konference postavljajo po e-pošti. Na današnji novinarski konferenci o "mega protikorona paketu" pa so lahko bili tudi prisotni.
A praksa omejevanja novinarske prisotnosti v EU nikakor ni osamljena. Povsem enake ukrepe je že pred dnevi uvedla Evropska komisija, v Avstriji pa lahko v živo prisostvujejo le novinarji nacionalne televizije in tiskovne agencije.
Pri @sebastiankurz bodo na tiskovnih samo novinarji ORF in agencije APA. Ostali mediji bodo lahko vprašanja posredovali po emailu. Pri @vonderleyen novinarjev na tiskovnih od danes sploh ni več. Ampak samo, ko to napove @JJansaSDS smo pa na meji državnega udara. #istivatli
— Martin Nahtigal (@martinnahtigal) March 20, 2020
"Preveč vas je in predobro ste plačani"
Napetost med novinarji in predsednikom vlade pa se je stopnjevala ob poročanju o določitvi zgornje meje plačilnih razredov za ministre in državne sekretarje, kar je v medijih močno odmevalo kot neumestno višanje plač oblastni politiki.
Janeza Janšo je zmotil način poročanja iz spodnjega videa, kar je izrazil v tvitu:
Ne širite laži, @InfoTVSLO Plačujemo vas za to, da v teh časih informirate, ne pa zavajate javnost. Očitno je vas preveč in ste predobro plačani. @RTV_Slovenija https://t.co/Qwj1p79OmT
— Janez Janša (@JJansaSDS) March 20, 2020
V odzivu predsednika vlade so novinarji prepoznali "nesprejemljiv napad na javni servis," kot so svoj oster odziv naslovili v DNS. Zapisali so, da izjavo predsednika vlade razumejo "kot grožnjo zaposlenim na RTV Slovenija pred morebitno izgubo zaposlitve ali drugimi represivnimi ukrepi, ki jih utegnejo doleteti, če ne bodo poročali tako, kot ustreza trenutni oblasti."
V njej poudarjajo, da osnovna naloga novinarjev ni, da so lakaji oblasti, temveč da jo kritično nadzirajo. "Napadi na javni servis in medije so značilnosti nedemokratičnih in avtoritarnih režimov. V bojazni pred podobnimi nevarnimi praksami smo zato v DNS o dogajanju obvestili Evropsko zvezo novinarjev in Mednarodni inštitut za tisk," so še dodali.
Kar nekaj pozornosti pa so "nedopustnemu vmešavanju v uredniško politiko in svobodo RTV Slovenija" v informativnih oddajah namenili na nacionalni RTV.
"Omejevanje svobode poročanja je nedopustno!
Zavračamo neprimerne, nespodobne in škodljive twiterske napade na našo suverenost, na naše delo, na naš trud in požrtvovalnost. Posredno omejevanje svobode izražanja kaže na pritisk in željo po vmešavanju v neodvisno uredniško politiko in je kot takšno nedopustno in nesprejemljivo ..."
Zgaga Janši dela zgago v tujini
A v DNS niso edini, ki o "nevarnih nedemokratičnih in avtoritarnih praksah v Sloveniji" obveščajo tuje novinarje. Pri tem prednjači eden največjih kritikov Janeza Janše, novinar iz osrčja afere Patria, Blaž Zgaga.
Ta je že v formiranju vladnega kriznega štaba za boj proti koronavirusu prepoznal elemente kršitve človekovih pravic ter drsenje v avtoritarnost oblasti in v zvezi s tem vladi postavil nekaj vprašanj.
A bolj kot to v oči bodejo njegove objave na Twitterju, kjer ob vsaki omembi slovenskega premierja označuje za koruptivneža ter piše o ekstremno desni vladi ter avtoritarnih ukrepih, ki jih sprejema.
Njegovo tovrstno početje so kritično obravnavali mediji Demokracija in Nova24TV, v čemer je prepoznal napad predsednika vlade na njegovo novinarsko delo in to tako predstavil tudi svojim tujim novinarskim prijateljem. Ti so se odzvali z izjavo podpore Zgagi, oziroma s članki o avtoritarni slovenski oblasti:
64 novinarjev, članov Mednarodnega konzorcija preiskovalnih novinarjev (ICIJ) @ICIJorg, je podpisalo javni poziv, v katerem zahtevajo takojšnje prenehanje javnih napadov in sramotitvenih kampanj s strani @vladars in medijev @strankaSDS zoper mene. Hvala!https://t.co/Qey9JZvfug
— Blaž Zgaga (@blaz_zgaga) March 23, 2020
Spoštovani @blaz_zgaga ali je to vaše maslo? Očitno je. Novinar vas citira, češ da ima v Sloveniji vlada "pravico zapreti ali izolirati kogarkoli, če se sumi, da ima koronavirus"? Pa kakšne nebuloze so to?! A ste normalni?! https://t.co/iGek4pdVF4 @JJansaSDS @JelkoKacin @vladaRS
— Dejan Steinbuch (@steinbuch) March 19, 2020
A se je novinarski ceh že kdaj vprašal koliko časa in zakaj, se trudi z diskreditiranjem Janše? Ni problem kritično poročanje o Janši, je dobrodošlo in potrebno, problem je odsotnost vsakršnega kritičnega poročanja o izbrancih centrov moči tranzicijske levice. https://t.co/U44ztAQZ9I
— Aljuš Pertinač (@Pertinacal) March 24, 2020
Vse slovenske vlade so imele 100 dni miru pred opozicijo in medijskimi kritikami. Razen sedanje, v izrednih razmerah pandemije, tej slovenski levičarji niso dali miru niti 100 sekund. Toliko o politični kulturi slovenske levice in medijev.
— Tino Mamić (@TinoMamic) March 23, 2020
61 komentarjev
zareceno
problem so (tudi) novinarji, ki so po rodu zlasti iz Srbije.
A ne pozabite: tudi tisti, ki živijo leta in leta v njihovi (senci) družbi, so se prilagodili in tudi sami sprejeli znane vzorce, ki vključujejo predvsem poniževanje in norčevanje iz Slovencev.
Tretjič: slovenski šolski sistem je namenoma, celo zelo načrtno gojil proti domovinsko vzgojo, z velikim poudarkom na tezi, da je vse, kar je ''desno'', vredno vsega obsojanja.
Se je kdo temu uprl?
So se navadni državljani kdaj dvignili kot eno?
NISO.
ker se jim je fučkalo, dokler so imeli za pivo in dopust na hrvaški obali.
Kugy
V šoli smo se učili in tudi Iz Wikipedije, je razvidno.
Zedínjena Slovénija je bila glavna zahteva političnih programov Slovencev iz leta 1848, ko so namesto razdrobljenosti na dežele Kranjsko, Štajersko, Primorje in Koroško zahtevali skupno kraljevino Slovenijo, v okviru Avstrijskega cesarstva, enakopravnost slovenskega jezika v javnosti.
Program »Zedinjene Slovenije« je ostal skupni slovenski politični program in se je krepil v taborskem gibanju v letih 1868-1871. Po 1. svetovni vojni in razpadu Avstro-Ogrske ga je delno nadomestila zamisel združitve z drugimi južnimi Slovani v skupno državo Jugoslavijo, a je pri tem znaten del slovenskega življa ostal zunaj matične države.
Majniška deklaracija:
V letu 1917, ko je v Avstriji oživelo parlamentarno življenje, so se slovenski, hrvaški in srbski poslanci v dunajskem parlamentu povezali v Jugoslovanski klub. Predsednik kluba Anton Korošec je v državnem zboru 30. maja 1917 prebral skupno izjavo, imenovano majniška deklaracija. V njej so zahtevali združitev Južnih Slovanov v monarhiji v avtonomno enoto.
Jugoslovanski klub je zahteve zedinjene Slovenije z majniško deklaracijo naivno zanemaril in namesto avtonomne enote znotraj meja nekdanje AO, v kateri bi bili tudi Slovenci, dobil monarhijo Srbijo. Slovenci smo zaradi naivnosti Korošca in ostalih ter izdaje zahtev Zedinjene Slovenije, bili razkosani na 4 dele. Ustanovitev države, ki jo je nudil mednarodno priznani dokument Karlov manifest, in so ga naši politiki ignorirali je splavala po vodi.
IgorP
Kugy Poznam Program Zedinjena Slovenija iz leta 1848, tudi Kozlerjev Zemljevid Slovenskih dežel iz leta 1853 je zgovoren o naših prizadevanjih, čitalnice in Tabori so močno dvignili narodno zavest! A leta 1918, pa tudi že med vojno, ni bilo nobenega, ki bi aktiviral narod za samostojno enoto oz. državo Slovenijo! O tem govorim! Trializem bi bil korak naprej, če bi A-O obstajala še po 1. sv. vojni, a cesar Karel ga je odbil, kasnejše njegovo strinjanje je bilo prepozno! Vseeno mislim, da nas je tok zgodovine vrgel v pravo smer, da je lahko nastala država Slovenija!!!
IgorP
kugy 27. marca 2020 ob 10:06 At 10:06
V okviru Cesarstva smo postali narod. Posledica je bila zahteva po lastni državi.
In katere meščanske stranke(komunistov še ni) so leta 1918 to izpostavile oz. zahtevale? Ne da bi bilo kaj znanega o tem!
Kugy
V okviru Cesarstva smo postali narod. Posledica je bila zahteva po lastni državi. Vse drugo so bile poti in stran poti naše zgodovine. ki so končno pripeljale do države. Po tridesetih letih bi že morali imeti te poti razjasnjene. Žal imamo še vedno zgodovino nekdanje Jugoslavije. In tukaj je odgovor zakaj je del naše javnosti posebej še novinarji tako nastrojen. Imamo lastno državo živeli bi pa še v prejšnji. Dejansko se to tudi dogaja. Slovenija naj bi bila nekdanja Yuga znotraj EU. Obnašala naj bi se podobno, neuvrščeno, simpatizirala z Rusi in nasprotovala kapital. velesilam, hkrati pa se norčevala iz evropskh partnerjev. Seveda ideološko še vedno na platformi komunistične ideje ( po njihovo je to levičarstvo kar je zelo vprašljivo) Če hočemo to spremeniti moramo postaviti našo zgodovino na resnične temelje. Edino tako lahko postanemo narod , ki se ne bo razklal ob vsaki sapici.
STAJERKA2021
Po končani vojni je lahko vsak general!
MEFISTO
1918 let po Kristusovem rojstvu smo Slovenci stali inu obstali brez Srboslavije, pa bi še naslednjih 1918 let.
Kdor vidi v Srboslaviji kakršnokoli korist za Slovenijo in njen narod, ta ni vodotesen.
Kraševka ima prav, Avstrija je bila naša mati, Srboslvija pa vedno le hudobna mačeha.
IgorP
kremeniti In kje ti pod Avstrijo vidiš državo Slovenijo???? Pa tudi če je bila mačeha, pripeljala pa nas je do kruha(samostojne države)!
Kraševka
Mislim, da je tudi pri tem igrala (nekateri jo obožujejo) Juga umazano IGRO.
Prvi kralj Srbije, Peter Karađorđevič, je imel ženo Zoro, ki je bila hčerka Črnogorskega kralja NIKOLA. Druga hčerka Črnogorskega kralja, je bile Elena, žena Italijanskega kralja, dve ČRNOGORKI, pa sta bili poročeni z ruskimi knezi.
Pri vojnem "plenu" in razdeljevanju le tega, je vedno sodelovala tudi Rusija, zato je pomagala, da je "kos pogače" dobila Italija in drugi kos Jugoslavija, ki je dejansko vedno bila le VELIKA SRBIJA.
Tako, da za voljo Jugoslavije, smo Slovenci vedno izgubljali, ker, do Slovencev nikoli ni igrala vlogo "matere". Glede tega je bila boljša Stara Avstrija.
IgorP
Kraševka Kot vedno mlatiš prazno slamo o stvareh za katere pojma nimaš! Nimaš vpogleda v osnovni tok razvoja dogodkov v 20. stol. in kaj smo Slovenci na tej šahovnici takrat pomenili!!
MEFISTO
1918 let po Kristusovem rojstvu smo Slovenci stali inu obstali brez Srboslavije, pa bi še naslednjih 1918 let. Kdor vidi v Srboslaviji kakršnokoli korist za Slovenijo in njen narod, ta ni vodotesen.
Kugy
Zakaj je SHS živela samo mesec, verjetno ni težko razložiti, ali pač. Tudi takrat smo imeli kolaborante, izdajalce, ki so podpirali in navdušeno sprejeli okupacijo s strani Srbije Italije in Madžarske. Vse je bilo na hitro izvedeno. Nihče ni vprašal narod. Država je kapitulirala, zmagovalci so rezali vsak svoj kos. Narod ni imel nobene možnosti izrazit svoj interes. Za narod je bila Avstrija še vedno matična domovina. Velik del slov. vojakov se je bojeval tudi na Srbski in Soški fronti. Vzdušje prebivalstva nedvomno ni bilo naklonjeno okupaciji. Nostalgija po cesarstvu je še dolgo obstajala. V kolikor bi obstala SHS za kar se je zavzemal Korošec in drugi, bi narod še razumel. (s podporo Wilsona bi nam lahko celo uspelo). Vendar so nastopili člani YU kluba in njim podobni ter v Parizu, v bistvu brez mandata naroda, kar tako, nedvomno s pomočjo zmagovalcev, lobirali za priljučitev k Srbiji in ob tem gladko žrtvovali Primorsko. To je bila čisto navadna izdaja predvsem pa neumnost.
IgorP
kugy Kar se tiče Primorske, se preko Londonskega sporazuma ni moglo iti!! Avstrija je po 1. sv. vojni "mrtva" in ne more več biti matična domovina! Če ni Maistra, gre v državo SHS samo dežela Kranjska, kjer pa bi jo Hrvati, ki bi bili v večini, hitro "pohodili" in prebivalce spremenili v alpske Hrvate!!! Ne vidim nobene teorije oz. možnosti, da bi takrat lahko nastala državna tvorba Slovencev in sploh v kakšnih mejah! V kraljevini SHS(Jugoslaviji) je bilo tako združeno okoli 2/3 slovenskega etničnega ozemlja(škoda Koroške, to je druga zgodba), NOB pa je pridobila še velik del Primorske!! V obeh Jugoslavijah pač vidim "nujno zlo", ki je privedlo do nastanka samostojne države Slovenije, ko so aktualne politične razmere v Evropi in svetu to dopuščale!
Kugy
Ko gledam to našo državo mi je vedno bolj jasno, da je le država dela naroda. Drugi del se jo na nek način sramuje, ker je nad narodni, internacionalen, ideološki ali pa še vedno v Yugi. Verjamem, da je tistim, ki imajo korenine drugeje težko. Zato pa se vsi trudimo da bi bila država demokratična, katere namen je varovanje vseh njenih prebivalcev. Ne smemo pa ob tem pozabiti, da je državnost nastala na temelju naroda, njegove kulture, ki je plod zgodovinskih dejstev. Zahteva po državi je nastala v zlati dobi Avstrijskega cesarstva in takratne Evrope. Nedvomno so takratne razmere, stopnja napredka te več nacionalne države, to omogočile. Žal so dogodki epokalipse to našo zahtevo podaljšale za naslednjih 100let. Napačne odločitve naših voditeljev in tudi lastnih nestrpnežev so nas pod parolo Slovanstva, peljale v ponovno kraljevino, tokrat gospodarsko zaostalo in kulturno drugačno. Posledicno smo v drugi vojni bili lahek plen komunistov in iz kraljevine smo pristali v diktaturi. Danes smo končno republika, žal nas vse te anomalije še vedno spremljajo. Zato je standart tako v Avstriji, ki je postala republika že davnega 1918 in Italija, ki je proglasila republiko 1945, bistveno višji kot pri nas. Koroškim Slovencem je bilo to na nek način prizaneseno.Vendar so jih dogodki drugače zaznamovali (probsežno). Dokler ne bomo v naših šolah poučevali smiselne lastne zgodovine, bomo imeli še vedno zgodovinski konstrukt in grožnje, ki jih je vcepil, omogočil in tudi zavaroval sam veliki gobar kot zaslužni podanik nekega drugega časa
IgorP
kugy Kateri argument smo imeli Slovenci leta 1918 v roki, da bi leta 1918 postali država??? Samo to me zanima??? Vse ostalo je samo nakladanje! Ni nove države v Evropi, ki bi nastala mimo mirovne pogodbe po 1. sv. vojni in mimo mirovne pogodbe po 2. sv. vojni!! Primeri: Češkoslovaška, Jugoslavija, Sovjetska Zveza! Te države so razpadle na takšen ali drugačen način, a novih držav razen republik le-teh in sestavnih delov(Češka in Slovaška), NI!!!
Kraševka
Res je tako, gospod Kugy.
Kugy
Obstajali sta dve SHS.
1. Slovencev -Hrvatov- Srbov ( Republika)
2. Srbov- Hrvatov -Slovencev (Kraljevina)
Večina Slovencev te razlike ne vidi in o njej nič ne ve?????
IgorP
kugy Drži! Država SHS: 29.10. 1918 - 1.12.1918 Kraljevina SHS(Jugoslavija): 1.12.1918 - 6.4.1941(17.4.1941 - datum kapitulacije) Država SHS se je 1.12.1918 združila s kraljevino Srbijo , katera se je pa že prej združila s kraljevin Črno goro!
Kraševka
Res je. Toda prva oblika je trajala samo nekaj dni, potem, pa se je že dvignila Srbija. In Slovenci smo nastradali, ker smo prišli iz dežka pod kap.
IgorP
kraševka Včasih je za dosego cilja treba tudi nekaj potrpeti! Kakršna koli druga rešitev po 1. sv. vojni bi težko v prihodnosti pripeljala do države Slovenije, če sploh bi!!! Nikoli do cilja ne vodijo samo rožice, včasih tudi trnje!!! Mi pač nismo imeli bližnjic!
IgorP
Nehaj z eno in isto parolo: “Če ne bi bilo Jugoslavije, ne bi bilo Slovenije”.
Slovenija je imela DRŽAVNO TVORBO Karantanijo, mnogo STOLETIJ prej, kot se je sploh osnovala Stara Jugoslavija.
Prva trditev drži kot pribito, desnim gre v nos, ker za to niso storili nič! Na drugo trditev se pa lahko odgovori s vprašanjem:" Kaj bi nam leta 1918 pomagalo sklicevanje na Karantanijo?" Velesile bi nas hitro izločile iz kakršnekoli kombinacije o samostojni državi! Nismo imeli nobene osnove za to! Kraljevina SHS(Jugoslavija) je bila v tistem trenutku iz ozemeljskega vidika najmanjše zlo! Ostalo naprej je znano in sedaj imamo ozemeljsko takšno državo kot jo imamo!
MEFISTO
Jugoslavija je bila Sloveniji v samo škodo. Nasprotno trdijo samo okoreli komunisti in narodni izdajalci.
IgorP
kremeniti Zaradi položaja, ki ga je imela v Jugoslaviji(socialistični), je Slovenija sploh lahko postala samostojna država! Ti vidiš samo slabo, pozitivisti pa vidimo dobro, ker če ne bi bilo slabega, tudi dobrega ne bi moglo biti! Naj dolgo obstaja država Slovenija!!! Desni se pa vprašajte, kaj ste v prelomnih trenutkih, ki jih niste znali občutiti, sploh naredili za današnjo obliko države Slovenije(meje)!!!
Franci
Jugoslavija je bila potrebna za samostojno Slovenijo toliko kot nacizem in okupacija Jugoslavije za partizanščino.
IgorP
Kraševka 24. marca 2020 ob 21:52 At 21:52
Res je, REŽIMSKI mediji so res bolj naklonjeni IDIOTOM, kot pa PATRIOTOM.
Kakšna je razlika med IDIOTOM, ki ga zapiše Kraševka in IDIOTOM, ki ga zapišem jaz???
Kraševka
Ti uporabljaš ta izraz narobe. Ta, ki ljubi domovino je vedno bil PATRIOT. Nasprotnik tega, pa je IDIOT.
IgorP
Kraševka Samo to! Da se ti ne bo ta beseda na I...... nekoč nekje zataknila!!!
Sprehajalec
Ko smo bili mladi so tisti, ki so do 14 leta najbolj klečali pred oltarjem bili prvi ki so stopili v partijo.Takrat smo dobili pod nos: "To je dialektična preobrazba"! Pozneje, kmalu po letu 1992 smo dobili pod nos, da vsakdo, ki je hotel svojo idejo uveljaviti se je moral vpisati v partijo pa smo razumeli, da je zato partija razpadla.
Potem se je zgodilo. doktorant Teološke fakultete pri g. Janezu Juhantu je delal nočne stavke na Slovencu. Potem pa zaradi ljubega miru in predvsem zaradi bohinjskega pokoljenja (podobno kot Bučar- vosovec revolucionar kasneje demokrat, ki ga je partijski sluga Jambrek vrgel iz Pravne fakultete, postane isti novinar pameten, prosto po Goluboviću, ki je imel doma v družini partijsko-demokratično prevzgojo.
Nato pa se zgodi še največji razkroj teološke fakultete, ki zaradi financiranja uvede socialni študij - Kontra Čačinovičevi tovarni brezposelnih, in tako se skoti ZGAGA. Človek ki naj bi bil veren in uresničeval Kristusovo poslanstvo o enekosti v družbi pri najbolj zafrustrirani partiji na svetu, ki je ostala popolni retardiranec leninovega tipa.
In sedaj ZGAGA dela zgago po principu slabo izobraženega diplomanta teološke fakultete.
Norost se mora enkrat izpeti, Upajmo da je korona virus ta božji dar, da se končno izkaže bolna duša slovenskega naroda.
IgorP
Kraševka in kremenček
Sedaj lahko vidita kakšna ***(po vaše) sta! Govorim izključno o razvoju nastanka države Slovenije, ne pa o sistemih! Če imata morda kakšno drugačno verzijo možnega nastanka države Slovenije, prosim predstavita, tako kot vsi ostali, če želite!!!
Alojzij Pezdir
Med "novimi prispevki k slovenski blaznosti" velja omeniti tudi nerazumno patološko sovraštvo dela slovenskih medijskih urednikov, novinarjev in drugih medijskih dreserjev javnega mnenja, večinoma članov Društva novinarjev Slovenije in javnosti dobro znanih 571 podpisnikov ovaduške peticije proti prvi Janševi vladi (iz leta 2004), ki so zaradi nerazumno zaslepljenega sovraštva do Janeza I. Janše, stranke SDS in sedanjih legalno in legitimno izvoljenih članov njegove tretje Vlade RS pripravljeni v nasprotju s priporočili domačih in tujih zdravstvenih oblasti in v nasprotju z lastno samozaščitno (samo)odgovornostjo celo za vsako ceno "v živo" deliti z njim in predstavniki njegove vlade popolnoma nepotrebno in za obe strani škodljivo zdravstveno tveganje potencialnega prenašanja smrtonosne pandemične okužbe koronovirusa.
Težko si je predstavljamo kaj bolj sado-mazohistično nerazumnega, kot je tvegati lastno zdravje in zdravje drugega-bližnjega zgolj zaradi lastne trmoglavosti in najglobljega sovraštva do potencialnega poslovnega partnerja in sogovornika, čeravno so do Janševe vlade, kot velja dandanes povsod drugod po demokratičnem svetu, široko odprte in javnosti vsak trenutek dostopne vse druge nadomestne, enako učinkovite, a bistveno bolj varne in samozaščitne poti sodobnega digitalnega komuniciranja.
Od urednikov, novinarjev in drugih medijskih dreserjev, ki dejansko in objektivno preverljivo tako globoko in brezumno patološko sovražijo legalno in legitimno izvoljenega predsednika Vlade RS, njegovo največjo parlamentarno stranko SDS in legalno in legitimno izvoljene ministre večinske vladajoče koalicije SDS, SMC, NSi in Desus, seveda slovenska zainteresirana politična javnost nikakor in v nobenem primeru ne more in ne sme pričakovati profesionalnega, nepristranskega in objektivnega poročanja ter nepristransko kritičnega analiziranja celotnega aktualnega kriznega delovanja in vseh kriznih ukrepov.
Znano je namreč, da "priča", ki je čustveno ali kako drugače osebno vpletena v določen spor in/ali je tudi osebno kakor koli prizadeta "žrtev" spora, ni sposobna objektivne distance in objektivne presoje, zaradi česar je v sodnih sporih nezanesljiva in neprimerna, ker je "a priori" neobjektivna.
V našem najvplivnejšem državnem mediju (RTV Slovenija) ter "osrednjih" tradicionalnih zasebnih tiskanih medijih pa še vedno kot uredniki in novinarji prevladujejo najvplivnejši člani in aktivisti močno pristran(kar)skega DNS in podpisniki sramotne ovaduške peticije izpred več kot desetletja, ki očitno tudi dandanes, v popolnoma novih in bistveno drugačnih zgodovinskih, političnih, mednarodnih, gospodarskih, socialnih in varnostnih okoliščinah, niso ne pripravljeni in ne sposobni zavzeti do Janševe vlade profesionalno nevtralne, objektivne in kritične distance. Mnogi od njih so še naprej (in nekateri le še bolj) neprofesionalno in pristransko zasvojeni ter zastrupljeni s patološkim (samo)destruktivnim sovraštvom, s katerim pa rušilno ne škodujejo le patološko osovraženemu in demoniziranemu politiku, ampak tudi njegovi legalno in legitimno izvoljeni vladi, vladajoči koaliciji (SDS, SMC, NSi in Desus), zdravstveno, socialno in varnostno ogroženim državljanom, davkoplačevalcem in volivcem v RS in ne nazadnje tudi sebi, kot delu profesionalno in etično neverodostojnega novinarskega ceha ter profesionalno in etično neverodostojne medijske krajine.
Friderik
A Marjan Šarec, pardon Dončič, je tudi bil med podpisniki 571? A tisto o babah na radiu Gaga je prineslo status novinarja? Ljubi Bog! Pa kje je ta Slovenija?! Pa tega še Milčinski, oče, ne bi znal v svojih Butalah opisati. Ali Slovenci res ne damo nič nase? Kako bo tako butast narod, ki to požre, imel kak ugled ali celo zaveznike?
In kako bodo kolegi novinarji po EU gledali na Slovenijo, potem, ko preberejo tisto bluzenje Blaža Zgage? Edina možna reakcija je - pa s tem narodom nekaj ni v redu, malo so zaostali v razvoju, narod s posebnimi potrebami.
Friderik
Potem, ko sem odjavil Delo, sem izračunal, da sem v 10 letih prihranil ca. 4500€. Za ta denar pa si lahko kupiš soliden rabljen avto, ki ga goniš 10 let. Žal RTV ne morem odjaviti, ker imam elektriko, nazaj na petrolejke pa ne grem. Kaj pa imam od prosvetlenjega TV? Nič. Dnevnik komaj še kdaj gledam. Vse ostalo pa niti ne vem, kaj predvajajo. Pa me tudi ne zanima. Če me kaj zanima, kaj se dogaja po svetu grem na youtube in se informiram. Tam izvem tisto, kar v naših MSM ne bom nikoli slišal - namreč tudi drugo plat medalje, pa še reklame lahko preskočim.
Z radiom je malo boljše. A ga s pilotom (odlična iznajdba, ni treba vstajati) ugasnem vsakič, ko me kdo poskuša razsvetljevati z new age marksizmom; radio Gaga pa se je že davno izpel in postal neprebavljiv.
Blaž Zgaja, kdo pa je to? A kaj napiše? Komu?
Kraševka
On je ekspert za ZGAGO. Neumno je, da bi ga morali vsi plačevati.
debela_berta
a ste mislili da do tega ne bo prišlo? :) haha
helena_3
Bomo veseli, ko bo.
MAMR
Vlada bi morala 100% prepovedati delovanje novinarskih hiš, katerih lastniki so skladi, ki imajo neznane lastnike oz. lastnike v davčnih oazah. RTV naročnino pa bi morali ukiniti, ker je plačevati 2.300 ljudi kraja. Državna RTV bi lahko imela 300 zaposlenih, kot Slovaška državna TV ali kot BBC, ki je glede na število prebivalcev 100x manjši.
Kraševka
Dober predlog.
MAMR
Vlada bi morala tako kot prej Sralceva prepovedati vsem državnim podjetjem in ustanovam kupovati časopise in to leve in desne. Seveda bo bolj udarilo leve, ker jih je 90%.
APMMB2
Problem je v tem, ker je na eni strani Janez Janša, na drugi strani pa 571 bolnikov.
Ti so namreč tako zaslepljeni, da vidijo v Janši živega hudiča, ki uničuje Slovenijo. So tako zaslepljeni, da praktično ne vidijo nič drugega, kot katastrofo in gojijo neskončno sovraštvo. Štejejo se kot četrta veja oblasti. Že prav, ampak ali so ustoličeni na demokratičen način? Vlada, parlament, pa tudi sodniki so izvoljeni po neki predpisani proceduri. Kdo pa daje legitimnost novinarjem? Ali zadostuje novinarska legitimacija?
Vsakega funkcionarja je mogoče zamenjati. Za nekatere so reelekcija volitve. Pri novinarjih reelekcije ni, niti ni nikakršnih sankcij, če naredijo kakšen škandal, ki škodi družbi.
Žal pa so novnarji vključeni v mednarodno novnarsko družbo, ki je podobno nekritična, zasepljena in zaverovana v svoj prav. Zato domači novinarji dovbivajo podporo, če ravno doma počno hude svinjarije in zmedo, sejejo preplah in sovraštvo.
So iz istega testa, kot veleumni Igor, ki seje sovraštvo, pa prepričuje bralstvo, da je mirovnik.
Kraševka
Imate prav APMMB2, Novinarji v Sloveniji menjujejo vlade in postavljajo na oblast "praznoglavce. Če pa pride nekdo, ki je od ljudi IZVOLJEN bi ga radi Levi novinarji že v ŠTARTU BLOKIRALI. Tako ne gre, tudi NOVINARJI RTV, bi morali na neko "Rrešeto", ali pa bi moral PARLAMENT sprejeti zakon, da morajo VELJATI KVOTE, da se ta kot pokažejo volitve, mora imeti na nacionalki polovico DESNIH in polovico LEVIH. Ko zmaga levica, naj bo za direktorja levi, ko pa Desnica naj bo direktor DESNI. Tako nekako bi lahko rekli, da imamo delujočo NACIONALKO. Sedaj pa že desetletja jo vodijo samo LEVI VOJAKI, ki mislijo, da jim pripada vse, celo LAŽI. Svobodo narobe razumejo, ko se z njo branijo. NIHČE NIMA PRAVICE SVOBODNO LAGATI in SOVRAŽNO NAPADATI - niti Kadunc, niti Šetinc, niti Marcel Štefančič, ne Miša Molk, ne Sašo Hribar..... Če se "Nacionalke" ne da postaviti na poštene temelje, potem naj se jo ukine in naj se vsi novinarji izkažejo na TRGU. Bomo videli, kdo jih bo kupil?
Marija Perko
Blaž Zgaga, ali vam to vaše pisanje prinaša vsaj materialne koristi!? Ali se je vsaj splačalo prodati se? Jaz sem tako naivno verjela, da raziskovalni novinarji delajo na resnicoljubni pogon. Jaz sem tako naivno verjela, da ljudje pač opravljajo svoje poklice, ker je to njihova izbira, kjer uresničijo sebe. Kako lahko delujete sovražno na podlagi domnev, brez argumentov, saj to je najmanj neprofesionalno?!
MEFISTO
Sprašuješ, kako lahko Zgaga pisari brez argumentov in neprofesionalno, čeprav si v isti sapi sama odgovorila na vprašanje - ker uresničuje samega sebe.
Kraševka
Sholastka, pošteni ljudje res težko sprejemajo laži. Pokvarjeni ljudje pa se "za dva souda" tudi prodajo. Kratkoročno, se jim to izplača. Dolgoročno pa se laži nikoli ne končajo v prid širše skupnosti. "Lažni konstrukti so večkrat, kot bumerang. Tako, da če BLAŽ ZGAGA dela zgago in poneumlja ljudi z lažmi, bodo v taki družbi živeli tudi njegovi potomci. Ko bodo njegove potomce začeli zapirati z "argumentom laži", se bo šele zavedal, "kakšno seme laži je sejal". Takrat se bo spomnil, da je podoben JUDU IŠKARJOTU, na katerega se bomo kmalu spomnili v pred Velikonočnem času. Namreč Juda Iškarjot, je izdal Jezusa, za 30 srebrnikov. Toda, ko se je tega zavedal mu je bilo tako hudo, da jih je vrgel na tla in se obesil.
helena_3
"Temu primerno se je potrebno tudi odzivati, to je popolnoma ignorirati"
S tem se popolnoma strinjam. Držim pesti in molim, da bi tudi Janezu Janši in njegovi ekipi to uspelo. Težko je ostati miren ob nebulozah, ki jih v tem zahtevnem času objavljajo nekateri mediji. Vseeno pa je vsak odziv nanje čista izguba časa. Skrbi me edino to, da jim bodo preprosti ljudje nasedli, kot že velikokrat.
Zdaj je čas za sodelovanje, ne za špetir. Želim si, da bi tudi "desni" mediji to upoštevali.
Kraševka
Če bi se mediji NORMALIZIRALI, bi bili tudi preprosti ljudje bolj obveščeni. Dokler bo NACIONALKI dovoljeno propagirati lažne konstrukte in blatenja, pač ljudje nimajo poštene informacije. Zato potem nasedejo "novim obrazom", ki peplejo Slovenijo VZVRATNO, po domače "rikverc".
helena_3
Res je tako, Kraševka.
Routar
Demokracija ni ogrožena. Mogoče nam jo celo uspe rešiti.
Slovenec
Da bo jasno, demokracije ni. Ne morete govoriti o demokraciji, če lahko trije idioti preglasujejo enega patriota in imajo celo ustavno večino. Pojem demokracije je bil in je pri nas popolnoma razvrednoten. V trenutku, ko lahko kdorkoli glasuje brez odgovornosti s svojim premoženjem za svoj glas, je to anarhija, ki z demokracijo nima nobene povezave razen postopka glasovanja in je špekulant. To se najboljše vidi, ko pogledate kaj počno na področju glasovanja rdeči klerikalci, podprti s topoumnimi produkti usmerjenega izobraževanja, ki zlorabljajo pojem demokracije za to, da lahko nadaljujejo okupacijo slovenskih dežel brez odgovornosti. Kaj res ne opazite, da je njihov čas vladanja eno samo zadolževanje in metanje peska v oči davkoplačevalcem. Že Stari Grki so razčistili kako je s tem, ampak oni so imeli DEMOKRACIJO, ker je pri njih lahko glasoval le oni, ki je imel premoženje in ga je zastavil za svoj glas.
ales
Zadnji čas je, da vsaj tisti, ki si ne pustimo prati možganov DNS začnemo imenovati s pravim imenom, in sicer Društvo Nacistov in Socialkomunistov.
Temu primerno se je potrebno tudi odzivati, to je popolnoma ignorirati, saj dialog demokratov z diktatorji NI in NIKOLI ne bo možen.
Upam, da bo Corona virus vsaj malo skrčil sredstva, ki si jih ti blebetači na račun delavcev z zelo majhnimi plačami tlačijo v žepe, in potem zapijajo za šanki ali zasnifajo na Roški.
Kraševka
Res je.
Slovenec
Poskusite doumeti, da je Slovesnija okupirana država, v kateri vladajo okupatorji in veleizdajalci slovenskega naroda združeni v horde rdečih klerikalcev.
Slovenija je že dolgo okupirana država, natančneje od 1. 12. 1918, ko je bila okupirana s strani Kraljevine Srbije ob pomoči veleizdajalcev.
Okupacija se je nadaljevala do druge svetovne vojne, ko je bila Slovenija ob pomoči rdečih verskih blaznežev okupirana z novimi okupatorji. V tem času so rdeči verski blazneži izvajali genocid nad slovenskimi rodoljubi, ki še vedno leže po več kot 600 moriščih po slovenski zemlji.
Po koncu vojne so medvojni okupatorji odšli in rdeči verski blazneži so omogočili nadaljevanje okupacije slovenskih dežel z novimi okupatorji, da so po slovenski zemlji spet hodili oboroženi tuji vojaki, govorili tuj jezik in še s švasano pisavo so nas posiljevali.
Sami so hodili na jug po judeževe novce in direktive ter navodila kako ropati in zatirati slovenski rod.
V času osamosvojitve so se šli spet peto kolono, ampak jim osamosvojitve ni uspelo preprečiti, so pa s svojimi izdajami omogočili nadaljevanje okupacije Slovenije s tem, da so na vse ključne pozicije postavili ali okupatorje ali pa veleizdajalce slovenskega naroda, ki se imajo za prvorazredne in da so nad Ustavo in zakoni.
Da bi rdeči klerikalci prikrili sledi svojih zločinov in podlosti se dnevno "prilagajajo" in so se zato tudi nekajkrat preimenovali(ZKS,ZKS-SDP,ZLSD,SD) in še vedno trdijo, da so "izvoljeni" za vodenje slovenskega naroda in prvorazredni.
Zato lahko prvorazredni, ki spadajo v horde rdečih klerikalcev še naprej kradejo in ropajo slovenske davkoplačevalce, ker so jih do sedaj jih ščitile vse veje oblasti (od zakonodajne, do sodne in mainstream medijev), s podporo topoumnih produktov usmerjenega izobraževanja pod vodstvom fdvizma.
Po vladavini štirih idiotov je na čelo vlade na osnovi rezultatov zadnjih volitev, prišel patriot, ki je motnja v nadaljevanju okupacije slovenskih dežel in ropanju ter zatiranju slovenskega naroda.
Zato so režimski novinarji, ki so bili v času vladanja idiotov zlizani z oblastjo, postali "kritični" do oblasti.
Ta kritičnost se izraža v laganju, zavajanju in blatenju predvsem predsednika vlade in vseh, ki tvorno sodelujejo z njim.
Režimski novinarji, od katerih tudi eden ni časnikar, s svojim blejanjem ne morejo skriti, da spadajo v horde rdečih klerikalcev.
Kraševka
Res je, REŽIMSKI mediji so res bolj naklonjeni IDIOTOM, kot pa PATRIOTOM. Enako je za Društvo pisateljev, kjer se je razbohotila predvsem levica, in se med seboj hvalijo le enakomisleči. Sktatka, ob prebiranju zgornjega prispevka in spodnjih komentarjev, se mi je ob mislih na režimske novinarje, pojavila prispodoba na "ZDRESIRANE PSE". Ti počnejo le to, kar jim zaukaže gospodar. In to je tistih 571 delalo že pred leti in to dela tudi danes. Drugega dela se pač niso naučili. Zato bi moral to, kdo drug, kot Jelko Kacin, tudi sporočiti v TUJINO. Sicer bo tujina vedno obveščena samo enostransko in zavajajoče, kor je sam ZGAGA.
IgorP
Slovenec 33 Če ne bi bilo okupatorjev iz kraljevine Srbije in pozneje rdečih klerikalcev(tvoja poimenovanja obeh), danes nikakor ne bi bilo države Slovenije! Zgodovina ti je "španska vas"! Ne razumeš toka zgodovinskih dogodkov, eni so bili tudi nujno "zlo", a vse se je začelo s kraljevino SHS, nadaljevalo s SFRJ in zaključilo s samostojno Slovenijo! Če nas ne bi bilo v teh dveh tvorbah, bi bili raztrgani med Italijo, Avstrijo in Madžarsko! In kdo bi še danes govoril slovensko tukaj???
MEFISTO
1.000 let smo bili razpeti med Nemci, Madžari in Italijani, pa še kar govorimo v slovenščini. 70 let srboslavije pa je zadoščalo, da nekateri še danes tolčejo turščino.
Kraševka
Vse so bile nam tuje države, tako Avstrija, ki Slovencev ni zatirala - imeli smo SLOVENSKO OŠ, vojsko in isto kulturo, kot Italija in Srbija. Srbija je bila po govornem jeziko malo podobna nam, po kulturi in pisavi pa čisto drugi svet. Italija nam je bila po kulturi podobna, po jeziku pač ne. Če ne bi zavladal FAŠIZEM, bi obdržali tudi SLOVENSKE šole, ki so ostale še par let po 1.s. vojni, dokler ni fašizem zavladal. Po 2.s. vojni je zavladal pri nas KOMUNIZEM, ki je bil še najbolj primerljiv s FAŠIZMOM - "Našim vse, drugim malo ali nič. Kdor ni bil njim pokoren, je šel v smrt, tako pod fašizmom, kot pod komunizmom. Nehaj z eno in isto parolo: "Če ne bi bilo Jugoslavije, ne bi bilo Slovenije". Slovenija je imela DRŽAVNO TVORBO Karantanijo, mnogo STOLETIJ prej, kot se je sploh osnovala Stara Jugoslavija. Preberi kaj več zgodovine in ne samo od leta 1941 dalje!
Kugy
Ko gledam to našo državo mi je vedno bolj jasno, da je le država dela naroda. Drugi del se jo na nek način sramuje, ker je nad narodni, internacionalen, ideološki ali pa še vedno v Yugi. Verjamem, da je tistim, ki imajo korenine drugeje težko. Zato pa se vsi trudimo da bi bila država demokratična, katere namen je varovanje vseh njenih prebivalcev. Ne smemo pa ob tem pozabiti, da je državnost nastala na temelju naroda, njegove kulture, ki je plod zgodovinskih dejstev. Zahteva po državi je nastala v zlati dobi Avstrijskega cesarstva in takratne Evrope. Nedvomno so takratne razmere, stopnja napredka te več nacionalne države, to omogočile. Žal so dogodki epokalipse to našo zahtevo podaljšale za naslednjih 100let. Napačne odločitve naših voditeljev in tudi lastnih nestrpnežev so nas pod parolo Slovanstva, peljale v ponovno kraljevino, tokrat gospodarsko zaostalo in kulturno drugačno. Posledicno smo v drugi vojni bili lahek plen komunistov in iz kraljevine smo pristali v diktaturi. Danes smo končno republika, žal nas vse te anomalije še vedno spremljajo. Zato je standart tako v Avstriji, ki je postala republika že davnega 1918 in Italija, ki je proglasila republiko 1945, bistveno višji kot pri nas. Koroškim Slovencem je bilo to na nek način prizaneseno.Vendar so jih dogodki drugače zaznamovali (probsežno). Dokler ne bomo v naših šolah poučevali smiselne lastne zgodovine, bomo imeli še vedno zgodovinski konstrukt in grožnje, ki jih je vcepil, omogočil in tudi zavaroval sam veliki gobar kot zaslužni podanik nekega drugega časa.
MEFISTO
Blaž Zgaga.
Nomen est omen!
MEFISTO
Na obzorju nov spopad med novinarji in Janezom Janšo?
Napaka!
Vsi režimski novinarji so v mezdnem razmerju z lastniki režimskih meidijev, ki jih pa lahko kadarkoli ugasne cntralni komite, ki fura tudi leve stranke.
Torej gre za spopad nepoštenih in nedobrovernih lastnikov nekdanjega skupnega premoženja z Janezom Janšo.
Režimski novinrji so pri tem v glavnem le potrošna municija, ki jo bodo lastniki zavrgli, ko je ne bodo več potrebovali, razen redkih izjem, ki so si skozi dolga leta utrdili svoj položaj, in ki jim ne morejo odreči zaslug za stvar.
Teodor
Glavna gadja zalega je v RTV SLO. Vse programe je potrebno dati za plačilni zid, pa da vidimo koliko interesa imajo prebivalci dežele po njihovih izdelkih.
Ne mi govoriti, da gre za "nacionalni" program, ker hitrejše in bolj objektivne informacije se dobi kjerkoli. Slovenske kulture pa na RTVju že dolgo ne prikazujejo več, razen, če rdečo propagando in kulturni marksizem zamenjujete za kulturo.
Kraševka
TOČNO IN DOBRO STE POVEDALI.
MEFISTO
Ugotovil sem, zakaj delajo režimski novinarji od prvega dne Janševe vlade tak halo okrog pomoči samozaposlenim.
Režimski novinarji namreč v velikem številu sodelujejo z režimskimi mediji kot espejevci, zato so v španovijo, da bi bili bolj glasni, vzeli še samozaposlene v tako imenovani kulturi, ki bi na ta način prišli do prvih prihodkov.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.