Prejeli smo: Poziv k razumnemu soočanju z izzivi bolezni COVID-19
Prejeli smo izjavo, podpisano s strani desetih vidnih slovenskih intelektualcev in razumnikov, ki jo objavljamo v celoti:
"Vsi dobro misleči ljudje tega sveta se združujemo v želji sožitja z vsemi drugimi. Evropa je dosegla civilizacijski dosežek, ki se kaže v spoštovanju dostojanstva človeka, kjer so svoboda telesa in duha, možnost zaslužka in preživetje temeljna osnova skupnega bivanja. Te svoboščine se sicer smejo omejevati, a le pod pritiskom resnih in razvidnih argumentov, ne pa brez njih, ali celo z golim »argumentom« moči, kar žali omenjeno dostojanstvo človeka.
Ker so v strokovni, kakor tudi v siceršnji javnosti mnenja o bolezni COVID-19 in o ukrepih zoper njo močno razdeljena, ugotavljamo, da ukrepi zoper to bolezen niso utemeljeni na razvidnih, obče sprejemljivih argumentih, na osnovi katerih bi se lahko tako radikalno posegalo v človekove svoboščine, kakor se to dogaja v Sloveniji in drugod po svetu.
Zato pa pozivamo vlado Republike Slovenije, da preneha z omejevanjem človekovih svoboščin v imenu boja zoper COVID-19. Prav posebej naj preneha s težnjami po uvajanju obveznega cepljenja prebivalstva, ki predstavlja posebej hudo obliko posega v človekovo dostojanstvo, saj krši pravico do nedotakljivosti lastnega telesa. Vlada naj obenem liberalizira to področje tudi v smislu, da dopusti še druge, manj sporne oblike zdravljenja zoper COVID-19 poleg cepljenja, kot je npr. ivermektin.
Obenem naslavljamo slovenske medije: njihova pluralnost ni bila nikoli tako skrčena, kot je danes. Ljudje za lastno odločitev potrebujemo tehtne argumente, njihovo tehtnost pa razbiramo iz soočenja različnih stališč. Zato podpiramo vključevanje različnih stališč v javno razpravo o bolezni COVID-19 in o ukrepih zoper njo. Mediji naj bodo prostor, kjer se taka razprava spodbuja, ne pa omejuje.
Naša želja je, skratka, da bi Slovenija zaradi pandemije COVID-19, ne postala kraj pojava novega totalitarizma, pač pa kraj, kjer se ljudje utemeljeno odzivamo na izzive časa in tako ustvarjamo sožitje in slogo, ki nista rezultat gole prisile, pač pa razumnega pristanka."
Podpisani:
Ivo Kerže
Gorazd Kocijančič
Boštjan M. Zupančič
Karel Gržan
Matjaž Črnivec
Tadej Rifel
Matic Kocijančič
Urša Zabukovec
Ivana Gradišnik
Mojca Lavrič
"Vsi dobro misleči ljudje tega sveta se združujemo v želji sožitja z vsemi drugimi. Evropa je dosegla civilizacijski dosežek, ki se kaže v spoštovanju dostojanstva človeka, kjer so svoboda telesa in duha, možnost zaslužka in preživetje temeljna osnova skupnega bivanja. Te svoboščine se sicer smejo omejevati, a le pod pritiskom resnih in razvidnih argumentov, ne pa brez njih, ali celo z golim »argumentom« moči, kar žali omenjeno dostojanstvo človeka.
Ker so v strokovni, kakor tudi v siceršnji javnosti mnenja o bolezni COVID-19 in o ukrepih zoper njo močno razdeljena, ugotavljamo, da ukrepi zoper to bolezen niso utemeljeni na razvidnih, obče sprejemljivih argumentih, na osnovi katerih bi se lahko tako radikalno posegalo v človekove svoboščine, kakor se to dogaja v Sloveniji in drugod po svetu.
Zato pa pozivamo vlado Republike Slovenije, da preneha z omejevanjem človekovih svoboščin v imenu boja zoper COVID-19. Prav posebej naj preneha s težnjami po uvajanju obveznega cepljenja prebivalstva, ki predstavlja posebej hudo obliko posega v človekovo dostojanstvo, saj krši pravico do nedotakljivosti lastnega telesa. Vlada naj obenem liberalizira to področje tudi v smislu, da dopusti še druge, manj sporne oblike zdravljenja zoper COVID-19 poleg cepljenja, kot je npr. ivermektin.
Obenem naslavljamo slovenske medije: njihova pluralnost ni bila nikoli tako skrčena, kot je danes. Ljudje za lastno odločitev potrebujemo tehtne argumente, njihovo tehtnost pa razbiramo iz soočenja različnih stališč. Zato podpiramo vključevanje različnih stališč v javno razpravo o bolezni COVID-19 in o ukrepih zoper njo. Mediji naj bodo prostor, kjer se taka razprava spodbuja, ne pa omejuje.
Naša želja je, skratka, da bi Slovenija zaradi pandemije COVID-19, ne postala kraj pojava novega totalitarizma, pač pa kraj, kjer se ljudje utemeljeno odzivamo na izzive časa in tako ustvarjamo sožitje in slogo, ki nista rezultat gole prisile, pač pa razumnega pristanka."
Podpisani:
Ivo Kerže
Gorazd Kocijančič
Boštjan M. Zupančič
Karel Gržan
Matjaž Črnivec
Tadej Rifel
Matic Kocijančič
Urša Zabukovec
Ivana Gradišnik
Mojca Lavrič
Povezani članki
Zadnje objave
Evrska inflacija se umirja, Slovenija ostaja nad evropskim povprečjem
2. 7. 2026 ob 8:35
Od Trubarja do Pučnika: zgodba o slovenskem domoljubju
2. 7. 2026 ob 6:00
Prof. dr. Matjaž Gams: »Vsake tri mesece izgubimo za en Titanik otrok!«
1. 7. 2026 ob 20:19
Pred srečanjem NATA v Ankari – turški odnosi v regiji
1. 7. 2026 ob 17:05
Milanu Kučanu se godi krivica
1. 7. 2026 ob 14:30
Lotrič Bratuškovi očita zlorabo seje, vložil je kazensko ovadbo
1. 7. 2026 ob 14:17
Ekskluzivno za naročnike
Od Trubarja do Pučnika: zgodba o slovenskem domoljubju
2. 7. 2026 ob 6:00
Skica o slovenski politični satiri
1. 7. 2026 ob 12:00
Domovina št. 258: Kdor ne sprejme naše kulture, naj odide
1. 7. 2026 ob 6:10
Prihajajoči dogodki
JUL
03
Mučenci med slovenci – 28
19:00 - 20:00
JUL
03
Matičina odprta vrata
19:00 - 21:00
JUL
03
54. Festival narodno-zabavne glasbe Števerjan 2026
20:00 - 14:51
JUL
04
Video objave
Izbor urednika
Domovina št. 258: Kdor ne sprejme naše kulture, naj odide
1. 7. 2026 ob 6:10
Domovina št. 257: 35 let Slovenije – kam smo prišli?
24. 6. 2026 ob 6:10
Domovina št. 256: Pri nekaterih je še danes prisoten smrtni strah
17. 6. 2026 ob 6:10
Domovina št. 255: Gradnja NEK 2 je ključna
10. 6. 2026 ob 6:10
Domovina št. 254: V šolah bi morali iskati potencial
3. 6. 2026 ob 6:10
Domovina št. 253: Konec Golobove ere
27. 5. 2026 ob 6:10
Domovina št. 252: Župan in institucije uničujejo kulturno dediščino
20. 5. 2026 ob 6:10
29 komentarjev
BARBARA RAKUN
https://www.rtvslo.si/zdravje/novi-koronavirus/20-letnica-je-zivljenjsko-ogrozena-b-beovic-moje-mnenje-je-da-tega-cepiva-ne-bi-vec-uporabljali/595562
BARBARA RAKUN
Bravo bravo čestitke za pogum tem podpisnikov. Se pridružujem vsemu kar so napisali.
Berite in se enkrat berite
https://youtu.be/xIHHddzi7kE
Vse bo prišlo na plano,brez skrbi.
mirensky
Kakšno razočaranje! Kakšno razočaranje! Kako uborna argumentacija ljudi, ki so sposobni pisati mnogo, mnogo bolje. Ali niso sijajni analitični umi G. Kocjančiča, M. Zupančiča, Keržeta..idr. sposobni sinteznega tehtanja tveganj in koristi, povezanih z omejevanjem bolezni Covid 19? Ali niso tudi sami zapadli epidemiji skrajnega individualizma? Jaz, jaz. jaz . Kaj pa drugi, soljudje? Ali naj tvegam ne cepljenja in ne obiskujem svoje 90-letne matere? Vem, koliko in kaj ji to pomeni: življenje. Ali bi še živel prijatelj, ki so mu pravočasno opravili urgentno operacijo maligne prostate, če bi ga bolezen doletela v času s kovidnimi bolniki prepolnih bolnišnic? Ne bi bil več med živimi! Ne, ne morem verjeti, da je ta skromni tekst podpisala tudi avtorica zame navdihujočih kolumen, ga. Zabukovec. Tekst terja razpravo z argumenti. Se strinjam. Ali niso dovolj jasna strokovna pojasnila dr. Alojza Ihana? V enem od zgodnjih člankov je predstavil enostavno možnost: bolezen ignoriramo, nobenega poseganja v nedotakljivost človekovega telesa, virus bo izzvenel čez 3, 4, 5,... let sam od sebe, tako kot so še vse kužne bolezni doslej. Umrlo bo toliko in toliko tisoč ljudi, tako kot ob vseh kugah doslej. Odgovornosti za tako radikalno odločitev si ne želi prevzeti nihče. Niti ni potrebno, vmesnih poti je dovolj. Dr. Ihan jih je sproti argumentiral. Kdor hoče, razume. Saj, statistika in njena logika je naporna zadeva, a podpisniki jo gotovo razumejo.
rasputin
Ali naj tvegam ne cepljenja in ne obiskujem svoje 90-letne matere? --------- Demagogija. Tudi če si cepljen, si lahko prenašalec okužbe.
rasputin
Ali bi še živel prijatelj, ki so mu pravočasno opravili urgentno operacijo maligne prostate, če bi ga bolezen doletela v času s kovidnimi bolniki prepolnih bolnišnic? ---------- Kdaj je bil ta čas? Slovenija ima čez 9000 postelj v bolnišnicah, kovidnih bolnikov pa je trenutno tam okrog 400. Posamične oddelke v bolnicah zapirajo velikokrat brez potrebe.
BARBARA RAKUN
Res je, nekateri ne štekajo, da tudi 85-letniki, 90-letniki nočejo umreti sami, zaprti za štiri stene, v bolnici, kjer se od svojcev ne morejo posloviti, kjer jih svojci ne morejo objeti. To se je namreč dogajala v prvem in drugem valu. Pa kaj nekateri res ne razumete, da se uničuje otroke, mlade, ki so šele začeli živeti, ki bi spreminjali družbo, pa jih boste naredili za zombije. Ljudje, ki so stari 85 let, 90 let, so svoje aktivno življenje že doživeli. Sedaj so v zadnjem obdobju življenja, ali mislite, da bi radi dostojno umrli, s svojci poleg, brez strahu, tako kot vedo da pride čas odhoda, ali bi radi umrli v strahu, zaprti, zagrenjeni? O tem je ves čas govoril Karel Gržan in ga razumem.
Občasni
Ne moti me želja po soočenju mnenj in to podpiram. Bom pa izpostavil par stvari iz pisma, ki so navzkriž s seboj in realnostjo.
"Ker so v strokovni, kakor tudi v siceršnji javnosti mnenja o bolezni COVID-19 in o ukrepih zoper njo močno razdeljena..."
Naj, prosim, ti strokovnjaki in siceršnja javnost opravlja družbeno koristno delo oskrbe C19 po bolnicah. Ne glede na to, da se nekaterim zdi smrtnost prenizka, še vedno veliko ljudi pristane v bolnici. Osebje, ki dela na teh oddelkih, je pod velikim stresom in ima psihične posledice. Ali njihova dobrobit ne šteje? Ali želite reči, da so si sami krivi, ker so si izbrali ta poklic? Ali bi rajši videli, da se okuženih s C19 ne hospitalizira? Veliko je tudi opletanja z ustavo, zato lahko še sam pristavim svoj piskrček. Zaradi hospitalizacij se med drugim krčijo ostale zdravstvene storitve, posledično je kršena moja ustavno varovana pravica do zdravstvenega varstva. Dajte strokovnjaki in siceršnja javnost narediti premislek o celotni verigi posledic. Če je vam vseeno, ker boste ob potrebi po intenzivnem oddelku zaradi C19 nanj prišli, osebju tam ni, kot tudi ne ostalim, ki imamo slabšo obravnavo drugje.
"Vlada naj obenem liberalizira to področje tudi v smislu, da dopusti še druge, manj sporne oblike zdravljenja zoper COVID-19 poleg cepljenja, kot je npr. ivermektin."
Tukaj ste si v neverjetni kontradikciji. Najprej prosim za razlago, čemu je cepljenje sploh sporno. V kolikor je argument, da ne poznamo dolgoročnih posledic, mi naštejte dolgoročne posledice jemanja Ivermektina v večjih količinah in daljšem obdobju, kot je bilo za to zdravilo predvideno. Ta obsesija o nevarnostih cepljenja je že prav patetična. Identičnih vprašanj, ki si jih zastavljate za cepljenje, si ne želite zastaviti za sam C19 in alternativne oblike zdravljenja.
"Naša želja je, skratka, da bi Slovenija zaradi pandemije COVID-19, ne postala kraj pojava novega totalitarizma"
Kako se lahko nekdo podpiše pod to izjavo, mi ni jasno. Še med vsako umiritvijo okužb so se omejitve sprostile in bojo tudi prenehale, ko bo situacija to omogočala. Poleg tega imamo naslednje leto demokratične volitve, kjer ne bo samo ena stranka na listku. Razen če mislite, da bi bilo obvezno cepljenje totalitarizem. Potemtakem vas moram razočarati, da že ves čas živite v hudo totalitarni državi, kjer so določena cepljenja obvezna za, pazite, usedite se, da vas ne vrže, otroke. Uvod s strani uredništva vas je predstavil kot intelektualce in razumnike, jaz pa sedaj ne vem, če mi je to smešno ali žalostno.
rasputin
Naj, prosim, ti strokovnjaki in siceršnja javnost opravlja družbeno koristno delo oskrbe C19 po bolnicah. ---------- Občasni, ko smo v preteklosti imeli vsako zimo epidemijo gripe, približno tako nevarne bolezni kot kovid, ki je zdaj čudežno izginila in postala kovid, si tudi zahteval, da gredo zdravi v bolnice med gripozne bolnike? Nisi?! In zakaj ne? Aja, takrat še ni bilo histerije, ki vlada zdaj. Živela koronahisterija na vekov veke!
rasputin
Osebje, ki dela na teh oddelkih, je pod velikim stresom in ima psihične posledice. Ali njihova dobrobit ne šteje? ---------- Občasni, vsa država in pol planeta je pod velikim stresom, mnogi pod mnogo večjim kot osebje v bolnicah. Ne delaj žajfnice iz resničnega življenja, ki nikomur ne prizanaša.
rasputin
Zaradi hospitalizacij se med drugim krčijo ostale zdravstvene storitve, posledično je kršena moja ustavno varovana pravica do zdravstvenega varstva. ------------- Za kovidne bolnike dobijo bolnišnice dodatne denarje, s katerimi pokrivajo izgubo. Ti nisi faktor, ker se ne splača tebe zdravit. Pejd k privatnikom samplačniško kot vsi drugi, ki bi radi prišli do zdravljenja. Kaj jamraš?!
Občasni
Primerjava gripe in C19 je neumno. Gripa nikoli ni bila deležna tolikšne preventive kot C19. Rezultat preventive za gripozna obolenja pa ste povedali sami - čudežno je izginila. Že samo iz tega je razlika med agresivnostjo virusa očitna. Dodajte k temu še podatek, da sezonska gripa prispeva do 650k žrtev letno, medtem ko je bilo za C19 v manj kot dveh letih 4,55mio. Med sezonsko gripo tudi nikoli ni bilo toliko hospitalizacij in potrebe po intenzivni negi, da bi to resno vplivalo na zdravstveni sistem.
Občasni
Edini odziv, ki si ga ta komentar zasluži, je t.i. "facepalm".
Občasni
Upam, da kdo izmed osebja, ki je na bolniški zaradi travm in izgorelosti intenzivnega oddelka, ne bo videl vaših izlivov gneva. Res si ne zaslužijo tega.
rasputin
Gripa ni čudežno izginila, ampak je postala lažni kovid. Tako kot še mnoge druge bolezni in celo navadna starost. Ljudem, ki so umrli zaradi drugih bolezni, a morda okuženi ali tudi ne s koronavirusom, so lažno pripisali smrt zaradi kovida. Ljudem, ki so bili v visoki starosti in so imeli morda še par mesecev življenja pred sabo, in so se okužili s koronavirusom ali morda tudi ne, so pripisali smrt zaradi kovida. Različni zdravniki po svetu so priznali, da so določili umrlim smrt zaradi kovida sploh brez testa, ki bi to potrjeval, samo da se je povečalo število umrlih zaradi kovida. Medicinska stroka, dekla farmacije, je naredila vse, da je napihnila statistično število smrti zaradi kovida. Vse za denar. Smrt koronafašizmu! Svobodo narodu!
rasputin
Občasni, ti dobivaš facefist od zdravstvene politike, samo, da se tega sploh ne zavedaš. Si pač koronapodložnik, ki niti ne ve, da živi v koronafašizmu. Boš že še to spoznal. Počasi bo to vsem jasno.
rasputin
Tudi jaz si ne zaslužim koronafašizma, ki postaja naš vsakdan pod krinko varovanja zdravja.
rasputin
Občasni, preprosta matematika pove: 4,55 mio - 1,3 mio = 3,25 mio /2 = 1, 625 mio. Obrazložitev: Od skupnega števila umrlih sem odštev umrle zaradi gripe, ki ni izginila, ampak jo lažno prikazujejo kot kovid. V ca dveh letih je torej umrlo domnevno umrlo na letni ravni 1,625 mio ljudi. Če upoštevamo, da so v tej številki zajeti mnogi, ki so umrli s kovidom (ali tudi brez njega), ne zaradi kovida, potem lahko sklepamo, da je zaradi kovida umrlo precej manj ljudi kot kaže lažna statistika, večina umrlih pa je bila v visoki starosti in bi umrla v vsakem slučaju tudi brez pandemije. Skratka, farbajo nas na celi črti.
rasputin
Gnev si zaslužijo zločinci, ki vodijo plandemijo. In seveda vsi njihovi pomagači.
rasputin
Tu je video, kjer dva slovenska strokovnjaka, eden za medicino in drugi za pravo, v dobri uri razkrinkata in razbijeta vse mite in prevare uradne stroke in politike v zvezi s kovidom.
https://www.youtube.com/watch?v=xIHHddzi7kE
Kovid-19 je največja prevara farmacevtske industrije v zgodovini človeštva. To je pandemija PCR testov, ki v večini primerov pokažejo lažen pozitiven rezultat. Zlobirana WHO (Svetovna zdravstvena organizacija) je globalni operativni koordinator prevare v korist farmacije, politiki in nacionalne zdravstvene institucije posamičnih držav pa so lokalni izvajalci prevare.
Resnica bo prišla na dan.
Jožef
Ok, ali lahko potem rečem, da bom plačal samo tiste davke in takrat, ko bo to meni všeč in določim popolnoma samostojno, kam bo šel moj denar?
Sprašujem, ker pri cepivih velja, pozor, velja, še vedno velja, da se lahko cepiš prostovoljno, ni se ti treba, če tega ne želiš, (razen za ožjo državno upravo, pa še tam vlada to vpeljuje kot delodajalec); tako, da bi prosil podpisnike in avtorje peticije, da se malo bolj potrudijo s svojimi argumenti.
Sicer grem na US, kjer bom izpodbijal javno rabo mojega denarja. Nočem, da se uporablja za zdravljenje tistih, ki bi se lahko cepili, pa se niso in ravno tako nočem, da se z njim plačujejo "brezplačni" testi za izjeme, ki so izvzete iz plačljivega testiranja. Edina izjema so lahko tisti, kjer vemo, da bi zaradi cepljenja lahko prišlo do velikih zdravstvenih težav. Vsi drugi bi morali to financirati sami.
Ja vem, pričakujem preveč in tudi na sodiščih bi me debelo gledali.
p.s. Ali avtorji in podpisniki uporabljajo pametne naprave? Če jih, so že poslali podobne pozive organizacijam, ki jih izdelujejo in izdelujejo programe, ki na njih tečejo? Tam pa ni problem, recimo, zbiranje velike količine res osebnih podatkov?
Pa bodi dovolj, ker polemika s peticijo zahteva popolnoma svoj članek, komentar, moj je že tako ali tako predolg, pa naj bi bil kratek odmev na zapisano v članku.
rasputin
Jožef, a je cepljenje podobno davkom? No ja, mogoče imaš prav: oboje davi ljudi.
rasputin
Končno glas razuma v puščavi kovidnega enoumja. Kapo dol pred avtorji poziva k razumu. Skrajni čas je bil, da so se oglasili ljudje z določeno reputacijo, ki ne trobijo v rog kovidnega enoumja.
ivo.kerze
Peticijo lahko podprete na: https://poziv-k-razumnosti.si
BARBARA RAKUN
Sem že,pa tudi družinskim članom, vsem prijateljicam,prijateljem,znancem preposlala,da podpišejo!
helenacerne
Naš blaženi Slomšek v knjigi "Blaže in Nežica v nedeljskej šoli" v XXIX. poglavju govori o t.i.
"nastavljanju osepenc", namreč o cepljenju proti črnim kozam. Preprosto pove nekaj o bolezni, našteje simptome in ovrže razne predsodke (tudi zelo čudne), ki so si jih ljudje izoblikovali na podlagi nepreverjenih govoric. Nenazadnje Slomšek goreče priporoča cepljenje, ki "je velika dobrota božja".
O cepljenju ne razmišljam kot o hudi obliki poseganja v človekovo dostojanstvo, ampak kot o načinu izražanja ljubezni do bližnjega in do sebe. Še posebej po prestani koronavirusni bolezni, ki je prizadela tudi našo družino.
rasputin
Cerena, dovoli, da imajo ljudje tudi drugačno stališče o tem, kaj pomeni neprostovoljno poseganje v telo, ki je zaščiteno z ustavo. Dr. Mengeleja, zločinskega nacističnega zdravnika, ki je delal medicinske posege na ljudeh zoper njihovo voljo, sicer niso ujeli, če bi ga, pa bi bil bil obsojen na nurenberškem sodišču in težko, da bi se rešil vešal. Tudi sodobni mengeleji bodo končali v Haagu.
rasputin
https://www.youtube.com/watch?v=xIHHddzi7kE
MEFISTO
Navigator, znova zganjaš levičarsko socialno demagogijo. Cepljenje ni obvezno in nikomur se brez njegove volje ne posega v njegovo telo. Nikoli pa ne boš priznal, da tisti, ki se cepijo, varujejo svoje zdravje in zdravje drugih, s katerimi prihajajo v kontakt. Cepilci so torej bolj odgovorni ljudje do sebe in do drugih kot anticepilci. Sicer pa, kaj to pripovedujem tebi, ki si se cepil med prvimi, menda celo preko vrste.
A. Novak
20-letnica, ki je umrla zaradi možganskih krvavitev in strdkov, je tudi varovala svoje zdravje?
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.