Nekaj manj kot leto dni pred parlamentarnimi volitvami tako na levi kot na desni strani političnega polja že preučujejo strategije, s katerimi bi na prelomno nedeljo prepričali kar največ volivk in volivcev. Ena takšnih strategij je gotovo tudi vsaj programsko, če že ne tudi dejansko povezovanje strank. Ko gre za desno sredino, je k temu z izidom zbornika Soglasje za zgodovinski trenutek posredno pozvalo tudi njeno intelektualno zaledje. Videti je, da se je kolesje povezovanja že zagnalo. Medtem ko v SDS prisegajo na koalicijo z volivci, pa je očitno precej več vrenja v ostalih strankah na desni sredini. Da se pogovarjajo oziroma dogovarjajo o sodelovanju z drugimi strankami, so za Domovino potrdili tako v SLS kot v Glasu upokojencev Slovenije.
Tako koncept kot podnaslov knjige, ki je v tiskani obliki ugledala luč sveta 10. junija, sta ponudila vzporednico z znamenito 57. številko Nove revije, ki je leta 1987 soustvarjala programsko podstat pozneje nastalega Demosa in z njim nastanka samostojne države. Prispevki iz novonastalega zbornika bi lahko, kot se nadejajo avtorji, pripomogli k podobnemu idejnemu poenotenju, kot so tisti iz Nove revije. Tudi zgodovinski trenutek je namreč v marsičem podoben.
Ključni akterji pod isto streho
Če bi skušali potegniti vzporednico med 57. številko Nove revije in izdajo zbornika Soglasje za zgodovinski trenutek, lahko domnevamo, da »smo v podobnem času«, je na predstavitvi pojasnil pravnik dr. Peter Jambrek, ki je sodeloval tako pri nastanku 57. številke kot pri nastanku novega zbornika. Potrdil je, da njegov izid pomeni šele prvo fazo projekta, ki ga bodo »dejavno, avtorsko« peljali vse do volitev. Prispevki v knjigi naj bi predstavljali tudi pomembno informacijo za volivke in volivce in njihove bodoče poslance, je pojasnil.
Temeljna sporočila zbornika se sicer dotikajo zaostalosti levičarskega kulturnega boja, neverodostojne in nepremišljene politike ter prebujenskih domislic, denimo glede poljubnosti spola ter enakosti žensk in moških. Avtorji zavračajo nauke kulturnega marksizma ter brezbrižnost do temeljnih družbenih vrednot in institucij, korupcije in nepotizma. Aktualne razmere opišejo kot obdobje krize vrednot in družbene polarizacije, opomnijo pa tudi na gospodarsko neučinkovitost, »demografsko zimo« in izzive socialne države.
Rešitve med drugim vidijo v dokončanju procesa tranzicije in narodni spravi na temelju resnice, ob ponovni vzpostavitvi etičnega horizonta družbe. Okrepiti želijo vladavino prava in boj proti sistemski korupciji. Prizadevajo si za vzpostavitev meritokratskega sistema, za celovito reformo javnega sektorja, predvsem zdravstvene in socialne politike, za prenovo šolskega sistema ter za spodbujanje konkurenčnosti in demografskih ukrepov.
Dr. Žiga Turk iz uredniškega odbora je na predstavitvi poudaril, da publikacijo, ki na 800 straneh zbira razmisleke več kot 70 avtorjev, vidi kot nabor političnih idej, okrog katerih se politika lahko poveže. Pomenljivo je, da je že predstavitev zbornika pod isto streho združila večino osrednjih političnih akterjev desne sredine in tudi nekdanjega predsednika republike Boruta Pahorja. Ko gre za idejno poenotenje, za zdaj kaže, da bo za nekatere stranke pri tem tudi ostalo. V nekaterih pa vendarle razmišljajo tudi o konkretnem povezovanju oziroma skupnem nastopu na volitvah.
Edina koalicija SDS bo z volivci
Janša je že na kongresu napovedal, da predvolilnih koalicij z drugimi strankami ne bodo oblikovali. »Samo ena pot je. Imenuje se koalicija z volivci. Slovenska demokratska stranka bo do volitev gradila samo to koalicijo,« je povedal. O političnih povezavah pa se bodo po njegovi napovedi pogovarjali »po zmagi na volitvah, kajti potrebujemo ustavno večino razuma«.
Poudaril je, da ne izključujejo nikogar, temeljni pogoj za sodelovanje z njimi pa je dosledno spoštovanje slovenske ustave ter zavez iz resolucije o obsodbi vseh totalitarnih režimov. Obenem je napovedal, da brez trdne programske večine koalicije ne bodo oblikovali. »Bomo pač počakali,« je dejal.
SDS je po njegovih besedah trdna, močna in trdoživa stranka, ki pa se je »doslej dvakrat žrtvovala in skupaj s partnerji nesebično reševala Slovenijo v času gospodarske krize in pandemije«. V zahvalo so jih po Janševih besedah »preganjali, obsojali, zapirali, obešali in kurili lutke z našimi obrazi, kradli mandate, klicali k naši smrti in pozivali k čiščenju naših volivcev«. »Zato nikoli več tega,« je povedal na kongresu.
Janez Janša: »Samo ena pot je. Imenuje se koalicija z volivci. Slovenska demokratska stranka bo do volitev gradila samo to koalicijo.«
Janez Janša se bo o povezavah s strankami pogovarjal po morebitni zmagi na volitvah. Foto: Nejc Štular / Domovina
Horvat: Moramo se prešteti
V vseh dosedanjih desnosredinskih vladah je sodelovala tudi NSi, in to pod tremi različnimi predsedniki. V vladnem mandatu od 2004 do 2008 je NSi vodil Andrej Bajuk, med letoma 2012 in 2013 Ljudmila Novak in nazadnje Matej Tonin. Ta je sicer napovedoval, da NSi ne bo sodelovala v vladi, ki bi jo vodil predsednik SDS Janez Janša. Toda jeseni se napoveduje volilni kongres stranke, z napovedjo katerega je stranka spremenila svojo odločitev in ne izključuje več sodelovanja z Janezom Janšo. Morda bi NSi v odnosu do volivk in volivcev tvegala preveč, če bi se desna sredina v nekem trenutku znašla v idealnem položaju za sestavo stabilne vlade, pa v to ne bi pristala samo zaradi prvaka SDS.
Politična orientacija SDS in NSi je namreč podobna, v veliki večini parlamentarnih odločitev glasujejo enako, je za Domovino dejal poslanec Jožef Horvat. Tudi zato nekega hudega medsebojnega napadanja med strankama ne vidi. »Iskri se pa vedno. Vsak si išče svoj prostor pod soncem,« je pojasnil.
Kot je dejal, od državljank in državljanov pogosto sliši pozive, naj se sorodne stranke vendarle o nečem dogovorijo, in z njimi se strinja. »Moramo se prešteti. Brez tega ne bo uspeha.« Prispevki v zborniku so po njegovih besedah gotovo dobra podlaga, da se po dobrih 30 letih vprašamo, ali smo si takšno državo želeli.
Iz knjige Soglasje za zgodovinski trenutek bo morda nastalo pet prioritet, ki bi jih neka naslednja koalicija morala vzeti kot temeljne usmeritve za to, da razvoj države spet obrne v polje izhodiščnih vrednot Evropske unije.
Bolj kot bo aktualna vlada Roberta Goloba »vlekla državo na dno«, več bo po besedah Horvata tudi motivov za povezovanje. Tudi vodja poslancev NSi Cigler Kralj je v oddaji Politično sredi meseca poudaril, da bodo naredili vse, da združijo oziroma povežejo glasove na desni sredini in na ta način pridejo do možnosti sestave vlade.
Ni sicer skrivnost, da so se v začetku leta na skupni seji izvršilnih odborov sešli s SLS. V tej stranki so sicer pozneje zamenjali vodstvo, predsednica je postala Tina Bregant in po informacijah poslanca Horvata nekih resnih pogovorov o morebitnem povezovanju odtlej še ni bilo.
Jožef Horvat: Bolj kot bo aktualna vlada vlekla državo na dno, več bo tudi motivov za povezovanje.
SLS z Demokrati ali/in NSi?
Predsednica SLS Tina Bregant nam je potrdila, da na neformalni ravni pogovori vsekakor potekajo. Kot je dejala, je naklonjena povezovanju s strankami podobnih vrednot, te pa so gotovo sredinske oziroma desne, v nekaterih elementih, denimo pri socialni in zdravstveni politiki ter na področju solidarnosti, pa segajo tudi levo od sredine.
Tudi zato prostor stranke vidi v sredini, saj ocenjuje, da so slovenski volivci »bolj kot k nekim ekstremom ali polarizaciji nagnjeni k povezovanju in preseganju. To pa je še toliko pomembneje v zahtevnih geostrateških časih«. Povezovanje po njenih besedah zato ni samo na mestu: »Mislim, da je to nujno.«
Tudi članstvo je naklonjeno povezovanju, je poudarila. Kot je pojasnila, so jim gotovo blizu Demokrati, v nekaterih vrednotah NSi, v nekaterih tudi SDS. »Nismo pa naklonjeni temu, da bi se utopili v neki večji stranki,« je pojasnila za Domovino. SLS ima namreč svojo identiteto, svoje vrednote in nagovarja svoj del volivcev. Po volitvah oziroma oblikovanju koalicije pa je smiselno povezovanje in »iskanje istih smeri v dobro Slovenije«.
Na vprašanje, ali je torej prioritetno povezovanje z Demokrati in NSi, je Bregantova odgovorila pritrdilno. Kot je pojasnila, je to smiselno glede na sredinske usmeritve obeh omenjenih strank. Poleg tega je SDS nedvomno trenutno največja stranka na desni, kar pomeni, da ne bo imela težav z vstopom v parlament.
Predsednica SLS je pojasnila, da imajo v stranki trenutno še kar nekaj dela z notranjo konsolidacijo. Pogovori z drugimi strankami po njenih besedah sicer tečejo, kakšnih konkretnih podpisov pa še niso izvedli. Bližje kot bodo volitve, več bo tudi pogledov na raziskave javnega mnenja, je povedala.
Gotovo si ne želijo narediti napake, da bi drobili glasove pod parlamentarnim pragom. V primeru predvolilnega povezovanja bi šlo za skupno listo, ne za enotno stranko, nam je še potrdila Tina Bregant.
Tina Bregant: V primeru predvolilnega povezovanja bi šlo za skupno listo, ne za enotno stranko.
Logar za poenotenje strank z jasno vizijo
Nekoliko drugače razmišljajo pri Demokratih, ki najavljajo samostojen nastop na volitvah, a obenem iskanje stičnih programskih točk. V poslanski skupini nepovezanih poslancev, ki jo ob Anžetu Logarju sestavljata še Eva Irgl in Tine Novak, so v državnem zboru že večkrat združili moči z NSi, in sicer pri obeh vloženih interpelacijah v zadnjem času; prvi zoper ministrico za kulturo Asto Vrečko in drugi zoper notranjega ministra Boštjana Poklukarja.
Je pa priključitev Demokratom že najavila zunajparlamentarna stranka Konkretno. Združitveni kongres bo konec meseca, sta sporočila prvaka obeh strank Logar in Janez Demšar. Kot sta pojasnila, odločitev sledi ugotovitvi, da imajo podobne poglede na prihodnost Slovenije. Združitvi bo tako v naslednjih mesecih sledila skupna priprava volilnega programa.
Stranka Konkretno je sicer nastala pred prejšnjimi volitvami, ko sta moči združila tedanji predsednik SMC Zdravko Počivalšek in stranka GAS pod vodstvom tedanjega predsednika državnega sveta Alojza Kovšce. Stranki, ki je na volitvah nastopila na skupni listi gibanja Povežimo Slovenijo, preboj v državni zbor pred tremi leti ni uspel. Tokrat je predsednik stranke Demšar optimističen. Podobno tudi Logar, ki mu raziskave javnega mnenja za zdaj kažejo dokaj zanesljiv prestop parlamentarnega praga.
Današnji čas po besedah Logarja ni primerljiv s tistim, v katerem je nastajala 57. številka Nove revije. Takrat je šlo namreč za prelom z nedemokratičnim režimom in so se stranke, ki so prisegale na demokracijo, lahko zbrale pod nekim »dežnikom boja za osamosvojitev, za demokratične vrednote. Zdaj pa smo v obdobju, kjer je pred nami zelo nedorečen čas.« »Demokracijo v narativu imamo, imamo pa vedno glasnejše odmike od te demokracije,« je pojasnil. Tudi v svetovnem merilu je po njegovih besedah namreč videti, da vedno bolj prevzemajo iniciativo avtokracije, kar je v določenem delu lahko celo obratna smer kot v začetku osamosvajanja.
Zbornik je za Logarja pomemben predvsem zato, ker združuje misli in predloge intelektualcev različnih svetovnih nazorov. Praktično povsod se prebuja ideja neke nove smeri, ki bo dolgoročno usmerila svetovni in tudi slovenski razvoj v »neke bolj mirne vode«. Spomnil je na besede nekdanjega predsednika Boruta Pahorja, ki je na predstavitvi zbornika dejal, da mogoče niso stari zemljevidi tisti, po katerih se je dobro ravnati, ampak je treba pripraviti nove, po katerih bomo šli naprej.
Z namenom, da bi poiskali te stične točke in da se v kampanji »zavežemo, da bomo politiko vodili 'ad rem', ne pa 'ad personam', je namera Demokratov oblikovanje strokovnega sveta in priprava programa do oktobra«. V času te vlade je reformni potencial tako zastal, da bo naslednja vlada praktično prvi dan morala začeti sprejemati reformne ukrepe, je za Domovino dejal Logar. Stranke, ki ne bodo imele vpogleda v potrebne spremembe, se bodo v tem obdobju po njegovi napovedi zatekale v politično demagogijo na ideološki bazi.
Stranke pa, ki jim bo jasno, kaj je naloga naslednjega mandata, bodo zelo enostavno lahko našle skupni jezik in se poenotile okrog glavnih projektov, ki jih mora Slovenija izpeljati, »če želimo držati tempo z državami okoli sebe«. Med prioritetami je izpostavil davčno in zdravstveno reformo, boj proti korupciji, digitalizacijo, debirokratizacijo in vprašanje varnosti. »Važno je, da se zavedamo, da je doba, ko eden preigrava zoper drugega, zelo škodljiva oziroma bo imela zelo negativne posledice za prihodnji razvoj Slovenije,« je še pojasnil in potrdil, da ne razmišljajo o skupnih listah z drugimi strankami, pač pa o programskem povezovanju.
Anže Logar je napovedal združitev z zunajparlamentarno stranko Konkretno. Foto: Klemen Lajevec / Domovina
Glas upokojencev v pogovorih s tremi strankami
O vsebinskem povezovanju se z drugimi strankami pogovarja tudi stranka Glas upokojencev Slovenije. »Dogovarjamo se s tremi strankami,« je za Domovino potrdil njen predsednik Pavel Rupar. Za katere stranke gre, še ni izdal, saj so se dogovorili, da tega javno še ne obelodanijo.
Tudi predsednik upokojenske stranke poudarja, da bi bilo povezovanje za državo nujno, sicer se bo Slovenija zgolj delila na dva pola. Kot je opomnil, v Sloveniji nekdo sicer lahko dobi volitve, vlade, ki bi na podporo odgovorila, pa ne more sestaviti.
»Volitve so, če nekaj ni vnaprej dogovorjenega, vnaprej izgubljene.« S tega vidika je po njegovih besedah povezava nujna, v njej pa morajo sodelovati razumni ljudje, ki nimajo pohlepa ali izrazite strasti po oblasti. Poudaril pa je, da se kot upokojenska stranka ne opredeljujejo ne levo ne desno. »V bazenu upokojencev smo vseh nazorov, prepričanj, ideologij,« je povedal.
O vsebinskem povezovanju se z drugimi strankami pogovarja tudi stranka Glas upokojencev Slovenije.
Fokus za zdaj za samostojen nastop
Tudi v stranki Fokus za zdaj ne razmišljajo o predvolilnih povezavah. Kot nam je sporočil predsednik stranke Marko Lotrič, se je z veseljem odzval k soavtorstvu zbornika. »Menim, da zbornik s svojo raznoliko paleto razmislekov o temeljnih razvojnih vprašanjih, s katerimi se sooča naša država, pomembno prispeva k iskanju strateških usmeritev za boljšo prihodnost Slovenije,« je navedel.
Lotrič je sicer v svojem prispevku z naslovom Decentralizacija in učinkovit javni servis: razvojna vizija Slovenije za naslednje desetletje predstavil ključne izzive Slovenije v luči evropskih in globalnih sprememb. Poseben poudarek je namenil skladnemu regionalnemu razvoju, krepitvi gospodarstva in nujnim reformam, med drugim tudi uvedbi druge ravni lokalne samouprave oziroma v ustavi zapisanih pokrajin. Vabilo k sodelovanju je prejel lansko jesen, še pred ustanovitvijo stranke Fokus. Zato sodelovanje pri njem razume bolj kot strokovni prispevek in »ne kot začetek kakršnekoli politične povezave«.
Kot je pojasnil Lotrič, so se v organih stranke nedavno dogovorili za samostojen nastop na volitvah. Prav tako trenutno ne potekajo pogovori o morebitnih predvolilnih koalicijah, pač pa pozornost usmerjajo v nadaljnjo krepitev stranke, zlasti na ravni regijskih odborov.
»Ker sem bil sam vse življenje obrtnik in podjetnik, nikoli prej v politiki, s somišljeniki stavimo na obrtnike in podjetnike ter delovne ljudi, da bodo prepoznali naše zdravorazumske rešitve in program kot resno, verodostojno alternativo, vredno njihove podpore,« je še poudaril predsednik Fokusa.
Vsaj za zdaj ni videti, da bi imele stranke SLS, Glas upokojencev Slovenije in Fokus brez povezovanja realne možnosti za prestop parlamentarnega praga.
V stranki Fokus pod vodstvom Marka Lotriča za zdaj še ne razmišljajo o predvolilnih povezavah. Foto: Državni zbor
Ankete: Tri stranke v DZ, tri ostajajo zunaj
Do volitev nas sicer loči še slabo leto dni, vendar pa aktualne javnomnenjske raziskave, ko gre za stranke desne sredine, zanesljiv prestop parlamentarnega praga napovedujejo le SDS in NSi, verjetno tudi Demokratom. Anketa inštituta Parsifal, objavljena sredi meseca, SDS napoveduje 23-odstotno, NSi pa 5,3-odstotno podporo. Parlamentarni status imajo po tej anketi tudi Demokrati s 4,5 odstotka, druge omenjene stranke se gibljejo precej pod pragom. Glas upokojencev Slovenije bi volilo 1,4 odstotka, SLS 1,3 odstotka in Fokus 1,2 odstotka anketiranih.
Meritev javnega mnenja, ki jo je v začetku meseca izvedel Inštitut Janeza Evangelista Kreka (IJEK), parlamentarni status prav tako nakazuje navedenim trem strankam: SDS z 21,1-odstotno, NSi s 4,8-odstotno in Demokratom s 4,6-odstotno podporo. Glas upokojencev Slovenije je pri dobrih treh odstotkih, SLS pri enem odstotku, Fokus pa manj. Podobno tudi Mediana, ki je v raziskavi za Delo v začetku meseca nekaj višjo podporo kot NSi namenila Demokratom (9,6 odstotka).
Za desno sredino bi bil po trenutnih izsledkih raziskav scenarij, po katerem bi se v državni zbor prebile stranke SDS, NSi in Demokrati, še najbolj optimalen. Brez kakšnega velikega preboja pa vsaj za zdaj ni videti, da bi brez povezovanja realne možnosti za kaj takšnega imele stranke SLS, Glas upokojencev Slovenije in Fokus. Tega se očitno zavedajo tudi glavni akterji desne sredine.
Za desno sredino bi bil po trenutnih izsledkih raziskav scenarij, po katerem bi se v državni zbor prebile stranke SDS, NSi in Demokrati, še najbolj optimalen.
Nova Slovenija me bo spravila ob vero in ob zaupanje v Jezusa Kristusa.
Stranka, ki se kiti s prilastkom- krščanski demokrati - z ničemer ne dokazuje in ne izpričuje, da hodi za Kristusom.
Niso samo Tonin, Novakova, Pogorelec ( ima pove vse), Ilc in še kdo izmed posvečenih krivi za stanje v NSi, enako so krivi vsi poslanci NSi in drugi strankini prišepetovalci, ki govorijo, ko bi morali molčati, in molčijo, ko bi morali govoriti.
Dalec najvecji slovenski problem so elite, ki so si podjarmile medije, parlament in sodstvo.
Zaenkrat ne vidim programa za veliki prelom na tem. In vendar je usoda Slovenije odvisna od uspeha tega preloma. Samo zamenjava vlade ne bo zadosti; predvsem je potrebna siroka druzbena podpora; ampak druzba, siroke mnozice, volivci sploh ne vedo za kaj gre!!!
Niso pokopi ubitih, niti debata o spolih in celo o migrantih kljucni. Kljucna je pluralizacija, odprtost in transparentnost politike, zatrtje klana.
Mislim, da vas ni dovolj v hlacah za to. Skoda!
Mefisto
30. 06. 2025 13:47:130
Seveda, tebe se manjka, ki si nam ušel v tujino, kjer voliš in plačuješ davke za ne veliko boljše od teh, ki so nam jih izvolili slovenski politični modreci.
Peter Klepec
30. 06. 2025 16:58:430
Clovek ima na razpotju vedno vsaj dve moznosti; lahko gre po eni poti, ki je sicer pot pravice, ampak na kateri bo verjetno umrl, ali pa gre po drugi poti, kjer ni potrebno delati pravice, ker je ze narejena.
Mnogi moji predniki so sli po prvi poti in so umrli, njihove familije unicene, trajalo je generacije, da so si opomogli, ce sploh.
Priznam, da se mi je zdel vlozek prevelik, pa sem sel po drugi poti; priznam tudi, da bi najbrz bilo premalo ljudi, ki bi cenili prvo pot. Danasnja Slovenija je prezivel dokaz.
Pomladni blok je v 35 letih zmagal enkrat (1996) in še to jalovo. Verjetnost ponovne pomladne zmage je blizu nič. Slovencem ni nikoli dovolj davkov, dragih energentov, nedostopnih stanovanj, nedostopnih zdravstvenih storitev, čakanja na avtocestah, korupcije, depolitiziranih medijev, financiranja NVO, absurdnih plač v razbohotenem javnem sektorju … Tudi ko nas dohitijo in prehitijo še Bosna, Srbija, Kosovo, Makedonija ne bo drugače. Leve ovce lahko same sebi lažejo v nedogled.
Pomladniki ob takšni masi neumnih volivcev ne morejo oblikovali vlade brez pomoči zmerne leve stranke, ki pa je trenutno ni na obzorju oz. so to postale kar pomladne stranke same. Dokler ne bo zadostnemu številu preostalih zmernih levičarjev zaradi razdejanja, ki ga povzroča skrajna levica, prekipelo, se ne bomo premaknili nikamor. Mogoče bo kaj drugače, ko bo delovna doba za penzijo blizu 50 let in upokojitvena starost nad 75 let. Takrat bo verjetno tudi že prepozno. Zaradi nekaj nevoščljivih in sprtih Slovencev se namreč že zdaj nihče ne sekira.
Naslovnica zbornika je bolj kot za zgodovinski trenutek primerna za pogreb.
Če stranka dobrih 6 mesecev pred volitvami skriva ali nima programa, nima nobene možnosti za vstop v parlament. In podobno velja za združevanje ali skupen nastop. Resnično ne razumem (velika verjetnost je tudi, da ne poznam), kako strankam ne kapne, da že izkazana volja po sodelovanju, ki se izkaže v nekaj usklajenih glavnih točkah: kako reševati gospodarstvo, zdravstvo, obdavčitve državljanov, kaže volivcem, da obstaja kljub različnosti, usklajena rešitev. In to je zanesljivo majhen, a dober znak volivcem. Še večje znamenje je v predvolilnem združevanju. Tudi največji osel ve, da kjer je neka stranka prevladujoča in je imela do sedaj vedno izvoljenega poslanca, ni pričakovati, da bo druga, "mlada" desno sredinska stranka imela izvoljenega svojega kandidata. Je pa predvolilno združevanje še močnejši in jasen pokazatelj volje po skupnem sodelovanju.
Pričakovanja, da bodo razne novorojene stranke z novimi zvezdami danicami zasukale volilno telo, so, milo rečeno, smešne. Če bo desnemu polu vključno z desnim liberalnim delom kumulativno uspelo pridobiti v parlamentu 5% bo opravljeno veliko delo in obstaja možnost, da bomo dobili vlado za ljudi po kateri hrepeni dobršen del volivcev že kar nekaj časa.
Peter Klepec
30. 06. 2025 17:00:410
In kaj tocno pricakujete od nove vlade? Tudi vi ne poveste!
Bojte se Nsi Kocbek stranke, za vse jim je kriv SDS...sami pa premorejo 25% volilnega rezultata SDS. Po Toninu, pa novi.... Tonin- Vrtovec....samo da pridejo v parlament, potem se pa zližejo z Levnuhi, ki jim dajo nekaj drobtinic in kakšno dobro plačano službico.
Tudi Gregorčič,je Kučanov hlapec...samo,da ni JJ.
BOGDAJ - lep DAN NAM VSEM.
Kot
PRAKTIČNO VEDNO - SE S SPOŠT. GOSPODOM Mefistom - STRINJAM.
Kje so časi, ko so proslovenski slo katoliki res
VELIKO DELALI - V DOBRO - LJUDI: ustanavljali
ugodne REFEISEN HRANILNICE IN POSOJILNICE, ZAVAROVALNICE,
DUŠTVENE CENENE KONZUMNE TRGOVINE.
Tudi za izobraževanja, predavanja, za tečaje, petje, vzgojne igre ...
so vrli slo SLS KATOLIKI - SKRBELI.
In so DOSEGALI OD CCA 30% DO KAR 78% GLASOV - DEC. 1938.
Danes
imajo le kak predvolilni tabor, TV BOLJ REVNE NASTOPE
IN TA
PREDVOLILNA "ŠLOGANJA" - Z "HA HA MERJENJI"
... namesto,
DA BI DELALI Z LJUDMI,
RES UČINKOVITO PORAVILI KAKŠNE VAŽNE ZAKONE:
SAJ ŠE ODSTOPOV
-ODPOKLICEV ŽUPANOV...,- ne uredijo:
v stari AVSTRIJI
BI BIL ŽAL MOL ŽUPAN Z.J. ŽE DAVNO - ODSTAVLJEN
KOREKTNEGA DELOVANJA Z.I. INSTITUCIJ DRŽAVE (sodišča...)
in raznih pogosto
(pod mizo) vplivanih "vladnih itd. služb" - ne porihtajo.
Celo
tega ne porihtajo - v NAŠEM Parlamentu R.S.
DA BI NE BILI
SPREJEMANI - tako evidentno - "NENORMALNI" PREDLOGI ZAKONOV
kot so
- o umetni oploditvi,
- evtanazija itd. itd.
Mar ne ?
L. r.
Janez Kepic-Kern, 73 let, ex v redu SLOVENSKI KNJIŽNIČAR s 40 let delovne dobe, LJ, nekaznovan, nečlan strank, nečlan neformalnih združb, nekaznovan, nezasvojen, oseben, nič naročen, nič plačan zapis
Samo to rečem, sprememba oblasti bo mogoča le, če bodo prišli k pameti Nova Slovenija, SLS in Demokrati.
Zaenkrat me pričakovanje ne pomirja, saj se vsi omenjeni vedejo kot da so mandatarske stranke, ki ne vedo, da je za kaj takega potrebna drugačna podpora volivcev, ki so jo ali še bodo dosegali.
helena_3
28. 06. 2025 15:43:190
Se strinjam, g. Mefisto!
Ko berem izjave Anžeta Logarja in jih primerjam z njegovimi dejanji, mi postaja jasno, da je človek velikih besed - ne pa tudi dejanj. Pa še izviren ni prav preveč. Tisto, kar našteva, zagovarjajo vse "desne" stranke. Pripomba "ad personam" in nakladanje o diktaturah v Evropi pa mi pove, da je Anže precej zamerljiv človek. Kar se nekako ne sklada z njegovim EMŠO. Škoda, veliko je obetal. Sem šla podpisat podporo za njegovo predsedniško kandidaturo na UE in tudi volila sem ga. Zelo me je razočaral.
Lepih besed o "usmeritvi" in "programu" imam jaz kot volivka poln kufer. Štejejo dejanja . Vse tisto, kar Logar našteva kot "nekaj novega, velikega" je njegova bivša stranka že udejanila, posebej v svojem tretjem vladanju. Brez modrega in sposobnega vodja tega ne bi mogla. Če tisti "ad personam" (mišljen je JJ) modro vodi tako stranko kot državo, ni nič narobe, če je tudi malo avtoritaren. Mečkači in slamači ne morejo biti uspešni. Seveda ima ta avtoritarnost mejo - kakšno, se vidi iz ravnanj trenutne pernate vlade. Nekoliko me čudi le poteza g. Lotriča, da gre ustanavljat svojo stranko. No, on že ve. Želim mu vse dobro. On - zaenkrat - še ima moje zaupanje.
*Opomba: ne me žalit z Janševo vernico, g. Gregorčič. Spremljam njegovo delo že od osamosvojitve SLO dalje in vidim, Vidim, da zmore in zna in ima rezultate. Tudi drugi so imeli možnost - SLS, Krščanski demokrati, kasneje NSi - kaj je vzrok, da niso uspeli? Ostanki totalitarne države so JJ dosti bolj dol tlačili kot ostale, pa je uspel. Štejejo rezultati, ne leporečje.
12 komentarjev
Mefisto
Nova Slovenija me bo spravila ob vero in ob zaupanje v Jezusa Kristusa.
Stranka, ki se kiti s prilastkom- krščanski demokrati - z ničemer ne dokazuje in ne izpričuje, da hodi za Kristusom.
Niso samo Tonin, Novakova, Pogorelec ( ima pove vse), Ilc in še kdo izmed posvečenih krivi za stanje v NSi, enako so krivi vsi poslanci NSi in drugi strankini prišepetovalci, ki govorijo, ko bi morali molčati, in molčijo, ko bi morali govoriti.
Peter Klepec
Dalec najvecji slovenski problem so elite, ki so si podjarmile medije, parlament in sodstvo.
Zaenkrat ne vidim programa za veliki prelom na tem. In vendar je usoda Slovenije odvisna od uspeha tega preloma. Samo zamenjava vlade ne bo zadosti; predvsem je potrebna siroka druzbena podpora; ampak druzba, siroke mnozice, volivci sploh ne vedo za kaj gre!!!
Niso pokopi ubitih, niti debata o spolih in celo o migrantih kljucni. Kljucna je pluralizacija, odprtost in transparentnost politike, zatrtje klana.
Mislim, da vas ni dovolj v hlacah za to. Skoda!
Mefisto
Seveda, tebe se manjka, ki si nam ušel v tujino, kjer voliš in plačuješ davke za ne veliko boljše od teh, ki so nam jih izvolili slovenski politični modreci.
Peter Klepec
Clovek ima na razpotju vedno vsaj dve moznosti; lahko gre po eni poti, ki je sicer pot pravice, ampak na kateri bo verjetno umrl, ali pa gre po drugi poti, kjer ni potrebno delati pravice, ker je ze narejena. Mnogi moji predniki so sli po prvi poti in so umrli, njihove familije unicene, trajalo je generacije, da so si opomogli, ce sploh. Priznam, da se mi je zdel vlozek prevelik, pa sem sel po drugi poti; priznam tudi, da bi najbrz bilo premalo ljudi, ki bi cenili prvo pot. Danasnja Slovenija je prezivel dokaz.
Thor
Preden pričakovanja postanejo nerealna.
Pomladni blok je v 35 letih zmagal enkrat (1996) in še to jalovo. Verjetnost ponovne pomladne zmage je blizu nič. Slovencem ni nikoli dovolj davkov, dragih energentov, nedostopnih stanovanj, nedostopnih zdravstvenih storitev, čakanja na avtocestah, korupcije, depolitiziranih medijev, financiranja NVO, absurdnih plač v razbohotenem javnem sektorju … Tudi ko nas dohitijo in prehitijo še Bosna, Srbija, Kosovo, Makedonija ne bo drugače. Leve ovce lahko same sebi lažejo v nedogled.
Pomladniki ob takšni masi neumnih volivcev ne morejo oblikovali vlade brez pomoči zmerne leve stranke, ki pa je trenutno ni na obzorju oz. so to postale kar pomladne stranke same. Dokler ne bo zadostnemu številu preostalih zmernih levičarjev zaradi razdejanja, ki ga povzroča skrajna levica, prekipelo, se ne bomo premaknili nikamor. Mogoče bo kaj drugače, ko bo delovna doba za penzijo blizu 50 let in upokojitvena starost nad 75 let. Takrat bo verjetno tudi že prepozno. Zaradi nekaj nevoščljivih in sprtih Slovencev se namreč že zdaj nihče ne sekira.
Naslovnica zbornika je bolj kot za zgodovinski trenutek primerna za pogreb.
Anton Vidmar
Tonin in Novakova sta poskrbela,da NSi ne bo igral nobene vloge po naslednjih volitvah.
Mitja
Če stranka dobrih 6 mesecev pred volitvami skriva ali nima programa, nima nobene možnosti za vstop v parlament. In podobno velja za združevanje ali skupen nastop. Resnično ne razumem (velika verjetnost je tudi, da ne poznam), kako strankam ne kapne, da že izkazana volja po sodelovanju, ki se izkaže v nekaj usklajenih glavnih točkah: kako reševati gospodarstvo, zdravstvo, obdavčitve državljanov, kaže volivcem, da obstaja kljub različnosti, usklajena rešitev. In to je zanesljivo majhen, a dober znak volivcem. Še večje znamenje je v predvolilnem združevanju. Tudi največji osel ve, da kjer je neka stranka prevladujoča in je imela do sedaj vedno izvoljenega poslanca, ni pričakovati, da bo druga, "mlada" desno sredinska stranka imela izvoljenega svojega kandidata. Je pa predvolilno združevanje še močnejši in jasen pokazatelj volje po skupnem sodelovanju.
Pričakovanja, da bodo razne novorojene stranke z novimi zvezdami danicami zasukale volilno telo, so, milo rečeno, smešne. Če bo desnemu polu vključno z desnim liberalnim delom kumulativno uspelo pridobiti v parlamentu 5% bo opravljeno veliko delo in obstaja možnost, da bomo dobili vlado za ljudi po kateri hrepeni dobršen del volivcev že kar nekaj časa.
Peter Klepec
In kaj tocno pricakujete od nove vlade? Tudi vi ne poveste!
mopsen
Bojte se Nsi Kocbek stranke, za vse jim je kriv SDS...sami pa premorejo 25% volilnega rezultata SDS. Po Toninu, pa novi.... Tonin- Vrtovec....samo da pridejo v parlament, potem se pa zližejo z Levnuhi, ki jim dajo nekaj drobtinic in kakšno dobro plačano službico.
Tudi Gregorčič,je Kučanov hlapec...samo,da ni JJ.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
BOGDAJ - lep DAN NAM VSEM.
Kot
PRAKTIČNO VEDNO - SE S SPOŠT. GOSPODOM Mefistom - STRINJAM.
Kje so časi, ko so proslovenski slo katoliki res
VELIKO DELALI - V DOBRO - LJUDI: ustanavljali
ugodne REFEISEN HRANILNICE IN POSOJILNICE, ZAVAROVALNICE,
DUŠTVENE CENENE KONZUMNE TRGOVINE.
Tudi za izobraževanja, predavanja, za tečaje, petje, vzgojne igre ...
so vrli slo SLS KATOLIKI - SKRBELI.
In so DOSEGALI OD CCA 30% DO KAR 78% GLASOV - DEC. 1938.
Danes
imajo le kak predvolilni tabor, TV BOLJ REVNE NASTOPE
IN TA
PREDVOLILNA "ŠLOGANJA" - Z "HA HA MERJENJI"
... namesto,
DA BI DELALI Z LJUDMI,
RES UČINKOVITO PORAVILI KAKŠNE VAŽNE ZAKONE:
SAJ ŠE ODSTOPOV
-ODPOKLICEV ŽUPANOV...,- ne uredijo:
v stari AVSTRIJI
BI BIL ŽAL MOL ŽUPAN Z.J. ŽE DAVNO - ODSTAVLJEN
KOREKTNEGA DELOVANJA Z.I. INSTITUCIJ DRŽAVE (sodišča...)
in raznih pogosto
(pod mizo) vplivanih "vladnih itd. služb" - ne porihtajo.
Celo
tega ne porihtajo - v NAŠEM Parlamentu R.S.
DA BI NE BILI
SPREJEMANI - tako evidentno - "NENORMALNI" PREDLOGI ZAKONOV
kot so
- o umetni oploditvi,
- evtanazija itd. itd.
Mar ne ?
L. r.
Janez Kepic-Kern, 73 let, ex v redu SLOVENSKI KNJIŽNIČAR s 40 let delovne dobe, LJ, nekaznovan, nečlan strank, nečlan neformalnih združb, nekaznovan, nezasvojen, oseben, nič naročen, nič plačan zapis
Mefisto
Samo to rečem, sprememba oblasti bo mogoča le, če bodo prišli k pameti Nova Slovenija, SLS in Demokrati.
Zaenkrat me pričakovanje ne pomirja, saj se vsi omenjeni vedejo kot da so mandatarske stranke, ki ne vedo, da je za kaj takega potrebna drugačna podpora volivcev, ki so jo ali še bodo dosegali.
helena_3
Se strinjam, g. Mefisto! Ko berem izjave Anžeta Logarja in jih primerjam z njegovimi dejanji, mi postaja jasno, da je človek velikih besed - ne pa tudi dejanj. Pa še izviren ni prav preveč. Tisto, kar našteva, zagovarjajo vse "desne" stranke. Pripomba "ad personam" in nakladanje o diktaturah v Evropi pa mi pove, da je Anže precej zamerljiv človek. Kar se nekako ne sklada z njegovim EMŠO. Škoda, veliko je obetal. Sem šla podpisat podporo za njegovo predsedniško kandidaturo na UE in tudi volila sem ga. Zelo me je razočaral. Lepih besed o "usmeritvi" in "programu" imam jaz kot volivka poln kufer. Štejejo dejanja . Vse tisto, kar Logar našteva kot "nekaj novega, velikega" je njegova bivša stranka že udejanila, posebej v svojem tretjem vladanju. Brez modrega in sposobnega vodja tega ne bi mogla. Če tisti "ad personam" (mišljen je JJ) modro vodi tako stranko kot državo, ni nič narobe, če je tudi malo avtoritaren. Mečkači in slamači ne morejo biti uspešni. Seveda ima ta avtoritarnost mejo - kakšno, se vidi iz ravnanj trenutne pernate vlade. Nekoliko me čudi le poteza g. Lotriča, da gre ustanavljat svojo stranko. No, on že ve. Želim mu vse dobro. On - zaenkrat - še ima moje zaupanje. *Opomba: ne me žalit z Janševo vernico, g. Gregorčič. Spremljam njegovo delo že od osamosvojitve SLO dalje in vidim, Vidim, da zmore in zna in ima rezultate. Tudi drugi so imeli možnost - SLS, Krščanski demokrati, kasneje NSi - kaj je vzrok, da niso uspeli? Ostanki totalitarne države so JJ dosti bolj dol tlačili kot ostale, pa je uspel. Štejejo rezultati, ne leporečje.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.