O slovenski policiji: obravnava protestnika v Kopru in avtobus ljudi iz republik bivše Jugoslavije pod Karavankami
POSLUŠAJ ČLANEK
V tednih karantene sem v objavljenih člankih in intervjujih večkrat zapisal in izrekel pohvalne in zahvalne besede na račun dela policije. Tudi nekaterih redarjev, oziroma varnostnikov. Poudaril sem njihovo vljudnost, spoštljivo komunikacijo in javno rabo zdravega razuma.
Dogodek, kot ga prikazuje amaterski Video posnetek, ki je nastal v Kopru, kaže na drugačno ravnanje: peščice policistov, očitno štirih. In sem si rekel "no, pa smo spet tam!" O tem bi veljalo zapisati nekaj besed. Nekatere že zapisane pa ponoviti. Nasprotujem provokacijam in izzivanjem. Bodisi besednim bodisi vedenjskim. Predvsem pa tistim iz golega prostočasja in zabavljaštva. Državljanom, ki želijo izraziti protest zoper določenega predstavnika države, zoper določeno pravilo ali zoper državo kot tako, nemara zoper vladajočo koalicijo, tega ni treba početi na ta način. Lahko ohranijo dostojanstvo, spoštljivost in k protestu, ki je v demokraciji legitimna tehnika političnega govora, predvsem s konkludentnimi ravnanji, pristopijo umno, inteligentno, iskrivo, duhovito...
A tudi ta apel ni konec zgodbe. Tudi policisti morajo ravnati enako. Predvsem, če želijo - in verjamem, da to želijo, zlasti pa bi si to morali želeti - dvigovati ugled policije in stopnjo zaupanja ljudi v policijo. To morajo početi s svojo držo, ravnanji in retoriko. In tega ne počnejo, če nekoga ustavijo in ga domnevno začnejo "obravnavati v postopku," četudi je morda res malce provociral, ali če je po videzu ali glasnosti izstopal, ali če jih je vznejevoljil, ker je bil točno na tistem mestu točno tak, kakršen je bil - za policiste "sitnež". Pa tudi tedaj, če se odločijo, da mu bodo namenili posebno pozornost, morajo še vedno delovno slediti istemu cilju.
Predvsem morajo sami spoštovati pravila: materialna in postopkovna. Če se na ulici peščica ljudi pogovarja in celo nosijo maske, to ni prepovedani protestni shod in to ni kršitev prepovedi, ki je v funkciji zajezitve pandemije. In tudi če bi to bil protestni shod, kot tak, v taki obliki, ne more biti protipraven.
Če se policisti odločijo, da bodo kot "postopkovnega obravnavanca" izbrali samo eno osebo, na primer tisto, ki se jim zdi najbolj moteča in izstopajoča, ali jim gre najbolj na živce, ne ravnajo prav. Če tej osebi ne odgovorijo na vprašanje, "kaj sem storil narobe in zakaj zahtevate osebni dokument", ne ravnajo prav. Če zatrdijo, da mora ta oseba pri sebi imeti osebni dokument in jo policija sme zaustaviti že samo zato, da preveri, če ga res ima, ne ravnajo prav. Po pravu, po zakonu. In če iz tega naredijo dramo, ob kateri se zbere gruča ljudi, ki je večja od skupine ljudi, ki se je pred tem, z nadetimi maskami, pogovarjala na ulici, kar naj bi bil povod za "policijsko ukrepanje", ne ravnajo prav. Ustvarijo protislovje napram domnevnemu razlogu, zakaj so točno tam ustavili točno določeno osebo.
Če osebi grozijo, da jo bodo odpeljali na policijsko postajo na pridržanje, če se ne legitimira, ne ravnajo prav. Po pravu, po zakonu. Če od drugih oseb zahtevajo, da se oddaljijo od dogajanja, ker z opazovanjem "ovirajo uradni postopek", ne ravnajo prav, ker se policiste sme opazovati pri uradnem delu na ulici. Če od drugih oseb zahtevajo, da prenehajo s snemanjem dogajanja, ne ravnajo prav, ker te osebe dogajanje lahko snemajo. Po ustavi, po zakonu, po pravu. Ker gre za uradne osebe, v službi države, pri uradnem delu.
S takšnim ravnanjem samo razburijo sebe, še bolj vznemirijo množico in škodijo avtoriteti in ugledu policije, zaupanju vanjo. In ne ravnajo pravilno po zakonu.
Zdi se očitno, da ti policisti niso tiste vrste policisti, ki sem jih v nekaterih člankih "iz karantene" iskreno pohvalil - kot pravnik in kot državljan.
A kritiko želim še enkrat več uravnotežiti s pohvalo. Na drugi strani države, daleč od Kopra, na Karavankah, pa se je odvil povsem drugačen dogodek. In drugačen odnos policije do ljudi. Policisti so na Karavankah morali (pač morali so) obravnavati avtobus, poln ljudi, ki so sicer bili državljani ene izmed bivših jugoslovanskih republik. Samo na ta način so se lahko s potovanja vračali domov. In bili so, birokraciji na čast, že lep čas na poti iz Nemčije proti domu. Bojda mukotrpnih 20 ur.
Seveda je nastal nov birokratski zaplet, ker eden od potnikov ni izpolnjeval pogojev za tranzit, dogovarjanje veleposlaništev je pa vzelo svoj čas ... Bili so mirni in potrpežljivi. Pa zelo lačni. Eden od policistov jim je predlagal, da naj dva potnika pobereta naročila in denar za ves avtobus, potem ju je zapeljal na najbližji bencinski servis. Nakupili so skromno, zasilno hrano, kolikor se je dalo. Ko so se vrnili, je policistom vsa skupina potnikov hitela razlagati, iskreno hvaležno, kako bodo doma otrokom pripovedovali, da jih je policaj z avtom peljal po hrano. In ob prihodu so mu potniki zaploskali.
Tudi moj priklon tem policistom. Ravnali so pravilno. Ne le po zakonu, ampak po vladavini prava, demokracije in etike: moralno, človeško, človekoljubno, srčno, razumno, dobro... Zgledno. Normalno.
A kaj je danes "normalno?" Ko sem se pogovarjal s policistom, je sebi in meni postavil retorično vprašanje: "In tako si, vselej znova, postavimo vprašanje: če je to prvovrstni dogodek, kdo ali kaj je policija v percepciji ljudi? Karkoli že je, nosi sama svoj pretežni delež odgovornosti."
Da, zame je to zadeva človekove normalnosti. Tudi zanj. Ob misli na to, da se standardi normalnosti znižujejo, pa je zame to prvovrstni dogodek; človečnosti, NUJNE človečnosti, profesionalnosti, odgovornosti, vesti, pameti in poklicne etike. Morda ni odločilno (četudi ni nepomembno), ali gre zgolj za normalnost ali prvovrstnost odziva policije. Zagotovo pa je odločilno, da tako mora biti, kot je bilo na Karavankah.
Tako, kot je med cvetjem včasih nekaj plevela, tako so v vseh poklicih odličneži in tisti, ki kvarijo vtis. Odkar sem bil pred časom gost Policijske akademije v Tacnu, kot povabljeni predavatelj, izkustveno verjamem, da je odličnežev znatno več. To verjamem tudi na temelju izkušenj v času prepovedi gibanja med občini. Zato policiji zaupam in jo spoštujem. Ne skrivam pa pričakovanja, da bo sama poskrbela za čim manj primerov, ko bodo ravnanja, vznikla iz razgretosti mladih uniformirancev, škodovala odličnežem in splošni podobi slovenske policije.
Dogodek, kot ga prikazuje amaterski Video posnetek, ki je nastal v Kopru, kaže na drugačno ravnanje: peščice policistov, očitno štirih. In sem si rekel "no, pa smo spet tam!" O tem bi veljalo zapisati nekaj besed. Nekatere že zapisane pa ponoviti. Nasprotujem provokacijam in izzivanjem. Bodisi besednim bodisi vedenjskim. Predvsem pa tistim iz golega prostočasja in zabavljaštva. Državljanom, ki želijo izraziti protest zoper določenega predstavnika države, zoper določeno pravilo ali zoper državo kot tako, nemara zoper vladajočo koalicijo, tega ni treba početi na ta način. Lahko ohranijo dostojanstvo, spoštljivost in k protestu, ki je v demokraciji legitimna tehnika političnega govora, predvsem s konkludentnimi ravnanji, pristopijo umno, inteligentno, iskrivo, duhovito...
A tudi ta apel ni konec zgodbe. Tudi policisti morajo ravnati enako. Predvsem, če želijo - in verjamem, da to želijo, zlasti pa bi si to morali želeti - dvigovati ugled policije in stopnjo zaupanja ljudi v policijo. To morajo početi s svojo držo, ravnanji in retoriko. In tega ne počnejo, če nekoga ustavijo in ga domnevno začnejo "obravnavati v postopku," četudi je morda res malce provociral, ali če je po videzu ali glasnosti izstopal, ali če jih je vznejevoljil, ker je bil točno na tistem mestu točno tak, kakršen je bil - za policiste "sitnež". Pa tudi tedaj, če se odločijo, da mu bodo namenili posebno pozornost, morajo še vedno delovno slediti istemu cilju.
Predvsem morajo sami spoštovati pravila: materialna in postopkovna. Če se na ulici peščica ljudi pogovarja in celo nosijo maske, to ni prepovedani protestni shod in to ni kršitev prepovedi, ki je v funkciji zajezitve pandemije. In tudi če bi to bil protestni shod, kot tak, v taki obliki, ne more biti protipraven.
Če se policisti odločijo, da bodo kot "postopkovnega obravnavanca" izbrali samo eno osebo, na primer tisto, ki se jim zdi najbolj moteča in izstopajoča, ali jim gre najbolj na živce, ne ravnajo prav.
Če se policisti odločijo, da bodo kot "postopkovnega obravnavanca" izbrali samo eno osebo, na primer tisto, ki se jim zdi najbolj moteča in izstopajoča, ali jim gre najbolj na živce, ne ravnajo prav. Če tej osebi ne odgovorijo na vprašanje, "kaj sem storil narobe in zakaj zahtevate osebni dokument", ne ravnajo prav. Če zatrdijo, da mora ta oseba pri sebi imeti osebni dokument in jo policija sme zaustaviti že samo zato, da preveri, če ga res ima, ne ravnajo prav. Po pravu, po zakonu. In če iz tega naredijo dramo, ob kateri se zbere gruča ljudi, ki je večja od skupine ljudi, ki se je pred tem, z nadetimi maskami, pogovarjala na ulici, kar naj bi bil povod za "policijsko ukrepanje", ne ravnajo prav. Ustvarijo protislovje napram domnevnemu razlogu, zakaj so točno tam ustavili točno določeno osebo.
Če osebi grozijo, da jo bodo odpeljali na policijsko postajo na pridržanje, če se ne legitimira, ne ravnajo prav. Po pravu, po zakonu. Če od drugih oseb zahtevajo, da se oddaljijo od dogajanja, ker z opazovanjem "ovirajo uradni postopek", ne ravnajo prav, ker se policiste sme opazovati pri uradnem delu na ulici. Če od drugih oseb zahtevajo, da prenehajo s snemanjem dogajanja, ne ravnajo prav, ker te osebe dogajanje lahko snemajo. Po ustavi, po zakonu, po pravu. Ker gre za uradne osebe, v službi države, pri uradnem delu.
S takšnim ravnanjem samo razburijo sebe, še bolj vznemirijo množico in škodijo avtoriteti in ugledu policije, zaupanju vanjo. In ne ravnajo pravilno po zakonu.
Zdi se očitno, da ti policisti niso tiste vrste policisti, ki sem jih v nekaterih člankih "iz karantene" iskreno pohvalil - kot pravnik in kot državljan.
Policist-človek
A kritiko želim še enkrat več uravnotežiti s pohvalo. Na drugi strani države, daleč od Kopra, na Karavankah, pa se je odvil povsem drugačen dogodek. In drugačen odnos policije do ljudi. Policisti so na Karavankah morali (pač morali so) obravnavati avtobus, poln ljudi, ki so sicer bili državljani ene izmed bivših jugoslovanskih republik. Samo na ta način so se lahko s potovanja vračali domov. In bili so, birokraciji na čast, že lep čas na poti iz Nemčije proti domu. Bojda mukotrpnih 20 ur.
Seveda je nastal nov birokratski zaplet, ker eden od potnikov ni izpolnjeval pogojev za tranzit, dogovarjanje veleposlaništev je pa vzelo svoj čas ... Bili so mirni in potrpežljivi. Pa zelo lačni. Eden od policistov jim je predlagal, da naj dva potnika pobereta naročila in denar za ves avtobus, potem ju je zapeljal na najbližji bencinski servis. Nakupili so skromno, zasilno hrano, kolikor se je dalo. Ko so se vrnili, je policistom vsa skupina potnikov hitela razlagati, iskreno hvaležno, kako bodo doma otrokom pripovedovali, da jih je policaj z avtom peljal po hrano. In ob prihodu so mu potniki zaploskali.
Tudi moj priklon tem policistom. Ravnali so pravilno. Ne le po zakonu, ampak po vladavini prava, demokracije in etike: moralno, človeško, človekoljubno, srčno, razumno, dobro... Zgledno. Normalno.
A kaj je danes "normalno?" Ko sem se pogovarjal s policistom, je sebi in meni postavil retorično vprašanje: "In tako si, vselej znova, postavimo vprašanje: če je to prvovrstni dogodek, kdo ali kaj je policija v percepciji ljudi? Karkoli že je, nosi sama svoj pretežni delež odgovornosti."
Da, zame je to zadeva človekove normalnosti. Tudi zanj. Ob misli na to, da se standardi normalnosti znižujejo, pa je zame to prvovrstni dogodek; človečnosti, NUJNE človečnosti, profesionalnosti, odgovornosti, vesti, pameti in poklicne etike. Morda ni odločilno (četudi ni nepomembno), ali gre zgolj za normalnost ali prvovrstnost odziva policije. Zagotovo pa je odločilno, da tako mora biti, kot je bilo na Karavankah.
Tako, kot je med cvetjem včasih nekaj plevela, tako so v vseh poklicih odličneži in tisti, ki kvarijo vtis. Odkar sem bil pred časom gost Policijske akademije v Tacnu, kot povabljeni predavatelj, izkustveno verjamem, da je odličnežev znatno več. To verjamem tudi na temelju izkušenj v času prepovedi gibanja med občini. Zato policiji zaupam in jo spoštujem. Ne skrivam pa pričakovanja, da bo sama poskrbela za čim manj primerov, ko bodo ravnanja, vznikla iz razgretosti mladih uniformirancev, škodovala odličnežem in splošni podobi slovenske policije.
Zadnje objave
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Anže Logar je izstopil iz SDS, ni pa povedal, zakaj
9. 10. 2024 ob 15:24
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
Nov val nezakonitih migrantov preko slovenske meje
9. 10. 2024 ob 9:25
169. številka Domovine je že pripravljena!
9. 10. 2024 ob 6:10
Domovina 169: Podjetnik Gregor Novak: Elektrika bo dražja
9. 10. 2024 ob 6:00
Nove nezakonitosti v aferi Litijska
8. 10. 2024 ob 21:21
Ekskluzivno za naročnike
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
169. številka Domovine je že pripravljena!
9. 10. 2024 ob 6:10
Prihajajoči dogodki
OCT
12
OCT
17
NOV
02
Rok Škrlep: Recept za srečo (snemanje predstave)
19:00 - 21:00
NOV
17
30. Gala koncert Radia Ognjišče
15:00 - 19:00
Video objave
Drzni zmagovalci - Štefan Pavlinjek: "Vsak podjetnik bi moral biti pilot."
3. 10. 2024 ob 18:00
Izbor urednika
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
21 komentarjev
Stanislav Jesenovec, operativni zastavoslovec
Po zadnjih pripetljajih s Policijo Slovenije (ne slovensko) le ta ščiti vse, le Slovencev ne. Žal je med njimi tudi kar nekaj takih, ki se nočejo odločiti, ali so še vedno KV ali SŠ delavci/tehniki ali so policisti. Skratka, v eni od bivših republik jim pravi policisti pravijo, da so ekipe za gradnjo hiš in njihovo urejanje nadrejenim in prijateljem. Dejanski red v okolju in državi jih ne zanimata. Potrebovali bi policiste kontrolorje policistov, da bi videli, kaj počno kot občani na terenu. Bog nas varuj takih nosilcev reda in poštenja.
debela_berta
V Jugi bi take bebce namlatili, spravili v marice in terali v zasliševalnice, kjer bi jugo črnogorac oficir take bebce takoj naučil kozjih molitvic! Prašajte kremenitega ali kraševko, pa šalotko ali slovencsm.
Se pravi, proti čemu sploh demonstrirajo tile lenuhi in kaj sploh hočejo? hočejojugo sistem, ki bi ravno njih najprej poslal prelagati kamenje na kak goli otok... haha, kako ima folk pomešane pojme...
Kraševka
Res je.
Friderik
Berta je stroga. Ni kaj!
MEFISTO
Debela berta, spomnil si me na nekdanje miličnike in oficirje. Mlad miličnik je zalotil občana, da prazni mehur sredi ceste. Brž pokliče svojega komandirja in mu sporoči, da nekdo moči cesto. Nič boljši komandir ga vparaša, s čim jo moči, a z organom? Ne s kurcm, organ pri telefonu, se je odreal nadebudni miličnik.
debela_berta
Čestitam slovenski policiji. Enkrat imajo blesave proteste levi butci, enkrat pa Janša cmeravčki, Primc, Zevnik bumbarji itd... Klobuk dol slovenskim organom, da enih in drugih nkoli ne premlatijo, kot bi se spodobilo. Bi si po svoje zaslužili, eni in drugi. Kapo dol slovenski policiji, da ne nasedejo otročjim provokacijam enih in drugih...
Marko Anton Halik
Gispod Friderik, pozdravljam vaš smisel za humor! Zdrav razum je grozno pomembna reč. Res pa vsaj v delu politučbega spektra dramatični izginja - ampak to dejstvo tam itak ne more narediti škode.
Strinjam se tudi z vami, da vse stvari niso pomembne in da je za ukvarjanje z njimi škoda časa. Pri nas se ne prime in ne prime pomemben rek iz starega Rima: "Minima non curat praetor !" (pri sodnem odločanju: "Z malenkostmi se ne ukvarjam!").
Vsekakor mislim, da policisti ne smejo biti muce - predstavljajo represiven aparat in pika. Pogosto delujejo, kot da jim je nerodno, pa ni treba, saj so pomembni in varujejo red. Predlagam jim, naj bodo predvsem mirni, ni pa jim treba biti niti posebno resnobni (čeprav: "Sincerity inspires respect!"), kršilce namreč lahko tudi prijazno in smehljaje oglobijo. Plačilo kazni pravilima strezni; tepce res kasneje.
Kraševka
Imate prav.
Friderik
Ja Hvala Marko Anton. Vsaj eden, ki me pohvali. Dobro dene. Pa ena pripomba : DE MINIMIS.... Glede policije pa imate prav: Caelo tonantem credidimus Iovem regnare. To nam gre pa v Slo bolj slabo od rok .
MEFISTO
Policaji bi morali, ko je treba, poseči po vzgojnih palicah, če starši zanemarjajo to svojo dolžnost. Šiba novo mašo poje, je ena od ljudskih modrosti.
Bac
"Imaš poleno? Vrzi ga policistom pod noge!" ….no, in Pri Domovini ste ga zabrisali.
slovenc sm
Policija je uradni organ. Koga si policist izbere za izvedbo postopka, je njegova izbira. Isto je človek kot vsi ostali. In večja verjetnost je, da bo izbral tistega, ki provocira kot tistega, ki je miren. Ostati pa mora miren.
Je pa dejstvo, da mu bo našel eno malenkost, če bo hotel. In to se mora vsak zavedati. Ali je žalil uradni organ, ali ima preveč na glas glasbo, ... Enako kot če nas policaj ustavi na cesti. Če bomo jezikali, nam bo že našel kakšno malenkost, ki ni v skladu z zakonom, da bomo plačali kazen. In je prav, da imamo do policije korekten odnos in enako obratno.
Kraševka
Policija je prav tako uraden organ, kot SODIŠČA. Kaj bi bilo, če bi ta, ki je mogoče obtožen po NEDOILŽNEM, sodnico izzival in žalil? Imam občutek, da se ne uporablja enakih vatlov za vse.
Friderik
Oh dragi avtor, saj ni potrebno vsake stvari tako pravniško scufati. Od bele do črne je miljarda odtenkov sive barve, ki jo je nemogoče definirati in pravniško okarakterizirati.
Kraševka
Da provokatorji dobijo od države denar, da lahko prebr, da v času krize, kolesarijo in protestirajo po mestu ter vspodbujajo NEREDE, tudi ni dobro. Plačujemo jih vsi, oni pa izzivajo zdravje vseh.
saramatej
Komentar stoji, pravno, ali kako se je že avtor izrazil, je policist ravnal neprimerno. Ampak oprostite, ohranil je mirne živce. Jaz ne vidim povzdigovanja glasu. Kapo dol pred njimi. Da ohraniš živce ob očitnem zezanju, provociranju in še laganju? Kapo dol. To da ni postopka speljal prav bo pa itak slišal od šefa. A bo za to dobil opomin? Izgubil službo? Me zanima s čim si služi denar tale protestnik, če si ga sploh? In če damo to na tehtnico, gospod Teršek, kje je potem prav?
MEFISTO
Bolj se bližajo volitve ustavnega sodnika, bolj je dr. Andraž Teršek podoben dr.Miru Cerarju, ekstremnemu ustavnemu pravniku in moraliku ter etiku, kot so nas učili. Kot dr. Miro Cerar nekoč me je tudi dr. Andraž Teršek v ključnih trenutkih zadnjih dveh mesecev, ko je po nepotrebnem nakladal o človekovih pravicah, nekajkrat kar krepko razočaral. Tudi gornja kolumna ni veliko ali nič prispevala k razumevanju prava, etike in morale. Kot borec za človekove pravice me bo razumel, da ga nisem dolžan samo hvaliti in da ga smem, ko si zasluži, tudi okarati.
Teodor
OK, kdaj bomo nehali uporabljati termin, "bivša jugoslovanska republika". Zakaj se ne napiše Bosna ali Srbija itd. Saj imajo ti ljudje svojo državo.
Če pa smo že tako obsedeni z bivšimi državami pa lahko za Čehe recimo uporablajmo termin "bivše avstroogrsko cesarsvo", ali za Špance "bivši rimski imperij". Da se bo vedelo kam v zgodovini je kdaj pripadalo slovensko ozemlje.
matjaz.mavhar
Dober članek...Da mislit. Čeprav meni kot popolnemu pravnemu laiku, delovanje koprskega policista ni sporno. Res, da je nekoliko nesiguren in rabi potrditev kolega, da se poda na "lov" za kolesarskim protestnikom oz. provokatorjem s krepko preglasno glasbo na javnem mestu, da ne govorim o njegovem nespoštljivem odnosu do uradne osebe. Kar nekaj časa je trajalo, da so decibeli usahnili na primerno raven in sta se se slišala. Dotični policist je tudi človek in ... nočem biti del policijske države... Dobro bi bilo, da članek preberejo tudi udeleženi policisti in ga strokovno predebatirajo in se dodatno opolnomočijo.
Kraševka
Teodor, dobro vprašanje ste zastavili. Pred cca 100 leti smo bili mi v okviru Avstro-ogrske, skupaj z Avstrijo, Madžarsko, Češko, Hrvaško...... Ne za časa Kraljevine Jugoslavije, niti v času Titove Jugoslavije, nikoli nismo uporabljali oznake, ljudje iz BIVŠE AVSTROOGRSKE. Pa vedno je KULTURA vseh zgoraj navedenih držav, bivše "ranke Avstrije", še najbolj podobna kulturi in vrednotam naših prednikov. Slovenci smo bili tedaj v NARODNI ENOTNOSTI enako zavedni in SLOŽNI. Razdeljeni smo postali šele v Titovi Jugoslaviji, ko so Slovenci, predvsem Kristjani - postali drugorazredni. Ta razdeljenost se nadaljuje tudi po naši OSAMOSVOJITVI. Tedaj je k nam prišlo veliko beguncev iz bivše Juge. Med temi, ki še vedno nosijo v srcu svojo primarno domovino, jih je veliko, ki Slovenije ne cenijo, še manj pa ljubijo. Ostali so Jugonostargiki. Prav zaradi tega preprečujejo, da bi v Sloveniji dobila vajeti DESNICA, ker spominja na DEMOS in OSAMOSVOJITEV. Ni prav, da so NARODNO ZAVEDNOST postavili "na negativno raven". To odseva tudi naša RTV.
Kraševka
Res je preveč provokatorjev, ki spodbujajo nerede. Policistom ni lahko, ker oni so dolžni vzdrževati red. Posebno pred leti v Mariboru, so se mi policisti smilili, ker so jih provokatorji tudi fizično napadali. Ni prav, da nihče od Mariborskih NASILNIH ustajnikov - ni bil nikoli kaznovan! ČLOVEKOVE pravice naj imamo vsi, ne samo nasilneži!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.