Dobivamo eno vlado in dve opoziciji
Robert Golob drvi s prevzemanjem oblasti od Janeza Janše, ta pa mu, razmeroma neuspešno, tišči palico med kolesje. Nedavno izvoljenega mandatarja ni zaustavil niti manever s posvetovalnim referendumom, ki ga je SDS povzel po Levici: s predlogom so sicer za mesec dni zavlekli oblikovanje vlade po Golobovih željah, a ta ne bo čakal in bo krmilo države prevzel že naslednji teden, čeprav bodo zato nekateri ministri na zaslišanja pred poslance morali dvakrat.
SDS je torej že v stari dobri opozicijski formi, ki, če povzamemo novo vodjo poslancev Jelko Godec v pogovoru z Luko Svetino, Golobovi vladi ne bo dala 100 dni miru, "ker jih tudi sami niso dobili". Janševi torej, če karikiramo, ostajajo pri starozaveznem »oko za oko, zob za zob« pristopu do koalicije, medtem ko je krščanskim demokratom (pričakovano) bližje evangelijski duh, ki ob kritični besedi vsebuje tudi odpuščanje nasprotnikom, četudi ti »ne vedo kaj delajo«. Najsi je primera posrečena ali ne, po prvih tednih novega parlamentarnega sklica je jasno, da so pojmu »konstruktivna opozicija« v NSi precej bližje kot v SDS, čeprav v obeh strankah govorijo o pripravljenosti na "tvorno sodelovanje" z vladno koalicijo.
Nove okoliščine zahtevajo nove strategije
SDS in NSi sta sicer fronto minulih dveh let prestali tesno skupaj, s kritjem hrbta druga drugi pred popadljivimi sovražniki. A zdaj sta ponovno v opoziciji in vsaj za NSi je logično, da v njej išče samostojno pot, če se noče utopiti v iniciativi večje opozicijske stranke.
Nekateri na desnici sicer pravijo, da je to nedopustno in da bi morali pomladni stranki tudi v opoziciji delovati enotno, kar v praksi pomeni, da bi dominantnejša SDS nekaj počela, manjša NSi pa bi ji pri tem kimajoče sledila. A takšna strategija je za pomladno opcijo, če se želi še kdaj vrniti na oblast, neambiciozna in omejujoča. Že nekaj volitev se blok SDS-NSi vrti okrog dobre tretjine volilnih glasov, proti potrebni polovici pa sam, vključno z zunajparlamentarnimi zavezniki, nikakor ne uspe seči.
Nekateri na desnici sicer menijo, da bi morali pomladni stranki tudi v opoziciji delovati enotno, kar v praksi pomeni, da bi dominantnejša SDS nekaj počela, manjša NSi pa bi ji pri tem kimajoče sledila. A takšna strategija je za pomladno opcijo, če se želi še kdaj vrniti na oblast, neambiciozna in omejujoča.
Z desetletne razdalje se vedno bolj bistri spoznanje, kako napačno je bilo svoj čas ubijati Virantove liberalce, namesto jih sprejeti, gojiti in jim pomagati, vsem njihovim napakam in politični naivnosti navkljub (ali pa prav zato). Volitve 2011 so bile namreč zadnje, ko je politična opcija, ki izhaja iz vrednot demokratizacije in sodobnega tržnega gospodarstva, še dobila čez polovico volilnih glasov. Od takrat zmerno liberalni sredinski volilni bazen vedno znova na svojo stran zajamejo instant izdelki za množično potrošnjo iz tovarn levega zaledja.
Davnega leta 2004 je bila te volivce sposobna pridobiti celo SDS, a danes je ta stranka daleč od dosega proti sredini. Zabetonirana v svojem desnem kotu sicer drži svojih četrt milijona volivcev, ampak kaj to pomaga, ko jih proti sebi mobilizira dvakrat toliko, ki ne pridejo glasovati za cvetober levih strank, temveč proti Janši. A občutek je, da se Janša s tem kaj dosti ne obremenjuje, morebitne kritike, ki menijo, da bi kakšen volilni poraz vendarle moral sprožiti tudi razmislek o drugačni strategiji, pa njegovi zvesti privrženci gladko odbijajo s sklicevanjem na še vedno visok volilni rezultat, ki ga SDS dosega.
Vsej dobronamernosti navkljub je bil zato poziv našega zunanjega komentatorja Matjaža Napasta k Janševemu samožrtvovanju v prid bodočega uspeha desnosredinskega bloka vendarle nekoliko naiven. Janša in njegova SDS pač sta, kakršna sta, in se pod njim ne bosta spremenila. Niso redka mnenja, da bi bila SDS brez Janše na čelu obsojena na manj glasov, nekateri pa celo govorijo o možnosti razpada stranke. Sam sicer menim, da so ti strahovi pretirani, saj je SDS odlično organizirana stranka, ki ima v širšem vodstvu še nekaj ljudi, ki bi jo bili sposobni popeljati do političnih zmag. Mislim pa, da česa takega, skoraj 30-letni Janševi predsedniški kilometrini navkljub, še nekaj časa ne bo moč preveriti v praksi.
Od stalnice k spremenljivki
Zato se raje vrnimo k bistvu Napastovega komentarja, ki govori o tem, da ob početju vedno istih stvari ne moreš pričakovati drugačnih rezultatov. In če je, kot smo že ugotovili, SDS v dani situaciji stalnica, je tista spremenljivka, ki pa vendarle lahko kaj zastavi strateško drugače in s tem poveča volilni doseg desne sredine, Nova Slovenija.
Resda tudi NSi-ju domet krajša antijanša refleks, saj dominantni mediji Slovence neutrudljivo prepričujejo, da je glas za Tonina hkrati glas za Janšo. Kot močan argument za to pa kažejo na delovanje vladne koalicije v zadnjih dveh letih, ko je NSi morala pogoltniti tudi cmok odločitve SDS-a, da tudi za ceno padca koalicije brani svojega "terilca sodniških jajc", kar bi ministra odneslo s položaja v vsaki zreli demokraciji.
A napočil je čas, da se ujetosti v antijanša refleks v NSi otresejo ter z avtonomnim voditeljstvom pokažejo, da so mnogo več od »satelita«, kot jih radi etiketirajo dominantni mediji. Pri čemer je zelo pomembno, da to storijo na način zastavljanja in uresničevanja lastnih ciljev in načrtov, ne pa v iskanju pozornosti v a priori kontriranju temu, kar počne dominantna opozicijska stranka.
Ravno poteza krščanskih demokratov, ki je ta teden pripeljala do prvega vidnejšega razhajanja med siceršnjima zaveznicama, nakazuje, da razumejo, kaj morajo storiti, in so za to pripravljeni tudi nekaj tvegati. Čeprav se na prvo žogo komu zdi drugače, je bila pridobitev predsedniškega mesta v Komisiji za nadzor javnih financ mimo volje in pripravljenosti SDS-a, da si opozicijski stranki predsedniški mesti v edinih komisijah, kjer ima opozicija večino, razdelita, zanje strateškega pomena.
Največji problem manjše stranke v opoziciji je namreč manko medijske pozornosti, ki je ob levih vladah osredotočena predvsem na to, kaj v opoziciji počne SDS. Vodenje ene od dveh komisij z opozicijsko večino je zato za NSi priložnost, da diktira tempo na tako pomembnem področju, kot je finančni nadzor nad delom vlade, s tem tudi v opoziciji ohranja iniciativo in skrbi, da ne ostane medijsko pozabljena.
Ne gre torej za a priori nasprotovanje SDS-u, temveč delovanje v korist lastne stranke, ki pa v širšem kontekstu sovpada tudi s koristjo bloka kot celote. Ravno tisti (večinoma volivci SDS-a), ki NSi zaradi takšnih potez besno kritizirajo, ji v isti sapi očitajo, da v »skupno malho« pomladnega bloka prinaša premalo glasov. A več jih lahko prinese le z igranjem na lastno karto, lastno samostojnost, lastne ideje in lastno korist, četudi je ta kdaj navzkriž z idejami in koristmi dominantne stranke na desnici. Ob tem, da na obzorju ni nobene prave liberalne stranke, je samostojna pot Nove Slovenije v resnici edina formula, ki obeta potencialen preboj pomladnega kroga izven omejenosti na tretjino aktivnega volilnega telesa.
Sicer bo ob nadaljevanju takšne strategije po NSi-ju z desne najbrž padalo celo bolj kot z leve. A če je stranka oziroma njeno vodstvo po letih nabiranja neprecenljivih izkušenj tako v opoziciji kot v vladi dozorelo za večje stvari v politiki, potem bi ga morebitni napadi morali dolgoročno le krepiti. Pravzaprav okoliščine, v katerih je NSi kot ena redkih strank iz volilnega spopada izšla s pozitivno avro rasti in uspeha (omejenega, a vendarle), za tako dolgo pričakovani preboj krščanskih demokratov že leta niso bile tako ugodne.
In če bodo ta trenutek v NSi zamudili ali pa za morebitno stagnacijo iskali izgovore vsepovsod okoli njih, bo po naslednjih volitvah kak komentar o primernem trenutku za samožrtvovanje vodstva v skupno dobro desnosredinskega bloka povsem lahko veljal tudi zanje.
Zadnje objave
Poslanka Levice Nataša Sukič bi prepovedala nekatere medije
12. 11. 2024 ob 16:59
Možne spremembe zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti
12. 11. 2024 ob 12:30
Premier Golob se ob robu vrha EU ni udeležil srečanja o migracijah
12. 11. 2024 ob 11:35
V Avstriji ustavili postopek zoper dr. Aleša Štrancarja
12. 11. 2024 ob 6:00
Nepredvidljivost »zlate dobe za Ameriko«
11. 11. 2024 ob 18:20
Prepoznavni ljubljanski podjetnik iz Svobode v vrh Logarjeve stranke
11. 11. 2024 ob 17:01
Denis Sahernik: »Pred popolnim kolapsom nas varuje le še požrtvovalnost zaposlenih«
11. 11. 2024 ob 15:00
Ekskluzivno za naročnike
Premier Golob se ob robu vrha EU ni udeležil srečanja o migracijah
12. 11. 2024 ob 11:35
Denis Sahernik: »Pred popolnim kolapsom nas varuje le še požrtvovalnost zaposlenih«
11. 11. 2024 ob 15:00
Prihajajoči dogodki
NOV
12
Sozvočje svetov: Slike z vzhoda (predavanje in koncert)
19:30 - 22:00
NOV
13
9. Karierni sejem v Mariboru: Vesolje priložnosti
08:00 - 16:00
NOV
13
NOV
13
Video objave
Izbor urednika
V Avstriji ustavili postopek zoper dr. Aleša Štrancarja
12. 11. 2024 ob 6:00
Nepredvidljivost »zlate dobe za Ameriko«
11. 11. 2024 ob 18:20
Prepoznavni ljubljanski podjetnik iz Svobode v vrh Logarjeve stranke
11. 11. 2024 ob 17:01
Kaznovalnopravno cementiranje zgodovinske »resnice«
7. 11. 2024 ob 6:00
Gospodarstveniki in zdravniki: Ne vidimo, da bi bil v središču pozornosti bolnik
6. 11. 2024 ob 15:00
72 komentarjev
Kaj pa vem
Janša ne mara Ljudmile, Ljudmila ne mara Janše. Zaradi teh dveh se Golobu lahko samo smeji.Ko pogledam Goloba mi pride na misel en star rek; ta hodi kot bi imel kol v riti, ta rek pove o človeku več, kot želi sam. Ta hlinjena samozavest ga bo, upam, prej pokopala, kot bo uspel v svoje mreže ujeti Nsi. Nsi ni samo Ljudmila Novak, so tudi poslanci, so tudi ministri, ki so se odlično odrezali, smo končno tudi volivci, člani, podporniki..., ne dovolimo, da se nam stranka spentlja z svobodnjaki, predvsem pa ne z bivšo sodnico Urško. Golob si v resnici želi v vladi NSI, a kaj ko ima tako velik dolg do tistih, ki so ga spravili na oblast. SDS-u, bi bil lahko hvaležen, ker mu je dal priložnost, da se znebi nepotrebnih ministrstev. Ena bodoča ministrica je že odpovedala sodelovanje, predvidevam ,da ima kakšno bolj pametno delo, morda bo šel po njeni poti še kdo.
Mojemnenje
Sem že hotel postati naročnik Domovine, pa me taki članki (R.Č.) odvrnejo. Škoda.
helena_3
Zle slutnje me obhajajo.
Globoki državi je uspelo sesuti Demos in potopiti SKD in SLS. Zdaj je na tej poti NSi s pomočjo Ljudmile Novak.
Kaj pa vem
Zle slutnje so upravičene, upam na razsodnost poslancev NSI in pa seveda vodstva. Ljudmila Novak se boji, da bo spet napadana. Ne bo napadana če bo iskala skupne točke med vsemi strankami in meje, ki se jih pa NE SME prestopiti.
Anita
Na žalost in dr. Štancar a zato ste dali 1 milijon evrov. Stran vržen denar. Slovence nas bodo uničili in cerkev ter kristjani bodo imeli pri tem umazane roke. Škof Vovk se obrača v grobu. Za Slovenijo je dal vse tudi svoje življenje. Njegovi nasledniki pa se klanjajo njegovim morilcem. Narobe svet.
MEFISTO
Z vsemi, ki imajo in ki nimajo kaj povedati, je že bil opravljen intervju, zato predlagam, da k besedi povabite še spoštovano gospo Ljudmilo Novak, ki je nadomestila Tanjo Fajon in ki se je proslavila s sproščenim nastopom v poslanski skupini evropske ljudske stranke, kjer je temeljito obračunala z Janšo in SDS ter Novi Sloveniji odprla pot k vrhu.
uros.samec
Nekje je treba začeti Mefisto. Tiha večina je tista, ki do sedaj ni imela glasu. Je pa svoje opravila na volitvah. Ti kar varaj sebe, da nas ni veliko. Več nas je. Jebeno več, kot vas.
MEFISTO
Vaša večina je j****** nestanovitna in poleg vsega še butasta. Tako imenovna Svoboda je prišla do zmage s kanibalskim efektom. Oklestila je nič boljšo SD, prepolovila Levico in tri stranke sleparske ter plenilske levice poslala na večne počitnice izven državnega zbora. Koalicijo KUL je zreducirala na 12 poslancev stranki SDS pa priopomgla k dodatnim dvem poslancem. Volilni rezultat Svobode se v primerjavi s pustošenjem na levici tudi matematično izzide. Pripravi se na razočaranje po naslednjih predčasnih volitvah in preventivno vzemi kako pomirjevalo.
MEFISTO
Odločno protestiram! Častiti uroš.samec, moj nekdanji znanec, je smel v celoti izpisati legendarno Stefančičevo besedo "jebeno", meni pa ste pustili samo prvo črko te prijljubljene besede na sleparski in plenilski levici. Morda se mu pa ta primitivna srbska beseda bolj poda, kdo ve?.
uros.samec
Je že dobro Mefisto. Jutri se prestavim na obalo. Ta pavza mojih komentarjev bo zelo blagodejna zate. Resnice pa ne boš spremenil. Folk zdrži z levičarji. Z Janšo pa ne. Pa lep pozdrav.
pozdrav
Vsekakor sta tako SDS kot NSi zavezani, da spoštujeta in uresničujeta slovenske ustavne temelje, ki so vsekakor v prid desnici, saj si prizadeva za resnično demokracijo, nepristranskost in pravičnost pravosodja, gospodarnost, poštenost, odgovornost, kulturno dediščino, domoljubje...
Je pa znotraj tega koristno za slovensko skupnost in razvoj, opazna izvirna ustvarjalnost vsake izmed obeh strank, kar pomeni, da gre za pozitivno ustvarjalno konkurenco, ki je gibalo razvoja desnice, sicer smo lahko priče stagnaciji razvoja desnice.
Tudi znotraj posamezne stranke mora biti pozitivna ustvarjalna konkurenca, da stranka s svojim razvojem ne stagnira.
Neva
Oprostite, evangeljiski duh, je neodgovoren duh, če ne boste trznili v obrambno pridobitev, ki nam jih je zagotovila dosedanja vlada. Glede na namere Golobove vlade in njeno hitenje, nima nobenega smisla čakati 100 dni. Na kaj pa bi čakali? Na nepopravljivo situacijo? Saj nekatere numnosti so več kot očitno jasno napovedane in je treba zavzeti pametna stališča in pripraviti tudi ukrepe, da se nam ne bo vse sesulo!. Paktiranje NSI s KULOM in Golobom za področje komisije za nadzor javnih financ je nemoralno!. Tudi NSI je odgovorna volivcem in celi Sloveniji!
Narediti desno krilo v naši domovini šibko, je napad na demokracijo - in Golobov cilj!
Menda se niso v NSI prodali?
Kaj pa vem
Upam, da ne. Podporniki se nismo prodali. Da je narobe ker naj bi imela NSI nadzor nad financami? Kaj mislite, da v NSI ni nikogar ki bi se spoznal na finance?
Ljubljana
Kolk je cenjena NSI in kolk SDS je bilo sporoceno na volitvah. Meni je zal da imajo pod 7 %, a z novak, pogorelc, tomazic stergar in podobnimi tonejo. Tud tonin ni sposoben za predsednika
Kraševka
Stranki - NSi dela največ ŠKODE prav Novakova. To je ZAMERLJIVA ženska. Ker je ona skregana z Janšo, jemlje za "talce" stranko NSi in njene volilce, da bi sebe "umila". Ljudje pa pravijo, da bolj, kot Novakova maže Janšo, bolj jo vsi njo vidijo za UMAZANO. Škoda, ker poslanci v domačem parlamentu so zelo dobri in prizadevni. Tudi vsi ŠTIRJE sedanji MINISTRI so z Janšo dobro delali. Vse to pa Novakova potepta in ŠKODUJE NSI-ju. Zadnji njen govor v EU parlamentu, pa je eno samo nakladanje in LAGANJE. Njeni volilci ji zelo zamerijo, da sedaj v Bruslju "nadomešča" Fajonovo. To je res nizkotno.
Sonatine
Spoštovanega urednika g. Čakša zelo spoštujem, z njim se velikokrat strinjam, z opravičevanjem NEKRŠČANSKIH potez menda krščanske NSi proti dosedanjemu partnerju na desni SDS, in to s pomočjo antikrščanske vladajoče koalicije, pa je potegnil iz petnih žil in tu seveda vsakdo z vsaj zrnom soli v glavi ne bo spregledal, kaj je v ozadju te NSi-jeve igre.
NSi je, kot sem napovedovala v strahu, očitno prevzela struja nepoštene radikalne levičarke in proti kristjanom delujoče Ljudmile, ta ista struja pa, namesto da bi se zazrla v lastne težave NSi pri volilnih rejtingih, po stari navadi zaganja v donedavnega izjemno fair koalicijskega partnerja in išče krivce pri njem, v kontekst česar sodijo tudi pozivi pred dnem ali dveh po nekakšnem "smožrtvovanju" Janeza Janše v korist Milana Kučana (rečeno je bilo v korist NSi, kar je čisti larifari).
Strategi globoke države uspešno razbijajo desnico in vzpostavljajo novo "žlahtno desno stranko" po meri Murgljana, mi smo to že videli, mi je pa žal, da mlada in ambiciozna ekipa znotraj NSi pristaja na takšno nepošteno in za slovensko desnico pogubno igro. Kar seješ, to žanješ.
Da je odvzem predsedniškega mesta SDSju "pravičen", pa povejte pri spovedi, zraven pa še razložite, kako se to sklada z desetimi božjimi zapovedmi. Zadnje dni izgubljam spoštovanje do stranke, ki očitno nima nobenih načel, če se obnaša, kot se obnaša, o morali njihovega početja pa desno orientirani državljani tudi presojamo neodvisno od medijskega inženiringa, ki sta ga zagnala NSi preko Domovine in seveda golobnjak, ki ob naivnosti NSi pleše. Da "moja (rdeča) štikla" ob vsem že javno grozi tudi kristjanom, da se ne smejo politično udejstvovati, seveda te in takšne krasne novo-stare ljudmililne NSi ne moti.....
Dobrodošli na pot pogube, NSi. In sramujte se.
Sonatine
POPRAVEK: * z opravičevanjem NEKRŠČANSKIH potez menda krščanske NSi proti dosedanjemu partnerju na desni SDS, in to s pomočjo antikrščanske vladajoče koalicije, pa je svojo "argumentacijo" potegnil iz petnih žil in tu bo seveda vsakdo z vsaj zrnom soli v glavi spregledal, kaj je v ozadju te NSi-jeve igre.
uros.samec
Sramujejo naj se tisti, ki vidijo smisel v revanšizmu, otročjem blokiranju dela nove vlade, stalnem iskanju bojnega polja in novih sovražnikov, radikalizaciji stališč na škodo racionalne politike, pritlehnosti in napadalnosti do sogovornika, nenehnem ponavljanju starih grehov in pogrevanju zamer, ki nikogar z možgani ne zanimajo več. Skrajni čas je za renesanso Slovenske desnice, skrajni čas je za osamitev stranke SDS, naj končno enkrat ostanejo SAMI na svojem otoku sovraštva, ki ga producirajo in naj se razkrojijo sami med seboj. Dovolj je bilo. Slovenska desnica se mora končno enkrat otresti teleban efekta in očistiti nazadnjakov, ki jo držijo v šahu 30 let. Naprej naj stopijo neobremenjeni, mladi, strokovni kadri, ki niso podložniki utvare o pravljičnem junaštvu enega vodje, naprej naj stopijo ljudje brez prtljage večnih sumov, ki sicer nikoli niso dokazani pa so vseeno vedno prisotni. Desnica se mora očistiti in stopiti v koalicije z levico. Samo to je pot iz začaranih krogov razpadlih koalicij in nedokončanih projektov. Kdor temu nasprotuje je navaden nazadnjak in egoist.
MEFISTO
Ne dovolim ti, da mi boš očital, da sen nazadnjak in egoist. Od tako pametnega sobesednika sem pričakoval več olike in omike.
Kaj pa vem
Vam se zdi otročje nagajanje? Lahko pogledamo z drugega zornega kota. SDS je dala svobodnjakom idealno priložnost, da se elegantno znebi nekaj ministrstev s fikusom, odgovornost preloži na SDS, s tem pa spotoma še potolaži polit kolesarje. Saj veš, njim bo pa večen dolžnik, brez njih bi bil na borzi dela, potem ko mu je potekla pogodba na GEN I
MEFISTO
"Pacta sunt servanda", je Jožef Horvat, eden od ideologov svingerske politike NSi, s cmokom v grlu opravičeval vztrajanje te stranke v Janševi koaliciji. Po volitvah, tako je smiselno dejal, bo pa druga pesem.
In res se napoveduje druga pesem, sploh, če bodo tudi za koalicijsko pogodbo vladajočega trojčka, ki nas odmika od leta 2030 in približuje letu 1945, h kateri bi se očitno radi pridružili, rekli, da je pogodbe treba spoštovati.
Nekoliko več dostojanstva in samospoštovanja bi pa le pričakoval od stranke, ki bi rada postala vodilna politična sila na desnici, dasiravno ne ve, kako to doseči, Preko hrbta Janše in SDS to ne bo šlo. S pomočjo slovenske sleparske in plenilske levice pa tudi ne!
Neva
Res je.
demokrat1
Dober članek, z njim se večinoma strinjam. Kolikor sem bil zadnji dve leti v stikih z družbo, prijatelji, znanci, sem opazil, da se je dodobra razvila antijanša histerija, katere žal ne bo več mogoče preseči (razen, če uspejo lansirati res neko neverjetno zgodbo podkrepljeno z dokazi, posnetki, ki bi razgalila levi ustroj). Vsak ki je samo blizu Janše je obsojen na propad...žal... to so dosegli mediji, veliko pa tudi sami s svojimi nastopi, twitanjem, neracionalnimi političnimi potezami (kultura, higiena, načelnost). SDS ima tudi preveč ''vojščakov'' v prvih vrstah, ki so nepremišljeni govorci, velikokrat žaljivi neracionalno ''starokopitni''. Pa bo nekdo rekel, da naj pogledam Levico...seveda, ampak načelnost in tudi v praksi dokazovanje, da za tistim, kar govoriš, tudi stojiš, prineseta marsikateri glas (nekateri cerkveni dostojanstveniki so tukaj žal dober zgled glede načelnosti oz. govorjenjem na eni strani, dejanji na drugi) Ljudje povečini bazirajo na vrednotah izven socializma, ampak če bi znali tudi na desni pokazati pravo razliko med enim in drugim, bi se volilna baza dodobra okrepila. Že odnos do privatne lastnine, zagovarjanje delovnih vrednot, poštenja in selekcioniranje socialnih prejemkov, so vsakdanjemu volilcu zelo pomembne teme in vrednote in tukaj bi morali intenzivneje delati na promociji slednjih! Tako s podporo dobrih zakonov nasprotnega pola, kakor s polnim udejstvovanjem na terenu pri prepričevanju potencialne volilne baze, izogibanju nekaterih občutljivih tem. Skratka, desnica bi morala biti jasen svetilnik za drugačne ideje oz. vrednote!
In če se vrnem nazaj na bistvo tega članka. NSi, v kolikor se njen program razlikuje od ostalih, mora najti svoj prostor za promocijo! Vsak nasprotnik ''desnega'' pola, smatra NSi za satelitsko stranko (od kje tak renome se ve), posledično brez hrbtenice, brez svojega programa.... Ljudje se morajo sprijazniti, da SDS ne bo nikoli šel čez 30%...nikoli več, sploh pa ne z enakim pristopom kakor dandanes! In vsakršna stranka, ki bo samo v senci njih, bo dobila samo še desetino od omenjenih odstotkov, kar pa za vladanje absolutno ne bo dovolj. Če pa bodo ljudje uvideli, da obstaja stranka, ki bo sposobna SDS ''nadvaldati'', jo do neke mere omejiti, pa bo slednja imela zanimiv in stvaren program, pa tudi paktiranje z SDS ne bo več tako zlovešče. Enak vidik je na levi strani SD, ki jo po večini tudi ne marajo na levici, ampak ji odpustijo, če nimajo več glavne vloge.
Nekdo je omenjal, da KD nima več prihodnosti...pa še kako jo ima, ampak ljudje bodo morali uvideti, da današnja globalizacija in progresivizem nista rešitev, hkrati pa bodo morali kristjani sami pokazati, da so zaupanja vredna alternativa (daleč stran od pregovorne obrekljive ter fizične škodoželjnosti, kot jo kažejo nekateri v javnosti, pa ne samo v pilitiki!).
Ko bomo kristjani s svojim najboljšimi vrednotami znali pokazati pozitivno drugačnost, pa bo čas za drugačnost tudi na politični sceni. Pa lep dan še naprej!
pozdrav
popravek: ... duele...
Glede SDS-a me moti pogosto nizek nivo komuniciranja, tudi medijskega- Nova 24...
pozdrav
Tudi gospod Tonin odlično argumentirano nastopa.
Včasih je mogoče preveč osebno napadalen.
Boljše se je osredotočiti na problem, ne pa na osebo, ker pride potem do osebnih nasprotij, problem pa ostane nerešen.
pozdrav
Tu mislim predvsem na dule s Šarcem, ki so spet na vidiku.
pozdrav
Hvaležen spomin na našega velikega domoljuba in kulturnika Borisa Pahorja.
pozdrav
Doslej je NSi promovirala le gospodarstvo, zanemarjala pa ostala področja, ki so prav tako sestavni del življenja: kulturno dediščino in kulturo nasploh, šport....
Leve stranke odlično obvladajo vsa področja življenja, celo duhovnost, ki jo zadnje časa cerkev zanemarja in jo nadomešča s srčnostjo.
Vendar duhovniki nimajo naziva srčniki, kar je pomenljivo.
Brez svetega duha ni človekove vrednotne duše, ampak ostane le pogansko srce.
helena_3
NSi je v zadnjih dveh letih dokazala, da ima nekaj odličnih kadrov. Tudi druge stranke na desni jih imajo - omenjam samo gospo Kirbiš Rojs pri SLS, žal se je iz politike umaknil Janez Tomšič. Dober je tudi gospod Kovšca, pa tudi mnogi drugi. Ko bi združili moči, se bolje organizirali, bi zlahka prevzeli primat na desnici. Prej bi še morali postaviti svoje egote v kot. Primer: združitev SLS in SKD ni uspela, ker se niso uspeli dogovoriti, kdo bo "glavni". Še o imenu združene stranke se niso znali dogovoriti. Tako je iz razbitin nastala NSi.
Ja, treba je delati, se organizirati na lokalnih nivojih, ne pa samo igrati kalimerota. Ni dovolj, če se samo debatira na raznih kongresih in klavzurah (bila zraven, zato vem). Janša je pač delal, medtem ko so drugi čvekali. O spremembi strategije bi morali razmišljati drugi, ne on.
Sem pa prepričana (zadnji dve leti sem to opazila), da bi se tudi Janša znal pogovoriti, če bi imel ob sebi primernega sogovornika. Dokler pa "sopotniki" ne dosegajo njegovih rezultatov in mu tudi po znanju in izkušnjah niso kos, je pa razumljivo, da se jim ne bo podrejal. Ne trdim, da je idealen, to nihče ni, tudi napake dela. Tudi Drnovšek jih je, pa sem ga volila, dokler ni iz njegove sence zelo jasno stopil Golobič. Pa mi ni žal, saj Drnovšek je bil izkušen državnik kljub resnim spodrsljajem (razbitje SDK!). (Priporočam v branje: Ernest Petrič: Spomini in spoznanja)
Na levici vsaj skupaj držijo, ko je treba, čeprav se ne marajo. Podpirajo jih tudi mediji, šolstvo, sodišča. In seveda nakraden denar nekje na tajnih računih v tujini. Ne bo jih lahko premagati. Če boste pa mulo kuhali in za vse krivili Janšo, pa sploh ne.
NSi, glede strategije bo treba najprej pomesti pred svojim pragom. Velja tudi za SLS in ostalo druščino.
Še to: alfa samec ima tudi v živalskem svetu primat. Ne bi bilo slabo, če bi se kdaj spomnili tudi zakonov narave ...
helena_3
*Janša je pač delal, medtem ko so drugi čvekali.* POJASNILO (da ne bo kdo narobe razumel): Mislila sem na delo pri gradnji in utrjevanju stranke, ne na delo v zadnji vladi, kjer so delali VSI (pod njegovo taktirko).
MEFISTO
Nova Slovenija in Ljudmila Novak sta naivni žrtvi slovenske levice, ki se z njima samo heca, in ki bosta to zadnji izvedeli.
Prav bo to spoznala na naslednjih predčasnih državno zborskih volitvah, druga pa na bližnjih predsedniških voitvah.
uros.samec
Vsekakor nisem mislil osebno nate, ko sem govoril o nazadnjakih in egoistih, pač pa sem mislil na poslance v DZ. Kljub temu se na tem mestu opravičujem, moj namen nikoli ni žaliti komentatorje. Je pa skrajni čas za spremembe, hvala Bogu, da nisem edini, ki misli tako.
MEFISTO
Hvala Bogu in k sreči je tudi malo takih, ki razmišljajo kot ti.
MEFISTO
Mimogrede, umrl je Boris Pahor, če koga od domovinkarjev, razen zaletavosti NSi, to še sploh zanima.
helena_3
Hvala za sporočilo, Mefisto! Boris Pahor je bil velik človek, naj počiva v miru!
Friderik
Mefisto, to je seveda jezno podtikanje. Nič drugega.
MEFISTO
To je tvoje ozkogledno mnenje.
Friderik
Dober prispevek g. Čakša. NSi naj vodi svojo politiko. zakaj bi se žrtvovala za interese SDS ja? Tudi SDS se ne bo nikdar za koga drugega.
JJ naj odstopi in prepusti mlajšemu ali pa tudi ne. kakor hoče. Za moj okus je 30 let politike več kot dovolj, ker intenzivno ukvarjanje s politiko na dolgi rok vsakogar pohabi. A to je njegova stvar. Tisti, ki menijo, da bo SDS izgubila znaten del volilcev, če odide JJ, naj razmislijo, kakšna stranka je to, ki je odvisna od enega samega v stranki? To je potem bolj sekta, kot stranka.
Neva
Menda si ne želiš vlado, ki ima v koaliciji 75 poslanskih mest in 5 v opoziciji?
APMMB2
Friderik, Golob napoveduje, da bo vladal 20 let. V tem času ne bo več ne NSi, niti katoliške cerkve. Če ne bo prepovedana, pa bo zdesetkana, tako da o krščanstvu v Sloveb+niji ne bo ne duha ne sluha.
uros.samec
Portal Domovina.je je spregledal. Wow! Čudeži se res dogajajo.
Žal bo moral razen nekaj svetlih izjem zamenjati še svoje bralce, ki so zvesti podaniki stranke SDS in uživajo v strupu, ki ga ta stranka producira.
Kozorog
Zame je NSi sredinska stranka Nova Slovenija in ne desna stranka krščanske demokracije, zaradi tega je že skrajni čas, da prenehajo s pritiklino krščanski demokrati. Osebno poznam res veliko volivcev, ki vztrajno volijo leve stranke, a so obenem tudi vzorni kristjani in se redno udeležujejo verskih obredov, torej pridevnik krščanski ne opisuje samo desničarjev. Skrajni levičarji, torej zagrizeni komunisti iz dela SD in vsi pripadniki Levice, ter vrhuška in ozadje Svobode, pa v sebi nimajo nič krščanskega in so skupek terorističnih predatorjev okoli katerih se zbirajo in jih podpirajo lenuhi in paraziti. Tudi SDS niti približno ni desna stranka, ampak so v 90% bolj podobni neki evropski socialni demokraciji s to napako, da so preveč zazrti v preteklost, kar pa je posledica poveličevanja krvave revolucije in komunističnega terorja s strani skrajnih levičarjev, ki imajo poleg predatorstva s krvavimi rokami tudi prevarantsko sposobnost, da na volitve množično pripeljejo lenuhe in parazite, ki si od njihovega "klanja - kraje" torej prilaščanja sadov tujega dela, obetajo tudi svoj delež pri bogato obloženi mizi. Da končam, skrajni čas je, da v Sloveniji v parlament dobimo tudi pravo desno ljudsko starnko, ki pa nikakor ne sme biti "žlahtna" desnica po meri Kučana ali Ljudmile Novak.
slovenc sm
Moje mnenje je, da naj si vsaka stranka išče svojo pot delovanja. Stališča naj bodo jasna, se je pa potrebno izogibati večjim konfliktom. Manjši konflikti so pa ok. Na ta način pokažež svojo samozavest in odločnost. Zato ta dogodek glede razdelitve predsedniških mest smatram kot pozitiven za NSi, če ga bo znala vnovčiti. Pomeni, da bo izvajala aktivno kontrolo nad javnimi financami in stalno opozarjala na nepravilnosti tudi v medijih. V nasprotnem primeru pa bo izšla iz zgodbe kot poraženka in SDS bo imela boljše argumente.
Mainstream mediji bodo pa vedno napadali NSi. Zdaj, ko je NSi odločna, pravijo da je v opoziciji spor. Če ni odločna, pravijo, da je satelit SDS. Potrebno je zgraditi svoje medije, ki bodo zajeli čim večji krog ljudi.
Sonatine
tu ne gre za odločnost, gre za navadno krajo, temelječo na glasovih močnejšega, torej koalicije, ki se v ta predsedniška in podpredsedniška mesta sploh ne bi smela vmešavati, ker pripradajo drugim strankam. Gre za navadno lopovsko nekrščansko mešetarijo. Sram me je, da to opravičujejo poslanci stranke, ki se razglaša za krščansko. Kakšno krščanstvo je to, vas prosim. V bistvu povem jasno: poteze NSi, ki so dolgoročno politično škodljive, tu ne gre za nedolžni "ravs" na desnici, temveč za inscenirano strateško najedanje desnega pola s ciljem izolacije in osamitve SDS, da ne bo več imela partnerjev v prihodnosti, s katerimi bi sploh lahko koalirala, ki ga izvajajo strategi levice. NSi pa je, po domače, nastavila rit, da jo ti tovariši jahajo, kot jim paše. Glejte, kar slabo mi je....
Sonatine
mimogrede, da me ne bo spet kdo najedal zaradi tega, ker jasno povem, kar stranki gre ob tem ostudnem obnašanju, povem, da bi povsem enako reagirala, če bi bila situacija obratna in bi slednje SDS naredil NSi-ju. Politične in moralne nehigiene se ne da opravičiti in opravičevati ne glede na to, kdo jo izvaja. Domovina in spoštovani g. Čakš, razmislite o tem. Pakiranje slabih praks v nekakšen politični "pragmatizem" in kar me še bolj moti, opravičevanje takšnega početja kot "bolj poštenega za NSi", med kristajni ne bi smelo imeti mesta.
pozdrav
- ki ne bo gojila obrekovanja kot vaška obrekljivka, kar v politiko ne sodi.
pozdrav
Zato naj NSI deluje kot suverena vrednotna politična sila na slovenskem:
- ki nenehno goji pozitiven materialne in pozitivne duhovne vrednote, ki zagotavljajo izgradnjo zdrave in pozitivno sodelujoče ter povezujoče slovenske skupnosti
- ki ne vrača slabo s slabim, ampak deluje vzgojno kot mati z nevednim otrokom
- ki je nosilka zdravega vrednotnega jedra na Slovenskem in vrednotno gradi slovensko skupnost na kratek in dolgi rok
- ki je nosilka temeljnih ustavnih vrednot: demokratičnega delovanja, ustvarjalnega sodelovanja in odgovornega odločanja, resnicoljubja, pravičnosti, poštenosti in odgovornosti v državnih institucijah kot tudi sicer
- ki je nosilka spoštljive zdravorazumske razprave, povezujočega umirjenega dialoga in odgovornega odločanja
- ki spoštuje slovensko kulturno dediščino, vključno z vero in ima čut za domoljubje...
pozdrav
Menim, da je odrešilen Andrijaničev pristop, ki gfa je pokazal na soočenju, na TV volilnem soočenju, ko se je izkazal s suverenim življenjsko logičnim prepričevalnem in spoštljivem argumentiranju.
Argumentiranju, ki spoštuje osebno dostojanstvo nasprotnika in mu hkrati daje zgledni način medsebojnega komuniciranja ter iskanja koristnih rešitev in odločitev za slovenski materialni in duhovni razvoj.
Stajerska2021
Zato Nsi nima prebojne podpore na volitvah, ker svingajo. Malo bi tu in malo tam.
Tako kot poje Nejša - ostaneš sam.
V tej vladi so lahko samo privesek, ki bo omogočil v jesen - skoraj zagotovo - vladi GS ustavno večino. In potem nam še Bog ne more več pomagati. Lahko pa nosijo samo aktovke, ker za drugo jih GS ne potrebuje.
Tudi Ljudmila Novak jim niža podporo, saj vseskozi flirta z levičarji. Naj se odloči, kje bi rada bila!
Kraševka
Stranki NSi, res, še najbolj škoduje L. Novak.
lavrict
NSI se mora oblikovati kot nosilna desna stranka post-Janša obdobja. JJ je simbol, je skala, je prevelik,da bi padel. Nihče ga ne ruši,nihče ne umika. To lahko naredi samo sam. Prihaja čas, ko bo to postala realnost. Kdaj in kako se bo to zgodilo je pomembno SDS, precej manj za NSI. Postati nosilna stranka pa pomeni modernizacijo in urbanizacijo ljudi,gesel,nastopov,propagande. Ker ni globokega zaledja, so finance problem, zato mora NSI pazljivo izbirati bitke.
APMMB2
NSi je edina krščanska stranka v Sloveniji.
Njeno naravno zaledje so kristjani. Teh bi naj bilo v Sloveniji okrog 40%.
Po izračunih bi torej morala krščanska stranka dobiti 40% glasov in se kosati z Golobom.
Tak rezultat lahko pričakuje samo, če se Cerkev opogumi in pstane del civilne družbe, enakovredne kolesarjem ali pa leglu iz Metelkove.
Potreben je pogum. Pogum pastirjev, torej škofov, ki vodijo krščansko Cerkev v Sloveniji.
Če že sami ne vedo,od kje ločitev Cerkve od države jim je to posedno razložil Tomaž Štih, ki je podučil predsednico Državnega zbora od kje izhaja zahteva ločitve Cerkve od države in kaj v resnici pomeni. Pomeni to, da država ne sme posegati v cerkvene zadeve, in ne obratno, kakor to tolmačijo komunisti.
Zato na naslednjih volitvah mora Cerkev podpreti kandidate NSi in rezultati se bodo izboljšali. Če bi namreč na volitvah škofi in vsi duhovniki vernike pozvali, da gredo po maši voliti kandidate iz liste NSI, bi NSi imela vsaj 20 poslancev. Če k temu prišetejemo še SDS bi bila zmaga zagotovljena. Tako pa je sedaj polom.
Pa to levim golobjim zmagovalcem še ni dovolj. Želijo popolno diktaturo in zato umetno ustvarjajo prepir med SDS in NSi.
Če pa bodo temu dejansko nasedli predstavniki NSi, bo rezultat še slabši.
Škofje, pogumno v boj za osnve pravice kristjanov v Sloveniji, saj ste nihovi pastirji.
vengust
Rok Čakš na Twitterju piše , da je odprtega duha, tako bi pričakoval, da bi v tej odprtosti pogledal v Evropo, da vidi stanje strank krščanske provenience. Povsod po Evropi je KD ali izginila ali pa je marginalna. NSi ne more v družbeni klimi zahodne Evrope prosperirati, saj jo dejansko nihče ne ovira. Sprijazniti se morajo, da je koncept KD vsesplošno neatraktiven za potrošniško družbo. Tudi manever kontroliranja SDS ji v medijih lahko dvigne priljubljenost samo tipa "koristnega norca". Tipičen primer tega je Ljudmila Novak. Sprijaznite se z dejstvom, da je zgodba KD passé in ne krivite drugih strank za svojo majhnost.
Sonatine
lepo povedano, g. vengust.
tohuvabohu
Ponovil bom, kar sem rekel že stokrat: veliko ljudi si domišlja, da so usposobljeni in poklicani, da svetujejo Janši in SDS. Janša je lahko zelo vesel, da ima dva milijona svetovalcev.
Btw, stranko NSI že ves čas premetava kompleks manjvrednosti. To ne vpliva dobro na razsodnost. Tale članek je zgovoren primer. Leva opcija in mediji pa vas še prebrisano podžigajo v tej psihozi. Ne iščite krivde za neuspehe v Janši in drugih. Če smem biti malo zajedljiv, zgledujte se po Levici: za nekaj ušivih glasov so pridrli v parlament, obnašajo pa se, kot da so zmahali.
Franc2015
Veliko ljudi si tudi domišlja, da so usposobljeni in poklicani, da svetujejo Toninu in NSi, kaj naj počnejo, bi človek rekel po vseh teh komentarjih ... ;)
P. Kos
Se mi zdi, da vztrajanje, da ne rečem, trmoglavljenje s politiko Ljudmile Novak, volilno telo uvršča NSi na cca. 5% glasov. Dejstvo je tudi, da je SDS naredila več za krščansko demokracijo kot NSi. Razmišljam, da so se morda prav zato preimenivali iz SKD v NSi. Pa ne želim netiti "spora", samo dodajam svoje mnenje v razmislek; tudi Domovini.
tohuvabohu
Ne govori oslarij. Ali kdo svetuje NSI, naj zamenja vodstvo? Osebno nikoli nisem rekel nič na račun NSI in tudi v bodoče ne mislim. Škoda časa! Gornji komentar je pa le reakcija na tale članek in nekatere komentarje.
helena_3
Kot državljanka se NE strinjam, da se povečuje število ministrstev samo zato, da imajo nekateri (Luka Mesec, Alenka Bratušek) dobro plačano službo. Zato podpiram posvetovalni referendum - ne zaradi SDS, ampak da se prepreči nepotrebno zapravljanje. Da o nekompetentnih kadrih ne govorim.
Ne strinjam se, da RTV, ki jo vsi plačujemo, ne informira v skladu s svojim statutom, ampak zgolj zavaja gledalce in je glavni krivec za vlado, ki smo jo dobili in si od nje ne obetam nič dobrega.
Virant je pa sam odločilno pripomogel k razpadu svoje stranke zaradi svoje reakcije na poročilo KPK, ki je bilo samo nastavljena bomba za rušenje takratne vlade. Tudi SLS je "konstruktivno" takrat odšla iz vlade, ne da bi pretehtala dejstva. Kje je danes SLS?
Polno je govora o nekakšni "drugačni strategiji". Kakšna strategija pa pride vpoštev, če se nekega politika vztrajno ruši že 30 let, surovo nagajanje pa je eskaliralo zadnji dve leti? In kako reagirati, ko ti novi predsednik vlade grozi, kako bo "pometel" z vsem, kar od daleč spominja na vlado v odhodu? Čeprav so njeni uspehi jasno vidni, kljub nemogočim pogojem, v katerih je delala?
Kakorkoli, tole zadnje ravnanje NSi ni v čast. Trgovali so z novo koalicijo mimo poslovnika. Navsezadnje je tiste milijarde v Bruslju izpogajal Janša, ni jih Tonin. In je tudi logično, da njegova stranka nadzoruje porabo. SAJ VEM, SAMO DENAR JE ZADAJ IN PRIVILEGIJI! Zato je tukaj "evangeljski duh" malo naivna opcija.
Še pohvala komentatorju Stanetu - povsem se strinjam z njegovim mnenjem.
Desnica se mora povezati in sodelovati - a to se ne počne z zabijanjem noža v hrbet trenutno največji stranki na tem polu. Nalogo alternativnih medijev vidim v tem, da k temu povezovanju prispevajo, ne pa da zlivajo olje na ogenj. To uspešno počnejo že MSM.
Franc2015
Helena, posvetovalnega referenduma ne bo, to vsi vedo, na čelu s tistimi, ki so ga predlagali, saj bi zanj morala glasovati poslanska večina, kar pa je nemogoče. Gre za nagajanje pri sestavljanju vlade, ki v resnici nima nobenega smisla. Naj si vlado postavijo po svojih načrtih, začnejo delati in pokažejo kaj znajo. To bodo tudi storili, pač mesec kasneje kot sicer in pri tem jih ovirat je brezveze, če ne celo otročje. Glede tega kakšna strategija pa pride v poštev - zagotovo ne takšna kot jo imajo sedaj in jim ne omogoča volilne večine. Lahko se torej s tem sprijaznimo in se zadovoljmo, da bo pač, če ne bo kakšnih čudnih naključij, zmagovala levica. Ali pa poskusimo, oziroma poskusijo, kaj drugega.
helena_3
Vem, da ga ne bo. A treba je odločno povedati, da je ustanavljanje ministrstev za nesposobne "naše" škodljivo. Da se ve, kdo je bil odločno proti in se o tem govori. Kar se pa strategije tiče - o tem bomo govorili, ko bo medijska scena uravnotežena. Potrebujemo kvalitetne "desne" medije. O tem je govoril tudi gospod Nežmah v intervjuju na Domovini. Da ne bo pomote: nisem noben "zvesti privrženec" SDS. Prvič letos sem jih volila. Zato, ker je njihov vodja - ki bi se ga vsi radi znebili - odlično vodil odhajajočo vlado vsem preprekam navkljub. In sem želela, da se trend nadaljuje. Kje ste bili pa takrat, "strategi", ko so Janševo vlado rušili z vsemi sredstvi? Dvakrat pred tem jim je uspelo (Patria in KPK), tretjič ne. Tudi za pogum si je JJ v mojih očeh zaslužil priznanje! Strategija NSi, POS, Naša dežela se ni obnesla. Poznam nekoliko to sceno, ker sem svoj čas delovala v eni od teh strank. Zato vem, kakšni egoti so notri. Zdaj je pa Janša vse kriv - kje so pa ostali? Ko imaš proti sebi medijsko propagando in oprane glave volivcev*, je treba skupaj držati. Če so se lahko dogovorili, ko so bili v vladi, bi se pa zdaj tudi lahko. "Antijanša" ukrepanje jim ne bo dvignilo rejtinga. Golob jih bo uporabil za uničenje Janše (sf... ga je treba!) in potem zavrgel. Iz javnih nastopov njega in njegovih je vidno, da je to njihov glavni cilj. * kako razmišlja volivec, ki bere Dnevnik in Delo in spremlja informativni program na RTV, pa dobro vem iz pogovorov z njimi. Noben argument jim nič ne pomeni. Po drugi strani pa sem se v zadnjem času pogovarjala z nekaterimi levo usmerjenimi državljani, ki pa znajo razmišljati s svojo glavo in so tudi razočarani nad volilnim izidom,
P. Kos
Zelo dober zapis. Bistvo pa je zajeto v ogledalu t.i. desnim medijem.
Sonatine
helena, vašemu mnenju se pridružujem. NSi njeno ravnanje ni v čast, o zadnjih izjavah Ljudmile Novak pa naj vsakdo sam presodi. Povej mi, s kom se družiš, in povem ti, kdo si.
romanos1
S temi pogledi se najbolj ne strinjam.Trajbate vedno isto,kdaj bo ali bo odstopil.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
TA "VLADA" BO "KRIVA" ZA VSE, KAR NE BO OK, "SOKRIVI" PA BODO NJE TVORCI.
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan
Stane Taskov
Veste kaj odbija volilce od NSi? Vaša pripravljenost na "virantovanje". Vključno z mano, ki sem dolga leta glasoval za SKD/NSi, potem pa me je Ljudmila Novak prepričala, da ne glasujem več za vas.
Povejmo naravnost, Viranta ni uničila SDS. Uničili so ga mediji, ki so, bodimo realni, v rokah levice. Ker je Virant izdal svoje volilce (stranka je izšla iz gibanja resetirajmo Slovenijo, torej iz nezadovoljstva nad večno vlado skorumpirane levice), so imeli lahko delo.
Podobno je bilo tudi z drugimi nelevimi strankami, ki so pomagale ohraniti leve vlade. Celo SDS, takrat še SDSS je komaj preživela sodelovanje pri rušenju Peterleta. Izginili so Grosovi Liberalci, Zeleni in SDZ tudi, oziroma so se utopili v LDS. Katastrofalna volilna poraza sta po omogočanju levih vlad doživeli še SKD in SLS.
Skratka, vse tole eksperimentiranje je demokratičen tabor razsulo in ga zreduciralo na tretjino. In NSi skuša nadaljevati z njim. Rezultat bo nadaljni upad glasov demokratičnega tabora.
Povejmo pošteno, v NSi ste ga kolosalno polomili ob imenovanjih predsednikov parlamentarnih komisij. Namesto da bi s tiho diplomacijo poskušali doseči spravo z SDS, še naprej razbijate porcelan. Golob ma vas rad.
Povejmo pošteno še naslednje: če JJ ne bi kril hrbta ministrom NSi, bi dosegli bistveno manj. Vprašajte Počivališka ali pa Pivcevo.
In če že toliko govorite o negovanju drugih strank, pomagajte Povežimo Sloveniji in prepričajte Pivčevo, naj se pridruži in da gibanju nov zagon.
P. Kos
Se strinjam z vami skoraj v vsem. Se je pa mladcem na Domovini, morda po nareku NSi, nekoliko zavrtelo v glavi in očitno jim preprosta aritmetika dela težave. Predlagam jim, da se pogovorijo s kakšnim analitikom, ki ni Ljudmila Novak ali s "Toninovim" dodatkom nagrajen Kučan.
punca08
Se strinjam z napisanim.
Sonatine
Stane, tu gre za podoben fenomen, kot pri virantovanju, le da se mu pravi "lud(mil)ovanje". Sicer se z vašimi opažanji zelo strinjam. Danes sem prebirala tudi izjave Ljudmile Novak in mi obrača želodec. Zoprno bi mi bilo, če bi kdo moje besede razumel kot napadanje NSi, kajti gre za kritiko, ki je nujna in potrebna, bojim pa se, da je NSi že na poti pogube. Z njo seveda tudi slovenska desnica, kajti vse to dogajanje okrog NSi služi le enemu namenu, in sicer strategi Golobnjaka (globoke države) skušajo preko NSi osamiti SDS, da na prihodnjih volitvah ne bi imela več koga povezovati v okviru desnega bloka in formirati morebitne desenosredinske koalicijske vlade. Na eni strani uspešno obdelujejo NSi, na drugi strani so se spravili na Počivalška. Sama vso to dogajanje kot navadna državljanka opazujem, ga jemljem izredno resno in se sramujem nekrščanskega početja "krščanske" NSi, stranke, ki to počne v času, ko drugi človek v državi ("rdeča štikla"), javno grozi kristjanom v maniri, ki smo ji bili priča v temnih časih komunizma. Žalostno. Izdajalsko. Zaničevanja vredno.
Marija68
MSM mediji taka različna stališča oz. pristope napihujejo, kot neke velike spore. To naleti na plodna tla, tudi pri nekaterih privržencih teh dveh strank. Mislim, da bi morala vodstva strank v takih situacijah bolj pogosto stopiti pred ljudi in pojasnjevati stališča in odločitve iz prve roke, ne pa da razlagajo stvari neetični novinarji, ki jim je delanje zdrah prvi namen. Ni vsako različno mnenje tudi spor.
fiLčrTjaK
Hmm, pojasnjevanje je zelo trd oreh tudi zaradi močnega ega vodje dominantne stranke. So pa še drugi vzroki.
Kraševka
Točno tako.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.