Za večino osrednjih medijev včeraj množičnega shoda pred parlamentom sploh ni bilo

POSLUŠAJ ČLANEK
Kot smo poročali v obširni reportaži, je včeraj v Ljubljani potekal Družinski shod za zaščito otrok in družin. Na shodu proti spremembam Družinskega zakonika, ki bodo v parlamentu obravnavane v petek, se je kljub dežju zbralo več tisoč ljudi.

V oči bode dejstvo, da je bil shod s strani osrednjih medijev v veliki meri ignoriran, tako na spletnih portalih, v večernih dnevnikih in v današnjem časopisju. Če so o dogodku poročali, pa je bila novica ali odrinjena na stran ali pa je bilo poročanje izrazito nekorektno – na Večeru smo lahko denimo prebrali, da je bilo udeležencev shoda "nekaj sto", pa še to zgolj starejši ljudje.

Shod v podporo družini v torek, 27. septembra (Foto, Peter Merše)

Na TV Dnevniku predzadnja novica, na Odmevih sploh ne


Preden se posvetimo poročanju zasebnih medijev, si poglejmo, kako je o njem poročala javna RTV Slovenija, ki jo financiramo vsi državljani in bi zato morala čim bolj zasledovati objektivnost, kar vključuje tudi objektivnost pri izboru osrednjih dogodkov dneva.

Če so bila zborovanja pred parlamentom še pred nekaj meseci med prvimi novicami na osrednjem TV Dnevniku (tudi če je šlo za manj številčna), je bil nekajminutni prispevek o včerajšnjem shodu potisnjen na konec poročil – v napovedni špici pa ga sploh ni bilo. Iz kraja dogajanja je sicer poročal novinar Gregor Cerar.

https://twitter.com/GregorCerar/status/1574788319912812544?s=20&t=uYfpmz-izC9FsthphBs8cw

 

Novica o družinskem shodu na portalu MMC ni bila posebej izpostavljena kot naslovna, danes pa je ni mogoče najti niti na prvi strani novic iz Slovenije – razen pod rubrikama "Najbolj brano" in "Najbolj komentirano" na dnu strani (glej spodaj). Kljub temu torej, da je bila novica neizpostavljena, se je zaradi očitno visokega zanimanja bralstva prebila med najbolj brane.

Foto: Zajem zaslona MMC


Če je bil shod, kot rečeno, na TV Dnevniku obravnavan, pa si mesta po mnenju uredništva ni zaslužil v Odmevih. Osrednji temi torkovih Odmevov, ki jih je vodil Igor E. Bergant, sta bili davčna zakonodaja in zmaga desnice v Italiji.

Z vprašanjem, kako utemeljujejo odločitev, da v oddaji ni bilo poročanja o shodu več tisoč ljudi, smo se obrnili na urednico torkovih Odmevov Vesno Pfeiffer. "O shodu so kolegi celovito poročali v Dnevniku ob 19. uri, v Odmevih pa smo poročali še o drugih temah tega dne," je zapisala.

https://twitter.com/BlogSlovenija/status/1575060641500762112

V današnjem Delu niti obrobne notice


Shod z nekaj tisoč ljudmi, prvi tako množičen v času Golobove vlade, za "osrednji slovenski časopis" ni novica. Ne za naslovnico, ne za katerokoli drugo stran.


Na prvi strani današnjega dnevnega časopisja shoda ne najdemo. Da bi preverili, če se novica skriva kje notri, smo odprli naš "osrednji" časopis Delo. Brez uspeha. Mesta si ni zaslužila niti na tretji strani na dnu strani, med kratkimi noticami iz Slovenije. Delo tudi na spletnem portalu ni objavilo nič glede včerajšnjega dogodka.

Podobno kot Delo je shod za družino v popolnosti ignoriral še eden od najbolj obiskanih portalov – 24ur.com. O njem niso poročali niti v oddaji 24ur. Na novinarsko vprašanje, kako strokovno utemeljujejo odločitev, da o prvem tako množičnem shodu pred parlamentom v času Golobove vlade niso poročali, nam do tega trenutka niso utegnili odgovoriti.

Kot prikazuje spodnja fotografija, je bilo novico na vstopnih straneh najbolj obiskanih portalov (Siol, MMC, 24ur in N1) na vrhu strani moč zaslediti samo na MMC-ju. Siol in N1 (z zamudo) sta sicer za razliko od 24ur in Dela o tem poročali, a na neizpostavljenih mestih.

Novice na spletnih portalih Siol, MMC RTV, 24ur.com in N1.info v torek ob 20h - nikjer o množičnem shodu pred parlamentom, razen desno na portalu MMC-ja (zajem zaslona Siol, MMC, 24ur, N1)


Preden se posvetimo poročanju Večera, omenimo še to, da je informativna oddaja na Planet TV, ki se začne 18:00 (eno uro po začetku včerajšnjega shoda torej), v eter spustila prispevek o spremembah družinskega zakonika, shod pa sploh ni bil omenjen (prispevek si lahko ogledate na Siolu.net ). Shod bodo morda pokrili v današnji oddaji.

"Nekaj sto predvsem starejših ljudi"


Za razliko od denimo Dela in Dnevnika, ki imata sedež v Ljubljani, je mariborski Večer na shod svojega poročevalca poslal. Toda če so nekatere osrednje medijske hiše shod pokrivale bolj ali manj mimogrede, vseeno pa vsebinsko kolikor toliko korektno, pa se je Večer "proslavil" z izrazito nastrojenostjo.

O tem priča že sam naslov prispevka: Protest na Trgu republike: "Festival ozkosrčnosti, netolerance in egoizma". Že v prvem stavku lahko preberemo naslednje: "Nekaj sto predvsem starejših ljudi se je na Trgu republike v Ljubljani zbralo na družinskem shodu združene desnice, ki mu je poveljeval Aleš Primc."

Večina medijev, ki so s shoda poročali, je pravilno navedla, da se je dogodka udeležilo več tisoč ljudi (pri N1 so zapisali "večja skupina ljudi"), le Večer je presodil, da je bilo udeležencev samo "nekaj sto". Pa še to "predvsem starejših" – kar prav tako ne drži. Že v drugem odstavku se je nato Večer zatekel k povzemanju izjav, toda ne udeležencev shoda, ampak kar profesorice na FDV Tanje Rener.

Poročevalec Večera Matej Grošelj je na Twitterju objavil fotografijo shoda iz močno oddaljenega položaja – in še preden so se vsi zbrali –, s katero je želel potrditi tezo, da je šlo le za nekaj sto ljudi. Nekdanji direktor policije Anton Ulaj mu je odvrnil, da bi bil verjetno še bolj prepričljiv, če bi "tistih nekaj 100 ljudi fotografirali kar iz Maribora".

https://twitter.com/dr_Olaj/status/1574783164417015819?s=20&t=uYfpmz-izC9FsthphBs8cw



https://twitter.com/Libertarec/status/1574872362402586632
KOMENTAR: Uredništvo
Kaj hočemo, Primc in druščina pač niso kolesarili
Je množičen shod, z več tisoč ljudmi, prvi v času vlade Roberta Goloba, novica, vredna vsaj pozornosti, če že ne naslovnega mesta v vsakem resnem mediju? Nedvomno velja oboje. To so navsezadnje TV Slovenija, POP TV in ostali dokazovali iz tedna v teden zapored, ko se je "nekaj sto" (po kriterijih Večera bi to bilo "mogoče deset") kolesarjev ob petkih zbiralo pred parlamentom v protest prejšnje, desnosredinske vlade. Kako je torej mogoče, da mediji in novinarji, ki se ob vsaki kritični besedi na njihov račun neprenehoma sklicujejo na visoke profesionalne standarde in novinarsko avtonomijo, o takšnem množičnem dogodku sploh ne poročajo (24ur, Odmevi, Delo ...) ali pa zgolj mimogrede? Ja, točno to je ta novinarska avtonomija, ki si jo vedno znova jemljejo - torej avtonomija do neskončnosti napihniti proteste "pravih", tistih, ki so jim ideološko blizu, ali marginalizirati, oziroma kar ignorirati shode onih, ki mislijo drugače od njih. Žalostna ironija pri tem je, da so več medijske pozornosti od shoda v podporo družinam poželi celo proticepilski protesti s Stevanovićevo Resni.co na čelu. Ampak dobro, pustimo zasebne medije in njihovo pravico izbire tem, ki se jim zdijo družbeno relevantne. Dovolj je, da se zavedamo, skozi kakšno ideološko sito nam presajajo informacije. Da pa si tako različno obravnavo shodov nazorsko različno mislečih skupin - levičarskih kolesarjev na eni (o njihovih protestih so v informativnih oddajah TV SLO poročali vsak petek), in konservativnih podpornikov tradicionalne družine na drugi strani - privošči RTV Slovenija, in to v času, ko šopek njenih novinarjev trdi, da tej hiši vlada SDS, pa zadene bistvo vsega, kar je že leta narobe na nacionalnem mediju in kar želi sedanje vodstvo vsaj nekoliko korigirati (koliko jim uspeva oz. ali za to uporabljajo prave metode, je drugo vprašanje). Toliko o njihovih profesionalnih standardih in novinarski integriteti ... https://twitter.com/Rok_DS/status/1574837934997528576 V soboto bo v prestolnici še eno množično zbiranje: že četrti Pohod za življenje, ki bo iz Prešernovega trga po Ljubljani krenil ob 9:30. To bo nov lakmusov papir osrednjih medijev, še posebej pa nacionalnega, glede standardov, ki jih v resnici dosegajo. Upajmo, da ne tistih izpred dveh let, ko so ignoranco tako TV Slovenija kot POP TV prvi opravičevali, da za pokrivanje Pohoda za življenje "niso imeli na razpolago novinarske ekipe", drugi pa so vsaj iskreno dejali, da »O protestih proti ustavno zagotovljenim pravicam ne poročamo.« Kaj vemo, morda pa so se letos vendarle izobrazili, da Pohod za življenje ni proti nobeni od ustavno zagotovljenih pravic, temveč je z ustavo zagotovljena pravica. Kot je tudi tista o pravici ljudi do obveščenosti.
Naroči se Doniraj Vse novice Za naročnike

Ekskluzivno za naročnike

ansambel, Stopar, narodno-zabavna, glasba
Vsak ne more biti muzikant
19. 5. 2024 ob 9:00
Čušin, šotor
Binkošti – Andrew Wyeth
19. 5. 2024 ob 6:00