V soboto 7. novembra je TV Slovenija na drugem programu predvajala proslavo oz. oddajo Odločitev namesto proslave ob obletnici odločitve Demosovih poslancev za plebiscit, saj izvedba proslave na običajen način ni bila mogoča.

Proslavo je organiziralo Združenje za vrednote slovenske osamosvojitve, večji del oddaje pa je bil sestavljen iz intervjujev z akterji takratnega dogajanja v Poljčah. RTV Slovenija je presenetil in marsikoga tudi razburil, ker je predvajanje opremil z napisom, da oddaja ne izraža mnenja TV Slovenija.

Na naša vprašanja, ki jih je sprožilo omenjeno dejanje nacionalne televizije, smo danes prejeli odgovore, ki jih v nadaljevanju objavljamo in komentiramo v modrem okvirčku pod člankom.

Gledalce oddaje Odločitev, ki je bila na Televiziji Slovenija predvajana v soboto, je presenetil, marsikoga pa tudi razburil napis, da oddaja ne odraža mnenja Televizije Slovenija. Ker sicer takšnega napisa na televiziji nismo vajeni, smo se na RTV Slovenija obrnili z vprašanji v pojasnitev njihove odločitve.

Oddaja naj bi bila preveč enostranska in v neskladju z zakonom o grbu, zastavi in himni

RTV Slovenija sporoča, da so oddajo v program umestili na prošnjo Združenja za vrednote slovenske osamosvojitve zaradi pomena proslavljanja 30-letnice samostojne slovenske države. Zaradi trenutnih razmer, povezanih z epidemijo bolezni covid-19, so se dogovorili da bodo z ustrezno avdio-vizualno tehnologijo pripravili posnetek svečane obeležitve 30. obletnice odločitve za plebiscit. Posnetek so s strani VSO prejeli v petek dopoldne, dan pred predvajanjem.

Za napis so se odločili, ker so pri preverjanju pred predvajanjem ugotovili, »da končni izdelek ni bil pripravljen v skladu s Poklicnimi merili in načeli novinarske etike (deloma v precejšnji meri enostranskega podajanja teh tako pomembnih dogodkov iz naše zgodovine), prav tako pa ni upošteval veljavnega zakona o grbu, zastavi in himni.«

Na RTV trdijo, da če bi želeli povsem zadostiti standardom, ki se jih držijo pri produkciji lastnih oddaj, bi morali korenito poseči v oddajo, ki je nastala v produkciji Združenja VSO. »Ker pa smo se dogovorjenega termina predvajanja želeli kljub vsemu držati, smo se čutili primorane javnost obvestiti, da za vsebino prireditve ne moremo odgovarjati. In zaradi tega smo gledalce na to tudi opozorili.«

Glede neskladja z zakonom o Slovenski zastavi lahko ugibamo, da na RTV Slovenija ciljajo na začetek oddaje, kjer sta bili poleg sedme kitice Zdravljice, ki je uradna slovenska himna, zaigrani še prva in druga, ki uradno nista del slovenske himne. Zakon sicer ne določa, da se poleg sedme kitice ne smejo na proslavah izvajati tudi druge kitice Prešernove Zdravljice. Napačne uporabe slovenske zastave ali uporabe kakšne druge zastave namesto slovenske v oddaji namreč nismo zaznali.

Predstavljena zgodovinska dejstva točna, oddaja pa korektna

Predsednik Združenja novinarjev in publicistov Slovenije, dr. Matevž Tomšič je oddajo ocenil kot korektno, »saj je šlo za pogovore z ljudmi, ki so igrali ključno vlogo pri pripravah na izvedbo plebiscita – tako da res ne vem, kaj bi bilo lahko v njej spornega.« Do odnosa RTV Slovenija do te teme in osamosvojitve na splošno je zelo kritičen tudi dr. Peter Jambrek. Njegov in Tomšičev komentar si v celoti preberite v članku, ki smo ga na to temo na Domovini objavili v ponedeljek.

Z vprašanjem o točnosti dejstev, navedenih v oddaji pa smo se obrnili tudi na profesorja zgodovine na gimnaziji Želimlje Jurija Pavla Emeršiča, ki se kot zgodovinar s predstavljenimi dejstvi strinja. V oddaji je predstavljen demokratični vidik tedanjih dogodkov. »Vsako distanciranje od tega pa meče precej slabo luč na tistega, ki se distancira.«, še doda v šali Emeršič. Z distanciranjem od demokratične pozicije se sam postaviš v nedemokratično.

RTV se od osamosvojitve ne distancira, le podaja jo bolj »uravnoteženo«

Na RTV Slovenija v svojem odgovoru še poudarjajo, »da se nikakor »ne distanciramo« od prelomnih zgodovinskih dogodkov, ki so pred tremi desetletji privedli do samostojne Slovenije. Nasprotno, na RTV Slovenija v okviru projekta Slovenija-30 že vse leto obujamo spomine na ključne dogodke tistega obdobja, ocenjujemo in analiziramo leta samostojnosti in gledamo naprej, v skupno prihodnost.«

V okviru omenjenega projekta je že nastalo omizje »Čas za odhod«, kjer so o odhodu s izrednega partijskega kongresa v Beogradu odšli slovenski komunisti. V oddaji so nastopili Milan Kučan, Ciril Ribičič, Sonja Lokar in Božo Repe.

Ni problem v oddaji, problem je v mnenju RTV Slovenija

Odgovor RTV Slovenija znova pritrjuje ideološki pristranskosti in opredeljenosti te ustanove, s čimer v novinarsko etiko in standarde, ki jih očitajo drugim, najbolj posegajo prav sami. Argumentacija, s katero utemeljujejo dodajanje napisa, pa je neskladna s siceršnjim njihovim ravnanjem.

Avtorji oddaje Zakona o grbu zastavi in himni niso kršili, saj zakon nikjer ne določa, da se drugih kitic Zdravljice na proslavah ne sme igrati. Določa pa izgled zastave Republike Slovenije. Pri takšni striktnosti bi se moral RTV distancirati tudi od proslav, kjer se vihti rdečo zvezdo, pa tega ne zaznavamo.

Intervjuji glavnih akterjev dogajanja so običajen in normalen način podajanja zgodovine. Oddaja Odločitev je bila sestavljena iz množice različnih intervjujev akterjev, ki so imeli odločilno vlogo pri dogodku, ki ga je obeleževala. Pri čemer niso bila v nobenem pogledu potvorjena zgodovinska dejstva.

O tem ne bi mogli biti tako prepričani v oddaji, ki jo je posnela RTV Slovenija po svojih novinarskih standardih. Poleg tega, da je bila povsem enostranska (sami komunisti, niti enega predstavnika Demosa, ki bi podal mnenje ali svoj pogled na to), je navajala tudi zgodovinske netočnosti.

Za začetek so večkrat podali stališče, da je Jugoslavija razpadla na 14. izrednem kongresu Zveze komunistov. Če se Slovenija ne bi odločila za plebiscit in samostojnost ter le te tudi ubranila v vojni, Jugoslavija ne bi razpadla. Sestanek v Poljčah je imel za osamosvojitev Slovenije tako večjo težo kot odhod z izrednega kongresa Zveze komunistov v Beogradu.

Očitno torej ni problem v oddaji Odločitev. Problem je v mnenju RTV Slovenija. Mnenju, za katerega še vedno ne vemo, čigavo natanko je, saj na to vprašanje niso odgovorili, pod odgovore pa so se podpisali z “RTV Slovenija”. Še vedno tudi ne vemo, od česa konkretno, kar je bilo povedanega, se distancirajo.

A kot rečeno. Pregled prve oddaje, ki so jo posneli na temo Projekta 30 jasno kaže, da ni problem enostranskost. Problem je, ker so osamosvojitev v resnici izpeljali napačni ljudje, zdaj pa skušajo stvari toliko »uravnotežiti«, da bi bili za osamosvojitev zaslužni vsi. Tudi tisti, ki so ji sicer do tik pred zdajci na različne načine nasprotovali.

Omalovaževanje oddaje Odločitev je še en kamenček v mozaiku nacionalkine ideološke pristranskosti.

20 KOMENTARJI

  1. Ne vem zakaj se jezite, ko je jasno, da RTV ne bo spremenila svojega delovanja.
    Prekinitev napajanja z davkoplačevalskim denarjem bi blagodejno vplivala na žepe davkoplačevalcev. To je vse je poterebujemo, levičarji pa naj propagando plačujejo iz lastnih žepov.

  2. Točno tako, kot pravita gornja komentatorja – ukiniti prispevek za RTV in naj si potem svojo strupeno ideološko propagando za trosenje sovraštva med ljudmi plačuje levica, za katero pristranska RTV zdaj deluje, sama iz svojih žepov! Pristranski novinarji in novinarke nimajo kaj iskati na javni RTV – tega ni mogoče prenašati.

    In kakšno “mnenje” ima lahko RTV, lepo prosim! Naloga te ustanove po ustavi je pošteno in nepristransko informirati, ne pa zganjati lažnivo propagando in vsiljevati neko svoje “mnenje”. Ne plačujemo jih za to, da bi nas posiljevali z levičarsko ideologijo in “mnenjem”, zadosti in preveč je bilo osem desetletij farbanja!

  3. Res je.
    RTV je propagandni “stroj”. To ni Nacionalka.
    Nacionalko moramo najprej USTANOVITI.
    Ta Jugoslovanski propagandni Institut, pa naj ga Jugonostragiki in Komunisti plačujejo iz svojega žepa. Saj sami kričijo: “RTV je naša”. To je dokaz, ki ga mora uzeti na znanje tudi sodišče pri odločanju, da si želimo Desni-DEMOKRATI, ki bi lahko imeli kratico – DDD, kar bi pomenilo Desni Domoljubni Demokrati.
    Slovenci zadnji čas je, da spoznamo, da je povezovanje KONSERVATIVNIH demokracij nujno !

    Sicer bodo zavladali ANARHISTI ki udirajo k nam od drugod.
    Ljubljana je z njimi že poplavljena, kar dokazujejo PROTESTNIKI, ki v 85% niso Slovenci.

  4. RTVS običajno ne spremljam in tudi te oddaje nisem videla. Še vedno pa jo pomagam vzdrževati s prispevki. To njihovo sprenevedanje je postalo že nevzdržno in vse bolj očitno, niti prikrivajo več ne ideološke usmerjenosti. Čakam vlado, da ukrepa, če ne bo zdaj, ne bo nikoli. Lp

  5. Neznani in strahopetno nepodpisani politični in ideološki cenzorji z javnega servisa RTV Slovenija so povedali vse, ko so, med drugim, zapisali:
    »da se nikakor »ne distancirajo« od prelomnih zgodovinskih dogodkov, ki so pred tremi desetletji privedli do samostojne Slovenije. Nasprotno, na RTV Slovenija v okviru projekta Slovenija-30 že vse leto obujajo spomine na ključne dogodke tistega obdobja, ocenjujejo in analizirajo leta samostojnosti in gledajo naprej, v skupno prihodnost.
    V okviru omenjenega projekta je že nastalo omizje »Čas za odhod«, kjer so o odhodu s izrednega partijskega kongresa v Beogradu odšli slovenski komunisti. V oddaji so nastopili Milan Kučan, Ciril Ribičič, Sonja Lokar in Božo Repe.”
    Vrh Demosa v Poljčah se za nazadnjaško zadrte “brambovce dediščine revolucije” in totalitarne SFRJ na javnem zavodu RTV Slovenija pač ne sme in ne more meriti s komunistično izdajalsko žalno “procesijo” s kongresa ZKJ, ki bi jo Milan Kučan, Ciril Ribičič, Sonja Lokar in Božo Repe radi ponaredili in promovirali v domnevno ključno dejanje nacionalne in državne osamosvojitve in osvoboditve RS, kar je le še en sramoten prispevek k lažnim predstavam in lažnim “junakom” komunistično indoktrinirane in pristransko mitologizirane osamosvojitve in osvoboditve Slovenije izpod totalitarnega Titovega in post-titoističnega komunističnega enoumja v SFRJ.

  6. Jugoslavije ni več, sedaj gre za Slovenijo!
    Se zavedamo vrednosti osvoboditeljev?, Ti ljudje so svojo glavo in srce postavili na tnalo za svojo domovino, Slovencev. V kontekstu ograditve te oddaje so upravitelji RTV Slovenija proti združeni neodvisni Sloveniji, proti slovenskemu narodu, ki je negoval cilj za katerega so stoletja hrepeneli naši predniki. Levi ali desni cilj je bil vsem isti, potrjeno z plebiscitom 23 decembra 1990. Nobenega sosednjega naroda ali države nismo napadali ampak le osvobajali svojo domovino po trpkih izkušnjah in žrtvami agresorjev, med katere ob sesutju komunizma so postali tudi nekateri jugoslovanski »bratje«. Ali je »RTV Slovenija« zahrbtni »bratski« agresor države Slovenije, ko se ograjuje od osvoboditeljev slovenskega naroda? Da imajo v svoji sredi novodobne »turke« janičarje ni več nobenega dvoma. Dovoljeno je da imajo svojo politično prepričanje ampak da zaradi tega si dovolijo rušiti skupno hrepenenje in prekiniti sanje, kot si je nekdo dovolil izjaviti, je absolutno nesprejemljivo.
    V opomin povežem Pučnikovo izjavo in Prešernovo izročilo: za Slovenijo gre, brate vse, kar nas je sinov slovenske matere!

  7. RTV nima nobenih standardov, nima nobenih etičnih kodeksov nima nič, razen pravilnika z eno točko: za potrebe diskreditacije trenutne vlade so dovoljena vsa sredstva.

    Da je temu tako smo priče vsak dan. Vsak dan poslušamo laži, potvarjanje resnice, še huje, poveličevanje kriminalcev. Ne da se z besedami opisati bede te inštitucije.

  8. Pomenljivo je, da se RTv v tem primeru sklicuje na ustavo, čeprav ni bilo nič protiustavnega.

    Na slovensko ustavo pa pozabi in jo krši nenehno, ko :
    – o določenem vprašanju, ki ga obravnava predstavi le stališče levice, ne pa tudi desnice
    – izkorišča izredne razmere epidemije za neutemeljene napade na desnico in ustvarja nejevoljo in nezaupanje pri ljudeh
    – ima razgovore le z ljudmi, ki imajo levi pogled na življenje
    – ima razgovore s tistimi, ki delujejo protiustavno, ne pa s tistimi, ki delujejo ustavno

  9. Namesto, da bi RTV kot slovenski nacionalni medij delovala državotvorno in v korist slovenskega naroda, ki ma po ustavi svojo državo Slovenijo, deluje protiustavno s tem, ko ne spoštuje, slovenske ustavne temelje !

  10. Brez spoštovanja slovenske ustave, ni:
    – pozitivne domovinske ljubezni in samozavesti
    – pravnega in siceršnjega reda
    – demokracije in človekovih pravic
    – ohranjanja in negovanja slovenske kulturne biti
    – uspešnega gospodarskega in negospodarskega razvoja…

    Primerjalno: Vsako uspešno podjetje ima svojo interno ustavo podjetja, ki jo dosledno uresničuje.

  11. GNI** in to levičarsko greznico moramo vsi plačevati, ko pa Marcel klati neumnosti in promovira najbolj fašistično ideologijo komunizem , se pa ne distancirate, GNI** ste.

  12. Uredništvo informativnega programa TV Slovenija in poslovno vodstvo javnega zavoda RTVS se je brez dvoma trajno zapisalo v zgodovino najbizarnejših medijskih škandalov na Slovenskem s tem, ko se je javno in deklarativno distanciralo od predvajane spominske oddaje z jubilejno zgodovinsko vsebino ter od neposrednih protagonistov in sodelujočih pričevalcev o ključnem in zgodovinsko prelomnem sestanku demokratične opozicije Demos v Poljčah, kjer je bila soglasno sprejeta ključna državotvorna in demokratična odločitev za bližnjo izvedbo demokratičnega osamosvojitvenega plebiscita.
    Volivci v RS so nekaj tednov pozneje pogumno in tvegano epohalno osamosvojitveno odločitev prvakov Demosa demokratično in veličastno potrdili na referendumu s poslej nikoli več doseženo tako visoko udeležbo na katerem koli referendumu ali na katerih koli volitvah ter s poslej nikoli več doseženo veličastno večino oddanih glasov “za” – zgodovinsko prebojno in neponovljivo demokratično, mirno ter legalno in legitimno osamosvojitev in osvoboditev od dotedanje totalitarne in nedemokratične enopartijske SFRJ.
    Kot pa je mogoče prebrati, so se brezimni odločevalci oz. neformalni, nelegalni in nelegitimni cenzorji z javnega zavoda RTV Slovenija mimogrede “spotaknili” še ob Zdravljico Franceta Prešerna, ki je bila izvedena v počastitev državotvornega jubileja kot smiselno in priložnostno razširjena državna himna. Kar je brez dvoma nov in nepričakovan primer cenzure nad našim največjim romantičnim pesnikom, s katero se je aktualna cenzorska ozka pamet ljubiteljskih in aktivističnih ideoloških in političnih cenzorjev na javnem zavodu RTV Slovenija demonstrativno in javno poistovetila s podobno ozko in protiumetniško pametjo uradnih dunajskih cesarskih cenzorjev iz daljnih Prešernovih časov.
    Vsekakor bi bila obravnava presenetljivo nasilnega pojava neformalne cenzure in neformalnih cenzorjev v javno predvajani programski ponudbi aktualnega uredništva TV Slovenija primerna tema za nujno vsestransko kritično obravnavo na Programskem svetu RTV Slovenija, a tudi v forumih, ustanovah in nevladnih organizacijah civilne družbe, ki se poklicno in poklicano ukvarjajo s kršitvami svobode umetniškega ustvarjanja, z načelno nedotakljivostjo kulturne in umetniške dediščine ter s svobodo in nedotakljivostjo javne besede in javnega izražanja spoznanj in mnenj.

Komentiraj

Prosimo, vnesite komentar
Prosimo, vnesite svoje ime