S preklicem pogodbe o nakupu boxerjev povožena vojaška stroka. Obenem izgubljajo posel slovenska podjetja

POSLUŠAJ ČLANEK
V javnosti še vedno odmeva odločitev vlade, da prekliče sklenjeno pogodbo za nakup nemških boxerjev. Po besedah ministra za obrambo Marjana Šarca bo zgolj odpoved pogodbe stala davkoplačevalce 70 milijonov evrov.
Obramboslovna stroka je jasna, da ne gre za najbolj modro odločitev. "Odstop od že dogovorjene in podpisane pogodbe pomeni za državo, konkretno za slovenske davkoplačevalce, nepredvideno in nepotrebno dodatno finančno breme," je za Domovino dejal Jože Romšek.
Pričakovano se je negativno odzval tudi nekdanji obrambni minister Matej Tonin, ki je po najavi vlade dejal: "Odpoved pogodbe za boxerje kaže, da je politično ugajanje Levici pomembnejše kot varnost vojakov."
Zgodba z nakupom vozil Boxer ni od včeraj. Tako smo lahko leta 2018 brali argumentacijo sedanjega evropskega poslanca in nekdanjega državnega sekretarja z obrambnega ministrstva Klemna Grošlja iz stranke aktualnega obrambnega ministra Marjana Šarca, da: "Occar ima veliko izkušenj s takšnimi projekti. Podoben projekt je pomagal izpeljati v Litvi." Dodal je še, da je prednost nakupa pehotnih bojnih vozil prek Occarja, da obstajajo neke reference. Takrat je med drugim dejal tudi: "Vozilo Boxer je brez dvoma zelo kakovostno vozilo."
"Minister očitno razume, da gre v tem primeru samo za izvajanje tistega, o čemer je bilo že odločeno, po drugi strani pa bi bilo mogoče smiselno s tem počakati na novo vlado," je v začetku maja za časnik Večer povedala profesorica obramboslovja na Fakulteti za družbene vede dr. Maja Garb in dodala, da Slovenska vojska sicer potrebuje tovrstna vozila. "Gre bolj za vozila za prevoz pehote kot neki bojni sistem, nekaj takega potrebujemo. Drugo vprašanje pa je, če potrebujemo ravno boxerje in ali je bila to najboljša odločitev tako glede cene kot glede nalog, ki jih bodo lahko vozila opravljala na našem terenu. Hkrati pa ni nepomembno, da gre za evropsko vozilo, saj so bili običajno vedno pomisleki, če smo opremo kupili pri Američanih ali Izraelcih."
Doc. dr. Jelena Juvan s Katedre za obramboslovje na ljubljanski Fakulteti za družbene vede pa je danes za Domovino odločitev vlade komentirala: "Odločitev za nakup boxerjev je temeljila na vojaškem nasvetu, torej na priporočilu vojaške stroke. Vojaška stroka je edina, ki v Sloveniji ve, kaj Slovenska vojska potrebuje glede na varnostne razmere, kadrovsko popolnjenost, naloge, ki jih SV opravlja oz. jih bo opravljala v prihodnje. S preklicem pogodbe o nakupu boxerjev je bila povožena sama vojaška stroka." Poleg tega je izpostavila, da nas lahko načrtovani prihranki na račun lastne varnosti stanejo bistveno več, kot mislimo, da bomo prihranili z odpovedjo omenjene pogodbe.
Poleg tega je tak postopek stvar večletne procedure. Namreč zgodbo o nakupu boxerjev slovenska javnost spremlja že dolgo. Sledenje je poudaril tudi Jože Romšek, ki je za Domovino dejal: "Postopek priprave tako zahtevne pogodbe je dolgotrajen, nedvomno zahteva več nivojsko strokovno usklajevanje, zatorej me še toliko bolj čudi tako hitra odločitev o odstopu od pogodbe."
Pogovarjali pa smo se tudi s prokuristom podjetja JE&GR iz Zagorja, kjer že leta proizvajajo sestavne dele za program Boxer. V podjetju je trenutno redno zaposlenih 55 delavcev. Imajo več kot 70 kooperantov in podizvajalcev, od katerih jih večina dela ekskluzivno za JE&GR. Osnovna dejavnost podjetja je proizvodnja izdelkov za potrebe evropske obrambne industrije. Ta proizvodni program predstavlja 90 % prometa. JE&GR je eno izmed 40 podjetij na svetu, ki ima certifikate za varjenje in izdelavo najzahtevnejših proizvodov za nemško obrambno industrijo.
"Naše podjetje proizvaja in razvija sestavne dele za več obrambnih vozil, med drugimi tudi boxerje: notranjo opremo, armaturne plošče in razdelilne postaje ter še mnogi drugi. Večina boxerjev dobavljenih širom sveta, ki so bili v zadnjih osmih letih narejeni, so vsebovali v Sloveniji razvite in proizvedene sestavne dele," nam situacijo opisuje prokurist podjetja Primož Jelševar. Poleg tega je veliko strojnih elementov v notranjosti in tudi nadgradnje s strojnega vidika izdelano v Sloveniji. V celoten koncern, ki proizvaja dele za boxerje, pa je vključenih 30 slovenskih podjetij širom države.
"Za razliko od patrij, ki so imele protipogodbe v simbolični vrednosti, boxerji predstavljajo realen posel za naša podjetja. Pri vsem skupaj je zanimivo to, da je aktualni državni sekretar Rudi Medved iz naših krajev in točno ve, da prekinitev posla pomeni manj dela za Zagorska in slovenska podjetja. Zato mi je takšna odločitev v toliko večje presenečenje," je še dejal g. Jelševar.
https://twitter.com/DrPogacnik/status/1570697401501110280
Premier Robert Golob je po včerajšnji odločitvi vlade, da odpove pogodbo za nakup osemkolesnih oklepnikov tipa boxer, sporočil, da to ne pomeni, da Slovenija ne bo izpolnila obljub do zveze Nata po oblikovanju bojnih skupin. A tega ne bo storila "za vsako ceno in zagotovo ne s prototipi," je poudaril.
Težko govorimo o prototipih. Namreč prvi projekt Boxer se je začel že leta 1993 kot skupni projekt Nemčije in Francije, leta 1996 pa se je projektu pridružilo Združeno kraljestvo. Če preskočimo v sodobni čas - letos aprila je bilo napovedano, da bo britanska vojska prejela 100 dodatnih oklepnih vozil Boxer. Program pa se bo povečal na skupno 623 vozil, saj Združeno kraljestvo ohranja obrambne vezi z Nemčijo.
Nemčija, ki se zdaj sama ponaša z več kot 400 vozili Boxer, ima starejše različice tega vozila v uporabi že več kot 10 let, med drugim tudi v Afganistanu. Zaradi uspeha v nemški vojski še naprej razvijajo nove različice vozila. Del tega razvoja pa se, kot omenjeno, dogaja tudi v Sloveniji.
Minister Šarec pa je tudi včeraj napovedal, da mu je vlada naložila, da najde alternativno rešitev ter prihrani vsaj 400 milijonov evrov. Doc. dr. Juvan je napovedano iskanje novih alternativ komentirala z besedami: "Spet smo pred točko, ko bomo spet premišljevali, kaj sploh želimo in kaj sploh lahko ponudimo Natu, torej tam, kjer smo zadnjih 15 let. Glede na spremenjene varnostne razmere, pospešeno oboroževanje večine evropskih držav in povečevanje obrambnih izdatkov, tudi v Nemčiji, se pri nas obnašamo, kot da vse to nima nobene povezave z nami."
Kot ena izmed najbolj verjetnih alternativ se omenja poljski Rosomak. Rosomak je namreč Slovencem dobro znana Patria poljske licenčne izdelave, po mnenju strokovnjakov pa Patria v nobeni izvedbi ne more nuditi maksimalne stopnje zaščite, ki je trenutno dostopna na trgu. Šlo naj bi torej za zastarela vozila. Medtem ko je Boxer vozilo zadnje generacije, gre pri Rosomakih za prejšnjo generacijo oklepnikov. Omenimo, da je poljska vlada prvo pogodbo za nakup tovrstnih oklepnikov podpisala že leta 2002, ko ni veljala za posebno premožno državo.
"Kot je povedal minister Marjan Šarec, revizija ni ugotovila napak. Prav tako ni mogla ugotoviti nesmotrnosti. Jasno je, da je bila odločitev za odstop od pogodbe politična in v nasprotju s stroko. Žal lahko tudi tokrat spremljamo, tako kot že leta 2018, politično klecanje pod diktatom Levice. S tem se modernizacija Slovenske vojske zaustavlja," je še dodal Tonin v izjavi za siol.net.
Obramboslovna stroka je jasna, da ne gre za najbolj modro odločitev. "Odstop od že dogovorjene in podpisane pogodbe pomeni za državo, konkretno za slovenske davkoplačevalce, nepredvideno in nepotrebno dodatno finančno breme," je za Domovino dejal Jože Romšek.
Pričakovano se je negativno odzval tudi nekdanji obrambni minister Matej Tonin, ki je po najavi vlade dejal: "Odpoved pogodbe za boxerje kaže, da je politično ugajanje Levici pomembnejše kot varnost vojakov."
Vojaška stroka popolnoma negirana
Zgodba z nakupom vozil Boxer ni od včeraj. Tako smo lahko leta 2018 brali argumentacijo sedanjega evropskega poslanca in nekdanjega državnega sekretarja z obrambnega ministrstva Klemna Grošlja iz stranke aktualnega obrambnega ministra Marjana Šarca, da: "Occar ima veliko izkušenj s takšnimi projekti. Podoben projekt je pomagal izpeljati v Litvi." Dodal je še, da je prednost nakupa pehotnih bojnih vozil prek Occarja, da obstajajo neke reference. Takrat je med drugim dejal tudi: "Vozilo Boxer je brez dvoma zelo kakovostno vozilo."
"Minister očitno razume, da gre v tem primeru samo za izvajanje tistega, o čemer je bilo že odločeno, po drugi strani pa bi bilo mogoče smiselno s tem počakati na novo vlado," je v začetku maja za časnik Večer povedala profesorica obramboslovja na Fakulteti za družbene vede dr. Maja Garb in dodala, da Slovenska vojska sicer potrebuje tovrstna vozila. "Gre bolj za vozila za prevoz pehote kot neki bojni sistem, nekaj takega potrebujemo. Drugo vprašanje pa je, če potrebujemo ravno boxerje in ali je bila to najboljša odločitev tako glede cene kot glede nalog, ki jih bodo lahko vozila opravljala na našem terenu. Hkrati pa ni nepomembno, da gre za evropsko vozilo, saj so bili običajno vedno pomisleki, če smo opremo kupili pri Američanih ali Izraelcih."
Doc. dr. Jelena Juvan s Katedre za obramboslovje na ljubljanski Fakulteti za družbene vede pa je danes za Domovino odločitev vlade komentirala: "Odločitev za nakup boxerjev je temeljila na vojaškem nasvetu, torej na priporočilu vojaške stroke. Vojaška stroka je edina, ki v Sloveniji ve, kaj Slovenska vojska potrebuje glede na varnostne razmere, kadrovsko popolnjenost, naloge, ki jih SV opravlja oz. jih bo opravljala v prihodnje. S preklicem pogodbe o nakupu boxerjev je bila povožena sama vojaška stroka." Poleg tega je izpostavila, da nas lahko načrtovani prihranki na račun lastne varnosti stanejo bistveno več, kot mislimo, da bomo prihranili z odpovedjo omenjene pogodbe.
Poleg tega je tak postopek stvar večletne procedure. Namreč zgodbo o nakupu boxerjev slovenska javnost spremlja že dolgo. Sledenje je poudaril tudi Jože Romšek, ki je za Domovino dejal: "Postopek priprave tako zahtevne pogodbe je dolgotrajen, nedvomno zahteva več nivojsko strokovno usklajevanje, zatorej me še toliko bolj čudi tako hitra odločitev o odstopu od pogodbe."
Udarec za slovensko industrijo
Pogovarjali pa smo se tudi s prokuristom podjetja JE&GR iz Zagorja, kjer že leta proizvajajo sestavne dele za program Boxer. V podjetju je trenutno redno zaposlenih 55 delavcev. Imajo več kot 70 kooperantov in podizvajalcev, od katerih jih večina dela ekskluzivno za JE&GR. Osnovna dejavnost podjetja je proizvodnja izdelkov za potrebe evropske obrambne industrije. Ta proizvodni program predstavlja 90 % prometa. JE&GR je eno izmed 40 podjetij na svetu, ki ima certifikate za varjenje in izdelavo najzahtevnejših proizvodov za nemško obrambno industrijo.
"Naše podjetje proizvaja in razvija sestavne dele za več obrambnih vozil, med drugimi tudi boxerje: notranjo opremo, armaturne plošče in razdelilne postaje ter še mnogi drugi. Večina boxerjev dobavljenih širom sveta, ki so bili v zadnjih osmih letih narejeni, so vsebovali v Sloveniji razvite in proizvedene sestavne dele," nam situacijo opisuje prokurist podjetja Primož Jelševar. Poleg tega je veliko strojnih elementov v notranjosti in tudi nadgradnje s strojnega vidika izdelano v Sloveniji. V celoten koncern, ki proizvaja dele za boxerje, pa je vključenih 30 slovenskih podjetij širom države.
"Za razliko od patrij, ki so imele protipogodbe v simbolični vrednosti, boxerji predstavljajo realen posel za naša podjetja. Pri vsem skupaj je zanimivo to, da je aktualni državni sekretar Rudi Medved iz naših krajev in točno ve, da prekinitev posla pomeni manj dela za Zagorska in slovenska podjetja. Zato mi je takšna odločitev v toliko večje presenečenje," je še dejal g. Jelševar.
https://twitter.com/DrPogacnik/status/1570697401501110280
Zavajanje javnosti?
Premier Robert Golob je po včerajšnji odločitvi vlade, da odpove pogodbo za nakup osemkolesnih oklepnikov tipa boxer, sporočil, da to ne pomeni, da Slovenija ne bo izpolnila obljub do zveze Nata po oblikovanju bojnih skupin. A tega ne bo storila "za vsako ceno in zagotovo ne s prototipi," je poudaril.
Težko govorimo o prototipih. Namreč prvi projekt Boxer se je začel že leta 1993 kot skupni projekt Nemčije in Francije, leta 1996 pa se je projektu pridružilo Združeno kraljestvo. Če preskočimo v sodobni čas - letos aprila je bilo napovedano, da bo britanska vojska prejela 100 dodatnih oklepnih vozil Boxer. Program pa se bo povečal na skupno 623 vozil, saj Združeno kraljestvo ohranja obrambne vezi z Nemčijo.
Nemčija, ki se zdaj sama ponaša z več kot 400 vozili Boxer, ima starejše različice tega vozila v uporabi že več kot 10 let, med drugim tudi v Afganistanu. Zaradi uspeha v nemški vojski še naprej razvijajo nove različice vozila. Del tega razvoja pa se, kot omenjeno, dogaja tudi v Sloveniji.
Varčevanje za ceno varnosti
Minister Šarec pa je tudi včeraj napovedal, da mu je vlada naložila, da najde alternativno rešitev ter prihrani vsaj 400 milijonov evrov. Doc. dr. Juvan je napovedano iskanje novih alternativ komentirala z besedami: "Spet smo pred točko, ko bomo spet premišljevali, kaj sploh želimo in kaj sploh lahko ponudimo Natu, torej tam, kjer smo zadnjih 15 let. Glede na spremenjene varnostne razmere, pospešeno oboroževanje večine evropskih držav in povečevanje obrambnih izdatkov, tudi v Nemčiji, se pri nas obnašamo, kot da vse to nima nobene povezave z nami."
Kot ena izmed najbolj verjetnih alternativ se omenja poljski Rosomak. Rosomak je namreč Slovencem dobro znana Patria poljske licenčne izdelave, po mnenju strokovnjakov pa Patria v nobeni izvedbi ne more nuditi maksimalne stopnje zaščite, ki je trenutno dostopna na trgu. Šlo naj bi torej za zastarela vozila. Medtem ko je Boxer vozilo zadnje generacije, gre pri Rosomakih za prejšnjo generacijo oklepnikov. Omenimo, da je poljska vlada prvo pogodbo za nakup tovrstnih oklepnikov podpisala že leta 2002, ko ni veljala za posebno premožno državo.
O primerjavi vozil in zaščiti, ki jo nudijo, smo poglobljeno pisali v tem članku.
"Kot je povedal minister Marjan Šarec, revizija ni ugotovila napak. Prav tako ni mogla ugotoviti nesmotrnosti. Jasno je, da je bila odločitev za odstop od pogodbe politična in v nasprotju s stroko. Žal lahko tudi tokrat spremljamo, tako kot že leta 2018, politično klecanje pod diktatom Levice. S tem se modernizacija Slovenske vojske zaustavlja," je še dodal Tonin v izjavi za siol.net.
Povezani članki
Zadnje objave

Pax Rusica je mrtev, Armenci bežijo
30. 9. 2023 ob 10:03

Kdo v NSi ruši Tonina in zakaj je alternativa Vrtovec
30. 9. 2023 ob 6:44

Odmev tedna: Lov na milijone, medvede in čarovnice
29. 9. 2023 ob 19:32

Zdravje je v rokah mladih
29. 9. 2023 ob 11:04
Ekskluzivno za naročnike

Pax Rusica je mrtev, Armenci bežijo
30. 9. 2023 ob 10:03

Kdo v NSi ruši Tonina in zakaj je alternativa Vrtovec
30. 9. 2023 ob 6:44

Maščevalna čistka na RTVS: kako je novo vodstvo na hitro poskrilo moteče obraze
29. 9. 2023 ob 6:21
Prihajajoči dogodki
OCT
01
Camerata Laibach
19:00 - 21:00
OCT
01
OCT
01
Intervju: mag. Branko Cestnik
21:00 - 21:55
Video objave

Odmev tedna: Lov na milijone, medvede in čarovnice
29. 9. 2023 ob 19:32

Vroča tema: Kdaj bodo postavljene nove hiše, kako je z obnovo cest in kaj če ...?
26. 9. 2023 ob 17:09

Odmev tedna: Psi lajajo, depolitizacija gre dalje
22. 9. 2023 ob 19:46
Izbor urednika

Slovenski srednji sloj molzna krava države. Prostora za nove davke ni
18. 9. 2023 ob 6:31

Kako so v Jugoslaviji kradli in prodajali otroke
12. 9. 2023 ob 6:31
68 komentarjev
Andrej Muren
Stroka za levake nikdar ni pomenila nič, pri njih velja samo (njihova) ideologija. Če se dejstva ne ujemajo s to ideologijo, tem slabše za dejstva! Sicer pa se javno naročanje v Sloveniji nikdar ni izvajalo po kvaliteti, temveč vedno samo po višini provizij. Te očitno v primeru boxerjev niso bile zadostne. So pa bile pri nekih čudnih puškah iz Belgije, neuporabnih topovih in minometih, ki jih je nabavljal Kučan v Izraelu itd.m da prvega primera, Bavčarjevega patrolnega čolna niti ne omenjam.
omega
Kvaliteta vsakega izdelka je zelo pomembna, še posebej, če je do nje odvisno. ali bo posadka vojaškega vozila preživela napad,. Popolne zaščite ni, nadaljuje se nad 100 let trajajoča tekma med oklepom in prebojno močjo topovske granate, ročnega metalca ali rakete. Najnovejšim izpopolnjenim oklepom neprobojnim za obstoječe rakete kmalu sledijo še bolj prebojna sredstva, njim pa spet izboljšan oklep.
Zato je treba nabaviti bojna vozila, ki so trenutno med najboljšimi. Če sta Boxer in Rosomah bojni vozili iste kategorije to sicer pomeni vrsto podobnih ali celo enakih lastnosti, ne pa resnične enakovrednosti.
Bom ponazoril s lastnim primerom nakupa klasičnega malega gospodinjskega aparata - paličnega mešalnika, v letošnjem letu. Stari mešalnik ugledne znamke se je namreč po po 12 letih učinkovitega delovanja pokvaril. Ker imam tehnično izobrazbo sem vedel kateri podtki so pomembni. V trgovinah je velika zbira, cene dokaj podobne, nazivna moč v watih in hitrost vrtenja enaka, tudi dolžine mešalnikov in njihove teža skoraj enake. Izbral sem mešalnik poprečne blagovne znamke, ki je pri nas zelo znana. Pri prvi uporabi doma se je izkazal kot komajda uporaben in daleč slabši od predhodnika. Nisem pa imel razloga za reklamacijo, mešalnik ni imel okvar, le konstrukcija rezalne glave je kljub istim meram nekoliko drugačna, očitno slabša. Ker gre za manjšo vrednost nekaj deset EUR, in da bo "mir v hiši" sem ga spravil v kot shrambe "v rezervo za vsak slučaj" in kupil še en mešalnik iste ugledne blagovne znamke, ki se je ob uporabi spet zelo dobro izkazal.
Gre za izdelka enake kategorije za praktično enako ceno vendar se zelo razlikujeta. Če upoštevamo različno kvaliteto in upoštevamo višino kazni za preklic že naročenega ter delež naših protidobav se pokaže da je že naročeni Boxer boljša rešitev kot Rosomah, kar so pred naročilom že ugotovili.
uros.samec
No ja, Mefisto, jaz bi stavil na kakega požigalca. Nvm zakaj tako sovražiš Niko, tu pa res ni imela nobene vloge.
MEFISTO
Vidiš, ravno to očitam Niki Kopvač, da ni imela pri požaru nobene vloge in da ni instruirala premierja, kaj mu je storiti ob tako obsežnem in napredujočem požaru, če že tudi sicer vodi tega nebogljenega premierja in njegovo vlado, če ji sploh smem tako reči.
slovenc sm
Odločitev ministra ni podprta niti z enim razumnim argumentom. Stroka je jasno povedala, da so ta vozila najboljša in da so narejena v EU ter s sodelovanjem slovenskih podjetij. Slovenija kot zaveznica NATO pa se je zavezala, da bo razvijala enoto, ki takšna vozila potrebuje. Cena je zelo ugodna, če bi zdaj nabavljali vozila, ker so cene materialov v tem času poskočile za 30-50%. Pomeni, da bi za vsaj taliko več zdaj plačali za enaka vozila. Za tista, o katerih Šarec govori, pa bodo zdaj dražja, kot Boxer, ker so se že podražila. Če prištejemo še 70 MIO EUR kazni zaradi razdrtja pogodbe, pa bodo še bistveno dražja. Na koncu bomo zadevo preplačali za slabša vozila. Pač še ena neumnost nove vlade, ki jo bomo plačali davkoplačevalci.
Peter Klepec
V vsakem klubu ali drustvu so aktivni clani in pasivni clani. Taki pasivni ne naredijo nic in se samo "slepajo". Ampak take v klubu postavijo v zadnjo vrsto in njihova beseda ne steje, ce jim jo sploh dajo. Ali SLO hoce biti clan EUja brez besede in ugleda? To je edina dilema.
Kraševka
Res je, poleg veliko NEUMNOSTI, ki jih ta vlada počenja, je še ta - odpoved te pogodbe. To je NEUMNOST, ki povzročena veliko škodo državi in VARNOSTI naših vojakov ter nas državljanov. Ta vlada ne predstavlja SVOBODE, ampak TIRANIJO in na vseh področjih le ŠKODO...
uros.samec
No money no funny. Bo to dovolj?
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
No, mislim, da imamo tudi sami mi Slovenci dovolj odličnih tehnično izobraženih ljudi in podjetnikov, ki bi znali sami izdelati enake ali pa še boljše vojaške transporterje. L.r. Janez KK
MEFISTO
Teko uresničljivo.. Nekoč so pri nas že delali tehnično 50 let stare tovornjake.
Stajerska2021
Mefisto, če bi levičarji razumeli ekonomijo - ne bi bili levičarji!
MEFISTO
Oklepniki, ki jih bo in če jih bo kupila ta vlada. bodo zelo dragi.
Nabavni ceni bo treba prišteti še 70 milijonov pogodbene kazni za Boxerje in izgubo na račun zapravljenih proti dobav, pa smo mimogrede pri dvesto milijonih izgubljenega denarja.
Ah, ta malenkost, bosta rekla premier in obrambni minister, kakršna še nismo imeli, in upamo, da ne bo mo nikoli več imeli.
uros.samec
Po novem sem tudi lenuh? Mefisto daj mir. Spravi se na skrpucala ki jih pišejo ostali. Nobenih oklepnikov ne bomo kupili, ali res nisi dojel?
Madison
Hm... ne elektrike in plina, vi potrebujete inštrukcije iz slovenščine, Samec, slovenska slovnica vam peša!
uros.samec
Vi potrebujete pa refleksijo dogajana. Ker ste slepo vdan in gluho poslušen. Me veseli, da se ukvarjate z mojo slovnico. Še dobro, da sem prišel do izobrazbe brez vaše hinavske pomoči. Svetujem vam da si podrobno pogledate ostale strahote na portalu, ki imajo seveda desno vsebino, le te vas ne motijo. Ali še drugače, če s tem podpirate Janšo, se zavzemate tudi za cigane.
Stajerska2021
Ob nastopu "strokovnjakov", ki pozdravljajo stornacijo za-nakupa boxerjev, se je izkazal Mesec, saj je povedal, da bomo prihranili 400 milijonov, ker bomo izbrali nekaj cenejšega???
Fajonova je tem modrostim pritrjevala.
Ob tem, da je bil celoten nakup vreden cca 340 milijonov z ddv, kar je razvidno javnih objav iz meseca marca 2022, me zanima, ali bodo dobili ustrezna vozila za vojsko brezplačno, pa še 60 milijonov zraven, kolikor znaša razlika. Mesec je javno izjavil na POP-tv, da bodo prihranili 400 milijonov!
Takšno zavajanje in sprenevedanje v obdobju, ko so vsi nastopi politikov ponovno na voljo - je skrajno nedopustno in nevarno za državo. Sicer pa to niso osamljeni primeri! Žal.
Če bi tako zavajal nekdo, ki ni v vladi minister, bi ga imeli za čudaka, vendar ti politiki imajo nas, državljane za bedake.
Sicer ne vseh, vendar tistih 400.000, ki so te "mojstre" ustoličili, plus DVK, ki je uspešno "popravila" volilni rezultat in pa kolesariatu, ki je vzganjal več kot dve leti predvolilno tekmo "samo da ni JJ" v Ljubljani - hvala vam, butalci.
HOČEM JANEZA JANŠO NAZAJ!
uros.samec
V času, ko se je Bruselj zavestno odločil, da NE bo več kupoval Ruski plin poceni in direktno od Rusije, pač pa raje od posrednikov za trenutno 7x ceno, v času, ko Avstrija, naša PRIJATELJSKA država, ni hotela podpisati sporazuma o dobavi plina iz rezerv, ki jih hranimo v njihovem Baumgartnu, Hrvaška pa nam je dala vedeti, da naj nikar ne računamo na njihov terminal na Krku, ker pač vztrajamo z arbitražo, v času, ko elektrike ni dovolj, trg je ponorel, prihaja tudi remont NEK, zmanjkuje nam premoga, kupiti pa ga trenutno skoraj ni mogoče, v času, ko se ugaša industrija tako v Nemčiji kot posledično pri nas, ter nam grozi izguba služb, prehranska kriza, energetska kriza in splošno nezadovoljstvo ljudi, bi bil ta nakup NOROST. Ali še drugače, samo NORCI bi vztrajali pri takšnem nakupu v takšnih okoliščinah. Razen če seveda verjamete Von der Leyen, da bo dobičke firm z energenti, kar socializirala...v vaše dobro. Tega železja ne rabimo. Potrebujemo elektriko in plin.
Tehnicol
''Tega železja ne rabimo.'' Seveda samec, če do česa pride, tebi stari penzionist ne bo treba ždeti v tem ''železju'' ane, pač pa v avto in proti prvi varni meji...ne me narobe razumet, samo budalo bi hotel braniti domovino, ki aktivno deluje proti njemu, to kar falanga na oblasti aktivno počne.
MEFISTO
Dokaj temeljito si opisal vse probleme, ki nas čakajo. Pa misliš, da jim bo nesposobna aktualna vlada kos? Nsreča nikoli ne pride sama. Golob, na žalost, ni Janša! In Goobova vlada se niti pod razno ne more primerjati z Janševo vlado.
Ljubljana
A se je vrhovni poveljnik slovenske vojske kaj oglasil?
Ali bo samo pletenicil o vojski?
Ko bo kdo hvalil Pahorja ....naj ve, da se nikoli ni oglasil ko je bilo res potrebno !
Bil je v mnogih zadevah dalec nad onimi pred njim, v pravi spopad s komunisti pa ni sel NIKOLI.
Shalotka
Dr. Jelena Juvan jasno pove, da je šlo ob pogodbi za nakup Boxerjev za strokovno odločitev. Kaj zdaj komentatorji bluzite in se na vse spoznate! Dejstvo je, da ščitite narcisa Goloba, ki je prišel z državo eksperimentirat in nas s svojimi ničvrednimi ministri potaplja. Levica je proti zdravi pameti in to se ne bo dobro končalo! Vse pridobitve osamosvojitve gredo pod njimi v maloro. Ali ne razumete, da minirajo demokracijo? Požvižgam se na ljudsko voljo, če je tolikšen del ljudi bedakov, ki ti zrinejo na oblast to levičarsko pokvarjeno drhal! Spoznanje bo prišlo z zamikom, ko bo vse že zavoženo. Opozicija, zbudi se! Ne tako elegantno komunicirat v parlamentu! Oni lahko kršijo poslovnik, žalijo, vi pa ne udarite po mizi!
Obupani smo! Razočarani smo! Mi smo tudi neka civilna družba!
Naj tudi mi najdemo svojo Niko Kovač in ustanovimo inštitut 30.februar, da bomo slišani?
uros.samec
Gospa vas je premalo za kaj takega in nihče vas ne mara. Vi imate Vilija, ki najprej Krajnikovi obljubi zbiranje podpisov, potem pa to odreče, ker si je upala podpreti LGTB skupnost. Za podporo NVOjev potrebujete širino razmišljanja gospa, ki je Vi nimate. Kaj več od žaljenja ne premorete, tipično desničarski komentar.
Kraševka
Imate prav. Levici manka zdrave kmečke pameti. Toda Golobu taka družba ugaja, sicer ne bi šel z njimi v koalicijo.
rasputin
“Odpoved pogodbe za boxerje kaže, da je politično ugajanje Levici pomembnejše kot varnost vojakov.”
***
Ukrajinska vojna je pokazala, da je oklepnim vozilom odklenkalo. So lahka tarča tako za pehoto kot drone, zato je njihova uporabnost zelo zmanjšana. Vojna v Ukrajini je dala ponovno veljavo topništvu in pokazala na učinkovitost dronov.
Tonin bi storil veliko bolje, če bi ne podpisal pogodbe v času, ko je Janševa vlada opravljala le še tekoče posle, ob opzorilu zmagovite koalicije, naj pogodbe ne podpiše.
Tehnicol
Oklepnim vozilom je odklenkalo samo na način kot jih uporabljajo nesposobni ruZi. Torej da se vozijo sama zase po sovražnikovem ozemlju, brez podpore pehote in letalstva. Takrat so res lahka tarča vsakega, ki ima 5 minut časa in primerno orožje.
kzupanc
Deloma se lahko strinjam. Pa EU bi morala kot celota z izjemno hitrostjo investirati v najmodernejša letala, letalonosilke, jedrske podmornice ipd. In seveda izjemno moderne medcelinske rakete z jedrskimi konicami ter obrambne sisteme za sestrelitev nasprotnikovih v vesolju. Prav tako bi morala investirati stotine milijard v vesoljsko tekmo za Luno, Mars in podobno.
Tehnicol
Pravi se oglaša. Tebi je ruZofilija oziroma putinofilija že popolnoma požrla možgane...tudi invazije na suverene narode so slabe, razen če jih izvaja ruZija mar ne? Potem je vse pravičniško in pod pretvezo ''zaščite'' manjšin, sicer pa super izgovor za napad.
korosec.france
Katastrofična bizarnost in antidržavni kriminal težke kategorije!
------------------------------------------------------------------------------------
Če zdaj ne bo interpelacije, pazi, tudi predsednika vlade in , če ne bo kazenskih prijav s strani
Opozicije, potem jim povem, da naj utihnejo za vedno in se spokajo domov.
kdorkoli
PV si zasluži interpelacijo že za izbiro ministrov v tej "vladi". Umestitev takih nesposobnežev v vlado je namreč z vidika državne varnosti čista sabotaža, pravzaprav veleizdaja...
Peter Klepec
Interpelacije so slovenska folklora, kjer se stalno predpostavlja, da obstaja neka osebna, individualna politika posameznikov. Vsak minister izvaja politiko vlade, koalicije. Ce je ne bi, bi ga ze koalicija sama morala skenslati. Gre torej za odgovornost vlade in ne tega ali onega gospoda ali gospe. Ta mentalni refleks izhaja se iz yugo casov, ko se je zmotno mislilo, da bo ta ali oni politik kaj spremenil. Ta miselnost je cloveska, ker je nekako duhamorno, ce bi mislili, da je rezim nek nepremagljiv blok, kjer posameznik ne more narediti nicesar. In vendar je to ravno sedaj v SLO evidentno. Bivsi rezimski blok se je vzdignil kot fenix iz pepela. Posamezniki so samo kolesca v bloku. Vsi ti posamezniki so zraven, ker ce ne bi bili, bi bili nic.
Kraševka
Imate prav. To kar sedaj dela ta ekstremno LEVA vlada - vse sliči na ANTIDRAŽVI KRIMINAL.
uros.samec
Slovenska vlada ima proračun kakršnega ima, povsem logično je bilo že od velikih požarov in suše v državi naprej, da se ta nakup ne bo izpeljal, to sem tudi takrat komentiral. Slovenci preprosto ne bi požrli metanja denarja v to železje, za katerega dobra polovica meni, da je nekoristno. 400 milijonov je preveč, poleg tega so izjemno slabo opremljeni, niti jih ni zadostno število. Doma niso uporabni, da bi pa toliko denarja metali v Nato se mi zdi pa v teh razmerah, ko je Bruselj pripeljal EU na rob propada bolano. Ampak to je le moje mnenje, prepričan sem, da bodo ostali iskali drugačne razloge za odstop. To je nakup, ki koristi zgolj Natu, v ničemer pa ne rešuje pripravljenost SV na obrambo domovine.
MEFISTO
Nisi pomislil, s čim se bomo branili, če tudi nas napade Vladimir Grozni? Vsi namreč ne bomo prestopili na okupatorsko rusko stran!
Madison
"...na..ne rešuje pripravljenost SV na obrambo domovine." ******* Imate prav, Uroš Samec, domovino bo lastnoročno branil butalski minister Serpentinšek sam, ko bo našel tisto svojo puško, ki jo je odvrgel v koruzo. Pa magari če se bo naokoli vozakal s traktorjem ali še bolje, s frezo.
Tehnicol
uros.samec, po novem še strokovnjak za obrambo.
kzupanc
Slovenija in cela EU bi morala za najkakovostnejšo vojaško opremo vsaj naslednjih 10 let namenjati 5%, nato pa 3-4% BDP. Da bi se vsaj do leta 2050 po vojaški moči izenačila z ZDA ali s kako drugo takrat največjo silo. Pa je nekaterim še teh bednih dober 1% preveč. Naj vas po***a Putin!
romanos1
Ne nakladaj!
APMMB2
Prostovoljno smo vstopili v zvezo NATO. Za vstop je bil razpisan referendum, na katerem smo se z več kot ustavno večino odločili, da postanemo del največe vojske na svetu. S članstvom za katerega si morda glasoval tudi ti uroš. samec smo sprejeli obvezo, da v sestav NATO prispevamo dva bojna bataljona z zahtevano opremo in oborožitvijo. Od tega je minilo že mnogo časa in obljube Slovenija še vedno ni izpolnila.Dva opremljena bataljona je zadnji obljubil Marjan Šarec, takrat predsednik vlade. Njegov naslednik Matej Tonin je samo nadaljeval realizacijo obljube.V Slovenski vojski so pripravili pogoje za nabavo potrebne opreme, vozil in oborožitve.Povdarjam v slovenski vojski, ki ji nihče ne more očitati nestrokovnosti.Odločili so se za nabavo boxerjev.Pri opremi je zelo važna kvaliteta, saj ta v prvi vrsti varuje vojake in mislim, da je varovanje vojakov prva in najvišja skrb države.Razen varnosti je važna tudi borebena učinkovitost. Oboje je pogojeno s ceno, vednar se pri nabavi tovrstne opreme gleda najprej na varnost,nato na učinkovitost in je cena šele na tretjem mestu.Pomambna pa je zaveza, ki jo je Slovenija dolžna izpolniti. Ali je pošteno uživati varnost pod Natovim dežnkom in za to nič ne prispevati? Ča je za slovensko vlado to vrlina, potem vemo, da imamo nepošteno vlado, ki je prezira vredna. Pa gremo še naprej: Odpoved pogodbe bo državo stala 70 mio. Ta denar bo plačala nesojenemu dobavitelju, da ne bo dobavili vozil. Se pravi gre za čisto izgubo, ki jo je povzročila vlada z dr. Golobom na čelu. Ali bo dr. Golob škodo poravnal iz svojega žepa? Ne, poravnali jo bomo vsi, tudi tisti, ki ga nismo izvolili in ga ne cenimo,saj to ni edini kiks, ki ga je povzročil v samo stotih dneh vladanja. Koga lahko Golob prepriča, da bo za več kot 20% nižji ceni opreme, dobil enakovredno opremo in vozila?To je nemogoče in nas vlada, predsednik in minister zavajajo. Dobrih sto dni je minilo in smo že sredi afere, ki terja zamenjavo ministra in oster opomin predsedniku vlade. Naj opozorim še na ena nesramnost. Za nabavo vojaške opreme je kompetenten naročnik edino vojska. Vojaki se spoznajo na to, kakšno opremo potrebujejo. Oni so stroka. In vlada je ponižala vojsko in vojaško stroko.Vladi, da dela strokovno ni več mogoče zaupati. To je posledica te nesrečne nabave. Nesreča je še večja, ker se vlada norčuje iz države.Takšnega norčevanja si ne more privoščiti noben diktator niti v banana republiki.Golob se norčuje iz nas državljanov in blati državo.Ob sebi ima trdno vojsko svojih vernikov, ki jih bo prisili, da norčevanje podprejo. Kam to vodi? Ali se Slovenci zavedajo, koga so izvoili?
Madison
"Slovenska vlada ima proračun kakršnega ima, povsem logično je..." ******** Uroš Samec, ugotovili ste (kar je tako ali tako samoumevno!) da ima slovenska vlada proračun, kakršnega ima. Ob tej ugotovitvi vam ni potegnilo, kar je logično in sicer, da je pri takem proračunu, kot ga ima vlada, skrajno nesmiselno in neutemeljeno, da je preklicala pogodbo z Nemčijo o nakupu vozil, ki jih slovenski vojaki nujno potrebujejo! Tako je namreč vlada, za prazen nič, skurila v zrak najmanj 70 milijonov evrov iz proračuna! Res me zanima, kako bosta Serpentinšek in Holopček v proračun vrnila zapravljenih 70 milijonov evrov?? Od kod bosta vzela, da bosta v proračun vrnila ta denar in, kot obljubljata, še dodatno prihranila pri naslednjem načrtovanem nakupu?? Ali bosta sprešala slovenske davkoplačevalce, da bosta iz nas iztisnila desetine zapravljenih milijonov?? Zanima me, katere in čigave zastarele in že odpisane škripe bosta nabavila, da bodo te cenejše od nemških Boxerjev? Kajti če njun nakup ne bo mnogo cenejši od 70 milijonov, kupljena vozila pa ne bodo mnogo boljša od nemških osemkolesnikov, čemu ga sploh biksata s kenslanjem pogodbe z Nemci?? Saj si lahko predstavljate, kaj si bodo v Nemčiji odslej mislili o Slovencih, kajne? Da smo nezanesljivi sogovorniki, s katerimi pri sklepanju poslov ni smiselno zapravljati veliko časa, ker se sklenjenih pogodb itak ne držimo - podobno kot Putin in putinisti!
Peter Klepec
Re"...kot glede nalog, ki jih bodo lahko vozila opravljala na našem terenu...." Slovenija je predvsem NATO. Boxerji so potrebni za delovanje v sklopu NATOa. Ker SLO nima nobenih zunanjih mej glede na NATO, je uporaba cele slovenske vojne za "obrambo domovine" dokaj neverjetna. Razen, ce bo kaksen slovenski vladar uporabil vojsko proti svojemu lastnemu ljudstvu, kar je pa bolj verjetno, ker se je ze zgodilo v slovani slovenski zgodovini. Od NOB naprej.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Ja, tole je pa res sramotno s strani - Golob ne"SVOBODA" VLADE. l.R. jANEZ kk
P.S.
NAJ ŠE TO DAJO NA REFERENDUM.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.