RTV zaradi upada gledanosti pripravlja spremembe programske sheme, zaposleni protestirajo

Vir: Wikipedija

Znane so načrtovane spremembe v programski shemi RTV Slovenija, ki jih pripravlja novo vodstvo. Za prihodnje leto se obeta večje število sprememb, ki pa jih mora potrditi še Programski svet, ki se bo glede tega sestal 29. novembra. Prav zaradi sprememb so že oktobra s položajev odstopili odgovorna urednica informativnega programa ter še trije uredniki, ki pa vseeno ostajajo zaposleni na RTV Slovenija.

Ključne spremembe so v tem, da se del informativnega programa prenaša na drugi program TV Slovenija, 75 % časa med 20. in 22. uro na prvem programu pa bo namenjenega kulturnemu in umetniškemu programu.

Iz protesta so anonimni zaposleni na RTV Slovenija pripravili peticijo proti spremembam.

Gledanost RTV najnižja v zgodovini, informativni program po mnenju ljudi dolgočasen in pristranski

Predlog produkcijsko-programskega načrta RTV Slovenija za leto 2022 že več časa buri duhove. Določeni deli osnutkov že nekaj časa krožijo v javnosti, zdaj pa je znan konkreten celovit predlog. Nekatere pripombe javnosti in zaposlenih so bile upoštevane pri zadnjem predlogu, a so zaposleni kljub temu proti spremembam pripravili peticijo.

Vodstvo RTV Slovenija ugotavlja, da je gledanost programov, posebej informativnega programa RTV Slovenija, zgodovinsko nizka. Gledanost TV Dnevnika je v primerjavi z letom 2003 upadla s 44 % na 21 % gledalcev, Odmevov s 35 % na 14%, trend padanja pa beležijo vse informativne oddaje z izjemo prvega dnevnika. Za primerjavo, po istih podatkih oddajo 24ur na POP TV gleda 39 % gledalcev, 24ur zvečer pa 27-odstotni delež.

Nadalje je raziskava Mediane, ki jo je naročila RTV Slovenija, ugotovila, da gledalci »novic ne spremljajo na TV Slovenija predvsem, ker so dolgočasne in nezanimive, se pogosto ponavljajo, ker na splošno ne gledajo TV ali novic na TV, ker nimajo časa in ker ocenjujejo poročanje za pristransko.« Na TV Slovenija 1 med TV programi najprej pomisli 18 % gledalcev, na TV Slovenija 2 pa le 1,8 %.

V luči iskanja večje gledanosti ter hkrati tudi racionalizacije poslovanja RTV za prihodnje leto pripravljajo opazne spremembe, zagotavljajo pa, da se informativni program ne bo krčil. Se pa 7 oddaj s prvega prestavlja na drugi program.

Ukinjanje nekaterih oddaj, selitev več informativnih program na drugi program

Katere so ključne spremembe? Po načrtih vodstva se ukinjata oddaji Dnevnikov izbor in Politično s Tanjo Gobec. Namesto njiju bo tudi med vikendom na sporedu Slovenska kronika in Kultura. Oddaja o zunanji politiki Globus se ukinja, vendar bodo zunanjepolitične vsebine pogosteje zastopane v novem informativnem bloku na drugem programu vsakodnevno med 20. in 22. uro. Vodstvo RTV zagotavlja, da se bo pokrivanje zunanjepolitičnih dogodkov povečalo za 63 %. Ukinjata se tudi oddaji Slovenija v letu in Svet v letu – pregled dogajanja v Sloveniji in svetu v preteklem letu.

Informativne oddaje Dnevnik, Odmevi in Prvi dnevnik ter Poročila ob 17h bodo za nekaj minut krajše. Ekipa Ekstravizor se združuje z ekipo Tarče, ki je trenutno izrazito kadrovsko podhranjena, število oddaj ekstravizor pa se z letošnjih 4 dviguje na 10.

Če bo nova programska shema na Programskem svetu potrjena, se na drugi program selijo oddaje Intervju, Zrcalo tedna in Utrip. Slednji se tudi podaljšuje s sedanjih 15 na 30 minut. Na drugem programu dodajajo tudi poročila ob 20h in 21h ter informativne oddaje o zabavni kulturi, znanosti in tehnologiji, zdravstvu, boju proti kriminalu, potrošnikih in gospodarstvu. Namesto oddaje Moje mnenje in Na tretjem se pripravljajo nova soočenja.

Število oddaj Tednik, Studio City in Tarča ostaja nespremenjeno, zaradi tega pa bodo soočenja v supervolilnem letu prestavljena na drugi program TV Slovenija. Preoblikovanje bodo doživele tudi jutranje novice, ki bodo po novem pripravljene v prenovljenem konceptu oddaje Dobro jutro. Poleg torkovega večernega termina za dokumentarne filme bo dodan še četrtkov termin.

Zaposleni RTV Slovenija so proti spremembam

Zaposleni na RTV Slovenija so, kot je poročal Požareport, danes pripravili novo peticijo o premisleku glede PPN 2022. Kritični so do krajšanja informativnih oddaj in ukinjanja oddaje Politično s Tanjo Gobec ter Dnevnikov izbor. Posebej so kritični tudi do ukinitve oddaje Globus, prenosa jutranjih poročil na drugo uredništvo in selitve informativnih oddaj na drugi program. Kljub povečanju količine zunanjepolitičnega programa pa nobena oddaja na drugem programu ni predvidena kot povsem zunanjepolitična.

Skrbi jih predvsem dejstvo, da drugi kanal prenaša tudi športne dogodke, torej so druge oddaje na tem programu podvržene urniku športnih prireditev in je posledično termin oddaj precej nestalen. Skrbi jih, da bi s premikom izgubili še več gledalcev. Prav tako nasprotujejo povečanju števila oddaj Ekstravizor s 4 na 10 brez povečanja ekipe raziskovalnih novinarjev.

Na splošno ocenjujejo, da je prenova programa eksperiment, ki ga vodstvo pripravlja brez ustreznih raziskav in analiz. Selitev informativnega programa na drugi program, ki je sicer športni, ocenjujejo za nesprejemljivo.

Spremembe so nujne, a so tudi ustrezne?

Da programska shema potrebuje spremembe, je jasno, saj gledanost pada. Vprašanje pa je, ali so spremembe, ki so trenutno predlagane, ustrezne. Spreminjanje terminov in prestavljanje na drugi kanal morda lahko prinese večjo gledanost drugega programa, vprašanje pa je, če ne bo s tem RTV v resnici izgubila še več gledalcev.

Vprašanje je tudi, ali bo zgolj sprememba terminov in dolžin oddaj dovolj. Padec gledanosti gre z roko v roku s padcem zaupanja v RTV Slovenija, pri čemer je to izrazito nizko pri volivcih strank desno od sredine ter precej nizko pri neopredeljenih.

Bistveno pomembnejše je zato, da se izboljša način poročanja, skrb za nepristranskost in uravnoteženost ter kakovost informacij, ki jih RTV daje v javnost. Potem bo tudi gledanost verjetno zrasla. Ali bo omenjena sprememba prinesla tudi premike v to smer, pa je drugo vprašanje.

29 komentarjev

  1. Uničilo jih je pristransko poročanje. Ljudje nismo glupi. Pa Zlatkota z izrezano masko so vrteli v prajm tajm, zaradi takih blesarij ljudje sedaj umirajo, ljudje imajo kronične posledice zaradi kovida. Zakaj je bilo treba medijsko podpirati bolane proteste?

    V službi resnice? Ali v službi ustarjanja javnega mnenja v prid globoki državi?

    Novinarji, izgubili ste zaupanje. Je bilo res tega treba? Začnite pri resnici in za pravičnost, ne za tajkune in gazde.

  2. Protestirajo zaposleni in pišejo anonimna pisma. Očitajo spremembe brez analiz…
    Vsakemu šolarčku je jasno, da ob tako izgubljenem zaupanju sledijo spremembe ali propad. Razen priviligiranim in “utrujenim” od skrbi, kako poskrbeti za pravo stran in prave ljudi. Namen, fantje in dekleta, zakaj hodite v službo na RTV ni v zadovoljevanju lastnih interesov, marveč v tem, da sestavljate paleto zgodb in informacij predvsem povezanih z dejstvi in resnico. Ta dva vaša sopotnika pa sta verjetno v Covid časih in že prej začela delati od doma. Brez interneta in telefona, da ne motita vaših zavajanj in polresnic. Ko prideta nazaj v vaš kolektiv, se bo gledanost čudežno dvignila.

  3. RTV SLO je povozil čas! Parna lokomotiva je zastarela in vlagati v njen razvoj je nesmisel. To vedo ajznponarji in Rtvejevci se morajo navedati, da je tudi njih povozil čas in se morajo temeljito reformirati.
    Dva vzroka za temeljite reforeme sta. Najprej finance, ki so v Sloveniji izrazito neenekomerno porazdeljene in to v škodo RTV. Gre za denar iz naslova reklam, ki jih je večinoma deležen POP TV. Zakaj je tako, se mora vprašati pred vsem vlada. Ali so mehanizmi in zakonodaja pravilno usmerjeni?
    Drugi problem pa je dejstvo, da se pojavlja vse več manjših TV, ki so konkurenca veliki nacionalki. Zato si mora nacionalka najti prostor pod socem, kjer mali ne morejo konkurirati. Gre za produkcijo programov, ki jih male TV hiše ne zmorejo producirati, lahko pa jih nacionalka in ta mora producirati oddaje, ki so zanimive za male ter jih malim ponujati. Bodisi kot koprodukcijski program, bodisi kot plačlive oddaje.Koprodukcijo smo si lahko ogleali med RTV in POPTV. Oddaja ravno ni bila vzor, lahko pa je začetek nekaj novega.
    Seved pa je potrebno hišo RTV temeljito prezračiti. To pa se lahko izvede le tako, da se temeljito pripravi načtr za bodočnost in za izvedbo novega načrta povabi k sodelovanju tiste, ki so spsobni tak program izvesti.
    Vzor, kako se to naredi naj bo policija, ki je razrešila vse načelnike in jih pozvala, da se ponovno prijavijo . Mnogi se tresejo, ker niso prepričani, da bodo ponovno imenovani.
    Kaj bi se zgodilo na RTV SLO, če bi se vodstvo odločilo odpovedati službo vsem urednikom in bi jih preko filtrov na novo imenovali? Bi bilo zanimivo!

  4. Rošade programov jih ne bodo rešile. Se strinjam z g. Mihaelom: pokopalo jih je izrazito pristransko poročanje. Zaupanje se ne bo vrnilo v enem letu.
    Mene je poleg tega še motilo arogantno obnašanje voditeljic. Zato javne RTV že dolgo ne gledam (razen nekaterih športnih dogodkov na TV2). Plačujem pa :((. Ne upam, da ne bi.
    Razvedrilne oddaje so tudi več ali manj poden, vsaj zame.

  5. RTV Slovenija ne potrebuje ukinitev RTV prispevka, temveč kvečjemu več sredstev. Potrebuje pa temeljito čiščenje politično motiviranih novinarjev. Zakaj naj bi oddaja Studio City ostala? Marcel Štefančič je izpet in prazen kot pločevinka Coca Cole. Povedati nima več ničesar, razen stalnega udrihanja po desni vladi, skupaj z Cirmanom, ki ga stalno vabi v goste. Osebno nisem videl posebne vrednosti oddaje Politično s Tanjo Gobec, Odmevi pa so sploh povsem nepotrebni.

  6. Samo še nadalnji padec gledanosti jih bo streznil in morda celo pridejo do prave diagnoze in po tem prave kurative. Tole napovedano žongliranje pa ne spremeni nič.
    Jaz sem jih nehal gledat v času zadnje volilne kampanije, ko so od sogovornikov izsiljevali izjave oziroma zaklinjanja, da se z SDS ne bodo družili ( in to v parlamentarni demokraciji). In jih ne pogrešam. Od POP pa je prebavljiva samo vremenska napoved. Trenutno je še najboljši informativni program Planet TV.

  7. Takšnega “nacionalnega” oziroma protislovenskega RTV medija Slovenija ne potrebuje. Ne samo, da je program enostranski in podpira samo nacionalsocialistične, komunistične ter jugoslovenarske poglede na svet, ne RTV je tudi aktivni nacionalsocialistični promotor v službi rdeče buržuazije ( 70% “doktorjev” Univerze Edvarda Kardelja in njihovih sodelavcev v LJ proizvede natanko NIČ dodane vrednosti, na svoje račune pa prejemajo astronomske vsote) in komunističnih kapitalistov ( člani F21 in njihovi izbrani nasledniki) ter mafijskega podzemlja. Na tem nacionalsocialističnem mediju je tudi najmanj 60% preveč zaposlenih, ki za pristranski politični aktivizem ali pa celo za molčanje prejemajo nagrado v obliki RTV naročnine, ki jo državljani prisilno plačujemo s položnicami in z dragimi tarifami kabelskih operaterjev, ki bi bile lahko za polovico nižje, če bi uporabniki lahko dejansko plačevali tisto kar gledamo. POP TV, Kanal A in RTV naprimer na lastno željo ne moreš izločiti iz plačane programske sheme. Čista medijska diktatura !!!

  8. Imajo Oddaje,ki jih delajo le za to,da po minutaži dosežejo neko uravnoteženost.Reklamirajo jih ne,čeprav bi jim te oddaje dvignile gledanost.Delajo pač vse,da nekaterih stvari ne bi izvedelo širše občinstvo.Takih oddaj tudi za plačilo ne dajo drugim TV hišam.To početje bi moralo zadostovati,da se koga pokliče na odgovornost.

  9. Preprosto, preveč zaposlenih in preveč družinskih povezav na RTV.
    Dokler se bodo napajali iz obveznih naročnin, bo medijska leva krajina takšna, kot je.
    Zavajanje in podtikanje, to je njihovo glavno sporočilo. Kdo jih sploh še gleda? Plačevati pa jih moramo.

    Ploskala bom tistim, ki bodo pristopili k REFERENDUMU – proti obvezni naročnini!
    Naj jih plačujejo tisti, ki jih gledajo in polovico “delavcev” oziroma aktivistov, takoj odsloviti.

  10. RTV niso samo poročila, ki so se strinjam slaba. Strah zbuja bolj dejstvo, da se zna zgoditi da bodo začeli vrteti še več poneumljajočih oddaj z narodno zabavno glasbo itd. RTV ima sicer, kar se tiče dokumentarcev, kmetijskih oddaj, izobraževalnega programa zelo dobro kvaliteto Isto velja za ARS itd. Ne moremo zaradi novi uničiti celega RTV, če naredimo to dobimo 24 ur in neumne ljudi, ki so obsedeni z reality showi.

  11. Nenehno privilegirani državni uslužbenci na državni TV Slovenija se po ustanovitvi medijsko mnogo bolj učinkovite ter kadrovsko mnogo bolj fleksibilne Pop tv (in še vse do danes) niso bili sposobni soočiti z dejanskim stanjem na odprtem in konkurenčnem medijskem tržišču ter z artikuliranjem lastnih strateških prednosti in slabosti javnega zavoda na njem.
    Takoj so začeli najbolj komercialno tekmico nekritično in po bližnjicah posnemati v mnogih programskih sestavinah in spektakularnih medijskih zlorabah.
    Zanemarili pa so prav tisto področje, ki ga komercialno ambiciozna zasebna televizija nikoli in nikdar ne bo razvijala.
    Porazno so zanemarili svoje posebne pristojnosti, naloge in ambicije javne televizije na področjih izobraževanja, znanosti, umetnosti, kulture, kulture narodnostnih skupnosti v RS, ter se zmotno ter precej udobno in pridobitniško konkurenčno preusmerili na področje informativnih programov, športnih programov in t. i. televizijskega zabavništva in zabavljaštva po najbolj preverjenih vzorcih poneumljanja in uspavanja množic.
    Informativna programa državne TVS in najvplivnejše zasebne komercialne družbe Pop tv sta postala nenavadno podobna in politično domala enako aktivistično usmerjena, zaradi česar ne preseneča, da sta se povezala v nedavni skupni oddaji in da napovedujeta celo nadaljnje skupne projekte predvolilnega političnega dresiranja množic. Načini in metode politično motiviranega hujskanja ter neprofesionalnega političnega navijaštva so postale zaznaven del obeh informativnih programov, zaradi česar je opazno upadanje gledanosti informativnih oddaj posnemovalsko drugo-razredne TVS logično in pričakovano.
    Na srečo, se pojavljajo novi ponudniki informativnih programov tudi izven privilegirancev, ki so prisesani na obvezne plačnike naročnine RTVS, ter izven najbolj agresivne zasebne medijske hiše. Strinjam se s tistimi, ki ta čas najbolj cenijo in spoštujejo uredniški in zgledni novinarski profesionalizem na Planetu TV ter najdejo, na srečo, marsikaj pozitivnega in zdravilnega proti enostran(kar)ski agitaciji in propagandi TVS in POP TV tudi na drugih zlahka dostopnih domačih in tujih, bistveno bolj profesionalnih in gledalcu prijaznih televizijah.
    Nepodpisani “vstajniki” oz. uporniki iz IP uredništva na državni TV Slovenija so zelo podobni tistim kmetom, ki se sprva niso bili pripravljeni in sposobni prilagoditi proizvodnji in prodaji na skupnem trgu EU. Ve se, kateri so ostali in obstali in ve se, da so obstali le tisti, ki so se bili pripravljeni in sposobni z vsem svojim znanjem in prizadevanjem – poslovno prilagoditi.

  12. Samo norec bi vzel nacionalki denar, potem pa še zahteval boljši program v medijski krajini, ki je že tako nagnetena z bogatimi zasebniki. Tistih 13 eur ni plačilo le za nakladača Štefančiča, niti za nadutega Berganta, ki si upa dvigniti glas nad predsednikom vlade, pa tudi ne za obupno tečnobo Eriko. Jemanje sredstev bo uničilo vse tisto dobro kar nacionalka nedvomno ima. Odličen otroški program, odlične dokumentarce, dober izbor filmov in literarnih serij, pa ne pozabimo na številne športne prenose, ki jih je že sedaj vse manj. Ne vidim logike v tem, da se vse to uniči, le zaradi dejstva, da nihče ni zmožen uravnotežiti uredniško politiko.

  13. Ja, na kratko in jedernato, ukinitev prispevka-naročnine za RTV SLO bo BOŽJA kazen za medijske politične aktiviste in njihovo pristranskost, ki pravtako ogroža demokracijo in vladavino prava v Sloveniji,
    vse skozi se jih je na to opozarjalo, vendar so se na to požvižgali, torej, kar so si skuhali, naj pojedo.
    Skratka, obdajali so jih občutki nedotaklivosti, napaka.

  14. Na žalost politično pristransko uredništvo dnevnoinformativnega programa dela izjemno škodo nekaterim drugim izobraževalno-kulturnim vsebinam na RTVSlo, ki so, kot je povedal komentator ‘lešnik’ velikokrat produkcijsko in vsebinsko dobre. Ampak to morajo zaposleni interno razčistiti, če pa so pač “talci” političnih aktivistov in to (do)pustijo, se morajo soočiti s sposledicami, kot sta so zmanjšana gledanost in bistveno večja kritičnost javnosti do celotnega kolektiva RTVSLo.

  15. Kot da zaposleni ne verjamejo, da so oddaje dolgočasne. Nekoč je bilo več umetniškega programa, več glasbe, več novic iz tujine, zdaj pa le govoričenje ostarelih dam. Pa brez zamere, tudi sama sodim mednje, a televiziji res manjka svež veter in kritična presoja stvarnosti.

Komentiraj