Plačanci in prostovoljci, Sirci in Čečeni: koga vse srečamo na bojiščih v Ukrajini?

vir: YT, DW

Čeprav vojna v Ukrajini predstavlja spopad dveh največjih evropskih vojska, pa se na tamkajšnjih bojiščih bojuje tudi večje število pripadnikov oboroženih struktur, ki niso del rednih sil ene ali druge države. To so lahko vrhunsko usposobljeni plačanci iz zasebnih vojaških podjetij ali pa tuji prostovoljci, ki v vojni vihri bolj ali manj uspešno demonstrirajo svoje bojevniške veščine. Kdo so ti ljudje in s kakšnim namenom se udeležujejo vojne?

Od začetka vojne je bilo slišati mnogo domnev o njihovi prisotnosti v Ukrajini, pred dnevi pa so to britanski obveščevalci tudi potrdili: rusko zasebno vojaško podjetje Skupina Wagner (rusko Gruppa Vagnera) je v Ukrajini prisotno z okoli 1.000 pripadniki. Gre za podjetje, registrirano v Argentini, saj obstoj tovrstnih struktur ruska ustava prepoveduje. Štab se nahaja v bližini ruskega mesta Krasnodar, kjer je tudi glavni center za usposabljanje, uradno sicer registriran kot otroški počitniški tabor.

Od nacistov do Arkanovih tigrov

Kot najprepoznavnejšega izmed ustanoviteljev podjetja viri navajajo nekdanjega pripadnika ruskih specialnih sil Specnaz in podpolkovnika vojaške obveščevalne službe GRU Dmitrija Utkina – Wagnerja, sicer veterana iz čečenskih vojn. Zahodni mediji so pred časom izpostavljali njegove tetovaže z domnevno nacistično simboliko.

“Zaposleni” so ognjeni krst doživeli leta 2014 v Donbasu, ob zavzetju Krima pa naj bi po mnenju analitikov ravno oni tvorili neoznačene enote ruskih sil (redna vojska bi bila bolj izpostavljena tako mednarodni javnosti kot pravni odgovornosti).

Wagner po dostopnih podatkih šteje od pet do šest tisoč mož, od katerih je 95 % ruskih državljanov, svojo “obrt” pa opravljajo za plačilo do 2.500 ameriških dolarjev mesečno. Do danes so “branili interese Ruske federacije” predvsem v Siriji in v več afriških državah.

Omeniti velja dve enoti, ki po dostopnih virih delujeta znotraj podjetja: enoto bosanskih Srbov Serb pod vodstvom nekdanjega pripadnika Arkanovih tigrov Davorja Savičića ter enoto Rusič, namenjeno bojevanju v Donbasu. Slednjo mediji povezujejo s skrajno desnico in nacistično ideologijo. Njihovo delovanje v Ukrajini v zadnjih dneh naj bi poleg izvidovanja in saboterstva obsegalo tudi operacije lažne zastave (false flag operation), ki naj bi ruski vojski dala opravičila za “povračilne ukrepe”.

Čečeni z velikimi izgubami?

Drugo rusko paravojaško železo v ognju predstavljajo Kadirovci, Čečenska milica pod vodstvom Putinovega tesnega zaveznika Ramzana Kadirova. Ti naj bi sloveli po brutalni krvoločnosti, trenutna prisotnost v Ukrajini pa ni prva, kjer se bojujejo na strani Putina. V času ruskega napada na Gruzijo leta 2008 so predstavljali velik del pehote, ki so jo s težkimi orožji podpirali Rusi, leta 2014 so bili prisotni v Siriji, v letih 2014–15 pa tudi v Ukrajini. Milica je bila deležna obtožb kršenja človekovih pravic in kriminala tako v mednarodni skupnosti kot v domači Čečeniji.

A čečenska prisotnost za sedaj ni obrodila pričakovanih sadov. V prvih dneh vojne se jih je po podatkih ukrajinske obveščevalne službe SBU okoli 450 skušalo izkrcati na letališču Hostomel, a so se bili zaradi ukrajinske obrambe prisiljeni umakniti. Naknadno jih je okoli 1.200 vstopilo v državo iz Belorusije.

Njihove zadolžitve so fokusirane predvsem na zatiranje odpora proti Rusom (protivstajniške dejavnosti, patruljiranje). Mediji pogosto poročajo o njihovi aktivnosti v Mariupolju, kjer naj bi zagrešili tudi zločine nad civilisti. A po zadnjih sicer nepotrjenih  ukrajinskih podatkih naj bi se zaradi velikih izgub vračali domov. Omenimo še, da se Čečeni bojujejo tudi na strani Ukrajincev; gre predvsem za podpornike Ahmeda Zakajeva, velikega nasprotnika voditelja Čečenije Kadirova.

Sirci odplačujejo dolg Putinu

Ob sorazmernih neuspehih ruskih sil je Vladimirju Putinu na ukrajinska bojišča uspelo pritegniti okrepitve iz Sirije. V veliki meri je to posledica dejstva, da gredo zasluge za zmago nad ISIS-om in s tem tudi ohranitev vladavine Bašarja al Asada prav ruski vojski. Sirska vojska zato izvaja rekrutacijo za ukrajinsko fronto med izkušenimi vojaki (pripadniki vojske in provladnih milic), katerim je največja motivacija denar. Kot navaja Guardian, je nek sirski borec pojasnil: “Vem, da tvegam svoje življenje. A danes je življenje vredno toliko. Če tam umrem, bo vsaj moja družina lahko živela.”

Plačanec naj bi tako v Ukrajini zaslužil med 600 in 3.000 ameriškimi dolarji na mesec; prej je zaslužil 15 dolarjev na mesec. Syrian Observatory for Human Rights poroča, da se je že v začetku akcije prijavilo 40.000 pripadnikov, Rusi pa naj bi jih sprejeli do 16.000.

Rusi na strani Ukrajine

Tujci pa se bojujejo tudi na strani Ukrajine. Mednarodna legija teritorialne obrambe Ukrajine je tako sprejemala vsakega, ki ima predhodno vojaško ali medicinsko znanje, dokazila pa lahko predloži na ukrajinskem veleposlaništvu. Število pripadnikov trenutno ni znano, v začetku marca pa je ukrajinski zunanji minister Dmitro Kuleba sporočil, da se je za boj prostovoljno javilo okoli 20.000 tujcev, od katerih je bilo sprejetih 16.000.

Legijo tvori več enot v sestavi, in sicer: Kanadsko-ukrajinska brigada (bivši kanadski vojaki), dva beloruska bataljona Pahonia in Kastuš Kalinovski, Gruzijska legija, čečenska bataljona Džohar Dudajev in Šejk Mansur in Normanska brigada (pripadniki iz zahodnih držav). Posebno velja omeniti legijo Svoboda Rusiji, kjer se za Ukrajino bojujejo nekdanji pripadniki ruske vojske, pa tudi Belorusi in Poljaki.

Pravni status enote še vedno “visi v zraku”. Države, ki svojim državam prepovedujejo bojevanje v tujih vojskah, so sicer večinoma zagotovile amnestijo, a Rusija je opozorila, da tujcev na strani Ukrajine ne bo obravnavala v skladu s humanitarnim pravom, ki določa ravnanje z vojnimi ujetniki.

Zlata jama za pogodbenike

S stopnjevanjem vojne pa je rasla tudi priljubljenost uslug zahodnih vojaških podjetij v Ukrajini. Na spletnih straneh, kot je npr. Silent Professionals, se oglašuje kopica služb z dobrim plačilom, ki zahtevajo bojne veščine. Profesionalci se tako lahko prijavljajo predvsem na naloge reševanja in varovanja ljudi z najbolj ogroženih območij.

Gre torej za izvajanje evakuacij, pri katerih je potrebno varovanje na visoki ravni. Kot je povedal kanadski strokovnjak Robert Young Pelton, so izvajalci plačani od 1.000 do 2.000 dolarjev dnevno (plus dodatki), ob reševanju večjih skupin ljudi v daljšem časovnem obdobju pa cena projekta lahko naraste tudi do šest milijonov dolarjev.

So ti ljudje plačanci ali pogodbeniki? BBC poroča, da se izvajalci tovrstnih operacij v Ukrajini ne bojujejo in so podvrženi zakonom svojih matičnih držav. Meja med plačancem in pogodbenikom, ki varuje, je zelo tenka (izvajajo namreč skoraj identične dejavnosti); gre torej bolj za željo naročnika in odločitev izvajalca, za kakšno obliko delovanja se odloči.

 

 

 

 

 

 

56 komentarjev

  1. Na srečo jih mi ne srečujemo…
    Zelo pa se mi smili ukrajinski narod, ki ga koljejo taki zločinci, plačani morilci !
    Ljudje, ali čutite moro ki je nad nami ?
    Najprej 2 dobri leti smrtno nevaren covid, zdaj podivjani Rusi Stalinovega dvojčka Putina, in za nameček še strahotno nenormalno stanje duha v SLO ! Kjer se mora nekdo, ki odlično dela v korist ljudi na volitvah “bati” lažnivcev in rušilcev,…Ki imajo zaveznike v naplahtanem in nehvaležnem, trapastem folku…
    Kaj se nam še lahko zgodi ???

    • Če se ti res smilijo Ukrajinci, potem upoštevaj, da poteka v Ukrajini že 8 let državljanska vojna in etnično čiščenje, v katerem umirajo tudi rusko govoreči Ukrajinci.

      Zelenski je prepovedal opozicijske stranke in opozicijske medije, češ da so proruski Prepoved je v bistvu v funkciji državljanske vojne in etničnega čiščenja.

      Nek modrijan, ki sliši na ime Janez Kepic, meni, da je to peta kolona, ki jo zato čistijo. To so avtohtoni domorodci, ki že stoletja živijo v Ukrajini, ki je njihova domovina, in ne morejo biti peta kolona, četudi govorijo rusko.

      • Rasputin, pa ti res ni žal nobenega Ukrajinca, katerega edini greh je bil, da je sploh živel, kar ni bilo všeč Putinu.

        Če ubiješ enaga človeka, pravijo, da je tako kot bi pobil vse ljudi.

        In Putin je dal pobiti zelo veliko ljudi.

      • Ljubljana, mefisto, sta vidva funkcionalno pismena?
        Ali se oglašata zgolj za to, da izživljata svoje nizke nagone?

        Ljubljana, kaj konkretno sem se zlagal? Če tega ne navedeš in podkrepiš z dokazi, si navaden klevetač.
        Mefisto, ti pa kot po navadi podtikaš svoje laži in misliš, da če drugega osiraš, da sam izpadeš “boljši”. Žal kažeš samo svojo mefistovsko – zlobčevsko – naravo.

      • Zaman se trudiš, rasputin, ne moreš me diskvalificirati.

        Mene je navdihnil tvoj rojak svetovne slave, Goethe, tebe pa nek ruski razuzdanec, šarlatan in goljuf Rasputin.

      • Irska članica Evropskega parlamenta Clare Daly, je v zvezi z Ukrajino imela naslednji govor:

        “Zgodovina nas uči, da sankcije ne končajo vojaških spopadov, ne prinesejo miru – povzaročijo trpljenje ljudi, ne oligarhov, prinašajo trpljenje ljudem v Rusiji in v Evropi. Sankcije ne rešujejo življenj, kajti več orožja kot pripeljete v Ukrajino, daljša bo vojna in več Ukrajincev bo umrlo.

        Mogoče zveni radikalno, kolegi, toda odgovor na vojno ni več vojne, temveč je mir. Miru pa ne prinesejo topovske cevi, temveč z diplomacija in dialog.

        Lahko želite spremeniti zgodovino kontinenta, toda mi delimo kontinent z Rusijo. Vsedli se bomo z Rusijo, izpogajali bomo mir in ta organizacija (Evropski parlament) bi ga morala promovirat čim prej, namesto da ga odlaga in zagotavlja, da bo umrlo še več Ukrajincev. Hlinjeno sočutje je prazno in mi dela slabo, če sem poštena z vami.”

        Moj komentar: Poslanka je zadela bistvo: Zahod ni naredil nič, da bi vojno v Ukrajini preprečil z diplomacijo, in ne dela nič, da bi jo ustavil z diplomacijo. Ukrajini hinavsko dovažajo več in več orožja, z namenom spraviti Rusijo na kolena prek žrtvovanja Ukrajine, kar pomeni zgolj podaljševanje vojne, ki jemlje številna življenja in ruši Ukrajino.

      • Mene je navdihnil tvoj rojak svetovne slave, Goethe
        ****
        Ha, ha, ha … Tvoj nivo je kvečjemu Fran Milčinski z njegovimi Butalci.

      • Zdaj je že bolj ali manj jasno, da Rusi niso izvedli pokola v Buči, temveč so to bili sami Ukrajinci, ki čistijo “saboterje”, kolaborante … skratka izvajajo etnično čiščenje.

        Dokazov je kar nekaj. Župan Buče ni z besedo omenil nobenih ruskih pobojev na dan, ko so se Rusi umaknili. Ekipa New York Timesa, ki je bila v Buči dva dni po ruskem umiku, tudi še ni poročala o pobojih. Zato, ker jih ni bilo.
        https://www.youtube.com/watch?v=BX92PtIXp-Y&t=319s

        Poboje je izvedla ukrajinska vojska več dni po umiku ruske vojske iz Buče, pač v slogu represalij nad ruskim prebivalstvom, ki tečejo že od puča leta 2014 naprej.

        Resnica o ukrajinskih grozodejstvih nad ruskim prebivalstvom, ki s v veliki meri razlog za ruski napad, bo prej ali slej prišla na dan.
        https://www.youtube.com/watch?v=BX92PtIXp-Y&t=319s

      • “Tvoj nivo je kvečjemu Fran Milčinski z njegovimi Butalci.”
        **********

        …kar je neštetokrat boljše kot biti od razuzdanca, šarlatana in goljufa Rasputina navdahnjen putinistični apologet.

        Butalcem se lahko od srca nasmejemo.
        Ob vaših apologijah pa se lahko samo zgrozimo in razjočemo od žalosti, ker nekdo med nami išče najrazličnejše izgovore in opravičila za zločinsko putinistično agresijo nad suvereno državo Ukrajino, ob čemer putinisti grozijo še s svetovno jedrsko apokalipso.

      • Mad-ison, zgražanja vredni ste ljudje tvoje sorte, ki z možgani na off sledite propagandi, ki zavestno laže. Namesto, da bi zahodni politiki, predvsem ameriški, z diplomacijo preprečili vojno, so jo spodbujali, namesto, da bi z diplomacijo ustavili vojno, jo spodbujajo.

        Svetohlinstvo in krokodilje solze ob tragediji, ki se nam dogaja vsem pred očmi, nihče pa ne naredi nič, da bi to ustavil, je resnično ogabno.

  2. Vsekakor se strinjam z zgornjim zapisom.
    DOBRO, MORDA PREDOBRO PLAČANI POLITIKI EU IN SVETA NAJ POSKRBIJO, DA SE ČIMREJ KONČA TA BRUTALNA VOJNA V KATERI SO ŽRTEV PREDVSEM CIVILISTI: IN DA SEVEDA UKRAJINSKI NAROD ZAŽIVI SAMOSTOJNO, BREZ NADOBLASTI IN BREZ IZKORIŠČANJA S STRANI RUSIJE. L.r. Janez KK

  3. Politika ZDA, kot jo je jasno definirala Albrightova, je fašistična ideologija. Gre za neko verzijo nacistične ideologije o superiorni nad-naciji, ki je zato poklicana, da vlada drugim. To je politično-ideološka platforma oziroma forma mentis, na podlagi katere Amerika rovari po vsem svetu in vsem vsiljuje svojo verzijo demokracije, ki pa je kriptofašizem, katerega trdo jedro predstavlja plutokracija – globoka država.

    • Ne vem, ali sem jaz, kaj narobe pritisnil, ali je moj komentar izginil. ponovno ga prilepljam. Gre za mnenje ameriškega profesorja Maersheimerja:

      “Nacionalizem je najmočnejša svetovna politična ideologija. Ni slučajno, da živimo v svetu, ki ga naseljujejo nacionalne države. Mislim, da so Združene države močno nacionalistična država. Američani so nacionalisti. Ko slišite Američane govoriti o ameriški izrednosti, tedaj gre za ameriški nacionalizem.

      Madelyn Albright, ki je izkazana liberalka, govori, da smo nepogrešljiva nacija, ki stoji više in vidi dlje. Mi v nasprotju z drugimi, stojimo više in vidimo dlje: to pomeni, mi smo supriorni proti drugim. To je ameriška izvanrednost.

      Madeleine Albright pravi: mi Američani imamo kot nacionalna država pravico in odgovornost ter moč, da gremo vsepovsod po svetu in preurejamo politiko v različnih državah na liberalen način. Toda to je zelo nacionalistično razmišljanje. Zelo pomembno je to razumeti.”

      https://www.youtube.com/watch?v=yDujH1Ft29k

      • Sicer sem pa slišal, da si ponosen na Janšo, da je prvi obiskal Ukrajino in da je dokazal, da se tudi z vlakom daleč pride.

        Kot zvezda vodnica je pokazal pot tudi drugim evropski politikom

        Ravno danes je sledil njegovemu zgledu tudi angleški prmier Jonson.

        Popravi me.če njegovega priimka nisem pravilno napisal, ker pišem po spominu in ne prepisujem, kot nekateri, iz vikipedije.

      • Smo pogledali, nič posebnega, en star ZDA profesor,
        tako star, da že pozablja, kaj besede pravzaprav pomenijo.
        In ti ga citiraš, ha, ha?
        Zakaj ne citiraš G. Sorosa,
        ta je še bolj star, čez 90 let. L.r. Janez KK

      • Janša bi se rad zapisal v zgodovino, magari tako, da sproži tretjo in zadnjo svetovno vojno.
        Njegov predlog o zaprtju zračnega prostora nad Ukrajino bi pomenil direktno konfrontacijo med Natom in Rusijo s povsem nepredvidljivimi posledicami.
        Tega se mefisto seveda veseli, saj je pekel njegov dom, v katerem se najbolje znajde.

      • Rasputin, tudi modri Mefisto obžaluje, da se ni pravočasno zaprlo zračnega prostora nad Ukrajino.

        S tem bi se zmanjšala škoda, prihranilo žrtve in skrajšala zločinsk ruska vojna.

      • Smo pogledali, nič posebnega, en star ZDA profesor,
        tako star, da že pozablja, kaj besede pravzaprav pomenijo.
        *****
        Wikipedia: John Joseph Mearsheimer, rojen 1947, je ameriški politolog in strokovnjak za mednarodne odnose, ki pripada realistični šoli mišljenja. Opisan je bil kot najvplivnejši realist svoje generacije.

        Nekaj misli prof. Maersheimerja o ukrajinski krizi:

        “Najprej bi rad spregovoril o vzrokih sedanje krize (v Ukrajini), nato pa bom ugibal o njenem nadaljnjem poteku.
        Zelo je pomembno, kdo je povzročil to krizo, ker to vključuje krivdo. Imamo dve možnosti: da je krizo povzročil Zahod, zlasti Združene države, ali da so krizo povzročili Rusi. Kdor je povzročil to krizo, je odgovoren za to katastrofo. Pomembno je razumeti, da gre za katastrofo.

        Ukrajina je izgubila Krim. Mislim, da bo izgubila tudi Donbas, morda bo izgubila celo še več teritorija na vzhodu države. Ukrajinska ekonomija je uničena, mesta so v procesu rušenja. Svetovno gospodarstvo bo močno prizadeto zaradi dogajanja v Ukrajini.
        (…)
        Rusijo pehamo v naročje Kitajske, kar je popolnoma nerazumno. Istočasno delamo vzhodno Evropo za zelo nestabilno regijo. To je katastrofičen položaj. Vprašanje, kdo je odgovoren in kriv za ta položaj je zato zares umestno.

        Ustaljeno mišljenje na Zahodu je, da so odgovorni Rusi, posebej še Vladimir Putin. Sam ne delim tega mnenja. Mislim, da nosi Zahod glavno krivdo za to, kar se dogaja danes. V veliki meri je to posledica odločitve iz leta 2006, da Ukrajina in Gruzija postaneta članici Nata. Rusi so tedaj povedali, da so požrli prvi dve širitvi Nata, toda vključitev Ukrajine in Gruzije – to je to zanje nesprejemljivo, ker je to eksistenčna grožnja zanje. Leta 2008 je izbruhnila vojna zaradi vprašanja, ali naj Gruzija postane članica Nata.

        Pomembno je razumeti, da ko govorimo o širjenju Nata na Ukrajino, gre za to, da se Ukrajina vključi tudi v EU in postane pro-zahodna država na meji z Rusijo. Rusi so kategorično povedali, da se to ne bo zgodilo. Prva kriza je izbruhnila februarja 2014, naslednja decembra 2021, letos pa je izbruhnila vojna.

        Leta 2014 se je zgodil državni udar, podprt s strani Združenih držav, pri čemer je bil pro-ruski predsednik Janukovič strmoglavljen, zamenjal pa ga je pro-ameriški premier. To je bilo za Rusijo nesprejmljivo. Posledično so zavzeli Krim, kjer je (vojaško) pristanišče Sevastopol, ki ga ne bi nikoli prepustili Ukrajini. Naslednja posledica je bila, da je izbruhnila državljanska vojna s podporo Rusije, ki se je razpotegnila daleč preko 2014.
        Leta 2021 je bila druga velika kriza zaradi dejstva, da je Ukrajina postala de facto članica Nata. Mišljenje je bilo, da se Rusija nima česa bati glede tega, da bi Ukrajina postala članica Nata, ker Nato ni delal nič na tem. V ozkem de iure smislu je bilo to res, toda v de facto smislu je bilo to napačno. Dejansko smo namreč oboroževali Ukrajino. Trump, ki je bil pod velikim pritiskom, se je odločil za to. Oboroževanje Ukrajine je prestrašilo Ruse. Posebej so se prestrašili lani poleti, ko ukrajinska vojska uporabljala drone zoper ruske sile v Donbasu in so Britanci šli z rušilcem skozi ruske teritorialne vode v Črnem morju ter novembra, ko so naši bombniki leteli tik ob ruski obali. Vse to je pripeljalo do tega, kar je Lavrov označil kot vreliščno točko: prva širitev Nata, druga širitev Nata in nato vse v zvezi z Ukrajino. To je pripeljalo do velike krize, kare je rezultiralo v ruski invaziji na Ukrajino 24. februarja in zdaj smo sredi prave vojne. To ni več le državljanska vojna v Donbasu, to je prava vojna.

        Američani verjamejo, da to nima to nima nobene povezave s širjenjem Nata, ne vsi, toda vladajoča elita. To je opazno je, ko bereš uredniške komentarje v Washington Post. Ameriška elita preprosto zavrača rusko stališče, da je širjenje Nata za Rusijo eksistenčna grožnja. Zato so si izmislili zgodbo, da ni ameriška politika širjenja Nata tista, ki pelje ta vlak, temveč je za vse odgovoren Vladimir Putin, ki hoče ali obnoviti Sovjetsko zvezo ali Veliko Rusijo. Zato hvala Bogu, da smo širili Nato, ker bi sicer bil Putin že Berlinu, če ne celo v Parizu. To je temeljni argument: Putin je agresor.

        Toda tu je vrsta problemov s tem argumentom. Pred februarjem 2014 (ko je Rusija osvojila Krim) nihče ni trdil, da je Putin agresor. Nihče ni trdil, da je bilo širjenje Nata potrebno za zadrževanje Rusije. Nismo mislili, da je Putin problem. Februarja 2014 smo bili šokirani, Obamova administracija je bila ujeta s spuščenimi hlačami, ker si niso mislili, da je Rusija lahko napadalna. Zato smo si morali izmisliti pravljico, da nismo bili okrivljeni za to, kar se je zgodilo (zaradi ameriškega puča leta 2014). Morali smo okriviti Rusijo.

        Putin ni nikoli rekel, da bi rad obnovil Sovjetsko zvezo ali ustvaril Veliko Rusijo in Ukrajino integriral vanjo. V svojem srcu mogoče misli tako, toda z razumom ne more storiti tega, ker nima zmogljivosti za to.

      • Nadaljevanje Maersheimerjevega govora:

        Rusija nima vojaške moči, da to storila. Njen BDP je manjši od BDPja Teksasa. To ni Sovjetska zveza v svojih najboljših časih. Rusi dobro vedo, da je osvajanje države recept za velike težave, da je osvajanje države je kot da bi požrl strup. To je noro.

        Če pogledamo, kaj zdaj delajo Rusi v Ukrajini, to ni podobno temu, da bi želeli državo osvojiti in jo integrirati v Veliko Rusijo. Kakorkoli, zdaj smo tu. Zato je seveda zanimivo vprašanje, kam gremo od tu naprej. Ameriška politika povečuje svoj vložek in s tem tveganje (double down). To smo naredili tudi leta 2014. Namesto razmisleka, da širjenje Nata mogoče ni dobra ideja, smo šli v nasprotni smeri. Rusija je razumela, da smo Ukrajino spremenili v de facto Nato državo. Zdaj spet igramo isto igro in stopnjujemo stavo. Opogumljamo Ukrajince, da vztrajajo. Mi se ne bomo borili zanje, toda borili se bomo do zadnjega Ukrajinca. Oborožili jih bomo v upanju, da bodo lahko kos Rusom. Nihče ne verjame, da bodo lahko premagali Rusijo, toda morda bodo vzpostavili ravnotežje.

        Ključno je zdaj vprašanje, kaj bodo Rusi naredili. Mislim, da mnogi na Zahodu mislijo, da bodo Ukrajinci ustavili Ruse, da bo Putin dvignil roke in rekel, da je bila to slaba ideja in se bo pokesal za to. Ali da se bo zgodil puč v Moskvi, ki bo naplavil novega vodjo, ki se bo pogodil z nami, in Ukrajina in mi bomo živeli srečno naprej, Rusi pa se bodo streznili.

        Vse življenje sem preučeval politiko velikih sil. Svet se ne vrti na ta način, zagotovo pa ne Rusija, ki je leta 2018 povedala, da je širjenje Nata na Ukrajino in Gruzijo eksistenčna grožnja. Zdaj govorimo o položaju, ko naj bi porazili Rusijo v Ukrajini. To je mnogo slabši izid za Rusijo kot to, kar se je zgodilo aprila 2008 in februarja 2014. Rusi se ne bodo umaknili. Zlomili bodo Ukrajino. Uporabili bodo najtežje orožje. Kijev in druga mesta bodo spremenili v ruševine.

        Vemo, kaj se je zgodilo med 2. svetovno vojno, ko so bile Združene države soočene z invazijo na Japonsko. To, kar se je zgodilo med osvajanjem Ivodžime in Okinave nas je resnično prestrašilo. Zato smo se odločili, da do tal požgemo japonska mesta. Med prvim bombardiranjem Tokia smo pobili več ljudi kot kasneje v Hirošimi in Nagasakiju. Sistematično smo rušili japonska mesta. Zakaj? Ker nismo hoteli napasti glavnega ozemlja Japonske. Rusi bodo naredili vse, da si zagotovijo zmago v Ukrajini.

        Tu je je še jedrska dimenzija. Rusi so že postavili svoje jedrske sile v stanje visoke pripravljenosti. To je resnično pomembno. S tem so nam poslali sporočilo, kako resno jemljejo to krizo. Če začnemo mi zmagovati in Rusi izgubljati, je treba razumeti, da to pomeni za Rusijo eksistenčno grožnjo. Potisknaje Rusije v brezizhoden položaj je resnično nevarno.

        Spomnimo se kubanske raketne krize. Mislim, da tedaj mi nismo bili tako ogroženi kot je zdaj ogrožena Rusija. Toda mi smo tedaj otrpnili od strahu. Sovjetske rakete na Kubi so bile za nas eksistenčna grožnja. Kennedyjevi svetovalci so tedaj pretresali uporabo ameriškega jedrskega arzenala zoper Sovjetsko zvezo. To kaže, kako nevarne postanejo velike sile, ko mislijo, da so eksistenčno ogrožene.

        Po mojem mnenju smo v zelo nevarnem položaju. Mislim, da je verjetnost nuklearne vojne majhna, toda majhna verjetnost ne pomeni, da nisi lahko prestrašen zaradi posledic, ki bi jih prinesla uporaba jedrskega orožja. Morali bi biti izjemno previdni pri tem, ko potiskamo Rusijo v brezizhoden položaj. Seveda nisem prepričan, da se bo to zgodilo, kajti mislim, da bodo Rusi zmagali.

        Verjetno se sprašujete, zakaj to pravim. Če pogledate, komu je zares mar v tej situaciji, Rusom ali Američanom. Ukrajina ne skrbi pretirano Amerike in Američani niso pripravljeni se boriti in umirati v tej vojni. Za Rusijo pa je to eksistenčna grožnja. Zato mislim, da ji to daje prednost.

        Vprašanje se zastavi, kdo bo izgubil to vojno. Američani ne bodo izgubili veliko, če Rusija prevlada. Resnični poraženec bo Ukrajina.

      • rasPutin, tale vaš ideološki guru, profesor doktor Marsh-something, je dokazan antisemit.

        Sodeč po vaših komentarjih, kjer venomer zaničljivo in omalovažujoče pisarite o demokratično izvoljenem ukrajinskem predsedniku Zelenskem – poleg ostalih zaničljivih označb ste o njem zapisali tudi to, da sploh ne more biti Ukrajinec, češ ker je Jud! – sklepam, da ste tudi vi antisemit. Popolnoma razumljivo torej, da delite mnenja antisemita Marš-somethinga.

        Kje pa piše, da profesorji z doktorati ne morejo biti čisto navadni kreteni?

        https://www.washingtonpost.com/archive/opinions/2006/04/05/yes-its-anti-semitic/e7de5f13-60d5-4567-9090-8d24c8237801/

      • Sicer sem pa slišal, da si ponosen na Janšo
        +++++
        Mefisto, grem stavit, da si pod Jugo slavil in častil Tita, ljubičice bijelo, zdaj pa si našel novega idola, Janšo. Tako kot pod Jugo, ko si sledil zadnjici pred sabo, ki je sledila glavnemu ovnu, tako slediš tudi zdaj zdaj z možgani na off zadnjici pred sabo in veselo blejaš dnevno parolo. Več od tega pač ne zmoreš.

      • “Pred februarjem 2014 (ko je Rusija osvojila Krim) nihče ni trdil, da je Putin agresor.”

        ********

        Tale vaš ideološki guru Marš-something se milo rečeno spreneveda, da ne rečem, da perfidno manipulira.

        Ni res, da pred letom 2014 nihče ni trdil, da je Putin agresor!
        Profesor Marš-something bi hotel pretentati ameriško in svetovno javnost, da obtožbe o ruski agresiji iz leta 2008 za Putina pač ne veljajo, ker je ob agresiji RF nad Gruzijo Putin “čisto slučajno” in samo začasno nastavil Medvedjeva na položaj predsednika RF, da mu je le-ta grel predsedniški stolček, medtem ko je Putin sam tedaj zasedal “samo” položaj premiera RF!
        Putin je bil predsednik RF od leta 2000 do maja 2008, od 2008 do 2012 je bil premier, potem pa zopet predsednik vse do danes – RF je ves ta čas neprekinjeno putinistična.

        Gruzijci, ki jih je putinistična Rusija napadla pod pretvezo lažnih obtožb, da je Gruzija napadla Južno Osetijo, so že leta 2008 vedeli in trdili, da je Rusija agresor!

        Rusija je takrat izvedla obsežno invazijo na Gruzijo s kopnega, iz zraka in z morja ter napadla tudi popolnoma nesporno gruzijsko ozemlje. Zanimivo, da je Rusija ladtno invazijo nad Gruzijo lažno poimenovala operacija “uveljavitve miru” – podobno kot zdaj imenuje invazijo na Ukrajino “mirovna operacija”.

        https://www.dw.com/en/georgia-accuses-russia-of-military-aggression/a-3302165

        Tudi Busheva administracija je leta 2008 obtožila Kremelj, da je več mesecev pripravljal vojaško invazijo na Gruzijo in je rusko invazijo na suvereno sosednjo državo označila  kot “agresijo, ki ne sme ostati brez odgovora”.

        https://www.theguardian.com/world/2008/aug/12/georgia.russia

      • Mad-ison, prof. Maersheimer je skupaj s še enim soavtorjem napisal knjigo o izraelskem/judovskem lobiju. Gre za znanstveno publikacijo, ki prikazuje dejstva in ne vrednoti kot ti, češ da je antisemit zaradi tega. Če se lahko piše znanstvene študije o čemerkoli in komerkoli, se menda lahko napiše znanstveno študijo tudi o izraelskem/judovskem lobiju.

        Nenazadnje je to verjetno najmočnejši lobi na Zahodu, ki praktično obvladuje Zahod prek obvladovanja zahodnega finančnega sistema, zahodnih medijev, vključno internetnih, vojaške, energetske, farmacevtske … industrije. Govoriti o tem, tudi kritično, ne pomeni biti antisemit.
        Če se toliko govori o belskem supremacizmu, potem se menda lahko govori tudi o judovskem supremacizmu, ki daleč prekaša belski supremacizem v vseh pogledih. Če je nekdo kritičen do velebankirjev, ki so večinoma Judje, to ne pomeni, da je antisemit.
        Mad-ison, tvoj edini cilj pri polemikah, je diskreditacija sogovornika, ne iskanje resnice.

      • Mad-ison, Busheva admoinistracija je pa res kredibilen vir. Človek, ki je napadel dve suvereni državi, ju razrušil brez vsakega pametnega razloga, poteptal mednarodno pravo, po vsej verjetnosti insceniral false flag napad na WTC v NY in na Pentagon…

        Človek, ki je uzakonil mučenje, ustanovil zloglasno taborišče Guantanamo, sprejel zakon, da so lahko Američani aretirani in pridržani v nedogled, brez, da o tem odloči sodišče …

        Človek, ki je sprejel Hague Invasion Act, po katerem lahko Amerika z vsemi sredstvi, tudi vojaškimi, vključno z napadom na Nizozemsko, lahko prepreči, da bi bil katerikoli Američan obtožen vojnih zločinov, je ali norec ali zločinec, najbolj verjetno pa oboje.

        Hague Invasion Act je sprejel očitno zato, ker se je bal, da bo on sam priveden pred sodišče v Haagu, kar bi si nedvomno zaslužil.

      • Nadaljevanje Maersheimerjevega govora:

        Mi smo Ukrajincem sadili rožice. Mi smo Ukrajince prisilili v to, da so želeli postati del Nata, da postanejo branik proti Rusiji, kljub temu da so Rusi povedali, da je zanje to nesprejemljivo. Mi, Zahod, smo vzeli palico in jo zapičili medvedu v oko. In če to naredite, se ta medved verjetno ne bo smejal. Ta medved bo verjetno udaril nazaj. In točno to se zdaj dogaja. Ta medved je v procesu razkosavanja Ukrajine.

        Kdo nosi odgovornost za to? Rusi? Mislim, da ne. Ni sporno, da Rusi izvajajo umazano delo, tega nočem zanikati. Toda vprašanje je, kaj je pripravilo Rusijo, da to dela. In po mojem mnenju je odgovor zelo preprost: Združene države Amerike.
        Hvala. ”

        https://www.youtube.com/watch?v=ppD_bhWODDc&t=2102s

    • Verjetno zato ne, ker je današnjim ljudem težko razložiti,
      da so bili celo nacistični Nemci boljši – kot stalinistični Rusi.
      Ti – se zdi pač ne veš, kako zelo slabi so bili sovjetski Rusi – do Ukrajincev,
      Doinformiraj se pač, ne stresaj tu svoje nevednosti , a ne? L.r. Janez K.K.
      p.s.
      koliko milionov ljudi je polit pomoril ruski, sovjetski stalinistično-komunistični režim ?

      • Verjetno zato ne, ker je današnjim ljudem težko razložiti,
        da so bili celo nacistični Nemci boljši – kot stalinistični Rusi.
        ***
        Tudi okupatorski Nemci in Italijani so bili boljši kot slovenski komunisti… (manj ljudi so pobili kot komunisti)
        In kaj naj zdaj? Naj se izselimo iz za večno kontaminirane Slovenije?

  4. ŠALA
    Jaz Janez Kepic-Kern sem zaveden Slovenec, vsi moji predniki so bili Slovenci in Kerni, ki so pred par stoletji prišli v Slovenijo iz Avstrije.
    Ampak:
    razen “rasPUTINA” NIHČE RESEN NE TRDI,
    da
    so Američan – NAROD IN DA SO NACIONALISTI.
    Američani
    so pač “populacija” ljudi iz različnih narodov, ki se imenujejo Američani
    tako poimenovani – po državi AMERIKA-ZDA ne po “NARODU “AMERIČANI”.
    To vemo vsi – RAZEN – SE ZDI
    – “rasPUTINA”, ki zagotovo je TITOIST-STALINIST,
    kar ni narodnost – ampak ideologija.
    Znani J.B. TITO nedoločljive narodnosti je imel eno vnukinjo Sašo BROZ,
    Tudi ta vnukinja ima hude težave,
    ker se ne čuti pripadnica – nobenega naroda..
    Nekoč je javno izjavila, da ona je pripadnica naroda BRAZILKA S KAMČATKE.
    To je najbrž po narodnosti tudi “rasPUTIN”.
    Torej – “rasPUTIN”: predlagam ti, da greš v Beograd in tam Srbom razlagaš,
    da so zato, ker so Srbi “FAŠISTI, NACISTI, LJOTIČEVCI, ČETNIKI, ROJALISTI itd,
    Bodi
    priden in stori – to.
    Ko prideš nazaj,
    boš pa povedal – kako je bilo – a ne ti po narodnosti domnevni “BRAZILECKAMČATKA”
    Konec
    ŠALE
    L.r.
    Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.

    • Janez Kepic Kern, Človek ne ve, ali bi se smejal ali se jokal nad tvojimi izlivi ali izpadi…

      Prof Maersheimer je ugleden profesor na univerzi v Bostonu in menda pozna Ameriko za razliko od tebe.

      Komentiraj komentarje, če imaš kaj pametnega povedati, ne komentatorjev, o katerih ne veš nič, vztrajno pa podtikaš svoje izmišljotine.

      • Janez, mene pošiljaš v Beograd, kamor naj bi ponesel tvoje neumno sporočilo, ki ga podtikaš meni – pejd raje ti v Ameriko in razloži Američanom, da niso nacija, kot si napisal zgoraj. Me zanima, kakšno “nagrado” boš fasal za to neumnost.

      • Rasputin, vsi se trudimo, da komentiramo komentarje in ne komentatorjev.

        Občasno se pa zgodi, da so komentarji tako neumni ali zlovešči, da jih ne moreš komentirati neodvisno od komentatorjev.

      • Torej,
        kako je bilo v Beogradu?
        So se SRBI STRINJALI S TEM, DA SO “FAŠISTI, NACISTI” ZATO
        ker so po narodnosti – pač Srbi? L.R.
        Janez KK
        p.s.
        tisti ZDA PROF. DELUJE STARČEVSKO – PA PAČ MEŠA POMENE BESED,
        PODOBNO KOT VEČINA SPORNIH PROF. – NEDOBRE fdv.

      • V ZDA – JE “UGLEDNOST” KUPLJIVA.
        ti, ne poznaš ZDA, le “papagajsko” ponavljaš, si pač COPY-PASTE generacija.
        No, kaj so ti povedali v BGD: SO SRBI FAŠISTI, KER SO Srbi – ali niso? JKK

      • Občasno se pa zgodi, da so komentarji tako neumni ali zlovešči, da jih ne moreš komentirati neodvisno od komentatorjev.
        ***
        Se strinjam, to velja 100% za tvoje komentarje.

      • rasPutin, zopet lažete. Tale vaš Marš-something ideološki guru ni “ugleden profesor na univerzi v Bostonu”, je pa antisemit, to pa je. Preverite.

  5. Gospod Kern, ali vi kdaj berete vaše komentarje? Pa čemu napadate ostale zgolj zaradi drugačnega mnenja? Kdo govori o nacistični Nemčiji? Kdo o Stalinistih? Ali znate brati in delati miselne obnove? Ste naredili bralno značko v šoli? Sprašujem popolnoma relevantno vprašanje. Ukrajina je edina država na svetu, ki ima v svoji sestavi neonacistično skupino, svetovno znano brigado Azov. Pa kaj je to problem za vas? Na internetu lahko kupite spominke, majice in podoben pofl z njihovim simbolom. Pa kaj je narobe, če sem avtorja vprašal, čemu jih ne navaja, ko piše o tem, koga vse srečamo na bojišču v Ukrajini? Moje nasprotno mnenje od vašega vas nič ne ogroža. Me razumete? Če ste res ex knjižničar, je pa res skrajno nenavadno, da imate tak odnos do resnice. Poznam dve knjižničarki, ampak obe nista nasedli tej proti Ruski histeriji pod taktirko ZDA. Ljudje, ki delajo v knjižnici, ponavadi veliko berejo. In niso naivni.

  6. Gospodje in/ali tovariši! Ko berem vaše komentarje me še bolj skrbi za mojo prihodnost in prihodnost mojih otrok. Poskusite razmišljati kolikor se da, analitično.
    Prvo vprašanje je: ali so Rusi vdrli na Ukrajinsko ozemlje ali Ukrajinci v Rusijo?
    Drugo vprašanje: Torej kdo je napadalec in kdo se brani?
    Tretje vprašanje: Ali je Evropa kaj (ali dovolj) ukrenila pri ruski zasedbi Krima?
    Četrto vprašanje: Če ni storila takrat dovolj ali tudi sedaj ne sme storiti dovolj?

    — vprašanje: Ali pošiljanje orožja Ukrajini pomika mir v neznano prihodnost?
    – vprašanje: če je odgovor DA, potem ali bo mir dokončen, ko bodo Ukrajinci zasužnjeni ali iztrebljeni?
    sami si postavite vprašanja ki logično sledijo toliko časa da pridete do Slovencev in (ne)demokratičnih strank v Sloveniji ali pa do sosedov, ki si lastijo nekatere dele Slovenije in zamislite si kaj se nam ali našim otrokom zna zgoditi.

  7. Vidva “rasPUTIN” IN “UROS.SAMEC” sta meni – “ZABAVNA”.
    Torej: knjižničarke iz LJ seveda dobro poznam – saj sem 40 let delal z njimi.
    Večinoma so strpne, do vseh sort čudakov razumevajoče gospe ali gospodične, ki se jim zagotovo ni ljubilo razpravljati
    z vama o tem, “kakšne barve – je trava”.
    Najbrž so “razumevajoče do vajine čudne psihe” kar potrdile -“trava je oranžna”,
    kar domnevno trdita vidva.
    Torej – še o “ha, ha – NARODU – AMERIČANI”:
    ENA NAŠA KOLEGICA, BIBLIOTEKARKA IZ NAŠE KNJIŽNICE JE BILA POSLANA NA STROKOVNO
    RAZISKAVO T.I. PUBLIC LIBRARIES = SPLOŠNIH KNJIŽNIC V ZDA.
    Ko se je vrnila, nam je pripovedovala, kako je stala na eni postaji javnega prometa v New Yorku in je po angleško enega OK mladega fanta latino videza vprašala — katera št. avtobusa vozi v del New Yorka-QUEENS. In tisti latino fant ji je odgovril – “SORRY, I DONT SPEAK ENGLISH” – kar je ex kolegico seveda zelo presenetilo..
    Torej: o “narodu Američani” – tu ne bi pisal. Kaj o “narodu “Američani” govori nek 75 let ZDA prof. , ki verjetno že precej meša POMENE BESED in ki verjetno nikoli ni živel v okviru kake skupnosti, ki res je NAROD npr. Italijani, Srbi itd.. – to je bolj njegov osebna stvar. Znano je, da je v ZDA cela vrsta profesorjev sorte “nutty”, kar bi bila tema posebne debate. O tem kdaj – drugič.
    “uros.samec” je odkril ukrajinsko iz t.i. ukrajinskih prototirusko dejansko nacističnih BENDEROVCEV izhajajočo – nacistično bojno enoto t.i. AZOV.
    Seveda imajo ti AZOVCI čisto zares “nacističen” odnos – do Rusov, kar pa
    meni ni nič novega.
    Nekaj novega so ti AZOVCI – le za “urosa.samca” in njemu podobne, verjetno z “nedobre” FDV.
    Odkod ta – slovenskih razmerah težko doumljivi – do Rusov dejansko nacistični AZOV?
    Zgodovinsko
    verjetno skromno-razgledana “rasPUTIN” in “uros.samec”
    domnevno iz COPY-PASTE generacije
    od njunih domnevno “nedobrih” prof. z domnevno oz. z zagotovo nič kaj “dobre” FDV
    verjetno nista nič ali le malo slišala
    o brutalnem nasilju Rusov nad podrejenimi jim Kozaki, predniki sedanjih Ukrajincev.
    In tudi nič ali le malo o T.I. GENOCIDU z NAMENSKO POVZROČENO LAKOTO, ki so jo povzročili namensko sovjetski Rusi, da bi z njo zatrli uporne Ukrajince.
    Američani se meni toliko “narod”
    kot so bili “narod” t.i. KOZAKI,
    katerih potomci so deloma – SEDANJI UKRAJINCI.
    Enostavno povedano:
    med pravii Ukrajinci in Rusi obstaja zaradi preteklih medsebojnih morjenj
    pač
    SMRTNO SOVRAŠTVO, podobno kot med
    npr. SRBI IN ALBANCI.
    In izraz teg “utemeljenega smrtnega sovraštva Ukrajincev – do Rusov
    je pač ta ukrajinska bojna, dejansko nacistična skupina AZOV.
    Ki je le zunanji izraz res močnega sovraštva dela Ukrajincev – do RUSOV.
    Je pa to njih res hudo sovraštvo do Rsov utemeljeno v dogajanju iz 1920 in iz 1930. let, ki bi ga bilo možno poimenovati kot
    SOVJETSKI OZ RUSKI “HIPERNACIZEM” – nad Ukrajinci. Mar ne?

    Avtor spodnjega teksta je slovenski elektroenergetik gospod S. Vižintin.
    DODAJAM IZSEK IZ TEKSTA ING.DR. S. VIŽINTINA.
    objavljen je bil v DELO, 21.3. 2016.
    PREBERITE,
    l.r. Janez Kepic-Kern
    ING. DR.. STANE VIŽINTIN: BREZOBZIRNI GROBIJAN Z IMENOM JEKLENI MOŽ”

    Dodam naj, da je to medsebojno sovraštvo v Ukrajini – še vedno – “smrtno”
    Leta 2017 sem tu v LJ vsak dan videval, se seznanil s skupino OK zelo delovnih,
    vernih, poštenih Ukrajincev, ki so bili gradbena ekipa cca 10 ljudi od 20-50 let, tu v LJ.
    Med pogovorom o Ukrajini, ob omembi priimka PUTIN – so le skrajno jezno rekli
    , da tega P. je “za ubit, za dati ga – v nulo”.
    Torej: skrajno medsebojno sovraštvo, podobno tistemu med Srbi in ALBANCI.
    Koliko pravih Srbov danes živi v Prištini?
    L.r.
    Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.

    Stalin se je obrnil tudi proti Ukrajincem. Z njimi je hotel opraviti enkrat za vselej. Kmetom so zaplenili na tisoče ton žita in vso preostalo hrano. Sledila je katastrofa nezamisljivih razsežnosti holodomor. V zimi 1932/33 je prišla huda lakota. Posebne enote tajne policije NKVD so obkolile vasi. Sestradanim ljudem so preprečile, da bi vstopili na vlake in odšli v mesta. Veliko jih je umrlo na postajah. Otroci so obupno prosili za kruh. Mnogi so odšli na polja, ki so jih stražili pripadniki NKVD, in nabirali posamezna zrna žita. Takoj so jih ustrelili. Zakon protokol 1-11 je omogočal, da so te ustrelili, če si ukradel pet zrn žita. Večina žrtev pa je umirala počasi, doma. Enote NKVD so vdirale v domove in odnašale trupla. Za vsako truplo, ki so ga prinesle, so dobile 200 gramov kruha. Nikolaj Melnik, ki je preživel lakoto, je povedal: »Vdrli so v hišo in spraševali: ‘Kje imate mrtve?’ Na postelji je ležala napol mrtva ženska. Rekli so: ‘Vzemimo njo, saj bo itak umrla. Čemu bi ponjo prihajali jutri?’ Rotila jih je: ‘Ne vzemite me! Še sem živa, hočem živeti!’« Od lakote je umrlo šest milijonov ljudi. Med letoma 1929 in 1933 jih je stradalo skoraj 30 milijonov. Do takrat še ni bilo tako učinkovitega programa iztrebljenja.

      • ENA NAŠA KOLEGICA, (…) JE BILA POSLANA NA (…) V ZDA. Ko se je vrnila, nam je pripovedovala, kako je stala na eni postaji javnega prometa v New Yorku in je po angleško enega OK mladega fanta latino videza vprašala — katera št. avtobusa vozi v del New Yorka-QUEENS. In tisti latino fant ji je odgovril – “SORRY, I DONT SPEAK ENGLISH” – kar je ex kolegico seveda zelo presenetilo…
        ***
        Tvoja kolegica je iste butalske sorte kot ti. Mene je enkrat nekdo vprašal na ulici v Ljubljani: Où est le chemin vers le postažna?
        Vsekakor nisem mislil, da je Ljubljančan, ki je v glavi pomešal jezike. Mislil sem, da je Francoz, ki išče morda pošto. Izkazalo se je, da bi rad v Postojno.

        Če je srečanje tvoje kolegice z Latinoameričanom (se pravi američanom iz srednje ali Južne Amerike) zate dokaz, da Američani niso nacija, je to tako, kot če bi na podlagi tega, da so v Sloveniji recimo Albanci, sklepal, da Slovenci nismo narod.
        Janez Kepic Kern, mislim, da v glavi gradiš svoj Babilonski stolp, ki se ti ruši pod nogami.

  8. Gospod Kern, niste le čudaški in nerazumljiv, ste tudi zelo žaljivi. Sicer pa; if you can’t keep up the conversation, it is best NOT to join in it at all. Te vaše umotvore prodajajte drugje. V kolikor se z izraženimi mnenji ne strinjate, povejte to jasno in po možnosti utemeljite. Z žalitvami in grožnjami pa kažete le svoj nivo. Btw. V demokraciji smemo povedati svoja mnenja, če ste prespal zadnjih 50 let recimo.

  9. Glej – ti meni hecni “rasPUTIN” – jaz vsekakor sem Slovenec in nič drugega kot to.
    Italijan nikakor ne morem biti, ker bi me Italijani ne priznali za Italijana, ker je moj materini jezik – pač naš lepi slovenski jezik in ker sta bila oba moja starša – pač – Slovenca.
    Če bi jaz živel v Ameriki, kar nisem in tudi ne bi hotel – bi po narodnosti ostal Slovenec – ne pa Američan, ker biti Američan -to je samo državljanstvo.
    Zdi se, da imaš ti težave z logiko. Priporočam ti starega Aristotel-a delo LOGIKA:
    1. zakon A. logike je zakon IDENTITETE – naprej pa pogruntaj sam, pomeni “riba ni slon”.
    Raje mi prosim povej tole: koliko pravih SRBOV danes živi v Prištini ? In – koliko pravih Albancev – živi danes v Beogradu?
    Lahko mi tudi poveš, kako je kaj sedaj z našimi precej spornimi “prof.” Z NIČ KAJ DOBRE – FDV, oz. MALO-AKADEMSKE” FDV “.
    Enega “prof.” od tam, s FDV – poznam osebno. Zelo rad poseda npr. pri Platani-lokalu in pije PIVO.
    In je “LEVIČAR”. Opazil sem tudi, da na tem spornem FDV zelo ” MODNO” menjavajo MODNE DRŽUBOSLOVNE VELIČINE”. Najprej je bila “MODNA BIBLIJA” knjiga z naslovom “KRATKI KURS VKPb”, potem kak J.P. SARTRE, potem kak ŽID K. POPPER. “ODPRTA DRUŽBA” . In njegov učenec tudi Žid G. Soros ITD.
    A sedaj e pa MODNA DRUŽBOSLOVNA VELIČINA” ta 75 letni morda “nutty” ZDA prof. MAERSHEIMER? Nekam nemški priimek ima – kaj pa če je on “nazional”…?
    AMERIŠKI ŽIDJE SE GOTOVO DO SOLZ NASMEJEJO OB NJEGOVH KNJIGAH.
    Morda mu ce primaknejo – kak dolar – da jih izdaja?.
    Ali ti “rasPUTIN” RES NE VEŠ, DA JE V ZDA – “UGLEDNOST” – KUPLJIVA ROBA?
    Domnevam, da si ti “titoist.stalinist”, ker te očitno tako motijo narodi. Razen seveda Rusov, ki so bili “leglo stalinizma in titoizma itd”

    Torej? Ali sta STALINIZEM in TITOIZEM in KARDELJANSTVO – tudi “narodnost”?

    V Kranju je namreč živel nek “stalin-titoistični” JLA oficir, ki je svojemu sinu – čisto resno dal ime LENIN : kar vprašaj tistega protestnika STEV-kota iz Kranja – pa Ti bo potrdil, da je v Kranju res živel en fantek stalinističnih staršev z imenom LENIN.
    Verodostojno pričam: osebno sem poznal tudi prednike tistega “STEVKO-ta” iz Kranja, nek zdaj že pokojni Jadran Stev.. – jje bil celo moj prijatelj in OŠ sošolec.
    Torej – svet je zanimiv, kajne?
    L.r.
    Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.

  10. Bom čisto enostavno in vsakomur razumljivo – pojasnil !
    NARODNOST, PRAVI NARODI – so PRAVO ZLATO.
    TO SMO npr. . MI PO RODU – SLOVENCI,
    TO SO NAŠI STARŠI, KI SO NAS V DOBRO USMERJALI IN NAS NAUČILI NAŠEGA LEPEGA SLOVENSKEGA JEZIKA, : TO SO NAŠI ŠE BOLJ V ČASU ODDALJENI SLOVENSK PREDNIKI, KI SO RODILI IN VZGOJILI V DOBRO – NAŠE STARŠE.
    In še veliko dobrega, pozitivnega kulturnega in realnega ter gospodarskega znanja iz okvira naše slovensko govoreče skupnosti, iz preteklosti – našega SLOVENSKEGA NARODA.
    Skupnosti, ki jih nekateri poizkušajo “povzdigovati” v NARODE, seveda niso pravi klasični narodi, temveč le nekakšne populacijske in bivanjske ali
    celo “ideološke” skupnosti.
    Take skupnosti – nikakor niso PRAVI NARODI – NISO “PRAVO ZLATO”
    So le “alkemijski” ponaredki zlata ali t.i. PIRITNO “NEZLATO”
    Ne preseneča, da nekateri
    – domnevno PRORUSKI OZ. PROKREMELJSKI PROPAGANDISTI . “NAVIJAJO” PREDVSEM ZA “PUTIN – RUSE”.
    UKRAJINCI – se zdi, da so jim – “KOMAJ LJUDJE”, sploh pa ne – “PRAVI NAROD”.
    Vendar so “proputinisti” v hudi zmoti.
    S strani carističnih in sovjetijsko-stalinističnih Rusov tako brutalno množično polit morjeni in zatirani Ukrajinci – so,
    zagotovo so PRAVI NAROD: ZELO RADI IMAJO SVOJO DOMOVINO Ukrajino.
    Imajo tudi svojo krščansko vero, spoštljvo gojijo spomin na njih pobijane in zatirane
    prednike Ukrajince.
    Kot narod se bodo Ukrajinci – še razvili.
    Samo, da se otresejo nadoblasti in poizkusov njih nadaljnega izkoriščanja
    strani sedaj Putin Rusov.
    SLAVA pravim Ukrajincem, ki se sedaj borijo in umirajo
    za svojo bodočo res samostojno, svobodno, za UKRAJINO Ukrajincev.
    L.r.
    Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.

      • “In potem zavije svizec čokolado Milka – v staniol papir” To si napisal, ker sem te “poslal na klečanje v kot”. Bo že redakcija portala presodila – kdo piše – moteče – za portal, mar ne? L.r. Janez KK

Komentiraj