Odpoklic veleposlanika v ZDA Kajzerja: Ali hudi kazni botruje politični motiv?
Predsednik republike Borut Pahor je sinoči podpisal ukaz o odpoklicu veleposlanika v ZDA Toneta Kajzerja. Vlada je tega odpoklicala, saj naj bi predsedniku stranke SDS Janezu Janši posredoval vsebino diplomatske depeše, ki je zadevala prošnjo predsedniške kandidatke Nataše Pirc Musar, da se njena kandidatura objavi na vidnem mestu na veleposlaništvu za zbiranje podpisov za podporo.
Kot smo že pisali, je nekdanji predsednik vlade Janez Janša v začetku septembra na Twitterju delil fotografijo depeše iz depešnega sistema MZZ, zraven pa pripisal, da sta se tudi slovenska diplomacija in ministrstvo podala v akcijo zbiranja podpisov za Pirc Musarjevo.
Vlada je prejšnji četrtek sprejela predlog o odpoklicu veleposlanika v ZDA Toneta Kajzerja zaradi kršitve zakona o zunanjih zadevah. Sklep o razrešitvi stopi v veljavo šele tedaj, ko ga podpiše tudi predsednik republike Borut Pahor. Ta je to nazadnje vendarle storil, a je ob podpisu predsedniku vlade Robertu Golobu izrazil nezadovoljstvo, ker je "vlada sprejela sklep o odpoklicu brez predhodnega posvetovanja z njim, saj po že sprejeti odločitvi vlade ni več možnosti za morebitne drugačne rešitve." Po predsednikovem mnenju je namreč šlo za nesorazmeren ukrep.
Dogodek je razburil slovensko politično sceno. V stranki SDS so zaradi tega že omenili interpelacijo zunanje ministrice Tanje Fajon.
Pred dnevi se je oglasil tudi nekdanji zunanji minister Dimitrij Rupel. Ta je v pismu, ki ga je objavil portalu Siol.net, predsednika Pahorja pozval, naj zavrne predlog vlade o odpoklicu slovenskega veleposlanika v ZDA Toneta Kajzerja.
Rupel meni, da Kajzer ni kršil zaupnosti komuniciranja prek depešnega sistema, saj da objavljena depeša nima nobene oznake zaupnosti. Ob tem spominja tudi na incident, ko je bila decembra 2007 medijem razkrita "washingtonska depeša" s prošnjo ZDA, da naj Slovenija med prvimi prizna neodvisnost Kosova. Za tem je razjarjena množica v Beogradu razdejala slovensko veleposlaništvo. Zunanje ministrstvo pa ni smelo raziskati, kdo je poskrbel za objavo te depeše, ker da je to preprečila tedanja informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar.
"Kajzerjevo ravnanje primerjati s kriminalnim dejanjem leta 2007 je blasfemično," je zapisal Rupel, saj da Kajzer "niti za trenutek ni ogrozil varnosti slovenskega depešnega sistema." Razkrita depeša naj bi bila celo v interesu javnosti, ker da je vsebovala nezakonito, celo protiustavno vmešavanje v volilne postopke, meni Rupel in dodaja, da ga pri tem podpira tudi ustavni pravnik Peter Jambrek.
Na dogajanje se je družbenem omrežju Facebook že odzval Tone Kajzer. Zapisal je, da je s spletne strani slovenskega predsednika Boruta Pahorja izvedel, da je odpoklican kot veleposlanik v ZDA. Vsem, še posebej pa sodelavkam in sodelavcem na veleposlaništvu v Washingtonu, se je zahvalil za vso podporo in pomoč pri razvoju slovensko-ameriškega prijateljstva in zavezništva, "ki naj raste in se razvija". Mnogi uporabniki so mu na družbenem omrežju izrazili podporo in hvaležnost za njegovo požrtvovalno delo.
Na dogajanje se je na današnji novinarski konferenci že odzval predsedniški kandidat Anže Logar: "Jaz prisegam na zakonitost in načelo upoštevanja zakonskih določil in sam, preden bi bilo posvetovanje, ne bi podpisal podobnega odpoklica."
Za komentar celotne situacije smo se obrnili na pravnika in nekdanjega predsednika vlade ter zunanjega ministra Mira Cerarja. Ta poudarja, da je za celovito oceno situacije potrebno temeljito razumevanje dogajanja in ozadja, ki pa še ni (javno) znano.
Vendar pa meni, da je že samo dejstvo, da prihaja do razhajanja med predsednikom države in zunanjim ministrstvom, problematično. Predsednik, ki je bil z vsem seznanjen, je namreč zavzel stališče, da situacija ni nevarna. Kot tu poudarja Cerar, je z razkritjem depeše bil kršen zakon, kar je huda kršitev, vendar pa ni bila povzročena materialna škoda oziroma ni trpel ugled države. V takšnem primeru ima ministrstvo sicer pravico veleposlanika odpoklicati, lahko pa bi izbralo blažjo kazen.
Glede prošnje predsedniške kandidatke Nataše Pirc Musar, da se njena kandidatura objavi na vidnem mestu v veleposlaništvu za zbiranje podpisov za podporo, pravi, da kandidatka tu ni storila nič narobe. Kar je storila, je pravica vsakega kandidata. Vendar pa ima po njegovem ta praksa diskriminatoren učinek. Pravno slabo podkovani kandidati namreč te možnosti morda sploh ne poznajo. Sporna je tako sama praksa ministrstva, ki to dopušča, saj naj bi to (idealno) moralo objaviti kandidature za vse kandidate.
Glede napovedane interpelacije Tanje Fajon pa pravi, da je tu ključna politična ocena. Interpelacija naj bi se namreč uporabljala v primeru resnih sumov kršitev oziroma v primeru hudih političnih dejanj, kar pa ta primer po njegovem prepričanju ni. Vendar pa bi bilo drugače, če bi se izkazalo, da je bil odpoklic veleposlanika politično utemeljen. V primeru, da je bil odpoklican zaradi svoje strankarske pripadnosti, je to lahko sporno, zaključuje Cerar.
Kot smo že pisali, je nekdanji predsednik vlade Janez Janša v začetku septembra na Twitterju delil fotografijo depeše iz depešnega sistema MZZ, zraven pa pripisal, da sta se tudi slovenska diplomacija in ministrstvo podala v akcijo zbiranja podpisov za Pirc Musarjevo.
Vlada je prejšnji četrtek sprejela predlog o odpoklicu veleposlanika v ZDA Toneta Kajzerja zaradi kršitve zakona o zunanjih zadevah. Sklep o razrešitvi stopi v veljavo šele tedaj, ko ga podpiše tudi predsednik republike Borut Pahor. Ta je to nazadnje vendarle storil, a je ob podpisu predsedniku vlade Robertu Golobu izrazil nezadovoljstvo, ker je "vlada sprejela sklep o odpoklicu brez predhodnega posvetovanja z njim, saj po že sprejeti odločitvi vlade ni več možnosti za morebitne drugačne rešitve." Po predsednikovem mnenju je namreč šlo za nesorazmeren ukrep.
Dogodek je razburil slovensko politično sceno. V stranki SDS so zaradi tega že omenili interpelacijo zunanje ministrice Tanje Fajon.
Tone Kajzer je karierni diplomat, ki je v diplomaciji poklicno kariero začel leta 1995. Veleposlaniško delo je začel leta 2008 na Finskem in v Estoniji, kasneje je bil veleposlanik tudi na Danskem.
Odziv Dimitrija Rupla
Pred dnevi se je oglasil tudi nekdanji zunanji minister Dimitrij Rupel. Ta je v pismu, ki ga je objavil portalu Siol.net, predsednika Pahorja pozval, naj zavrne predlog vlade o odpoklicu slovenskega veleposlanika v ZDA Toneta Kajzerja.
Rupel meni, da Kajzer ni kršil zaupnosti komuniciranja prek depešnega sistema, saj da objavljena depeša nima nobene oznake zaupnosti. Ob tem spominja tudi na incident, ko je bila decembra 2007 medijem razkrita "washingtonska depeša" s prošnjo ZDA, da naj Slovenija med prvimi prizna neodvisnost Kosova. Za tem je razjarjena množica v Beogradu razdejala slovensko veleposlaništvo. Zunanje ministrstvo pa ni smelo raziskati, kdo je poskrbel za objavo te depeše, ker da je to preprečila tedanja informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar.
"Kajzerjevo ravnanje primerjati s kriminalnim dejanjem leta 2007 je blasfemično," je zapisal Rupel, saj da Kajzer "niti za trenutek ni ogrozil varnosti slovenskega depešnega sistema." Razkrita depeša naj bi bila celo v interesu javnosti, ker da je vsebovala nezakonito, celo protiustavno vmešavanje v volilne postopke, meni Rupel in dodaja, da ga pri tem podpira tudi ustavni pravnik Peter Jambrek.
Tone Kajzer: Vedno sem se zavzemal za dobrobit Slovenije in krepitev naše demokracije
Na dogajanje se je družbenem omrežju Facebook že odzval Tone Kajzer. Zapisal je, da je s spletne strani slovenskega predsednika Boruta Pahorja izvedel, da je odpoklican kot veleposlanik v ZDA. Vsem, še posebej pa sodelavkam in sodelavcem na veleposlaništvu v Washingtonu, se je zahvalil za vso podporo in pomoč pri razvoju slovensko-ameriškega prijateljstva in zavezništva, "ki naj raste in se razvija". Mnogi uporabniki so mu na družbenem omrežju izrazili podporo in hvaležnost za njegovo požrtvovalno delo.
Na dogajanje se je na današnji novinarski konferenci že odzval predsedniški kandidat Anže Logar: "Jaz prisegam na zakonitost in načelo upoštevanja zakonskih določil in sam, preden bi bilo posvetovanje, ne bi podpisal podobnega odpoklica."
Dr. Miro Cerar: Kršitev je huda, vendar brez materialne škode ali ugleda države
Za komentar celotne situacije smo se obrnili na pravnika in nekdanjega predsednika vlade ter zunanjega ministra Mira Cerarja. Ta poudarja, da je za celovito oceno situacije potrebno temeljito razumevanje dogajanja in ozadja, ki pa še ni (javno) znano.
Vendar pa meni, da je že samo dejstvo, da prihaja do razhajanja med predsednikom države in zunanjim ministrstvom, problematično. Predsednik, ki je bil z vsem seznanjen, je namreč zavzel stališče, da situacija ni nevarna. Kot tu poudarja Cerar, je z razkritjem depeše bil kršen zakon, kar je huda kršitev, vendar pa ni bila povzročena materialna škoda oziroma ni trpel ugled države. V takšnem primeru ima ministrstvo sicer pravico veleposlanika odpoklicati, lahko pa bi izbralo blažjo kazen.
Glede prošnje predsedniške kandidatke Nataše Pirc Musar, da se njena kandidatura objavi na vidnem mestu v veleposlaništvu za zbiranje podpisov za podporo, pravi, da kandidatka tu ni storila nič narobe. Kar je storila, je pravica vsakega kandidata. Vendar pa ima po njegovem ta praksa diskriminatoren učinek. Pravno slabo podkovani kandidati namreč te možnosti morda sploh ne poznajo. Sporna je tako sama praksa ministrstva, ki to dopušča, saj naj bi to (idealno) moralo objaviti kandidature za vse kandidate.
Glede napovedane interpelacije Tanje Fajon pa pravi, da je tu ključna politična ocena. Interpelacija naj bi se namreč uporabljala v primeru resnih sumov kršitev oziroma v primeru hudih političnih dejanj, kar pa ta primer po njegovem prepričanju ni. Vendar pa bi bilo drugače, če bi se izkazalo, da je bil odpoklic veleposlanika politično utemeljen. V primeru, da je bil odpoklican zaradi svoje strankarske pripadnosti, je to lahko sporno, zaključuje Cerar.
Zadnje objave
Financiranje terorističnih organizacij v Evropi, migracije in odziv institucij
1. 6. 2026 ob 17:41
Testiranje poslancev na psihoaktivne snovi
1. 6. 2026 ob 14:06
Trumpova strategija do Kanade, EU in Nata (1. del)
1. 6. 2026 ob 6:00
Krizni center že mesece opozarja, da namestitev ni več v otrokovo korist
31. 5. 2026 ob 20:53
Ekskluzivno za naročnike
Trumpova strategija do Kanade, EU in Nata (1. del)
1. 6. 2026 ob 6:00
Srečko Kosovel: rodil se je zadnji, umrl je prvi
31. 5. 2026 ob 19:00
Prihajajoči dogodki
JUN
01
JUN
03
JUN
04
Kriza demokracije v Sloveniji, da ali ne?
17:30 - 18:30
JUN
04
Matica pod zvezdami
18:00 - 19:00
JUN
05
Outdoor festival Živimo z naravo
10:00 - 18:00
Video objave
Izbor urednika
Domovina št. 253: Konec Golobove ere
27. 5. 2026 ob 6:10
Domovina št. 252: Župan in institucije uničujejo kulturno dediščino
20. 5. 2026 ob 6:10
Domovina št. 251: Ujetniki Darsa
13. 5. 2026 ob 6:10
Domovina št. 250: Naša odgovornost je ohranjati živ spomin
6. 5. 2026 ob 6:10
Domovina št. 249: Dovolili smo, da nam državo vodijo politični aktivisti
29. 4. 2026 ob 6:10
Domovina št. 248: S kanalizacijo in nasiljem proti zdravju v Ljubljani
22. 4. 2026 ob 6:10
30 komentarjev
uros.samec
Bilo bi čudovito, če bi Janša nehal producirati afere, da bi imel dr Logar vsaj neko operativno šanso v božjo mater! Prekleti bedak.
MEFISTO
Potrdila se je naša teza, da uroš.samec, ki ni prvič napačno volil, primitivno izgublja živce.
uros.samec
Ne morem verjeti kako so nekateri slepi. Janša je Kajzerjevo glavo ponudil vladi na tnalu. In vlada jo je sprejela. Pokvarjeni so pa tako vsi. Vsi berači neonacističnega Bruslja. Fuj!
Kraševka
Če bi sedaj vladal Janša, bi bilo za vse Slovence mnogo boljše. Tako pa so zavladali Ljubljanski RAZGRAJAČI, ki nam bodo uničili Slovenijo. Razgrajači so vspili; "Ubi Janšu"! Zakaj? Zato ker vedo, da LENUHE in razgrajače, Janša ne bi dal v svojo vlado. Lenuhi znajo trošiti, delati pa ne. Zato bo čez par let sledil BANKROT, ali pa NOVA BANČNA LUKNJA.
uros.samec
Gospa utrujena ste. Spijte kozarec Terana. Poplaknite to svojo neprebavljivo grenkobo.
Marija68
Če bi se to zgodilo v sredini prejšnjega stoletja, bi ga čakal Goli otok, sedaj je pač samo odpoklic. Metode delovanja so iste, na daleč se vidi, da so eni prvorazredni, ki si lahko privoščijo vse. Njihove rabote pokrijejo politiki in mediji. Z drugorazrednimi se pa drugače ravna.
APMMB2
Nihče ne bo mogel prepričati ZDA, da odpoklic veleposlanika ni politično dejanje. Nihče ne bo mogel v Sloveniji dokazati, da ne gre za ideološki boj.
V Sloveniji še vedno vlada komunizem in komunisti. Slovenija je še vedno nastrojena proti ZDA in NATU. Slovenija ZDA še vedno šteje kot imperialistično silo, ki uganja terorizem po svetu in če bi imela dovolj moči, bi marsikoga spravila pred sodišče in mu očitala zkločine.Tudi Biden bi se znašel na prangarju.
Takšna stališča beleži ameriško veleposlaništvo.
Prav gotovo odpoklic veleposlanika ni dejanje, ki bi Sloveniji odpiralo vrata v Varnostni svet OZN, za kar si prizadeva tovarišica Fajon.
Lahko da bo kazen sledila takoj,lahko pa si bo ameriška diplomacija pribeležila incident in se bo maščevala kasneje.
Kraševka
Tudi jaz tako mislim.
uros.samec
KAZEN? STE REKLI, KAZEN? Kaj pa in kako? Kaj pa je Amerika storila za našo državo? Priznali so nas med zadnjimi. 100× raje komunisti kot neoliberalni kapitalisti, ki bodo uničili ta svet, preko proxy vojne z Rusijo.
Kraševka
Ta svet uničujejo Komunisti in njihovi POTOMCI, kamor morda spada - tudi uros.samec.
omega
Mimogrede, ravno zaradi dolgoletne protiameriške politike Šarčeve in še prejšnjih vlad so ZDA in EU mirno sprejele Hrvaško ignoriranje arbitražnega sporazuma. Pravo gor ali dol, Hrvaška ni občutila nikakršnega pritiska s strani ZDA in EU
Teodor
Žvižgač Gale je bil junak, torej naj bo junak tudi žvižgač Kajzer.
bonaparte
Tako bi moralo biti. Ampak v dolini Šentflorjanski imamo tudi žvižgače prvo in drugorazredne. Naše in vaše..
Shalotka
Uspešnega diplomata se ne odpokliče razen če ni zagrešil hudega prekrška. Odpoklic je politično motiviran. Marta Kos je v igri, nič drugega. Golobova vlada niza iz tedna v teden katastrofalne poteze in to ne more trajati v nedogled. Nekaj občutka za urejeno in pravno državo pa bi ponoreli slovenski svet že moral pokazati, sicer bo normalnim ljudem prekipelo!
Se sploh zavedamo dovolj kako smo kljub epidemiji od marca 2020 do aprila 2022 živeli relativno varno in dobro?
Odgovoren in pošten človek se bo potrudil o stvareh in ljudeh dobiti pravo informacijo. Če ne ve nečesa, se bo pustil poučiti. Verodostojnim ljudem, ne vsevedom za šankom!
Na Uroša Samca pa svarim da se ne obrne, ker je sam potreben temeljite preobrazbe!
uros.samec
Svarite me? 😅🤣😂 Spet valite buče gospa. To vam je primarno, kot kaže. Marta Kos je jasno povedala, da se vrača domov v Švico in je nobena mednarodna služba ne zanima več. Gospod Kajzer je storil napako. Janša je storil napako. Imenovanje veleposlanikov vlade v odhodu tik pred primopredajo je NEHIGIENIČNO in lahko stori le vlada brez moralnega kompasa.
slovenc sm
Veleposlanike imejujejo vse vlade pri nas pred odhodom. Moramo le biti korektni in ne kritizirati samo enih, ko nam paše. To je postal pri nas politični problem in če bi neka sttranka resno mislila, da se to korektno reši, bi že podala drugačen zakonski predlog. Marta Kos pa sploh ni resno mislila s kandidaturo. Če bi, bi se tega drugače lotila. Bila je le figura, ki jih v ozadju šahirajo Kučan s kompanijo. Kos-Musar-Brglez so kmetje v tej igri, ki jo vlečejo drugi. Samo preberite si članke v nekaterih medijih v zadnjem mesecu. Isti novinar je v 2 dneh popolnoma obrnil ploščo glede istega kandidata.
omega
Vprašanje iz naslova je odveč. Kdor vsaj malce spremlja dogajanje lahko ve, da je odstavitev uspešnega veleposlanika v ZDA povsem politična. Za levičarje je celo povsem nepolitični oz brezbarven t i karierni diplomat nezaželen. Za Goloba in njegovo združbo morajo vsi pomembnejši diplomati levičarji. Če je bil veleposlanik redno imenovan s strani vlade JJ je pa zanje avtomatsko povsem nesprejemljiv. Famozna depeša je bil samo izgovor, za podobno depešo levičarja sploh ne bi omenjali. Spomnimo se samo Sokolca in osebice na ministrstvu, ki sta, hote,ali ne, olajšali Hrvaški, da ne priznava arbitražne obsodbe. Povzročila sta veliko materialno škodo saj nas je arbitriranje veliko stalo, čeprav je in tudi bo brez učinka. Ta dvojica ni utrpela nobenih posledic. Spomnimo se samo še zapravljanja diplomata iz vrst LDS, kako je na veliko zapravljal v Bruslju, tudi on ni utrpel nobenih posledic.
MEFISTO
Tudi kandidata Nove Slovenije bi oziroma so z depešo prikrajšali.
Ta pa nič!
Kraševka
Golobova vlada je "temeljiti čistilec" , vendar vsi vidimo, kako je podobna Fašizmu.
Tudi Musolini je na Primorskem čistil vse in na položaj stavil povsod le SVOJE. Toda v Zgodovino je črno zapisan.
Žalostno je, da nam sedaj vlada v Sloveniji - Levi-Fašizem in povzroča Sloveniji same nepopravljive škode. Kdo v tujini nas bo še jemal za normalno državo, če čistimo celo s karjernimi diplomati, ki so zakonito prišli na ta položaj.
In to naj bi bila Fajonova "vladavina prava", ki rije vse, kot buldožer?
uros.samec
Fajonke ne mara nihče, tudi SD ne. Tolerirajo jo, ker je izvlekla veliko. Ne morete pa ji zameriti, da je tokrat pač izkoristila priliko. Spet je Janša tisti, ki jo je ponudil. Zakaj počne te reči?
Tečen dec
Janševa vlada je počistila s kariernim diplomatom Vidovičem, ki je zakonito prišel na položaj, in na njegovo mesto imenovala Kajzerja. Glede na vaš zapis prav gotovo menite, da nas v času prejšnje vlade zato niso mogli jemati za normalno državo ter da nam je takrat vladal desni fašizem.
slovenc sm
Tukaj ne vidim problema. Oba sta prišla zakonito na položaj. Da pa smatrate prejšnjo vlado kot desni fašizem, pa pomeni, da sploh nimate pojma kaj pomeni fašizem in da ste levi ekstremist, ki ne prenese, da je kdo druga na oblasti kot samo leva opcija. S to izjavo pa se sami potiskate v položaj, ki gre v smeri levega fašizma.
uros.samec
Že spet uperjate prst drugam. Krivda je jasna. Janez Janša, kot že stokrat, pa tisočkrat, si je ta populist dovolil preveč, ker ve, da ima tistih 20% tako podložnih volilcev, da mu ne bodo zamerili. Kajzer naj joka njemu, ne pa vladi. Vlada je ravnala pravilno. Če je pa Kajzer z svojimi izkušnjami pričakoval kakšen drug razplet, potem je pač naiven. Prav smešna je argumentacija kako je to imelo politično ozadje. Če ga je imelo vprašajte Janšo.
MEFISTO
Nobene prilike ne zamudiš, da bi se osmešil. Sploh ne potrebuješ replike, ker se sam diskvalificiraš..
slovenc sm
Samec, glede Kajzerja se strinjam, da je naredil napako. Vendar pa je ukrep glede na informacijo neprimeren. SD je situacijo pač izkoristila. Je pa zadaj še ena afera. namreč kaj je Kajzer sporočil. Ministrstvo za zunanje zadeve je naložilo zbiranje podpisov za samo eno kandidatko za predsednico države. Kako bo pa to pojasnila Tanja Fajon? Glede na ukrep za Kajzerja bi morala ona tudi odleteti.
uros.samec
Že v prvem članku sem komentiral. Vso kredibilnost opozorila na zadevo, ki je v tej depeši, je Janša uničil. Kaj ima to objavljati na Twitterju? Se popolnoma strinjam, NPM je uporabila umazane trike, pa saj ji ne bo pomagalo. Z vstopom Brgleza je zanjo konec. Ta kampanja je že postala pravi cirkus preden se je začela.
bonaparte
Vsi ne mislijo tako. Na primer Peter Jančič: Mednarodna sramota: če veleposlanik opozori, da vladajoči goljufajo na volitvah predsednika republike, je ostro kaznovan.
slovenc sm
To je že ok, da opozori. Problem je, da je za to uporabil depešo. Neizkušen pač. Saj to so mu nastavili in je padel v zanko.
Kraševka
Slovenc sm, tudi jaz mislim, da bi morala ODSTOPITI Fajonova. Kati Fajonova sedaj ni samo predsednica SD, ampak je zunanja ministrica. Sloveniji je v prid, da so ljudje seznanjeni z vsemi kandidati in ne samo s prijatelji Fajonove. To ni rojstnodnevna zabava, ampak VOLITVE PREDSEDNIKA. Kajzer je delal v prid Slovenije! Rušit diplomata, ki je zvest Sloveniji je nevarna stvar. Ta vlada deluje PROTI državi Sloveniji. Dejansko Kajzer v Ameriki predstavlja Slovenijo in ne Goloba.
uros.samec
Janši se naj zahvali.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.