Zakaj so uslužbenki RTV posegli v zasebnost in po posredovanju aktivista Saviča zoper njo sprožili postopek?

Uredništvo
14

Spletni aktivist Domen Savič je pred dnevi na tviterju slavil eno od svojih malih zmag.

Zaradi osebnega prepričanja in anonimnega izražanja na spletu so namreč uspeli življenje zagreniti uporabnici Twitterja, katere identiteto so najprej javno razkrili, potem pa od vodstva RTV, kjer je gospa zaposlena, zanjo zahtevali sankcije. In kot v primeru Saviča sploh ni več presenetljivo, so bili v vodstvu javne hiše do njegovih zahtev izjemno odprti, poslušni in ažurni.  

Preverjali smo, kako in zakaj je Savič pritisnil na svobodo izražanja in posredno dosegel izbris anonimnega tviter in Facebook računa ter kakšne sankcije je vodstvo RTV Slovenija sprožilo proti zaposleni, ki se je znašla na muhi razvpitega levičarskega aktivista.

Vse skupaj se je začelo pred dnevi, ko je novinarka RTV Eugenija Carl na svojem Facebooku zapisala, da je avtorica tviter profila Yrenia.yana zaposlena kot poslovna sekretarka v informativnem programu TV Slovenija.

Glede na odziv v komentarju na objavo Carlove je dejstvo, da gre za uslužbenko RTV, prebudilo aktivista Domna Saviča. Ta je nemudoma pisal generalnemu direktorju Igorju Kaduncu in varuhu pravic gledalcev RTV. V javno objavljenem pismu je med drugim navedel, da gospa “že več let blati in žali državljanke in državljane republike Slovenije, svoje novinarske kolegice in kolege ter ostalo občestvo“.

Izrazil je skrb, da ima gospa kot tajnica v informativnem programu “zagotovo” dostop do novinarskih vsebin pred objavo, do gradiv in dokumentov, ki niso za javno uporabo, pa jih lahko ona po želji širi naokrog prek svoje lažne identitete na tviterju. Tega sicer ni podkrepil z nobenim njenim tvitom.

Vir: Twitter profil DržavljanD

Savič ne razume, kako lahko “vsi državljani in državljanke financiramo osebo, ki je v svojih javnih izjavah žaljiva, omadežuje javni medij, ki ji daje plačo in odkrito simpatizira s političnimi veljaki specifične stranke.” Obtožil jo je tudi simpatiziranja z nacizmom.

Gospa je glede na javno objavljen odgovor RTV potrdila, da gre za njen profil. Na RTV pa so v odgovoru Saviču zapisali, da so “zoper zaposleno sprožili ustrezne postopke”. Njen Twitter račun je avtorica izbrisala.

Ime in funkcijo omenjene gospe je javno objavil in kasneje izbrisal aktivist Domen Savič, ki je pogrom nad njo zahteval preko socialnih omrežij in na svojem blogu. Javno objavo je podkrepil z razlago, da je gospa med drugim kandidirala na lokalnih volitvah na listi SDS.

Nekaj tvitov omenjenega profila si lahko ogledate spodaj:

Vir: Twitter (klik za povečavo)

Kako se je odzvala RTV

Na RTV smo se tudi mi obrnili z vprašanjem, kaj v praksi pomeni, da so proti zaposleni sprožili ustrezne postopke. Odgovorili so nam, da so opozorila, ki so jih prejeli, preverili, zaradi občutljivih osebnih podatkov pa odgovora niso posredovali javnosti. Kljub temu so ga očitno poslali Domnu Saviču, ki ga je javno objavil.

Če se pri komerkoli iz kateregakoli razloga ugotovijo okoliščine, ki bi lahko pomenile kršitev delovno pravne ureditve med zaposlenim in delodajalcem, je zakoniti zastopnik dolžan sprožiti postopek. Ta poteka vedno v več fazah. Najprej ugotovitev dejstev, ki se lahko dokažejo, ugotovitev in pravna opredelitev potencialne kršitve in zaključek postopka z ugotovitvijo, ali za kršitev gre ali ne in če ja, kakšen je v pravni ureditvi predviden ukrep,” so nam še zapisali.

Dodali so, da je izražanje osebnih mnenj sicer pravica, ki nam jo zagotavlja ustava in je ne sme in ne more kratiti noben notranji kodeks. Da pa morajo njihovi zaposleni spoštovati pravila, ki veljajo za javni sektor, notranje pravilnike in navodila ter veljavne Programske standarde.

Zaposleni na RTV Slovenija so bili že večkrat obveščeni, da se od njih pričakuje, da ohranijo dostojanstvo tudi v zasebnem komuniciranju na družbenih omrežjih in v drugih medijih, ki dosežejo širšo javnost. Zavedamo se, da nas javnost ocenjuje tudi po naši zasebni podobi, zato moramo zaposleni na RTV Slovenija tudi v zasebnem življenju v javnosti in na družbenih medijih ohraniti spoštljiv in dostojanstven nivo komuniciranja in izražanja mnenj,” so še zapisali.

Kaj bolj škodi ugledu RTV: anonimna kritika na družabnih omrežjih ali neprofesionalni in pristranski novinarski izdelki?

Čeprav tviti anonimne uporabnice niso bili vedno na nivoju kulture dialoga (kar je sicer splošna praksa na Twitterju pri zagovornikih ene in druge politične opcije), pa je šel pogrom nad njo na socialnih omrežjih in pritisk na njenem delovnem mestu predaleč.

V konkretnem primeru gre najprej za izdajo osebnih podatkov in javni linč osebe, ki je tvitala anonimno. Poseg v zasebnost se ji je v teh dneh na družabnih omrežjih zgodil večkrat, prvič s strani novinarke TV SLO Carlove, nato Saviča, potem še samega vodstva nacionalke.

Iz odgovora RTV Saviču je namreč razbrati, da so svojo zaposleno na zagovor klicali zaradi stališč, ki jih je izražala anonimno, ne kot delavka RTV, in sicer na podlagi (nezakonitega?) posega v njeno zasebnost. Tvitala namreč ni kot uslužbenka RTV in po njenih tvitih do sedaj nihče ni mogel ocenjevati RTV Slovenije, oziroma ta z objavami na XY profilu ugledu javne hiše ni mogla povzročati resne škode. Ironično, a tej škodo prej delajo neprofesionalni in pristranski prispevki Carlove, ki je s prstom prva pokazala na konkretno osebo za anonimnim spletnim profilom.

Naslednji poseg v zasebnost se ji je zgodil s strani RTV, ki je odgovor glede posamezne zaposlene še isti dan poslala Saviču, sicer nekdanjemu programskemu svetniku RTV, ki je protestno odstopil potem, ko programski svet po Pirkovičevem intervjuju s pevcem Thompsonom ni zamenjal celotne uredniške vertikale, od direktorice televizije navzdol.

Iz pisarne direktorja Kadunca so aktivistu Saviču poročali, da so zaradi “neprimernih vsebin” na anonimnem računu zoper njo “uvedli postopek”, kar bi lahko v primeru sankcij za anonimno tvitanje, v katerem je občasno kritizirala institucijo, v kateri je zaposlena, razumeli tudi kot mobing. Če ne to, pa vsaj kot poseg v njeno pravico do svobode izražanja.

Zadnje dejstvo, na katerega je vredno opozoriti pa je, da je Savič sankcioniranje uslužbenke RTV pričakoval predvsem zaradi njenih desnih stališč. Pri tem Domen Savič ni neka moralna avtoriteta ali mož kulture dialoga, ampak človek, ki je bil na RTV na precej višjem položaju od omenjene gospe, čeprav je verujoče državljane Slovenije javno zmerjal s “klerotalibanskimi pi*****”.

Zato je z vidika Savičeve (ne)verodostojnosti osupljivo, kako poslušni do njegovih zahtev so nekateri odločevalci v slovenski javni sferi (spomnimo se diskriminatornega umika oglasa Zavoda živim z ljubljanskih avtobusov). Da bi mu zahteve, naslovljene na javno radiotelevizijo, tako ažurno in vestno izpolnili, lahko običajen državljan le sanja.

Če bi bila gospa levih nazorov in v resnici “žvižgač” tipa Ivan Gale, potem bi jo Savič verjetno le hvalil, general Kadunc pa odločno stopil v bran svoji zaposleni ter se pri tem skliceval na avtonomijo in neodvisnost. Sklepajoč po nekaterih Facebook objavah uslužbenk RTV levih nazorov, nivo ali neresnicoljubnost zapisanega v tem primeru ne bi igrala nobene vloge.

Doniraj

14 KOMENTARJI

    • Ali poznamo pravo ime DIKTATORJA, ki omejuje svobodo na RTV?

      Mislim, da to sploh ni JJ, ampak v vseh primerih, ki se tam zgodijo je to direktor Kadunc in nekdanji programski svetnik – Domen Savič. To kar se tam dogaja je NEDOPUSTNO in potrebno sporoćiti v Svet, kako se dela ČISTKE na RTV, če zaposleni niso pristaši Levice.

      Jasno morajo v EU izvedeti, da DIKTATURO nad zaposlenimi na RTV dela njen DIREKTOR, skupaj s Sovičem. Kaj pa če pošilja Sovič grozilna pisma Zgagi, da se ta boji za svoje življenje? To kar sta sedaj naredila Kadunc in Sovič z uslužbenko RTV, sigurno ni PRVI primer.

      Tak direktor, ki ki krši pravice ZAPOSLENIM in posega celo v njihovo zasebnost, če zaposleni niso iz Levega političnega BAZENA, ni primeren za NACIONALKO, ne samo kot direktor, niti, kot urednik.

    • V vašem opisu prepoznam bivšega premierja g. Šarca. Menjal je vse po spisku. Izkoriščal Sovo za privatne zadeve. RTV in SIOL je popolnoma politično podredil svojemu vladanju. Povedal ni nikdar nič. Ko je odstopil, da bi zavladal še bolj monopolno, pa se mu je zalomilo in od takrat stalno pridiga, da so ga izdali.

  1. Toliko o nedotakljivosti ustavno zagotovljene pravice do svobodnega izražanja in o varnosti uporabe družbenih omrežij.
    Medtem pa npr. novinari zaščitenega mastodonta rtv lahko nekaznovano javno in direktno z dokazljivimi lažmi žalijo državljane vsepovprek.

  2. Doktrina, metode in sredstva, ki se jih poslužujejo aktivistično pristranski generalni direktor in aktivistično pristranski državni uslužbenci na državnem zavodu RTV Slovenija, so iz zloglasnih totalitarnih in nedemokratičnih arzenalov najbolj trdih časov stalinističnega terorja in diktature ene in edine dovoljene Partije ter ene in edine ter vse-navzoče njene absolutno podrejene partijske zločinske “jeklene pesti” UDV/SDV.
    Poseganje v zasebnost posameznega državnega uslužbenca (ali katerega koli drugega državljana RS) in njegove zasebne komunikacije je brez ustrezne odločbe pristojnega sodnega organa v RS enako ustavno, zakonsko in etično zavrženo, kot je protiustavno, nezakonito in profesionalno-etično zavrženo javno objavljanje nezakonitih ovaduških prisluhov nepooblaščenih tajnih posnetkov telefonskih pogovorov ali nezakonitih kopij zasebne ali poslovne e-korespondence posameznih fizičnih oseb, kar že kar rutinsko počenjajo politično aktivistični in senzacionalistični uredniki in “lovci na človeške glave” iz IP uredništva TV Slovenija pod vodstvom odgovorne urednice Manice Janežič Ambrožič. Pod njenim uredništvom je dovoljeno in celo zaukazano aktivistično in tendenciozno zlorabljati javni medij za izrazito osebne obračune nekaterih urednic in novinark (Mojca Pašek Šetinc, Eugenija Carl), ki so v dolgotrajnem civilnem sodnem sporu z legalno in legitimno izvoljenim političnim voditeljem, o katerem zaradi več kot očitne osebne pristranskosti in politične kontaminiranosti nikdar in nikoli ne bi smele ne poročati, kaj šele o njej izražati svoja pristranska mnenja ter politično pristran(kar)sko agitirati in hujskati v sklopu IP programov državne/javne RTV Slovenija.

    • Bi ga bilo za vprašat, ali ima kaj s temi podjetji:
      SMATROS Adria d.o.o. – V STEČAJU, Dunajska 104, 1000 Ljubljana
      SMATROS d.o.o. – V STEČAJU, Dunajska 104, 1000 Ljubljana
      TCSI D.O.O. – V STEČAJU , Dunajska 104, 1000 Ljubljana
      ATACO SISTEMI, d.o.o. – V STEČAJU, Dunajska 104, 1000 Ljubljana
      lastnik nepremičnine na tem naslovu je verjetno RS?

    • Vsekakor je Savič goljuf, sposoben velikih nečednosti?
      Zato lahko “dobro plava” le, med ekstremno Levico in složno marsikaj počenja složno z direktorjem RTV – Kaduncem.

      Oba uresničujeta KOMUNISTIČNO – DIKTATURO, kar pokaže, da Slovenija nima Nacionalke, ampak le Levo TV- LJUBLJANA.

  3. Če pustiš, da nekdo kot g. Savić komandira ustanovo, potem vemo, koliko je ta ustanova sploh vredna. In protestirajo, ker naj bi vlada napadala drugače misleče a on dela ravno to. V bistvu bi morali zdaj protestniki na cesto proti Saviću.

  4. Saj ne morem verjeti, kakšen cinizem s strani RTV-ja. Cel kup kur, ki pravijo da so novinarke, laže da se kar kadi, kadinc pa s takimi izjavami samo pove da ne ve kaj pomeni nepristanost. Ukinite že to javno hišo polno prostitutk.

    • Če Kadunc prihaja mogoče iz Srbije, vem, da so tam oboževali bolj kralja Karađorđeviča, kot Tita.

      Komunizem se je tam razširil šele, ko so na začetku leta 1945 prišli v Beograd in ga “osvobodili” Rusi.

Komentiraj

Prosimo, vnesite komentar
Prosimo, vnesite svoje ime