Vandalizem v splošnem upadu, pravi Policija. Zadnji primeri verske nestrpnosti toliko bolj zaskrbljujoči?

Foto: FB @VS

V zadnjih dneh smo spremljali več primerov vandalizma na verskih znamenjih in objektih, ki so povezani s Cerkvijo. Vse skupaj pa je eskaliralo po ponovni javni rabi besede “klerofašist” s strani evropske poslanke Tanje Fajon, o čemer smo že pisali.

V splošnem policija beleži upad vandalizma. Pri tem, da ne beleži različnih vrst, kar pomeni, da takšni politični napadi in izrazi verske nestrpnosti spadajo v isto skupino kaznivih dejanj, kot katerokoli namerno poškodovanje lastnine.

Splošni upad vandalizma

Na slovenski policiji so na naša vprašanja glede opažanj v povezavi z vandalizmom in versko nestrpnostjo odgovorili, da “vandalizem kot prekršek opredeljuje 16. člen Zakona o varstvu javnega reda in miru, pri čemer ugotavljamo, da so tovrstne kršitve že v nekajletnem upadu.”

Namreč policija ne beleži posebej različnih primerov vandalizma in jih vse tolmači pod istim členom zakona, ki pravi, da pod vandalizem spada tisto, kar “kdor namenoma poškoduje, prevrne, odstrani ali kako drugače v nasprotju z namenom uporabe ravna s spominskimi obeležji in z objekti javne infrastrukture, kot so: komunalna infrastruktura, javna razsvetljava, cestnoprometni znaki, priprave in naprave na rekreativnih površinah, igrala na otroških površinah in podobne javne naprave,…”

Odgovorili so nam namreč, da jim tega ne omogoča zakon, tako statistike o vandalizmu, povezano z verskimi objekti in znamenji ne vodijo. Policija namreč vodi tiste evidence, ki jih sme voditi v skladu z zakonodajo. Razlika v tako spremljanem vandalizmu pa je očitno. Od 70 primerov leta 2014 na 35 primerov lansko leto.

https://twitter.com/packica/status/1197142628661440516

Le vandalizem ali verska in politična nestrpnost

Ob splošnem upadu vandalizma pa se postavlja vprašanje, ali so zadnji primeri uničenih Božjih znamenj, grafitiranja po škofijski gimnaziji v Mariboru in cerkvah toliko bolj zaskrbljujoči. In ali bi jih morali klasificirati drugače kot le preprost vandalizem.

Na vprašanje o tem, ali izvajajo kakšne dodatne ukrepe na tem področju pa so nam zagotovili, “da policija ves čas izvaja naloge zagotavljanja življenja in premoženja ljudi z različnimi oblikami dela (opazovalna služba, patruljiranje, interveniranje, obravnavanje storilcev prekrškov in kaznivih dejanj ipd.).”

Obenem pa so opozorili, da policija lahko posamezno območje tudi opredeli kot varnostno obremenjeno območje, ko ugotovi, da tam prihaja do gostitev varnostnih dogodkov, katerih posledica je povečano število prekrškov in kaznivih dejanj. Na teh območjih policija (v sodelovanju z ostalimi pristojnimi organi in organizacijami) intenzivneje izvaja naloge v cilju vzpostavitve ugodne varnostne situacije.

Domovina
Domovina
[ODMEV TEDNA] Kjer se prepirata dva, Golob dobiček ima
/
  • [ODMEV TEDNA] Kjer se prepirata dva, Golob dobiček ima

    [ODMEV TEDNA] Kjer se prepirata dva, Golob dobiček ima

    Jan 27, 2023 • 20:45

    Komentar tedenskega dogajanja med 20. in 27. januarjem

  • Vroča tema z Luko Svetina in dr. Bojano Beovič: V najuspešnejših državah primarno raven zdravstva izvajajo zasebniki

    Vroča tema z Luko Svetina in dr. Bojano Beovič: V najuspešnejših državah primarno raven zdravstva izvajajo zasebniki

    Jan 25, 2023 • 35:52

    Pogovorna oddaja na Domovini (tokratna gostja je dr. Bojana Beovič)

  • Vse kaže, da ”žlahtne” desnice ne potrebuje nihče več. Morda v resnici potrebujemo demokratično levico (podcast, Rajko Podgoršek)

    Vse kaže, da ”žlahtne” desnice ne potrebuje nihče več. Morda v resnici potrebujemo demokratično levico (podcast, Rajko Podgoršek)

    Jan 25, 2023 • 6:42

    Zvočni posnetek komentarja Rajka Podgorška

  • Vroča tema z Luko Svetina in dr. Leonido Zalokar o medvrstniškem nasilju: “Vzgajamo generacijo psihopatov”

    Vroča tema z Luko Svetina in dr. Leonido Zalokar o medvrstniškem nasilju: “Vzgajamo generacijo psihopatov”

    Jan 24, 2023 • 30:06

    Pogovorna oddaja na Domovini (tokratna gostja je dr. Leonida Zalokar)

  • Čemu si Ukrajinci tako želijo Leoparde, zakaj so Nemci zadržani in kaj bi njihovi tanki spremenili na bojišču (podcast, Rok Frelih)

    Čemu si Ukrajinci tako želijo Leoparde, zakaj so Nemci zadržani in kaj bi njihovi tanki spremenili na bojišču (podcast, Rok Frelih)

    Jan 24, 2023 • 8:18

    Zvočni posnetek komentarja Roka Freliha

  • Ljudem bi zaračunali ogljični odtis za hišo in avtomobil? Okej, ampak najprej se odpovejte svojim jahtam in zasebnim letalom (podcast, Rok Čakš)

    Ljudem bi zaračunali ogljični odtis za hišo in avtomobil? Okej, ampak najprej se odpovejte svojim jahtam in zasebnim letalom (podcast, Rok Čakš)

    Jan 23, 2023 • 6:01

    Zvočni posnetek komentarja Roka Čakša

  • Imela bi nazaj Prešernovo nagrado: Kaj sploh p. Rupniku lahko očita Svetlana Makarovič?! (podcast, dr. Gabriel Kavčič)

    Imela bi nazaj Prešernovo nagrado: Kaj sploh p. Rupniku lahko očita Svetlana Makarovič?! (podcast, dr. Gabriel Kavčič)

    Jan 23, 2023 • 7:56

    Zvočni posnetek komentarja dr. Gabriela Kavčiča

31 komentarjev

    • Jaz se tudi ne strinjam s sosedom, pa zato ne pišem po njegovi fasadi sovražne besede. Ne podpiram tudi trenutne oblasti, pa zato ne čečkam po njihovih stavbah ali avtomobilih. Ne strinjam se s skrajnimi levičarji, pa zato ne zganjam nad njimi histerije. Vem, da je večina medvojnih in povojnih spomenikov laž, pa na njih ne čečkam ali pišem sovražna besedila.
      Imamo drugačne vzvode, da povemo svoje mnenje. Vsekakor pa je prvo pravilo, da ne sovražimo drug drugega ampak se pogovarjajmo in spoštujemo. Če se le da, z argumenti. potem iščemo skupne imenovalce.

  1. “Čivkanje” evroposlanke in podpredsednice vladajoče Židanove stranke SD Tanje Fajon in njeno primitivno hujskanje k boju proti “klerofašizmu” so vojščaki in potencialni likvidatorji militantne SD ter Levice pač vzeli kot jasno in konkretno spodbudo “z najvišjega mesta” za brutalno nazorno akcijo izražanja svojega otipljivega sovraštva in nestrpnosti.
    Sovražni govor evroposlanke Tanje Fajon, ki hujska h konkretni brutalni protiustavni in nezakoniti mazaški akciji spodbujanja nestrpnosti in strahu ter sovraštva med državljani RS je vreden vse politične in moralne obsodbe vseh demokratičnih političnih strank v RS ter terja tudi profesionalni odziv Policije in Državnega tožilstva RS.

  2. Kako je večji del komentarjev ideološki in je dejstvo vandalizma obrobno Žalostno
    Križi in kapelice ter cerkve so za vernike simboli vere, za vse nas pa bi morali biti spomeniki, ki kažejo, da je naš narod
    v teh krajih že zelo dolgo, da je bil kultiviran. Da so predniki bili globoko verni, kaže mnoštvo cerkva po hribčkih v SLoin mnogo kapelic ter Znamenj. IZ spoštovanja do prednikov in do preteklosti bi morali to vzdrževati in negovati in ne uničevati. To bi se spodobilo tudi za takšne kot je tovarišica Fajonova, ki tako rada poudarja strpnost in sožitje. ONA POZABLJA, DA SE STRPNOST MERI V ODNOSU DO DRUGAČE MISLEČIH IN NE SAMO DO SVOJIH in ENAKO MISLEČIH

  3. Kremeniti je na tem portalu največji revček pri ugotavljanju dejstev! Ime sta mi dala starša in iz globokega spoštovanja do njiju, imena nikoli ne bi menjal! Nista mi pa dala svojega prepričanja, ker bi s tem storila največje zlo do svojega otroka! O svetu, ki me obdaja, si bom sliko ustvaril sam, tako ravnam tudi glede svojih otrok!!!!

    • g. Igor, Kremeniti ima v tem primeru kar prav. Vaše nespoštovanje do vernikov, ki ga izražate na tem portalu, je že skrajno in nekorektno. Iz vaših izjav se da enostavno zaključiti, da vernike in vero sovražite. In to predvsem katoliško ker v drugih primerih ni zaznati tolikšnega sovraštva.
      Vi nimate svojega prepričanja, ker iz vaših mnenj ni zaznati nobenega argumenta. Še manj korektnega argumenta.
      Nekdo vas je naščuval ali pa imate od tega koristi. Ste v bistvu še večji vernik od nekaterih katoliških vernikov saj verjamete v to, da so neverni ljudje slabši in da nimajo enakih pravic kot ostali ljudje.
      In zato vam ne verjamem, da spoštujete svoje starše, če sta vernika. Namreč vi ste si ustvarili sliko, da so katoliški verniki slabi in če sta vaša starša prav tako, potem je logično sklepanje, da imate tudi o njiju enako mnenje. In če imaš o nekom mnenje, da je slab oz. slabši, potem ga ne spoštuješ.

      • Slovencsm
        Ste tako kot kremeniti v globoki zmoti! Spoštujem verne in ne sovražim vere! Ne prenesem pa njihovega vtikanja v javno življenje in temu, da se naj javno življenje prilagaja veri! Bi radi postali enaki kot islamski fundamentalisti???? Biti proti nečemu, ne pomeni tega sovražiti! Kaj pa se je vernim in cerkvi v bivšem sistemu zgodilo? So katero cerkev podrli??? Kremeniti pa odkrito pove, da sovraži komuniste, istospolne, migrante….. Takšni ljudje, kot kremeniti, so za mene nevarni, jaz vedno in povsod zagovarjam pravice ljudi ne glede kaj so!!!

  4. tole od igorja:

    “jaz vedno in povsod zagovarjam pravice ljudi ne glede kaj so!”

    bi bila šala stoletja, če ne bi bilo žalostno.

    če nevidni ne bi bil na tvoji strani, bi ti odgovoril: “blablabla bulšit!”, ker v tem primeru to dejansko je bulshit.

    moral bi napisati:

    “jaz vedno in povsod zagovarjam pravice ljudi, samo, če niso katolicani!”

Komentiraj