Škandalozno: Vlada namenja visoke nagrade provladnim medijem

Uredništvo

Vir: Pixabay
POSLUŠAJ ČLANEK

Med tem ko vlada trdi, da za gradnjo domov za upokojence, bolnišnic, za zdravniške plače ali za žrtve lanskoletnih poplav ni dovolj denarja, je namenila kar tri milijone davkoplačevalskega denarja izbranim slovenskim medijem in novinarjem. Med njimi tudi tistim, ki so neposredno povezani z vlado Roberta Goloba. Če so v času Janševe vlade vse največje novinarske organizacije protestirale, da je bila razdelitev denarja politično pristranska, zdaj vsi molčijo.  

Ministrstvo za kulturo je z razpisom za sofinanciranje programskih vsebin medijev v letu 2024 razdelilo skoraj tri milijone evrov. Namen razpisa je podpora medijem pri ustvarjanju in razširjanju programskih vsebin, ki so pomembne za uresničevanje javnega interesa na področju medijev. V realnosti so politiki tisti, ki se odločijo, kateremu mediju bodo dali finančno podporo in kateremu ne. Prednost imajo vedno provladni mediji. V besedilu razpisa je pisalo: »Okvirna vrednost razpoložljivih sredstev je največ 2.900.000 evrov. Od tega je za področje sofinanciranja programskih vsebin tiskanih medijev, radijskih in televizijskih programov ter spletnih medijev okvirno na voljo 800.000 evrov, za področje sofinanciranja programskih vsebin radijskih in televizijskih programov s statusom lokalnega, regionalnega, študentskega oziroma nepridobitnega radijskega ali televizijskega programa pa 2.100.000 evrov.« Poleg tega denarja vlada medijem deli denar tudi na posebnih razpisih. Lansko leto je Ministrstvo za obrambo pod vodstvom Marjana Šarca nameravalo POP TV podeliti kar 1,9 milijona evrov za snemanje vojaškega resničnostnega šova, a je na koncu od tega projekta odstopilo.

Vlada Odlazku namenila 730.000 evrov

Vlada je tako podelila Odlazkovemu časopisu Večer najvišjo močno vsoto 40.000 evrov. Denar naj bi mu namenili za poročanje o lokalni politiki, ob tem pa so izločili iz finančnih nagrad vso Večerovo lokalno konkurenco: od portala Maribor Info. do Pomurec.com. Delu so namenili 36.000 evrov, Dnevniku 36.000 evrov, Mladini 36.000 evrov, TS mediji 32.000 evrov, Primorskim novicam 27.879,54 evra. Veliki zmagovalec je Radio Študent, ki propagira politične ideje stranke Levica, tiste stranke, ki vodi Ministrstvo za kulturo. Dobil je kar 100.000 evrov. Vsi desnosredinski mediji so bili iz delitve denarja, ki naj bi omogočal tudi pluralizacijo medijev, povsem izločeni. Versko glasilo Družina je prejelo 20.000 evrov in verski radio Radio Ognjišče 76.632 evrov.

Funkcionarji Golobove vlade zaposleni na nagrajenih medijih

Bojan Požar delitev denarja komentira kritično in trdi, da so si vladni ljudje brezsramno razdelili denar. Martinu Odlazku, katerega mediji so naklonjeni vladi, je ista vlada namenila kar 730.000 evrov. Martin Odlazek s podporo politike obvladuje 90 različnih slovenskih medijev od revij, portalov, radijskih postaj do televizij. Čeprav zakon prepoveduje koncentracijo medijskega lastništva, so pristojne inštitucije ugotovile, da ni sporno. Požar ugotavlja: »To, da so Odlazku namenili 730.000 evrov, ni sporno, glede na dejstvo, da se pri njem znova zaposluje Vesna Vukovič, nedavna generalna sekretarka Svobode, in da je eden od njegovih direktorjev Tomaž Vesel (Salomon, Dolenjski list) veseli kandidat Svobode za novega slovenskega evropskega komisarja.« Vlada je denar namenila tudi agenciji Media Partner Agencija, tiskovna agencija d. o. o., ki izdaja provladni portal Necenzurirano. Odgovorni urednik je Primož Cirman, njegova žena pa visoka funkcionarka Golobove vlade Petra Cirman Bezjak, vodja urada za komuniciranje. Portal Necenzurirano oziroma Cirman, ki ga je prej predsednik vlade Robert Golob izjemno hvalil kot sposobnega novinarja, ki bi ga rad vzel v svojo službo, je dobil 26.000 evrov. Bojan Požar še izpostavlja: »Pazite, iz razpisa se ni izločil niti Odlazkov Radio Robin, čeprav ga vodi Martina Arčon, žena podpredsednika vlade, ministra za Slovence v zamejstvu in po svetu ter podpredsednika Gibanja Svoboda Mateja Arčona.« Ministrstvo za kulturo je pod vodstvom Levice namenilo tudi denar tistim, ki mu svetujejo. Portal Pod črto je dobil 34.000 evrov, čeprav je neposredno povezan z Lenartom J. Kućičem, uradnikom Ministrstva za kulturo in medijskem svetovalcem ministrice Aste Vrečko iz stranke Levica.

DNS, Milosavljević in novinarski sindikati močijo

Maja 2021 so številni slovenski mediji Delo, Večer, Dnevnik, RTV skupaj z Društvom novinarjev Slovenije in Sindikat novinarjev Slovenije protestirali proti Janševi vladi, ki je različnim medijem namenila 2,6 milijona evrov. Takrat so trdili, da gre za »politično pristranski razpis, ki ogroža obstoj številnih medijev«. Zelo kritičen je bil tudi Marko Milosavljević, profesor Fakultete za družbene vede, kjer poučuje novinarstvo. Zdaj so vsi tiho.

Naroči se Doniraj Vse novice Za naročnike

Ekskluzivno za naročnike

ansambel, Stopar, narodno-zabavna, glasba
Vsak ne more biti muzikant
19. 5. 2024 ob 9:00
Čušin, šotor
Binkošti – Andrew Wyeth
19. 5. 2024 ob 6:00