Pomeni obstoj vaške straže konec državne ureditve? Se je država odrekla monopolu nad nasiljem?

V zadnjem času spremljamo porast samoorganiziranih skupin, ki spominjajo na paravojaške organizacije. Vendar zgolj spominjajo, saj je njihova organiziranost, vojaškost in realna sposobnost izvajanja načrtovanih "akcij" oddaljena od kakršnekoli resničnosti. Toda obenem teoretsko načenjajo enega izmed temeljev nastanka državne tvorbe.
Skozi zgodovino lahko spremljamo razvoj skupnosti in civilizacije ter opazujemo kako se skupnost odreče delu svojih svoboščin za zagotovitev lastne varnosti. Vsaka družba sprejme, da bo skrbela za razred vojakov, za plemiča in njegovo skupino, itd. v zameno, da bodo slednji poskrbeli za njihovo varnost. Graščaku se oddaja del pridelka primarno zato, ker smo si s tem zagotovili mesto za obzidjem v primeru zunanje nevarnosti. Obenem pa ima vlogo sodnika in vzdrževalca miru znotraj skupnosti. Deljenje pravice, razsojanje o nasilju in z nasiljem, s kaznijo je njegova pravica. Toda obenem je to tudi njegova dolžnost.
Sistem se je razvijal, postavljene so različne varovalke ... Toda na koncu dneva: država kot represivni aparat je legalizirano nasilje. Z nastankom države nihče drug ne sme legalno uporabljati nasilja, noben prepir se ne sme končati s pretepom. Kajti vsi se strinjamo, da bo država to sankcionirala v našem imenu, v imenu skupnosti.
V modernem pojmovanju se odrekamo pravici do samovoljnega nasilja v zameno za relativno varnost. Država je upravljanje skupnega in država je odrekanje določenih pravic za to, da imamo urejene skupne elemente, ki jih sami samostojno ne bi mogli urediti. Oziroma bi se urejevanje teh področjih potencialno končalo z nasiljem. Državo imamo tudi zato, ker je ljudi strah fizične smrti. Politika je namreč zgolj nadaljevanje vojne z drugimi sredstvi.
Nismo v stanju klasične vojne in večina prebivalstva se ne čuti ogroženega. Toda država je padla na testu zagotavljanja občutka varnosti. To za Evropo ni nekaj novega. S tem se spopadamo na ravni Evropske zveze že kar nekaj časa, začenjši z skrajnimi političnimi skupinami v Nemčiji. Slovenija je pač, tako kot pri večini stvari, nekaj let za drugimi.
Ko pade temeljno zaupanje, da država zagotavlja varnost, smo v stanju, ko se začne ponovna samoorganizacija. Ljudje se nehajo odrekati pravici do "nasilja", do samoobrambe, do izvajanja dejanj, ki povečujejo občutek varnosti. Kombinacija ilegalnih migracij, populizma, sedaj že leta trajajočega občutka, da je napadena identiteta Evrope in nesposobnost politike, da bi se s tem soočila pripelje do tega, da se pojavijo samoorganizirane skupine. Na slovenski ravni pač nekaj deset moških, ki s sprehodi po gozdu, daje ljudem občutek, da se je nekaj naredilo, da se bo nekaj spremenilo.
V tem je tudi razlika med štajersko vardo in belokranjsko vaško stražo. Prva je napovedala napad na ustavni red države in k temu pozivala vse državljane Slovenije. Dejansko je izgledalo, kot da napovedujejo možnost nasilne menjave oblasti. Medtem ko je belokranjska vaška straža zapolnila prostor, ki ji ga je država prepustila. Družbena pogodba o tem, da bo država zagotovila varnost v zameno za predajo pravice do "nasilja", je v očeh belokranjskih stražarjev prekinjena, saj se ne počutijo varne. Ne spodkopavajo ustavne ureditve, ne želijo zamenjati graščaka; le opravljajo delo, za katerega mislijo, da ga graščak ni opravil.
Država, od nas izbrani predstavniki, so tukaj za to, da povrnejo tudi občutek varnosti. So razred "zaščitnikov", ki jih plačujemo ljudje od svojega "pridelka". Politik je trgovec z upanjem in belokranjska straža je očitno upanje v tega politika izgubila. Upanje v to, da jim bo zagotovljena primerna varnost. Naši davki plačujejo za politikov čas, da se ukvarja s skupnim. S skupnim dobrim, z urejanjem "nasilja", z razporeditvijo pravic in dolžnosti. Če tega ni sposoben zagotoviti, bodo ljudje začeli to opravljati sami.
Kar pa v teoriji pomeni prvi korak k razgradnji državne ureditve. Sploh, ker se država na celotno situacijo ne odziva. Legalistično gledano menda ne kršijo zakonov s svojimi "sprehodi" ob meji. Toda smo le korak od kakega incidenta, ki bo vključeval realno nasilje.
Pustiti celotno zadevo, da pride tako daleč pa je izjemno nespametno. Četudi smo ravno sredi parlamentarnih počitnic in je večina naših politikov migrantov. Čeprav oni so migrirali le na lokacije z več instagram potenciala.
Skozi zgodovino lahko spremljamo razvoj skupnosti in civilizacije ter opazujemo kako se skupnost odreče delu svojih svoboščin za zagotovitev lastne varnosti. Vsaka družba sprejme, da bo skrbela za razred vojakov, za plemiča in njegovo skupino, itd. v zameno, da bodo slednji poskrbeli za njihovo varnost. Graščaku se oddaja del pridelka primarno zato, ker smo si s tem zagotovili mesto za obzidjem v primeru zunanje nevarnosti. Obenem pa ima vlogo sodnika in vzdrževalca miru znotraj skupnosti. Deljenje pravice, razsojanje o nasilju in z nasiljem, s kaznijo je njegova pravica. Toda obenem je to tudi njegova dolžnost.
Sistem se je razvijal, postavljene so različne varovalke ... Toda na koncu dneva: država kot represivni aparat je legalizirano nasilje. Z nastankom države nihče drug ne sme legalno uporabljati nasilja, noben prepir se ne sme končati s pretepom. Kajti vsi se strinjamo, da bo država to sankcionirala v našem imenu, v imenu skupnosti.
V modernem pojmovanju se odrekamo pravici do samovoljnega nasilja v zameno za relativno varnost.
V modernem pojmovanju se odrekamo pravici do samovoljnega nasilja v zameno za relativno varnost. Država je upravljanje skupnega in država je odrekanje določenih pravic za to, da imamo urejene skupne elemente, ki jih sami samostojno ne bi mogli urediti. Oziroma bi se urejevanje teh področjih potencialno končalo z nasiljem. Državo imamo tudi zato, ker je ljudi strah fizične smrti. Politika je namreč zgolj nadaljevanje vojne z drugimi sredstvi.
Država ne opravlja svoje naloge
Nismo v stanju klasične vojne in večina prebivalstva se ne čuti ogroženega. Toda država je padla na testu zagotavljanja občutka varnosti. To za Evropo ni nekaj novega. S tem se spopadamo na ravni Evropske zveze že kar nekaj časa, začenjši z skrajnimi političnimi skupinami v Nemčiji. Slovenija je pač, tako kot pri večini stvari, nekaj let za drugimi.
Ko pade temeljno zaupanje, da država zagotavlja varnost, smo v stanju, ko se začne ponovna samoorganizacija. Ljudje se nehajo odrekati pravici do "nasilja", do samoobrambe, do izvajanja dejanj, ki povečujejo občutek varnosti. Kombinacija ilegalnih migracij, populizma, sedaj že leta trajajočega občutka, da je napadena identiteta Evrope in nesposobnost politike, da bi se s tem soočila pripelje do tega, da se pojavijo samoorganizirane skupine. Na slovenski ravni pač nekaj deset moških, ki s sprehodi po gozdu, daje ljudem občutek, da se je nekaj naredilo, da se bo nekaj spremenilo.
Družbena pogodba o tem, da bo država zagotovila varnost v zameno za predajo pravice do "nasilja" je v očeh belokranjskih stražarjev prekinjena, saj se ne počutijo varne.
V tem je tudi razlika med štajersko vardo in belokranjsko vaško stražo. Prva je napovedala napad na ustavni red države in k temu pozivala vse državljane Slovenije. Dejansko je izgledalo, kot da napovedujejo možnost nasilne menjave oblasti. Medtem ko je belokranjska vaška straža zapolnila prostor, ki ji ga je država prepustila. Družbena pogodba o tem, da bo država zagotovila varnost v zameno za predajo pravice do "nasilja", je v očeh belokranjskih stražarjev prekinjena, saj se ne počutijo varne. Ne spodkopavajo ustavne ureditve, ne želijo zamenjati graščaka; le opravljajo delo, za katerega mislijo, da ga graščak ni opravil.
Država, od nas izbrani predstavniki, so tukaj za to, da povrnejo tudi občutek varnosti. So razred "zaščitnikov", ki jih plačujemo ljudje od svojega "pridelka". Politik je trgovec z upanjem in belokranjska straža je očitno upanje v tega politika izgubila. Upanje v to, da jim bo zagotovljena primerna varnost. Naši davki plačujejo za politikov čas, da se ukvarja s skupnim. S skupnim dobrim, z urejanjem "nasilja", z razporeditvijo pravic in dolžnosti. Če tega ni sposoben zagotoviti, bodo ljudje začeli to opravljati sami.
Kar pa v teoriji pomeni prvi korak k razgradnji državne ureditve. Sploh, ker se država na celotno situacijo ne odziva. Legalistično gledano menda ne kršijo zakonov s svojimi "sprehodi" ob meji. Toda smo le korak od kakega incidenta, ki bo vključeval realno nasilje.
Pustiti celotno zadevo, da pride tako daleč pa je izjemno nespametno. Četudi smo ravno sredi parlamentarnih počitnic in je večina naših politikov migrantov. Čeprav oni so migrirali le na lokacije z več instagram potenciala.
Povezani članki
Zadnje objave

Bruselj je ključ - da tam nimamo najboljših kadrov, je za Slovenijo škodljivo
28. 9. 2023 ob 9:11
Ekskluzivno za naročnike

Bruselj je ključ - da tam nimamo najboljših kadrov, je za Slovenijo škodljivo
28. 9. 2023 ob 9:11

Tednik Domovina 116: Vse o kadrovskem cunamiju na RTVS
27. 9. 2023 ob 11:46
Prihajajoči dogodki
SEP
28
SEP
28
Glasbeni aperitivi // Popotovanje med umetninami
18:00 - 19:00
SEP
28
Levstikov večer
19:00 - 21:00
SEP
28
Za začetek: SMS 1
19:30 - 21:30
SEP
29
Peter Turk: Kaj imajo skupnega Mikene in Kamna Gorica
08:00 - 10:00
Video objave

Vroča tema: Kdaj bodo postavljene nove hiše, kako je z obnovo cest in kaj če ...?
26. 9. 2023 ob 17:09

Odmev tedna: Psi lajajo, depolitizacija gre dalje
22. 9. 2023 ob 19:46
Izbor urednika

Slovenski srednji sloj molzna krava države. Prostora za nove davke ni
18. 9. 2023 ob 6:31

Kako so v Jugoslaviji kradli in prodajali otroke
12. 9. 2023 ob 6:31
26 komentarjev
debela_berta
Primorska je ponosna na NOB!
IgorP
Slovenec kremenit 9. avgusta 2019 ob 15:08 at 15:08
Igor, jaz pa ne vem, kaj je NOB prinesel Primorski.
Žal nočeš vedeti, kaj je NOB prinesel Primorski!!! Tvoj problem, tudi takšni morajo biti!
debela_berta
Shod debeluhov ob čevapčičih in pivu...
IgorP
Kje bo Janša 17.9.2019 organiziral svečano prisego braniteljev slovenskih meja?????
Kraševka
Biljan, res je nerazumljivo, da država popolnoma PREPOVEDUJE SAMOZAŠČITO ljudi in živali.
Včasih smo se v ŠOLI učili, kako GRAŠČAK ni razumel KMETA. Toda tak je bil tudi Tito, ki mu je kradel pridelek (obvezna oddaja), predpisoval davke, ter mu nacionaliziral njive. Graščaku pa so kmetje dajali le DESETINO.
Sedanja vlada pa POBIRA (rada bi jih še zvišala) DAVKE, ki jih NAMENJA ZA SVOJE (drage avtomobile, visoke plače, pojedine, proslave ZZB, ....) POTREBE.
Navadne DRŽAVLJANE, pa mirno preppusti ZVEREM in prišlekom. Nič jih ne zaščiti, pa še SAMOOBRAMBO prepoveduje, oziroma kaznuje.
Zakaj so Šiška ZAPRLI?
Nevladne organizacije, ki pomagajo pri "javnem TIHOTAPLJENJU" tujcev v našo deželo. pa povabi celo med "sodelavce vlade".
Noben VLADAR v zgodovini, razen Tita, tega ni delal, da bi branil TUJCA, pred svojim NARODOM. Ko se vlada obrne stran od DRŽAVLJANOV, je čas, da ODSTOPI.
debela_berta
TITO je Slovenca rešil izpod nacifašističnega terorja, ki je imel pomoč domačih izdajalcev, podkrepljenih z lažjo in lažnimi prevarami RKC!
biljan
V Kraljevini Jugoslaviji so morali vsi vojaški obvezniki vsako nedeljo po maši telovaditi dve uri na vaškem/mestnem igrišču ali na drugi primerni površini. Osrednja, državna telovadna organizacija je bila kraljev Sokol, nekdanji 1929. leta prepovedani Orli pa so se organizirali v kmečke fante. Ne spomnim se, ali sem bral ali poslušal ali celo gledal na TV o boju kmetov in drugih proti volkovom, ki so jim delali podobno škodo kot danes. Organizirano so jih zaradi varovanja živine na paši skupinsko v pogromih iztrebljali in skoraj iztrebili. Danes se sprašujem, od kod v Sloveniji naenkrat toliko volkov, kmetje in država po povsem nepripravljeni na to presenečenje? Iz Italije, kot povračilo za dobavljena drva iz Slovenije? S Hrvaške kot živalski begunci pred migranti? Celo s kakšnimi letalskimi diverzijami, kot so nam naselili polže lazarje in paradižnikovo plesen, pa še kaj… med napadi na Srbijo. Ogroženi ljudje in drugi se imajo pravico in se morajo organizirati in se varovati, pa naj svojo skupino imenujejo kakorkoli. Ljubljana nikdar ni razumela slovenskega podeželja in drugih območij na katerih so in živijo drugi Slovenci. Ob slavljenju rezultatov hrvaške Nevihte, le to, da so tudi obsežna prazna ozemlja Hrvaške, na katerih so živeli Srbi ,prazna in so lahko odlično leglo za najrazličnejše divje zveri. Ko pa jim zmanjka hrane, pa se sprehodijo po z živino na paši obljudeni Sloveniji. Ni čas za prerekanje o domobranci, partizanih, komunistih in vernih, ampak je naloga vseh, da složno pristopimo k oblikam zaščite in reševanja že znanih in dnevno se pojavljajočih težav. Po Cankarju imamo najlepšo deželo, a obnašanje mnogih ljudi v njej, izziva božjo šibo, ki nas opozarja, da se ne obnašamo primerno.
Kraševka
Igor, razloži vendar kaj pomeni Narodno Osvobodilni Boj - NOB.
Ali je bila to borba proti sovražnemu TUJCU, ali je bila borba proti Slovencem-nekomunistom?
IgorP
Kraševka Ti dobro veš, kaj je NOB in kaj je Primorski prinesel! Če pa danes kolaboriraš z Lahi in Orbanom, je pa to tvoj problem! Je pa res, da so takšni kot ti, na Primorskem v krepki manjšini!!!!
MEFISTO
Pomagaj si sam in Bog ti bo pomagal.
Šarec sicer res misli, da je Bog ali vsaj njegov namestnik v Sloveniji, toda pomaga pa ne.
IgorP
Ustanovite vaških straž je samo korak do ustanovitve Domobranstva! 17.9.2019 sledi prisega velikemu vodji Janezu Janši!
MEFISTO
Ja, in kaj bi bilo v tem slabega? Braniti dom je najvišja čast in dolžnost vsakega poštenega Slovenca. Tako je zdaj, ko nam grozi muslimanska nevarnost in tako je bilo med revolucijo, ko so komunisti ropali in požigali slovenske domove in pobijali najbolj poštene, zavedne in delavne ljudi.
Kraševka
Joža ob 13,17
Predstavili ste žalostna DEJSTVA, ki dejansko hromijo našo državo.
Sicer pa avtor tega prispevka, Martin Nahtigal dobro razmiščja o DRŽAVI in monopolu nad NASILJEM.
Kdo je ta, ki hoče ukiniti samoobrambo, ki jo še Bog dovoljuje ?
Kraševka
Za spontano..... ob 10.10
Dobro ste napisali.
Sarkazem,
Res je tako.10,52
Igor, ti vedno HVALIŠ, da so se partizani borili proti TUJCEM. Jaz te vedno dopolnim, da so bili v 95% partizani domoljubi in so si želeli pregnati tujce iz naše zemlje.
Komunisti pa so se že leta 1942 borili - le za prevzem OBLASTI.
Sedaj, ko imajo KOMUNISTI OBLAST, pa jih tujci ne motijo, ker mislijo, da jim bodo dali VOLILNE glasove. To se jasno vidi, da LEVIČARJEM domovina ne pomeni NIČ. Na domovino gledajo le kot na "molzno kravo", ki jim daje mleko. Toda tudi ta krava bo kmalu "crknila", ker so kmetje zatirani že od leta 1945.
Prav kmetje so velike ŽRTVE migracij, ki jim poteptajo in onesnažujejo njive. ZVERI, pa jim KOLJEJO domače živali.
Naše vladne službe, pa samo analizirajo in objavljajo, koliko živali so zveri poklale. Vlada, mirno gleda iz svojih "foteljev", in zahteva od kmeta, naj se navadi SOBIVANJA z zvermi. Še nikoli v zgodovini niso mirno skupaj sobivale OVCE in VOLKOVI. To lahko govorijo samo meščani, ki razen sprehoda, ne vedo kaj je NARAVA.
Sedaj z migracijami, pa so kmetje, podobno kot ovce - izpostavljeni nemilosti ZVERI in MIGRANTOV.
Če se kmetje ne smejo BRANITI pred nevarnostjo, naj UKINEJO tudi POLICIJSKO varovanje MINISTROV.
Vlado imamo, da varuje državljane in ne samo - SAMO SEBE.
V DRŽAVNIH gozdovih naj VLADAJOČI naredijo REZERVAT, za zverjad. Potem pa naj se inšpektorji prepričajo, ali lahko gredo tja mirno na sprehod. Šele po tem poizkusu, naj govorijo o SOBIVANJU.
Za migrante, pa naj veljajo EVROPSKI predpisi, z vsemi potrebnimi dokumenti za prestop državne meje. Vlada, ki zakonov ne (mogoče, da so vladajoči del tihotapcev) pozna, je NEPOTREBNA, zato naj odstopi to vlogo SPOSOBNEJŠIM.
Mislim, da je ena od ČLOVEKOVIH PRAVIC, tudi SAMOOBRAMBA človeka samega, kot tudi premoženja.
MEFISTO
In še tole!
Zakaj postaja Orban, ki je zaprl meje za migrantske horde, vse bolj spoštovan in upoštevanja vreden evropski politik, naš Šarec, ki jih velikodušno sprejema, pa zadnja luknja na evropski piščalki?
debela_berta
orbana nihče ne mara. sodržavljani mađari mu množično migrirajo v druge države EU
MEFISTO
Naša ljudska oblast ima v parlamentu 58 poslancev, z Novo Slovenijo pa celo 65.
Zakaj ne naredi Slovenije varne pred tujci, Slovence, kolikor jih je še, pa srečne in zadovoljne?
STAJERKA2021
Kremeniti. Cerar je v svojem mandatu plačal pregrešno drago študijo o srečnih ljudeh v Sloveniji - leta 2050. Kako priročno za državljane, saj mnogi te sreče ne bodo mogli oceniti! Ta študija je stala 500.000 €.
IgorP
Pozdravljeno leto 1942! Janševiki so končno našli tržno nišo za prevzem oblasti!
Tega na sliki pa kot Šiška takoj pred sodišče! Glupa desna pamet sploh ne ve, kam to pelje!
Hribarjev Rafko
Ja, Igor, a si pozabil, koliko Slovencev je umorila partijska VOS že do leta 1942!!! S tvojimi besedami: Žleht leva NESpamet uničevalka Slovenstva!
Alojzij Pezdir
Če pristojni organi in službe državljanom niso niti pripravljeni niti sposobni zagotavljati varnosti in nedotakljivosti na ozemlju suverene države RS, je popolnoma logično in upravičeno, da se ogroženi državljani začenjajo samoorganizirati za zavarovanje posesti, zdravja in življenj. Tako so se navsezadnje organizirali pod komando KPJ v paravojaške revolucionarne enote partizanov in specialcev VOS po napadu Hitlerjeve Nemčije na zavezniško Stalinovo Sovjetsko zvezo, in tako so se spontano organizirali ogroženi Slovenci s strani paravojaških enot KPJ v vaške straže in obrambne enote MVAC. Tudi doktrina "splošnega ljudskega odpora", s katero so nas pitali v obdobju Titove diktature v FLRJ/SFRJ, je odlična teoretična predpriprava in utemeljitev za samoorganiziranje domoljubov za obrambo posesti in človeških življenj pred tujimi nezakonitimi osvajalci in krvoločnimi zvermi.
Za katastrofalno varnostno stanje na obmejnih območjih Bele krajine, Notranjske in Primorske, kjer prebivalstvo ogrožajo nezaustavljive množice nezakonitih migrantov, ter na Cerkljanskem in Gorenjskem in še kje, kjer domače živali in ljudi ogrožajo nenadzorovano razmnožene krvoločne zveri, je objektivno odgovorna vlada Marjana Šarca ter objektivno pristojni in odgovorni ministri z vsemi pristojnimi službami razbohotene in neučinkovite državne administracije.
Vlada Marjana Šarca, ki mrtvoudno dopušča "beg možganov", zapuščanje in zaraščanje obmejnih ozemelj ter s pasivnostjo dopušča zniževanje svobode gibanja in varnega življenja na številnih obmejnih ozemljih suverene in samostojne RS, je objektivno odgovorna za razraščanje nezaupanja v izvoljene organe države, v politične in državne voditelje ter v pristojne organe in službe, ki so po veljavni Ustavi RS dolžne prvenstveno varovati interese, varnost, red in mir za državljane, davkoplačevalce in volivce v RS.
pozdrav
To ni dobro znamenje. Pomeni predvsem, da država ne deluje.
Pomenljivo je tudi, da oblast s tem soglaša.
To pomeni načrtno razgradnjo države in netenje nekontroliranih nasilnih akcij.
Država mora ljudem prisluhniti in jim pomagati tako, da ne bodo prisiljeni v takšne oblike samopomoči.
MEFISTO
In tako smo dočakali, da se je moral slovenski človek v zadnjih sto letih že drugič zateči k samopomoči v obliki vaških straža, da bi obstal.
Sredi prejšnjega stoletja se je na ta način branil pred komunističnim oziroma partizanskim nasiljem, zdaj pa pred migrantsko okupacijo.
debela_berta
hahahaha kake ti trosiššššš… pa kaj si ti, pol lah pol švab???? Slava partizanom!!!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.