Osamosvojitelji dali vladi časa do 10. februarja, da prekliče ukinitev muzeja osamosvojitve. Bo SDS podprla NSi pri interpelaciji pristojne ministrice?
POSLUŠAJ ČLANEK
Združenje za vrednote slovenske osamosvojitve (VSO) je na današnji tiskovni konferenci v prostorih društva v Ljubljani vladi postavilo jasen ultimat, da prekliče svojo odločitev o ukinitvi samostojnega Muzeja slovenske osamosvojitve, ki je bil ustanovljen v času tretje vlade Janeza Janše, oziroma združitve z Muzejem novejše slovenske zgodovine, kot si to tolmači vlada Roberta Goloba, sicer bodo po 10. februarju pričeli z nadaljnjimi aktivnostmi.
Mediji so že poročali, da opozicijska stranka Nova Slovenija ob vztrajanju Ministrstva za kulturo pri njegovi odločitvi načrtuje tudi interpelacijo zoper ministrico Asto Vrečko, predsednik SDS Janez Janša pa na vprašanje, ali bo tudi največja opozicijska stranka v tem primeru prispevala podpise pod zahtevo za interpelacijo, ni neposredno odgovoril.
Asta Vrečko se je sicer popoldne v Državnem zboru že odzvala v izjavi za medije in med drugim poudarila, da se morebitne interpelacije lahko samo veseli, saj da o slovenskih muzejih lahko razpravlja več kot en dan.
Na tiskovni konferenci VSO so sodelovali predsednik združenja Lojze Peterle, sicer v času osamosvajanja predsednik Demosove vlade, nekdanji državni sekretar v tretjem Janševem kabinetu Jelko Kacin, ki je bil med osamosvojitveno vojno minister za informiranje, prvi slovenski zunanji minister dr. Dimitrij Rupel, in Janez Janša, ki je bil v času procesa osamosvojitve minister za obrambo.
Peterle je uvodoma povedal, da takšnega lomastenja in grobega uveljavljanja politične sile v svoji dolgoletni politični karieri še ni doživel. Postavil je retorično vprašanje, če Golobovi resnično verjamejo, da se slovenska zgodovina začenja šele z aktualno vlado, ob tem pa poudaril, da stroke ne more imeti samo ena politična opcija oz. ideologija.
Predsednik združenja VSO je namreč prepričan, da je eden izmed ključnih razlogov za ukinitev samostojnega muzeja osamosvojitve tudi v tem, da se znebi njegovega direktorja, zgodovinarja dr. Jožeta Dežmana, bolj znanega kot člana vladne komisije za raziskovanje prikritih povojnih pobojev.
Da se je vlada poigrala z državo in samoodločbo slovenskega naroda, ki se je za neodvisno državo plebiscitrano izrekel decembra leta 1990, meni dr. Dimitrij Rupel, ki se je z ministrico Vrečkovo na nasprotnih bregovih znašel že pred meseci, ko je odstopil kot direktor Javne agencije za knjigo (JAK), kamor ga je imenovala bivša vlada.
Po njegovem mnenju je ministrica znova prekoračila svoja pooblastila, pri tem pa njen manever ni posledica stroškov in podvajanja tematike obeh muzejev, temveč gre za politični ukrep, ki ga vlada v javnosti spet tolmači kot ukrep zoper politizacijo. Rupel je sicer prst uperil tudi v samega predsednika vlade Roberta Goloba, ki je po njegovih besedah za vlado odgovoren in "hoče prevzeti zgodovino".
Jelko Kacin: Vlada je naredila delikt
Spregovoril je tudi Jelko Kacin, ki se je spomnil časov desetdnevne vojne, ko Demosova vlada osamosvojitve in procesa demokratizacije ne bi mogla izpeljati brez medijske podpore. Da proces osamosvajanja ni enodnevni dogodek, temveč proces, ki pa še zdaleč ni enopolitični proces, se Golobova vlada po Kacinovih besedah še ni naučila: "Proces smo speljali vsi skupaj, sodelovali vsi skupaj. Kar je storila vlada s to odločitvijo, pa je zgodovinska napaka, je delikt."
Kacin meni, da se bo zdaj pokazalo, da se je vlada odločila, da pogoltne nekaj, "kar se je in se ji bo zataknilo v grlu. Tri stranke so hkrati pritisnile na tipko 'delete', to je nestrokovno, to ni demokratično".
Zadnji med osamosvojitelji je govoril Janez Janša, ki je spomnil na veličastnost osamosvojitvenega dejanja, ki ima svojo potrditev v plebiscitu. Po njegovih besedah ima slovenska zgodovina veliko izjemno pomembnih dogodkov, a nobeden od njih ni pripeljal do osamosvojitve države, kar se je zgodilo leta 1991.
"Takrat pa so ljudje podpisali, prvič v zgodovini so si Slovenci sodbo pisali sami," pravi Janša, ki je opozoril, da brez takratne politične enotnosti osamosvojitve ne bi bilo. Predsednik SDS je spomnil, da imamo v Sloveniji po zakonu o kulturni dediščini 58 muzejev, nekateri so si med seboj tematsko in poimensko zelo podobni.
"Če bi res šlo za racionalizacijo, kot pravi ministrica, bi združevali še katere druge muzeje v Sloveniji. Če bi šlo pri motivih vlade za bojazen, da bi muzej slovenske osamosvojitve, ki ga je ustanovila neka druga vlada, enostransko prikazoval to obdobje, naj menjajo vodstvo. Itak so to naredili povsod drugod," je opisal in dodal, da bi vlada lahko tudi dopolnila akt o ustanovitvi muzeja, če meni, da je ta pomanjkljiv.
Bo SDS prispevala podpise za interpelacijo?
Predsednik SDS je še zaključil, "da gre za strel z obema rokama v obe lastni koleni. Pridružujem se odločitvi VSO, ki je dala vladi do 10. februarja čas, da ponovno premisli". Na novinarsko vprašanje, ali bo njegova stranka prispevala podpise pod morebitno interpelacijo zoper ministrico Vrečkovo, na kar naglas namigujejo v Novi Sloveniji, kjer si bodo čas za odločitev vzeli še do 10. februarja, sicer Janša ni neposredno odgovoril.
Je pa dejal, da bi bila interpelacija bolj smiselna pred odločitvijo vlade, ki je zdaj že bila sprejeta. Naši viri sicer pravijo, da ni izključeno, da prvak opozicije organizira tudi kakšno svojo, samostojno akcijo. NSi sicer za interpelacijo potrebuje deset podpisov poslancev, sama jih ima samo osem. SDS ima na drugi strani kar 27 poslanskih mandatov.
Spomnimo, ministrica za kulturo je svojo odločitev o združitvi muzejev zagovarjala s tem, da je samostojni muzej marca leta 2021, ko ga je ustanovila Janševa vlada, podpiralo samo združenje VSO, ostali dve veteranski društvi, Zveza veteranov vojne za Slovenijo (ZVVS) in Sever pa sta temu nasprotovala.
Danes je v Državnem zboru znova stopila pred novinarje in dejala, da se ji zdi retorika pomladnikov vihrava, obtožila jih je tudi manipuliranja, saj da ne gre za ukinitev Muzeja slovenske osamosvojitve, temveč združitev dveh muzejev. Znova je poudarila, da bodo vsi programi ostali enaki, prav tako zaposlitve in načrt dela. Je pa znova spomnila na pomisleke, ki so bili izraženi že ob ustanovitvi Muzeja slovenske osamosvojitve, češ da nima samostojne zbirke in primernega prostora, da so zbirke v drugih muzejih po Sloveniji.
Ministrica se interpelacije veseli
"Obdobje demokratizacije je treba, tukaj se strinjamo, poudarjati, nov muzej bo imel še več dela in vso podporo za raziskovanje in predstavljanje tega obdobja javnosti. Današnje kritike razumemo kot politične argumente," je še dodala ministrica, ki trdi, da so bili vsi slovenski muzeji dolga leta sistemsko zanemarjeni in da je zato ustanovila delovno skupino za muzeje, ki bo javnosti predstavila rešitve, tudi na področju digitalizacije in infrastrukture, da bodo lahko učinkoviteje uresničevali svoje poslanstvo.
Ministrica sicer ni želela ugibati, kaj se skriva za napovedmi vodstva VSO o akcijskem načrtu po 10. februarju, meni pa, da je takšna retorika žaljiva. Če bo res prišlo do interpelacije, pa se je sama veseli, saj po svojih besedah o slovenskih muzejih lahko razpravlja tudi več kot en dan.
Mediji so že poročali, da opozicijska stranka Nova Slovenija ob vztrajanju Ministrstva za kulturo pri njegovi odločitvi načrtuje tudi interpelacijo zoper ministrico Asto Vrečko, predsednik SDS Janez Janša pa na vprašanje, ali bo tudi največja opozicijska stranka v tem primeru prispevala podpise pod zahtevo za interpelacijo, ni neposredno odgovoril.
Asta Vrečko se je sicer popoldne v Državnem zboru že odzvala v izjavi za medije in med drugim poudarila, da se morebitne interpelacije lahko samo veseli, saj da o slovenskih muzejih lahko razpravlja več kot en dan.
Na tiskovni konferenci VSO so sodelovali predsednik združenja Lojze Peterle, sicer v času osamosvajanja predsednik Demosove vlade, nekdanji državni sekretar v tretjem Janševem kabinetu Jelko Kacin, ki je bil med osamosvojitveno vojno minister za informiranje, prvi slovenski zunanji minister dr. Dimitrij Rupel, in Janez Janša, ki je bil v času procesa osamosvojitve minister za obrambo.
Peterle je uvodoma povedal, da takšnega lomastenja in grobega uveljavljanja politične sile v svoji dolgoletni politični karieri še ni doživel. Postavil je retorično vprašanje, če Golobovi resnično verjamejo, da se slovenska zgodovina začenja šele z aktualno vlado, ob tem pa poudaril, da stroke ne more imeti samo ena politična opcija oz. ideologija.
Predsednik združenja VSO je namreč prepričan, da je eden izmed ključnih razlogov za ukinitev samostojnega muzeja osamosvojitve tudi v tem, da se znebi njegovega direktorja, zgodovinarja dr. Jožeta Dežmana, bolj znanega kot člana vladne komisije za raziskovanje prikritih povojnih pobojev.
Ministrica prekoračila pooblastila
"To odločitev jemljemo zelo resno. Jemljemo jo kot udarec slovenski državotvornosti in udarec po slovenski osamosvojitvi," je še dodal Peterle in vlado opozoril, da ima čas še do 10. februarja, da svojo odločitev prekliče, sicer bodo začeli izvajati t. i. akcijski načrt v obrambo samostojnega muzeja osamosvojitve in same osamosvojitve.
Peterle sicer danes o podrobnostih ni želel govoriti, novinarjem pa je pojasnil, da bodo o vsem pravi čas obveščeni na tiskovni konferenci, ki bo ob vztrajanju vlade sledila po izteku ultimata: "Ta načrt ima več elementov, ne samo kakšnega zborovanja."
Da se je vlada poigrala z državo in samoodločbo slovenskega naroda, ki se je za neodvisno državo plebiscitrano izrekel decembra leta 1990, meni dr. Dimitrij Rupel, ki se je z ministrico Vrečkovo na nasprotnih bregovih znašel že pred meseci, ko je odstopil kot direktor Javne agencije za knjigo (JAK), kamor ga je imenovala bivša vlada.
Po njegovem mnenju je ministrica znova prekoračila svoja pooblastila, pri tem pa njen manever ni posledica stroškov in podvajanja tematike obeh muzejev, temveč gre za politični ukrep, ki ga vlada v javnosti spet tolmači kot ukrep zoper politizacijo. Rupel je sicer prst uperil tudi v samega predsednika vlade Roberta Goloba, ki je po njegovih besedah za vlado odgovoren in "hoče prevzeti zgodovino".
Jelko Kacin: Vlada je naredila delikt
Spregovoril je tudi Jelko Kacin, ki se je spomnil časov desetdnevne vojne, ko Demosova vlada osamosvojitve in procesa demokratizacije ne bi mogla izpeljati brez medijske podpore. Da proces osamosvajanja ni enodnevni dogodek, temveč proces, ki pa še zdaleč ni enopolitični proces, se Golobova vlada po Kacinovih besedah še ni naučila: "Proces smo speljali vsi skupaj, sodelovali vsi skupaj. Kar je storila vlada s to odločitvijo, pa je zgodovinska napaka, je delikt."
Kacin meni, da se bo zdaj pokazalo, da se je vlada odločila, da pogoltne nekaj, "kar se je in se ji bo zataknilo v grlu. Tri stranke so hkrati pritisnile na tipko 'delete', to je nestrokovno, to ni demokratično".
Zadnji med osamosvojitelji je govoril Janez Janša, ki je spomnil na veličastnost osamosvojitvenega dejanja, ki ima svojo potrditev v plebiscitu. Po njegovih besedah ima slovenska zgodovina veliko izjemno pomembnih dogodkov, a nobeden od njih ni pripeljal do osamosvojitve države, kar se je zgodilo leta 1991.
"Takrat pa so ljudje podpisali, prvič v zgodovini so si Slovenci sodbo pisali sami," pravi Janša, ki je opozoril, da brez takratne politične enotnosti osamosvojitve ne bi bilo. Predsednik SDS je spomnil, da imamo v Sloveniji po zakonu o kulturni dediščini 58 muzejev, nekateri so si med seboj tematsko in poimensko zelo podobni.
"Če bi res šlo za racionalizacijo, kot pravi ministrica, bi združevali še katere druge muzeje v Sloveniji. Če bi šlo pri motivih vlade za bojazen, da bi muzej slovenske osamosvojitve, ki ga je ustanovila neka druga vlada, enostransko prikazoval to obdobje, naj menjajo vodstvo. Itak so to naredili povsod drugod," je opisal in dodal, da bi vlada lahko tudi dopolnila akt o ustanovitvi muzeja, če meni, da je ta pomanjkljiv.
Izjava zaposlenih v Muzeju novejše zgodovine: Nihče nas ni nič vprašal, ni bilo nobene analize združevanja
Razpravi ob ukinitvi muzejev in združitvi v nov javni zavod ob bok so se v javnem pismu oglasili tudi zaposleni v Muzeju novejše zgodovine Slovenije. Zapisali so, da so vse o ukinitvi njihovega muzeja in združitvi obeh ustanov izvedeli iz medijev, da njih ni nihče nič vprašal ali obvestil.
Način ukinitve muzeja razumejo kot "grob, za demokratično družbo nedopusten poseg v avtonomijo javnega zavoda." Celotna izjava (klik za povečavo):
Razpravi ob ukinitvi muzejev in združitvi v nov javni zavod ob bok so se v javnem pismu oglasili tudi zaposleni v Muzeju novejše zgodovine Slovenije. Zapisali so, da so vse o ukinitvi njihovega muzeja in združitvi obeh ustanov izvedeli iz medijev, da njih ni nihče nič vprašal ali obvestil.
Način ukinitve muzeja razumejo kot "grob, za demokratično družbo nedopusten poseg v avtonomijo javnega zavoda." Celotna izjava (klik za povečavo):
Bo SDS prispevala podpise za interpelacijo?
Predsednik SDS je še zaključil, "da gre za strel z obema rokama v obe lastni koleni. Pridružujem se odločitvi VSO, ki je dala vladi do 10. februarja čas, da ponovno premisli". Na novinarsko vprašanje, ali bo njegova stranka prispevala podpise pod morebitno interpelacijo zoper ministrico Vrečkovo, na kar naglas namigujejo v Novi Sloveniji, kjer si bodo čas za odločitev vzeli še do 10. februarja, sicer Janša ni neposredno odgovoril.
Je pa dejal, da bi bila interpelacija bolj smiselna pred odločitvijo vlade, ki je zdaj že bila sprejeta. Naši viri sicer pravijo, da ni izključeno, da prvak opozicije organizira tudi kakšno svojo, samostojno akcijo. NSi sicer za interpelacijo potrebuje deset podpisov poslancev, sama jih ima samo osem. SDS ima na drugi strani kar 27 poslanskih mandatov.
Spomnimo, ministrica za kulturo je svojo odločitev o združitvi muzejev zagovarjala s tem, da je samostojni muzej marca leta 2021, ko ga je ustanovila Janševa vlada, podpiralo samo združenje VSO, ostali dve veteranski društvi, Zveza veteranov vojne za Slovenijo (ZVVS) in Sever pa sta temu nasprotovala.
Danes je v Državnem zboru znova stopila pred novinarje in dejala, da se ji zdi retorika pomladnikov vihrava, obtožila jih je tudi manipuliranja, saj da ne gre za ukinitev Muzeja slovenske osamosvojitve, temveč združitev dveh muzejev. Znova je poudarila, da bodo vsi programi ostali enaki, prav tako zaposlitve in načrt dela. Je pa znova spomnila na pomisleke, ki so bili izraženi že ob ustanovitvi Muzeja slovenske osamosvojitve, češ da nima samostojne zbirke in primernega prostora, da so zbirke v drugih muzejih po Sloveniji.
Ministrica se interpelacije veseli
"Obdobje demokratizacije je treba, tukaj se strinjamo, poudarjati, nov muzej bo imel še več dela in vso podporo za raziskovanje in predstavljanje tega obdobja javnosti. Današnje kritike razumemo kot politične argumente," je še dodala ministrica, ki trdi, da so bili vsi slovenski muzeji dolga leta sistemsko zanemarjeni in da je zato ustanovila delovno skupino za muzeje, ki bo javnosti predstavila rešitve, tudi na področju digitalizacije in infrastrukture, da bodo lahko učinkoviteje uresničevali svoje poslanstvo.
Ministrica sicer ni želela ugibati, kaj se skriva za napovedmi vodstva VSO o akcijskem načrtu po 10. februarju, meni pa, da je takšna retorika žaljiva. Če bo res prišlo do interpelacije, pa se je sama veseli, saj po svojih besedah o slovenskih muzejih lahko razpravlja tudi več kot en dan.
Zadnje objave
Apartmaji na črno sredi Rateč, gradbeni inšpektorat pa nič
15. 10. 2024 ob 6:00
So v ceno dvigal všteli še jahto?
14. 10. 2024 ob 21:16
Zahtevajo spoštovanje človekovih pravic vseh državljanov, ne le zgolj nekaterih
14. 10. 2024 ob 19:30
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Po Anžetu Logarju tudi Eva Irgl izstopila iz SDS. Bo naslednji Dejan Kaloh?
14. 10. 2024 ob 14:23
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Vrnitev v šestdeseta?
14. 10. 2024 ob 6:00
Kako ustreči …
13. 10. 2024 ob 18:33
Ekskluzivno za naročnike
Apartmaji na črno sredi Rateč, gradbeni inšpektorat pa nič
15. 10. 2024 ob 6:00
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Prihajajoči dogodki
OCT
15
Oblast se ozira nazaj, domoljubi pa naprej (Pogovor)
18:00 - 20:00
OCT
17
OCT
17
OCT
18
Štirje letni časi pod Celjskim stropom (koncert)
17:00 - 19:00
OCT
19
Vpliv gibanja na razvoj in učenje otrok (Seminar)
09:00 - 17:00
Izbor urednika
Bo nov sistem zaračunavanja omrežnine zadušil gospodarstvo?
11. 10. 2024 ob 15:00
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
26 komentarjev
darko
mormo se zavedat, da je danes v parlamentu ogromno poslancev, ki l. 90 še niso imeli volilne pravice. nekateri se še sploh rodili niso. in ti danes vodijo Slovenijo...
Johan
Nekateri se še rodili niso, drugi se še ne bodo, ko boš ti še vedno momljal - in tudi utihnil... A si že kdaj slišal, da se svet in življenje, vrtita naprej...
Johan
Darko, raje daj še kaj o slovenščini... (!)
Johan
Nejo, pač nisi kompetenca, saj si že dokazal, kako (ne)domač si v poznavanju preteklosti... Tik-tak, tik-tak... In nisi izraz neke širine in dobrega namena. Od tod - in od takih kot si ti, korenini nezaupanje tudi v dobronamernost "osamosvojiteljev" pri koncipiranju nove muzejske ustanove. Nekako me spominja na koncept, vlogo in pomen (političnega) Inštituta za narodno spravo, ki je bil, očitno poglavitno, zastavljen kot institucija za zaposlitev pravovernih in v nadaljevanju - za rehabilitacijo medvojne kolaboracije. Torej, nihče nikomur, ničesar ne jemlje, nihče, nikomur, nič ne ukinja...
nejo
Priznavam ti prvo mesto na vsem svetu (pa še malo širše) v poznavanju nedavne slovenske zgodovine. Dober si. Pa zbogom!
Johan
Nejo, predvidevam, da sem za pol mlajši od tebe. Po tvojih horizontih pa bi si upal sklepati, da sem "prežvečil" več knjig, kot si jih ti videl v platnicah. Pa pri tem ne mislim le zgodovinskih...
nejo
Omalovaževanje največjega dogodka v zgodovini Slovencev - na kakršenkoli način - je izdaja Slovenije in Slovencev ter največji zločin proti Slovencem in naši državi.
Ministrica za kulturo in še marsikateri minister, vključno s prvim ministrom, bi morali ostro nasprotovati nameravanemu ukinjanju Muzeja osamosvojitve. Tako pa ukinjanju pritrjujejo. Izdajalci, ki bi morali pred neko častno sodišče in biti grobo vrženi s trona vladanja. Za zgled, da se tako ne dela.
maligur4
Bojim se da ti štirje več niso sposobni za popravek te družbe. Zelo vesel bi bil da se motim. Dovolili so razkroj družbe in uničenje vseh vrednot osamosvojitve. Muzej je smešna zadeva v primerjavi s šolstvom, sodstvom... in tako naprej. Kaj mi pomaga muzej če okrog hodijo z rdečo petokrako zvezdo in zaničujejo Slovenijo kot državo. Vsaj nekaj ponosa in dostojanstva bi nam lahko pustili.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Ponavljam.
.Seveda ODLOČNO PODPIRAM - ohranitev samostojnosti - Muzeja VSO v Ljubljani IN PO SLOVENIJI.
Vskakor se mora ohraiti SPOMIN na dogajanja med 1988-1991 - v nepotvorjeni obliki.
Zbere naj se še več verodostonih prčevanj, zlasti o tem, kaj so počeli - ex KP, ZK LJUDJE V TISTEM ČASU.
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan:
ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komun-socializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd Imam jih blokiarne, njih branja nevrednih zapisov ne vidim, ne berem. Moji KONTAKTNI podatki so na internetu pod mojim d.o.o. SLOVENIANA – za POLNO PREDSTAVLJENE, resno sodelovanje: za
razvoj pozitivnih vse- slovenskih domoznanskih društev, muzeji “ORLOV” itd.
p.s.
jaz bom pozitivno našo slo desnico oživljal z domoznanskimi
in domačnostnimi društev “SLOVENIANA”:
USTANAVLJALI BOMO MUZEJE
VRLIH Orlov, postavljali spomenike pomembnim, doslej prezrtim Slovencem,
osnovni namen SLOVENIANA društev bo pa vrnitev množične podpore
pozitivnim proslovenskim RK veri naklonjenim polit strankam.
Bogve,
kje so na skritem čepeii v etih 1988-1991 sedanji glasni domnevno neo-stalinistični, ponareheni, nedelavski "FAKE NE-LEVIČARJI"?
KJE SO POTUHNJENO ČAKALI KAJ BO ? Domnevam.
Jonsky
In kaj ste vi naredili v 80?
Silvin
Je res, da je bila slovenska družba koncem osemdesetih let viharna, toda o osamosvojitvi ni, razen pri Novi revij, že od 57. številke nihče razmišljal, kot možni uresnipitvi. Bil je Punk, bil je Lačni franz, bil je upor proti štafeti, nihče razen pri Novi reviji pa ni resneje razmišljal o srednjiEvropi, razen pri festivalu Vilenica, kjer pa so tudi bili možje iz Nove revije. Seveda so se morali malo tudi prikrivati zaradi repmožnih represalij režima, so pa zagotovo bili ti možje opogumljeni po padcu berlinskega zidu!
Jonsky
Se strinjam, vendar se sprašujem, zakaj so osamosvojitelji iz kroga Nove revije (z izjemo zakoncev Hribar) kasneje začeli tolči po punkovcih, Predinu, Laibachu, Igorju Vidmarju, itd..., ki so se izpostavljali, ko je bilo res nevarno in sedaj za njih trdijo, da so nasledniki komunizma. Še zlasti pa me pogreje, ko Juhant trdi, kako je RKC prispevala k demokratičnim spremembam, čeprav so bili v tistih časih tiho ko miške, medtem ko so se "nasledniki komunistov" dejansko izpostavljali, zlasti v odnosu do JLA.
Johan
Saj, po takih poteh zamegljevanja in bližnjic so hoteli do želenih interpretacij naše bližnje preteklosti. Legitimnost vsega pa so poskušali zastaviti z Novim muzejem. Po znanih poteh ustanavljaja Inštituta za razpravo o medvojni kolaboraciji. Seveda z uglednimi in dobro plačanimi službami kustosev in raziskovalcev z "novih univerz" in teološke fakultete.
omega
Ne glede na obsojanja vredno pogosto nelojalnost NSi mora sedaj SDS podpreti predlog NSi o interpelaciji ministrice. Gre za načelno dejanje, kaj konkretnega se ostrojezični ministrici ne bo zgodilo. Glasovalni stroj Golobove koalicije bo interpelacijo zavrnil.
V Sloveniji so se doslej ustanavljali tudi številni nepomembni, ali kvečjemu lokalno - folklorno zanimivi muzeji. Interes za muzej je bil občinski, ali celo samo krajevni, prevelike stroške vzdrževanja, po par letih navadno uspejo prevaliti na državo. Vzemimo primer astronavtskega muzeja Vitanje, v čast zanesenjaškemu avstrijskemu poklicnemu oficirju, ki se je v Vitanju samo rodil, sicer živel v Avstriji in sploh ni znal slovensko. Ali pa muzej t. i. Aleksandrink služkinj iz vsega par vasi v spodnji Vipavski dolini, ki so vsega kakih dvajset odhajala služit bogati eliti v Egiptu, predvsem v Aleksandrijo in imajo muzej v manjši vasi Prvačini.
Pomen muzeja osamosvojitve je za zavednega Slovenca neskončno pomembnejši od omenjenih, in kot tak bi moral ostati samostojen.
Johan
Samozvan(c)i! Kako si upate, drznete v imenu vseh nas!? Kaj bi radi tudi s tem na referendum!? Si upate!? Kakor lahko pametni razume, nihče nikogar ne ukinja in tudi nihče noče "ukinjanj in brisanja spomina", ki so prefinjeno potekala tudi pod vašo taktirko. Žal mi je le Kacina, ki se je pridružil tistim, ki bi, če bi bilo treba, ukinili tudi njega, ki je tudi "del kontinuitete", še iz Poljč pred Poljčami. In ne bojte se, da vas bo zgodovina preskočila. V kritični distanci (ni mišljeno negativno) bo šlo vsakomur (približno) po njegovih zaslugah... Brez trkanja po prsih in svojem egu... V zgodovini, v muzejih in v srcih zanamcev se boste in bomo zvrstili vsi, ne glede na to, kako bodo te ustanove zastavljene in poimenovane...
slovenc sm
Vaše razburjanje samo kaže na odpor do določenih ljudi. Tukaj pa se pogovarjamo o dejanju te vlade, ki je dejansko uperjeno proti lastni državi. Kako pa si lahko drugače razlagate združitev dveh muzejev v enega s tako smešnim imeno, da ga še osnovnošolec ne razume. Lahko pa si pogledate tudi naše učbenike in našo slovensko zgodovino, pa vam bo takoj jasno, da je z nami nekaj narobe, ker ne znamo spoštovati lastne države. Glede zaslug je pa vsekakor pomembno, da se ljudi, ki so za to zaslužni, tudi izpostavi. Ker drugače zgodovina nima smisla. Zakaj pa izpostavljamo Prešerna, Cankarja, Trubarja, Plečnika, ... ? Pri nas je pa sedanja vlada pokopala bivšega šefa tajne službe, ki je odgovoren za represijo in umore ljudi medtem ko dr. Pučnik kot najbolj izpostavljena oseba naše osamosvojitve, tega dejanja spoštovanja ni bil deležen. In še danes ga leva oblast ne upa izreči ali pa pripraviti oddajo o njem. Še letališče, ki se imenuje po njem, so želeli spremeniti. Le zakaj? Mislim, da bi bilo smotrno premisliti o teh stvareh, preden se spravljate na ljudi, ki so dejansko bili med odgovornimi v času naše osamosvojitve.
Jonsky
Kar se tiče dr. Pučnika, so ga na stranski tir dali na vaši (desni strani), saj ga je JJ zrinil kot predsednika Social demokratske stranke, poleg tega mi ni jasno, zakaj ni bil predsednik Demosove vlade, temveč Peterle. Res da je imela Peterletova stranka nekaj več glasov, vendar bi kot šef celotnega Demosa moral imeti zagotovo prednost. Torej je bilo na vaši strani premalo respekta do njega. Kar se tiče pogojno rečeno naše strani, je Drnovšek tako ali tako šel v koalicijo z njim. Na vsak način ste Pučnika degradirali na desni. Kar se tiče odpora do določenih ljudi, smo zapazili, kako so ti isti osamosvojitelji (ki očitno niso bili tako na valovni dolžini s Pučnikom) kmalu po osamosvojitvi začeli demonizirati ljudi, ki so se najbolj izpostavljali v 80 letih proti JLA in tedanjemu režimu (punkovci, alternativci, Igor Vidmar, Laibach, ZSMS v času kongresa v Novem mestu - spor z JLA), in jih zmerjali z nasledniki komunistov, ko je bil režim še močan in je bilo res nevarno,. Seveda so bili tedaj razni Juhanti in Štuheci modro tiho, sedaj pa se predstavljajo kot udarne enote v boju proti komunizmu. Da zaključim, zagotovo ne gre za nasprotovanje osamosvojitvi in slovenski državnosti, temveč za nestrinjanje s privatizacijo osamosvojitve.
Rado
"Osamosvojitelji dali vladi časa"
Rezultat plebiscita je bil blizu 90 %. Da se par ljudi okliče za osamosvojitelje je precej drzno. In vsekaor netočno.
MEFISTO
Mar naj 90% prebivalcev sodeluje na novinarski konferenci?
Rado
Štirje tipi tećnarijo nekaj okoli osamosvojitve. Le kakšna osamosvojitev? Zunanjo politiko nam vodi Statedepartment, gospodarstvo furajo Nemci, ECB nam fura bančništvo, naša Policija niti Banke Slovenije ne morejo preiskovati. Naš prvi minister se kar nekaj uskaljuje v Bruslju. Svetovna zdravstvena organizacija prevzema naše zdravstvo. Evropska sodišča preklicujejo odločbe naših sodišč. Po nevem katerem diktatu smo napovedali vojno v Rusiji, pri čemer smo tam izgubili mnogo poslov. Slovenija je nesamostojna brez meja. Leta 1990 so nas zajebali tako, da se ne bomo več pobrali!!!!
debela_berta
Kaj blebetaš? 90% ljudi ima poln kufer enih in istih ksihtov, ki si prisvajajo zasluge za vse...
slovenc sm
Nikjer ni bilo rečeno, da so samo oni osamosvojitelji. Tudi sam sem bi zraven. In podpiram njihovo izjavo in tudi aktivnosti. Na nas pa je, da se zberemo in povemo, da to kar dela ta vlada ni nič drugega kot revanšizem in to celo za ceno lastne države in spomina na njeno ustanovitev. Kdor ni sposoben s svojimi dejanji in besedami spoštovati in delati za domovino, ni vreden, da je na oblasti.
rasputin
Zdaj se bomo državljani te države stehtali. Videli bomo, koliko je tistih, ki cenijo osamosvojitev kot skupen dosežek slovenskega naroda, se pravi levice in desnice, in koliko je tistih, ki mislijo, da je slovenska država dobra le kot plen.
Realist
Res je tako. Zagovarjam tezo, da kdor iskreno spoštuje narod v katerem živi bo iskreno spoštoval tudi ostale narodnosti oz kulturo od koder prihaja Obratno ne gre. Kdor na zdrav način ceni svoje, ne more biti drugače kot da spoštuje vse narode. Kdor ošabno ignorira državo Slovenijo in ob enem poveličuje nek drug narod in se mu prilizuje, ta to počne s figo v žepu in hinavsko. Oz to ne more biti iskreno.
stanko
Bravo - se popolnoma strinjam.
MEFISTO
Na koncu bo ministrica, ki po vseh civilizacijskh, kulturnih in demokratičnih predpostavkah to ne bi smeli biti, skušala prepričati javnost, da se edina še najbolj trudi za prihodnost muzeja sovenske osamosvojitve.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.