Na RTV-ju pod Martičem doživljajo to, proti čemur so pod Urbanijo stavkali. Uprava RTV ukinja tudi Kulturo in del mednarodnih dopisništev. Kje so protesti novinarjev?

vir: Bor Slana/STA + fotomontaža Domovina
POSLUŠAJ ČLANEK

Uprava RTV z Martičem na čelu bo izpolnila del svoj obljub glede krčenja programa. Poleg tega, da bo ukinila oddajo Panorama, ker naj bi bila le projekt prejšnjega vodstva, očitno sedaj napadajo tudi sebi do nedavnega zvest kader. Danes je tako uredništvo oddaj o kulturi na TV Slovenija na družbenih omrežjih med drugim zapisalo: »Kot smo opozarjali že med stavko, smo največja kulturna institucija v državi in kot takšni smo gledalce dolžni izobraževati, ne zgolj pristajati na zniževanje standardov, ki jih narekuje trg.«

Med predlaganimi ukrepi zategovanja pasu na RTV Slovenija se je znašlo tudi krčenje dopisniške mreže. Nedavno so v Večeru poročali, da namerava štiričlanska uprava z novim letom prečrtati dopisništvo v Aziji in prepoloviti dopisniški tandem v Bruslju, kar je povzročilo razburjenje med nekaterimi zaposlenimi. 

Predlogi sprememb pomenijo škodo za javno televizijo

Danes se je po družbenih omrežjih razširil zapis uredništva oddaj o kultur na TV SLO. Prejeli so namreč obvestilo, da se edina informativna oddaja Kultura z novim letom iz termina po Dnevniku in Športu (19.45) premika na termin po Odmevih, torej ob 23.00. Poleg tega se oddaja krajša le na pet minut. Predlagan pa naj bi bil tudi nov format, ki bi predstavljal le sklop kratkih vesti brez voditelja.

»Čeprav danes velja, da si TV spored veliko ljudi prilagaja po svoje, se ne moremo sprenevedati, da kasnejši termin pomeni manjši doseg gledalcev, predvsem pa nosi sporočilo o odnosu naše hiše do kulturnih vsebin, ki se ves čas potiskajo ob rob,« so med drugim zapisali v javnem zapisu. Zanimivo je, da pred rezanjem programa pod novo upravo niso varna niti uredništva, ki so zvesto in dosledno izvajala navodila aktivistov proti prejšnjemu vodstvu.

Pri tem pa je jasno, da se dogaja ravno to, na kar je že večkrat javno in tudi za naš medij opozarjal Rajko Gerič, eden izmed odgovornih urednikov na TV SLO. Namreč to, da ukinjanje programa, ki ga producirajo redno zaposleni, predstavlja le ukinjanje produkta in ne pomeni neposrednega prihranka, saj naj bi bili ti zaposleni premeščeni na druge naloge.

V zraku pa jasno visi tudi masovno odpuščanje, saj naj bi RTV že leta presegal lastne potrebe po kadru. Kot je že pred časom dejal Gerič, se mora javni zavod v tako hudih finančnih težavah, kot je RTVS – četudi so takšni predlogi sprožili polemiko znotraj RTV ter v javnosti –, vseeno obnašati bolj podjetno. »Nujno je najti načine, kako z manj narediti več – in ne obratno, kot smo to počeli doslej, torej kako z istim narediti še manj. Ta logika je zgrešena.«

Obeta se tudi sprememba oddaje Osmi dan, ki je na sporedu že 35 let in je oddaja z najdaljšim stažem tega uredništva. Oddajo naj bi skrajšali vendar pa naj bi bila oddaja v sporedu ob zgodnejši uri. »Predlog sprememb pomeni škodo ne le za javno televizijo, temveč za ves kulturni prostor, ki bo tako ostal brez svojega glasu v najbolj gledanem terminu,« so še zapisali v uredništvu.

»To pomeni, da sem šikanirana, ker sem mati.«

Po oceni uprave pod vodstvom predsednika Zvezdana Martića bi bilo v duhu krčenja stroškov najmanj boleče, če bi se v Ljubljano vrnili dolgoletni dopisnici Karmen Švegl in Mojca Širok, ki poročata iz Bangkoka oziroma Bruslja. Dopisniška komisija temu odločno nasprotuje in predlaga, da obe dopisnici ostaneta na svojih mestih vsaj do prihodnjega poletja. Ker imata šoloobvezne otroke, bi bila ukinitev dopisniških mest sredi šolskega leta nepremišljena poteza, je slišati na TV Slovenija. Povrhu bi bila privarčevana sredstva zaradi plačila različnih stroškov (za stanovanje, šolnino …) zanemarljiva, poleg tega pa na RTV še nikdar doslej niso vračali dopisnika v Ljubljano sredi mandata.

»Vodstvo me želi kljub nasprotovanju dopisniške komisije odpoklicati z osemletnim otrokom, ki se je komaj navadil na tukajšnje življenje. Očitajo mi, da je dopisništvo dražje, ker imam otroka. To pomeni, da sem šikanirana, ker sem mati. Že pred desetletjem sredi Arabske pomladi so se me nekateri želeli znebiti. Na RTVS sem lahko ostala, ker sem privolila v zmanjšanje honorarja za polovico. Porabljala sem svoje prihranke in verjela, da bodo prišli boljši časi. Če bi imeli gledalci kaj besede, mi danes zagotovo ne bi bilo treba skrbeti za mojo usodo,« je za časnik Večer povedala dopisnica Karmen Švegl.

Po naših informacijah je na hodnikih RTV-ja že slišati pritožbe čez aktualno vodstvo. Sploh glede na stil vodenja predsednika uprave Martiča, ki si za dialog naj ne bi vzel dovolj časa. Tako naj bi po poročanju virov tudi včeraj predčasno zapustil sejo Sveta RTV, potem ko je povedal, kar se je namenil povedati. Na seji naj bi tudi dejal, da lahko tudi uprava odstopi, če bo to kaj spremenilo. Odnosi med predsednikom sveta RTV Goranom Forbicijem in upravo naj bi bili v zadnjem času tudi napeti, saj uprava pričakuje od sveta navodila glede delovanja, kar pa ni pristojnost sveta RTV.

Poleg tega je očitno, da poteze, ki naj bi jih prejšnje vodstvo pod vodenjem Urbanije želelo narediti in pri tem kršilo novinarski kodeks itd. ter se v realnosti nikoli niso materializirale, postajajo pod novo upravo vsakdan. Krčenje programa in masovno umikanje manj zaželenega kadra je realnost vodstva, ki je še pred meseci protestiralo glede profesionalnih standardov in spoštovanja novinarskega kodeksa.

Naroči se Doniraj Vse novice Za naročnike

Prihajajoči dogodki

FEB
24
FEB
25
Intervju: Franc Cukjati
21:00 - 21:45
FEB
27