Koga razburja vprašalnik, ki ga je SDS poslala slovenskim gospodinjstvom?
POSLUŠAJ ČLANEK
"Vladajoča stranka SDS razburja z vprašalnikom, ki ga je poslala slovenskim gospodinjstvom. V njem Janez Janša državljane poziva, naj odgovorijo na precej sugestivna vprašanja o delovanju sodstva, tožilstva, medijev. Za odgovore obljubljajo nagrade."
S takšnim uvodom je k novinarski obdelavi opisane tematike v članku na MMC in predhodnem prispevku v TV dnevniku pristopila novinarka TV Slovenija Katarina Golob. Pri tem se je za mnenje o vprašalniku stranke SDS, ki ga (bo)ste v nabiralnike prejeli te dni, obrnila tudi name.
In ker je v triminutnem prispevku prostora le za kakšen stavek iz mnogo daljšega pogovora, obenem pa se je o tem, ali se je nad vprašalnikom vredno razburjati, na Twitterju razvila zanimiva razprava, kjer se navaja tudi moja izjava, predstavljam svoje celotno mnenje o tej zadevi.
Novinarski prispevek Katarine Golob je zastavljen kot problematiziranje sugestivno oblikovanih vprašanj na letaku SDS, o katerih Janja Božič Marolt z Mediane pove, da niso uporabna za "objektivno podporo za sprejemanje odločitev, ki bi kakor koli vplivale na sedanjo in bodočo politiko ravnanja v Sloveniji."
Ker se vprašanje nanaša tudi na POP TV in RTV Slovenija v smislu, kako sta "TV dvojčici v času epidemije poročali: v podporo vladi, nepristransko ali pristransko", je novinarka za mnenje povprašala tudi urednici informativnega programa obeh televizij, Tjašo Slokar Kos in Manico Janežič. Kosova je dejala, da sta se obe televiziji v času epidemije obnašali zelo odgovorno, Janežičeva pa je temu dodala, da "mediji niso PR služba vlade".
Novinarka Golobova se je tudi name obrnila v smislu spornosti letaka s sugestivno zastavljenimi anketnimi vprašanji. Odgovoril sem, da po mojem mnenju letak ni sporen, saj gre za jasno označen oglasni material politične stranke in na gospodinjstva ni bil poslan z namenom izvajanja neodvisne in metodološko brezhibne raziskave, ki bi jo kot tako nato prodajali javnosti.
Prej kot to gre za spretno potezo političnega marketinga, s katero, po plakatih v času koronavirusne krize, Slovenska demokratska stranka ponovno dokazuje, da je na tem področju korak pred domačo konkurenco.
Ob samem oglasnem sporočilu ima za stranko še dve pomembnejši koristi. Najprej ji ponuja vpogled v razmišljanje obstoječih in potencialnih volivcev glede nekaterih politik, ki jih je stranka že izvajala ter sporočil, ki jih, tudi s tem vprašalnikom, volilni bazi želi posredovati. In še pomembneje, vprašalnik, spodbujen z lepimi nagradami, služi zbiranju kontaktnih podatkov in grajenju informacijske baze (potencialnih) volivcev, ki jih stranka nato lahko s svojimi sporočili neposredno nagovarja preko spletne ali navadne pošte oziroma tudi obiskov na terenu. Poznavanje simpatizerjev stranke v lokalnem okolju obenem služi tudi pri rekrutiranju novih članov, širjenju strokovne baze članov, kandidatnega bazena za politične in druge državne funkcije in podobno.
Na vprašanje, ali je ponudba nagrade lahko sporna, sem mnenja, da ne, saj gre za tipične marketinške prijeme, vseprisotne v klasičnem potrošniškem marketingu, od koder so jih ljudje tudi vajeni. S privlačnostjo nagradne igre stranka lahko računa, da na vprašalnik ne bodo odgovorili zgolj že zvesti in prepričani, temveč tudi potencialni volivci njihove stranke, ki SDS do sedaj morda niso volili, so ostajali doma ali volili koga drugega. S tem bi svojo informacijsko bazo pomembno obogatili in potencialno razširili podporo svoji stranki.
Če za konec odgovorim še na naslovno vprašanje, lahko vprašalnik, ki ga je SDS poslala na vsa slovenska gospodinjstva, upravičeno razburja le njihovo politično konkurenco, ki česa podobnega ni sposobna izpeljati in/ali sfinancirati. Prav v tovrstnih sodobnih pristopih k političnemu marketingu lahko iščemo enega od razlogov, zakaj SDS-u tudi ob izraziti nenaklonjenosti osrednjih medijev uspeva dolgoročno držati pozicijo najmočnejše slovenske politične stranke.
S takšnim uvodom je k novinarski obdelavi opisane tematike v članku na MMC in predhodnem prispevku v TV dnevniku pristopila novinarka TV Slovenija Katarina Golob. Pri tem se je za mnenje o vprašalniku stranke SDS, ki ga (bo)ste v nabiralnike prejeli te dni, obrnila tudi name.
In ker je v triminutnem prispevku prostora le za kakšen stavek iz mnogo daljšega pogovora, obenem pa se je o tem, ali se je nad vprašalnikom vredno razburjati, na Twitterju razvila zanimiva razprava, kjer se navaja tudi moja izjava, predstavljam svoje celotno mnenje o tej zadevi.
Novinarski prispevek Katarine Golob je zastavljen kot problematiziranje sugestivno oblikovanih vprašanj na letaku SDS, o katerih Janja Božič Marolt z Mediane pove, da niso uporabna za "objektivno podporo za sprejemanje odločitev, ki bi kakor koli vplivale na sedanjo in bodočo politiko ravnanja v Sloveniji."
Ker se vprašanje nanaša tudi na POP TV in RTV Slovenija v smislu, kako sta "TV dvojčici v času epidemije poročali: v podporo vladi, nepristransko ali pristransko", je novinarka za mnenje povprašala tudi urednici informativnega programa obeh televizij, Tjašo Slokar Kos in Manico Janežič. Kosova je dejala, da sta se obe televiziji v času epidemije obnašali zelo odgovorno, Janežičeva pa je temu dodala, da "mediji niso PR služba vlade".
Novinarka Golobova se je tudi name obrnila v smislu spornosti letaka s sugestivno zastavljenimi anketnimi vprašanji. Odgovoril sem, da po mojem mnenju letak ni sporen, saj gre za jasno označen oglasni material politične stranke in na gospodinjstva ni bil poslan z namenom izvajanja neodvisne in metodološko brezhibne raziskave, ki bi jo kot tako nato prodajali javnosti.
Prej kot to gre za spretno potezo političnega marketinga, s katero, po plakatih v času koronavirusne krize, Slovenska demokratska stranka ponovno dokazuje, da je na tem področju korak pred domačo konkurenco.
Ob samem oglasnem sporočilu ima za stranko še dve pomembnejši koristi. Najprej ji ponuja vpogled v razmišljanje obstoječih in potencialnih volivcev glede nekaterih politik, ki jih je stranka že izvajala ter sporočil, ki jih, tudi s tem vprašalnikom, volilni bazi želi posredovati. In še pomembneje, vprašalnik, spodbujen z lepimi nagradami, služi zbiranju kontaktnih podatkov in grajenju informacijske baze (potencialnih) volivcev, ki jih stranka nato lahko s svojimi sporočili neposredno nagovarja preko spletne ali navadne pošte oziroma tudi obiskov na terenu. Poznavanje simpatizerjev stranke v lokalnem okolju obenem služi tudi pri rekrutiranju novih članov, širjenju strokovne baze članov, kandidatnega bazena za politične in druge državne funkcije in podobno.
Na vprašanje, ali je ponudba nagrade lahko sporna, sem mnenja, da ne, saj gre za tipične marketinške prijeme, vseprisotne v klasičnem potrošniškem marketingu, od koder so jih ljudje tudi vajeni. S privlačnostjo nagradne igre stranka lahko računa, da na vprašalnik ne bodo odgovorili zgolj že zvesti in prepričani, temveč tudi potencialni volivci njihove stranke, ki SDS do sedaj morda niso volili, so ostajali doma ali volili koga drugega. S tem bi svojo informacijsko bazo pomembno obogatili in potencialno razširili podporo svoji stranki.
Če za konec odgovorim še na naslovno vprašanje, lahko vprašalnik, ki ga je SDS poslala na vsa slovenska gospodinjstva, upravičeno razburja le njihovo politično konkurenco, ki česa podobnega ni sposobna izpeljati in/ali sfinancirati. Prav v tovrstnih sodobnih pristopih k političnemu marketingu lahko iščemo enega od razlogov, zakaj SDS-u tudi ob izraziti nenaklonjenosti osrednjih medijev uspeva dolgoročno držati pozicijo najmočnejše slovenske politične stranke.
Zadnje objave
Bo Grenlandija postala 51. zvezna država ZDA?
15. 1. 2025 ob 15:10
Asta Vrečko presegla politične delitve, zavračajo jo vsi
15. 1. 2025 ob 12:10
Generalni direktor policije Senad Jušić je odstopil s položaja
15. 1. 2025 ob 10:26
Domovina 183 je že pripravljena!
15. 1. 2025 ob 6:10
Dr. Matjaž Gams: »Dogaja se revolucija umetne inteligence«
14. 1. 2025 ob 19:06
Milijoni iz javnega šolstva za odvetnico Jožico Bauman Gašperin
14. 1. 2025 ob 15:15
Ekskluzivno za naročnike
Domovina 183 je že pripravljena!
15. 1. 2025 ob 6:10
Dr. Matjaž Gams: »Dogaja se revolucija umetne inteligence«
14. 1. 2025 ob 19:06
Prihajajoči dogodki
JAN
15
Slovenec sem – in kdo je več?!: Dr. Viktor Murnik
18:00 - 18:00
JAN
17
Oto Pestner & Smrdel Brothers (koncert)
20:00 - 22:00
JAN
18
Friderik čaka Zimo (predstava za otroke)
17:00 - 17:30
JAN
21
Mednarodni festival Čili in čokolada
10:00 - 21:00
JAN
25
Gala ZAIGRAJMO IN ZAPOJMO PO DOMAČE v Murski Soboti
20:00 - 22:00
Video objave
Odmev tedna – dr. Sebastjan Jeretič: »Svoboda je lagala slovenski javnosti.«
11. 1. 2025 ob 9:30
Izbor urednika
Odmev tedna – dr. Sebastjan Jeretič: »Svoboda je lagala slovenski javnosti.«
11. 1. 2025 ob 9:30
Domovina 182: Bodo luksuzne vile neobdavčene?
8. 1. 2025 ob 6:00
Svobodomorilke
3. 1. 2025 ob 6:00
22 komentarjev
marjan majdič
Domoljub za kar sem se resnično boril za osamojvojitev, ne potrebuješ stranke, saj je tvoj "program" v TVOJEM SRCU! Če pa že pride "anketa" z zastonj povratno pošto in obljubo nagrade, ne GLEDAŠ ali je to sds, sd,sls itd in SODEUJEŠ!
Vse ostalo zgoraj je čvek brez glave in repa, zato Bog se nas usmili!!!
Alojzij Pezdir
Za veliko večino slovenskih političnih strank velja ugotovitev, da imajo premalo živih, nenehnih in neposrednih kakovostnih stikov s skupno volilno bazo ter da premalo poznajo vsakdanji interesni in politični utrip med potencialnimi volivci. Vprašalnik je nemara le ena od najlaže uresničljivih možnosti za delno in pogojno popravljanje in odpravljanje porazne pasivnosti večine strank na tem področju.
Seveda pa ni naključje, da so se ob ta poskus največje vladne stranke takoj spotaknili nevoščljivci in lenivci s strani politične in poslovne konkurence, ki se samopašno opajajo nad rutinskimi mesečnimi rezultati in interpretacijami virtualnih anket javnega mnenja med nekaj sto povprašanimi ter od njih oklicanimi znanilci "javnega mnenja".
Zagotovo so lahko take in podobne ankete komaj prvi korak na poti iskanja stika z novimi potencialnimi volivci, podporniki in morebiti celo člani strank. Zelo pomembna pa je mreža aktivnih oz. delujočih izpostav stranke po vsem ozemlju države ter nenehna aktivnost in prepoznavnost strankarskih "podružnic" oz. terenskih jeder, ki bi morala biti dragocena vez strankarske centrale v Ljubljani z resničnimi mnenji, stališči, potrebami in namerami državljanov in volivcev na podeželju in v mestnih okoljih.
Stranke brez močnega in široko razvejenega zaledja članstva in potencialnih volivcev po vsej državi, ki imajo le prvaka (ter se pogosto po njem celo poimenujejo) ter centralno administracijo le v Ljubljani, so obsojene na eno samo volilno obdobje oziroma na morebitno životarjenje na političnem obrobju.
debela_berta
hahaha, kako otročji in enoumen vprašalnik. se vidi, da je bil janez ultrakomunjara, ni kaj. še pol-pot bi bil ponosen na tale vprašalnik.
jaz sem ga shranil, bo v redu za podlago, ko mi bo zapašalo kak zelen zvitek ob sobotah narediti :)
MEFISTO
Zakaj pa ne, saj si tudi z Delom, Dnevnikom, Večerom in Mladino brišeš rit.
debela_berta
Ne čitam omenjenih časopisov. Le v bifeju ob kavi občasno, da preženem čas... Tazadnjo pa si kot kulturen in civiliziran človek obrišem s toaletnim papirjem.
Mateja Kropec Šega
A to so dobila vsa gospodinjstva, ker mi ga nismo. Pa bi ga z veseljem izpolnili.
Kraševka
Tudi na naš naslov to ni prišlo.
MEFISTO
Očitno pošiljajo vprašalnik samo takim levičarjem kot je Igor, da jih jezijo. V sveti jezi izgubijo pamet in potem počnejo še večje neumnosti.
Friderik
Janežičeva pravi, da rtv ni pr vlade. Bi jo vprašal od kdaj ta novost? Nimamo vsi tako kratkega spomina.
piklo
Jože Bulc, ste blizu dvajsetim ali osemdesetim letom!? Ste v življenju kaj prebrali, ste bili kdaj sposobni intelektualnega dogovora, vam je bilo kdaj do spoznanja resničnih dejstev!? Vas obvladujejo le strastna čustva in zabetonirano prepričanje!? To kar pišete ni nič res! Morda iz izkušnje, dejstvo je, da predelujete neko osebno travmatično zgodbo. Ne bi vam zamerila, če bi jo vsaj delno delili z nami. S spoštovanjem in sočutjem bi vas poslušala in razumela! Ne razumem pa, da ste lahko tako sovražno nastrojeni proti vsem, ki jih jaz poznam in globoko cenim!? Še enkrat rečem, motite se!
Jože Kržič
Spoštovana Shalotka, saj v bistvu imate prav, ampak tipi, kakršen je Bulc, te govorice preprosto ne razumejo, zato je treba malo bolj po domače.
piklo
Igor sprašuje, kdo je plačal poštnino!? Janez sam vendar, iz lastnega žepa, saj pravite koliko da je nakradel!!!
Rajko Podgoršek
SDS je dokazala da marketinško nedvomno zna vleči poteze. Podobno kot pred meseci z plakati zahvale. Stranka uporablja aktivne marketinške prijeme. Očitno so ocenili, da s to potezo lahko pridobijo več volivcev, kot jih bodo izgubili. Izgubijo jih recimo 5.000 pridobijo 40.000? ena takšna matematika že da vedeti, da se poteze izplačajo.
Panika je pri tistih, ki mislijo, da bodo preko vodenih MSM kanalov avtomatsko kar nagovarjali celo paleto ljudi in v kampaniji avtomatsko pridobili prvo štartno mesto ter si na ta način iz niča pričarali 100.000 volitvec (kot npr. Šarec).
Zanimiva poteza SDS-a, mogoče bi jo lahko kopirala tudi NSI in SLS.
Sicer pa so dom marketinške inovativnosti ZDA. Tako kot je Obama leta 2008 zmagal s prvo internetno kampanijo po Facebooku je Trump zmagal s kombinacijo Twitterja in velikih shodov na letališčih, kamor se je pripeljal z lastnim letalom. Obamo so hvalili, Trumpa napadali. Če bi SDS-ovo kampanijo pri nas začela Tanja Fajon iz SD-ja bi jo vsi hvalili kako inovativna in prodorna je in kako je res postala novi obraz.
vrednote
Ustavno sodišče je izvajanje kao spornega zakona zadržalo.
''Čestitke'' levici, CNVOS, Balkan River Defence, LUTRA, Inštitut za ohranjanje naravne dediščine, DPRS - Društvo za preučevanje rib Slovenije, Focus društvo za sonaraven razvoj, Inštitut 8. marec in drugim! 👏✊
Ali bi lahko tudi o tem, kar bo ponovno zavrlo razvoj Koroške regije tudi kaj napisali?
Gregor
Nagrade so seveda zaželjene le, če je potrebno ovajati kelnarco v sosednjem bifeju, če je pozabila dati račun... Po domače: Fursove nagrade za ovajanje nikogar ne motijo. Ni članka na RTV Lugenpresse.
Paranoja, paranoja in paranoja :)
Kraševka
Vsak se po svoje bori, da dobi volilce. Le L. Novak se bori, da bi lastno stranko "potopila".
Levici niso potrebni LETAKI, ker ima "ugrabljeno" RTV, ki propagira izključno v prid LEVIH - SD, LMŠ, SAB, Levice. in še NOVIH OBRAZOV. Ti hitro vzklijejo po zaslugi RTV, vendar so vsi novi, kot HIBRIDI, ki niso trdoživi, zato imajo kratek rok trajanja.
Ali je iz tega vidika delo RTV pošteno, saj jo vendar vsi plačujemo?
Friderik
Nagrade ponujajo vsi anketarji. No vsaj vsi tisti, ki meni redno pošiljajo ankete. Ninamedija, JazVem itd. Tudi njihova vprašanja ne ponujajo "drugačnih" odgovorov. Tudi njihove ankete ne zajemajo vseh aktualnih družbenih vprašanj. Na primer : vojska na meji, migracije itd. Odgovorim ali pa tudi ne. Kje je tu problem?
IgorP
Sem ga že raztrgal! Drugače pa, kdo je plačal poštnino za raznos vprašalnika?????
Rajko Podgoršek
Igor, ti nisi ciljna skupina volivcev, ki jih SDS nagovarja, tako da se po mojem ne sekirajo. Btw. potem ko si raztrgal plakat, upam, da si ga dal v koš za odpadke na katerem piše 'papir'? Ko jaz vsak mesec raztrgam Jankovićevo mestno glasilo, ga vedno namreč dam med papirnate odpadke, upam, da si tudi ti tako osveščen.
IgorP
Rokc Ne, med organske odpadke sem ga vrgel, ker že dolgo nisem imel kaj bolj gnilega v rokah! Sem si pa potem temeljito razkužil roke!
AlojzZ
Gospod Igor, vi niste ekološko osveščeni. Za kazeb morate petkrat prtepisari: "DGD = EKO=".
MEFISTO
Igor, slišim, da tako zaničuješ aktualno vlado in SDS, da ne maraš bencina po 1 Euro in da de se voziš na tankanje v Avstrijo ali Italijo. Celo na Orbanovo Madžarsko bi se vozil, če bi bilo treba. Menda te poceni bencin še bolj jezi kot vprašalnik
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.