Dr. Miro Haček: V 30 letih še nisem opazil tako samomorilskega ravnanja, kot si ga je privoščil KUL v odnosu do Goloba
POSLUŠAJ ČLANEK
V izdihljajih letošnje volilne kampanje pred državnozborskimi volitvami smo se o tem, kakšna je bila, kaj jo je zaznamovalo in kaj prinaša posameznim strankam, pogovarjali s profesorjem politologije na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani, dr. Mirom Hačkom.
Volilna kampanja je v izteku, kakšen vtis je pustila na vas?
Kot en deja vu, ponavljanje nečesa, kar smo v podobnih oblikah videli že v letih 2011, 2014 in 2018. Na eni strani imamo Janeza Janšo, na drugi pa nekega »odrešenika«, nov obraz, ki bi Janeza Janšo premagal in nas bo peljal v čudežno deželo. Potem pa imamo še tretjo stran, ki je nihče ne mara. To pa je liberalna sredina, Povežimo Slovenijo, Nova Slovenija, Naša dežela.
Ko je bil novi obraz Miro Cerar, je on bil ta sredina, sedaj pa smo sredi izredne polarizacije, v kateri se levica in desnica borita za relativno zmago, v resnici pa gre zgolj za vprašanje, kdo od potencialnih partnerjev največjih strank se bo uspel prebiti v parlament in tako omogočil sestavljanje vlade. Skratka, oba pola se borita za prestiž relativne zmage, liberalni blok pa se bori za svoj obstoj.
Volilna kampanja me ni niti presenetila, niti navdušila. Odpiramo zgodbe, ki so bile pomembne pred 15 ali 20 leti, kaj je naredila katera vlada in kdo je za kaj zaslužen. Kaj malo pa smo izvedeli o tem, kaj nas čaka čez, tri, šest mesecev, razen tega, da bi eni sprejemali zakone že v prvi polovici maja, ko se niti parlament še ne bo sestavil.
Se bomo Slovenci kdaj naveličali novih obrazov? Levi pol res ne more najti neke trajnejše stranke?
Izgleda da ne. Ključ odgovora na to vprašanje je v vsebinski revščini tega KUL bloka. Če bi bil vsebinsko dovolj globok in bi imel ideje, kaj sploh narediti, kot so nekoč pod vodstvom SD že naredili, potem ne bi potrebovali novega odrešenika. Ta blok bi užival zadostno podporo, da bi zlahka premagal trenutno vladajočo koalicijo.
A v tem mandatu se je ta blok polenil. To so leni ljudje, ki se jim ne da delati na javnih politikah in njihovi programi, z izjemo SD, ki ima nek dovolj resno izdelan program, so ostale tri stranke bloka izjemno uboge. Njihovi programi niti ne pokrivajo vseh javno-političnih področij, v nekaterih delih so verjetno tudi protiustavni – skratka zbirka lepih želja, nikakor pa ne programi resnih strank, ki naj bi sestavljale vlado.
Izjema je tukaj SD, to je treba pošteno povedati, ampak očitno sami niso dovolj, da bi bili nosilci levo-sredinskega dela, zato je bilo očitno treba ponuditi volivcem nek nov obraz, novega odrešenika. Težko sicer razumem, zakaj so tisti, ki so izbirali, izbrali ravno Roberta Goloba. Je namreč daleč najslabša izbira na tem področju v zadnjih 15 letih. Ostali so imeli vsaj malo politične kilometrine ali prirojen občutek za politiko.
Robert Golob nima ne enega ne drugega. Ni niti za politiko, kaj šele, da bi bil predsednik vlade, kar bomo verjetno ugotovili v naslednjih mesecih, če bo ta opcija zmagala. Še Marjan Šarec, nad katerim smo zavijali oči, je imel za seboj dva mandata vodenja ene večjih slovenskih občin, Golob pa je kljub podpredsedništvu politične stranke v preteklosti nepopisan list, nič se ni naučil. Nima pojma, kako se sestavlja parlament, vlada, kako poteka zakonodajni postopek.
Če zmaga ta opcija, bomo znova gledali neko tragikomedijo. Ne vem, zakaj ga botri, ki stojijo za njim, o tem ne poučijo. Posebej še po tem, kar se je leta 2011 zgodilo Zoranu Jankoviću, se nikomur več ne bi smelo zgoditi, da ne zna niti vlade sestaviti.
Pravite, da gre za deja vu. Kaj pa je tisto, kar odloči volitve?
Mislim, da bo zmagovalca odločilo to, kdo je za volivca manj slab. In to je trenutno Robert Golob, in sicer zgolj zato, ker ga nihče ne pozna. Volivec ve, da je koalicija KUL vsebinsko plitka, Janezu Janši pa so tako popljuvali ime, da če je samo 10 % tega kar pravijo o njem, res, je hudo. Volivci iščejo izven tega in tukaj jim je ponujen Robert Golob. Poleg njega je le še liberalni blok, ki pa je pobarvan s sodelovanjem v koaliciji in antisistemske stranke tipa Resni.ca, ki imajo vse po vrsti protiustavne programe. V resni pravni državi takšnih programov ne bi bilo mogoče objaviti.
Volivec izbira znotraj tega. Res pa mislim, da bi lahko vzporedni mehanizem, ki je ustvaril Roberta Goloba, vložil malo več truda v nov obraz. Kot da je dovolj, da ti mainstream mediji napišejo lepo zgodbo in lahko kandidiraš kogarkoli. Skrbi pa me, da volivec kupi tudi tako luknjičasto zgodbo.
Včasih so šli ljudje skozi vsaj osnoven politični trening znotraj strank. Niso ravno vsakega z ulice potegnili na kandidatno listo.
Letos je situacija na medijski sceni vendarle nekoliko drugačna. Poleg mainstream medijev je vendarle tudi nekaj več drugačnih. Kakšen vpliv imajo ti mediji na volilno kampanjo?
Nekaj vpliva zagotovo ima, vendar pa se spremembe na medijski sceni najpomembnejših medijev še niso dotaknile. Slovenski volivec je, podobno kot politiki, len kar se tiče medijev. Navajen je medija, ki ga ima ma daljincu na znani tipki in ga gleda, pa naj zunaj padajo ognjeni storži. Spremembe na RTV Slovenija so majhne, na POP TV pa ni absolutno nobene, kvečjemu na slabše gre. Odgovorni uredniki teh medijev so družinsko povezani z določenimi kandidati, kar so ti mediji povsem zamolčali. Ko se pogovarjam s tujimi novinarji, ki pri nas spremljajo volitve, ne morejo verjeti, da je to možno. Tak urednik bi se vsaj za ta čas izločil.
Planet TV je sicer pridobil nek določen delež gledalcev, Nova24TV manjšega, vendar tudi na področju televizij še nimamo klasične pluralnosti 50:50, morda smo pri 70:30. Pri tiskanih medijih in radijih pa pluralnosti praktično ni. Morda več pluralnosti prinaša splet. A zaradi specifičnih zakonitosti spleta je stopnja zaupanja tam manjša, pa tudi generacijsko različna, nad starostjo 35 let je učinek spleta majhen. Za postavitev nekih normalnih temeljev pluralnosti potrebujemo vsaj še en mandat desno-sredinske vlade. Trenutno imamo denimo 3 novinarje RTV Slovenija proti stotim, ki jim stojijo nasproti.
V ponedeljek je Robert Golob sporočil, da naj bi bil pozitiven na covid 19, v kampanji pa ga bodo nadomeščali njegovi sodelavci, sam bo sodeloval le še na daljavo. Komu ta bolezen koristi in komu škodi?
Če bi bil pristaš teorij zarot, bi podvomil v to diagnozo, ampak mislim, da je teorij zarot v Sloveniji že dovolj (smeh). Gospodu Golobu seveda želim čim prejšnjo ozdravitev.
Po svoje mu vsekakor koristi. Vedno, ko se je pojavil na soočenjih brez slušalke v ušesu, običajno izgublja, kar je po svoje normalno za nekoga, ki nima političnih izkušenj. Ima pa težavo, da nima ljudi, ki bi ga nadomeščali. V ponedeljek je na POP TV nastopil prek videopovezave, kar so izkoristili konkurenti z leve. Oni so v glavnem kritizirali, medtem ko je Golob izpostavljal programske točke. Bolezen mu gotovo koristi toliko, da ne more narediti kakšne usodne napake. Hkrati pa mu novinarjem ne bo treba pojasniti stvari, ki bi jih sicer moral.
Za predsednika vlade tako volimo nekoga, ki je potencialno leta kršil zakon, ni prijavljal tujih dohodkov in po EU skrival bančne račune. Takšne situacije še nismo imeli in mislim, da bi jo moral pojasniti. Zdaj, ko jih iz objektivnih razlogov ne more, bomo šli na volitve z neodgovorjenimi vprašanji. To pa je slabo tako za slovensko demokracijo kot tudi zanj, saj bo kompromitiran že pred izvolitvijo, kar bo ogrožalo stabilnost morebitne leve koalicije.
Ko smo na Domovini snemali soočenje predsednikov strank, je tik pred snemanjem sporočil, da ga ne bo, čeprav je pred tem napovedal snemanje na daljavo. Stranka ni uspela poslati nikogar namesto njega. Kje bo njegova stranka našla 6-8 ministrov, ki jih bo potrebovala, če bo sestavljala vlado?
Ma kandidatni listi bi se gotovo našel kdo, ki bi ga lahko nadomestil, vprašanje pa je, zakaj ni dovolj zaupanja do teh ljudi, da ne morejo na soočenja. Na njegovi listi so dolgoletni župani, kot sta Uroš Brežan in Matej Arčon, ki bi se lahko znašla na takem soočenju. Vprašanje je, zakaj g. Golob tem ljudem ne zaupa, da bi ga nadomestili na soočenju, če se ga on iz objektivnih razlogov ne more udeležiti.
Na nek način pogrešam Milana Brgleza, ki ga je Miro Cerar lahko pošiljal v ogenj. Skrbi me, kako bo Golob iskal kandidate za ministre, če še kandidatom za poslance ne zaupa, da bi hodili na soočenja. Bodo morda predsednik vlade in ministri po volitvah ljudje, ki sploh niso šli na volitve?
Kaj nam to pove o razvoju slovenske demokracije? Če nekateri pravijo, da je ta zdaj ogrožena in smo že napol fašistična država, kaj bo šele potem? Takšne stvari pa po mojem mnenju resno ogrožajo demokracijo. Trenutno imamo v vladi ljudi, ki so na volitvah dobili legitimnost, zdaj pa se lahko zgodi, da bomo za predsednika vlade dobili nekoga, ki nima nobene legitimnosti. Temu pa se v politologiji reče ugrabljena država.
Večjih škandalov, ki bi tedne polnili naslovnice v tej kampanji, nismo imeli. Kako to?
Kakšen škandal se še lahko pojavi v zadnjih dneh. Takrat se kandidati ne morejo učinkovito braniti, volilno razpoloženje velikega dela volilnega telesa pa se stabilizira šele v zadnjem vikendu pred volitvami.
Je pa bilo kar nekaj afer, le da niso imele pravega učinka. Verjetno zato, ker je že od 12. marca 2020 v slovenski politiki neke vrste izredno stanje, ko traja permanentna politična kampanja. To je podobno kot z vojno, če jo dovolj dolgo gledaš, postaneš imun nanjo in ni več tako šokantna. Tako je tudi z našo politično situacijo. Afera, da bi se prijela, bi morala biti res huda.
Bi Golobovi škandali (afera 15 %, račun v tujini, skrivanje dohodninske napovedi) pritegnili več pozornosti, če bi se zgodili komu drugemu, ne Robertu Golobu?
Vsekakor. Če bi se zgodili komurkoli iz koalicije KUL ali sedanje vlade, bi pritegnili več pozornosti. Robert Golob ima zaščiten status. Mediji ga skušajo pokrivati, pri čemer posebej izstopata POP TV in Delo. Oba imata poseben interes, da Golob na volitvah uspe. V zrelih demokracijah se kaj takega ne bi moglo zgoditi. Take afere bi dobile ustrezno pozornost v večini medijev.
Kandidat, ki ne zna pojasniti, kako je njegova plača poskočila s 6.000 evrov na mesec na 433.000 evrov na leto, ne bi imel prav veliko možnosti na volitvah, kaj šele, da bi bil pretendent za zmago. To je pomemben indikator, da je z našim političnim sistemom nekaj hudo narobe.
Kako močno pa bo NSi škodila afera hotelski račun, zaradi katere je odstopil Jože Podgoršek? Bo ta afera NSi škodila bolj kot denimo račun v Romuniji Robertu Golobu?
V normalnih razmerah bi morala imeti Podgorškova afera mnogo manjši vpliv kot računi in denarne transakcije g. Goloba v tujini. Žal pa nismo v normalnih razmerah. Prevladujoči mediji prvo afero razpihujejo, medtem ko o g. Golobu sploh ne poročajo in objavljajo le PR prispevke. Pričakujem, da bo Podgoršek NSi odnesel kak odstotek ali dva, ki se bosta prelila k SDS ali Povežimo Slovenijo.
Bi pa tukaj rad dodal eno krepko na račun NSi, saj ima stranka veliko sposobnih mladih ljudi, se pa odloča na kandidatne liste uvrstiti ljudi, ki so najmanj politični spreobrnjenci, če ne že kaj hujšega.
Janez Janša se je soočenjem sprva izogibal, ko pa se jih je začel udeleževati, nastopa bolj umirjeno in povezovalno, kot smo ga vajeni. Čemu ta sprememba?
Janša na soočenjih nastopa manj agresivno od svojih koalicijskih partnerjev. Deluje celo pomirjujoče, morda celo utrujeno. Nisem pa prepričan, če se je taktika res spremenila. On ima stabilno volilno bazo okrog 25 %, ki ga bo volila ne glede na to, kaj stori. Njegov problem je poseči preko te številke. Hkrati pa se zaveda, da če zbere 30 %, hkrati pa noben potencialni partner ne prestane uspešno volitev, to pomeni konec možnosti za sestavljanje vlade. Tudi predsednik republike je nakazal, da ni nujno, da bo mandat podelil relativnemu zmagovalcu. Morda gre temu pripisati bolj povezovalen nastop.
Posebej še, ker je osrednja tema tokratnih volitev izključevanje. Poslušamo v glavnem to, kdo s kom ne bo šel v koalicijo. Vloga politike pa ni, da se sovraži. Za to jih ne potrebujemo in lahko prihranimo denar, ki ga sicer dajemo zanje. Naloga politike je, da skupaj išče najboljše rešitve za probleme države. Če nisi pripravljen sodelovati, nimaš v parlamentu kaj iskati. Mislim da nihče, ki poudarja izključevanje, ne bi smel dobiti nobenega glasu volivcev.
Vas je kdo posebej pozitivno presenetil v tej kampanji?
Gibanje Povežimo Slovenijo. Že to, da se niso uspeli skregati, glede na to, da gre vendarle za pet precej raznorodnih strank, je uspeh. Med seboj relativno dobro funkcionirajo, delijo si prostor v medijih, med seboj delujejo dobro in njihovo glavno sporočilo je: sodelovanje. To je bistveno za te parlamentarne volitve. Brez sodelovanja ne bo šlo.
Dvomim, da bo katerakoli stran dobila tako veliko večino, da ji ne bo treba sodelovati z nikomer s sredine ali nasprotne strani. Sporočilo, ki ga ponuja Povežimo Slovenijo, je pozitivno sporočilo, ki bi ga bilo treba bolj poudarjati.
V letošnji kampanji imamo tudi obilico soočenj. Kakšen učinek imajo ta soočenja, ki jih je nekje 2-3 krat več kot običajno, na rezultat volitev?
Velikega učinka nimajo. Ljudje, ki spremljajo soočenja, jih spremljajo pač več, tisti ki jih ne, jih še vedno ne. Večina pogleda zadnjo ali zadnji dve soočenji. Tokrat bomo imeli tri, v četrtek na nacionalni televiziji in v petek na POP TV in Planet TV. Ta soočenja so tista, ki bodo odločilna. Verjetno bi zadoščalo, če bi imeli samo ta tri.
Hkrati pa ne bomo videli soočenja, ki bi ga najbolj potrebovali – soočenje kandidatov za predsednika vlade. Vsak resen sistem bi to moral videti. Volitev v ZDA si ne predstavljam brez vsaj enega soočenja dveh najresnejših tekmecev. Videli smo samo eno soočenje med Janšo in Golobom, pa še to bolj naključno, ker sta slučajno zakorakala v isti studio. To ni bilo nemoderirano soočenje, kjer bi volivec lahko videl, kaj ponuja eden in drugi, kaj nas čaka v prihodnjih dvanajstih mesecih. Ne vem, če zna kdo v Sloveniji odgovoriti na to, če zmaga eden ali drugi.
Kdo v soočenjih pridobiva in kdo izgublja?
Pridobiva Golob, ker se od njega najmanj pričakuje, umazano delo zanj pa delajo stranke KUL-a, ki s svojim agresivnim nastopom Goloba delajo kot »good guya«, sami pa istočasno izgubljajo. Prav možno je, da samo ena ali dve stranki KULa sploh prideta v parlament, ostale pa za vedno izginejo s politične scene. Zakaj to počnejo, ne vem. Edina razlaga, ki mi pride na misel je, da jim je to ukazal nekdo, ki ima dovolj vpliva, da ga poslušajo. V 30 letih še nisem opazil tako samomorilskega ravnanja, da bi se stranke zavestno spustile v situacijo, ki jim tako škodi.
Kako se stranka s 30 letno tradicijo na 45 let podlage – v mislih imam Socialne demokrate, pusti vsake volitve speljati na led in igra hlapca »novemu obrazu«?
Zato, ker ni avtonomna. Odgovor je zelo preprost. Odločitev ne sprejemajo organi stranke ampak močni posamezniki v ozadju. Samo tako je to mogoče. Pojavlja pa se pri vseh strankah KUL, razen morda pri Levici, za katero se zdi, da to igro vodi. Ostale tri stranke pa ji hočeš-nočeš sledijo, kar je pravzaprav zelo samomorilno.
Ne glede na vse je SD edina izdelana stranka na levi sredini, ki ima organe stranke, deluje na terenu in razume, kaj je politična socializacija. Imajo lokalne kandidate, ki, če so uspešni, pridejo na nacionalno raven. Imajo pa tudi predsednico stranke, ki je razdvojena. Na njenem mestu bi bil verjetno tudi sam.
Po eni strani je evropska poslanka z vsemi ugodnostmi, ki temu položaju pripadajo, hkrati pa mora kandidirati za slovensko poslanko, kar jo bo pahnilo na več ko za polovico manjše prihodke. Tudi njeno življenje bo manj mirno, kot je bilo do sedaj. Čeprav bi kot predsednica stranke avtomatsko morala biti kandidatka za predsednico vlade, se zdi, da ji ni do tega. Sicer se ne bi kar umaknila g. Golobu, ki je v primerjavi z njo mnogo manj izkušen.
Kaj pa terenska kampanja, nekateri predstavniki civilne družbe na levi so napovedali aktivizem proti strankam v aktualni vladi, hkrati pa na teren stavijo tudi stranke aktualne koalicije. Kdo je v tem nagovarjanju uspešnejši po vašem mnenju?
Če bi bil zloben, bi rekel, da se ta pozna predvsem v popackanih plakatih, posebej ene politične stranke. Poleg množice soočenj imamo tudi množico dogodkov, kjer se predstavljajo kandidati. Več je možnosti, da se z njimi srečamo. Dvomim pa, da ima to večji vpliv na odločitev volivcev.
Vendarle se napoveduje višja volilna udeležba?
Nekoliko višja ja, bistveno pa ne. Sam bi rekel, da bo verjetno med 55 in 60 odstotki. Nazadnje je bila 52 %. Bo pa rezultat teh volitev determiniral rezultat preostalih dvojih volitev, predsedniških in lokalnih. Novembra bodo ljudje imeli že »poln kufer« volitev, kar bo šlo na roko nestrankarskim kandidatom za župane, na predsedniških volitvah pa bo imel po mojem mnenju malo možnosti kandidat strani, ki bo zmagala parlamentarne volitve.
Če bo tokrat močna leva opcija, mislim, da lahko predsednika izvoli sredina in obratno. Malo verjetno je, da bi izvolili na oba položaja kandidata iste politične opcije.
Če torej zmaga levi pol, lahko potemtakem dobimo desnega predsednika prvič v zgodovini samostojne Slovenije?
V tem primeru bo predsednik nekdo, ki je bolj nepolitičen, ne nujno desni. Odprl se bo prostor za druge kandidate. Če pa trenutna koalicija preživi parlamentarne volitve, potem leva sredina ne more izgubiti predsedniških volitev. Desna sredina nikoli ne uspe postaviti prav dobrega kandidata. Izjema je bila Barbara Brezigar. Tudi tokrat bo ta del verjetno težaven.
Predsedniške volitve lahko odprejo prostor tudi za nestrankarske kandidate, ki morda niso posebej politično obarvani.
Volilna kampanja je v izteku, kakšen vtis je pustila na vas?
Kot en deja vu, ponavljanje nečesa, kar smo v podobnih oblikah videli že v letih 2011, 2014 in 2018. Na eni strani imamo Janeza Janšo, na drugi pa nekega »odrešenika«, nov obraz, ki bi Janeza Janšo premagal in nas bo peljal v čudežno deželo. Potem pa imamo še tretjo stran, ki je nihče ne mara. To pa je liberalna sredina, Povežimo Slovenijo, Nova Slovenija, Naša dežela.
Ko je bil novi obraz Miro Cerar, je on bil ta sredina, sedaj pa smo sredi izredne polarizacije, v kateri se levica in desnica borita za relativno zmago, v resnici pa gre zgolj za vprašanje, kdo od potencialnih partnerjev največjih strank se bo uspel prebiti v parlament in tako omogočil sestavljanje vlade. Skratka, oba pola se borita za prestiž relativne zmage, liberalni blok pa se bori za svoj obstoj.
Volilna kampanja me ni niti presenetila, niti navdušila. Odpiramo zgodbe, ki so bile pomembne pred 15 ali 20 leti, kaj je naredila katera vlada in kdo je za kaj zaslužen. Kaj malo pa smo izvedeli o tem, kaj nas čaka čez, tri, šest mesecev, razen tega, da bi eni sprejemali zakone že v prvi polovici maja, ko se niti parlament še ne bo sestavil.
Se bomo Slovenci kdaj naveličali novih obrazov? Levi pol res ne more najti neke trajnejše stranke?
Izgleda da ne. Ključ odgovora na to vprašanje je v vsebinski revščini tega KUL bloka. Če bi bil vsebinsko dovolj globok in bi imel ideje, kaj sploh narediti, kot so nekoč pod vodstvom SD že naredili, potem ne bi potrebovali novega odrešenika. Ta blok bi užival zadostno podporo, da bi zlahka premagal trenutno vladajočo koalicijo.
A v tem mandatu se je ta blok polenil. To so leni ljudje, ki se jim ne da delati na javnih politikah in njihovi programi, z izjemo SD, ki ima nek dovolj resno izdelan program, so ostale tri stranke bloka izjemno uboge. Njihovi programi niti ne pokrivajo vseh javno-političnih področij, v nekaterih delih so verjetno tudi protiustavni – skratka zbirka lepih želja, nikakor pa ne programi resnih strank, ki naj bi sestavljale vlado.
Izjema je tukaj SD, to je treba pošteno povedati, ampak očitno sami niso dovolj, da bi bili nosilci levo-sredinskega dela, zato je bilo očitno treba ponuditi volivcem nek nov obraz, novega odrešenika. Težko sicer razumem, zakaj so tisti, ki so izbirali, izbrali ravno Roberta Goloba. Je namreč daleč najslabša izbira na tem področju v zadnjih 15 letih. Ostali so imeli vsaj malo politične kilometrine ali prirojen občutek za politiko.
Robert Golob nima ne enega ne drugega. Ni niti za politiko, kaj šele, da bi bil predsednik vlade, kar bomo verjetno ugotovili v naslednjih mesecih, če bo ta opcija zmagala. Še Marjan Šarec, nad katerim smo zavijali oči, je imel za seboj dva mandata vodenja ene večjih slovenskih občin, Golob pa je kljub podpredsedništvu politične stranke v preteklosti nepopisan list, nič se ni naučil. Nima pojma, kako se sestavlja parlament, vlada, kako poteka zakonodajni postopek.
Zmagovalca bo odločilo to, kdo je za volivca manj slab. In to je trenutno Robert Golob, in sicer zgolj zato, ker ga nihče ne pozna.
Če zmaga ta opcija, bomo znova gledali neko tragikomedijo. Ne vem, zakaj ga botri, ki stojijo za njim, o tem ne poučijo. Posebej še po tem, kar se je leta 2011 zgodilo Zoranu Jankoviću, se nikomur več ne bi smelo zgoditi, da ne zna niti vlade sestaviti.
Pravite, da gre za deja vu. Kaj pa je tisto, kar odloči volitve?
Mislim, da bo zmagovalca odločilo to, kdo je za volivca manj slab. In to je trenutno Robert Golob, in sicer zgolj zato, ker ga nihče ne pozna. Volivec ve, da je koalicija KUL vsebinsko plitka, Janezu Janši pa so tako popljuvali ime, da če je samo 10 % tega kar pravijo o njem, res, je hudo. Volivci iščejo izven tega in tukaj jim je ponujen Robert Golob. Poleg njega je le še liberalni blok, ki pa je pobarvan s sodelovanjem v koaliciji in antisistemske stranke tipa Resni.ca, ki imajo vse po vrsti protiustavne programe. V resni pravni državi takšnih programov ne bi bilo mogoče objaviti.
Volivec izbira znotraj tega. Res pa mislim, da bi lahko vzporedni mehanizem, ki je ustvaril Roberta Goloba, vložil malo več truda v nov obraz. Kot da je dovolj, da ti mainstream mediji napišejo lepo zgodbo in lahko kandidiraš kogarkoli. Skrbi pa me, da volivec kupi tudi tako luknjičasto zgodbo.
Včasih so šli ljudje skozi vsaj osnoven politični trening znotraj strank. Niso ravno vsakega z ulice potegnili na kandidatno listo.
Letos je situacija na medijski sceni vendarle nekoliko drugačna. Poleg mainstream medijev je vendarle tudi nekaj več drugačnih. Kakšen vpliv imajo ti mediji na volilno kampanjo?
Nekaj vpliva zagotovo ima, vendar pa se spremembe na medijski sceni najpomembnejših medijev še niso dotaknile. Slovenski volivec je, podobno kot politiki, len kar se tiče medijev. Navajen je medija, ki ga ima ma daljincu na znani tipki in ga gleda, pa naj zunaj padajo ognjeni storži. Spremembe na RTV Slovenija so majhne, na POP TV pa ni absolutno nobene, kvečjemu na slabše gre. Odgovorni uredniki teh medijev so družinsko povezani z določenimi kandidati, kar so ti mediji povsem zamolčali. Ko se pogovarjam s tujimi novinarji, ki pri nas spremljajo volitve, ne morejo verjeti, da je to možno. Tak urednik bi se vsaj za ta čas izločil.
Planet TV je sicer pridobil nek določen delež gledalcev, Nova24TV manjšega, vendar tudi na področju televizij še nimamo klasične pluralnosti 50:50, morda smo pri 70:30. Pri tiskanih medijih in radijih pa pluralnosti praktično ni. Morda več pluralnosti prinaša splet. A zaradi specifičnih zakonitosti spleta je stopnja zaupanja tam manjša, pa tudi generacijsko različna, nad starostjo 35 let je učinek spleta majhen. Za postavitev nekih normalnih temeljev pluralnosti potrebujemo vsaj še en mandat desno-sredinske vlade. Trenutno imamo denimo 3 novinarje RTV Slovenija proti stotim, ki jim stojijo nasproti.
V ponedeljek je Robert Golob sporočil, da naj bi bil pozitiven na covid 19, v kampanji pa ga bodo nadomeščali njegovi sodelavci, sam bo sodeloval le še na daljavo. Komu ta bolezen koristi in komu škodi?
Če bi bil pristaš teorij zarot, bi podvomil v to diagnozo, ampak mislim, da je teorij zarot v Sloveniji že dovolj (smeh). Gospodu Golobu seveda želim čim prejšnjo ozdravitev.
Po svoje mu vsekakor koristi. Vedno, ko se je pojavil na soočenjih brez slušalke v ušesu, običajno izgublja, kar je po svoje normalno za nekoga, ki nima političnih izkušenj. Ima pa težavo, da nima ljudi, ki bi ga nadomeščali. V ponedeljek je na POP TV nastopil prek videopovezave, kar so izkoristili konkurenti z leve. Oni so v glavnem kritizirali, medtem ko je Golob izpostavljal programske točke. Bolezen mu gotovo koristi toliko, da ne more narediti kakšne usodne napake. Hkrati pa mu novinarjem ne bo treba pojasniti stvari, ki bi jih sicer moral.
Za predsednika vlade volimo nekoga, ki je potencialno leta kršil zakon, ni prijavljal tujih dohodkov in po EU skrival bančne račune. Takšne situacije še nismo imeli in mislim, da bi jo moral pojasniti.
Za predsednika vlade tako volimo nekoga, ki je potencialno leta kršil zakon, ni prijavljal tujih dohodkov in po EU skrival bančne račune. Takšne situacije še nismo imeli in mislim, da bi jo moral pojasniti. Zdaj, ko jih iz objektivnih razlogov ne more, bomo šli na volitve z neodgovorjenimi vprašanji. To pa je slabo tako za slovensko demokracijo kot tudi zanj, saj bo kompromitiran že pred izvolitvijo, kar bo ogrožalo stabilnost morebitne leve koalicije.
Ko smo na Domovini snemali soočenje predsednikov strank, je tik pred snemanjem sporočil, da ga ne bo, čeprav je pred tem napovedal snemanje na daljavo. Stranka ni uspela poslati nikogar namesto njega. Kje bo njegova stranka našla 6-8 ministrov, ki jih bo potrebovala, če bo sestavljala vlado?
Ma kandidatni listi bi se gotovo našel kdo, ki bi ga lahko nadomestil, vprašanje pa je, zakaj ni dovolj zaupanja do teh ljudi, da ne morejo na soočenja. Na njegovi listi so dolgoletni župani, kot sta Uroš Brežan in Matej Arčon, ki bi se lahko znašla na takem soočenju. Vprašanje je, zakaj g. Golob tem ljudem ne zaupa, da bi ga nadomestili na soočenju, če se ga on iz objektivnih razlogov ne more udeležiti.
Na nek način pogrešam Milana Brgleza, ki ga je Miro Cerar lahko pošiljal v ogenj. Skrbi me, kako bo Golob iskal kandidate za ministre, če še kandidatom za poslance ne zaupa, da bi hodili na soočenja. Bodo morda predsednik vlade in ministri po volitvah ljudje, ki sploh niso šli na volitve?
Kaj nam to pove o razvoju slovenske demokracije? Če nekateri pravijo, da je ta zdaj ogrožena in smo že napol fašistična država, kaj bo šele potem? Takšne stvari pa po mojem mnenju resno ogrožajo demokracijo. Trenutno imamo v vladi ljudi, ki so na volitvah dobili legitimnost, zdaj pa se lahko zgodi, da bomo za predsednika vlade dobili nekoga, ki nima nobene legitimnosti. Temu pa se v politologiji reče ugrabljena država.
Večjih škandalov, ki bi tedne polnili naslovnice v tej kampanji, nismo imeli. Kako to?
Kakšen škandal se še lahko pojavi v zadnjih dneh. Takrat se kandidati ne morejo učinkovito braniti, volilno razpoloženje velikega dela volilnega telesa pa se stabilizira šele v zadnjem vikendu pred volitvami.
Je pa bilo kar nekaj afer, le da niso imele pravega učinka. Verjetno zato, ker je že od 12. marca 2020 v slovenski politiki neke vrste izredno stanje, ko traja permanentna politična kampanja. To je podobno kot z vojno, če jo dovolj dolgo gledaš, postaneš imun nanjo in ni več tako šokantna. Tako je tudi z našo politično situacijo. Afera, da bi se prijela, bi morala biti res huda.
Bi Golobovi škandali (afera 15 %, račun v tujini, skrivanje dohodninske napovedi) pritegnili več pozornosti, če bi se zgodili komu drugemu, ne Robertu Golobu?
Vsekakor. Če bi se zgodili komurkoli iz koalicije KUL ali sedanje vlade, bi pritegnili več pozornosti. Robert Golob ima zaščiten status. Mediji ga skušajo pokrivati, pri čemer posebej izstopata POP TV in Delo. Oba imata poseben interes, da Golob na volitvah uspe. V zrelih demokracijah se kaj takega ne bi moglo zgoditi. Take afere bi dobile ustrezno pozornost v večini medijev.
Kandidat, ki ne zna pojasniti, kako je njegova plača poskočila s 6.000 evrov na mesec na 433.000 evrov na leto, ne bi imel prav veliko možnosti na volitvah, kaj šele, da bi bil pretendent za zmago. To je pomemben indikator, da je z našim političnim sistemom nekaj hudo narobe.
Kako močno pa bo NSi škodila afera hotelski račun, zaradi katere je odstopil Jože Podgoršek? Bo ta afera NSi škodila bolj kot denimo račun v Romuniji Robertu Golobu?
V normalnih razmerah bi morala imeti Podgorškova afera mnogo manjši vpliv kot računi in denarne transakcije g. Goloba v tujini. Žal pa nismo v normalnih razmerah. Prevladujoči mediji prvo afero razpihujejo, medtem ko o g. Golobu sploh ne poročajo in objavljajo le PR prispevke. Pričakujem, da bo Podgoršek NSi odnesel kak odstotek ali dva, ki se bosta prelila k SDS ali Povežimo Slovenijo.
Bi pa tukaj rad dodal eno krepko na račun NSi, saj ima stranka veliko sposobnih mladih ljudi, se pa odloča na kandidatne liste uvrstiti ljudi, ki so najmanj politični spreobrnjenci, če ne že kaj hujšega.
Janez Janša se je soočenjem sprva izogibal, ko pa se jih je začel udeleževati, nastopa bolj umirjeno in povezovalno, kot smo ga vajeni. Čemu ta sprememba?
Janša na soočenjih nastopa manj agresivno od svojih koalicijskih partnerjev. Deluje celo pomirjujoče, morda celo utrujeno. Nisem pa prepričan, če se je taktika res spremenila. On ima stabilno volilno bazo okrog 25 %, ki ga bo volila ne glede na to, kaj stori. Njegov problem je poseči preko te številke. Hkrati pa se zaveda, da če zbere 30 %, hkrati pa noben potencialni partner ne prestane uspešno volitev, to pomeni konec možnosti za sestavljanje vlade. Tudi predsednik republike je nakazal, da ni nujno, da bo mandat podelil relativnemu zmagovalcu. Morda gre temu pripisati bolj povezovalen nastop.
Posebej še, ker je osrednja tema tokratnih volitev izključevanje. Poslušamo v glavnem to, kdo s kom ne bo šel v koalicijo. Vloga politike pa ni, da se sovraži. Za to jih ne potrebujemo in lahko prihranimo denar, ki ga sicer dajemo zanje. Naloga politike je, da skupaj išče najboljše rešitve za probleme države. Če nisi pripravljen sodelovati, nimaš v parlamentu kaj iskati. Mislim da nihče, ki poudarja izključevanje, ne bi smel dobiti nobenega glasu volivcev.
Vas je kdo posebej pozitivno presenetil v tej kampanji?
Gibanje Povežimo Slovenijo. Že to, da se niso uspeli skregati, glede na to, da gre vendarle za pet precej raznorodnih strank, je uspeh. Med seboj relativno dobro funkcionirajo, delijo si prostor v medijih, med seboj delujejo dobro in njihovo glavno sporočilo je: sodelovanje. To je bistveno za te parlamentarne volitve. Brez sodelovanja ne bo šlo.
Dvomim, da bo katerakoli stran dobila tako veliko večino, da ji ne bo treba sodelovati z nikomer s sredine ali nasprotne strani. Sporočilo, ki ga ponuja Povežimo Slovenijo, je pozitivno sporočilo, ki bi ga bilo treba bolj poudarjati.
V letošnji kampanji imamo tudi obilico soočenj. Kakšen učinek imajo ta soočenja, ki jih je nekje 2-3 krat več kot običajno, na rezultat volitev?
Velikega učinka nimajo. Ljudje, ki spremljajo soočenja, jih spremljajo pač več, tisti ki jih ne, jih še vedno ne. Večina pogleda zadnjo ali zadnji dve soočenji. Tokrat bomo imeli tri, v četrtek na nacionalni televiziji in v petek na POP TV in Planet TV. Ta soočenja so tista, ki bodo odločilna. Verjetno bi zadoščalo, če bi imeli samo ta tri.
Hkrati pa ne bomo videli soočenja, ki bi ga najbolj potrebovali – soočenje kandidatov za predsednika vlade. Vsak resen sistem bi to moral videti. Volitev v ZDA si ne predstavljam brez vsaj enega soočenja dveh najresnejših tekmecev. Videli smo samo eno soočenje med Janšo in Golobom, pa še to bolj naključno, ker sta slučajno zakorakala v isti studio. To ni bilo nemoderirano soočenje, kjer bi volivec lahko videl, kaj ponuja eden in drugi, kaj nas čaka v prihodnjih dvanajstih mesecih. Ne vem, če zna kdo v Sloveniji odgovoriti na to, če zmaga eden ali drugi.
Kdo v soočenjih pridobiva in kdo izgublja?
Pridobiva Golob, ker se od njega najmanj pričakuje, umazano delo zanj pa delajo stranke KUL-a, ki s svojim agresivnim nastopom Goloba delajo kot »good guya«, sami pa istočasno izgubljajo. Prav možno je, da samo ena ali dve stranki KULa sploh prideta v parlament, ostale pa za vedno izginejo s politične scene. Zakaj to počnejo, ne vem. Edina razlaga, ki mi pride na misel je, da jim je to ukazal nekdo, ki ima dovolj vpliva, da ga poslušajo. V 30 letih še nisem opazil tako samomorilskega ravnanja, da bi se stranke zavestno spustile v situacijo, ki jim tako škodi.
Kako se stranka s 30 letno tradicijo na 45 let podlage – v mislih imam Socialne demokrate, pusti vsake volitve speljati na led in igra hlapca »novemu obrazu«?
Zato, ker ni avtonomna. Odgovor je zelo preprost. Odločitev ne sprejemajo organi stranke ampak močni posamezniki v ozadju. Samo tako je to mogoče. Pojavlja pa se pri vseh strankah KUL, razen morda pri Levici, za katero se zdi, da to igro vodi. Ostale tri stranke pa ji hočeš-nočeš sledijo, kar je pravzaprav zelo samomorilno.
Ne glede na vse je SD edina izdelana stranka na levi sredini, ki ima organe stranke, deluje na terenu in razume, kaj je politična socializacija. Imajo lokalne kandidate, ki, če so uspešni, pridejo na nacionalno raven. Imajo pa tudi predsednico stranke, ki je razdvojena. Na njenem mestu bi bil verjetno tudi sam.
Po eni strani je evropska poslanka z vsemi ugodnostmi, ki temu položaju pripadajo, hkrati pa mora kandidirati za slovensko poslanko, kar jo bo pahnilo na več ko za polovico manjše prihodke. Tudi njeno življenje bo manj mirno, kot je bilo do sedaj. Čeprav bi kot predsednica stranke avtomatsko morala biti kandidatka za predsednico vlade, se zdi, da ji ni do tega. Sicer se ne bi kar umaknila g. Golobu, ki je v primerjavi z njo mnogo manj izkušen.
Kaj pa terenska kampanja, nekateri predstavniki civilne družbe na levi so napovedali aktivizem proti strankam v aktualni vladi, hkrati pa na teren stavijo tudi stranke aktualne koalicije. Kdo je v tem nagovarjanju uspešnejši po vašem mnenju?
Če bi bil zloben, bi rekel, da se ta pozna predvsem v popackanih plakatih, posebej ene politične stranke. Poleg množice soočenj imamo tudi množico dogodkov, kjer se predstavljajo kandidati. Več je možnosti, da se z njimi srečamo. Dvomim pa, da ima to večji vpliv na odločitev volivcev.
Vendarle se napoveduje višja volilna udeležba?
Nekoliko višja ja, bistveno pa ne. Sam bi rekel, da bo verjetno med 55 in 60 odstotki. Nazadnje je bila 52 %. Bo pa rezultat teh volitev determiniral rezultat preostalih dvojih volitev, predsedniških in lokalnih. Novembra bodo ljudje imeli že »poln kufer« volitev, kar bo šlo na roko nestrankarskim kandidatom za župane, na predsedniških volitvah pa bo imel po mojem mnenju malo možnosti kandidat strani, ki bo zmagala parlamentarne volitve.
Če bo tokrat močna leva opcija, mislim, da lahko predsednika izvoli sredina in obratno. Malo verjetno je, da bi izvolili na oba položaja kandidata iste politične opcije.
Če torej zmaga levi pol, lahko potemtakem dobimo desnega predsednika prvič v zgodovini samostojne Slovenije?
V tem primeru bo predsednik nekdo, ki je bolj nepolitičen, ne nujno desni. Odprl se bo prostor za druge kandidate. Če pa trenutna koalicija preživi parlamentarne volitve, potem leva sredina ne more izgubiti predsedniških volitev. Desna sredina nikoli ne uspe postaviti prav dobrega kandidata. Izjema je bila Barbara Brezigar. Tudi tokrat bo ta del verjetno težaven.
Predsedniške volitve lahko odprejo prostor tudi za nestrankarske kandidate, ki morda niso posebej politično obarvani.
Povezani članki
Zadnje objave
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Anže Logar je izstopil iz SDS, ni pa povedal, zakaj
9. 10. 2024 ob 15:24
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
Nov val nezakonitih migrantov preko slovenske meje
9. 10. 2024 ob 9:25
169. številka Domovine je že pripravljena!
9. 10. 2024 ob 6:10
Domovina 169: Podjetnik Gregor Novak: Elektrika bo dražja
9. 10. 2024 ob 6:00
Nove nezakonitosti v aferi Litijska
8. 10. 2024 ob 21:21
Ekskluzivno za naročnike
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
169. številka Domovine je že pripravljena!
9. 10. 2024 ob 6:10
Prihajajoči dogodki
OCT
09
OCT
12
OCT
17
NOV
02
Rok Škrlep: Recept za srečo (snemanje predstave)
19:00 - 21:00
NOV
17
30. Gala koncert Radia Ognjišče
15:00 - 19:00
Video objave
Drzni zmagovalci - Štefan Pavlinjek: "Vsak podjetnik bi moral biti pilot."
3. 10. 2024 ob 18:00
Izbor urednika
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
37 komentarjev
Stajerska2021
Kulovci se za takšno lakajsko držo niso sami odločili, ampak so jih poučili, kako morajo ravnati, da bo zmaga zagotovljena.
Šarec je imel odličen stavek za takšno držo - PADLI SMO ZA SVOBODO!
Asteroid
Robert Golob med drugim strastno zagovarja solidarnost in se z njo hvali, medtem ko najcenejšo elektriko zdravstvenim zavodom in šolam prodaja po štirikratni ceni. Golobove besede so očitno res le besede, saj dejanja kažejo drugo sliko. Ne samo, da se je Robert Golob v Tarči zlagal, da je zaslužil “zgolj” 7 tisoč evrov plače na mesec, bilance pa so pokazale, da je njegova bruto mesečna plača pravzaprav znašala okoli 45 tisoč evrov mesečno, ampak je tudi dejal, da je njegova plača “normalna”.
Neva
Zame je Golob naredil precej usodno napako na soočenju na RTV Slovenija, ko je v svoj svoboden program vključil srečno poplesavanje in uradno najbrž ne bomo nikoli izvedeli kaj je botrovalo vedenju, ki se niti slučajno ni skladalo s situacijo.
Kraševka
Vedenje Goloba, na zadnjem soočenju, nam je res pokazalo Goloba, kot KATASTROFO . Toda še večja so njegova pretekla - KATASTROFALNA dejanja, ki jih RTV ni smela (sinoči povedal P. Gregorčič) ljudem pokazati, ker se je na urednico RTV vršil močan pritisk, tudi "z roko"- Mojce P. Šetinc, ki je članica Golobovega štaba. To so "vojaki", ki RTV ne dovolijo poštenega poročanja o Levi in Desni. Za Desne se napake producirajo in nenehno poroča o lažnih početjih. Levico pa se lažno kaže, da je OH in SPLOIH, njihove napake, pa se z molčanjem zakrije. Na novinarje vidno najbolj pritiska Levica, ki jim krati novinarsko svobodo. To pa je daleč od poštene volilne kampanje! Tako se zavaja državljane, da gredo na volitve močno zmedeni.
Madison
Avtor članka se sprašuje, zakaj so tisti, ki so izbirali, izbrali ravno Roberta Goloba, ki je daleč najslabša izbira na tem področju v zadnjih 15 letih.
Menim, da je globoka država izbrala Goloba iz banalno preprostega razloga in prav zaradi tega razloga bo Golob tudi požel določen del volilnih glasov.
Golob je bil namreč do nedavnega direktor Gen-I, ki je največji in hkrati najcenejši elektrodistributer v državi. Pokriva skoraj četrtinski delež vseh odjemalcev električne energije v državi. Natančnih številk ne poznam, a če je vseh odjemalcev v državi približno milijon, potem približno vemo o kolikšnem številu odjemalcev Gen-I govorimo.
Zaradi obilnega, lažnega medijskega prikazovanja Goloba kot žrtve političnega kadrovanja - čeprav mu je zgolj potekel mandat na položaju direktorja, kamor pač ni bil ponovno imenovan! - sedaj Golob v glavah mnogih volivcev pooseblja Gen-I, hkrati pa ga vidijo kot žrtev politike - in prav na te karte stavi globoka država!
Iz razloga cenejše elektične energije smo tudi v našem gospodinjstvu naročniki Gen-I. Vendar to dejstvo na nas nikakor ne vpliva tako, da bi na volitvah glasovali za Goloba!
Svoje glasove bomo porazdelili strankam aktualne vladne koalicije: SDS + N.Si + Povežimo Slovenijo, ki so v zadnjih dveh letih ogromno dobrega naredile za nas, navadne državljane.
Mnogo slovenskih volivcev bo nasedlo prav limanicam globoke države, misleč, da mora biti z Golobom že vse v redu, če je zrihtal najcenejšo elektriko. Ne sprašujejo se, kaj se skriva v ozadju Golobove "uspešnosti".
Z Golobom kot nosilcem instant "samodanijanša" stranke je globoka država gotovo računala že dlje časa, v politiki pa je bil itak ves čas prisoten.
Najbrž ni naključje, da je Golob od državnega podjetja Gen-I vsa leta prejemal nezaslišano visoke nagrade v vrednosti več stotisoč evrov na svoje zasebne račune.
Delež tega denarja je bil najverjetneje izplačan z namenom izvedbe morebitne predvolilne kampanje.
Golobova neparlamentarna stranka, ki kot taka za svojo predvolilno kampanjo ni mogla prejeti dotacij naravnost iz državne malhe, si je mirno privoščila zelo drago predvolilno kampanjo po vsej državi!
Čeprav je letela tudi name, pogojno soglašam z Jelinčičevo opazko, da je narod "glup".
Narod bo namreč resnično dokazal, da je "glup", če bo večinsko volil Golobovo stranko - kajti z Golobom globoka država že najmanj petič vodi "glup" narod kot osla na led!
Jožef
najmanj slaba možnost ... Golob, res?
izkušnje preteklih volitev, če nič drugega, povedo, da je Golob ena izmed najslabših in ne manj slaba možnost.
sam glasujem za kontinuiteto in ne že spet za nov obraz.
Friderik
Večina KUL - a so kruhoborci. Si zamislite, da bi na primer Mesec moral pričeti iskati službo? Kdo ga bo pa kam vzel? Ni šans. Do smrti na socialnih transferih. Ali Bratuškova. Tekstilne industrije ni več v Slo. Kaj bo delala? Kaj zna delati? Pa še slabo pismena je, kot smo lahko videli iz magisterija. Šarec bi se moral zopet udinjati na radiu Gaga in tam stresati neslane, stokrat prežvečene štose o babah, ki jih je treba položiti, kot parket. In to je slovenska politična smetana, opozicija in morda celo bodoča pozicija. Beda tale Slovenija kaj ima na izbiro. Na vrhu torte pa imamo nekakšnega finančnega romunskega maherja, novega Dončiča ( bi rekla Maroltova iz tiste agencije), mažemo, zmažemo, novega predsednika vlade.
Oh ja, dragi moji, deževen dan je, jaz pa imam na vru toliko za preštihati.............
Kraševka
Luka Mesec lahko ustanovi podjetje in tam zaposli vse USTAJNIŠKE- kolesarje. Vsem naj da veliko plače, ki naj bo obremenjena z visokimi davki in prispevki. Naj pokaže Luka Mesec, kako bo on vsem DELIL - brez, da bi kaj naredil!
vane
Kako slaba analiza. Še en FDV-jevec.
ogledalce
Se ne strinjam. Je kar objektivna in iskrena analiza, kar ponavadi od FDV-jevcev ne dobimo.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
VĆERAJ si je pa najslabšo možno negativno ANTIREKLAMO naredil kar sam ex GENI Robert !
Moja gospa mi danes pravi, da se je pogovarjala z znankami, ki se sploh ne zanimajo za politiko.
Vse so ji rekle, da tako "ODKLOP" nastopa kot je bil včeraj tisti od R. Goloba - še nikoli niso videle.
REKLE SO JI TUDI, DA ZDAJ BODO PA RES VOLILE ZA SDS in OK J. Janšo, ki je NORMAL.
Tisti "ne-KUL" -so se samo repenčili, a BODO takointako - IZPADLI in tudi SNS Zmago in exckzkJasnić sta le poskušala reševati ŽE POTOPLJENI POLIT--BARKI - SNS in EXCKZK JASNIĆDESUS, ki ga je brezperspektivno izpostavo ex KP, ZK PENZIONISTOV - potopil že ex hvalaBogu exex Karl E- - ki ga upajmo nikoli več ne bo nazaj v politiko.
Po mojem mnenju so ANKETNI PODATKI za GOLOBSVOBODO - močno PRENAPIHNJENI.
Robert G. je takointako glede videza in nasploh precej "ZMAHAN" sporna polit. Marta K.S. pa tudi v reklamah na e-portalih deluje nekako "neobetavno oz. odpisano". Vsaj meni se tako zdi. L.r. Janez KK
Kraševka
Marta K.S, je produkt podzemlja, ki zna izvrševati ukaz "najvišjega".
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Ja sem videl to go. Marto v reklamah za "GOLOB-SVOBODO" na zavihkih raznih portalov spodaj, kjer so razne zanimivosti. Meni deluje ta gospa bolj prisiljeno optimistično. Zelo neprepričljivo. V Sloveniji seveda odnekdaj obstoji t.i. "KASTA LOVCEV NA ZELO DOBRO PLAČANE JAVNE ALI NAPOL JAVNE SLUŽBE, V KATERIH NI POTREBEN VELIK VLOŽEK LASTNEGA TRUDA, LASTNEGA ZNANJA IN LASTNEGA DELA" .Le nekdo te mora na take "službe, položaje" - postaviti. Zdaj tistega spornega F21 baje ni več - pa so še ne izrazito stari ljudje iz domnevno ex KP, ZK krogov -se zdi v iskanju - novih načinov - kako biti blizu javnega denarja. Tovrstni ljudje so mi bili vedno zoprni, z nobenim ex "u..a" se nikoli nisem hotel rokovati, čimdlje od njih. Te gospe M.S.K. SEVEDA OSEBNO NE POZNAM - A PO VTISU SE MI ZDI "PRECEJ STROGA". Pri njej - DOMNEVAM - bo bolj ukazovanje, "svoboda" pa le zanjo in za njene izbrance. Tako se mi zdi, zares vem - pa ne. Kakorkoli: tej neljubi mi, tej "NE-SVOBODI" VOŠČIM ČIMPREJŠNJI RAZPUST. Naši DOMOVINI oz. državi R. Sloveniji PA ČIMPREJŠNJO "osvoboditev - od - "Svobode R. Golob", M.K.S. itd. Nimam dokazov, a mnenja sem, da so maloverodostojni podatki v predvolilnih anketah - zelo PRENAPIHNJENI - kot neverodostojna "reklama" v "ne-korist" te sporne GOLOB "NESVOBODA-SVOBODE", Z VČERAJŠNJIM SKRAJNO "REVNIM" NASTOPOM NA RTV SLO JE R. Golob - PO DOMAČE POVEDANO "PLJUNIL V LASTNO - SVOBODA - SKLEDO". Se mi zdi. L.r. Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
Ljubljana
Imamo sedanjo koalicijo in imamo Komunistično partijo Slovenije, ki nastopa s cca 10 strankami ! Tudi na teh volitvah. Ni nobenega Kula inGoloba in Desusa, je ena sama stranka z 10 frakcijami. A gale je stranka, dajte no, pa neki pirati, je že kdo slišal zanje ? In kar reče boter se pač mora delati. Briga te
marionetne šefe "strank ki to niso" ali bodo izvoljeni ali ne ! Oni bodo dobili dobre službe, kjer bodo še naprej delali za Komunistično partijo ! Ali doma ali pa kje v tujini ! Ni problema. Obstaja namreč množica naplahtanih ljudi, ki bodo delali za plače in krasno življenje vseh teh " strankarskih kljukcev" ! Ampak folk tega še ni pokapiral ! Imamo na vsakih volitvah dvoboj :
Komunistična partija : Pomladne stranke
In nič tretjega !
Ljubljana
KUL naj kar bo samomorilski, bolj ključno je vprašanje ali so tudi slovenski ljudje SAMOMORILSKI ?
To bomo videli v nedeljo zvečer. Če bodo volili leve prevarante, rušitelje vsega kar je normalno. Sedanja putinistično opozicijo, ki bo " z enim zakonom razveljavila vse ukrepe sedanje vlade, ki so škodljivi", vse, proti katerim so bili oni, večinoma tako, da so bojkotirali glasovanje" !!
In vračali bo treba turistične bone, vse izredne dodatke upokojencem, študentom, samozaposlenim, s.p. jem, družinam, energetski dodatek 150 evrov pred kratkim in podobno...pa vse pomoči podjetjem, pa za čakanje na delo, pa za 17 % višje pokojnine za 40 let dela...tistim, ki so imeli manj kot je zdaj minimum...ja , vse to bodo pobrali ! Kdo ? Tisti, ki so 100 krat nezakonito razgrajali po Ljubljani, terorizirali meščane, ovirali in blokirali petkiov promet, zapirali Celovško in obvoznico, se norčevali iz covid ukrepov, rušili zdravje po šolah z nenošenjem mask itd itd...Ki grozijo smrtjo in drugače slovenskim domoljubom ! Jih boste podprli ?
Teroriste, ki trgajo in svinjajo plakate slovenski strank ! Ki žalijo volilce slovenski domoljubnih strank !! Volilci, ali bi reagirali če bi vam recimo čez ograjo na vaš vrt metali plastenke ali pločevinke . Gotovo bi !
A če packajo po plakatih vaše stranke, jih trgajo in pišejo svinjarije, boste pa stran gledali ?
Upam, da ne in da boste MNOŽIČNO IN ODLOČNO ŠLI NA VOLIŠČA !
šE TOLE : NA STAVBI NEKDANJE oBČINE ŠIŠKA v Ljubljani JE ŽE GOTOVO 20 LET , SPODAJ V VIŠINI 2 M, VELIK NAPIS:
MOČ LJUDEM, NE STRANKAM !
s sprayem načečkane velike črne črke...
Da , tak napis. V 20 letih ni bilo nikogar ki bi ta boljševiški napis prepleskal !
Bilo kuda, udba svuda...
Kraševka
"I danas je svuda", zlasti v Ljubljani. Ljubljana, mislim, da je edino mesto v Evropi, ki ga vodi "podzemlje UDBE".
MEFISTO
Tanja Fajon ima končno prav, ko vse vabi na volitve.
Pojdite na volitve in volite stranka sedanje vladne koalicije, da ne bo - GROZLJIVO DRUGAČE!
Kraševka
Se pridružujem vašemu priporočilu!
kdorkoli
"...nihče, ki poudarja izključevanje, ne bi smel dobiti nobenega glasu volivcev."
Tako je!
Kraševka
Res je, le s sodelovanjem, se dobro dela. KUL-Golob, pa tega ne zmore. Celo Golobovo "jato", dejansko sestavljajo le plenilci. Ne dovolimo, da bi postala Slovenija njihov plen!
Friderik
Tudi sam dvomim, da je Golob kovid pozitiven. Enostavno je stisnil rep med noge. In takega predsednika vlade utegnemo imeti. Če mu kaj ne bo všeč, bo šel na bolniško. Beda.
Če ne bo tako imenovana desna stran še en mandat na oblasti, Slo ni pomoči. Zapisani smo smrti. Lahek plen, kadrovski bazen za Avstrijo, Anglijo in druge zahodne države...oni pa nam v zameno šoping centre in šit fast food.
Kraševka
Friderik, tudi jaz tako razmišljam.
MEFISTO
Robert Golob je toliko govoril o plesnih vajah na njegovih shodih, da se mu je od hitre polke zavrtelo in da se mu še kar vrti.
rasputin
Odločitev (v KUL) ne sprejemajo organi stranke ampak močni posamezniki v ozadju. Samo tako je to mogoče. Pojavlja pa se pri vseh strankah KUL, razen morda pri Levici, za katero se zdi, da to igro vodi.
***
Khm, da bi globoka država predala žezlo v roke Mesecu, je pa le malce preveč naivno.
Globoka država je dejansko ustanovila Levico kot najbolj radikalno levo stranko, da je tako zajela leve ekstremiste, ki jim je tudi SD preveč zmerna stranka.
Mesec in njegovi govorijo to, kar vedo, da radi slišijo njihovi volivci, predvsem iz vrst socialno deprivilegiranih slojev, toda to je le igra za naivne.
Njihov dejanski cilj je podpora plenilski kasti. Če bi Fortuna v nekih izjemnih okoliščinah to omogočila, tudi z nekakšno venezuelizacijo Slovenije, kjer bi plenilska kasta dosegla absolutno politično premoč.
MEFISTO
KULibani so se že pred pred soočenjem dogovorili, da bodo najprej iz soočenja naredili štalo, zaradi česar so tudi vpili drug preko drugega, nato pa pod izgovorom, da pod takimi pogoji ni mogoče delati v skladu s poprejšnjim dgovorom tudi kolektivno odšli.
Kako lahko kdorkoli, ki je vsaj za silo priseben, voli za take saboterje?
helena_3
*Kako lahko kdorkoli, ki je vsaj za silo priseben, voli za take saboterje?* To se tudi jaz sprašujem. In ponavljam n-tič: posledica pomanjkljive domače vzgoje in preko MSM opranih možganov.
Kraševka
Kdor je pameten, nikoli ne bo voli KULA, ki so vsi prepirljivi, arogantni, nesposobni dialoga, ampak bi kar rovarili, kot BULDOŽERJI. Tako so se tudi sinoči predstavili na RTV, še prej na Planetu itd... Skratka, KUL-Golobi, so produkti "Globoke države", ki bi jezdili le na privilegijih, trdega dela, pa vajeni niso. Taki ljudje, pa za vlado NISO primerni!
Slavec
“Sporočilo, ki ga ponuja Povežimo Slovenijo, je pozitivno sporočilo, ki bi ga bilo
treba bolj poudarjati”, meni profesor Miro Haček.
Všečna je že sama ideja, da se je potrebno med seboj pogovarjati, se usklajevati,
če želimo slediti skupnim ciljem - čeprav smo si v kakšni podrobnosti različni.
Slovenci smo majhen narod in moramo držati skupaj.
Agencija MediaGauss, 22.04.2022:
.
Vlada = SDS + NSi + Povežimo Slovenijo + manjšini, skupaj 50 poslancev
Opozicija = Levica + SD + Gibanje Svoboda, skupaj 40 poslancev.
Kraševka
Naj Bog usliši vašo napoved!
rasputin
Levica je lena. Kaj naj potem rečemo za desnico? Da ni le lena, temveč tudi skrajno lahkoverna, da ne rečem neumna.
Levica je v tranzicijo seveda štartala z ogromno prednostjo, saj je imela oblastni aparat, sodstvo, medije, šolstvo, javne zavode, javna podjetja, banke, nevladnike, sindikate ... trdno v svojih rokah. Poleg tega je imela ogromno pokradenega kapitala, varno skritega v tujini.
Desnica žal nikoli ni izdelala programa njene osnovne politične emancipacije v odnosu do absolutno privilegirane levice. Zakaj?
Očitno zato, ker je globoka država zasidrana tudi na desnici, kjer v kali zatre vse, kar bi ji utegnilo škoditi. Desnica žal nikoli ni premogla trdega jedra, ki bi delovalo na temelju dejanskih demokratičnih vrednot, na temelju trdnega protikoruptnega moralnega kodeksa, s čimer bi vzpostavila razliko do strank in ljudi, ki jih iz ozadja krmili koristolovska plenilska združba - globoka država, ki ji je tuja osnovna morala.
Rezultat tranzicije tako ni mogel biti drugačen, kot je. Levica oziroma globoka država še vedno obvladuje poglavitne družbene podsisteme, volivci desnice pa so vedno znova izigrani in razočarani, saj desnica niti ko je v opoziciji niti ko je v vladi ne vleče potez, ki bi jih njeni volivci želeli in pričakovali.
Posledice
rasputin
Večina ljudi, ki vstopi v politiko, se je prej ukvarjala z nečim drugim. Stalno ponavljanje, da Golob nima političnih izkušenj, je zato bolj slaba tolažba kot kaj drugega. Golob ima izkušnje kot dolgoletni direktor pomembnega podjetja. To seveda ni samoumevna garancija za uspešnost v politiki, ni pa moč reči, da človek nima vodstvenih izkušenj. Če bo postal predsednik vlade, verjetno ne bo tako izgubljen, kot je bil Šarec, ki je bil predhodno dva mandata kamniški župan, a je stopil v mnogo prevelike čevlje, ko je postal premier. Problem Goloba je drugje, a to se vse premalo izpostavlja. Golob je namreč pripadnik slovenske plenilske kaste in je tako idealen kandidat globoke države, ki je trdo jedro plenilske kaste. Zakaj tega nihče ne izpostavlja? Očitno zato, ker so lovke globoke države razpredene vsepovsod, tudi na desnici...
slovenc sm
Očitno niste spremljali zadnjih soočenj in nekaterih medijev, ki izpostavljajo ravno to plat Goloba. Glede desnice se pa ne strinjam z vami. Imamo trdno jedro SDS, imamo mlado in ambiciozno ekipo NSi, imamo povezovalno novo sredino s Povežimo Slovenijo. Torej desnica je tokrat pokazala vse, kar zmore. Glede koruptivnosti je pa tako, da je ni stranke, kjer kdo ne bi podlegel denarju. je pa drugje bistvena razlika. Na desnem polu to velja za greh in je zato problem, če nekdo podleže skušnjavi ter se takoj pojavi breme kolektivne odgovornosti. Zadeva je jasna. Vsak človek sam odgovarja za svoja dejanja. Če nekaj naredi narobe, se ga umakne, če sam ne premore toliko smokritičnosti. Pri levici je problem v tem, da je sama korupcijo za njih sistemsko potrebna. drugače ne morejo preživeti. Oni se tako financirajo. In ker nimajo moralnega nadjaza ter imajo korupcijo vgrajeno v sistem, je pri njih to normalno. Golob bi pa rad to izrabil kot Kavčič ve prejšnjem stoletju še za svoj privatni ego in pohlep. In zdaj se kaže vsak dan, da je to znotraj GEN-i delal že zdaj. V prihodnosti bi pa to prenesel na državno raven. Zato pa gremo na volitve in izvolimo desni pol, ki je moralni in razvojni garant za to državo.
Kraševka
Slovenc sm Dobro ste povedali. Levica ima KORUPCIJO že vgrajeno v programu. To je za njih (celo poboji so šteti med plemenita dejanja) VREDNOTA. Levičarji svoje le občudujejo, kako se mož "znajde" in dela za svoj žep, pa naj bo to Jankovič, Golob in vsa njegova "jata" , ki jim dajejo "vzgonskega vetra" celo sodniki in tožilci. Desni so morali odstopiti že zaradi besede "Matilda", ki je bila izuzeta iz konteksta. Tem, ki upijejo: "Smrt Janšizmu", "Ubi Janšu!", pa tožilci kar prikimajo. Enako kimajo Levici tudi nekateri na US, ki bi kar "povozoli" vse ukrepe te vlade. Začuda dobro dela sedanja vlada, kljub vsem polenom, ki jih Levčarji mečejo pod noge.
rasputin
Slovenec sm, v glavnem si potrdil, kar sem napisal, razen tega, da so lovke globoke države žal prisotne tudi na desnici. To je na žalost glavni razlog, da je bila desnica skozi vso tranzicijo paralizirana in je dosegla bore malo. Če si ti zadovoljen s tem stanjem, jaz nisem. Pričakoval sem bistveno več od tega, kar imamo.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
SAME DOBRE POSLEDICE BODO - ZA NAS SLOVENCE IN ZA NAŠO R. SLOVENIJO BODO - ČE EX KP, ZK - JI ODIDEJO. LE ZA NJIH BO BOLJ SLABO - KE VEČINOMA NIMAJO POKLICEV, KJER SE ZLAHKA NAJDE ZAPOSLITEV. Nekaj pomanjkljivosti v vodenju VČERAŠNJE RTV SLO oddaje je bilo: a normalna debata se je končala, ko je kandidat Gale z direktnimi žaljivkami in zmerljivkami napadel ministra Počivalška. Če so nato kar odšli ex KP;ZK – SD TANJA F. , “NE-LEVICA” Luka M., LMŠ Marjan Š, SNS Zmago J. pl. ter DESUS ex CKZK Jasnić – planirano ali ne – se bo že razjasnilo. Zgoraj navedenih vprašljivi ex KP, ZK “POLITIKOV” – SMO SE V PRETEKLIH LETIH takointako nagledali in videli, kako malo pozitivnega – so – “dosegli” ŠALA: KER SO ODŠLI, NAJ KAR ODIDEJO, NI TREBA, DA SE VRAČAJO. NIHČE ALI LE MALOKDO – JIH BO – POGREŠAL. Konec ŠALE L.r. Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
slovenc sm
Rasputin, če sem s svojim komentarjem potrdil vaš zapis, potem se pa zelo dvoumno izražate. Če ste več pričakovali od desnice, potem bi morali že leta 1991 narediti lustracijo, kar pa realno ni bilo mogoče. Malo preberite knjigo Vzporedni mehanizem in vam bo hitro jasno. Realna ocena je, da bomo imeli normalno demokracijo v roku 40-50 let. Nobena dobra stvar v življenju ne prileti na hitro. Stare sile se s pomočjo vzporednih sistemov borijo za svoj obstoj.
Neva
Problem je tudi v tem, da očitno ni vedno priseben. Zame je to huda težava. Take tragikomedije si Slovenija ne zasluži.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.