Dr. France Cukjati: "Takšno volilno telo je zelo težko osveščati s tako skromnim medijskim potencialom, kot ga ima desnosredinski pol." (2. del)
POSLUŠAJ ČLANEK
V prvem delu intervjuja z nekdanjim predsednikom državnega zbora, sicer pa zdravnikom in teologom dr. Francetom Cukjatijem, ki ste ga lahko na Domovini že brali včeraj, smo se pogovarjali o pogledu na današnjo politiko, posebej še na delovanje Urške Klakočar Zupančič na mestu predsednice parlamenta, mestu, ki ga je Cukjati s široko politično podporo preko polov zasedal med letoma 2004 in 2008. Pa tudi o tem, kakšno zdravstveno reformo so v preteklosti že načrtovali in kakšno bi potrebovali, ter seveda o odnosu do zgodovine pod različnimi vladami.
V drugem delu pa smo pogledali v delovanje pomladnega pola slovenske politike, kako znova uspeti, kakšno vlogo pri tem lahko igra Janez Janša in kakšno Anže Logar. Je že čas za novo stranko v Sloveniji ter kakšna bi bila in kakšno vlogo pri tem lahko in mora igrati civilna družba, tudi Zbor za republiko, ki ga sam vodi. Kako vzgojiti kristjane, da se ne skrivajo, in kje je po spremembah družinskega zakonika upanje za slovenske družine.
Najuspešnejši mandat pomladnega pola do zdaj je bil mandat 2004–2008, ko je prva Janševa vlada speljala celoten mandat. Od takrat se temu uspehu pomladni pol ni več približal, čeprav je krajši čas vlado vodil še dvakrat. Kako ponoviti tak uspeh, kako doseči relativno zmago na volitvah in znova sestaviti vlado?
Sistem prejšnje vlade, ki je žal delovala samo dve leti, se je za Slovenijo izkazal kot najboljša možnost. Torej koalicija dveh desnosredinskih in dveh levosredinskih strank. V tej razdeljenosti bo samo desnosredinska vlada težko delala in je dobro, celo zdravilno, da se poveže z levosredinsko politiko.
Kljub napadov s skrajno levih opcij je sama vlada funkcionirala, in to v kriznih časih, iz katerih smo, zahvaljujoč tej kombinaciji, dokaj elegantno izšli. Ta uspeh bo šel v zgodovino. Čudoviti, delovni ljudje iz vseh strank so našli način sodelovanja in bil sem prepričan, da bo ta izkušnja vendarle premostila naš slovenski razkol. Pa se je žal samo še poglobil.
Še bolj žalostno je to, da je zdaj zmagovita stran prav sovražna do opozicije. V normalni demokraciji si do opozicije vedno nekoliko bolj dobrohoten. Kot predsednik državnega zbora sem poslancem opozicije večkrat pogledal skozi prste pri nastopih. Govorjenje je namreč edino orodje, ki ga opozicija ima, in ni prav, da jim ga odvzameš. Mi pa imamo strašno pomanjkanje politične kulture in zdaj preganjamo še tistih nekaj desnosredinskih medijev, ki še malo čivkajo v želji po pluralnosti, izražanju drugačnega mnenja.
Kako preseči odbojnost, ki jo ima predvsem stranka SDS, deloma tudi Nova Slovenija, ko se vse stranke zaklinjajo, s kom ne bodo sodelovale, posebej v odnosu do Janeza Janše, proti kateremu so mediji v supervolilnem letu uspeli mobilizirati veliko število proti-volivcev?
Glede tega moram najprej reči, da ne morejo neki tujci oz. zunanji opazovalci ukazovati neki demokratični stranki, da naj zamenja predsednika. Vsakdo se lahko vključi v stranko in potem bo tudi imel možnosti glasovanja za ali proti predsedniku. In še kandidiral bo lahko. Katera demokratična stranka bi bila tako neumna, da bi zamenjala predsednika, ki ima 90- ali 95-procentno podporo?
Prepričan sem, da je Janša deležen toliko napadov, ker je idealen za slovensko politično situacijo. Kdorkoli bi bil vsaj pol toliko uspešen, kot je Janša, bi doživljal enak masaker. Logar, denimo, je odličen človek in takšnih je v stranki še več. Vsak od njih, če bi bil za globoko državo tako moteč, kot je Janša, bi doživljal enako organizirano gonjo.
Vedno, ko je bil Janša na oblasti, smo se trudili za sodelovanje z opozicijo. V letih 2004–2008 smo ponudili opoziciji možnost, da vse pomembne zakone predebatiramo z njimi, še preden so vloženi v parlament. Prvi dve leti mandata smo to odločno počeli s Pahorjevimi Socialnimi demokrati. Povabili smo tudi druge, pa ni bilo interesa, sčasoma pa je tudi pri SD uplahnil, ker so se že pripravljali na predvolilno kampanjo. Je pač tako, da če sodeluješ pri pripravi zakonov in so tvoji predlogi upoštevani, potem ne moreš kar tako napadati teh zakonov. Toliko politične morale je takrat še bilo.
Pa ste predloge SD takrat vključili v predloge zakonov?
Ja, seveda.
Kaj bi umik Janeza Janše pomenil za SDS in celoten pomladni pol? Bi to zmanjšalo mobilizacijo proti-volivcev ali bi bili bistveno na slabšem, ker bi s tem izgubili nekoga, ki vendarle povezuje skoraj četrtino volilnega telesa?
Mislim, da stranka tega ne bi sprejela. Če pa bi se on sam umaknil, bi bili prisiljeni izbrati nekoga drugega. Tudi ta pa bi doživel enak masaker, če bi bil vsaj pol toliko učinkovit in politično moder. Čudim se, da nihče na levem polu, ki ni sestavljen samo iz Levice, ne vidi, da je Janševa pripravljenost na sodelovanje neprimerljiva s komerkoli drugim. Levosredinske vlade nikoli niso ponujale takšnega sodelovanja. Tudi po padcu Šarčeve vlade je ponujal sodelovanje.
Nekatere levosredinske stranke so ga takrat sprejele in čeprav je bila večina precej skromna, saj so se te stranke nekoliko osule, je vlada odlično funkcionirala. Presenečen sem, da volivci levega pola tega ne opazijo.
Kako pa ste videli rezultat Anžeta Logarja na predsedniških volitvah? Je bil njegov rezultat uspeh ali poraz?
Jaz mu priznavam velik uspeh. Sem pa vedel, da desnosredinski pol ne seže preko polovice. Proti medijsko tako usklajenemu delovanju ne morete zmagati. Ustavni sodnik Klemen Jaklič je zapisal, da deviantna in pohabljena medijska krajina, torej enoglasna medijska krajina, pohabi bralce, gledalce, volivce. Pohabljeni volivci izvolijo pohabljen parlament, pohabljen parlament pa postavi pohabljeno vlado in tako dobimo to žalostno politično sliko države, ki jo imamo. Takšno volilno telo je zelo težko osveščati s tako skromnim medijskim potencialom, kot ga ima desnosredinski pol.
So torej mediji glavni problem, da desna sredina ne more poseči preko sredine?
Seveda. Ne moremo osveščati sredine. Mi lahko osveščamo samo sorazmerno majhen delež bralcev in poslušalcev, na sredini pa je masa, ki je zasuta z enoglasno medijsko mašinerijo. Če temu dodamo še šolstvo, dobimo celoten sistem, ki pere možgane.
Mi lahko osveščamo samo sorazmerno majhen delež bralcev in poslušalcev, na sredini pa je masa, ki je zasuta z enoglasno medijsko mašinerijo. Če temu dodamo še šolstvo, dobimo celoten sistem, ki pere možgane.
Kljub temu pa je Anže Logar po zadnjih meritvah javnega mnenja najbolj priljubljen politik v državi. Kako si razlagate to?
To me po svoje preseneča. Vprašanje je, če so te številke točne in nimajo te raziskave še kakšnega drugega namena. Je pa Logar v svoji kampanji zelo dobro profiliral tisto, kar desna sredina pravzaprav stalno zagovarja.
Kako vidite ta njegov politični kapital, ki ga je pridobil na predsedniških volitvah, in na kakšen način bi ga moral po vašem mnenju unovčiti?
Čisto zanimivo bi bilo, če bi denimo skupaj z Alojzom Kovšco, ki je kvalitetno nastopal v državnem svetu, in še s kom zasedel tisto liberalno-demokratično polje, ki v Sloveniji ni zasedeno, temveč plava sem in tja in ga običajno pritegne levi pol. Kakšno takšno stranko bi vsekakor potrebovali. Nenazadnje imajo vse svetovne demokracije nek liberalno-demokratski pol.
Sam bi z veseljem podprl nastanek takšne pobude. Ne bi sicer šel iz svoje stranke. Mislim pa, da je prav, da se ljudje, ki čutijo pristno slovensko, a niso desni, združijo v neko takšno stranko. Brez tega ne bomo imeli normalne slike.
Torej je po vašem mnenju čas zrel za kakšno novo stranko?
Vsekakor. Ampak veste, za novo stranko je treba garati.
Eno izmed področij, kjer je pomladni pol nekoliko šibkejši, je tudi civilna družba. Del te je tudi Zbor za republiko, ki ga vodite. Kako vidite njegovo vlogo?
V Sloveniji je kar precej civilnih iniciativ in think-tankov, ki pa so precej slabo povezani. Morda smo še najbolj aktivni na področju družin in kakšne podobne teme. Ampak za večino, to govorim tudi iz izkušenj Zbora za republiko, je največja ovira dokaj banalna: Pomanjkanje sredstev.
Težko je dolgoročno uspešno voditi civilno družbo zgolj s prostovoljnim delom in idealizmom. Potreben bi bil nek informacijski center, ki koordinira zadeve in prodira v medije. Vsega tega ne morete brez financ. Če bi jih imel Zbor za republiko 5 % toliko, kolikor jih ima denimo 8. marec, bi nas stalno videvali v medijih, v delovanju. Tako pa nimamo s strani države niti evra. Če organiziramo javno tribuno akterji sami, potem iz lastnega žepa plačamo dvorano, za oglase pa nimamo denarja.
Za izoblikovanje resne civilne družbe na pomladnem polu bi bile ključne torej finance?
To je zagotovo eden ključnih pogojev. Zagotovo desna civilna družba ni primerno financirana, za razliko od leve. Na tesnem s financami so pogosto tudi desni mediji, medtem ko so drugi pogosto zasipani z davkoplačevalskim, včasih pa tudi medicinskim denarjem. To je lahko že avtentičen znak diktature, ki vlada tudi takrat, ko je sicer uradno na oblasti desnosredinska vlada.
Zakaj pa se v vseh tridesetih letih samostojnosti ni vzpostavil kakšen sistem financiranja, če že ne javnega pa vsaj zasebnega, da bi vzpostavili civilno družbo, ki bi zastopala argumente, ki so blizu vsaj recimo 30, 40 % družbe, morda več?
Novinarji boste verjetno znali bolje odgovoriti na to. Morda je bila desnosredinska vlada v času, ko je bila na oblasti, »preveč poštena«, »preveč demokratična«. Če bi pokazala malo več ostrine, bi se lahko financiranje civilne družbe demokratično uredilo. Ker pa nisem bil nikoli v vladi, težko rečem, kako bi bilo to možno. Morda bi minister za kulturo potreboval nekaj odločnosti zdajšnje ministrice, ki lahkotno meče v smeti najpomembnejše državotvorne dogodke.
Ste oče, posledično tudi vzgojitelj. Kako vzgojiti odgovornega, aktivnega kristjana, ki prevzame odgovornost za družbo, v kateri živi? Zdi se, da se kristjani prepogosto postavljamo v ozadje in prepuščamo iniciativo drugim. Kako vzgojiti odgovornega, aktivnega kristjana?
To vprašanje drega v ključni problem na desni sredini. Še vedno imajo ljudje nek podzavestni refleks, zaradi katerega bežijo od politike, pa tudi od civilne družbe in prevzemanja funkcij.
Vzgoja se začne v družini in nadaljuje v šoli, kjer vlada splošna mentaliteta levega svetovnega nazora. S tem so tako prežeti, da si pogosto niti ne upajo razmišljati drugače, čeprav tako razmišljajo njihovi starši. In potem se tudi naši otroci rajši umaknejo, se ne spuščajo v debate, se celo sramujejo prepričanja svojih staršev. Zdaj pa dodatno pritiska še gender ideologija.
To se kaže tudi prek izbora knjig za obvezno branje in raznih delavnic. Zato vedno nagovarjam starše, naj se vključijo v svet staršev in naj tam tudi kaj rečejo. Tako bomo morda lahko dosegli da bodo naši mladi čutili s tradicionalnimi evropskimi vrednotami. To je osnova upanja za prihodnost.
Eni cenijo družino, drugi ne in celo bežijo od tega. Eni vidijo v spolnosti bogastvo medsebojnih odnosov, ki ohranja zvezo, drugi kot nevezan užitek, kjer lahko tudi neznanega partnerja prikleneš na radiator in opraviš svoje.
Kako ste kot oče prenašali to vzgojo naprej?
Predvsem preko zgleda. Otroci so videli, kako živim, kako govorim, doma so poslušali, ko sva z ženo debatirala. Nikoli nisem ničesar vsiljeval. Podpiral pa sem jih v njihovih nazorih, ki so jih prejeli od naju, in vesel sem, da so politično osveščeni. To je zelo pomembno.
Ustavno sodišče je nedavno odpravilo možnost referenduma o Družinskem zakoniku. S tem so še enkrat grobo poteptali ljudsko voljo glede ureditve družine, o kateri smo se Slovenci sicer izrekli že trikrat in jasno povedali, kaj si želimo. Kako si razlagate to odločitev Ustavnega sodišča?
Prebral sem veliko mnenj Ustavnega sodišča, tudi ločenih. V prvem desetletju državnosti smo imeli krasno Ustavno sodišče. Mnoge stvari je postavilo na pravo mesto, imelo je čut za ustavno pravo, sestavljali so ga veliki strokovnjaki. Zdaj imamo večino, ki je izgubila to oceno. Glede trenutne sestave sem res razočaran.
Da ne smemo o tem odločati, je veliko sprenevedanje in sramota, žalitev za slovenski narod. Istospolno usmerjeni imajo vse pravice, lahko si uredijo vsa medsebojna razmerja, dedovanje in podobno, večinoma že iz časov prve Janševe vlade, ko je bil sprejet prvi zakon o istospolni partnerski zvezi.
Zdaj pa govorimo o pravici do posvojitve, ki ni pravica odraslih. Otrok ima pravico biti posvojen, če izgubi starše. Gre za otrokovo pravico do dobrega okolja, v katerem bo živel naprej. Pari pa se lahko samo prijavijo k posvojitvi. Pri tem pa je ključno, da otrok dobi okolje, ki je čim bolj podobno družini, čim večja stabilnost zveze, ustrezne razmere in podobno.
Šele če bi povsem zmanjkalo družin, ki bi bile pripravljene posvojiti otroke, bi se lahko pogovarjali o drugih možnostih, tudi morda o istospolnih, čeprav od tam prihajajo tudi grozljivi primeri, o katerih smo lahko brali v zadnjem času.
Kje vidite upanje za Slovenijo na področju družine? Kam bi usmerili prizadevanja Slovencev, ki jim je mar za družino?
Povsod po Evropi se vse bolj delimo na dve skupini, dva razreda. Eni cenijo družino, drugi ne in celo bežijo od tega. Eni vidijo v spolnosti bogastvo medsebojnih odnosov, ki ohranja zvezo, drugi kot nevezan užitek, kjer lahko tudi neznanega partnerja prikleneš na radiator in opraviš svoje. Med tema dvema skupinama je velika ločnica.
Tisti, ki živijo evropske vrednote, bodo imeli otroke, bodo nadaljevali svojo narodno identiteto. Drugi pa ne bodo imeli otrok in tukaj se poruši celotna družba. Včasih bi ob takšni kulturni dekadenci družbe propadla celotna država, danes pa mislim, da bo samo določen sloj, saj se to dogaja preko meja držav.
Darwinova teorija, tiha selekcija bo naredila svoje in zato sem optimističen. Vedno, ko je neka vrsta začela propadati, so se našle evolucijske silnice, ki so pospešile razvoj bolj »zdrave« vrste. Tudi migranti, ki prihajajo v Evropo, bolj cenijo vrednoto družine. Kljub vsemu sem optimist.
Zadnje objave
Kmet Vaukan: Preko položnic so mi olastlinili elektrarno
12. 12. 2024 ob 15:32
Golob proti Golobu oziroma poslednja bitka za pitno vodo
12. 12. 2024 ob 12:00
Mafijske noči, ki trajajo cele dni
12. 12. 2024 ob 6:00
»Staršem si ne upam povedati ocene«
11. 12. 2024 ob 19:00
Vse cesarjeve ljubezni
11. 12. 2024 ob 17:30
Lažje je biti tiho. Ali je tudi bolje?
11. 12. 2024 ob 14:30
Ekskluzivno za naročnike
Mafijske noči, ki trajajo cele dni
12. 12. 2024 ob 6:00
»Staršem si ne upam povedati ocene«
11. 12. 2024 ob 19:00
Prihajajoči dogodki
DEC
12
S pesmijo v Novo leto
18:00 - 20:00
DEC
12
DEC
13
Adventni sejem s prižigom lučk v Šmartnem pri Litiji
15:30 - 19:30
DEC
13
DEC
14
Video objave
Izbor urednika
Domovina 178: Knjiga Melanie Trump - S čim jo je osvojil Donald Trump?
11. 12. 2024 ob 6:00
Dr. Aleš Ugovšek: »Pomembna vrednota je zdrava kmečka pamet«
10. 12. 2024 ob 15:00
Ob rob odločitvi ustavnega sodišča
9. 12. 2024 ob 9:00
Otrok ni »pravica«, temveč je neodvisna oseba
6. 12. 2024 ob 6:00
76 komentarjev
Johan
Amen! Tako je in bo, če bo maša družboslovna analiza in luč na koncu tunela. Bog se usmili - in to v tetjem tisočletju v katerem se vodilna religija seli na črno celino, od tam pa v novo razsvetljenstvo...
Johan
"Ustavni sodnik Klemen Jaklič je zapisal, da deviantna in pohabljena medijska krajina, torej enoglasna medijska krajina, pohabi bralce, gledalce, volivce. Pohabljeni volivci izvolijo pohabljen parlament, pohabljen parlament pa postavi pohabljeno vlado in tako dobimo to žalostno politično sliko države, ki jo imamo."
A to, Cukjati, je pot v dialog in strpnost!?Bolj je videti kot pljunek na demokracijo in večinsko voljo ljudi. Ne gre in ne gre - in prepričan sem, da tudi ne bo šlo, dokler boste Ti in tvoji poskušali zanikati, da je bilo karkoli dobrega tudi v "svinčenih časih". V naši prihodnosti se prav gotovo ne bo obneslo pljuvati po NOB in na ta način povzdigovati med vojno kolaboracijo - belogardizem in domobranstvo. Holokavst je tudi njihov (o)pomnik!
Kaj pa vem
Desnica bi prav lahko izdajala kakšno tračarsko revijo, v njej bi bilo malo o naših estradnikih, pa malo o kakšni kraljevi družini, vmes bi takole mimogrede malo popikali kakšne Urške in Robije. Take revije seveda ne bo, ker mi smo preveč resni in pa seveda močno vzvišeni nad takšnimi pritlehnostmi. Škoda!!!
Friderik
Kaj pa vem, po 30 letih odkrivamo toplo vodo. Po 30 letih zavoženih projektov. Po 30 letih porazov smo se komaj začeli pogovarjati o tem, kaj bi bilo dobro in perspektivno za nas. Slovenska desnica je ena navadna beda. 30 let ne spravi skupaj en sam mandat brez pomoči levih. Vse tranzicijske države so se v teh letih normalizirale. Samo Slovenija ostaja zaciklana v letu 45.
Kraševka
Verjetno so druge države iz VZHODNEGA bloka - UDBI prepovedali delovati. Predsednik Zveze Komunistov - Kučan, je bil za časa Jugoslavije v Sloveniji, dejansko nadrejen UDBI. In ker je Kučan po osamosvojitvi vodil, kot predsednik države Slovenijo, je UDBI dovolil delovanja "iza odra". Sedaj, ko so Komunisti prevzeli vse vzvode, pa se je "zavesa odra odprla" in so celo ŠEFA - UDBE Zemljariča, pokopali z državniškim pogrebom. Tega v drugih EU držav nikoli ne bi naredili. To nam potrdi, da v Sloveniji prave demokracije sploh nimamo. Posebno sedaj, z Golobovo vlado, bodo vse spet zapeljali v Komunistično - DIKTATURO. Zadnji čas je, da začne tudi Desnica "kolesariti" in blokirati promet. Svoboda in Golobova Urška ter Jenulovi, pravijo, da tega ne sme nihče preprečiti in niti kaznovati. Splača se poizkusiti in preveriti, če ima tudi Desnica, pred sodiščem, isto pravico do svobode, kot Levica?
Andrej Muren
Največja napaka desnih strank je bila to, da niso uspelo vzpostaviti svojega medija, ki bi vsak dan lahko vstopil v sleherno družino. Časopis Slovenec je imel majhno naklado in kratko življenjsko dobo. Sedanja NOVA 24 TV pa se tudi še ni razvila v bolj gledano televizijo, pri kvaliteti ji še veliko manjka.
Friderik
Še ni, Muren? Nikdar se ne bo. So preveč sami sebi všeč in to lkub temu da imajo kakih pol procenta slovenskih gledalcev.
Thor
"Tudi migranti, ki prihajajo v Evropo, bolj cenijo vrednoto družine."
Ilegalni migranti so večinoma samski moški. Z našimi direktoricami inštitutov, sprehajalkami psov, borkami za splave, za LGBTQIA+ in teorijo spola si kaj prida družin ne bodo ustvariti. So že domačini poskusili in ni šlo.
MEFISTO
V sredo 1. februarja vabi neko novo gibanje civilne družbe na protestno zborovanje upokojencev, ki so tudi del civilne družbe, na protestno zborovanje v Ljubljani.
Domovina pa o tem ne bev, ne mev, kot da gre znova za kak protest telebanov kot takrat, ko je šlo za referendume.
Ljubljana
Bravo Mefisto !
Johan
A lahko odgovorim namasto Mamića? Pravilno sklepanje, točno zato, ker gre za protest telbanov.
pozdrav
Slabost desnice je tudi, da ima premalo mladega volilnega telesa. kar je posledica tega, da ni organizirane desne civilne družbe mladih, ki bi bili potem zanimivi za mlade volivce.
MEFISTO
Politična iniciativa je svobodna. Preidi od besed k dejanjem in organiziraj kako civilno družbeno gibanje mladih ali starih. Vsi ti bomo sledili. BESEDE MIČEJO, ZGLEDI PA VLEČEJO!
helena_3
Mladi, ki resno študirajo, delajo, imajo družine in skrbijo za naraščaj - nimajo prav veliko časa za delovanje v "civilni družbi". Tisti, ki so bogato plačani tako iz proračuna kot iz tujine, pa imajo čas kolesariti in noreti po Ljubljani. Vsak njihov korak popišejo in hvalijo MSM. Poleg tega imajo čas in denar za potovanja in počitnice v eksotičnih krajih. Pa ne obupajmo: evolucija dela za nas.
Ljubljana
Tako je ga.Helena...
Kraševka
pozdrav, to je tudi res, da ko bodo Desni podmladki bolj aktivni, bo skupna Desnica močnejša. Problem pa je, ker sposobni mladi še študirajo in jim primankuje časa. Univerze so tudi močno nagnjene v Levo in mladino "podtalno" - indoktrinirajo. Šolstvo pa je tudi po osamosvojitvo, kot v Titovih časih v "rokah" Kučanovega - Štruklja. In to je problem. Toliko vpijejo, zakaj JJ - toliko let vodi SDS. Kako, da se glasno nihče ne sprašuje, kako dovolijo, da Štrukelj že 3o let vrši pritisk na ŠOLSTVO? Ta funkcija pa bi res morala biti omejena - na največ 5 let, kot za predsednika republike!
Rokc5
pozdrav: to je ključno in tu je desni pol zaspal. Tu gre bolj za vprašanje kulture. Vprašanje kako se podpira družine in družinsko življenje. Desnica bi morala zadnjih 10 let vse napore (če ne preko DZ-ja pa preko sodnih pobud) usmeriti v ureditev šolstva in izbire v šolstvu ter sistem podpore družinam.
Johan
Zdaj pa še o nas, študentih. Kraševka, saj univerze so od nekdaj leglo, zibelka, vir in navdih za naprednosti = levičarstvo. Stražarji, razne Marijine ali Kristusa Kralja združbe, so bile v zgodovini le odkloni, ki so potrjevali pravilo. Politično razmerje = je tudi ideološko 36:64, 64:37. Obratno razmerje bi peljalo nazaj v srednji vek. Vračanje, (kakor tudi preskok in prehitevanje v smislu revolucij) pa pomeni korak nazaj, vračanje na začetek, če že ne - zaton civilizacij.
Johan
Pozdrav z druge strani planka. In še o mladih in desni civilni družbi... Ta družba je bila zanimiva, dokler je bil tudi župnik dovolj razumevajoč in je dovoljeval, da smo fantiči lovili vrstice po temi zakristije. Tu bi bil, morda, lahko pravi zametek desne civilne družbe, ki jo imaš v mislih...
mihec
Spoštovani g. Cukjati: Zgodovina je mati modrosti!
Ko je SKD (sicer na silo po Peterletovi ihti) napravila časnik Slovenec, je namesto 2,5 mio takratnih DEM, morala odstopiti borčevskemu glasilu TV-15 0,5 mio DE; pa, ne morete verjeti Demokraciji 0,750 mio DEM.
Ko smo videli, da bi bilo dobro združiti sile sta oba Podobnik (Brazde) in Janša (Demokracija) pred Peterletom obljubila, da bosta kot tednika podprla Slovenca (dnevnik). Rezultat je bil NIČ. nasprotno nagajanje in obrekovanje. Pa da ne bo zamere, g. Cukjati vi ste bili takrat član stranke SKD!
Torej govorjenje o desnem medijskem prostoru je možno!
Pogoj je en sam in preprost! Vreščavega Ranta, ki ob intervjujih komentira in ne sprašuje, ter Tomašiča je treba glasovno spraviti v red.
Če ste imeli čas in gledali zadnjo oddajo Jožeta Možine ste videli ogramno razliko, glas Tomašiča je bil umirjen in predvsem barvno izjemno zbalansiran. To ni bil Tomašič iz Nove 24TV! Pa je bil, samo zadaj so bili tehniki, (uh ta prekleta tehnika, mi bi tako radi filozofirali o nečem kar ne vemo kaj je). Vidite in to je zgodba. Uredite stvari profesionalno, kot se spodobi. Sedaj pa niti en glas na NovaTV ni uporaben, ali je zasanjan, ali vrešči, ali se med besedami krohota ali je babje strupen! Seveda je za to treba znati delati in ne biti samo zaverovan pristaš pa imaš službo kot pri barabah Levici!!!
Torej najprej umiritev, dvig kvalitete prenosov, skrbno načrtovani intervjuji, pa še nekaj, če želite plejado desničarjev predstaviti se znebite občutka, da je na desni edini in pravi SDS.
Potem pa za dokaz poštenosti pokličete enkrat na vsake kvatre Peterleta, Tonina pa morda Podobnika.
Drugačen odnos pa zahteva akademika v duši in ne po formalni izobrazbi.
Sporočilo je žal popolnoma mimo samo zato, ker je vsebina samo ta, kako naj podprejo ljudje SDS.
Tudi standardnemu slovenskemu volivcu je treba ponuditi demokracijo, ki pa jo srčika SDS ne premore. Žal!
Primeru fatalnega pogroma na Tonina v zadnjih štirinajstih dnevih kažejo na vso zlobo in samovšečnost srednje strukture SDS, ki jim je nekdo tak način vcepil.
Pa vse dobro, saj veste 50+, pozabljena zgodba pri Slovencih kontrabantarjih.
MEFISTO
Zdaj pa res ne razumem več, zakaj volivci v večjem številu ne glasujejo za Novo Slovenijo, edino pravo desno stranko, in ignorirajo SDS, ki bi jo krščanski socialisti potopili v žlici vode.
MEFISTO
Mihec kašopihec, pregledal sem medije, ki so blizu SDS, zadnjih štirinajst dni in več, pa nisem nikjer zasledil "fatalnega pogroma na Tonina", pač pa sem na Domovini, ki je izpostava NSi, opazil stalno nekorektnost do SDS in Janeza Janše, najbolj premočrtnega in najboljšega slovenskega politika vseh časov.
helena_3
Odg. Mihcu glede Tonina: kar iščeš, to najdeš.
rasputin
najbolj premočrtnega in najboljšega slovenskega politika vseh časov. *** A je potem Kučan še boljši od Janše, da je levica med tranzicijo povsem nadigrala desnico? Sam vprašam.
Rokc5
mihec: Tomašič je bil pri Možini ODLIČEN, kaj odličen, VRHUNSKI, to se strinjam. Osebno mi je oddaja 'Kdo vam laže' zelo solidna, mislim, da s tehniko prenosa so se zelo popravili. Tudi se mi zdita Tomašič in Rant pri komentarjih zelo močna in lucidna. In ideja klicanja v studio ne glede na mnenja je vrhunska. Je pa res, da načeloma je 'Kdo vam laže' ena redkih zadev ki jih spremljam na Novi, občasno tudi še intervjuje (recimo Pezdir zadnjič je imel odličnega). Kritika glede premajhne širine gostov na Novi je prav tako na mestu mislim pa, da so to začeli že popravljati. Ne smete pa pozabiti, da je Nova24 na levem polu omadeževana in s strani mainstream medijev diskreditirana, težko dobijo goste, je pa res, da bi morali v štartu jasno načrtno pokriti celotno desno sredino. Je pa bila napaka narejena in potem je težko naknadno popraviti slab vtis. Tukaj pa je Domovina že od štarta nastopila širše (in si zato pridobila močno avtoriteto in zaupanje kar se tiče tega pristopa). Čeprav imajo glede širine številni desno-katoliški mediji probleme. In tu verjamem, da ste imeli negativne izkušnje v devetdesetih. Tudi danes imamo takšne primere: Radio Ognjišče ima pogosto abonirane le določene duhovnike in laike, ki debatirajo in komentirajo Cerkvene teme, medtem ko so številna mnenja zatrta, preslišana. In sicer ta odličen radio potem tu izgublja, povsem po nepotrebnem in čeprav ima vsa področja odlično pokrita (slovenstvo, gojenje lepe slovenščine, informativni program, dokumentarne oddaje) potem ironično pogrne na osnovnem poslanstvu - učenju o katolištvu in posredovanje vere. Škoda.
mihec
Mefisto, res moraš biti bralno omejen! ali se spomniš Tonina: mi ne gremo v nobeno vlado, ki jo bo sestavil Janša. Gremo samo še v vlado ki bo delila naše vrednote. Pa je bila poplava vaških SDS-ovcev. Zakaj ne volijo Novo Slovenijo? ker očitno to ni več krščansko demokratska stranka. Blefirajo s kolesom, blefirajo z računalniškim opismenjevanjem. No prav to zadnje je značilno za vse politikante vaškega servisa. Naučiti starega človeka, ki je akutno bolan in leži da bo uporabljal računalnik!!! Tako idejo lahko prinese samo mestni bebček, ki pije COCACOLO, ker je na Kokto pozabil in naroča pice na dom, ker ni sposoben skuhati žgancev in zraven trobezlja o zeleni prihodnosti. Kaj češ izrojenost po dva tisoč letih se že pozna. Celo zanikanje napadov članov SDS se pozablja očitno v štirinajst dnevih. Sicer pa je kdorkoli želel napraviti na desnici novo stranko so ga popadli stekli psi sds-ovcev. Torej je očitno bog en sam!
Ljubljana
Na Novi 24 so gostovali VSI KI JIH OMENJATE.... toliko o resnosti vasega kracanja... Pogrom nad Toninom? Vrzes kamen v sipo pol te pa lovijo...in sipo moras placati. Barabe, namest da bi ga na kosilo povabili in pohvalili... Mihec bucek...
MEFISTO
Rasputin, ni boljši, le premočrten je v napačno smer.
MEFISTO
Mihec, stari znanec, če poznaš male in velike črke abecede, to še ne pomeni, da znaš skupaj spraviti kredibilen in spodoben komentar.
Johan
O Tomašiču je nekaj tudi že tam, zgoraj. Pišem kot zvest gledalec, ki se kar nekaj ukvarjam tudi s psihološkimi profili "klicatelje v živo". Takšnega nabora lepe slovenščine, prefinjene izborne izrezke, predvsem pa globokoumnih misli in resnic ni mogoče zaslediti na nobeni televizijski ali radijski postaji. Prepričan sem da so že, ali pa še bodo, svoje misli in poglede pri Tomašiču verificirali tudi nekateri "komentatorji" s tega, domačega portala. Združeni bi lahko bili konkurenčni Tomašičevim in Rantovim "klicateljem". Na zdravje - in na pamet!
Johan
Mihec in Rokc, dajta, preberita vse zgoraj o kljukcu z Nore 24, da mi ne bo treba ponavljati. Lahko kvečjemu še kaj dodam... "... kot solza čista (pa do skrajnosti umazana, pritlehna in najnizkotnejša) politika."
pozdrav
Odličen intervju. Mnogo resnic je v njem povedanih.
Edino glede medijev in civilne družbe, bi dodal še tole:
Desni mediji so se zadnja leta množili, pa ni bilo volilnih sprememb / Nova 24, Domovina, TV Planet.../ Torej so še dodatni bistveni razlogi za neuspeh desnice.
Bistveni razlog je po mojem: Nenagovarjanje volivcev in največkrat brezplodno bockanje z levico, ki le še poglablja razkol, namesto da bi z nagovarjanjem volilcev tlakovali razvojno pot in podporo volivcev tej poti. Pri tem pa imeti vedenje in občutek za težave in interese volivcev. Glede takega delovanja, ki je za volivce zanimivo, je desnica preveč pasivna.
Delovanje civilne družbe na desnici, ni odvisno zgolj od financiranja, ampak predvsem od organiziranja, saj lahko vsaka organizirana civilna družba pridobi finančna sredstva od države, če predloži svoj projekte, ki se naj financirajo s strani države. Glede tega pa je desnica pasivna.
helena_3
"saj lahko vsaka organizirana civilna družba pridobi finančna sredstva od države, " O tej trditvi nisem prepričana. O projektih in posledično o dodelitvi sredstev odločajo tisti, ki jim vrednote, katere zagovarja civilna družba na levici, niso blizu. Označijo jih za nazadnjaške, patriarhalne, celo za družbi sovražne. Če pa že slučajno dobijo denar za kakšen projekt, so pa stalna tarča napadov s strani levice in MSM.
Kraševka
Točno tako. Vladajoči - Desnici ne bodo namenili nič. To potrjuje, da v Sloveniji - tako Golobovi SVOBODNJAKI, kot Komunisti, tretirajo Desnico, za drugo-razredno. Ker je sodišče močno nagnjeno v Levo, tudi pred zakonom nismo vsi enaki. Sodišče je Levim razgrajačem, vse nezakonitosti (mazanje fasad, oviranje prometa na cestah) OPROSTILO. Žalostno!
Kaj pa vem
Tudi desnica bi lahko izdajala kakšen rumen tednik, priznajmo si odkrito, da večina rada prebira tudi malo tračev, pa malo mode, pa kaj o vrtu, pa kakšen kuharski recept, pa še kakšen vzgojni nasvet, pa kako se ima kakšna kraljeva družina in še in še...Vmes bi pa tako spotoma navrgli še kakšno neumnost, ki jo počne Urška ali Robert, morda Tanja. Take revije seveda ne bo, ker mi smo preveč vzvišeni nad takimi pritlehnostmi in bomo raje še naprej jokali in stokali.
Johan
Točno to! Vsak, kolikor toliko zdrav in inteligenten, lahko potegne črto pod uspešnost troblje N 24 (predvsem tistih dveh, izpostavljenih kljukcev). Ne, da je učinek njunih rabot le ničen, zanesljivo je še kontraproduktiven. Razen za ozko gledajoče "klicatelje", med katere 0,2 odstotka sodi tudi tisti, ki je malo bolj zgoraj napisal hvalospev panegirični televizijski postaji. Še nekaj, ko sem že pri N 24 in popularnem (na levi in na desni!) voditelju (in direktorju). Gledal sem tudi oddajo v kateri je tekla beseda o njegovih (vidnih, ob nevidnih?) težavah s kožo. In pozor, daleč od tega, da se ob tem naslajam! Pogosti vzroki za takšno težavo so psihološkega, psihičnega izvora. Temeljijo pa na sovražnosti, nezadovoljstvu in jezi (v podzavesti - nad samim seboj!). Če se ne motim, je bilo nekoč tudi rečeno nekaj o študiju strojništva. In to je to, če se mora potem ambicija končati (le) s Kranjsko sorbono. Pljuvaško nastopi so torej le posledica prikritega nezadovoljstva in globljih frustracij. Tudi njegova čustva so, navsezadnje preveč skrajnostna, eruptivna in selektivno usmerjena. Za pretirano (eruptivno) čustvene pa v politiki in javnem izpostavljanju ni prostora. Na tej točki torej Tomšičeva vloga ni le novinarska, medijska, voditeljski, temveč kot solza čista (pa do skrajnosti umazana, pritlehna in najnizkotnenša) politika.
Friderik
Če ne bodo zamenjali, ne bo nič drugače. Tisto kar volivci tega pola slovenske politike pričakujemo je, da bomo kdaj zmagali na volitvah, ne pa, da nas nihče ne mara za partnerja. Niso vsega krivi " hudobni" mediji, kot bi rad g. Cukjati prikazal. Sam hudo močno dvomim, da je SDS brez greha in, da so hudič vedno drugi.
MEFISTO
Si pozabil? Če bi še Nova Slovenija pridelala 27 poslancev, bi desnica udobno vladala. Z njenim drobižem pa to ni mogoče. Pa še na slabše kaže!
Friderik
Če....bi čebula ....pa ni. Žal.
Friderik
Šli so se projekt svojih lastnih medijev. Natančneje TV. In povsem zavozili. To, kar ponuja Nova TV je negledljivo. Ponavljajo, da se ti priskuti. Zdaj že kakih 2 leti gledamo Pučnikove dneve......
Vem, da se bodo zdaj oglasili verniki Nezmotljivega in pričeli iskati opravičila za to polomijo. Že v naprej jim odgovarjam : kaj pa gradiš hišo z bazenom, če nimaš denarja zanjo?! Najprej so iskali delničarje, potem so jih prosili, da jim delnice ( ki tako in tako niso imele vrednosti) podarijo...ne vem kateri osel je predvideval dobiček in kateri vlagatelj ni že v naprej vedel, da je svoj vložek zagonil?
Da pa je medijska krajina , prevladujoči mediji, skrajno pristranska, o tem ni vredno izgubljati besed. Časopisi hvalabogu umirajo, očitno so že na respiratorju, za vse TV programe se pa človek sprašuje, kaj sploh plačuje? Radijski programi domnevno zabavajo ljudi po frizerskih salonih in lokalih kjer navijajo tako naglas, da se niti dva na 5 cm ne moreta slišati in včasih spregovorijo kako traparijo v polomljeni slovenščini. Nekaj malega je obetal Planet TV , a ga bodo Golobovi že " depolitizirali" Nič se bat! Še dobro, da imamo splet in ta portal, ki je nekakšno okence v tisto, kar bi moralo biti normalno.
MEFISTO
Očitno pa vendarle zvesto gledaš NOVO24TV.
Stajerska2021
Friderik, ne pljuvaj po NovaTV, ker je edini medij, ki ponudi tiste informacije, ki jih režimski mediji prikrijejo. Hvala Bogu, da jo imamo. Levičarje boli samo to, da je Tomašič tako popularen! Da ni veliko programa je razumljivo, saj je majhna TV, ki od države ne dobi nobenih sredstev! Zato pa na RTV vržemo z obvezno naročnino denarja na lopate. Razen takrat, ko vodi Odmeve Rosvita Pesek ali Luka Svetina, so novice uravnotežene. Zaposlenih je cca 2.400 delavcev, ki so talci kakšnih cca 50 levičarskih aktivistov. Je to normalno? Kričijo pred mikforoni - RTV je njihova! PLAČAJTE SI JO IN JO IMEJTE!
debela_berta
Ni tako nor, po mojem, da gleda to skropucalo od kvazi tv...
debela_berta
🤣🤣🤣🤣🙃🙃🙃🙃😉👍🙃🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Friderik
Štajerska 2021, RTV ja nisem gledal že od kar je bil izvoljen Šarec. Ne vem kaj se tam dogaja. Verjetno nič novega. Briga be! POP gledam samo vreme, ker je ena tam luškana. Od Planeta sem si obetal kaj uravnotežene svežine in novinarske poštenosti. Bomo spremljali in videli proces depolitizacije po Golobovo. Nova TV pa kot rečeno polomija na kvadrat. Tisti, ki ga omenjaš kar naprej omenja lažnivce ipd., to so seveda vsi tisti, ki ne mislijo pravoverno, kot SDS. V ostalem pa, lepo vas prosim, ni piškavega oreha vredno.
Johan
Mefisto, tudi jaz sem sorazmeroma zvest gledalec Nore TV. Žal si tudi moj ogled štejejo v plus. A ni, da bi govoril o obeh kljukcih. Prvi si je že utrl pot za kododajs na nacionalni, v kratkem lahko pričakujemo (a ne Možina?) še pogovor z drugim iz slovitega dvojca. Priznam, včasih sem si vsebine in način njihovega posredovanja gnal k srcu in razumu. Tudi telefon sem že držal v roki, ko so odprli linijo... Ajsa, pravočasno sem dognal, v kakšen koš in zos bom padel... Ubogi, ubogi "klicatelji"... Odtlej jemljem vse skupaj kot prvovrstno zabavo, ki pogosto presega obe top humorni oddaji na naših ekranih
Realist
Kurešček, 30. avgusta 1992
Žal se je ta prerokba uresničila. Vendar Marija nikoli ne pozabi na svoje otroke in tako nas spodbuja:
“…To je moj kraj, kraj velikih milosti. Verujte in zaupajte mi. Moje in Sinovo Srce vas čaka …“
Privoščimo si kdaj to zadovoljstvo in pojdimo na Kurešček, še posebej v stiskah se zatekajmo v Marijino in Jezusovo Srce na tem milostnem kraju. Prosimo tudi za našo lepo domovino, da ne bi bila dežela smrtne sence, pač pa svobodnega življenja in Življenja za vse! Da bi v naši lepi domovini zavladala kultura življenja!
rasputin
Življenja za vse! #Rasputin. Nakladač samovšečen v katerem ni ljubezni? … *** Kako gresta ti dve tvoji trditvi skupaj? Sploh veš, kaj pišeš?! si morda razcepljena osebnost z več osebnostmi?
MEFISTO
Zakaj nisi omenil tudi več nickov?
Realist
#raspjutin. Veliko krivičnosti in razklanosti je v tebi, zato sem ti to napisal. Kdaj boš obsodil morilsko rusko agresijo nad Ukrajino? Zakaj ne opozarjaš na krivičnosti v slovenski družbi? Ne komentiraj stvari o katerih nisi poučen. Predlagam da prelistaš knjigo Rada Pezdirja Vzporedni mehanizmi globoke države. Potem pa kakšno rečeva.
rasputin
Realist, ruska agresija na Ukrajino ni padla z neba, temveč je posledica vsaj teh vzrokov: - genocidne državljanske vojne nad rusko manjšino v Ukrajini, - 30-letnega širjenja Nata proti Ruskim mejam, kar je objektivno grožnja ruski varnosti, - obljub Amerike/Nata, da bo Ukrajina sprejeta v Nato. Obstajajo dokazi, da je Amerika to vojno načrtovala že več desetletij v strahu, da se ne bi Evropa preveč povezala z Rusijo, ker bi to škodilo njenim imperialističnim geopolitičnim interesom. Da je bila vojna z Rusijo dolgo načrtovana izzvana vojna pove tudi George Friedman, šef zasebne obveščevalne družbe z vezmi z ameriško vlado. Že leta 2014 je izjavil tole: ” Prvobiten interes ZDA, zaradi katerega že stoletja bijemo vojne, prvo in drugo svetovno vojno ter hladno vojno, je bil odnos med Nemčijo in Rusijo, kajti združeni bi bili edina sila, ki nas lahko ogroža, in zagotoviti moramo, da se to ne zgodi. (…) Vprašanje, na katerega nimamo odgovora, je, kaj bo naredila Nemčija. (…) Nemčija je v zelo nenavadnnem položaju. Njen nekdanji kancler je v upravnem odboru Gasproma. Nemci imajo zelo kompleksen odnosi z Rusi. (…) Največji strah ZDA že stoletja je, da se združita nemška tehnologija in nemški kapital z ruskimi naravnimi viri…” https://www.youtube.com/watch?v=lCPS1fJjoGw Povedano jasno kaže, da je ameriška politika načrtno zabila klin med Nemčijo/Evropo in Rusijo izključno v lastnem geostrateškem in geopolitičnem interesu. Ukrajina je žrtvovana na oltarju ameriške imperialistične politike, vedno bolj pa tudi Evropa, ki je odrezana od svojega naravnega zaledja, iz katerega je dobivala poceni energente in surovine. Lastnost opranogavcev je, da žal, da ne vdijo slona v dnevni sobi, vidijo pa mušji kakec na Triglavu. Razumi, če moreš.
Realist
Slovenija je žrtev rdečih lisjakov..
Kurešček, 8. februarja 1992, Marija stigmatiku očetu Špeliču
“Marija Kraljica miru je bila solzna in je govorila z jokajočim glasom: Nad jugom se zbirajo grozeči oblaki. Sloveniji ne preti več vojna nevarnost, pač pa vanjo vdira nevarna duhovna tema. Ta se bo zelo zvito skušala vtihotapiti v vse pore krščanskega življenja in delovanja. Škodovati krščanstvu in prevzeti državno oblast – to je njen glavni cilj. Iz Slovenije bo tema segala daleč naokoli…“
rasputin
Realist, si kdaj pomislil, da si sam del problema "duhovne teme"? Nič navdihujočega in razsvetljujočega ni v tvojih zapisih.
MEFISTO
Kot da bi se zgledoval po tebi, mar ne? K sreči ni tako!
rasputin
Mefisto, verjetno se zgleduje po tebi pa po tvojem prijatelju kerlcu. Namesto Duet za umret, ste zdaj Trijo adijo.
Realist
#rasputin, zagovarjaš kremeljsko morilsko politiko, ki mori nedolžne ljudi in uničuje domove.. Verjetno tudi grozote v Srebrenici? Si zadnji, ki ki lahko komentira slovensko politiko. Pojdi pametovat v Srbijo, te bodo lastni v Donavi namakali.. Zame si izgubil vso kredibilnost in verodostojnost.
rasputin
Realist, obratno je res: ti zagovarjaš ameriško nasilno imperialistično politiko, ki si skuša podrediti ves svet. Si kdaj obsodil ameriške nezakonite, napadalne in zločinske vojne v Iraku, siriji, Libiji, jemenu in ne nazadnje v Ukrajini, ki je nič drugega kot dolgo načrtovana in izzvana ameriška proksi vojna zoper Rusijo na hrbtu zlorabljenega ukrajinskega naroda, ki krvavi za ameriške geopolitične interese. Ameriška imperilaistična politika je samo po 11/9 vzela najmanj 5-7 milijonov življenj, še več je povzročila ranjenih in pohabljenih, razrušila je cele države, ustvarila milijone razseljenih in prinesla morje trpljenja napadanemu prebivalstvu. Dvojna morala je nemorala. Tvoja hlinjena pobožnost so prazne besede, ker so tvoje besede skrajno farizejske . Rusija ne napada ZDA iz Mehike, temveč se brani na svojem pragu pred ameriško imperialistično geopolitiko. Bela hiša je pod Obama- Bidenovo administracijo sponzorirala terorističen državni udar v Kijevu leta 2014, ki predstavlja začetek ukrajinske tragedije. Marionetni pro-ameriški režim v Kijevu je prek oktroiranega neonacistična vodstva nemudoma sprožil genocidno državljansko vojno, ki je v osmih letih v Donbasu vzela najanj 13 tisoč življenj, od tega večinoma ruskih civilistov, 2 milijona pa se jih je moralo iz Donbasa izseliti. To ti podpiraš, hote ali nehote. Potem, ko je Kremelj zaman moledoval Zahod za sklenitev sporazuma o varnostnih zagotovilih in za udejanjanje sporazumov iz Minska, po katerih bi Donbas ostal v okviru Ukrajine, se je Kremelj šele odločil za skrajni ukrep, to je vojaški poseg v korsit svoje manjšine, nad katero se izvaja genocid. Če je bil upravičen napad na Srbijo, ker je kršila narodne in človekove pravice Kosovarjev, je bil upravičen tudi ruski poseg v v Ukrajini, ki je obsodila rusko manjšino na iztrebljenje. Če je bila upravičena ustanovitev samostojne države Kosovo na podlagi načela OZN o samo-odločbi narodov, potem je upravičena tudi odcepitev Krima in Donbasa od Ukrajine na podlagi samo-odločbe naroda. Tvoj argumentum ad Srbium, pa je navadno pritlehno podtikanje. Kdor ne misli politično korektno pod vplivom pranja možganov s strani zavajajoče uradne zahodne propagande, kot misliš ti, ta je gotovo pripadnik sovražnega plemena. Toda tudi v Ameriki je veliko uglednih intelektualcev, vojaških strokovnjakov, novinarjev in drugih, ki ne podpirajo ameriškega imperializma in ameriških vojn, proksi vojn, državnih udarov, induciranih državljanskih vojn ter ustvarjanja napetosti vsepovsod po svetu, ker za razliko od tebe premorejo intelektualno in moralno integriteto.
Johan
Amen! Tako je in bo, če bo maša družboslovna analiza in luč na koncu tunela. Bog se usmili - in to v tetjem tisočletju v katerem se vodilna religija seli na črno celino, od tam pa v novo razsvetljenstvo...
Johan
V resnici pa "tema je luč postala"...
rasputin
Takšno volilno telo je zelo težko osveščati s tako skromnim medijskim potencialom, kot ga ima desnosredinski pol.
***
Kaj je to medijski potencial? Število medijev? Število novinarjev? Ali morda tudi kvaliteta medijev? Intelektualni nivo medijev oziroma novinarjev oziroma avtorjev?
Če pogledamo slovenske main stream medije, leve ali desne, gre bolj ali manj za papagajsko ponavljanje politično-ideološke propagande skozi tekoče dogajanje, ki je neprebavljiva za tiste, ki so sposobni videti skozi politično-ideološke filtre, po katerih MSM informirajo javnost oziroma manipulirajo z njo v skladu z določenimi interesi. Žal je običajno tako, da leva opredeljena javnost vidi politično-ideološke filtre desnih medijev, lastnih pa ne. Enako velja desno javnost.
Namesto o premalo desnih medijih, ki so enako pristranski in navijaški kot levi, bi morali začeti razmišljati o bolj kvalitetnih medijih, bolj izobraženih ustvarjalcih, o bolj edukativnem družboslovnem šolstvu, ki ustvarja polizobražene, ideološko ukalupljene in kontaminirane kadre, nesposobne in nepripravljene misliti in pisati v skladu z dejstvi, temveč konformistično v skladu z interesi vladajočih elit.
Ne potrebujemo več medijev za poneumljanje ljudi, temveč medije, ki bodo osveščali ljudi. Potrebujemo medije, ki ne bodo zgolj politično korektni lojalisti tej ali oni oblasti, temu ali onemu političnemu bloku, temveč bodo zavezani dejstvom in interesom javnosti, ne koristolovskih elit, ki instrumentalizirajo medije sebi v prid.
Zveni utopično? Ja. Ampak človeštvo je skozi zgodovino mukoma napredovalo tako, da je verjelo v utopije.
rasputin
Zakaj pa se vseh tridesetih letih samostojnosti ni vzpostavil kakšen sistem financiranja , če že ne javnega, pa vsaj zasebnega, da bi vzpostavili civilno družbo, ki bi zastopala argumente, ki so blizu vsaj, recimo 30%, 40% družbe, morda več? *** Elite, ki ustanavljajo politično-informativne medije in jih tudi financirajo, ker večinoma niso rentabilni, niso zainteresirane za medije, ki bi objektivno informirali in osveščali občo javnost, ne jo predvsem ideološko indoktrinirali. Elite so zainteresirane za medije, ki oblikujejo javno mnenje v skladu z njihovimi interesi.
rasputin
Velja pa tudi, da politično-ideološko izrazito opredeljeni bralci/poslušalci/gledalci, ne marajo politično-ideološko nevtralnih medijev. V bistvu želijo medije, ki jim pripovedujejo to, kar želijo slišati, to, kar je v skladu z njihovimi pričakovanji in politično-ideološkimi prepričanji. Ne zanimajo jih realna dejstva, zanima jih pravoverna razlaga dejstev, ki lahko vključuje tudi zamolčanje neljubih dejstev in mnenja, ki so lahko tudi v nasportju z dejstvi. Skratka: politični verniki hočejo "pravo vero", vse, kar je v nasprotju z njo, pa je obsojanja vredno krivoverstvo. Tako je krog med politično manipulativnimi mediji in njihovimi konzumenti zaključen.
Realist
#Rasputin. Nakladač samovšečen v katerem ni ljubezni? ...
rasputin
Realist, resnica boli, anede? Si se našel med političnimi pravoverci?! Mene pa si uvrstil med krivoverce?! Prav imaš, res sem politični krivoverec, v odnosu do levice in desnice. Te moti?! Tvoj problem!
Peter Klepec
Kaj pa je po vase elita? V SLO so to tisti pri koritu. Drzavnem in paradrzavnem. Klan. In ta ze ima svoje medije, ki jih kar v redu servirajo. Kaksne druge elite, recimo intelektualci, ki niso na klanovi liniji, nimajo s cem karkoli ustvarjati. Razen mogoce nerganja na kaksnih blogih in obskurnih medijih, kot sta Demokracija in Domovina, nimajo druge moznosti. To so marginalci brez ficka. RKC vsekakor so elita, ampak zrinjena v kot, deloma celo po svoji krivdi zaradi storastega obnasanja. Pa klanovci so mnogo bolj profesionalni, tako da RKC nima sanse, razen "glasu vpijocega v puscavi", katerega komaj kdo poslusa. SLO je pac ena zelo drobcena druzba, kjer se elite lahko hitro iznicijo, na novo jih je pa tezko obuditi.
rasputin
Peter Klepec, če ne veš, kaj je elita, pogooglaj.
Johan
Ustvarjanje civilne družbe na desnici, ki bi zajela 40 do 50 odstotkov občestva je večja utopija, kot tista, najbolj znana, s strani angleških socialistov.
Slavc
SDS podpornikom manjka nekaj deset točk na lestvici iq. Seveda nihče od zunaj nima pravice postavljati ali odstavljati predsednika. Nihce iz SDS pa nima večini ljudi v Sloveniji vsiljevsti njega. Torej a hočete biti še Kdaj na oblasti?
MEFISTO
Mislim, da ti je uredništvo tole tvojo intelektualno revščino z veseljem objavilo.
helena_3
"Nihce iz SDS pa nima večini ljudi v Sloveniji vsiljevsti njega" Kje si pa ti videl to vsiljevanje? Mislim, da tebi manjkajo tiste točke.
Stajerska2021
Slavc, JJ je SDS. SDS ima dovolj stabilno podporo, če bi ji ob volitvah pridali še vse tiste glasove, ki so jih zamenjali - vsi vemo, v korist koga - bi lahko sestavil sam koalicijo. Na vseh, prav vseh lanskih volitvah, goljufije. Primer. Ni bilo ne stranke in prijave za tekmo predsednika, so mu režimski mediji in ustvarjalci "javnega mnenja" namerili - 45 %??? Musarjeva je komaj, komaj zbrala dovolj glasov, za vstop v predsedniško kandidaturo! Glej ga zlomka - in zmaga je njena. Logar v dveh dneh 14.000 podpisov, ona z vsemi "bližnjicami", komaj dovolj glasov. Nam je to kaj znano??? DVK poštena - nikoli in nikdar! Stalinov rek - NI VAŽNO, KAKO LJUDJE VOLIJO, VAŽNO JE, K D O GLASOVE Š T E J E !
Johan
No, menda je to tisti Slavc, ki je zapisal, kako se desničarji čudijo, zakaj je navijačev vse manj in zakaj je stadion prazen...
Johan
Slavc, tista, da so ob navijače - in stadioni vse bolj prazni, je bila nad vsemi...!
AlojzZ
"Takšno volilno telo je zelo težko osveščati s tako skromnim medijskim potencialom, kot ga ima desnosredinski pol.”
Samo težko? Jaz trdim, da s človeško močjo nemogoče. In pa zelo pomembno vprašanje: "Zakaj Janez ni ničesar ukrenil?"
MEFISTO
Je ukrepal, pa ga je ovirala tudi edina poštena desna stranka - Nova Slovenija.
Johan
Naj poskusijo z Božjo pomočjo ali pa z dvigom točk (po Slavcu, malo bolj spodaj).
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.