Slovenija bo izgnala ruskega diplomata. Kakšni bodo povračilni ukrepi?

Slovenija bo izgnala ruskega diplomata. Kot so sporočili z ministrstva za zunanje in evropske zadeve, mora oseba Slovenijo zapustiti do prihodnjega četrtka. Poleg tega diplomata naj bi pri širjenju dezinformacij sodelovalo še več sto ruskih državljanov, ki v Sloveniji bivajo zakonito na podlagi študentskih vizumov. V Moskvi so se že odzvali in naj bi prav tako izgnali slovenskega diplomata.
Kaj točno naj bi omenjena oseba počela, zaenkrat še ni povsem znano, saj gre za tajne podatke. V zadnjem času v Sloveniji sicer narašča število ruskih državljanov, kar precej od teh pa naj bi po ocenah iz vladnih krogov bilo pripadnikov ruskih obveščevalnih služb, katerih primarna naloga je širjenje dezinformacij in širjenje propagande.
Za komentar dogajanja smo povprašali prof. dr. Iztoka Prezlja s Fakultete za družbene vede in nekdanjega direktorja Sove in strokovnjaka za varnostna vprašanja Andreja Rupnika.
Državljani, ki bivajo na podlagi študentskih vizumov, so osebe v zrelih letih
Kot je povedal državni sekretar za mednarodne zadeve ter nacionalno in mednarodno varnost Vojko Volk, je šlo za delovanje na vseh področjih družbenega življenja, predvsem pa za vplivanje na družbenih omrežjih. V okviru svojih aktivnosti so osebe kritizirale slovensko zunanjo politiko in opravičevale rusko agresijo na Ukrajino.
Po neuradnih podatkih Siola je izgnana oseba diplomat podpolkovnik Sergej Lemešev, ki je do sedaj na veleposlaništvu opravljal funkcijo namestnika vojaškega atašeja. Omenjeni državljani, ki bivajo na podlagi študentskih vizumov, so pri nas vpisani na zasebne šole, ampak naj bi neuradno šlo za osebe v zrelih letih.
Slovenija je sicer že v začetku aprila 2022 zahtevala zmanjšanje števila osebja na ruskem veleposlaništvu v Ljubljani na raven slovenskega v Moskvi. Z 41 oseb so število diplomatov zmanjšali za 33, torej na 8. Na zagovor je zunanje ministrstvo takrat poklicalo tudi ruskega veleposlanika Timurja Ejvazova ter mu izrazilo najostrejši protest ob pobojih ukrajinskih civilistov v mestu Buča ter še nekaterih drugih mestih. Rusija je na to potezo odgovorila prav tako z zmanjšanjem števila osebja na slovenskem veleposlaništvu v Moskvi.
Kaj sedaj to pomeni ter kako nevarna je situacija, smo se pogovarjali z dvema strokovnjakoma.
Dogajanje v Sloveniji ne preseneča, in ne odstopa od tistega v drugih evropskih državah
Pogovarjali smo se z obramboslovcem dr. Iztokom Prezljem z ljubljanske Fakultete za družbene vede. Kot je povedal za naš medij, imamo v diplomatskih krogih dva tipa nedovoljenih dejavnosti. En tip je vohunska dejavnost s strani diplomatskega osebja, ki v resnici pod uradno krinko opravlja naloge, ki niso vidne na prvi pogled.
Drugi tip neprimernih dejavnosti je neprimerno, neprijateljsko oziroma sovražno vedenje, ki ne vodi v boljše diplomatske odnose, je povedal Prezelj. Zaradi teh dveh razlogov se lahko osebo razglasi za persono non grato. Ko ena država to naredi, je običajen odziv, da se druga država odzove z enako mero, je še dodal Prezelj. Izgon enega diplomata pomeni recipročen izgon enega, izgon petih pa pet.
V primeru lani odkritih vohunov pa gre za t. i. neuradno krinko. Vohunsko dejavnost sta opravljala pod pretvezo kulturnikov in podjetnikov. V tem zdajšnjem primeru pa gre za ogrožanje nacionalne varnosti preko osebe, ki je imela uradno krinko. Kontekst tega dogajanja je seveda poslabšanje varnostnih razmer med Evropo in Rusijo. Kar se v Sloveniji dogaja, ne preseneča in ne odstopa od tistega, kar se dogaja med drugimi evropskimi državami in Rusijo. Po Prezljevih ocenah je tega v nekaterih drugih državah dosti več.
Rusi poleg klasičnega vohunjenja uporabljajo še psihološke ukrepe, kot je širjenje dezinformacij
Nekaj besed pa je za naš medij povedal še strokovnjak za varnostna vprašanja in nekdanji direktor Slovenske obveščevalne službe Andrej Rupnik. Ta je povedal, da so ravnanja Lemeševa za suverenost naše države, ki se je do ruske agresije jasno opredelila, nesprejemljiva, očitno pa so vsebinsko in količinsko dosegla nivo, ki ga ni več mogoče tolerirati. Zato sledi izgon kot edina logična in mogoča odločitev. Ta je mednarodno-pravno utemeljen v določilih 9. člena Dunajske konvencije o diplomatskih odnosih iz leta 1961, po kateri državi gostiteljici niti ni potrebno pojasniti, zakaj je tujega diplomata razglasila za persono non grata, je za naš medij povedal Rupnik.
Če diplomatova domicilna država, v tem primeru Ruska federacija, tega akta ne akceptira in ne ravna v skladu z zahtevo, lahko slovensko zunanje ministrstvo diplomatu odreče status in diplomatsko zaščito, ki ga varuje pred vsemi oblikami pregona. Čeprav tega ni nihče izrecno trdil, pa je povsem mogoče tudi, da uradni status namestnika vojaškega atašeja dejansko prikriva pripadnika vojaške obveščevalne službe GRU Ruske federacije. Vsaj po tem, kar se mu očita kot nedopustno ravnanje, je mogoče tako sklepati. Za ruska veleposlaništva že dolgo velja prepričanje, ki ni neutemeljeno, da velik del diplomatskih pozicij v resnici prikriva tajne pripadnike njihovih obveščevalnih služb, dodaja Rupnik.
Kolikšna je dejanska navzočnost pripadnikov ruskih obveščevalnih služb in njihovih agentov v naši državi, je težko reči, zanesljivo pa je povečana, enako kot v drugih državah EU in NATO. Ruski obveščevalni aparat v tujini tradicionalno vzdržuje svoja tajna omrežja, vohuni pa se skrivajo za različnimi tajnimi identitetami, s katerimi prikrivajo svojo obveščevalno dejavnost, je dodal Rupnik. Tako je bilo tudi v primeru dveh lani aretiranih pripadnikov ruske zunanje obveščevalne službe SVR v Črnučah. Rupnik je prepričan, da slovenski varnostni organi precej energije posvečajo prav odkrivanju potencialne ruske agenture, pod drobnogledom pa so tudi vsa tista dogajanja v družbi, ki bi jih bilo mogoče kategorizirati kot elemente hibridnega vojskovanja.
Sem sodijo predvsem tako imenovani »aktivni ukrepi«, ki so zgodovinska ruska specialnost. To so poleg klasičnega vohunjenja še psihološki ukrepi (širjenje dezinformacij, lažnih informacij in propagande preko vseh medijskih kanalov, kot so tiskani mediji, spletne strani, elektronska pošta, socialna omrežja itd.), kibernetska ofenzivna dejavnost, ekonomski pritiski, finančna in materialna podpora političnih somišljenikov, ustvarjanje pete kolone in podobno. Ta diapazon aktivnosti so Rusi v nekaterih drugih državah dopolnili še s sabotažami in diverzijami, fizičnimi likvidacijami političnih nasprotnikov, črnimi operacijami, operacijami pod lažno zastavo, s posredniškimi (proxy) vojnami, uporabo paravojsk in zasebnih vojsk, nenazadnje pa tudi z upravljanjem iregularnih migracijskih tokov, opozarja Rupnik.
Razmere v svetu, pa tudi doma z vidika nacionalne varnosti niso dobre, čeprav bi marsikdo zmotno mislil, da je razen vojne v Ukrajini vse ostalo v redu. Bistvo hibridnega vojskovanja je ravno v prikritosti, zaradi česar se ljudje niti ne zavedajo, da dejanska in trenutna nevarnost res obstaja.
Ruske oblasti se natančno zavedajo razmer in so pripravljene tudi na take ukrepe, kot je izgon diplomatov, za naš medij dodaja Rupnik. Zdi pa se tudi, da jih to ne skrbi preveč. Zelo verjetno bodo v našem primeru ravnali recipročno in bodo kakega od naših diplomatov v njihovi državi razglasili za persono non grata. Verjetno bo sledila tudi kaka diplomatska nota, kar pa je običajna izmenjava stališč v zunanjih odnosih dveh držav, napoveduje Rupnik.
Izbrano za naročnike
Zadnje objave

Je Klemen Slakonja z imitacijo storil napako?

Prof. dr. Metka Zorc: »Melania izžareva neverjetno energijo, milino in dobroto«

Čudoviti slap Rinka

Deset zapovedi 21. stoletja (9. zapoved)

V poslovni coni Tezno v Mariboru večji požar

[Film] Gledali smo: Iskanje vere ali prebujenstvo?

Limonin kolač
Ekskluzivno za naročnike

Čudoviti slap Rinka

Deset zapovedi 21. stoletja (9. zapoved)

[Film] Gledali smo: Iskanje vere ali prebujenstvo?
Prihajajoči dogodki
Valentinov romantični operni koncert za zamudnike
POTOHODCI: Goriški camino - peš od Ogleja do Svete Gore
Mednarodni festival Čili in čokolada
Video objave
Izbor urednika

Prof. dr. Metka Zorc: »Melania izžareva neverjetno energijo, milino in dobroto«

Deset zapovedi 21. stoletja (9. zapoved)

Tri leta svobode, ki to nikoli ni bila

52 komentarjev
rasputin
https://insajder.com/slovenija/svojim-vojakom-natasa-pirc-musar-z-okrvavljenimi-usti-ukazuje-raztrgajte-unicite-ubijte-ne
Peter Klepec
Po Rasputinovo je Amerika, skupaj z NATO napadla Rusijo, oziroma nasuntala ukrajinske fasiste, da so to storili v njenem imenu.
Ni pa se povedal zakaj bi kdo hotel napasti Rusijo. Najbrz zaradi surovin. Ampak pred to vojno smo imeli ruske surovine, sedaj pa ne vec.
Zadnjic mi je nekdo prepadeno razlagal kako je „Amerika” kupila tretjino ukrajinske zemlje. To naj bi bil kar dokaz za amerisko malopridnost in za vojno. Ce je res kak clovek z ameriskim potnim listom kupil zemljo, ki jo trenutno zavzemajo Rusi, potem mora biti res jasnoviden in preprican, da Rusom ne bo uspelo. Ker v nasprotnem se je zainvestiral.
rasputin
Peter Klepec, ne vem, iz kakšnih virov jemlješ ti svoja prepričanja, ki so v glavnem zgrešena. Priporočam ti, da namesto uradne propagande, prisluhneš še komu, na primer prof. Jeffrey Sachsu, prof. Johnu Maersheimerju, upokojenemu polkovniku dr. Douglas MacGergorju ... in drugim Američanom, ki podajajo dejstva o vojni v Ukrajini, takšna, kakršna so, ne prirejena za propagandne namene in za manipuliranje in indoktriniranje javnosti v skladu z interesi elite, ki želi obvladati ves svet..
rasputin
Podajam link na video s čudovito razlago prof Sachsa, kaj se pravzaprav dogaja v današnjem svetu. Sachs je bil v času razpada Sovjetske zveze svetovalec Gorbačova in poljske vlade. Ukrepe finančne pomoči, ki jih je predlagal za Poljsko, je Bela hiša sprejela, za Rusijo pa kategorično zavrnila, češ da to ne pride v nobenem primeru v poštev. Sachs pove, da se sam v tistem času ni zvedal, da je Amerika oblikovala načrt unipolarnega sveta in svetovne dominacije, ki so ga oblikovali neokonservativci (Rumsfield, Chenny, Wolfowitz in drugi). Njihov načrt je v tridesetih letih rezultiral v okrog 100 vojnah, ki jih je Amerika bojevala po vsem svetu, zdaj pa se bližamo točki vrelišča. Amerika se ne zaveda, da svet ni več unipolaren, temveč nepovratno multipolaren, prebivalstvo Amerika je vsega 4 in nekaj procentov svetovnega prebivlastva, celoten Zahod pa okrog 12%. Skupni BDP Zahoda je že manjši kot BDP ostalega sveta, Zahod, zlasti Amerika pa se še vedno obnaša kot da je svet njena last, da lahko napade kogarkoli kadarkoli želi. Vse to po mnenju Sachsa vodi peščica ljudi in to ni v interesu Američanov. *********Putin na začetku kariere ni bil protizahodno naravnan, toda prevara za prevaro, širjenje Nata proti ruskim mejam, vztrajna rusofobna propaganda na Zahodu, puč v Ukrajini - vse to je rezultiralo v današnji vojni v Ukrajini. Sachs meni, da skušajo ZDA podoben scenarij uporabiti tudi v odnosu do Kitajske, ki jo skušajo spraviti v vojno za Tajvan. Zahod vse države, ki jih sam opredeli za sovražne, demonizira in jim pripisuje namene, ki jih nimajo, zato, da zoper te države ukrepa z vojaško silo namesto z diplomacijo... ***************** Bedaki bodo rekli da je to "putinistična propaganda", v resnici je to zdravorazumski in intelektualno ter moralno korekten pogled na dogajanje v sodobnem svetu, ki se želi izogniti pretečim vojnam Zahoda z Rusijo in Kitajsko, ki jih ne načrtujeta ti dve državi, temveč Zahod, predvsem ZDA. ****************https://www.youtube.com/watch?v=wmOePNsNFw0
MEFISTO
Rasputin, očitno še živi tvoj razvpiti upokojen polkovnik dr. Douglas MacGergor. Posebno brihten ni mogel biti, če se je upokojjil le s polkovniškim činom. V pokojni koljaški JNA je se je s polkovniškim činom upokojil vsakdo, ki je bil popolkovnik, prej pa še major KOS v Titovi zlati rezervi kot nek naš srditi in plodovit komentator.
rasputin
Mefisto, tvoja neumna opazka razkriva samo tvojo veliko škodoželjnost, ki ne kaže kakega velikega duha. Dr. Douglas MacGregor je izjemen človek: odlikovan veteran prve vojne zoper Irak, v kateri je Bush starejši osvobodil Kuvajt in se odrekel kaznovanju Iraka. Žal je njgov sin George po nareku Tel Aviva sesul Irak in Bližnji vzhod, s čimer je sprožil migrantski cunami v Evropo, ki preti nič manj kot orientalizirati Evropo in poslati evropske narode in evropsko civilizacijo na smetišče zgodovine. MacGregor je izjemen poznavalec vojaške zgodovine, izjemen poznavalec sedanjega mednarodnega političnega in vojaškega položaja, intelektualno in moralno pošten. Verjamem, da te vse to moti ker je to daleč od tvoje značajske drže, tako kot je bilo morda moteče tudi za nadrejene MacGregorja. Sicer pa je nad polkovnikom samo še čin generala.
rasputin
Od slabega na slabše. Takó se zgodi, če eklatantnih laži ne zatremo v kali - razrastejo se do neslutenih razsežnosti.
***
Madson, me zanima, kako bi ti zatiral v kali moje "laži".
Beri MMC RTV in boš videl, da prevladujejo komentarji, ki obsojajo napadalno politiko Zahoda do Rusije, ki je pripeljala do vojne v Ukrajini, ki je žrtvovana za ameriške imperialistične in hegemonistične interese, kar obsojajo tudi mnogi ugledni Američani.
Na MMC RTV je zanesljivo bolj reprezentačen vzorec komentatorjev kot na Domovini, levo in desno opredeljenih, iz česar je moč sklepati, da je večina Slovencev še vedno na strani dejstev, razuma in morale, ne le interesov velikih sil, ki jih ti vehementno podpiraš. S svojo agresivno retoriko samo dokazuješ, da ti manjka argumentov.
Igor Ferluga
Mene zanima, kdo piše komentarje pod clanke MMC RTV. Povezujem jih tudi s takimi, menda več sto(?), ki so menda delovali propagandno usklajeni iz izgnanim namestnikov ruskega atašeja. Možno, da ta povezava obstaja. Jaz ne poznam oseb, ki bi razmišljali tako kot piše v teh komentarjih. Nemogoče, da bi to bilo večinsko mnenje v RS. Je pa res, da tudi študije kažejo primerjalno, glede na preostalo Evropo, veliko antiamerikanizma, nizko pripadnost zvezi NATO in precej razumevanja za najostrejse, tudi avtokratske nasprotnike Zahoda, vključno s Putinovo Rusijo. Kaja Jakopič, urednica MMC in Polona Frelih, nekdanja dopisnica v Moskvi, sta tudi precej bizarna fenomena.
rasputin
IF, ti ne poznaš ljudi, ki nasprotujejo agresivni politiki Zahoda do Rusije, praviš. Morda zato, ker jim ne dovoliš do besede, pametnejši pa odneha, pravi slovenski pregovor. Sam v pogovorih z ljudmi nikomur ne vsiljujem svojega mnenja in poslušam, kar imajo povedati. Kar slišim je, da ljudje razumejo, da nas Amerika načrtno peha v vojno z Rusijo in se tega bojijo. Samo fanatični rusofobi si želijo vojne z Rusijo, ti pa so v manjšini. ***** To, da pišejo komentarje na MMC in drugod nekakšni plačanci Rusije, pa je po mojem mnenju kapitalna bedastoča. Tudi izgon ruskega diplomata zaradi stotin študentov, ki da izvajajo prorusko propagando, sodi po mojem mnenju v zvrst znanstvene fantastike. Če bi kaj bilo na tem, bi Fajonova ali še bolje Golob morali predstaviti dokaze za to. ******Kot kaže, se vračamo v čase SFRJ in njene politike iskanja notranjega in zunanjega sovražnika. Cilj je prestrašiti ljudi, ker je prestrašenim ljudem najlaže vladati. To "modrost" so avtokratski vladarji uporabljali skozi vso zgodovino. To pa ne velja samo za Slovenijo, temveč za ves Zahod. Očitno se zahodna elita zgleduje po tistih, ki jim očita, da so nedemokratični in je zato pripravljena iti celo v vojno z njimi. Za kaj neki, če pa sami razmišljajo in delajo vedno bolj popolnoma enako?
Madison
rasPutin je zapisal: "Slovenski diplomati na uradnem profilu X veleposlaništva v Moskvi poobjavljajo ocene zunanje ministrice Slovenije o domnevni brutalni agresiji Rusije na Ukrajino in solidarnosti Slovenije z Ukrajino.'
-----------------------
Torej rasPutin po dveh letih putinistične agresorske vojne v Ukrajini, po stotisočih mrtvih in ranjenih Ukrajincev, po stotinah razrušenih ukrajinskih mest in vasi zaradi ruskih bombnih napadov... piše o "domnevni brutalni agresiji Rusije na Ukrajino"!?!
Opažam, da je rasPutin od februarja leta 2022 do marca leta 2024 evolviral iz komentatorja, ki je bil sposoben vsaj v enem stavku obžalovati rusko agresijo in vojno v Ukrajini, v komentatorja, ki dvomi(!), da je vojna v Ukrajini posledica brutalne ruske agresije na suvereno sosednjo državo Ukrajino!
Od slabega na slabše. Takó se zgodi, če eklatantnih laži ne zatremo v kali - razrastejo se do neslutenih razsežnosti.
rasputin
Mad-son, najprej zatri svoje laži in podtikanja. Gornji citat ni moj, kot lažnivo insinuiraš, temveč je iz Insajderja, kar sem jasno napisal in podal tudi link. ******** Kar zadeva Ukrajino, sem že stokrat napisal, da se je njena tragedija začela z ameriškim zločinskim "regime change" (državnim udarom) pod Obamo, pod direktnim vodstvom Obamovega podpredsednika Bidena in v izvedbi razvpite Victorie Nuland, ki je na vprašanje novinarke, če je bilo vredno v Iraku ubiti več kot milijon ljudi zaradi neobstoječega orožja za množično uničevanje, odgovorila pritrdilno. **** ZDA hočejo biti svetovni hegemon, za ta cilj pa so zlorabili tudi Ukrajino prek svojega marionetnega neonacističnega vodstva, ki dela za koristi Amerike, ne Ukrajine. Neonacistična hunta je po nelegitimnem in nelegalnem ustoličenju nemudoma sprožila genocidno državljansko vojno zoper rusko etnijo v Ukrajini. Samo popoln naivec je lahko pričakoval, da bo Rusija v nedogled gledala etnično čiščenje in genocidne masakre nad pripadniki ruske etnije v Ukrajini. Še vedno sočustvujem z zlorabljenim ljudstvom Ukrajine, vseh njenih narodov, ukrajinskega, ruskega in drugih in seveda tudi z ruskim ljudstvom, ki se brani na svojem pragu pred Zahodom/Ameriko/Natom, ki ima cilj uničiti Rusijo. ***** Ti pa raje pometaj pred svojim pragom.
Madison
Logično, da ste citirali z Insajderja, rasPutin - od kod pa bi lahko citirali lažnivo proputinistično propagando, če ne od Mekine z Insajderja in s portala MMC iz člankov B.Vaseva in komentarjev pod njimi?? Preden ste citirali Mekino, ste zapisali: "Vsi v protiruski histeriji le še niso izgubili pameti. Insajder recimo piše:... ------------------- Po tej vaši pripombi in po vaših preteklih komentarjih sklepam, da se popolnoma strinjate z Mekino in ne s tistimi, ki jim pripisujete "protirusko histerijo" in izgubo pameti - kar pripisujete vsem, ki z vami ne delimo iste proputinistične ideologije in ne podpiramo lažnive proputinistične propagande. Če se torej strinjate z Mekino, se strinjate tudi z njegovo trditvijo o "domnevni brutalni agresiji Rusije na Ukrajino". Ali pa mogoče menite, da Mekina ne dvomi o resničnosti brutalne ruske agresije v Ukrajini - čeprav o brutalni ruski agresiji piše kot o domnevi?!?
rasputin
Madson, dejstva niso ideologija. Etiketiraš, insinuiraš, poveš pa ne nič. Če si tako bojaželjen, se javi za prostovoljca v ukrajinsko vojsko. Saj te bodo vzeli, četudi si že betežen. Normalni ljudje v Sloveniji si želijo miru. Tudi v EU in ZDA. Ameriški-vojnoindustrijski sektor, ki ima pod kontrolo Belo hišo in Kongres, ima seveda drugačne interese in namene. Samo koristni idioti podpirajo te interese v svojo škodo. Razumi če moreš.
Peter Klepec
Hm, nekoliko zanimiva debata. Z Rusijo smo de facto v vojni, nase orozje ubija ruske vojake en masse. Tule je pa veliko razburjenje zaradi deportacije enega samega cloveka, kateremu se ne bo skriviö niti en las.
rasputin
Da slovensko ljudstvo še zna razmišljati z lastno glavo, kažejo na primer komentarji bralcev na MMC RTV v zvezi z zadnjo potezo Fajonove. Podajam nekaj prvih od stotin podobnih:
"Terenc
# 21. 3. 2024, 12:53
A bomo enako ravnali z izraelskim....
Fubar
# 21. 3. 2024, 13:00
Itak, torej bi že davno morali izgnati en cel kup Ameriških, Izraelskih, Turških, Savdijskih...diplomatov. Nisem Rusofil ampak Rusija je Sloveniji še najmanjša škoda od naštetih zgoraj. Meni Rusija ni nič naredila, Amerika, Bruselj pa ja.
ememce2019
# 21. 3. 2024, 12:54
"Bravo" Tanja. Upam, da te čimprej zamenjajo.
Rtvrtv
# 21. 3. 2024, 12:55
Ok. Imeli smo 2 Ruska vohuna.
Koliko imamo vohunov iz USA, RKC, IZR…?
Premalo prstov.
maja_kebira
# 21. 3. 2024, 13:06
A Izraelski je pa dobrodošel ? Je to naša zunanja politika? ga Fajon čas je za odhod s tega položaja..
Makaronar
# 21. 3. 2024, 13:08
Zakaj uvajati sankcije proti drzavi, katera nam ni storila nic slabega? Hvala za odgovor.
Histriae
# 21. 3. 2024, 13:06
Upam, da so to zadnje škodljive poteze Fajon v politiki in da se preneha po naročilu namensko slabšat odnose z Rusijo.
SamoRes
# 21. 3. 2024, 13:10
Spoštovana vlada, to kar počnete, dvolično obravnavanje situacije v Ukrajini in Izraelu je pokazatelj, da niste dorasli vlogi voditeljev suverene države Slovenije ampak ravnate izključno po navodilih in pričakovanjih Bruslja ter Nata.
Zapravili ste vse zaupanje kar ste ga dobili na volitvah.
Zunanji politiki niste dorasli.
https://www.rtvslo.si/slovenija/ruski-diplomat-persona-non-grata-vec-sto-rusov-s-studentskimi-vizumi-sirilo-propagando/702338
Madison
rasPutin, ja, Slovenija bo izgnala ruskega diplomata zaradi širjenja dezinformacij - prebôlite že vendar! (Razumem, da vas je njegov izgon silno prizadel - ker nenazadnje stojite na istem bregu lažne proputinistične propagande kot dotični diplomat. Morali pa bi tudi vi počasi že razumeti, da tuji diplomati pač ne smejo škodljivo lagati o državi gostiteljici in ne morejo uživati takšne zlorabe "svobode govora", kot si jo privoščite nekateri komentatorji, ki na medmrežju širite popolne izmišljotine in laži. ---------------------Kaže, da se iz primera Američana Alexa Jonesa - ki je bil obsojen in kaznovan, ker je v svojih radijskih oddajah in ostalih medijih javno lagal o žrtvah streljanja v osnovni šoli Sandy Hook, zaradi česar bo moral svojcem žrtev izplačati visoke odškodnine - skrajno desničarski zagovorniki teorij zarot niso prav ničesar naučili...)
rasputin
Mad-son, zanimivo, da ti "veš," zakaj je bil izgnan ruski diplomat, čeprav mediji praktično nič ne povedo, kaj konkretno je zakrivil. Zato je tvoje poučevanje, kaj naj bi moral razumeti. s tem v zvezi, navadno nakladanje. ********* Tebi se zdi normalno, da je Alex Jones, ki je v dobri veri širil neko neresnico, zaradi tega obsojen na 1,5 milijardno odškodnino? In da je Trump obsojen na plačilo 360 milijonov odškodnine zaradi spolnega odnosa z neko radodajko pred mnogimi leti, je tudi normalno? In to v najbolj demokratični državi na svetu, kao. Človek, kaj je narobe s tabo?
Igor Ferluga
To, kar pripisuješ Descartesu, je sicer misel Voltairea.
rasputin
Hvala za popravek. Sicer sem napisal, da gre za Descartesa "če se ne motim", ker pač nisem šel preverjat. Je pa tudi minilo že nekaj časa, odkar sem preučeval razsvetljenstvo.
Madison
rasPutin, vi marsikaj objavite, ne da bi "šli preverjat" (čestitam za pravilno rabo namenilnika), ali tisto, kar ste objavili, drži. Mimogrede, ali ste se že naročili k dr. Tašner Vatovcu na specialistični pregled? Govori se, da je pri njem čakalna vrsta najkrajša.
rasputin
Madson, sem pogledal, kakšna luna je. Skoraj popolnoma okrogla.
rasputin
Mad-son, ne vem, kdo je dr. Tašner Vatovec, domnevam pa, da si ti njegov pacient. Da bi ti pomagal, ni videti.
Madison
rasPutin, o ministrici Prevolnik Rupel ste, po svoji stari navadi, "ne da bi šli preverjat"(sic!), večkrat pisali kot o zdravnici in o "vrani, ki vranam ne izkljuje oči". Ko ste v mojem odgovoru prebrali, da ministrica ni zdravnica, temveč dr. ekon., in je vaša agenda blatenja "vran iz zdravniškega ceha" za hipec padla v vodo, ste se prikladno izgovorili, češ da ste mislili, da je ministrica zdravnica zaradi dr. (okrajšave za doktorski naziv), ki jo uporablja pred imenom in priimkoma. Sedaj pravite, da dr. Tašner Vatovca ne poznate. Potemtakem vam vsekakor priporočam, da bi najprej "šli preverit", katere bolezni zdravi ta znani specialist, preden bi se vpisali v čakalno vrsto pri njem - da ne boste slučajno čakali zaman.
rasputin
Daj daj Mad-son, skuliraj se. Napihuješ se kot kak pubertetnik pri šanku, ki so mu prvič dovolili, da je plačal rundo. Če sem zmotno mislil, da je ministrica za zdravstvo zdravnica, se slika našega zdravstva v ničemer ne spremeni. Descartes ali Voltaire, oba sta bila francoska razsvetljenska misleca, ti pa si le kverulant brez argumentov.
Igor Ferluga
Rasputin, napačno me obtožuješ. Podpiram, da pišeš, kar misliš. Zato tudi diskutiram in polemiziram s tabo. Če pa pišeš po naročilu ali za plačilo neke tuje države, pa tega ne odobravam in se strinjam, da ima naša država pravico ukrepati, če ima dokaze, da je deležna propagandne vojne ali špijonaznih dejavnosti, ki škodijo njenim interesom.
rasputin
IF, ti mene si obtožil, da bi me lahko preiskovale ustrezne službe. Zakaj le? Celo če bi kdo pisal po naročilu kake tuje države, kar niti slučajno ni moj primer, bi v t.i. odprti demokratični družbi, to lahko počel. Na to se recimo sklicuje Soros, ko financira vse sorte civilnodružbenih, celo prevratniških gibanj vsepovsod po svetu. To je eden od očitkov Bruslja recimo Orbanu, ki je prepovedal delovanje Sorosa na Madžarskem. Po tej logiki bi morali prepovedati in preganjati tudi nekatere slovenske nevladnike, ki delujejo "po naročilu in za plačilo tuje države". To je tudi eden od razlogov za očitke Zahoda o nedemokratičnosti do Rusije ali Kitajske, ki nista odprti družbi za tuje vplive in jih sankcionirata, ker pač ne dovolita vdora interesov drugih držav prek (pod)kupovanje politikov, medijev, nevladnikov, čemur sledi podreditev gospodarstva in države zahodni oligarhiji.
Peter Klepec
Rasputin propagira mnenje neke tuje, Sloveniji sovrazne drzave. To je tezko odobravat, je pa seveda v demokraciji dovoljeno. Vprasanje je, ce dela slovenski dezeli in druzbi skodo? V bistvu ne, ker druzba lahko pridobi s tem, da se zave, da obstajajo osebe, ki tako razmisljajo. Ali drugace: viden sovraznik je manj nevaren od skritega sovraznika.
rasputin
Peter Klepec, se "bojim", da smo v Sloveniji tisti, ki mislimo podobno glede ameriške vloge pri ustvarjanju vojn v svetu, vključno v Ukrajini, v večini. In tudi če nismo, dejstva so dejstva.
rasputin
Peter Klepec, ne propagiram mnenja "tuje države" , temveč izpostavljam dejstva in povem svoje (!svoje!) mnenje, do česar imam vso pravico, dokler velja ustava RS. Če bomo kdaj imeli diktaturo, se bom prilagodil. Upam...
rasputin
Rasputin propagira mnenje neke tuje, Sloveniji sovrazne drzave. **** Peter Klepec, da je Rusija Sloveniji sovražna država, je lahko tvoje mnenje, ni pa dejstvo. Slovenija je imela odlične odnose z Rusijo, dokler ni Veliki brat onstran Atlantika začel manevrirati okrog ruskih meja. Ne bom ponavljal vseh že stokrat napisanih in znanih dejstev od širjenju Nata proti ruskim mejam, ameriškem državnem udaru v Ukrajini in posledični državljanski vojni, ker o tem že vrabci čivkajo. ******** Vojna z Rusijo, ki jo vodi Amerika/Nato/Zahod ni nikomur v korist, niti Sloveniji. Evropsko gospodarstvo brez poceni ruskih energentov in surovin vedno bolj zaostaja za ameriškim in kitajskim. EU je obsojena na marginalizacijo na svetovnem planu. To je pač usoda kolonij, ki nimajo avtonomnega vodstva, ki skrbi za interese svojega principala, namesto da bi skrbelo za svoje.
baubau
Skrajni čas je, da v Sloveniji natančno preverimo vse osebe s študentskim statusom. Posebno tiste med tridesetim in šestdesetim letom. Pol teh je s. p. jev pol pa t, i, lobistov oz. strokovnjakov za nejavne stike ter še drugačnih sort špijonov.
Vera
No, saj se mi je zdelo, da so Rasputin, Friderik in (zdaj še) Rado študentje. Me tudi zanima, ali je s Čakšom z Domovine odšel tudi (odlični) Frelih, in a boste zdaj fural bolj prorusko uredniško politiko, seveda s primerno opreznostjo.
rasputin
Vera, najbolje, da se včlaniš v SD, od koder prihaja Fajonova, ali pa vsaj v Svobodo, kjer opleta njen vladni šef. Na koncu koncev ste levičarji in desničarji en in isti prismojen šmorn, in nas družno pehate v pogubo.
rasputin
Ne bi se čudil, če je rasputin v preteklih dneh dobil kak obisk ustreznih slovenskih služb.
***
IF, s kakšno lahkoto bi se ti odrekel "moji" svobodi govora, ki je ustavno zajamčena vsem prebivalcem Slovenije!
Če se ne motim je Descartes rekel nekako takole: " V ničemer se ne strinjam s tabo, življenje pa dam, da lahko poveš, kar misliš!"
Kakšna razlika med duhom razsvetljenstva in duhom sodobnega časa! Predhodne generacije so nam izbojevale ideale svobodne družbe, dananšnje generacije pa bodo veličastno dediščino razsvetljenstva zakockale za kariero hlapca elite, ki stremi k totalitarnemu obvladovanju družbe.
Dejansko smo v obdobju, ko so razsvetljenske vrednote ogrožene, enako kot so bile ogrožene v času vzpona komunizma in nacifašizma. Namesto svobode govora imamo politično korektnost, ki zahteva od nosilcev javnih funkcij in medijev/novinarjev, da se držijo zapovedane narative.
Bruselj zelo pritiska, da bi države inkriminirale tudi t.i. sovražni govor. Zakaj? Zato ker s politično korektnostjo lahko disciplinirajo politike, javne uslužbence in medije oziroma novinarje, preprosto tako, da politike diskreditirajo, ostale pa vržejo iz službe. Ne morejo pa utišati raznoraznih influencerjev na socialnih omrežjih in na drugih internetnih portalih. Tem je potrebno zagroziti s kazenskimi sankcijami. In seveda jih je treba cenzurirati.
Orwellova distopija, ki jo je opisal v svojem znamenitem romanu “1984”, se je, kot kaže, že uresničila. Le opazili nismo tega, ker nismo smeli, ker ni politično korektno.
rasputin
Fajonova je v domači politiki praktično propadla, kar je bilo pričakovano glede na njene sposobnosti. Razen po frazarjenju brez vsebine si njenega ministrovanja ne bomo zapomnili po ničemer. Zdaj si Fajonova z izgonom ruskega diplomata, ki objektivno škoduje Sloveniji, tlakuje pot za kakšno dobro sinekuro v Bruslju. Prilizovati navzgor se je vedno znala in to je tudi edino, kar zna.
rasputin
Vsi v protiruski histeriji le še niso izgubili pameti. Insajder recimo piše:
“Le kaj pričakujejo slovenski diplomati? Da bo ruski diplomat imel »proameriško«, morda »proevropsko« ali najbolje kar »protirusko« retoriko?
Ali slovenski diplomati enako pričakujejo od slovenskih diplomatov v Moskvi, namreč, da so »prorusko« usmerjeni?
Slovenski diplomati na uradnem profilu X veleposlaništva v Moskvi poobjavljajo ocene zunanje ministrice Slovenije o domnevni brutalni agresiji Rusije na Ukrajino in solidarnosti Slovenije z Ukrajino. Gre torej za - iz ruskega zornega kota - nedovoljen vpliv na zunajo politiko Rusije, kritiziranje Rusije, sovražno propagando, dezinformacije in razlog za izgon slovenskih diplomatov? Če ruski diplomati uporabijo argumente slovenske diplomacije, lahko vsi slovenski diplomati v Rusiji že kar spakirajo kovčke.
Dvojni standardi in norost, v katero je zapadel vrh slovenske diplomacije zaradi popolnega zahodnega poloma v Ukrajini dobesedno jemljejo sapo.
Slovenija se je z novo nediplomatsko potezo do Rusije izkazala z osupljivo kratkovidnostjo.
Zato si slovenske poteze ni mogoče razlagati drugače kot flagrantno kršenje Dunajske konvencije o diplomatskih odnosih in poskus »utišanja« ruskih diplomatov pri opravljanju njihovega dela, kar je kršitev mednarodnih sporazumov.”
https://insajder.com/slovenija/osupljivo-nediplomatsko-slovenija-izgnala-diplomata-ruske-federacije-zaradi-opravljanja
Čudno je že to, da novica ni pospremljena z nobenimi konkretnimi podatki in informacijami. Smo že zabredli tako globoko v Orwellov sistem pokorščine Velikemu bratu, da je samo po sebi umevno, da je res, kar ta reče in ga je treba brezprizivno ubogati, pričemer dokazi niso potrebni?!
rasputin
Golob, Janša, Tonin, Fajonka ..., vsi so iz istega testa, ko gre za interese globalistične elite, ki vlada Zahodu in ga peha v moralni in materialni propad. Vsi so polni velikih, a praznih besed.
Friderik
Rasputin, saj za to sploh gre: Washington je potrebno ubogati. In potem pač najdejo enega reveža na veleposlaništvu, da pokažejo gospodarju kako so pridni.
Andrej Muren
Insajder pa res ni kakšen relevanten in verodostojen medij.
rasputin
Andrej Muren, relevantna so samo dejstva, ne glede na to, kdo jih obelodani, in njihova korektna moralna presoja. Politično navijaštvo, ne glede na dejstva, je znamenje indoktrinacije.
debela_berta
Kar neki...
Igor Ferluga
Si mislite, več sto v Sloveniji živečih ruskih državljanov naj bi organizirali in načrtno skoordinirali na ruski ambasadi, da zganjajo propagando v prid ruske agresije, proti zahodu in tudi proti pozicijam slovenske zunanje politike.
Sliši se komaj verjetno. Najbrz ne delajo zastonj. Odkod le jemljejo denar za to, za več sto ljudi s propagandnimi nalogami v drzavi, ki jo je za < 1% prebivalstva EU?
Ampak prejšnji ambasador Ukrajine v Zagrebu je opozarjal, da je v Ljubljani regionalno središče kremeljske spijo nažene in propagande. Z zelo malo odmeva pri nas.
Morda je lažje razložijo, zakaj družbena omrežja kažejo sliko kot da ta dežela večinsko obožuje Putina, brani njegovo agresijo in zanika očitne zločine. Je pa težko oceniti, kdo dela to iz prepričanja, kdo je pa del aparata zaradi katerega so izgnali ruskega diplomata oz pomočnika atašeja.
Ne bi se čudil, če je rasputin v preteklih dneh dobil kak obisk ustreznih slovenskih služb.
rasputin
Igor Ferluga, zakaj naj bi dobil obisk ustreznih služb? Saj smo menda demokratična država z demokratično ustavo? Dokler velja, lahko pišem, kar mislim, da je prav. Problem je edino v tem, da imamo, kljub demokratični ustavi, bolj malo demokratov. Tudi tebe ni med njimi.
Friderik
"...zanika očitne zločine..." Katere, kakšne zločine Igor F.?
Friderik
IF, kakšen pa je " ustrezen" obisk? Nekako takole morda: - g Rasputin, prišli smo vas aretirat - res? No, pa dajte. Ali vzamem zobno ščetko in kolondont? Kaj sem pa naredil? - še ne vemo. Moramo vprašat... tam na MZZ že vedo kaj. Pa tudi prijavitelj IF ve za vse vaše grehe, ki se jih še niste spovedali. Rasputin poljubi hlipajočo ženo in jokajoče otroke, ki se mu obešajo na kolena in ga ne izpustijo... . Še pes zalaja in marica zdrvi po ulici v temo.
Rado
Joj mene joj.
Ruski vohun je v Rusijo pošiljal skrivnosti Slovenije. Popisal je arsenal, ki ga imamo v muzeju vojaške zgodovine, v Pivki. Pa topove na Kočevskem. Pa tank, ki je na ogledu v Slovenskih konjicah (nad domom teritorialnih enot). Pa vojake je štel na jutranji telovadbi.
Friderik
Se ne spomnim, koliko ameriških diplomatov smo izgnali ob nesprovociranem napadu na Irak? Ali morda francoskih diplomatov zaradi bombardiranja Libije? Nekaj me baše spomin zadnje čase.
AlojzZ
"Rusi poleg klasičnega vohunjenja uporabljajo še psihološke ukrepe, kot je širjenje dezinformacij"
Pa to je znano še iz Stalinovih časov. Država, ki da kaj na svoje državljane, se proti temu bori.
rasputin
Kako ti veš, da je šlo za dezinformacije. Aja, vernik ne potrebuje dokazov... V demokratični družbi se dezinformacije razkrinka. Bojim se, da gre za neljube informacije.
Friderik
AlojzZ, se spomniš kako je imel Sadam Husein orožje za množično uničevanje? Kdo je že to trdil in v imenu te "informacije" pobil milijon nedolžnih državljanov?
rasputin
naj bi pri širjenju dezinformacij sodelovalo še več sto ruskih državljanov, ki v Sloveniji bivajo zakonito na podlagi študentskih vizumov.
***
Zanimivo bi bilo vedeti, kakšne so te dezinformacije. In na kakšen način je bilo ugotovljeno, da gre za dezinformacije.
rasputin
Kot kaže, imamo v Sloveniji že Orwellovo Ministrstvo resnice, edinozveličavne resnice.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.