Prav imajo. Ni kriv Janez Janša ...
POSLUŠAJ ČLANEK
Embed from Getty Images
Po nekaj mesecih političnih preigravanj se stvari v Sloveniji vračajo v utečene kolesnice. Oblast v novi preobleki po zadnji modi ostaja v rokah politične levice, Janez Janša pa se počasi vrača v svojo ustaljeno vlogo cinično-zagrenjenega vodje opozicije.
55 glasov za Marjana Šarca je razpihalo meglo glede tega, kdo je resnični zmagovalec minulih volitev. In naj si nekateri še tako zatiskajo oči, se za zmagovalca ne more razglasiti stranka, ki je v boj stopila z ambicijo prevzema oblasti.
Ali je SDS pod Janšo stranka s takšno ambicijo, je seveda drugo vprašanje. Janša zato morda je zmagovalec minulih volitev, ne pa tudi desna sredina, kot smo ugotovili dan po volitvah.
Prav glede tega ali je Janez Janša del rešitve ali pa vendarle del problema, zaradi katerega desna sredina že lep čas ne more na oblast, se vse bolj razvnema razprava na družabnih omrežjih, pa tudi v nekaterih svobodnejših desnonazorskih medijih. Njihova argumentacija sledi tisti, kot smo jo pred časom na Domovini izpostavili v članku z naslovom: Zakaj desna sredina tako težko seže čez tretjino, ter NSi do 10 % in čez.
Povedano na kratko – pomladna desnica je omejena na svojo tretjino glasov, ker je SDS v mandatu 2004-2008 iz politične sredine krenila desno in se zasidrala v konservativnem delu političnega telesa. Od tam je (delno) izrinila tradicionalni krščansko-demokratski stranki, ki zaradi svojih primarnih vrednot ne moreta pobirati liberalnejših sredinskih volivcev. Poskus desnoliberalne stranke je bil politično likvidiran in od takrat se mora pomladni pol zadovoljiti z dosegom, ki v najboljšem primeru levici preprečuje ustavno parlamentarno večino.
Strnjeno, Janša je s stranko, kot jo vodi, odvračalni faktor za vsaj dve tretjini aktivnega slovenskega volilnega telesa, zato je politična desnica obsojena na opozicijo, pravijo.
Logičen sklep, ki se pojavlja v središču aktualne razprave, je, da Janša osebno blokira doseg pomladnega bloka proti politični sredini in da njegov domet najbrž presega tudi njegova lastna stranka. Pri tem omenjajo voditelje kot sta Romana Tomc in dr. Anže Logar, ki naj bi po prepričanju mnogih imela potencial, da pritegneta tudi zmernejše sredinsko volilno telo ter s tem desni sredini omogočita tiste vrste zmago, ki prinaša tudi oblast.
Vse to najbrž drži. Pa vendar še kako stoji tudi nasprotni argument najzvestejših Janševih privržencev, češ da je SDS z Janšo na volitvah dobila daleč največ glasov, medtem ko so ostali na desnici zgolj na slabi tretjini tega ali pa se sploh niso uvrstili v državni zbor.
In veste kaj, prav imajo. Od kod pravzaprav ideja, da bi predsednik SDS moral delovati na način, ki bi presegal zgolj koristi stranke, ki jo vodi? Na način, ki bi pripeljal do nove politične večine že davno razbitega in razdrobljenega pomladnega bloka?
Mar res njegova osamosvojiteljska vloga avtomatsko pomeni, da bi Slovenijo iz primeža postkomunistične globoke države moral osamosvajati še enkrat? Mar ni to naloga novih generacij desnosredinskih politikov, ki jim je v svobodni družbi politološko znanje na dosegu roke?
In zakaj že bi se jim moral umikati, če še vedno uživa dostojno podporo volivcev, ki je tokrat celo zadostovala za volilno zmago, vsaj takšno na papirju? Če so res sposobni doseči več, celo prevzeti oblast in voditi državo, potem morajo biti sposobni izpodriniti njega, osamelca stare garde.
Dokler ga volivci ljubijo in dokler ga volijo, ima Janez Janša vso pravico biti točno tam kjer je. Se skupaj z njimi veseliti relativne zmage in se skupaj z njimi jeziti nad krivico, ker jim "stare sile" spet odrekajo oblast. Skupaj z volivci biti ciničen, sarkastičen, besen, zagrenjen, se skupaj z njimi oklicati za edinega branika pred globoko državo in na koncu, skupaj z njimi, ponovno zavzeti pozicijo, ki so je vajeni in jim je že v krvi – pozicijo opozicije.
Zato, dragi moji, ne krivite Janše za ničesar. On pač samo počne, kar počne najraje in najbolje. Verjetno česa drugega niti ne zna niti noče.
Ne politiki sami, v demokraciji volivci odločajo o tem, komu bodo dali prav in komu ne, kateri opciji bodo zaupali oblast in s katero se bodo zadovoljili biti v opoziciji.
In ne pozabite, v demokraciji je politika vedno zrcalo ljudstva. Tako tista na oblasti kot tista v opoziciji. Še posebej, če so ta razmerja trajna.
Po nekaj mesecih političnih preigravanj se stvari v Sloveniji vračajo v utečene kolesnice. Oblast v novi preobleki po zadnji modi ostaja v rokah politične levice, Janez Janša pa se počasi vrača v svojo ustaljeno vlogo cinično-zagrenjenega vodje opozicije.
55 glasov za Marjana Šarca je razpihalo meglo glede tega, kdo je resnični zmagovalec minulih volitev. In naj si nekateri še tako zatiskajo oči, se za zmagovalca ne more razglasiti stranka, ki je v boj stopila z ambicijo prevzema oblasti.
Ali je SDS pod Janšo stranka s takšno ambicijo, je seveda drugo vprašanje. Janša zato morda je zmagovalec minulih volitev, ne pa tudi desna sredina, kot smo ugotovili dan po volitvah.
Prav glede tega ali je Janez Janša del rešitve ali pa vendarle del problema, zaradi katerega desna sredina že lep čas ne more na oblast, se vse bolj razvnema razprava na družabnih omrežjih, pa tudi v nekaterih svobodnejših desnonazorskih medijih. Njihova argumentacija sledi tisti, kot smo jo pred časom na Domovini izpostavili v članku z naslovom: Zakaj desna sredina tako težko seže čez tretjino, ter NSi do 10 % in čez.
Povedano na kratko – pomladna desnica je omejena na svojo tretjino glasov, ker je SDS v mandatu 2004-2008 iz politične sredine krenila desno in se zasidrala v konservativnem delu političnega telesa. Od tam je (delno) izrinila tradicionalni krščansko-demokratski stranki, ki zaradi svojih primarnih vrednot ne moreta pobirati liberalnejših sredinskih volivcev. Poskus desnoliberalne stranke je bil politično likvidiran in od takrat se mora pomladni pol zadovoljiti z dosegom, ki v najboljšem primeru levici preprečuje ustavno parlamentarno večino.
Od kod pravzaprav ideja, da bi predsednik SDS moral delovati na način, ki bi presegal zgolj koristi stranke, ki jo vodi?
Strnjeno, Janša je s stranko, kot jo vodi, odvračalni faktor za vsaj dve tretjini aktivnega slovenskega volilnega telesa, zato je politična desnica obsojena na opozicijo, pravijo.
Logičen sklep, ki se pojavlja v središču aktualne razprave, je, da Janša osebno blokira doseg pomladnega bloka proti politični sredini in da njegov domet najbrž presega tudi njegova lastna stranka. Pri tem omenjajo voditelje kot sta Romana Tomc in dr. Anže Logar, ki naj bi po prepričanju mnogih imela potencial, da pritegneta tudi zmernejše sredinsko volilno telo ter s tem desni sredini omogočita tiste vrste zmago, ki prinaša tudi oblast.
Vse to najbrž drži. Pa vendar še kako stoji tudi nasprotni argument najzvestejših Janševih privržencev, češ da je SDS z Janšo na volitvah dobila daleč največ glasov, medtem ko so ostali na desnici zgolj na slabi tretjini tega ali pa se sploh niso uvrstili v državni zbor.
Zakaj že bi Janša moral ravnati v korist "višjega dobrega"?
In veste kaj, prav imajo. Od kod pravzaprav ideja, da bi predsednik SDS moral delovati na način, ki bi presegal zgolj koristi stranke, ki jo vodi? Na način, ki bi pripeljal do nove politične večine že davno razbitega in razdrobljenega pomladnega bloka?
Mar res njegova osamosvojiteljska vloga avtomatsko pomeni, da bi Slovenijo iz primeža postkomunistične globoke države moral osamosvajati še enkrat? Mar ni to naloga novih generacij desnosredinskih politikov, ki jim je v svobodni družbi politološko znanje na dosegu roke?
Dokler ga volivci ljubijo in dokler ga volijo, ima Janez Janša vso pravico biti točno tam kjer je.
In zakaj že bi se jim moral umikati, če še vedno uživa dostojno podporo volivcev, ki je tokrat celo zadostovala za volilno zmago, vsaj takšno na papirju? Če so res sposobni doseči več, celo prevzeti oblast in voditi državo, potem morajo biti sposobni izpodriniti njega, osamelca stare garde.
Pravica biti v opoziciji
Dokler ga volivci ljubijo in dokler ga volijo, ima Janez Janša vso pravico biti točno tam kjer je. Se skupaj z njimi veseliti relativne zmage in se skupaj z njimi jeziti nad krivico, ker jim "stare sile" spet odrekajo oblast. Skupaj z volivci biti ciničen, sarkastičen, besen, zagrenjen, se skupaj z njimi oklicati za edinega branika pred globoko državo in na koncu, skupaj z njimi, ponovno zavzeti pozicijo, ki so je vajeni in jim je že v krvi – pozicijo opozicije.
Zato, dragi moji, ne krivite Janše za ničesar. On pač samo počne, kar počne najraje in najbolje. Verjetno česa drugega niti ne zna niti noče.
Ne politiki sami, v demokraciji volivci odločajo o tem, komu bodo dali prav in komu ne, kateri opciji bodo zaupali oblast in s katero se bodo zadovoljili biti v opoziciji.
In ne pozabite, v demokraciji je politika vedno zrcalo ljudstva. Tako tista na oblasti kot tista v opoziciji. Še posebej, če so ta razmerja trajna.
Povezani članki
Zadnje objave
So v ceno dvigal všteli še jahto?
14. 10. 2024 ob 21:16
Zahtevajo spoštovanje človekovih pravic vseh državljanov, ne le zgolj nekaterih
14. 10. 2024 ob 19:30
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Po Anžetu Logarju tudi Eva Irgl izstopila iz SDS. Bo naslednji Dejan Kaloh?
14. 10. 2024 ob 14:23
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Vrnitev v šestdeseta?
14. 10. 2024 ob 6:00
Kako ustreči …
13. 10. 2024 ob 18:33
Predlog za film: Favstina
13. 10. 2024 ob 15:04
Ekskluzivno za naročnike
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Vrnitev v šestdeseta?
14. 10. 2024 ob 6:00
Prihajajoči dogodki
OCT
15
Oblast se ozira nazaj, domoljubi pa naprej (Pogovor)
18:00 - 20:00
OCT
17
OCT
17
OCT
18
Štirje letni časi pod Celjskim stropom (koncert)
17:00 - 19:00
OCT
19
Vpliv gibanja na razvoj in učenje otrok (Seminar)
09:00 - 17:00
Izbor urednika
Bo nov sistem zaračunavanja omrežnine zadušil gospodarstvo?
11. 10. 2024 ob 15:00
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
20 komentarjev
biljan
Janez Janša in vsi okrog njega, so krivi! Tisti, ki so želeli z delom in dobrim komuniciranjem izboljšati to stranko, so morali iz nje oditi oziroma jih je stranka ignorirala, ne glede na rezultate v svoji okolici. Poleg tega pa so kot stranka povsem ne poslovni in nečloveški in ne znajo ločiti žita od plev. Skratka, zaradi samo tega naštetega ne morejo dobiit potrebne večine za zmago. A kljub temu moram priznati, da nam je vlada pod vodstvom Janeza Janše kot državljanom dala največ dobrih rešitev, ki so nam pocenile življenje, Žal pa jim trženje le tega ne gre od rok. Zakaj? Zaradi preje navedenega, ker ne znajo oceniti, s kot tudi izven stranke je smiselno sodelovati. Kljub temu, da kar na razdalji 500 km po nekdanji Jugoslaviji o njem nisem slišal dobre besede, ga kot 2x predsednika vlade Slovenije(ne slovenske) vedno zagovarjam. SDS mora sprostiti odbojno žico okrog sebe. Bojim se, da tega Janez Janša kot njen vodja ni sposoben. Le še misel za konec: preveč NOB in partijskih šefov se boji Haaga, zato Janez Janša ne sme vladati. Sicer pa, v BiH so za fašiste označeni Dodikovi bosanski Srbi, v Sloveniji pa Janševi SDS-esovci. Prvi od Bošnjakov, drugi od slovenske partijske levice. Zanimivo, kajne?
Kraševka
danes je na radiu Ognišče komentiral sestavljanja vlade spoštovani gospod Ernest Petrič. Kot sem ga razumela, je bilo zaskrbljujoče to, da je bila edina trdna vez nove vlade - koalicija ANTI JANŠA. Petrič je dejal, da tako izključevanje je nerazumljivo, ker niso izključevali samo JJ, ampak toliko volilcev, ki so dali glas za SDS.
Nakazal je, da bi bilo za državo dobro, da bi bila velika koalicija, v kateri bi seveda sodelovala tudi stranka, ki je dobila največ glasov.
Tudi sama mislim, da bi bilo dobro če bi sestavljali vlado SDS, NSI, ter še dve do ( LMŠ, AB in SMC ..) tri levi. Taki vladi bi lahko rekli URAVNOVEŠENA sredinska vlada. Če sta desnica in levica uravnovešeno zastopani, ni možno, da bi vlada preveč skrenila ne v levo ne v desno.
In to bi bilo za Slovenijo in njene državljane zelo dobrodošlo.
Kajtimara
100 komentarjev!!! Vav, noro!
Ampak to samo pove, da nam ni vseeno. Dobro je tako.
Kraševka
Marjan, tudi jaz se sprašujem podobno kot ti, po poslušanju afere KUBANCI.
Peter, verjetno imaš prav, ko napišeš, da SREDINSKI volilci, kot abstinenti - ne hodijo na volitve in ostajajo doma. Če bi imeli res NACIONALKO (ki to ni) bi nagovorili vse državljane in volilna udeležba bi bila večja. Vemo komu je interes, da ostane veliko volilcev doma.
Slovenski š. 0,57 - Imate prav.
AlojzZ
Gospod Janez Janša in gospod Tonin pa še kdo so čisto navadni sanjači, sanjajo z odprtimi očmi pri belem dnevu. Mislijo zmagati, naj to pomeni karkoli že, na volitvah, nimajo pa medijev, ki bi konkurirali prordečim. To je njihova krivda.
Krivdo nosijo tudi škofje, ki so ob zlorabah oblastnikov čisto tiho, ker so bili zaloteni s prsti v marmeladi. Da o gejih v duhovniških vrstah sploh ne govorimo.
Kraševka
Kugy, ob 14,56
Lepo ste opisali scenarij slovenskih strank.
Stranka SD je nastala iz PRENOVITELJEV, ti pa iz KOMUNISTOV. To so le nove obleke, vsebina je pa ista.
Sedanja SD je dejansko sestavljena iz dveh delov 1. del SD so zmerni komunisti, 2. del pa so ZL Združena levica - ekstremno komunisti. SMC, AB in Desus, so pa le sateliti originala levice.
Do leta 1991 so bili KOMUNISTI edina stranka Titove Jugoslavije, opozicija je bila prepovedana.
Novost leta 2018 pa je v tem, sa so spoznali, da če je stranka komunistov iz dveh delov, uničijo opozicijo tako, da so KOMUNISTI v vladi pod imenom SD in komunisti v opoziciji pod imenom ZL. Take pogruntavščine v Evropi ni, ampak samo v Sloveniji.
Kraševka
Roman remškar, ob 10,15
Vaš zadnji odstavek pove slovensko žalostno resnico.
MEFISTO
Sodoben in moderen portal, kakršen je portal Domovine, mi je prispeevk oblikovno predelal, zgostil in ga naradil manj zanimivega za branje,
Odločil sem se, da ga ponovno objavim v prvotni obliki
"Domovina se s to kolumno že malo ponavlja in vse bolj kaže svoj polivalenten karakter. V bistvu pa nakazuje, da je poceni kupila, kar ji je še bolj poceni prodala globoka država.
Dobro, uničimo še SDS, pa na desnici ne bo ostalo nič.
NSI lahko ob idealnih pogojih in ob drugačnem vodstvu doseže maksimalno 15%, vendar bi morala dosledno delovati kot krščansko demokratska in ne kot levičarska krščansko socialna stranka. Ideološko in programsko zmedena ne kaže posebne volje, da bi dosegla več glasov in posledično tudi več poslanskih sedežev. Od leta 2009, ko jo je vodila Ljudmila Novak, je, čeprav ni bila izzvana kazala odkrito sovražnost do SDS in Janše, ker je zmotno pričakovala, da ji bo to prineslo volilne glasove, pa jih je le odneslo. Če ne bi NSi v zadnjem hipu zamenjala Novakove s Toninom, najbrž ne bi ostala v parlamentu. Perspektivno pa tudi Tonin ni prava izbira za krščansko demokracijo, ki potrebuje na vodilnih mestih izkušene in načelne ljudi, ne pa politikante, ki trikrat na dan spreminjajo svoja stališča in se bolj ukvarjajo z lastnim preživetjem, kot pa s preživetjem stranke in domovine ter naroda.
SLS po obema pretiranima mostograditeljema bratoma Podobnik vztrajno rine navzdol. Se še spomnite, kako smo se križali, ko so SLS zaporedoma vodili dr. Franc Zagožen, Franci But, Bojan Šrot, Radovan Žerjav, ki je bil celo najslabši predsednik, Franc Bogovič in Marko Zidanšek. Vsi našteti predsedniki nosijo levji delež krivde, da je SLS tam, kjer je. SLS je bila v določenih obdobjih prestreljena z odpisanimi politiki levih strank, ki so tu iskali svojo karierno nišo, z udbaši in političnimi pustolovci različnih političnih opcij. Prevelik in celo usoden je bil tudi vpliv sicer maloštevilne kmečke aristokracije in kmečkega sindikata, ki so SLS le zlorabljali le za svoje ozke zasebne politične in gmotne cilje ter interese. Če se hoče SLS vrniti v parlament mora popolnoma spremeniti način svojega delovanja, predvsem pa si mora izvoliti kredibilno vodstvo, se distancirati od prejšnje politike prejšnjih vodstev in se prerojena vrniti v politično življenje.
Zakaj se leve stranke, globoka država in režimski mediji tako zaletavajo v SDS in Janšo?
Ne zato, ker bi bila slaba, temveč zato, ker je SDS daleč najboljša in najmočnejša stranka, ki ima absolutno najboljšega ter najbolj sposobnega predsednika in politika v osebi Janeza Janše. Postkomunistični režim je z vsem težkim orožje vseskozi tolkel po SDS in Janši, pa ju ni dotokel, celo nasprotno, vedno močnejša sta.
Pri tem režima niso vodili kaki plemeniti politični cilji, temveč imperativ ostati na oblasti in pleniti ter slepariti, kar je in kogar je še mogoče. Režimskim strankam je jasno da sta jim pri pohodu na oblast in posledično pri njihovem plenjenju nevarna le SDS in Janša, kajti z drobižem, ki ga zaenkrat predstavljata NSi in SLS, se jim še ukvarjati ne bi bilo treba.
To, da sta se NSi in SLS pri poskusu likvidacije SDS in Janše bolj ali manj odkrito postavljala na stran režimske politike, jima ni bilo v čast, še manj pa v korist, kot kažejo zaporedni volilni rezultati.
Rešitev torej ni v zmedenih zaključkih politikantske kolumne, temveč v iskrenem in nesebičnem sodelovanju in povezovanju vseh desnih strank. Iz takega sodelovanju bodo vsi skupaj vsaka stranka posamič močnejši.
Post scriptum:
SDS je zmagala v 75 od 88 volilnih okrajev, s tem, da se je tudi v preostalih volilnih okrajih dobro odrezala. To pa pomeni, da bi pri enokrožnem ali dvokrožnem večinskem volilnem sistemu najbrž kar sama sestavila vlado.
Za poraz desnice torej ni kriva SDS, temveč ostale nedejavne ali nesposobne stranke desnice.
Kaj si naprimer laho pomagate z desnimi strankami, ki jih volivci na volitvah skoraj ne opazijo.
Glavni vzrok za neuspeh desnice pa je defekten in prirejen proporcionalni volilni sistem, ki nagrajuje politične opcije z več strankarskimi sateliti in ki deli zmagovalčeve glasove in glasove najuspešnejših strank med manj uspešne stranke.
Slovenec kremenit l.r.
MEFISTO
Domovina se s to kolumno že malo ponavlja in vse bolj kaže svoj polivalenten karakter. V bistvu pa nakazuje, da je poceni kupila, kar ji je še bolj poceni prodala globoka država.
Dobro, uničimo še SDS, pa na desnici ne bo ostalo nič.
NSI lahko ob idealnih pogojih in ob drugačnem vodstvu doseže maksimalno 15%, vendar bi morala dosledno delovati kot krščansko demokratska in ne kot levičarska krščansko socialna stranka. Ideološko in programsko zmedena ne kaže posebne volje, da bi dosegla več glasov in posledično tudi več poslanskih sedežev. Od leta 2009, ko jo je vodila Ljudmila Novak, je, čeprav ni bila izzvana kazala odkrito sovražnost do SDS in Janše, ker je zmotno pričakovala, da ji bo to prineslo volilne glasove, pa jih je le odneslo. Če ne bi NSi v zadnjem hipu zamenjala Novakove s Toninom, najbrž ne bi ostala v parlamentu. Perspektivno pa tudi Tonin ni prava izbira za krščansko demokracijo, ki potrebuje na vodilnih mestih izkušene in načelne ljudi, ne pa politikante, ki trikrat na dan spreminjajo svoja stališča in se bolj ukvarjajo z lastnim preživetjem, kot pa s preživetjem stranke in domovine ter naroda.
SLS po obema pretiranima mostograditeljema bratoma Podobnik vztrajno rine navzdol. Se še spomnite, kako smo se križali, ko so SLS zaporedoma vodili dr. Franc Zagožen, Franci But, Bojan Šrot, Radovan Žerjav, ki je bil celo najslabši predsednik, Franc Bogovič in Marko Zidanšek. Vsi našteti predsedniki nosijo levji delež krivde, da je SLS tam, kjer je. SLS je bila v določenih obdobjih prestreljena z odpisanimi politiki levih strank, ki so tu iskali svojo karierno nišo, z udbaši in političnimi pustolovci različnih političnih opcij. Prevelik in celo usoden je bil tudi vpliv sicer maloštevilne kmečke aristokracije in kmečkega sindikata, ki so SLS le zlorabljali le za svoje ozke zasebne politične in gmotne cilje ter interese. Če se hoče SLS vrniti v parlament mora popolnoma spremeniti način svojega delovanja, predvsem pa si mora izvoliti kredibilno vodstvo, se distancirati od prejšnje politike prejšnjih vodstev in se prerojena vrniti v politično življenje.
Zakaj se leve stranke, globoka država in režimski mediji tako zaletavajo v SDS in Janšo? Ne zato, ker bi bila slaba, temveč zato, ker je SDS daleč najboljša in najmočnejša stranka, ki ima absolutno najboljšega ter najbolj sposobnega predsednika in politika v osebi Janeza Janše. Postkomunistični režim je z vsem težkim orožje vseskozi tolkel po SDS in Janši, pa ju ni dotokel, celo nasprotno, vedno močnejša sta. Pri tem režima niso vodili kaki plemeniti politični cilji, temveč imperativ ostati na oblasti in pleniti ter slepariti, kar je in kogar je še mogoče. Režimskim strankam je jasno da sta jim pri pohodu na oblast in posledično pri njihovem plenjenju nevarna le SDS in Janša, kajti z drobižem, ki ga zaenkrat predstavljata NSi in SLS, se jim še ukvarjati ne bi bilo treba.
To, da sta se NSi in SLS pri poskusu likvidacije SDS in Janše bolj ali manj odkrito postavljala na stran režimske politike, jima ni bilo v čast, še manj pa v korist, kot kažejo zaporedni volilni rezultati.
Rešitev torej ni v zmedenih zaključkih politikantske kolumne, temveč v iskrenem in nesebičnem sodelovanju in povezovanju vseh desnih strank. Iz takega sodelovanju bodo vsi skupaj vsaka stranka posamič močnejši.
Post scriptum:
SDS je zmagala v 75 od 88 volilnih okrajev, s tem, da se je tudi v preostalih volilnih okrajih dobro odrezala. To pa pomeni, da bi pri enokrožnem ali dvokrožnem večinskem volilnem sistemu najbrž kar sama sestavila vlado.
Za poraz desnice torej ni kriva SDS, temveč ostale nedejavne ali nesposobne stranke desnice.
Kaj si naprimer laho pomagate z desnimi strankami, ki jih volivci na volitvah skoraj ne opazijo.
Glavni vzrok za neuspeh desnice pa je defekten in prirejen proporcionalni volilni sistem, ki nagrajuje politične opcije z več strankarskimi sateliti in ki deli zmagovalčeve glasove in glasove najuspešnejših strank med manj uspešne stranke.
Slovenec kremenit l.r.
saramatej
Ahhh, Slovenci!
Vedno je kriv kdo drug, samo, da ni treba svojega praga pometat.
Kraševka
Sarkazem - 8,09 -
Točno ste napisali. Janši so se res godile krivice in nekateri se trudijo, da bi ga še sprli z NSi. To ni prav.
jozeveli
Rok je spisal dober komentar. Prvič, SDS ne sodi na sredino. Preveč so se radikalizirali v desno. A to je njihiva pravica in tega jim ne more in ne sme noben očitati. Tudi njihov predsednik že dolgo več ne pobira glasove sredine. To mu je na zadnje uspelo leta 2004. SDS predstavalaj desnico brez neke verske podlage in verskih vrednoot. Kar nekaj njenih članov je bivših komunistov. A to je njihova pravica. SDS trenutno zmore teh 25% pri 50% volilni udeležbi. Verjamem, da jim uspe na volitvah mobilizirati vse svoje simpatizerje. Veliko boj, kot ostalim strankam. Zato je njihov domet pri volilni bazi bistveno manjši od teh 25%.
In ker SDS pobira glasove radikalizirane desnice, ostaja na sredini prazen prostor. To so vilivci, ki ne volijo ne levih ne desnih skrajnih strank. Zato je uspelo Virantu, zato je uspelo Cerarju in zato je letos uspelo pobrati glasove tudi Šarcu. Če bi v SLO obstajala jasno desno in gospodarsko usmerjeno profilirana stranka, kot je npr. CDU, bi z lahkoto pobrala sredinske glasove. Skrajno desni bi šli k Janši, skrajno levi k SD+Levica. Sredinskih volivcev, ki nočejo nobene izmed SDS, SD ali Levica pa šteje med 45-50% glasov.
Da taka stranka ne obstaja, nista kriva ne SDS ne Janša! NSi je tudi letos žal zamudila, da bi pobirala glasove Šarcu in SMC. In Janša ima prav: v NSi so si sami krivi za slab volilni rezultat. On s tem nima nič. Pravzaprav je NSi v izdihljajih volitev s premikom bolj v desno in bližje SDS pravzaprav skušala krasti glasov SDS-u.
helena_3
"klical je EU trojko in zbijal SLO reiting pri MDF in drugih, da so bili najeti krediti dražji,"
Jaz sem si kot državljanka zelo želela, da pride tista "trojka". To pa zato, da bi se malo posekale pijavke, ki "lastninijo" davkoplačevalski denar.
Kar se pa dražjih kreditov tiče - za tiste je kriva Alenka Bratušek, ne pa Janez Janša.
Nisem podpornica JJ, da ne bo pomote. Veliko stvari mu zamerim, a ne bi zdaj o tem. Vsekakor pa ima Rok prav v svoju kolumni.
PeterX2
Eh. Če bi bil (in ko bo bil) kdo drug bodo pa podobne kritike padale na njega oz. Njo. Razen, če bo marioneta levih sil.
Tudi za Tonina bodo isto začeli pisat po 2 mandatih, če bo razmišljal s svojo glavo in ne kot drugi hočejo.
Anita
Mladina je že začela.
AlojzZ
Od kod pravzaprav ideja, da bi predsednik SDS moral delovati na način, ki bi presegal zgolj koristi stranke, ki jo vodi?
Od propagande, ki jo vodita JJ&SDS, ki pravi, da je JJ rešitelj Slovenije. Sicer pa ... če stranka gleda samo na svoj interes in na na vso Slovenijo, jo niti slučajno ne bom volil.
Franc2015
Seveda ni kriv Janša, sej on ne izvoli samega sebe!
Teodor
Rok tale članek je malo ciničen. Pa vendar imaš prav v določeni meri. Janša naj si ga imamo radi ali ne je legitimen del politike. Mantra, predvsem Nsi, da če ga zamenjajo bo pa vse drugače, je napačna, ker bi, če bi imeli prav, bili vlogi Nsi in SDS zamenjani, desnica kot celota pa zmagovalna že sedaj.
Vprašanje zakaj desnica izven SDS ne more doseči dobrega rezultata je zelo na mestu. Najbrž to ni krivda Janše. Menim, da je tako zaradi nepovratne nagnjenosti volilcev na levo, povzročene z medijskim pranjem možganov in oportunizma znatnega dela prebivalstva.
Torej najprej desni MSM, potem pa še zagotovljene udobne službe za sorodnike in prijatelje desnih politikov. Pa bodo ljudje volili desno, prej ne.
Možen je tudi scenarij popolnega kolapsa države, po katerem bodo ljudje prišli k pameti. Ampak ne bi stavil na to.
Kraševka
Roku dam le delno prav - vendar VOLILCI SO S POMOČJO nacionalke (KI JE V ROKAH LEVICE IN NE UPRAVIČI IMENA) ZAVEDENI IN OBKROŽIJO TO, KAR JIM SVETUJEJO MEDIJI, predvsem RTV.
ŠARCA SO FAVORIZIRALI ŽE TAKOJ KO JE VSTOPIL V POLITIKO. Niti podobno niso ravnali z Bojanom Požarjem.
JANŠA JE DOBER POLITIK, TODA MANKA MU MALO VEČ diplomacije. Mediji pa mu res niso niti malo naklonjeni. V njegovi stranki tudi, po mojem mnenju, grešijo, ker v predvolilni kampanji hočejo pokrasti glasove desnici.
KDOR SI ŽELI VLADATI MORA VES ČAS GLEDATI TUDI NA SORODNIKE IN PRIJATELJE, SICER OSTAVE V KLJUČNEM TRENUTKU SAM.
STAJERKA2021
Točno to, KRAŠEVKA. Bojana Požarja so se bali vsi, ker program je bil zapisan tako, kot marsikateremu ni bil všeč. Tudi Požar je na političnem parketu bil nov obraz, pa kakšen je bil odziv. V soočenjih je bil odličen, nobenih floskul kot Šarec, točni, ciljni odgovori, brez omahovanj. Samo, strici iz odzadja pa nekaj veljajo. No sedaj pa imamo, kar imamo. Same stare obraze že preverjenih politikov, da ne bo sprememb.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.