Včeraj je v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma potekala predstavitev knjige Slovenski razkol zgodovinarja in novinarja dr. Jožeta Možine.
Knjiga obravnava občutljiva in do zdaj zapostavljena področja revolucionarnega nasilja v polpretekli zgodovini. Predstavitvi so prisostvovali tudi nekateri visoki gostje, po izjemno množični udeležbi sodeč pa se ta tematika sicer počasi, a vztrajno prebija v javnost.
Gre za znanstveno monografijo, ki temelji na raziskavah in dokazanih dejstvih, s katerimi ponuja realno alternativo uradnemu zgodovinopisju.
Knjigo Slovenski razkol lahko naročite tudi v spletni trgovini Iskreni.
Izdajatelj in založnik Slovenskega razkola je avtor sam, v sozaložništvu pa mu pri distribuciji knjige pomagajo celovška, celjska in goriška Mohorjeva družba. Kot so povedali njihovi predstavniki, delo dr. Možine z odkrivanjem resnice nadaljuje tradicijo nekdaj spornih knjig Mohorjeve družbe iz Celovca iz časa vladavine komunizma; posedovanje teh je bilo prepovedano zaradi njihove vsebine, ki mnogim ni bila po godu.
dajatelj in založnik (breme tiska, oblikovanja..) te knjige sem najprej avtor sam, kot piše tudi v kolofonu, kot sozaložniki pri distribuciji knjige
Ravno v tem se skriva pomembnost knjige, saj je, tako msgr. Podbersič, korak v smeri resnice, ki osvobaja. Založniki so še povedali, da knjiga mora ostati zanamcem, saj nosi zgodovinski spomin na nasilje, zapisano v naših genih, s katerim se moramo soočiti, če hočemo kot narod zaživeti.
Na predstavitvi je bilo izpostavljeno vprašanje, kako s takimi tematikami priti v javnost? Doslej so bile tako rekoč vse izdane knjige s podobno vsebino označene za nestrokovne, podatki v njih pa za nerelevantne, zato jih je stroka zavrgla. Slovenski razkol pa je drugačen. To je prva znanstvena monografija, ki temelji na raziskavah in dokazanih dejstvih, s katerimi ponuja realno alternativo uradnemu zgodovinopisju.
Knjiga odgovarja na tri pomembna zgodovinska vprašanja
Recenzent prof. dr. Mitja Ferenc pravi, da je največja vrednost knjige to, da odgovori na tri temeljna vprašanja, in sicer: (1) zakaj je izbruhnilo revolucionarno nasilje, (2) zakaj je nastalo oboroženo gibanje tradicionalistov, in (3) zakaj je stran tradicionalistov sprejela okupatorjevo orožje. Za razumevanje ozadja teh dejstev je po besedah recenzentke prof. dr. Tamare Griesser Pečar potrebno poznati predvojno družbeno stanje, kajti le resnica lahko tvori realno sliko tako okupacije kot revolucije.
Slovenski razkol nam na to nudi drugačen pogled, takšen, ki z vso iskrenostjo odgovarja na vprašanja, na katera do sedaj uradno zgodovinopisje ni upalo odgovarjati, niti jih postavljati, saj so bila ključna, tako dr. Ferenc, za razumevanje tedanjih konfliktov in nastanka komunistične Jugoslavije. Z naslavljanjem takšnih tem bi namreč lahko vzbudili dvom v upravičenost njenega obstoja.
Te tematike so še danes zlorabljene v politične namene, delo dr. Možine pa jih postavlja v realen kontekst: pokaže, da je osvobodilni boj na začetku vojne zamudil priložnost povezovanja ljudi v boju proti okupatorju; pokaže, da se je namesto z osvoboditvijo ukvarjal z revolucijo in nasilnim prevzemom oblasti; in nenazadnje pokaže, da vaške straže niso nastale zaradi nikakršnega ideološkega simpatiziranja z okupatorjem, temveč sta jih v oboroževanje gnala le dva motiva: strah in skrb za zaščito družin.
Smrti v imenu revolucije …
Knjiga predstavlja tudi nekatera dejstva, o katerih je bilo še do nedavnega nepredstavljivo govoriti. Denimo to, da je med Slovenci v obravnavanem času več žrtev povzročila revolucionarna stran kot pa okupator; ali pa to, da je tedaj več partizanov padlo od partizanske roke, kot pa od okupatorjev in tradicionalistov skupaj. In vse to v imenu revolucije, ki je bila na tisoče kilometrov stran.
Vsebinsko in ideološko knjiga pojasnjuje naravo vojne, ki je bila do slovenske populacije morilska in bratomorna. Dr. Možina je povedal, da je bilo izhodišče njegovega dela trpljenje civilnega prebivalstva, pri čemer je se je poslužil enake obravnave za vse, ne glede na stran.
V tem duhu postavlja vprašanje in nanj odgovarja: revolucija – kolaboracija; kaj je vzrok in kaj posledica? Pri svojem delu je naletel na paradoks, da osvobodilno gibanje ni ščitilo civilistov, temveč je nad njimi izvajalo teror v imenu revolucije in Stalina, civilisti – v ogromni večini obupane in prestrašene ženske – pa so okupatorja prosili za orožje, namesto da bi se proti njemu bojevali.
Slovenski razkol lahko brez dvoma označimo za prvo znanstveno publikacijo z alternativnim pogledom, ki ji zaradi strokovnosti nihče, tudi uradno zgodovinopisje ne more nasprotovati. Z mnogimi grafi, faksimilami in pričevanji nosi ne le znanstveno, temveč predvsem simbolno vrednost za ohranitev zgodovinskega spomina in narodovega očiščenja na poti v prihodnost.
Res sem vesel letošnjega Miklavževega daru-čisto sveže moje knjige iz tiskarne. Listam dokumente, ki jih ni moč videti nikjer, (n. Žebotov vojni dnevnik),grafe, ki razgaljajo kdo je začel. Da, resnica je močnejša in bo prevladala, le spoznajmo jo. Več na: https://t.co/YnSqunnG8G pic.twitter.com/2AjykA001x
— Jože Možina (@JozeMozina) December 6, 2019
poraženec ima vedno pravico sklicevati se na krivico, ki naj bi se mu zgodila…a božja volja ni bila na njegovi strani, poražen in osramočen je izšel iz 2. svetovne vojne
Na koncu resnica vedno pride na dan. In to je Božja volja. Za pravičnike je smrt samo prehod k Njemu, ki Ljubezen. Za nasprotnike pa je bil poražen in osramočen. A na koncu je tisti, ki je bil na zemlji zadnji, pri Njem prvi in tisti, ki se je delal na zemlji prvi, bo pri Njemu zadnji. Ali pa do njega sploh ne pride.
Hvala še enkrat g. Možina za to zgodovinsko knjigo. Zdaj bom lahko svojim otrokom pokazal tudi podatke in druga zgodovinska dejstva. Čeprav sem premlad za razumevanje teh časov, pa sem vedno čakal na nekoga, ki nam bo znanstveno pokazal, kar se je res zgodilo. Kot Slovenec hočem vedeti, kdo je kaj počel in zakaj.
Resnica je preprosta: komunisti so po zgledu sovjetov vojni čas izrabili za revolucionarno pobijanje – to je vse!
S tem so si pridelali nasprotnike, iz njih naredili sovražnike, da so s fiktivnimi “izdajami” lahko opravičevali svoje neizzvano nasilje in poboje tistih, ki bi jim lahko preprečili revolucionarne načrte.
Nekateri so jim verjeli, češ, “kjer je nekaj dima, je tudi kaj ognja”, drugi pa so se jim uprli, organizirali straže okoli vasi, da niso mogli neovirano v vasi, kjer so ljudem ropali, jim požigali in pobijali “izdajalce” – v veliki večini popolnoma nedolžne ljudi.
Dogodki so že dolgo popisani. Upajmo, da je Možinova knjiga temeljita in berljiva, da bo bralcem v pomoč pri oblikovanju lastnega mnenja.
cedevitas, odlično povedano! ja, bog je po koncu vojne še svojim obrnil hrbet, haha
cedevitas,si eden tistih,ki mu indoktrinacija zelo škoduje. Ti preprosto objektivnih dokazov ne preneseš.Tebi celo resnica škoduje. Tebe celo moti materialni dokaz.Ne ločiš niti kaj je vzrok in kaj posledica.
Pomembno je le,kaj pravijo komunisti,njihovi zgodovinarji,brez dokazov,s ponavljanjem : zmagovalci smo ! Pravljice!
Možini ČESTITKE, za novo znanstveno delo !
Res si zasluži naše iskreno priznanje, da OBELODANI RESNICO, ki je že 75 let prektita s “pregrinjalom laži”. Že stari ljudje so vedeli rek: “Nič ni tako zakrito, da ne bi nekoč postalo očito”. Prav ta rek, je udejanjil – gospod Jože Možina.
Hvala Bogu, da so med nami tudi taki novinarji, ki si prizadevajo za RRESNICO.
Sinoči me je prijetno presenetil tudi voditelj ODMEVOV, gospod Bergant, ko je Možino povabil v oddajo, kjer so lahko Slovenci dobili informacijo o knjigi – SLOVENSKI RAZKOL.
To je rana, ki se v Sloveniji ne zaceli. Pravijo, da zato, ker vladajo laži. Ko bomo spet dočakali DEMOKRATIČNE vlade, se bo ta razkol manjšal. Posledično bo iz razkola nastalo SODELOVANJE.
Sama upam na novo POMLAD !
Kraševka
Čez tri mesece bo marec 2020! Uživaj v pomladi! Desni so svojo pomlad z “neverjetno agresivnostjo” do levih že zdavnaj zakockali!!!
Bila jim je ukradena na krut način tovariš Igor , do prave pomladi slovenskega naroda še ni prišlo in kakor kaže se to nikoli ne bo ,
vse bolj bledi slika o svobodi , TISTI PRAVI , BREZ NORIH STREMUHOV ,
ki so izkoristili nacistično morijo in se okitili z medaljami za svoje
početje , ki marsikje ponekod še kar traja ! Sicer pa pogoji , kako
postati “pošten borec – partizan ” , priča tekst dolomitske izjave ,
ki diktira kdo se lahko upre nacistom in fašistom , pošten slovenski človek , ki ni nasedal partijskim lažem zagotovo ne !
Močno me je presenetila gesta voditeljice nedeljske oddaje Vikend
paket , ko je padla v objem junaka imenovanega “Franta” !
Ne. Zapravili so jo, ker so ovce, ki ne znajo ugrizniti. Priznanje Kosova in podpiranje mudžahedinov v Libiji so bili zadnji žeblji v desno krsto.
Igor,pa ti človek,sploh veš kaj pišešal samo neki na tipke pritiskaš?
Res ti ne verjamem,da si tko neumen kot izpadaš!??
Neverjetno agresivni pa so samo in samo TVOJI RDEČI ČELJUSTNIKI!.
LAHKO TI TAKOJ NAŠTEJEM VSO AGRESIVNOST,KI JO IZVAJAJO POVSOD IN NEUMORNO!
OD ŠOLSTVA,KRAJA ZDRAVSTVA,UPRAVA…..STARI,NI DA NI!
In na koncu so agresivni tisti,ki samo opozarjajo na njoihove umazanije,goljufije,spretne in pretkana zavajnja nepoučene raje…
Ne blefiraj,Igor,dovolj si star in nekaj si tudi že videl v življenju.
A zakaj,da imaš tko doooolg nos? ne…ni genska napaka,ne!
Igor, za tebe je celo zdravo,da ne razumeš in nikoli ne boš razumel,kaj se je v resnici dogajalo v drugi svetovni vojni in ob koncu osemdesetih in devetdesetih letih dvajsetega stoletja v Sloveniji.
Bog je še dobro storil,ker ti te sposobnosti (razumevanja) ni dal.
Saj je vedel in ve,da bi te spoznanje resnice dotolklo. Tega pa ne želi,ker ti je pač zaupana vloga branilca revolucionarne preteklosti slovenskih in jugo-komunistov.
Tisti,ki so bili določeni za to vlogo, morajo biti na določen način “omejeni”, “ne smejo veliko razumeti”,morajo biti dojemljivi za indoktrinacijo in “dresiranje”, in vedno pripravljeni iti v vsem do konca,posebno za svojega voditelja (Tito,Mao,Pol Pot,Hitler,Mussolini,Stalin,Lenin,Kim Il-sung..).
Si pač to,kar si !
In boj se lahko razplamti do poslednjega diha.
Partizani na juriš!!!
Najbrž ni zgolj zgodovinsko naključje, da je istega dne svoj zaključni del trilogije avtobiografskega kritičnega samo-spraševanja o NOB, revoluciji in državljanski vojni javnosti predstavil tudi nekdanji partizan, oznovec, profesor na FSPN (FDV) in svetovalec v kabinetu predsednika Milana Kučana – dr. Zdenko Roter.
Roterjeve Usodne prevare poražencev in zmagovalcev utegnejo vsekakor iz avtorjeve osebne spominske izkušnje enega od redko samokritičnih in nenehno intelektualno skeptičnih protagonistov paravojaškega partizanskega terorja in povojnega nasilja Ozne in Udbe pomembno spominsko dopolniti Možinovo znanstveno distancirano monografijo ter prispevati k nadaljnjemu kritičnemu relativiziranju in faktičnemu prizemljenju enostransko poenostavljene partijske mitologije svete in zmagovite NOB kot tipično agit-propovsko ponarejene in potvorjene “zgodovine” po nareku, pod nadzorom in pod prisilo edine partije “zmagovalcev”.
Vsekakor je mogoče napovedati, da po izidu najnovejše znanstveno objektivizirane monografije dr. Jožeta Možine Slovenski razkol (ter po objavi njegove večletne dokumentarne televizijske serije Pričevalci) in po objavi celotne subjektivno izkustvene spominske trilogije enega od neposrednih protagonistov NOB, revolucije, povojnega revolucionarnega terorja in osamosvojitvenih prizadevanj dr. Zdenka Roterja (Padle maske, 2013; Pravi obraz, 2017; Usodne prevare poražencev in zmagovalcev, 2019) – nič več ne bo, kot je bilo (kot bi dejal Milan Kučan).
Morda nas bosta oba ugledna avtorja s svojima najnovejšima stvaritvama spodbudila, vsak na svoj način in vsak v skladu s svojim prepričanjem, da se bomo končno poslovili od nekritično shematizirane “črno-rdeče” poenostavljene in posiljene mitologije zmagovalcev NOB in revolucije ter se ideološko, politično in etično sproščeni in osvobojeni tudi z njuno pomočjo približali zapleteni in mračni zgodovinski resničnosti ter z dejstvi in pričevanji dokumentirani resnici, ki ne more in ne sme biti v službi ničesar in nikogar, razen v službi ene in edine zgodovinske Resnice in enega samega poglobljenega ter ponotranjenega iskrenega sočustvovanja s človeškim trpljenjem.
(Nič več ne bo,kot je bilo), težko je “primerjati” avtorja in knjigi. Na eni imamo monografijo z dokumenti,s statistično obdelanimi podatki res uglednega zgodovinarja in na drugi strani spomine avtorja / delavec OZNE,UDBE / .Prva knjiga je znanstvena publikacija iz pod peresa Možine ( zanimivo,izdana v samozaložbi in le v distribuciji v sozaložništvu-zakaj že ? in to v letu 2019 !?).Druga knjiga so spomini Roterja (Usodne prevare), ki mi povzročajo neugodje.Že prva in druga knjiga sta “zadrega”.Občutek imam avtorjeve stiske,slutim njegovo potrebo po “spovedi” in sicer tiste vrste,ki ga naj naredi brez “greha”.Drugi so bili grešniki,on je pa čist.”Zatoži” skoraj vse,pove veliko grehov,on pa je v vsem nedolžen. Tipično izpovedovanje komunista,levičarja.
Potrebuje mirno vest !
Kaže,da se ga loteva nemir in “glodanje” v vesti.To pa ni lahko in prijetno.Še posebno,ko ve za prodiranje resnice na dan. S svojimi knjigami želi zmanjšati lastno odgovornost in jo naprtit drugim. In tako vsaj malo zmanjšat bremena,ki mu jih lahko “naloži” zgodovina danes in še bolj v prihodnosti.
Ne,Roter ni ugleden avtor. Gotovo je osebno pristranski.Hoče se rešiti lastne “krivde” in “odgovornosti”.
Nekaj podobnega je počel Niko Kavčič in še kdo (jasno je na koga mislim!).
Tudi zaradi tega je Možina s svojo knjigo daleč pred knjigo Zdenka Roterja.
Leta 1941 so slovenski narod napadli Nacisti, Fasisti in Komunisti ob pomoči že prej novačenih domačih izdajalcev.
hja, pa bodo spet prepiri med tabelimi in tardečimi… Slovenija zbudi se, leto 1945 je že davno mimo… koga brigajo neki domosranci in neki komunajzarji??
Ne bo prepirov. Resnica govori potiho ampak vztrajno. In mi, ki želimo poslušati smo še kako zbujeni.
In vsakega, ki nekaj da na našo domovino, zanima, kaj se je v resnici dogajalo in kdo je delal za ideologijo in kdo za narod.
Razumem pa tudi, da je nekaterim vseeno. Mogoče ravno zaradi tega, ker je soočenje z resnico pretežko.
Slovencsm
Ker se ve na kateri strani si, me zanima, kaj so ta desni med leti 1941-45 naredili za narod??? Soočenje z resnico! Vedno ima dve plati! Zmaga in tudi ozemeljske pridobitve z njo, včasih zahteva tudi večjo ceno!!
Slovencsm, saj se ve. Krvoločne bedake smo imeli na obeh straneh, oboji s toliko zločini, brutalnostjo in miselnostjo-če jaz ne počim tebe boš ti mene… Pa dve idiotski ideologiji, kar je bilo pa itak največje sr**je…
Igor, kaj so desni naredili med vojno za svoj narod, sprašuješ.
Prdvsem niso pobijali lastnih neoboroženih ljudi ali jih kot talce izročali okupatorju.
Koga briga leto 1945, sprašujete – debela berta?
Dobro vsi vidimo, da to “močno” briga našo ZZB, ki nenehno opominja, da se tega ne sme pozabiti.
Na teh proslavah ZZB, so vidni vsi bivši komunisti s Kučanom na čelu. Tudi Šarec se je redno udeleževal teh PROSLAV. Le tako je Šarec lahko dobil dovolj REFERENC, da nam dane lahko vlada.
Od leta 1945, se PROSLAVLJA veliko laži, medtem, ko je bilo povedati resnico ZELO NEVARNO.
Zato smo lahko zadovoljni, da so med Slovenci tudi taki, ki rečejo: “Sem dolgo upal in se bal, slovo, sem upu strahu dal”, tako kot pred časom Prešeren.
Tudi Možina hoče povezovati SLOVENCE.
In s pomočjo resnice, ne bo več HRABRE ZZB in osovraženih (ki že dolga leta spijo v breznih ali pa v tujini) DOMOBRANCEV.
Čas je, da smo vsi SLOVENCI enaki in BREZ tistih PRIVILIGIRANIH. Naj se uresniči parola: “Vsi enaki, vsi enakopravni” !
bluziš, kraševka, bluziš.. dolgočasna si s temi enoličnimi in stalno vrtečimi se odgovori…
A niso domosranci Igorjeva inovacija?
Kremenček
A želiš povedati, da ne znaš brati, kdo je avtor tega komentarja? Hudo je, ko se ti Udba zažere v dementne kosti!
debela_berta,mislim,da ti ni pomoči. Kdaj boš razumel dejstvo : bele garde v Sloveniji ni bilo !
Pod drugo poglej,kako je nastajala bela garda v Rusiji/SZ. In ali imajo v Rusiji / SZ boljševiki ter menjševiki “isti” temelj.
Bela garda v Sloveniji sploh ni bila možna.Drugo pa je jugoslovanska regularna vojska v “otadžbini” !
Najprej razčisti pojme,razen,če veš za kaj gre,pa si izbral pot “draženja” in “zezanja”.
Iz znanih razlogov dvomim v tvoje sposobnosti za kaj takšnega!
In kaj bi rad s tem dosegel? Toka zgodovine ne moreš obrniti nazaj! Desne moti samo “partizanska resnica”, o “svoji resnici” pa so tiho! Poraženec ostane poraženec, pa če še toliko “resnic” zvleče na plan!
Tudi jaz sem se razjezil nad uredništvom, zakaj odpira zamolčane teme in odkriva prepovedano resnico ter s tem jezi tebe, debelo berto in še koga, ki se bo oglasil v tvojem imenu.
Prav imaš, ko praviš, da poraženec ostane poraženec, četudi je to slovenski narod, ki ste mu pobili kakih 80.000 rojakov, in poraženke ostanejo sosednje prijateljske dežele, ki ste jim na slovenskem pobili najmanj 200.000 pripadnikov.
Poraženo pa ostane tudi židovsko ljudstvo, ker ste pobili še tiste Žide, ki jih je spregledal Hitler. S tem ste se neizbrisno priključili tudi koaliciji holokavsta.
Slava vam!
kremeniti
S slovenskimi žrtvami krepko pretiravaš, za ustaše, četnike in ostalo južnjaško golazen mi je pa malo mar!
Če pretiravam, pa ti povej, koliko žrtev med Slovenci je terjala komunistična svoboda!
kremeniti spet pretirava s številkami za slovensko stran. in ponovno (kak krvolok in bolnik moraš biti da to počneš) objukuje ustaške zločince, hitlerjeve lakaje…
Najdeš pa, Igor, kretenski nick, da ponavlja za teboj.
Brez Nemcev ne bi bilo niti partizanov, ker rdeči ne bi na svojo stran dobili kmečkih sinov, hčera in obrtnikov. Toda za prihodnost napovedujem, da bodo zaradi Nemcev, ki so povabili Arabce v Evropo in Francozov, ki so uničili Libijo v Evropi nastali desni partizani, ki jo bodo osvobodili.
Toda nastanek partizanov je logičen odziv na tujo okupacijo. Zelo normalna reakcija, ki se bo ponovno naredila.
In ponovno bo tip, ki jo bo vodil napol Hrvat, Hrvatov sin. Le, da bo tokrat mama seksi flamenko Španka in ne grda Slovenka, kot je bila pri Titu.
Lucija strinjam se z vami, da brez Nemcev, ne bi bilo partizanov.
Vsi poznavalci zgodovine vedo, da sta 2.s. vojno ZAČELA skupa HITLER in STALIN. Ko je bil napad na Jugoslavijo 6.4.1941 sta še bila zaveznika.
Oba sta imela v načrtu ZASEDBO drugih držav. Razšla sta se le, ker sta oba imela prevelik pohlep, in bi hotela iz “rok” jemati drugemu.
Kraševka, ne samo to, revolucionarji, ki so ustvarili partizane, so do napada Nemčije na Sovjetsko zvezo učili, da spada Hitler med največje marksiste in da je velik ter zaslužen oznanjevalec Marksovega evangelija.
seveda bi bili partizani… a misliš, da bi ljudstvo samo gledalo, kako bi nemčija z vlaki na tisoče slovencev vozila v uničevalna taborišča?? mogoče tudi tvoje prednike? a na to nikoli ne pomisliš?!
Lucija, ni tako preprosto ! Nemci so bili v Sloveniji že več mesecev,pa ni bilo ne duha ne sluha o “partizanih”.Bili pa so TIGRovci,JVuO in še drugi.Komunisti pa so sodelovali z Nemci (nacisti),Italijani (fašisti).
Izseljevanje se je začelo že v aprilu 1941 (!) in doseglo vrh v pozni jeseni 1941. Kje so bili tisti čas “partizani-komunisti” ?
In kje so se zadrževali “partizani komunisti” in kje so regrutirali kmečke sinove v svoje enote (poglej vlogo Kocbeka in krščanskih socialistov!) ? Na Štajerskem do leta 1943 sploh ni bilo večje partizanske enote ! Še več,poiskušaj odkriti,kdo je izdal Pohorski bataljon ( ne pravljico!) !
Marsikje so partizanske enote nastajale z mobilizacijo in terorjem komunistov. Zakaj je bilo toliko dezerterjev in potem zločinov/ubijanja in na koncu nova “mobilizacija” ?
Igor,vidiš,ne gre za “partizansko resnico”,gre za komunistično resnico in pravljice ! To je problem ! Slej-ko-prej bo ta resnica v celoti ugledala luč sveta.Bojte se levičarji,ko udari na plan RESNICA!
Prihaja ! Najboljša napoved te resnice je knjiga Slovenski razkol !
Že vidim, levičarji “hlače se vam že tresejo” !
Igor,bodi malo pameten, umiri svoje “hormone”,misli s svojo zgornjo glavo: divje ubijanje, krutosti nad ljudmi se ne počne nad nemočnim sovražnikom.Ve se kako se v civiliziranih družbah kaznuje in izvaja kazni.
Tvoja razmišljanja so zlo,ki vedno rodi zlo ! Kako ti jaz ali kdo drug verjame,če ne spoštuješ niti lastnih pravil in moralnih norm !
Iz tvojih besed in stavkov zmorem le razumeti tvoje necivilizirano razumevanje prava,kaznovanja in obnašanja.Ti nisi za normalno družbo!
Nihče ne obrača toka zgodovine ! Če ti tako razumeš dogajanje,potem si bolj “prsmojen”,kot sem mislil! Ti nočeš in ne dovoljuješ (enako komunisti),da bi razumeli tok zgodovine takšen kot je bil! To je problem!
Zaradi mene ti še kar naprej beri pravljice tipa “Slavko in Mirko”,dovoli pa drugim,da spoznavajo in razumejo vsebino tipa “slovenski razkol” !
Mimogrede,Slovenec kremenit ima prav ! Vse je res!
O knjigi ne morem soditi, ker je še nisem prebral. Prebralo jo je manj kot 5 ljudi. Knjigo sem danes naročil, dobil jo bom prihodnji teden. Komaj čakam, ker sem o tej tematiki prebral že ogromno knjig.
Ne more o knjigi soditi tisti, ki ni prebral vsaj nekaj knjig o zgodovini komunizma, zlasti zgodovino Sovjetske zveze in potem ustreznih knjig vseh komunističnih držav v Evropi pa tudi po svetu. Le s takim predznanjem dobiš pravo sliko bestialnega komunističnega sistema. In znaš tudi dobro ločiti, kaj je komunistična propaganda in kaj je resnica. Bili so neverjetni mojstri propagande in pošastni mojstri organiziranja. Zato so pri nas tudi zmagali. Pa ne nad okupatorji, marveč nad narodom – z revolucijo.
Gospod Možina, hvala lepa. Na RTV pa ne pozabite na igrano serijo o VOS-u, ki je zaradi drugačnih časov najbrž v bunkerju in čaka na ponovno predvajanje. Da se bo videlo, kako so včasih malikovali zločin.
Nejo, dobro ste povedali.
nejo
Kako pa CIA po vsem svetu malikuje svoje zločine???? In to nad nedolžnim prebivalstvom!!
S slovenskimi žrtvami krepko pretiravaš, za ustaše, četnike in ostalo južnjaško golazen mi je pa malo mar!
Kako veš, da pravi niso ušli, ujeli pa so zgolj skupino kuharjev, šoferjev, čistilcev in buršev?
Tudi jaz mislim, da so ujeli samo tiste z dna piramide. Večinoma nedolžne in nevedne bučmane. Velike ustaške ribe so nekatere že prej prestopile, še več jih je pa že zdavnaj ušlo na drugi kontinent.
Tam so si pa ustvarili haciendo in vilo z razgledom.
Res je.
Mar hočeš reči, da VOS ni pobijal nedolžnih ljudi?
Žal, vojna je vojna! A za okupatorje so bili že od prvega dne vsi Slovenci krivi??? A danes v nobeni vojni ni nedolžnih žrtev?
Igor, ne krivi vojne.
Vojna je le toliko kriva, da je omogočila komunistom oboroženo boljševistično revolucija.
Večina pobitih Slovencev med civilisti ni bila žrtev vojne, ampak krvave revolucije.
Igor,pa nehaj pisati toliko vprašajev,pa klicajev,pa..Bog te nima rad! Tako se ne da razpravljat !
Praviš: žal,vojna je vojna ! ,to ne more biti opravičilo za zločin; je pa opravičlo za obrambo. Res obrambo in za ubijanje!
Strinjam se s Slovencem kremenitim : vojna- napad na SZ je omogočila revolucijo na območju Slovenije (Jugoslavije/in še tisti čas,zaradi državnega udara v Jugi!;komunisti so želeli napad na Jugoslavijo/beri dokumente!) .
Tudi razlog za poboj večine Slovencev je točen :krvava ravolucija!
Igor, razumem tvoje pisanje. Pač moraš, ker si vezan s pogodbo. Kam pa pridemo, če ne bo kdo nagajal!
nejo
Je tudi tebe je izobrazila Udba, da kot kremeniti podtikaš neka dejstva!
Če se še tako trudi, udba ne more ali noče zapustiti Igorja.
Bila jim je ukradena na krut način tovariš Igor , do prave pomladi slovenskega naroda še ni prišlo in kakor kaže se to nikoli ne bo ,
vse bolj bledi slika o svobodi , TISTI PRAVI , ki so izkoristili nacistično morijo in se okitili z medaljami za svoje početje , ki marsikje ponekod še kar traja ! Sicer pa pogoji , kako
postati “pošten borec – partizan ” , priča tekst dolomitske izjave , ki diktira kdo se lahko upre nacistom in fašistom , pošten slovenski človek , ki ni nasedal partijskim lažem zagotovo ne !
Močno me je presenetila gesta voditeljice nedeljske oddaje Vikend
paket , ko je padla v objem junaka imenovanega “Franta” , celo knjigo o storjenih
“junaških dejanjih” je dobila v spomin na “ganjljivo srečanje” s herojem !
To je normalno. Isto se bo dogajalo po tistem, kar sem prej napovedala samo, da bodo levi in desni zamenjani. Prej so bili Nemci, zdaj so Arabci in Afričani.
Iskrene čestitke g. Možina za to božično darilo. Komaj čakam, da jo preberem.
Želim vam uspešno delo še naprej.
Vse kar se lotite je neprecenljive vrednosti za nas in bodoče rodove.
Res je.
Na Štajerskem ni bilo nobene izdajalske sodrge belogardistov.
8. aprila 1941 je nacistična nemška vojska zasedla Maribor. Z veliko naglico in krutostjo je kar najhitreje hotela spremeniti podobo Maribora in vse slovenske Štajerske. Slovence so izgnali v Srbijo, na Hrvaško in Nemčijo. Več kot 5.000 Mariborčanov je moralo tako čez noč zapustiti domove, tiste ki so ostali, pa so nasilno ponemčili. Teorija Možine da so partizani zaradi nasilja povzročili belogardizem je popoln nesmisel. Skojevci so v Mariboru 29. Aprila sežgali dva nemška avtomobila in to je bil prvi upor proti okupatorju na slovenskem ozemlju.
V Mariboru se moji predniki niso ukvarjali s socialistično revolucijo ampak z bojem proti nemškemu okupatorju, izgnanstvom v Srbijo, streljanjem talcev v mestu, umiranjem v Jasenovcu in v nacističnih taboriščih, nasilno regrutacijo v nemško vojsko in umiranjem na vzhodni fronti. Mariborski škof ni sodeloval z okupatorjem in je nastopal proti okupatorju. Zato nehajte trobezljati o komunizmu in državljanski vojski.
Pri nas na Primorskem bele drhali tudi ni bilo (in narodnozabavne glasbe, dve reči za kateri sem najbolj hvaležen, da se v mojih krajih nista razpasli). Res pa je, da je situacija Primorske specifična, italijanska nadvlada pa te fore… In ljudje niso študirali na noben komunizem ampak so se odločno zoperstavili italijansko-nemški bandi. Res, bogu sem hvaležen, da razen parih bednih belogardističnih postojank, še več izdajalcev ni bilo… Bi vprašal kremenitega, kaj so ljubljanski kiklarji naredili za trpeče Primorce, in to še davno pred pričetkom aprilske vojne?? Nič! Baraba Rožmanova je šele klečeplazil pred italijani in vatikanskimi lakaji…
debela_berta,če ni bilo bele “drhali”,je pa bila “rdeča” ! “Rdeča” je bila huda.Preganjala je prav tiste,ki so tisti čas že skoraj edini podpirali Slovence to so bili duhovniki,”čedermaci” !
Prav komunisti (skupaj z italijanskimi ) so preganjali slovenske duhovnike in druge domoljube že pred drugo svetovno vojno,med njo in po vojni. Mučili in ubijali so jih !
In ti,”kanalja”, se boš šopiril in lagal o domoljubih in duhovnikih. Prav Primorce so komunisti najbolj nalagali in izkoriščali.
Na zadnje pa smo,prav, po zaslugi komunistov izgubili več kot polovico Primorske in večji del Istre.
“Figo” se ti smilijo Primorci,enako kot komunistom.
O škofu Rožmanu pa bodi raje tiho.Prav Rožman je rešil,kar nekaj komunistov (Kidriča in druge..). Recimo,reševal je tudi izjemno pomembnega komunista,a so ga “potunkali” njegovi.
Čas bo pokazal pravo resnico in kaj se je v resnici zgodilo.Dejstvo je,da je bil Tone Tomšič moteč za določene komuniste. Vse kaže,da je bil proti “komunističnemu terorju”.Ubijanju civilov-ljudi,ki bi bili lahko nevarni revoluciji.
“Umazano” delo so tako opravili fašisti.
Škof Rožman ni nikoli klečeplazil pred fašisti in nacisti,to si si izmislil . Na voljo so vsi dokumenti,seveda brez komunistični grdobij in pravljic !
Blackey,zakaj si “polovičar” ? Zakaj ne poveš vse ? Ko že omenjaš “to” akcijo,povej kdo jo je izvajal ? In zakaj so komunisti “popenili” zaradi te akcije ? In kaj se je zgodilo julija 1941 prav v zvezi s fanti,ki so izvedli akcijo uničenja dveh nemških avtomobilov ? Kdo je izdal Bojana Ilicha ? Gestapo ga je čakal v stanovanju Čepičeve,7.8.1941. Gestapovci so tisti dan ujeli v glavnem same mlade,ki so bili “vmešani” v omenjeno akcijo. Res čudno!
Kot v posmeh,ker je bil ena prvih žrtev nacistov v Mariboru,so ga komunisti poimenovali v narodnega heroja.
Tudi o škofu Tomažiču pišeš površno.Sploh ne poveš,da so Nemci-nacisti,ko so prišli v aprilu v Maribor prvo “pospravili” duhovnike v zapor,mnoge pregnali na Hrvaško. Tomažiču je ostalo par starih duhovnikov.Cela Štajerska je bila “prazna”. Po drugi strani,pa so Tomažiča izolirali v hišnem zaporu.
Ne samo,da si polovičar,uporabil si tudi laž,duhovnike niso pregnali v Srbijo,ampak večino na Hrvaško (več kot 550 duhovnikov),kjer jih je reševala Hrvaška Cerkev ( Zagrebška nadškofija).
Na koncu,če kdo “trobezlja”,potem ti “trobezljaš” ! Obstaja kopica podatkov in dokumentov,o katerih se ti niti ne sanja!
Mariborski škof Ivan Jožef Tomažič je odločno protestiral proti okupatorju, velik del slovenske duhovščine pa so Nemci transportirali v Srbijo, nekateri pa so bili pobiti v Jasenovcu in če kdorkoli to zagovarja v imenu boja proti komunizmu je za nas Štajerce navaden izdajalec slovenskega naroda.
Blackey
Tako je! Štajerci bomo vedno ponosno stali za svojo upornostjo, ne pa kvazi domoljubi iz Ljubljanske pokrajine(vaške straže, domobranci)!
Slovenec kremenit 13. decembra 2019 ob 20:05 At 20:05
Igor, kaj so desni naredili med vojno za svoj narod, sprašuješ.
Prdvsem niso pobijali lastnih neoboroženih ljudi ali jih kot talce izročali okupatorju.
Pa še koliko so jih izročili okupatorju! Pa Američani tudi dobro vedo, kdo je sestreljene pilote izročal okupatorju, kdo pa jih je odpeljal nazaj v svobodo!!!
Igor,o tem kdo je koga ovajal in izročal fašistom in nacistom,pa le bodi malo previden.Niso komunisti tako nedolžni.Ne samo,da so ovajali,tudi izročali,tudi dogovarjali so se. Res pa je,da so bili zviti,zahrbtni,pravi revolucionarji.
Daj potrudi se,poiskušaj odkriti,kdo je v resnici izdal Bojana Ilicha,pa Pohorski bataljon, Toneta Tomšiča,pobijal duhovnike,ki niso bili izgnani iz Štajerske.
Seveda,tega ne boš naredil,ker bi tako “pljunil v lastno skledo”.
Veš,ne le druga svetovna vojna, okupatorji,ampak tudi rdeča revolucija je bila groza. Predvsem in največ groze so doživeli civilisti. Piko na i pa so komunisti storili s povojnimi poboji,ko so postrelili in “poklali” prav slovensko izobraženstvo. Pobili so večino ljudi,ki bi jim bili lahko nevarni v miru oz. bi jih ovirali pri izvedbi druge faze socialistične revolucije.
To pa sem tudi sam doživel na Štajerskem. Šele danes se zavedam večine posledic. Res so nas komunisti “pohabili” v duševnem,duhovnem,političnem,kulturnem,družbenem smislu.
Da ne pozabim, komunisti so tudi streljaki na ameriška letala. Bilo je kar nekaj žrtev,laganja,izmišljanja in še česa.
Kremeniti
Moji komentarji nikomur nič ne podtikajo! Tvoja podtikanja pa so takšna, kot so bilo v času Udbe(podtaknjeni dokazi)! Operiraj z dejstvi, ki jih o neki osebi imaš, ne pa z lažmi! Mimogrede, še do danes nisi objavil “mojih komentarjev” iz nekega portala! Le česa se bojiš????
Igor, prav v današnjih komentarjih sem sam prepričal o tvojih podtikanjih,neresnicah in še čem. Nisi nedolžen in čist! Hrbet se ti zelo “upogiba”,velika “bremena” nosiš.
O UDBI pa nikar,razen,če želiš kaj odkriti . Vsak od nas Slovencev je kaj hitro blizu.
Vsak tretji in več je bil “zraven” v raznih oblikah. Ti nisi daleč ! Po mojem mnenju si zelo “vroč” !
Pa poglejmo še osamosvojitev. Kdo je ustavil tankovske enote JLA, kaj je bilo z Gornjo Radgono. Ključno vlogo so spet odigrali štajerski teritorialci in policisti in koroški. Kje se je za čel upor . V Pekrah. Kdo je bil prva civilna žrtev. Mariborčan.
Ponosna Štajerska. Da ne govorimo o Maistru. Kdo je blokiral, da se dolgo ni postavil spomenik Maistru. Komunisti v Ljubljani. Nihče ne omenja Janeza Švajncera Mlajšega, ki je v 70. Letih začel zbirati s pomočjo dijakov 1. Gimnazije podpise, da se Maistru postavi spomenik.
No,Blackey,preveč si se zagnal ! In kje si bil ti v vsem tem ? Govoriš o prvi žrtvi jugoslovanskega okupatorja,pa ne veš niti osnovnih podatkov. Si bil zraven ? Dvomim !
Govoriš o “Pekrah”,pa očitno veš zelo malo. Potem skočiš na Maistra pa “zabluziš”!
Vsa čast Janezu Švajncerju,pozabljaš pa,da nobena partizanska enota ni nosila Maistrovo ime priimek !
Res,komunisti ga niso marali,tudi mnogi mariborski (!). In še koga,da ti ne pišem imena!!
Blackey,vnemo imaš,vedenja in znanja pa ne! V OŠ bi imel zgodovino nezadostno,v socializmu pa gotovo pet,če ne bi ti dali komunisti celo šest!
Se popravljam . Josef Šimčik Iz Miklavža, zaveden Štajerc, ki ga je povozilo oklepno vozilo, ko ga je skušal blokirati s svojim telesom pred vojašnico.
Na Primorskem so Angleške padalce , ki so bili slovenskega rodu in so se prišli boriti proti Nemcem komunisti postrelili. Le zakaj? Ima kdo odgovor.
Kugy, jaz mislim tako:
Angleške padalce – SLOVENCE, ki so jih izurili ANGLEŽI, da bi se na naših tleh borili proti Nemcem, so res komunisti pobili.
To pokaže, da za komuniste ni bilo na PRVEM mestu premagati Nemce, ampak skupaj z Rusijo vzpostaviti KOMUNISTIČNO DIKTATURO. Te diktatute pa večina partizanov ni želela.
Zato pa je potrebno LOČITI NOB od REVOLUCIJE.
NOB so tvorili partizani.
REVOLUCIJO – pa samo komunisti.
Odgovor primorke Kraševke je razumljiv, me pa bolj zanima kako to razumeta Igor in Blacky z drugega konca Slovenije.
kugy
Razumeva, da je bila vojna in da se v njej lahko zgodijo tudi tragične zmote! Ena takih tragičnih zmot se je zgodila tudi na Pohorju januarja 1944 zaradi “raztrgancev”(vrinjenih gestapovskih agentov)!
Saj ravno to sem napisal. Na Štajerskem je šlo za preživetje, Šarh in sinovi, ki so padli in Pohorski bataljon se niso borili za komunizem. Režim po vojni pa je druga stvar. Strinjam se s Kraševko, da je NOB potrebno ločiti od revolucije.
Igor,”beden” si,vsega “pomilovanja” vreden.Pa kaj se greš,kakšna zmota le ! Saj veš,da je bila revolucija. Pa kaj so komunisti naredili “prekomorcem” ? A ti to sploh veš ?
Pojma nimaš oz. rekel boš “tragična zmota” ! Noro,leta 2019 si dovoliš zavajanje in opravičevanje dejanj,ki jih ni možno opravičiti. Posebno tudi zato,ker se DANES ne želi povedati prava RESNICA!
Blackey,prav zato je šlo, ker se Šarh in drugi niso hoteli boriti za komunizem,so bili izdani in so padli. Vsaka druga razlaga ni realna.Še posebej,ko so danes na voljo vsi podatki,kdo bil tisti čas pri njih.Kmalu po tistem,je Pohorski bataljon padel !
Nemci so gotovo vedeli kdo je bil pri njih,saj so Bataljon že dalj časa spremljali oz. so po napadu na Pohorski bataljon,sami komunisti govorili in pisali,da so Bataljon nacisti ipazovali. Če bi to bilo res,bi ti gotovo opazili “ta glavne” in bi jih želeli dobiti,razen,če.. In to bo zgodovina,prava zgodovina, razčistila!
Partizan-domoljub in partizan-komunist ne gre skupaj ! In prav nad temi partizani-domoljubi so se komunisti izživljali,če so in ko so izvedeli za njega!
Igor, primerjat Raztrgance s primorskimi doboljubi mi je čudno. Verjetno hočeš reči, da so komunisti videli te fante kot vrinjence s strani Angleških zaveznikov, ki bi lahko ogrozili njihovo vlogo v NOB.
No, ta razlagi bi bila razumljiva.