Dr. Janez Pogorelec in Jan Zobec o spremembi imenovanja sodnikov: Ima prav NSi ali SDS?
POSLUŠAJ ČLANEK
V tokratni oddaji Vroča tema je bilo govora o ustavnih spremembah, katerih predlog so poslanci NSi skupaj s Svobodo in SD vložili na področju postopkov imenovanja vlade. Omenjene poslanske skupine predlagajo, da bi ministre imenoval predsednik oziroma predsednica republike, in ne več državni zbor, kot je v veljavi zdaj. Nova Slovenija načelno podpira tudi predloge ustavnih sprememb, ki jih je koalicija vložila samostojno; denimo pri predlagani spremembi imenovanja sodnikov, ki bi pristojnost prenesla iz državnega zbora na predsednika republike, ki pa bi zgolj potrjeval izbiro sodnega sveta.
Poraja se tudi vprašanje, kaj narediti s sodnim svetom, ali bi bilo sestavo treba spremeniti, da bi se sodnikom vsaj delno odvzelo samoupravljanje. Nenazadnje, govora je bilo tudi o predlaganih spremembah ustavnega sodišča, ki bi mu del politike odvzel pristojnost odločanja v manj pomembnih zadevah, oziroma bi se morali ustavni sodniki o tem odločiti sami. Gosta sta bila član Nove Slovenije in zaposlen v Službi Vlade RS za zakonodajo, dr. Janez Pogorelec, ter vrhovni sodnik Jan Zobec.
Zadnje objave
Odkrili močno povezavo med zdravjem črevesa in možgani
14. 9. 2024 ob 19:15
Delo
14. 9. 2024 ob 15:25
Dr. Anton Olaj: »Varnost je ustavna kategorija, ki jo ima občan pravico zahtevati«
14. 9. 2024 ob 12:38
Do Kosijevega doma na Vogarju
14. 9. 2024 ob 9:00
Nomen est omen (Ime je znamenje, pomen)
14. 9. 2024 ob 6:00
Odmev tedna: "Izkušen politik ne bi nikdar blebetal takšnih zadev"
13. 9. 2024 ob 23:02
Slabo vreme odneslo prireditev Kravji bal v nedeljo v Ukancu pri Bohinjskem jezeru
13. 9. 2024 ob 19:08
Romska družina Strojan – spodletel družbeni eksperiment
13. 9. 2024 ob 17:10
Ekskluzivno za naročnike
Delo
14. 9. 2024 ob 15:25
Preberite: nova - 165. številka Domovine
11. 9. 2024 ob 6:10
Domovina 165: Vlada romsko problematiko zgolj opazuje
11. 9. 2024 ob 6:00
Prihajajoči dogodki
SEP
14
SEP
14
SEP
15
Odmev poletja, koncert Vokalne skupine Karina z gosti
18:00 - 20:00
SEP
15
Koncert iz sklopa "Večeri v atriju": PRIFARSKI MUZIKANTI
19:00 - 21:00
SEP
18
Delavnica izdelovanja terarijev
18:00 - 19:30
Video objave
Odmev tedna: "Izkušen politik ne bi nikdar blebetal takšnih zadev"
13. 9. 2024 ob 23:02
Odmev tedna: Krvavo obarvane roke Ane Kučan
6. 9. 2024 ob 22:51
Izbor urednika
Odmev tedna: Krvavo obarvane roke Ane Kučan
6. 9. 2024 ob 22:51
Vroča polemika po Magnificovem koncertu
5. 9. 2024 ob 16:20
V katerih letih se najbolj postaramo?
30. 8. 2024 ob 21:15
38 komentarjev
Marija68
Verjamem, da sistem kot ga želijo uveljaviti deluje v urejenih zahodnih demokracijah. Slovenija je še daleč od tega. Pogorelec pove, da bi bilo treba spremeniti tudi Sodni svet, da bi tako imenovanje sodnikov delovalo, a da tega vladajoči še niso predlagali. Se pravi, kot da bi dali pristanek obliki strehe na hiši, načrta za stene pa še videli nismo. Te poteze so pogubne za NSi. Ostalin totalitarne miselnosti je v sodnem sistemu toliko, da se sam ne more očistiti. Politika ga ne sme, ker takoj zazvonijo vsi alarmi, da se vmešava politika. Inštitucije v EU živijo v oblakih. Kdo nam sploh še lahko pomaga?
Johan
To to je tisto, kar hočem povedati. Da bi bilo res, da bi imelo težo in vsebino.
Točno to se vam dogaja - in hvala za pravšnji izraz, mil in prijazen, kajti sam bi bil morda pregrob in bi dajal videz neotesanosti (kot kakšen dr. Turk).
Torej, odkar spremljam ta portal ugotavljam, da imate desničarji "težave z dojemanjem realnosti."
MEFISTO
Odkar te spremljamugotavljam, da pametuješ na svoj tvojemu nivoju dosegljiv način, vendar nikoli do neprepoznavnosti.
korosec.france
NE MOREŠ VERJETI !
Pogorelec : " Vsaj polovico volilcev SvoboDE je volilcev NSI...!"
KDO JE NOR?
Mislil sem do današnjega dne, da je ta človek pač ubrisan, zdaj je jasno, da je nor, bolan torej.
NSI - SRAMOTA SLOVENSKE DEJANSKOSTI, A SE ZAVEDATE KAJ DELATE ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peterle - izbriši priodevnik "krščanska" iz naslova stranke ! Katastrofa!
Sonatine
Se strinjam z vami. Tudi meni je kar vzelo sapo. Če ni ubrisan, ima težave z dojemanjem realnosti.
MEFISTO
Kam bo pa ob naslednjih voplitvah odšla druga polovica volivcev Nove Slovenije? Nekaj mi govori, da k SDS! Kako bo Matej Tonin brez poslancev sestavljal naslednjo vlado?
baubau
saj ga tako več ne uporabljajo-zato so se preimenovali .
omega
Pogorelec je zli duh NSi, enako kot Novakova, oba sta aktivna uničevalca NSi, stranke ki je do pred par leti še bila - "krščanska ljudska stranka". Tonin sedaj še ni popoln nasprotnik, skupina mlajših ambicioznežev okoli njega pa potiska NSi v levo. Med vidnejšimi iz NSi je vreden polnega zaupanja samo Cigler-Kralj. Sicer so dosedanji člani in volilci v redu, le vodilni v NSI ponavljajo napake desne sredine, ki so se doslej vedno slabo končale za vsako stranko, ki je nekoč sodelovala s komunisti, danes pa z izrojenimi ljubljanskimi pouličnimi levičarji.
MEFISTO
Janeza Pogorelca (Nomen est omen) predstavljajo kot doktorja pravnih znanosti in nekakšnega vrhunskega ustavnega pravnika, potem se pa izkaže, da največkrat ne ve, kaj in o čem govori. Stranka, ki jo zastopa Janez Pogorelec, ne potrebuje sovražnikov.
Sonatine
https://spletnicasopis.eu/2023/04/07/dz-neverjetni-zapleti-zaradi-goljufanja-svobode-sd-in-levice-ki-se-bojijo-nadzora-sds/amp/
Sonatine
Pogorelc ni zmogel priznati, fa kučanu rihta pot za nepovratno in trajno očiščenje sodstva vseh ne-levih sodnikov. Na kar je jasno in gladno opozoril tudi nekdanji ustavni sodnik, cenjeni g. Zobec, ki mu je težko očitati kakršnokoli pristranskost, kar je vidno tudi iz tega intervjuja, kjer se ga je Luka Svetina v niansah yrudil povezovati s SDS. Kar je čista oslarija, gre za neodvisnega sodnika z veliko moralno, etično in pravno integriteto. Kot je jasno povedal g. Zobec: prakso, da parlament potrjuje sodnike, je izrecno potrdilo Evropsko sodišče za človekove pravice. Pogorelc ni zmogel enega samega argumenta. da bi tu ponudil kontraargumente, razen tega, da imajo tako v nemčiji. Fučka se meni, kako imajo v Nemčiji, če pa imamo MI problem 75 letnega političnega enoumja. In sedaj bi NSi še to zadnjo varovalko pred popolnim političnim enoumjem ukinila in sodnike podarila Kučanu v naročje. Ma koga tu v NSi farbajo? In kako nagnusno ter nekorektno se je Pogorelc med pogovorom zaganjal v Janšo in SDS, ki ga (ali predstavnika stranke) sploh ni bilo v studiu, da bi se lahko branil! Nizkotne rabote tega Pogorelca, ostudno nizkotne.
Tudi njegova razpredanja o odpravi interpelacije posameznega ministra , ker da je tako tudi v Nemčiji, ne prepričajo. Mi imamo izrazito koalicijske vlade, presednik vlade si ministrov ne izbira čisti po svoji volji. temveč mora sprejeti to, kar mu za ministre ponufijo, glede na pripadajoče kvote, potrjene na volitvah, ki se nato preslikajo v vlado posredno tudi preko sestave koalicije, ponufijo koalicijski partnerji. Šef vlade torej ne postavlja čisto svoje ekipe, ampak mora v pogojih koalicijskih vlad sprejemati neke kompromise s strani političnih strank, ki so partnerice v koaliciji. Kot takšne predlagajo ministre in veliko vprašanje je, kako daleč lahko gre šef vlade pri odklanjanju kandidatov, ki mu niso povšeči. Saj je tudi Janša moral sprejeti Erjavca, čeprav ga noben normalen človek frugače ne bi. Z interpelacijo slabega ministra lahko parlament vsaj deloma izdili rekonstrukcijo vlade, tako pa sploh ne bi imel vpliva. kajti koalicijske pogodbe zavezujejo, da vsa koalicija enotno podpira vlado in njene sestavne dele, od šefa vlade do ministrov. Če bi mi imeli enak volilni sistem, kot ga imsjo Nemci, bi to Pogorelčevo sprenevedanje še pilo vodo, ampak mi imamo drugačen sistem in poslefično se slovenske vlade sestavljajo povsem drugače, kot se nemške.
Pogorelec muti in zavaja. Zavaja in ne pove, da Kučanu v roke polaga vse, kar je v političnem smislu udbokomunistom sploh mogoče položiti v roke. NSI je izdala svojo volilno bazo. Ni res, da nergajo menda podporniki SDS. Dajmo si naliti čistega vina, nss katolike je NSI izigrala in zaj****a. Tako močno, da pisledicam ni videti konca,. To, da stranka volitev ne bo preživela, četudi ukinejo vse okraje. je jadno, kajti katolik ne more mimo pajdašenja NSi z EKSTREMNIMI SOVRAŽNIKI KATOLIKOV in tistimi, ki so nam obdavčili cerkve. Tu se komunajzer Pogorevc moti. Pa so poslefice za NSI še najmanj, kar skrbi. Skrbijo poslefice za VSO FRŽAVO. NSi DE FACTO POTISKA VSO DRŽAVO V ROKE KUČANISTOM. In to je tisto, kar je tragično. Usoda stranke me niti ne zanima. Zanima pa me, kako bomo katoliki lahko živeli v razmerah, ko bo vse prepuščeno potomcev klavcev, ki nam že sedaj grozijo in nas ustrahujejo. Že sedaj ZATIRAJO katolike. Zato je izdajstvo NSi tragično. Talci izdajstva te stranke smo vsi katoliki, ne glede na to, kako se politično razvrščamo desno ali levo. Vsi katoliki in vsi, ki ne mislimo enako, kot krvniki in njihovi vnuki. Talci izdajstva NSi so tudi vsi podjetniki. Si predstavljate sodstvo 100% v levih rokah? Z bajoneti v morje, pravi Kordiš, čigar program ta vlada izvaja. Če bodo imeli še vse sodnike, je nad njimi zgolj modro nebo. Teža izdajstva NSi zato ni nič manjša od Judeževega izdajstva Kristusa.
Naj se NSi neha zajebavat z mojo prihodnostjo in prihodnostjo naših otrok. Samo to. To, kar NSi počne, ni več zajebancija. Ni smešno. Zajebati nameravajo našo prihodnost. Kdo jim je dal mandat za to, s tistimi 7, 8 procenti? Jaz mislim, da ga nimajo.
Kraševka
Imate res. Desna stranka, kar so do nedavna Krščanski demokrati bili, v tem primeru, da glasuje za spremembo USTAVE, dejansko IZDA svoje volilce in še nbaš bodoči rod. Levica ravna s Kristjani zelo ZANIČEVALNO. Nova Slovenija NUJNO potrebuje NOVO VODSTVO, sicer bomo spet imeli le ENOPARTIJSKI SISTEM. Levica si lahko mane roke. Šetinčeva in Urška K. pa veselo uživata v Afriki in domov nam, za darilo, pripeljeta OPICO. A ni to dovolj žalostno? Vodstvo - NSI, zakaj boste IZALI svoje VOLIVCE? Veste kako so propadli Celjski Grofi? Ko so njih dediščino prevzeli Habsburžani, so dejali: "Danes CELJSKI GROFI in NIKOLI VEČ". Tako bo vzkliknila tudi Levica v Sloveniji, ko ji bo pomagala NSI poriniti vso OBLAST v Leve roke. In NSi tega, ne bo preživela! Torej, če bodo res glasovali za spremembo USTAVE, NSi-ja ne bo "nikoli več" v parlamentu.
Johan
Se opravičujem, ker sežem mimo teme. Modrosti je res težko oporekati, zlasti takrat kot desničar na portalu izlije vso veličino svoje kalimerovske drže. Jabolko je pač kislo in ne pretiravajte s kremženjem, saj veste kaj ste zaužili. Pa Zobec, ta pa ta, res nepristranski, poštenjak in dobričina in kot strokovnjak strokovno zavzet za pravo, "našo stvar". In še mimogrede o Kraševinem napovednem stavku s tradicionalnim strinjanjem. "Imeti res" je daleč od moje in naše materinščine. Sem in tja se mi ob branju njenih komentarjev dozdeva, da kraševka sicer lahko je od tam nekje, s Krasa, da pa morda le ne gre za avtohtono prebivalko...
MEFISTO
Ko sem v preteklosti kdaj rahlo očital Novi Sloveniji ki jo dobro pozam, in njeno prednico SKD tudi, njeno politično verižništvo, me je Kraševka je vselej okarala, da rušim slogo desnih strank in napadam sestrsko stranko. Pričakujem opravičilo Kraševka aali vsaj priznanje, da sem imel prav.
Sonatine
Johan, sploh ni vredno vam karkoli odgovarjati, prvič zato, ker ne premorete enega samega protiargumenta, zatorej z vašim ničem že eo ipso ni mogoče polemizirati, drugič pa zato, ker ste navaden bedak. Si niste sam kriv, krivdo pa nosite, ker kot popolni politični nekompetetnež volite. In tu je ta narodova nesreča. Do sedaj bi že lahko dojeli, da vas ignoriram. Ker niste, vam to pač jasno povem. Pa veliko zdravja vam želim, telesnega, pri intelektu ste pač, kje ste. Če želite, da vas bi kdorkoli kolikor tolikor resno obravnaval, pa nastopajte z argumenti. Je pa težko, če jih človek: 1. nima, in 2. intelektualno sploh ni sposoben argumentiranja. Pa lep dan!
Markoff
Eksperiment z oddajo glasu NSi na zadnjih parlamentarnih volitvah se je vsaj zame nepreklicno končal. Če še desno-sredinski postanejo levi, potem se človek vpraša, koga naj sploh še voli.
Kraševka
Veliko nas enako razmišlja.
baubau
Ste se pač zmotili-zdaj se je treba iz zmote izmotati.
MEFISTO
Mateja Tonina sem najmanj dvakrat bral ali slišal govoriti, da bo naslednjo vlado sestavljala Nova Slovenija.
Morda pa v tem grmu tiči zajec. Samozavestna in močna mandatarska stranka je seveda poklicana h koritu za velike stvari. In spremembe ustave, ki se jih povsod, kjer kaj dajo nase, lotevajo s tresočo roko, je prilika, da dokaže moč svojih političnih ter strokovnih .potencialov. Zrelo je Nova Slovenija tudi ugotovila, da je njeno mesto med levičarji, kjer bodo prišli njene novo komponirane ideje najbolj do izraza in veljave.
Z delavci, kmeti in upokojenci ter z usodo naroda in slovenstva pa naj se ukvarja zapečkarska SDS.
mihec
Najhuje je, ko postanejo bolne ambicije državnega uradnika programska politika ene stranke, ki tako ali tako visi na robu vstopa. (mali človek pogorelec)
Od tiste velike SKD je ostal trop izgubljencev, ki vsak skače iz kakšne luknje na svoj način - brezuspešno.
Stranka je dejansko nebodigatreba v slovenski politiki, ker razen trdega jedra (Pogorelec& ....) enospolnikov ne predstavlja resno alternativo.
Tudi kolobarjenje in onegavljenje g. Horvata ne pomaga kaj dosti, saj gre za tipično obnašanje Prekmurca.
To kar pa sedaj želijo, da se praktično predajo, tako kot Kocbek za eno ukradeno vilo v Rožni dolini, vso oblast in da levica izbira sodnike, pa naj si zapomnijo kdaj in kdo je to počel.
Preživel bo samo tisti, ki so ne bo spozabil ob temeljnem vprašanju, zakaj sta dve sorti ljudi v normalnem svetu sploh potrebni.
Zapomni pa se naj morostarska politična filozofija: Prišel bo čas in dan, ko blefiranja o slovenski kulturi na osnovi jezika ne boste mogli več prodajati kot edino resnico, in takrat bo pristopil človek iz slovenskega podeželja, ki bo vzel veliko metlo in pometel.
Teodor
Vsakršno prenašanje pristojnosti iz parlamenta na druge organe krepi nedemokratične sile.
APMMB2
Pooblasti sodni svet, da izbira nove sodnike je običajna procesdura v demokratičnih državah. Slovenija še ni demokratična država, saj sodstvo še ni doživelo potrebne tranzicijske preobrazbe. Preds se uveljavi ustavno določilo da sodnis vet sam odloča o izbiri sodnikov, je poz+trebno narediti sledeče. Vsi aktivni sdniki morajo odstopiti i morajo biti ponovno izvoljeni. Prijaviti se morajo v ponovno izvolitev ter v svojih CV opisati, kaj so v dosedani praksi naredili. V izvolitev pa jih predlaga 15 upokojenih ustanih sodnikov, ki se izberejo sami.
S tem bomo dobili sodni korpus,ki bo ustrezal demokratičnim načelom.
Takšen sodni korpus bo lahko izvolilsodni svet, ki bo nato volilnove sodnike.
Nekja sodnikov bo v takšnem postoplu izpadlo in novi sodni svet bo tako že lahkoizpopolnil sodni korpus.
Kraševka
ZELO DOBER PREDLOG.
romanos1
Koalicija za ustavne spremembe ni problem,ker se potrebuje za spremembe dvotretjinska večina.Ker ima koalicija večino in bi s pomočjo NSi,dosegli 2/3,hočejo to izkoristiti.
Kraševka
To pa mislim, da je za desnico "samomor". Tako nekako razmišlja tudi spoštovani sodnik Zobec. Če bi bil predsednik stranke NSi gospod Peterle, ali pa Vrtovec, mislim, da bi stranka ostajala zvesta svojim volivcem?
Neva
Trenutno gre NSI po poti DESUS.....
Kraševka
Logično, da Pogorelec, kot član vladne službe - skrbi za svoje delovno mesto.
Toda POSLANCI NSi, so s to potezo - sami sebe ustrelili v "koleno".
Naj razume, kdor lahko?
S tem, ko se NSi, s takimi predlogi - približuje Levičarjem, bo izgubila volivce.
Novakova bo šla v penzijo.
Kam pa se bodo podali mladi poslanci NSi - po naslednjih volitvah?
Andrej Muren
Mogoče jim bo kot pripadnikom žlahtne konzervativne stranke dal nove službe Kučan. Nerodno je le naslednje: za zmago desnega pola bi se morale v parlament uvrstiti vsaj tri neleve stranke. Sedaj sta notri dve, na naslednjih volitvah pa bo samo še ena. In četudi bo dobila 40% glasov, to ne bo dovolj za prevzem vlade. Do sem so nas spravili neumneži v NSi (in prej v SLS).
baubau
žal
korosec.france
Pogorelec je passe. Naj se zaletava kamorkoli kakorkoli.
NSI vstopa na vlak, ki zanje sploh ni ustavil in drvi v nepovrat...
Očitno gre za Agendo nekega podmuklega iskanja stičišč, ki se mora izpeljati, ker je bil tak dogovor na vrhovih Kučanovega gulaga...v zameno za medsebojne slinaste dobrobiti...
--------------------------------------------------------------------------------
NSI se pajdašijo se na veliki Ustavni vsebini z svobodno liberalnimi revolucionarji polnih riti in vampov ter polnih popotnih bisag tujega denarja v situaciji , ko taisti v državi generirajo totalni kaos in rušijo vsa približno ravnotežna prema sorazmerja ustvarjena v zadnjih letih razvoja Moje dežele pod Grintavci...
baubau
drži
Stajerska2021
Interpelacija zoper posameznega ministra, po novem, ne bi bila sprejemljiva.
Zakaj interpelirati celotno vlado, če je samo en minister problematičen. To ni sprejemljivo.
Peter Klepec
Interpelacija je smiselna edino, ce imas vecino v parlamentu. Ce nimas, je brez veze nabijanje. Navadno ministre « raztrgajo » mediji in sami odstopijo ali jih odpusti PV. Tako se to dela.
Andrej Muren
Levi PV nikoli ne odpusti slabega ministra, dokler je ta dovolj na partijski liniji.
Gregor
<b>V tem konteskstu NSI sprejema zakon proti njihovi lastni interpelaciji npr Večkove. </b> Prav proti njihovim stališčem v konfliktu s SDS o tem koga naj bi se interpeliralo. Ali so lagali takrat ali pač sedaj. Dejansko to kaže njihovo neiskrenost in prodanost globoki državi. Glede sodnikov in realno globoko levoindoktriniranega sodstva. Pa s takimi potezami uničujejo potencial neodvisnih ali bolj desnega sodstva.<b> V idealnem svetu bi sicer bilo vseeno, ker v idealnem svetu so vsi pošteni in nazorsko neopredeljeni.... in v pravljici tudi. NSI dela tudi v tem delu veliko uslugo globoki državi. </b>IMHO K sreči je to žebelj v krsto (zaton) NSIja. Število volilk bo upadlo in postali bodo marginalna stranka na robu praga.
P. Kos
Ko človek ne ve kaj piše. Če imaš večino v parlamentu, vladaš. In menda svojih ministrov ne interpeliraš, kajne? Ali pač? Ko je svoboda, je vse mogoče... Interpelacija je pomembna, da se javnost obvesti ter seznani z vsemi nepravilnostmi dotičnega. Sicer pa ja, naši MS mediji pa res trgajo - gate!
Kraševka
Se pridružujem Vašemu mnenju.
Neva
Strinjam se, da je to zelo pomembna demokratična varovalka, ki lahko razkrije javnosti veliko več o delovanju posameznega ministrstva posredno pa tudi vlade. Če do takih javnih razgrinjanj v problematičnih zadevah ne pride, imamo v medijsko monopolni družbi velik problem - ker se javnost potem kar naenkrat strinja s propadnajem demokracije, ne da bi se tega zavedala...situacija je takoj podobna zadnjim voltivam, kjer je prišlo do masvonega natega Slovencev.!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.