DNS predlaga, da davkoplačevalci vsako leto prispevajo 15 milijonov evrov za slovenske medije

Vir: Pixabay
POSLUŠAJ ČLANEK

3. maj je dan svobode medijev. Društvo novinarjev Slovenije predlaga, da bi vlada vsako leto namenila slovenskim medijem, katerih večina je v rokah tajkuna Martina Odlazka, kar 15 milijonov evrov, ki bi ga prispevali davkoplačevalci.

Društvo novinarjev Slovenije (DNS), ki od izvolitve vladne koalicije Svobode, SD in Levice tvorno sodeluje z vlado ob svetovnem dnevu medijev, ugotavlja, da vlada Roberta Goloba »postavlja svobodo medijev med javno izrečene obljube«, kar vidijo kot dobro.

Pohvale vladi za politiko na področju svobode medijev so zgovorne. Z molkom so sprejeli odločitev vlade, da je odstavila Petra Jančiča, urednika enega največjih spletnih informativnih medijev Siol.net, in postavila svojega človeka, v medijskem svetu popolnoma neznanega Mihaela Šuštaršiča iz državne agencije STA. 

Podpirajo nov zakon o RTV, s katerim je vlada s pomočjo predstavnikov levih nevladnih organizacij izvedla prevzem javne RTV. Z njim so nezakonito odpustili najvišje vodstvo, odstavili številne politično neprimerne urednike in novinarje, vodstvo RTV pa je del zaposlenih celo postavilo na čakanje in jim prepovedalo vstop v službo. Grozi jim izguba delovnega mesta, vodstvo pa jim je pred dnevi posmehljivo poslalo čestitko za 1. maj: praznik dela. DNS in Aktiv TV Slovenija vladne ukrepe za čiščenje RTV podpirajo, Helena Milinković kot vodja sindikata novinarjev pa za komentar političnih čistk na RTV ni našla časa.

DNS pozitivno ocenjuje in podpira »depolitizacijo RTV« in očitno pozitivno ocenjuje odločitve Golobove vlade, ki je ustanovila posebno preiskovalno komisijo za nadzor nekaterih opozicijskih medijev, kot so Nova24TV, Nova hiša, Nova obzorja založništvo, Demokracija ter nekatere z njimi povezane portale. Mojca Pašek Šetinc, nekdanja funkcionarka Svobode in prva predsednica komisije, je kasneje priznala, da je bila komisija ustanovljena za političen pritisk na opozicijske medije, kljub temu njena izjava ni vzbudila kritik največjih medijev in DNS.

Nadzor nekaterih opozicijskih medijev

Vladni politiki, DNS in predavatelji novinarske Fakultete za družbene vede, kot je kontroverzni Marko Milosavljević, so pogosto očitali opozicijskim medijem, da niso »pravi mediji« in da v njih ne delajo »pravi novinarji«. Nekateri so se odkrito zavzemali za prepoved omenjenih medijev. Trdili so, da navedeni mediji delujejo kot vzporedni računi stranke SDS. Janez Janša, predsednik SDS, je obtožbe zavrnil. Vladne koalicije, DNS in drugih kritikov ni motila Mladina, ki zagovarja ideje stranke Levica, pa Delo, Dnevnik in Večer, ki so naklonjeni Svobodi ali SD. 

Ob pohvalah vlade je DNS izrazila tudi nezadovoljstvo v smislu, da bi vlada lahko storila več za novinarje. DNS poziva koalicijo naj medijem in novinarjem nameni več denarja. »Še nikoli ni bilo novinarstvo tako pomembno, kot je zdaj,« je v oddaji Ob osmih na Radiu Slovenija povedal predsednik DNS Gašper Andrinek. »Koliko denarja bi rešilo te slovenske medije, če izvzamemo javne? Mi predlagamo 15 milijonov evrov pomoči tem medijem na leto, kar ni veliko,« pravi Andrinek.

Medtem ko vlada trdi, da za gradnjo domov za upokojence, bolnišnic, za zdravniške plače ali za žrtve lanskoletnih poplav ni dovolj denarja, je za spodbujanje pluralizacije slovenskih medijev namenila kar tri milijone davkoplačevalskega denarja zgolj levosredinskim slovenskim medijem in novinarjem. Med njimi tudi tistim, ki so neposredno povezani z vlado Roberta Goloba. Če so v času Janševe vlade vse največje novinarske organizacije protestirale, da je bila razdelitev denarja politično pristranska, so bile pod vlado Svobode, SD in Levice tiho.

Pomoč medijskemu tajkunu

S tem, ko se DNS zavzema, da bi vsako leto vlada namenila slovenskim medijem kar 15 milijonov evrov, se zavzema za finančno pomoč lastnikom medijev. Največjo pomoč bi prejela tajkun Martin Odlazek in njegova skupina medijev, ki podpira vlado.

V Sloveniji deluje medijska skupina, ki izdaja tiskane, radijske in televizijske medije, čeprav medijski zakon prepoveduje takšno združevanje. Inšpektorji, vlada in DNS molčijo. Skupina Media24 je navzoča v vseh medijih in izdaja več kot šestdeset različnih slovenskih medijev: revije, časopise, radijske postaje, spletna mesta in eno televizijo. To mrežo naj bi nadzoroval en ključni lastnik: tajkun Martin Odlazek s svojimi družinskimi člani, ki je s svojimi mediji naklonjen vladi. Prav njegovi mediji so v zadnji vladni pomoči za pluralizacijo medijev dobili najmanj 730.000 evrov podpore.

Vlada Roberta Goloba je v svoje vrste sprejela številne člane DNS, ki so postali vladni politični funkcionarji. Od že prej omenjene novinarke RTV Mojce Pašek Šetinc, do Vesne Vuković s portala Necenzurirano, Lenarta J. Kučića, Tomaža Modica, novinarke RTV Petre Bezjak Cirman, ki je vodja Ukoma, in novinarja RTV Dejana Štamflja.

Naroči se Doniraj Vse novice Za naročnike

Ekskluzivno za naročnike

modras, kača
Strah na Hrvaškem: invazija kač
21. 6. 2024 ob 18:37