Časopisi, ki jih množično berejo novinarji RTV Slovenija, ta pa jim plačuje naročnine

Peter Merše
36

Najbrž je vsem Slovencem znano, da so zakonsko obvezani plačevati prispevek za javno radiotelevizijo, če le imajo električni priključek ali lasten avtomobil z avtoradijem. Le malokdo pa je verjetno vedel, da s tem posredno financirajo tudi množične naročnine predvsem levih komercialnih medijev.  

Pogled na nakazila, ki jih različnim medijem nakazuje RTV Slovenija denimo razkriva, da je javna hiša družbi, ki izdaja levičarsko glasilo Mladina, v februarju nakazala več kot 12.000 evrov. To je približno trikrat toliko kot je bil največji mesečni znesek za naročnine Mladine v preteklih letih. A podobno velja še za nekatere medije. In seveda, ugotovili ste, katerega nazorskega profila.

Po pregledu Erarja se v komentarju uredništva sprašujemo, ali je RTV Slovenija tik pred nastopom Janševe vlade hitro zagotovila finančno pomoč »prijateljskim« medijem, in/ali pa je neuravnoteženost v naročninah zgolj dokaz več o izraziti nagnjenosti novinarjev nacionalke v levo.

Ko je portal Škandal24 objavil informacijo, da je RTV Slovenija v letošnjem februarju izdajatelju revije Mladina nakazala več kot 12.000 evrov, je direktor RTV Slovenija Igor Kadunc obrazložil, da »gre za letne naročnine na tednik Mladina, mesečnika Global in Monitor in prilogo revije Monitor DVD za celoten javni zavod RTV Slovenija.«

Normalno in pričakovano je, da je medijska hiša naročena tudi na druge medije, saj je za kakovostno novinarsko delo pomembno, da imajo novinarji na voljo tudi poglede, ki jih predstavljajo drugi mediji. Naročnine medijske hiše na druge medije tako ne želimo problematizirati.

Glede na velikost zavoda RTV je tudi jasno, da je potrebnih naročnin na posamezno edicijo določenega medija potrebnih več, toda pogled v Erarja razkriva zanimivosti, ki pa so vse prej kot nekaj povsem normalnega.

Na RTV Slovenija smo poslali tudi vprašanja na to temo, da bi razčistili dilemo glede vprašanj, ki se ob tem porajajo. Vendar nam do objave članka niso uspeli odgovoriti. Ko bodo odgovorili, bomo njihovo stališče objavili. Do takrat pa nam ostajata le Erar in kalkulator.

81 Mladin, 119 Del, 29 Financ, 25 Reporterjev, 6 Družin in 5 Demokracij

V zadnjih letih je na letni ravni RTV Slovenija Mladini plačevala okrog 12.000 €, vendar razporejeno skozi celotno leto. Če gre torej (sodeč po besedah Kadunca) za to, da so naročnino za celotno leto poravnali februarja namesto skozi leto, potem to ni tako zelo neobičajno.

Vseeno pa bi lahko s tem denarjem naročili kar 81 naročnin na Mladino. Da na RTV potrebujejo več kot eno razumemo, ampak 81?

Še bolj zanimivo postane, ko pogledamo druge časopisne hiše. V primerjavo smo vzeli še Delo, Družino, Nova obzorja, ki izdaja revijo Demokracija, Finance in Reporter.

Delu je RTV Slovenija lani plačala 44.026 evrov, kar zadošča za 119 naročnin na tiskano Delo, ali pa kar 524 naročnin na elektronsko edicijo Dela. Financam so plačali 19.975 evrov, kar zadošča za 29 letnih naročnin na Finance, Reporterju 3.530 evrov, kar zadošča za 25 letnih naročnin na revijo Reporter, Založbi Družina 810 €, kar zadošča za 6 letnih naročnin na katoliški tednik in založbi Nova obzorja 830 €, kar zadošča za 5 naročnin na Demokracijo.

Gre za izračuna, v kolikor bi se vsi zneski v celoti porabili za letne naročnine. Žal ne vemo točno, za katere storitve je šlo v primeru drugih medijev oz. kaj so jim plačevali, toda v oči zbode dejstvo, da so pri levo usmerjenih Mladini in Delu v igri bistveno višji zneski.

Zanimivo je tudi to, da zneski nekaterim družbam opazno nihajo skozi leta. Mladini je v času, ko je Televizijo Slovenija vodil dr. Jože Možina, RTV plačevala v povprečju približno pol manj kot v drugih obdobjih.

Močno iz leta v leto nihajo tudi plačila Delu. Na letni ravni se gibljejo od 14.000 evrov v letu 2004 do vrtoglavih 184.000 evrov v letu 2011.

Denar od RTV Slovenija pa prejemata tudi druga dva leva tiskana časopisa, Dnevnik in Večer. Prvi okrog 22 tisoč evrov, drugi pa okrog 13 tisoč €, čeprav je spletna verzija Večera brezplačno dostopna vsem bralcem. Več o tem v naslednjem članku na to temo.
Preference novinarjev in/ali pomoč »levim« medijskim hišam?

Dokler nimamo točnih podatkov, za kaj je šlo pri februarskem plačilu Mladini, ne želimo delati prehitrih zaključkov. Toda vzorec je jasen. Medtem ko medijskim hišam s konservativnejšim nazorom plačujejo drobiž, gredo za medijske hiše povezane s tranzicijsko levico velike vsote.

To lahko pomeni predvsem dvoje. Ali novinarji RTV Slovenije tako množično berejo leve časnike in praktično povsem ignorirajo »desne« oz. katoliške, ali pa na ta način RTV Slovenija, ki se financira iz javnega denarja, pomaga svojim »prijateljem«, ki očitno s svojim pisanjem težko shajajo na prostem trgu.

V obeh primerih gre za sramoto za javni medij, ki ga plačujemo z obvezno RTV naročnino. V oči pa bode tudi dejstvo, da so Mladini in ostalim levim medijem »letni znesek«, če gre za letni znesek, nakazali tik pred menjavo vlade. So se ustrašili, da jim bo sredstva nova vlada porezala na zmernejše ravni?

Hkrati bomo spremljali, če se bodo tudi v prihodnjih mesecih pojavljala nakazila na Mladino z RTV Slovenija. Da vidimo, če bo treba letni naročnini še kaj dodati.

36 KOMENTARJI

  1. Gre tako rekoč za družino; za brate in sestre. Torej za bratsko pomoč. Če je tako, bi si lahko izmenjavali časopise in oddaje brezplačno, saj so ista družina. Družijo jih isti cilji. Usmerjajo jih isti botri in imajo istega sovražnika, ki ga je potrebno pokončati.
    Seveda pa se vse neha, ko je poteben denar. Družina mora preživeti in preživi lahko le z denarjem, Tega je potebno izčupati drugje pri plačnikih po zakonu. In zato so sicer enotne ideje in enotni cilji dosegljivi samo s tujim denarjem, denarjem, ki ga morajo obvezno nakazovati tudi tisti, ki jih za propagando, ki jo širijo boli đoko.

  2. tud fajmoštre moramo financirat.. z velik več dnarja, kot je tale drobižek tlele… tko da.. z veseljem ukinemo tole “financiranje”, če ukinemo tudi finančne donacije rkc organizacijam…

    radio ognišče? le kdo to financira? mate svojo versko oddajo na televiziji, ki tudi ni zastonj.. in tudi pokuri kar nekaj denarja..

    • Nevidni, Igor, …
      Najprej se pozanimajte, kdo kaj financira, preden komentirate. Ker takole si delate samo sramoto. Glede verske oddaje pa raje ne bi komentiral. V Sloveniji je večina katoliškega verskega prepričanja in ne morete primerjati stroške ene oddaje, ki zaseda 2 uri na teden v celotnem programu. V bistvu je to sramota tako majhen delež oddaj za verske vsebine. Saj RTV plačujemo vsi državljani, torej tudi verni. In če je ta delež recimo 50%, potem je vaš argument v bistvu protiargument. Pa če bi bil delež 25% je še vedno sramota.

      • Nevidni ima čisto prav, procent dejanskih vernikov je zelo majhen. Jaz npr imam vse zakramente (razen maziljenja in pa cerkveno se nisem poročil). Ko je kaka anketa logično, da se opredelim za katolika. Ampak v cerkev grem do 10x na leto, na moj način, z mojim razmišljanjem. Takih ‘katolikov’ nas je ogromno. Dejansko vernih, kot si zamišlja Kremenitež, pa nas je Slovencev krepko krepko manj kot je ocenil.

        Jebelacesta, saj imate več kot dovolj časopisov z versko vsebino. Pa tudi oddaj na RTV imate več kot dovolj. Kaj bi vi radi, da postane RTV domobransko-vatikansko glasilo?!?!

    • “V Sloveniji je večina katoliškega verskega prepričanja”
      vas je toliko, kot vas je nedeljnikov.. 5% prebivalstva… in ta stevilka iz leta v leto pada…
      tisto kar RKC steje med svoje vernike, v tiste stevilke so tudi mene šteli.. pa se oba lahko strinjava, da jst nism vernik… tko da, ne se napihovat, kako veliki ste… ste bli, ama nič več..

      50% da vi vplačate v rtv? glej prejšnji odstavek..

      • 5 procentov vas je, ki še niste dojeli šale.. vaš visoki kler je že davno davno dojel realnost, zato pa se prevaža naokoli z mercedezi, pa gej zabave v vatikanu, pa … luksus.. vse to napajate vi verniki z vašimi “donacijami za uboge”…

        in želim vam, da bi čim prej dojeli, da lahko kako stvar damo na smetišče zgodovine, ker življenje je veliko lepše brez religije.. katerekoli..

      • Nevidni, debela berta in Igor, kdaj bomo dočakali, da se bo tudi na Domovini vsakdo podpisoval le z enim imenom, četudi ni za v izložbo?

        To grdo razvado pustite na Reorterju, kjer vas tolerirajo, ker bi sicer morali ukiniti svoj portal.

    • Kaj je neumno in kaj ni je seveda stvar okusa in ne more biti argument. Sam imam rajši eno zvrst glasbe, moj sina pa drugo. Je zato on neumen ali sem sam neumen?

      Vam pa lahko iz lastne izkušnje povem, da recimo ena maša med tednom, ki jo prenaša župnik iz Bohinja, spremlja več kot 2.500 uporabnikov. Če rečemo, da sta pred enim sprejemnikom vsaj 2 gledalca, potem nas je že 5.000. In vsi plačujemo RTV prispevek. In če pogledamo Avstrijo, Nemčijo in še kakšno bližnjo državo, je tega programa bistveno več. Torej je problem jasen.

      • Kaj je neumno je točno jasno: kjer ni kvalitete in kjer so zadeve ‘začinjene’ z nekritičnimi in plehkimi vsebinami, to je vse neumno. Pa najsi gre za knjigo, revijo, oddajo ali muziko.

  3. Zblojenost Slo. medijske krajine!
    Čisto navijaštvo!
    Televizijski dvojčici RTVSLO in NOVA24
    Cajtungdvojčka Mladina in Demokracija,
    Ista pristranskost, isto navijaštvo, ista slepota!!!

    Vsak taprav zahodi medij ima zaposlene tudi pronicljive mislece in komentatorje nasprotnega pola od večine. Za uravnoteženost. In tak medij je ravno zato objektivnejši!

    Pa pri nas: Studio ob 17h gosti 7 Kučanovih kurirčkov, Nova24 pa 7 Janšistov.

    Niet, nein, not, null!! Tako se ne gre demokracije.

    • In misliš, da si duhovit !?

      Tega te ne moremo dolžiti, ker je opazno, da bereš literaturo, ki jo za svoje bedake nabavlja RTV SLO, ti pa plačuješ.

      • Pa dej no, če si kaj kremenit, snemi strankarska očala dol, za jasnejši pogled.
        Kajti nisem komentiral, da bi bil duhovit, ampak da povem, kar opazujem.

        Sedaj pa izziv tebi, Kremenit: Ti oceni, če so strankarski mediji Velikega Vodje res “prvi v službi resnice”! Npr: Naredi analizo člankov teh medijev recimo o Počivalšku in Pivčevi skozi obdobje recimo dveh let.

        Pa še vprašanje za dva miliona dolarjev: Je morda polek Tonina še kdo iz SDS glasoval enako, kot Tonin glede famozne Murgelpenzije?
        Mar ni življenje polno zanimivih presenečenj???

      • Hribarjev Rafko, že dolgo te poznam iz komentarjev, zato vem, da skušaš duhovičiti, kadar želiš biti bolj prepričljiv, pa ti ne gre od rok ne prvo in ne drugo.

        Pole”k”vsega ostalega, seveda!

      • Rafko, boš prej puranu ali bukovemu polenu dopovedal nekaj, kot pa Kremenitežu. Kaj nisi še pogruntal? Ne le da je navijač, Kremeniti je v bistvu vodja ultras skupine.

        Hočem reči, da Kremenitež še dokazane trditve ali dejstva ne bo priznal, ampak bo gonil svoje… In to verjel.

      • Spoštovani kolega Kremeniti, z mano je kar se zdravja tiče vse v najlepšem redu, ne skrbi. Nas pa skrbi za tebe, vedno bolj…

    • Bedak.
      Nova24 je privatni medij. Desno/konservativno usmerjen. Svoje usmeritve ne skriva. Privatni medij lahko objavlja ali ne objavlja, kar hoce. Tebe nic ne stane.
      RTV je drzavni medij. Prisilno ga moramo financirati vsi.
      Laze, da je “nepristranski, neodvisnen, profesionalen…”
      Z drugimi besedami: Vsi smo prisiljeni placevati levicarsko propagando.

    • Butl, 90 % vseh medijev je levičarskih, financiranih direktno od davkoplačevalcev , državnega proračuna ali z reklamami in donacijami državnih podjetij, pa tudi z denarjem iz davčnih oaz. Demokracijo in Novo24TV pa finaniramo iz zasebnih sredstev. Res, blagor ubogim na umu …

  4. Glede na to, da je Mladina strankarsko glasilo je povsem jasno zakaj 81 izvodov vsak teden. Vsakemu novinarju RTV svoj izvod, da bo vedel kakšna je smer, kam kaže kompas pravovernosti. Ubogi novinarji, ki morajo vsak teden dobiti navodila, da ne zaidejo v herezijo.
    So nas pa rtvejevci pred dnevi v Studiu ob 17h razveselili s svojimi lamentacijami, kako so ubogi reveži, nihče jih ne mara, od zaprisege nove vlade naprej so ogroženi (pred tem je bilo njihovo zdravstveno stanje ok), slabo spijo, jesti morajo persene…in, da je vse to res, so poklicali strokovnjakinjo, ki je njihovo diagnozo težkih časov pod novo vlado sproti potrjevala.
    Me zanima, kako vi ta javni zavod za prosvetlevanje množic preživel na prostem trgu? Po moje tako, kot tovarniško glasilo Delo.

  5. Saj ne bodo dolgo časa. Je samo vprašanje tednov ali mesecev, ko bodo soočeni z novo realno stvarnostjo. Tako kot ostali mediji. Saj zato pa tako glasno protestirajo, ker se zavedajo, da je na tnalu njihovo prikrito financiranje in zato tudi obstoj.

  6. Pristransko levičarski tednik Mladina, ki ga bo najbrž do smrti urejal avtodidaktično uspešni gimnazijski maturant in nekdanji predsednik večnega Društva novinarjev Slovenije Grega Repovž, ima poleg odkupljenega svežnja brezplačnih izvodov za vztrajno indoktrinacijo in dresuro “naših” novinarjev in urednikov na državnem zavodu RTV Slovenija na razpolago tudi še mnogo bolj dragocen, vpliven in reden neposreden dostop do gledalcev informativnega programa državne TV Slovenija, kjer so mu v trajen in brezplačen komunikacijski “fevd” na 1. državnem programu dodelili v elitnem ponedeljkovem terminu Štefančičev Studio City – posredovan celo “v živo”.
    Zagotovo ni naključje, da ima med tiskanimi mediji le skrajno levičarska Mladina kot neuradno strankarsko glasilo mesečnikov Levice svoj stalni termin v “prime timeu” državne TV Slovenija, in to celo na prvem državnem programu. In da je Studio City z zloglasnim nevzgojenim gostiteljem ter samopašnim in popadljivim voditeljem Marcelom Štefančičem in njegovimi stalnimi sodelavci ter večno istimi gosti menda poleg Dnevnika TVS najstarejša in najdlje ponavljana ter konceptualno nespremenjena oddaja Informativnega programa TV Slovenija.

    • Igor, ne bodi malenkosten!

      Nevidni ni edini nick, s katerim si se danes podpisal pod svoje intelektualne izločke.

      Malo sem pogledal na Reporter, Demokracijo in Novo24 TV, kjer tudi kar mrgolijo tvoji nicki, da normalni in pametni ljudje še do besede ne pridejo.

      Če ne verjameš, ti jih nekaj naštejem.

  7. Medijska krajina se intenzivno spreminja, levica izgublja monopol, zadeva bo mnogo bolj pluralna v prihodnosti.

    Digitalni mediji so en faktor, ki vpliva na padanje naklad ampak to ni vse.

    Časopisne hiše so v devetdesetih v bistvu iz tržnega vidika zasledovale napačno strategijo. Vse so nagovarjale isti omejen bazen bralcev/konzumentov ob čemer so se financirale iz neke vrste obveznega harača večine državljanov, ki se je posluževala časopisov kot vira bazičnih informacij (npr. vreme/osnovne informacije iz tujine/šport/črna kronika). To je ustvarilo borbo ribičev za en počasi izhlapevajoči se ribnik, medtem ko velikega jezera zraven niso opazili.

    Sam kot edine, ki se aktivno prilagajajo vidim Finance.

    Če se modificira zakonodajo glede Rtv prispevka bi lahko bile spremembe še hitrejše in bolj globoke.

    • Srečko Srečko, praviš, da bi bilo brez njega tvoje življenje bolj srečno in zadovoljno, ker bi vesoljni svet zgrešeno mislil, kako pameten si.

  8. Še v Jugoslaviji je časopis Delo dobila prav vsaka pisarna na TVS. Na radiu najbrž podobno. Sem niso vštete samo uredniške in novinarske pisarne, marveč tudi pisarne tehnike, scene, maske in podobno. Pisarn je “malo morje”. Potem je prišla doba varčevanja, število izvodov Dela so reducirali, pa še vedno jih je bilo veliko. V Republiki Sloveniji je bilo podobno: manj izvodov Dela, ko pa je Delo spremenilo uredniško politiko bolj v levo, je bilo izvodov več.

Komentiraj

Prosimo, vnesite komentar
Prosimo, vnesite svoje ime