Bogu se politiki priporočajo povsod, le v Sloveniji je to nekaj čudnega

63
Uredništvo

V Levici se te dni na vse pretege trudijo prikazati predsednika Državnega zbora, Mateja Tonina kot verskega blazneža, ker je svoj nagovor ob izvolitvi zaključil z besedami “Bog živi Slovenijo!”. Od njega so zahtevali opravičilo, češ da v sekularni državi krši ločitev Cerkve od države, med ljudmi pa so mnenja o tem deljena.

Kako pa je z omenjanjem Boga v drugih državah po svetu?

Ko brez Boga še kihniti ne morete

V angleško govorečih državah je fraza God bless uporablja tudi kot vljudnostna fraza po tem ko nekdo kihne. V sekularizirani Sloveniji uporabljamo besedi “na zdravje”, poznamo pa tudi pri nas versko oporečen izraz “Bog pomagaj”. 

Angleži, kjer ima parlamentarna monarhija dolgo tradicijo in veljajo za zrelo demokratično državo, v himni pojejo Bog ohrani našo kraljico. Bog se v njihovi himni pojavi štirikrat.

Pogosto je tudi omenjanje Boga v preambulah ustave. Omenjajo ga v ustavah Nemčije, Grčije, Irske, Poljske, Švedske, Švice, Kanade, Brazilije, Argentine. Na boga se sklicujejo tudi ustave držav, ki ne izhajajo iz zahodno-krščanske tradicije: Iran, Bahrain, Kuvajt, Pakistan …

Ko so pravniki in drugi strokovnjaki pisali slovensko ustavo, se je pojavilo vprašanje, ali v preambuli omeniti Boga. Na koncu je Bog iz preambule ustave izpadel.

Bog na ameriških dolarjih

Na ameriških dolarjih se geslo “in God we trust – Bogu zaupamo” pojavlja vse od leta 1864 na kovancih in 1957 na bankovcih. Prav tako ameriški predsednik na inavguracijski slovesnosti prisežejo na Svetem pismu.

Še celo bivši ameriški predsednik, demokrat Barack Obama, je svoje govore zaključeval z besedami “God bless America! – Bog blagoslovi Ameriko!”. Da je to nekaj zelo običajnega, govori tudi dejstvo, da je Obama s svojo politično korektnostjo in pozornostjo, da ne bi užalil (verskih) čustev državljanov za božične praznike voščil raje happy holidays namesto Merry Christmas.

via GIPHY

Tudi sicer pa ni v ZDA nič nenavadnega, če se govor politikov in državnikov konča z besedami Bog blagoslovi Ameriko. Pozdrav Bog blagoslovi Ameriko se redno pojavlja tudi v pop kulturi.

Najbolj znana je pesem Irvina Berlina (ki letos praznuje 100 let) v izvedbi Kate Smith iz leta 1943. Na današnji dan, ko Američani praznujejo največji državni praznik, so bostonski policisti posneli simpatičen video, kjer pojejo to pesem.

Ameriških navad pa se je navzela tudi Slovenka Melania Trump, prva dama ZDA.

Težave z Bogom in očenašem v Državnem zboru

Nezadovoljstvo Levice, ki ga je sprožil Toninov “Bog živi Slovenijo!” še zdaleč ni prvi tovrsten dogodek.

Za dan državnosti 2013 se poslancem Državnega zbora ni zdel primeren izbor pesmi Karla Pahorja Očenaš hlapca Jerneja v kateri je uglasbeno besedilo Ivana Cankarja. Takratni prvi mož DZ, Janko Veber je bil namreč mnenja, da pesem ni primerna za praznovanje dneva državnosti.

Dirigent zbora Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, Ambrož Čopi na spreminjanje programa v “nekaj lahkotnejšega” ni pristal. Tako je zbor KGBL odpel le himno, za drug del umetniškega programa pa so poskrbeli drugi.

Prevajalcem se je zalomilo pri prevodu “God bless you!”, ki ga je leta 1999 na obisku Slovenije izrekel Bill Clinton. Problemi pri omenjanju Boga in česarkoli v povezavi z vero se pojavljajo tudi pri prenosih iz drugih držav in prevajanju le teh.

Pri komentiranju in prevajanju kraljeve poroke med princem Williamom in Kate leta 2011, je novinar poročno berilo, ki ga je bral Katein brat, prosto prevajal in označil za bratov nagovor. Podobno težavo je imel komentator RTV ob Trumpovi inavguraciji, ko je prosto prevajal odlomek iz Svetega pisma.

Težave z Bogom (in še čem) pa je imel tudi voditelj sprejema košarkarske reprezentance Slovenije v Ljubljani po osvojenem naslovu evropskih prvakov, ko se je naturalizirani Američan Anthony Randolph za uspeh zahvalil Bogu, Bavec pa je to prevedel kot “zahvalo višjim silam”.

Print Friendly, PDF & Email

KOMENTARJI: 63

  1. V mojem otroštvu takoj po 2.s. vojni so na vasi še vedno rabili pri raznih pozdravih in zdravicah besedo Bog, tako starši, strici in tete ter nonoti in none. Te so so glasile
    – Bog živi! – danes rečemo – Na zdravje!
    – Bog žegnaj! odgovor je bil Bog lonaj! – danes Dober tek ! odgovor Hvala!
    – Bog pomagaj ! če je kdo kihnil danes pa Na zdravje !
    – Bog ne daj to delat! danes pa To ne smeš delat !
    Voščila so bila: Bog ti daj zdravje!
    – Bog daj srečo!
    _ Bog daj dobro letino!
    – Bog daj dober večer!
    – Z Bogom ! pa je pomenilo Nasvidenje!

    Pa še ANEKDOTA, ki je nastala takoj po koncu 2.s.vojne:
    Občinski sekretar zveze komunistov, je poklical v pisarno DUHOVNIKA in mu zažugal, da ko hodi po vasi, nes me nikoli več v pozdravih rabiti besedo Bog. Če bo s tem nadaljeval bo pač dobil kazen.

    Duhovnik je dejal:” Dobro, rabil bom samo pozdrav Dober dan! in Nasvidenje!. Toda, če bo kdo kihinil, ali lahko rečem Bog pomagaj!”
    Sekretar komunistov je tedaj zarohnel: “To pa Bog ne daj!”
    Kajti pred in med vojno so tudi komunisti rabili take pozdrave in reke. Tako se je včasih tudi njim zareklo.

    Ali se tudi danes v parlamentu uporablja REVOLUCIONARNO pravo, pa naj si vsak sam odgovori.

  2. Kraševka
    Saj vsi vemo, da se nobena sprememba ne naredi na hitro in potrebuje svoj čas! Tako je tudi s tvojim sekretarjem komunistov! Počasi bi pa ljudje le morali dojeti, da živijo v 21. stol., kjer življenja več ne kroji religija ampak človek sam!!!!!
    In če je Tonin izrekel te besede, je ravnal v nasprotju z ustavo Slovenije!!! Se zavedaš tega, preden kaj napišeš??? Mnenja ljudi ne smejo biti deljena, tako veleva ustava!!!!!

    • Se vidi, da sploh še nisi prebral celotne ustave. Res ne razumem, kako lahko nekateri z lahkoto pišete o stvareh, ki jih ne poznate. Ali ste tako zaslepljeni z nekim svojim mnenjem, ki ga potem zagovarjate do konca ali pa imate očitne težave z razumevanjem besedila ustave in tudi splošnih demokratičnih norm.

  3. Pri nas doma še vedno uporabljamo večino zgornjih besednih zvez, ki jih je navedla Kraševka – in to zavestno. Veseli me, ker tudi otroci tako prakso nadaljujejo.
    … Pa čeprav smo “v 21. stoletju, kjer življenja več ne kroji religija ampak človek sam. ” …
    Preveč živo se še spomnim časov, ko je bila beseda BOG v javnosti prepovedana. Ne želim si živeti v državi, kjer bi mi razni “Igorji” določali primerne in neprimerne besede.
    In naj se ne sklicujejo pri tem na ustavo. Ločenost vere in države pomeni vse kaj drugega, kot pa omembo Boga.

  4. V monoteistični Sloveniji ni prostora za dva boga.

    Za enega v Murglah in za drugega v nebesih.

    Nekateri bi pa častili še onega, ki v NLB in davčnih oazah svoj oltar ima.

      • tudi za zeusa ni noben dokazal, da ne obstaja.. in vendar je to mrtev, neumen bogec.. mit..

        je umrl z zadnjim vernikom.. kot vsi bogovi pred njim in za njim..

      • in kot vedno, verniki ne dojamete, kaj je narobe z “nobeden še ni dokazal, da NE obstaja.”
        nikoli ne dokazujemo, da nekaj ne obstaja.. samo da obstaja..in ker vi trdite, da obstaja, sproducirajte se kredibilne dokaze in bomo spremenili mnenje.. dokazno breme je vedno na ljudeh, ki trdijo, da je nekaj tako in tako.. ne na onih, ki dvomijo.. nasa celotna civilizacija temelji na tem principu..

        mi tudi ne moremo dokazat, da ne obstaja big foot.. lahko pa zavrnemo vse govorice, montirane slike… itd itd..

        in tega ocitno verniki res ne razumete.. kar je res skoda, ker res ni komplicirano za razumet..

    • “Znanost vedno meri le končne razdalje in prodira v izseke resničnosti, nikoli pa ne more zajeti v svoje spoznanje celotne resničnosti.” (Ddr. Jože Hlebš)

    • Razum ne more biti nad vero, ker sta popolnoma ločena svetova. imeti zakramente in vera je pa včasih tudi čisto ločena zadeva. Na žalost pri nekaterih. Je pa tako, da veliki verniki so bili tudi veliki znanstveniki tako da govoriti o tem, da se znanost in vera izključujeta, ni res. Sem tudi sam znanstvenik in vernik.

  5. Dobro, svoboda besede je tudi v ustavi.
    Nikakor pa ni jasno, kakšno zvezo ima vzklik (pozdrav, pripomba…..) bog…., ali Bog…..s Cerkvijo? Prav nobene!. Res da v Cerkvi častimo (jo) Boga, a to res nima zveze s pozdravom, zklikom… npr. “bogdaj, zbogom” itd. Eno je jezik, drugo je Cerkev. Kdor tega ne loči preprosto ni dovolj izobražen. Ali pa sicer loči, a se spreneveda zato, da lahko seje sovraštvo in nestrpnost.
    Bog vam daj zdravja Igor!

  6. “življenja več ne kroji religija ampak človek sam!!!!!”
    Hehe, naivnež. Mislim, Igor, da nisi več rosno mlad. Torej bi že lahko vedel, kako malo stvari v svojem življenju “krojiš sam”. Ne moreš vplivati na veliko pomembnih dogodkov, ki se ti v življenju lahko zgodijo. Jaz sem to izkusila in me je enkrat za vselej minil napuh.

    Drugače pa ne razumem, kaj se je treba toliko ukvarjati s tem “Bog živi Slovenijo” in opravičevati ta vzklik. Povsem jasno je, da je oni Trček s svojim “v luft skakanjem” začel predvolilno kampanjo za nove volitve v državni zbor. Sestavi vlade zaenkrat ne kaže dobro. Tudi če bo sestavljena, verjetno ne bo dolgo trajala. Niso samo politiki razdeljeni, tudi navadni državljani so “našpičeni” proti drugačnim od sebe, kar se dobro vidi iz raznih komentarjev. Ko berem razne komentarje in tudi ko se pogovarjam z navadnimi ljudmi “na kofetu”, me res zaskrbi za prihodnost. Debate potekajo na nivoju resničnostnih šovov, ki so mnogim državljanom “duševna hrana”. Kot gobe vodo srkajo tudi protiversko propagando. O krivdi nekaterih okostenelih stricev iz cerkvenih krogov zdaj ne bi, bo predolg komentar.
    Vse to je tisti Trček lepo ponucal, naredil medijsko prepoznaven šov za svojo Levico, ki si na naslednjih volitvah želi še kakšen poslanski stolček več. Obvladajo oni, ni tale Trček neumen.
    Ampak jaz sem vseeno optimist. Tudi takrat v 60 in 70 letih prejšnjega stoletja so bili oblastniki malo presenečeni, ker vere kljub terorju niso mogli uničiti. Še več: zaživele so mladinske in študentske veroučne skupine, mladi smo redno hodili k maši in tudi zunaj na ulici nismo ravno skrivali svojega prepričanja. Sedanji sekularizem in potrošništvo in plitvost razmišljanja so pa še bolj nevarni za vero kot teror. Ampak se bo obrnilo. Upam, da samo po sebi, ne zaradi kakšne katastrofe.
    Da ne bo pomote: odločitev za “verovati v Boga ali ne” je osebna odločitev posameznika. Jo spoštujem, če vem, da je nekdo o tem razmišljal in se potem odločil na podlagi svojega razumevanja stvari. Ti ljudje tudi niso sovražno razpoloženi do vernih, samo drugačnega prepričanja so. Slabo pa prenašam izjave kot “vera ni za v 21. stoletje”. Take izjave dajejo samo tisti, ki pojma nimajo o religiji in se tudi nimajo namena o tem poučiti. Njihov moto je zaničevanje vernih in razširjanje nestrpnosti. Kar ni ravno spoštovanja vredna lastnost.

  7. Helena
    Da nimam pojma o veri si malo mimo brcnila, pa je tako vseeno! Pač ne verjamem v čudeže! A ti verjameš????? Da nam iz srednjega veka “prodajajo” razne svetnike in njihove čudeže, ajde!!!! “Svetniki” iz 20. stol. pa živijo z nami in kako naj verjamem v kakšen njihov čudež??????
    P.s: Zame je največji čudež ta, da so nekateri v 70. in 80.-ih letih 20. stol. bili goreči komunisti, sedaj v samostojni Sloveniji
    so pa zvesti verniki katoliške cerkve! Sam nikoli nisem bil član ZKS in tudi danes nisem član nobene stranke!

    • Zanimivo. Torej si proti veri in nisi vernik. Ok. Zakaj potem tako razglabljaš o tem ali čudeži obstajajo ali ne? Zakaj te tako moti ali svetniki so ali ne? Kdo ti to prodaja? Vera pomeni verjeti tudi če neko stvar ne moreš dokazati s človeškimi očmi. Zato vero razlagati razumsko nima nobenega smisla.
      Ti bom pa opisal moje dojemanje čudeža. Recimo svetnika p. Pija. Prideš dol tja v zapuščeni del Italije na jug, kjer je revščina. Vasi so skromne, ceste slabe. In potem kar naenkrat zagledaš manjše mestece, ki cveti. Ogromna bolnišnica, cerkve, ljudje na vsakem koraku, ki molijo. Prebereš življenjepis p. Pija. Pogovarjaš se z ljudmi, ki so ga še videli, bili pri njegovih mašah. Ne moreš verjeti, kaj je ta človek storil in kakšno karizmo ima med ljudmi še danes. Kamorkoli pogledaš, je prisoten. A v bistvu je bil zelo majhen možic. Skromen. Skoraj ni govoril. Ampak uspelo mu je postaviti ogromno bolnico, ki je še danes ena izmed najboljših v Italiji. Pri spovedovanju je imel vrste nepreglednih množic. Iz rok in nog mu je več kot 30 let tekla kri. Več zdravnikov ga je pregledalo. od tistih iz Vatikana do neverujočih. Nihče ni našel logičnega odgovora. Mnogo ljudi je doživelo spreobrnenje ob pogovoru z njim. Med njimi mnogi strokovnjaki in znanstveniki. Tam je bil recimo en par iz Nizozemske. Ona verna a z velikimi dvomi. On kapitalist in čisti ateist. Vrnila sta se domov in popolnoma spremenila način življenja. Ves denar sta razdala. Zakaj? Kaj jima je povedal takega, da lahko v trenutku spremeniš celoten pogled na svet?
      Igor, razumem odpor do tega a negirati tega ni mogoče. Lahko verjameš, lahko iščeš razumske odgovore a na koncu je pomembno le eno. Vera v največjo ljubezen tega sveta – našega ljubega Jezusa Kristusa. In kar je skupno vsem svetnikom, je prav to.

      • kaki bulšit.. je zgradil bolnišnico, ker je toliko naivnih ljudi dalo denar..

        “Iz rok in nog mu je več kot 30 let tekla kri. ”
        tudi meni tece kri iz dlani.. in nog.. samo urezat se moram.. nic čudeznega tlele..

        “Več zdravnikov ga je pregledalo. od tistih iz Vatikana do neverujočih. Nihče ni našel logičnega odgovora.”
        ja.. pa kaj še… indijski Sai Baba, ki je “čudezno” pepel sproduciral iz dlani, je tudi za sabo pustil eno bolnišnico.. in 4 miljarde dolarjev na računu, ko je umrl 5 let prej, kot je napovedal.. in maš na youtubu posnetke, kako je on to delal.. miljone vernikov je imel, sveti clovek so pravili, pol ga pa navadna kamera ujame na navadnem čarovniskem triku..

        ravno zaradi takelih izjav ste vi “drugorazredni drzavljani”… se mi nocemo ukvarjat z vašmi blodnjami..

      • eworzwe, zakaj se potem ukvarjaš z nami, če praviš, da se nočeš?

        In zakaj bi to moral biti razlog, da smo drugorazredni? Pustite nas pri miru, pa bo.

      • zakaj? ker silite svoje bedarije vsepovsod… sedaj jih poslusam tudi iz parlamenta ocitno…

        “Pustite nas pri miru, pa bo.”
        seveda.. vi silite v javno sfero, ne mi v vaso privat sfero.. religija je privat zadeva, le zakaj bi morali o tem poslusat precednika parlamenta, ki se placuje tudi iz mojega zepa? naj bo veren, birga me, a ko izvaja javno funkcijo naj pusti svoje nevidne bogove doma..

        “In zakaj bi to moral biti razlog, da smo drugorazredni? ”
        ker padete na tako ocitne fore šarlatanov, da se clovek lahko samo nasmehne in reče “svašta”… in noben ne mara naivcev.. razen šarlatanov..

        in kler dobro ve, da prodaja buče.. samo vi verniki ne dojamete, da jih vsakodnevno kupite.. in se zgodi, da kler potem jamra vam vernikom, kako se vam vernikom dogaja krivica.. In vi verniki spet ne dojamete, da vas kler izrablja.. Ne dogaja se krivica kleru, ker jih ne spustimo zraven drzavne joske.. in pol se vrtimo v krogu.. ne dovolimo sarlatanom dostopa, šarlatani pa vas vernike hujskajo, kaka krivica se dogaja.. in vse zaradi tega, ker vi verniki ne zmorete prepoznati nateg, natolcevanj.. ne upoštevate znanstvenega pristopa, kaj je res in kaj ni.. in zato lahko potem svinje letijo, Sai Baba mel 4 miljarde na racunu, ker je blebetal in pihal na dušo vernikom, RKC pa se 1000 vec, ker deluje ze 2000 let… in vse zaradi tega, ker vi ne zmorete raziskat, kaj je res in kaj ni.. vas v bistvu sploh ne zanima…

        zraven pa ste zelo zelo glasni na prišepetavanje šarlatanov, kake krivica se vam dogajajo.. non stop.. dovolj je tega..

    • S svojim odgovorom dokazuješ, da o veri ZARES nimaš pojma in da si s svojim razmišljanjem o veri ostal na nivoju osnovnošolskega verouka. Ne sekiraj se preveč, nisi edini. Res pa ne bom nikoli razumela, zakaj nekateri odrasli ljudje ne stopijo korak naprej iz svojih naivnih predstav o veri. Zakaj se ne poglobijo v bistvo.

      • “iz svojih naivnih predstav o veri. Zakaj se ne poglobijo v bistvo.”
        sej ravno to ti govorimo.. mi vemo vse o veri, kar ti veš.. in vemo se ono drugo plat, zakaj je to bulšit.. plat kovanca, ki ga vi verniki mirno ignorirate.. dokazi.. kje so dokazi za vse ze grandiozne trditve..

      • “kje so dokazi …”

        Pres nosom imaš cel kup dokazov. Si ti ustvaril tisto lepo rožo? Ne?! Ja, kdo pa je je?

      • ne morem da verjamem da so se vedno ljudje, ki mislijo da je nekdo ustvaril … rožo, in ostale zivali..
        se mal pa bos rekel, da je oko prekomplicirano, da bi nastalo s pomočjo evolucije..

        mogoce bi kej poguglal kak odgovor na ta zanimiva vprašanja.. znanost ma te odgovore.. z dokazi.. in to ni “bog je naredu” odgovor..

    • Res je lepo, da so nekateri spregledali svoje mladostne zablode in nas kasneje popeljali v osamosvojeno Slovenijo tudi z ždenjem v zaporih, tebi so pa ti ljudje čudaki! Ne morem si misliti drugega, kot da si sam en velik čudak, opisani pa daleč nad teboj v vseh ozirih!

  8. Glede na našo fifty/fifty razdeljeno politično sfero, bi bilo najbolje, če bi Tonin dejal: “Bog blagoslovi našo”…, ampak kaj, ko pa bi pa tile naši levičarji (beri: prefarbani komunisti) takoj dodali… :”vsemogočno partijo”!

  9. Da strnem svoje misli! Vera mora biti INTIMNA stvar vsakega posameznika, nikakor pa se ne strinjam, da bi vera zagospodarila v vseh porah družbenega in političnega življenja ljudi!!!!!!!

    • Saj. To je veljalo v časih, ko je komunizem gospodaril v vseh porah družbenega in političnega življenja ljudi !!!!!!!
      In niso nobenega drugega pustili blizu, tudi če je delal dobro za ljudi. Kot n.pr. Karitas ali pa nune, ki so jih izgnali iz bolnišnic in so nato brez problema delovale v srbskih in kosovskih bolnišnicah.
      Intimna stvar vsakega posameznika pa zato, ker vere ni bilo mogoče dokončno zatreti, niti v družbi niti v intimi.

      Uživaj v intimi svoje protiverske nestrpnosti, ampak pusti ljudem, da delajo dobro, čeprav v imenu svojega Boga.

      • le zakaj bi nune morale imet dostop do bolnišnic? ker delajo dobro? mislis vse tiste primere, ko so recimo v spaniji ukradli dojencke, materi rekli da je umrl, pol pa prodale te dojencke najboljšemu ponudniku? Mislis to dobro?

        in mam rajs medicinsko izobrazeno sestro/brata… ker molitve nekak ne delujejo ravno prevec uspešno…

  10. Ateizem je ena od najbolj fanatičnih religij, kar jih je videl svet. Podobno kot islam ima svojo notranjo nalogo s svojo religijo zlepa ali zgrda “osrečiti” ves svet. Kdor ni ateist ali islamist, je zopern “nevernik”, ki ga je treba čimprej spreobrniti ali likvidirati. Obema agresivnima verama je skupno, da nista samo veri, ampak tudi popolnoma spolitiirani totalitarni ideologiji in da jima je judovsko-krščanska vera in kultura v največjo napoto. Zato sta v svojem boju proti krščanstvu in zahodni kulturi postali zaveznici, čeprav se pravzaprav med sabo izklučujeta. Nenavadno pri tem je, da se ateisti, navečkrat so to radikalni levičarji oz. komunisti, ne zavedajo, da jih nameravajo islamisti po zmagi neusmiljeno fizično iztrebiti, ostale “nevernike” pa le spreobrniti ali obdavčiti. Prepričan sem, da bi skrajni levičarji ostali ponižno tiho, če bi Tonin svoj govor zaključil z vzklikom Allahu akhbar!

  11. Če pri nas ne bi imeli komunistične revolucije, komunizma skoraj pol stoletja in totalnega pranja možganov, potem se nad omenjanjem Boga ne bi nihče čudil, ker je to človeško najbolj normalno.
    Vsem “čudilcem” svetujem ponovno (to pot pa zelo pazljivo) branje Orwelove knjige 1984.
    “Čudilci” in nasprotniki omenjanja Boga zaradi dolgoletnega komunizma pri nas, sploh več ne vejo, kaj je normalen svet.

  12. @wretrtrtr!
    Če nekaj ne obstaja, potem ne obstaja. Zakaj se trudiš? Če ne obstaja, ne obstaja! Amen!
    Zato se lahko lotiš novih (pametnejših) poslov!

  13. Veliko pa jih je, ki svoje “krščanstvo” samo zlorabljajo za povzpetništvo, sicer pa so moralno na enaki ravni kot neverni. Takega krščanstva je pri nas obilo, vse več tudi v politiki. Imamo tovrstne predsednike česarkoli.

  14. Slovenec kremenit 5. julija 2018 ob 18:20
    Igor, ti si tako pameten, da se ti bo še zmešalo!

    Odgovor: Poglej, vse kar napišem, lahko argumentiram, medtem ko ti………..

  15. Danes je svoj evangelij NEODPUŠČANJA IN DOSMRTNE ZAMERE razglasila krščanska demokratka gospa Ljudmila. Krščanska vera je pri mnogih zaman. Raje gredo k podobnim tičem, npr. k Šarcu.

  16. Slovenec kremenit 6. julija 2018 ob 7:48
    Naš vrli Igor niti tega ne ve, da bo lahko odpravil boga, ko mu bo to dovolil sam Bog.

    Odgovor: Slovenec kremenit! Boga si je izmisli človek in ja, prav imaš, človek ga bo oz. ga mora tudi odpraviti!! Verjamem,
    da bo ta čas tudi enkrat prišel!

  17. Igor, Bog si ni izmislil človeka, ampak ga je USTVARIL. Ali poznaš pesem; “Ko je Bog na svet Adana ustvaril in vse ribe price skupaj spravil….. ”
    Brez Boga tudi tebe ne bi bilo – in to ne bi bilo dobro, Potrudi se, za kanček zahvale vsaj s tem, da o Bogu nič zasmehljivega ne rečeš. Izkaži mu vsaj toliko spoštovanja, kot muslimanskemu Alahu – prepričana sem, da ga ne smešiš – sicer te bodo ….. .

    • clovek si je izmislil boga.. ker je bilo toliko verzij bogov… in ko ni vedel nic o svojem okolju, je bog zelo dobra razlaga.. evo strele… kaj je to.. ja bog jo nardi.. sej ves.. oni Zeus, ki zivi na oni gori v grčiji..

      in to kar verjames ti danes da bog je,… je samo evolucija te ideje.. iz pradavnine mnogobostva na enega samega.. in se pocasi priblizujete tisti pravi stevilki… nula bogov..

      “Brez Boga tudi tebe ne bi bilo”
      in kje imas dokaze za to trditev? Najprej morte dokazat, da bogec obstaja, pol pa bomo govoril, kaj je tip z najdaljsim in najlepsim naredu in kake zasluge ima…

      “Potrudi se, za kanček zahvale vsaj ”
      tukaj je pa ze zahteva po modifikaciji obnasanja…. ker te ma bog tako zelo zelo zelo zelo rad, pa dej.. prid v cerkev, pa se mal zahvali.. to je najmanj kar lohka nardis… pa mimogrede, placi oni ofer, ke je tud sam drobiz, eni zelo bogati ustanovi na svetu.. RKCju..

      “prepričana sem, da ga ne smešiš – sicer te bodo ….. ”
      in še prikrita groznja.. ce bi le vi kristjani se kaj takega obcasno smeli delat.. oh, oni stari dobri casi..

  18. Kraševka 7. julija 2018 ob 11:21
    Igor, Bog si ni izmislil človeka, ampak ga je USTVARIL. Ali poznaš pesem; “Ko je Bog na svet Adana ustvaril in vse ribe price skupaj spravil….. ”
    Brez Boga tudi tebe ne bi bilo – in to ne bi bilo dobro, Potrudi se, za kanček zahvale vsaj s tem, da o Bogu nič zasmehljivega ne rečeš. Izkaži mu vsaj toliko spoštovanja, kot muslimanskemu Alahu – prepričana sem, da ga ne smešiš – sicer te bodo ….. .

    Odgovor:Kraševka! Že s tem, ko si omenila Alaha smatram, da si verski fanatik!!! Tudi domačemu župniku sem rekel,
    da je mene naredil ata skupaj z mamo! In kaj sem rekel narobe???? Verjamem v evolucijo živih bitij, ne pa v
    neke “pravljice” o ustvarjanju nečesa!!!! Sicer pa smatram, da ste nevernim Slovencem, bolj nevarni ekstrem-
    ni katoliki, kot pa muslimani(tvoj zadnji stavek)!

  19. Kraševka 7. julija 2018 ob 11:21
    Igor, Bog si ni izmislil človeka, ampak ga je USTVARIL. Ali poznaš pesem; “Ko je Bog na svet Adana ustvaril in vse ribe price skupaj spravil….. ”
    Brez Boga tudi tebe ne bi bilo – in to ne bi bilo dobro, Potrudi se, za kanček zahvale vsaj s tem, da o Bogu nič zasmehljivega ne rečeš. Izkaži mu vsaj toliko spoštovanja, kot muslimanskemu Alahu – prepričana sem, da ga ne smešiš – sicer te bodo ….. .

    Odgovor: Kraševka! Poznam pa drug verz iz kmečkega upora v Angliji v 14. stol.!!! ” Ko Adam in Eva sta še predla nit,
    kdo takrat že bil je plemenit?” Po naravi sem upornik in katoliška cerkev je skozi vso zgodovino ljudi silila v
    pokorščino, ker le tako lahko deluje! Vedno in povsod se je zlizala z oblastjo, ker drugače ne more obstajati!
    Da se vrnem k verzu! Že pred skoraj 700 leti so se ljudje spraševali, zakaj vera daje enim večje privilegije kot
    drugim???? Vera sodi v cerkev in v intimo posameznika, ne pa v javnost!

  20. iGOR, sprašuješ, zakaj vera daje enim več privilegijev. Krščanska vera uči o enakosti in pravičnosti. Če pa vladajoči od tega odstopajo, ni kriva vera ampak ljudje.

    Ali smo v naši državi vsi enaki? Ali je državna BANKA NLB dala vsem enako visoke kredite ? Ali so kredite vsem odpisali ? Ali je bil lahko vsak lastnik FAKTOR banke? Ali je Faktor banka vsem odpisala 15 milijonov kredita, kot jih je Zoranu Jankoviču, oziroma njegovim podjetjem.

    To je delala naša država, ki ji “vajeti ” še vedno držijo v rokah ATEISTI. In ti isti imajo velike besede o enakopravnosti in kaj se sme po ustavi delati. Mislim, da je kraja veliko hujša, kot pa beseda Bog, ki jo je izrekel Tonin v parlamentu. Kar je po nepotrebnem povzročilo toliko pogroma.

    Svoboda pa naj bo za vse enaka, tako za ZZB – komuniste, ateiste in Kristjane !

  21. Jaz Cerkve res ne vidim, da bi spodbujala grabežljivost. V glavnem pri nas se Cerkev napaja z darovi vernikov. O velikem danarju Cerkve govorijo največ tisti, ki ji v letu ne naklonijo niti 5 Eurov.

    Mi nedeljniki damo miloščino toliko kolikor vsak hoče. Nihče ne vpraša nič, ko pride mimo “škrapca”. Hvala Bogu, nas je še vedno toliko vernikov pri maši, da lahko vzdržujemo našo cerkev in župnika. In tako poskrbimo, da je Cerkev živa.

Komentiraj