Balašević o Slovencih: "Janezi, rojeni za klečeplazenje"
Pevec Đorđe Balašević, ki je umrl zaradi korone, je na dan napada na Slovenijo v Beogradu pel, da so Slovenci rojeni za klečeplazenje. Ne glede na to je dobil slovensko državljanstvo.
Vsi slovenski mediji pišejo o tem. O smrti Tadeja Hrušovarja ti isti mediji skorajda niso poročali. Pa čeprav zna večina Slovencev zapeti Dan ljubezni, medtem ko za Balaševića večina ne bi znala povedati niti naslova ene same pesmi. Starejše generacije bi se kvečjemu spomnile tiste, v kateri je »za zakletvu Titu spevao stih«. Ali po slovensko, za prisego Titu je spesnil stih. Računajte na nas.
Balašević je imel 67 let. Ali bodo tisti, ki pravijo, da je korona izmišljena in da umirajo samo starejši in kronični bolniki, zdaj zamahnili z roko - da bi itak umrl, saj je že predlani doživel infarkt? Prav bi bilo, da ne, a take opazke poslušam že mesece. Tako je namreč stanje duha danes na sončni strani Alp. Žal.
O mrtvih samo dobro. Tako pravi star latinski rek. A ko gre za pomembne osebnosti, ta rek ne velja. Si predstavljate, da bi se tega reka držali mediji, ko je umrl Slobodan Milošević? Ali Janez Stanovnik?
Slovenski mediji te dni poročajo, da je Đorđe Balašević dobil slovensko državljanstvo, ko je kot begunec s trebuhom za kruhom pobegnil iz Beograda v Maribor. Ni dobil le azila. Tudi državljanstvo.
Precej nenavadno je to bilo, saj je nekdanji strastni oboževalec diktatorja Josipa Broza Tita in navdušeni Jugoslovan v času osamosvojitve igral Sloveniji izrazito škodljivo vlogo. Ta je bila sestavni del takratne protislovenske propagande. Večmesečna protislovenska medijska in politična gonja pred okroglimi 30 leti je bila namenjena navduševanju nad vojno, ki so jo v Beogradu pripravljali proti Sloveniji in Hrvaški. Balašević je s svojo poezijo podprl Slobodana Miloševića in jugoslovanske generale, ki so Slovenijo junija 1991 tudi vojaško napadli.
Za slovenske medije in državo pa to ni bilo pomembno. Balaševič je že nekaj mesecev kasneje dobil slovensko državljanstvo! Balašević je kmalu po poetičnemu izbruhu protislovenskih gesel začel spet koncertirati v Sloveniji. Podprt z mnogimi intervjuji, v katerih pa ga o žaljenju Slovencev sploh niso spraševali. Danes sramežljivo omenjajo, da je Slovence žalil, brez vsake podrobnosti, ne pišejo pa, kako je to dejanje v kasnejših letih pojasnjeval. Samocenzura. Posebej, ker vemo, kaj se skriva v podrobnostih.
V nobeni drugi državi na svetu bi ne dovolili vstopa pevcu, ki je podpihoval sovraštvo proti njej. V nobeni drugi državi ga mediji ne bi povsem nekritično hvalili in objavljali intervjujev, v katerih žalitev sploh ne bi omenjali. V nobeni drugi državi ne bi podporniku agresorja dali svojega državljanstva. V nobeni drugi državi bi mu ob smrti ne objavljali nekritičnih in manipulativnih hvalospevov.
Naj citiram Delo, ki mu je pred tremi leti brezplačno naredilo reklamo za koncert: »Tematika njegovih pesmi je predvsem ljubezenska, družbena ali politična. Je avtor mladinske himnične zaveze Računajte na nas ter zimzelenih melodij Svirajte mi jesen stiže, Dunjo moja, Neki novi klinci, Prva ljubav, Odlazi cirkus ter Laku noć, braćo Janezi o slovenski osamosvojitvi. Po spletu okoliščin je bila Slovenija (zlasti Maribor) pozneje Balaševićev drugi dom. K nam se pogosto vrača, tokrat z največjim koncertom doslej.« Ko to prebereš, misliš, da je upesnjena prisega diktatorju »himna« in da je Balašević napisal pesem v čast osamosvojitvi Slovenije.
A Balašević je Slovenijo ob osamosvojitvi zelo žalil. Na dan, ko je bila Slovenija napadena od srbske jugoslovanske armade, je na koncertu v Sava centru zapel pesem "Laku noć Janezi, jeb'o nas ko nas sastavi". Zaradi vulgarnosti naslova pesmi z rasističnimi poudarki ne bom prevajal. Kdor bere časopise iz tistega časa, bo takoj videl, kdo in zakaj je hujskal proti Sloveniji. In takoj mu bo jasno, da je bil Balašević del propagandne vojne in navduševanja nad napadom na Slovenijo. V časih, ki so bili za nas najtežji.
Balašević v prvi kitici pravi, da imamo v genih željo po habsburški kletki in da smo rojeni za klečeplazenje. Da smo izkoriščali Jugoslavijo, jo okradli in zapustili. Očita nam celo simpatiziranje z nacizmom. Slovenija je prepovedala koncert Thompsonu zaradi domnevnega simpatiziranja z nacizmom na Hrvaškem, človeku, ki je Slovencem očital simpatiziranje z nacizmom, pa je dala državljanstvo. Ali lahko to kdo razume?
Prav je, da Balaševićevo pesem tudi objavimo. Neprevedeno, da bo zvenela izvirneje.
»Laku noć braćo Janezi
Shvatam vas, sve su to geni
Mame vas habsburški kavezi
Neko je rođen da seni
Malo ste plebiscirali
Pre tog ste puno rovarili
Tovariši, dugo ste svirali
Dok se niste natovarili
Ajte vi, braćo Slovenci,
Nemojte s tim da se šalite
Samo vas čekaju Nemci
Samo im vi još falite
Kvarni ste, jadna vam majka,
Nismo iz istog filma
I dečki iz trećeg rajha
Za vas su GG firma
Ne kunem, ne kunem i ne pretim
Sve ovo smatrajte šalom
Ja neću da vas se setim
Ni kad budem gledao slalom
Na nama svako ućari
I vi ste tako odlučili
Laku noć braćo smučari
Dobro ste mi se smučili
Želim vam mir i spokojstvo
I slavu vašoj zastavi
Bilo je zadovoljstvo
Jebo nas ko nas sastavi.«
Upam, da ni kdo razumel mojega pisanja kot napad na Balaševića. Ali na zanikanje njegovega velikega glasbenega talenta. In pronicljive poezije. In izjemnega smisla za humor. Tistega pravega, srbskega, ki ga ne zmore posnemati noben drugi narod bivše Juge.
Vulgarnost in žaljenje Slovencev seveda ne gre vštric z Balaševićevo genialnostjo. Verjetno je bil to izpad. Balašević se je namreč nekaj let po koncertu na dan napada na Slovenijo opravičil. V Mariboru je opisal svoja čustva. Rekel je, da se je počutil, kot bi ga pustilo dekle in jo je zato javno ozmerjal s kurbo.
Tega sicer ni zapisal in objavil na spletu, da bi opravičilo vsak Slovenec danes lahko našel vsaj tako zlahka kot najde pesem »Laku noć braćo Janezi, jebo nas ko nas sastavi«. Tudi pojasnilo, da te je dekle pustilo, ne more razložiti, da je fant spodbujal vojake, naj »kurbo« ustrelijo. Verjetno mu je bilo preveč nerodno. Osebno sem zato mnenja, da je bilo opravičilo pristno. Sicer pa, kdo sem, da bi sodil?
V resnici pri žaljivi pesmi sploh ne gre za pohujševanje nad njenim avtorjem. V resnici gre za pohujšanje nad nami in nad našo državo, ki se tako poniža, da pod preprogo pomete žalitev in pevcu podeli državljanstvo. To pa je res klečeplazenje. Pravzaprav niti ni čudno, da nas je opisal kot "rojene za klečeplazenje". Hvalospevi Dela in RTVS brez vsake kritike in pojasnila o pesmi in opravičilu so v resnici klečeplazenje. Ob prerani smrti glasbene legende pritrjujejo, da je Balašević imel prav.
Ampak ne. Đole, kot mu rečejo oboževalci, ni imel prav. Jaz, tako kot večina Slovencev, nimam v genih klečeplazenja in nisem hlapec. Toliko dam nase, da Balaševića, pa če so njegove pesmi še tako dobre, od leta 1991 ne poslušam več. Tega mi namreč ponos ne dovoli.
Vi pa - kakor hočete.
https://twitter.com/NenadGlucks/status/1363588539653447681
Vsi slovenski mediji pišejo o tem. O smrti Tadeja Hrušovarja ti isti mediji skorajda niso poročali. Pa čeprav zna večina Slovencev zapeti Dan ljubezni, medtem ko za Balaševića večina ne bi znala povedati niti naslova ene same pesmi. Starejše generacije bi se kvečjemu spomnile tiste, v kateri je »za zakletvu Titu spevao stih«. Ali po slovensko, za prisego Titu je spesnil stih. Računajte na nas.
Balašević je imel 67 let. Ali bodo tisti, ki pravijo, da je korona izmišljena in da umirajo samo starejši in kronični bolniki, zdaj zamahnili z roko - da bi itak umrl, saj je že predlani doživel infarkt? Prav bi bilo, da ne, a take opazke poslušam že mesece. Tako je namreč stanje duha danes na sončni strani Alp. Žal.
Posnetek komentarja Tina Mamića je na voljo na koncu prispevka.
O mrtvih samo dobro. Tako pravi star latinski rek. A ko gre za pomembne osebnosti, ta rek ne velja. Si predstavljate, da bi se tega reka držali mediji, ko je umrl Slobodan Milošević? Ali Janez Stanovnik?
Balašević je dobil državljanstvo države, čeprav je spodbujal vojno proti njej
Slovenski mediji te dni poročajo, da je Đorđe Balašević dobil slovensko državljanstvo, ko je kot begunec s trebuhom za kruhom pobegnil iz Beograda v Maribor. Ni dobil le azila. Tudi državljanstvo.
Precej nenavadno je to bilo, saj je nekdanji strastni oboževalec diktatorja Josipa Broza Tita in navdušeni Jugoslovan v času osamosvojitve igral Sloveniji izrazito škodljivo vlogo. Ta je bila sestavni del takratne protislovenske propagande. Večmesečna protislovenska medijska in politična gonja pred okroglimi 30 leti je bila namenjena navduševanju nad vojno, ki so jo v Beogradu pripravljali proti Sloveniji in Hrvaški. Balašević je s svojo poezijo podprl Slobodana Miloševića in jugoslovanske generale, ki so Slovenijo junija 1991 tudi vojaško napadli.
Balašević je kmalu po poetičnemu izbruhu protislovenskih gesel začel spet koncertirati v Sloveniji. Podprt z mnogimi intervjuji, v katerih pa ga o žaljenju Slovencev sploh niso spraševali.
Za slovenske medije in državo pa to ni bilo pomembno. Balaševič je že nekaj mesecev kasneje dobil slovensko državljanstvo! Balašević je kmalu po poetičnemu izbruhu protislovenskih gesel začel spet koncertirati v Sloveniji. Podprt z mnogimi intervjuji, v katerih pa ga o žaljenju Slovencev sploh niso spraševali. Danes sramežljivo omenjajo, da je Slovence žalil, brez vsake podrobnosti, ne pišejo pa, kako je to dejanje v kasnejših letih pojasnjeval. Samocenzura. Posebej, ker vemo, kaj se skriva v podrobnostih.
V nobeni drugi državi na svetu bi ne dovolili vstopa pevcu, ki je podpihoval sovraštvo proti njej. V nobeni drugi državi ga mediji ne bi povsem nekritično hvalili in objavljali intervjujev, v katerih žalitev sploh ne bi omenjali. V nobeni drugi državi ne bi podporniku agresorja dali svojega državljanstva. V nobeni drugi državi bi mu ob smrti ne objavljali nekritičnih in manipulativnih hvalospevov.
Naj citiram Delo, ki mu je pred tremi leti brezplačno naredilo reklamo za koncert: »Tematika njegovih pesmi je predvsem ljubezenska, družbena ali politična. Je avtor mladinske himnične zaveze Računajte na nas ter zimzelenih melodij Svirajte mi jesen stiže, Dunjo moja, Neki novi klinci, Prva ljubav, Odlazi cirkus ter Laku noć, braćo Janezi o slovenski osamosvojitvi. Po spletu okoliščin je bila Slovenija (zlasti Maribor) pozneje Balaševićev drugi dom. K nam se pogosto vrača, tokrat z največjim koncertom doslej.« Ko to prebereš, misliš, da je upesnjena prisega diktatorju »himna« in da je Balašević napisal pesem v čast osamosvojitvi Slovenije.
A Balašević je Slovenijo ob osamosvojitvi zelo žalil. Na dan, ko je bila Slovenija napadena od srbske jugoslovanske armade, je na koncertu v Sava centru zapel pesem "Laku noć Janezi, jeb'o nas ko nas sastavi". Zaradi vulgarnosti naslova pesmi z rasističnimi poudarki ne bom prevajal. Kdor bere časopise iz tistega časa, bo takoj videl, kdo in zakaj je hujskal proti Sloveniji. In takoj mu bo jasno, da je bil Balašević del propagandne vojne in navduševanja nad napadom na Slovenijo. V časih, ki so bili za nas najtežji.
Na dan, ko je bila Slovenija napadena od srbske jugoslovanske armade, je na koncertu v Sava centru zapel pesem "Laku noć Janezi, jeb'o nas ko nas sastavi".
Mami nas avstrijska kletka
Balašević v prvi kitici pravi, da imamo v genih željo po habsburški kletki in da smo rojeni za klečeplazenje. Da smo izkoriščali Jugoslavijo, jo okradli in zapustili. Očita nam celo simpatiziranje z nacizmom. Slovenija je prepovedala koncert Thompsonu zaradi domnevnega simpatiziranja z nacizmom na Hrvaškem, človeku, ki je Slovencem očital simpatiziranje z nacizmom, pa je dala državljanstvo. Ali lahko to kdo razume?
Prav je, da Balaševićevo pesem tudi objavimo. Neprevedeno, da bo zvenela izvirneje.
»Laku noć braćo Janezi
Shvatam vas, sve su to geni
Mame vas habsburški kavezi
Neko je rođen da seni
Malo ste plebiscirali
Pre tog ste puno rovarili
Tovariši, dugo ste svirali
Dok se niste natovarili
Ajte vi, braćo Slovenci,
Nemojte s tim da se šalite
Samo vas čekaju Nemci
Samo im vi još falite
Kvarni ste, jadna vam majka,
Nismo iz istog filma
I dečki iz trećeg rajha
Za vas su GG firma
Ne kunem, ne kunem i ne pretim
Sve ovo smatrajte šalom
Ja neću da vas se setim
Ni kad budem gledao slalom
Na nama svako ućari
I vi ste tako odlučili
Laku noć braćo smučari
Dobro ste mi se smučili
Želim vam mir i spokojstvo
I slavu vašoj zastavi
Bilo je zadovoljstvo
Jebo nas ko nas sastavi.«
Balaševića razumem, Slovencev pa ne
Upam, da ni kdo razumel mojega pisanja kot napad na Balaševića. Ali na zanikanje njegovega velikega glasbenega talenta. In pronicljive poezije. In izjemnega smisla za humor. Tistega pravega, srbskega, ki ga ne zmore posnemati noben drugi narod bivše Juge.
Vulgarnost in žaljenje Slovencev seveda ne gre vštric z Balaševićevo genialnostjo. Verjetno je bil to izpad. Balašević se je namreč nekaj let po koncertu na dan napada na Slovenijo opravičil. V Mariboru je opisal svoja čustva. Rekel je, da se je počutil, kot bi ga pustilo dekle in jo je zato javno ozmerjal s kurbo.
Tega sicer ni zapisal in objavil na spletu, da bi opravičilo vsak Slovenec danes lahko našel vsaj tako zlahka kot najde pesem »Laku noć braćo Janezi, jebo nas ko nas sastavi«. Tudi pojasnilo, da te je dekle pustilo, ne more razložiti, da je fant spodbujal vojake, naj »kurbo« ustrelijo. Verjetno mu je bilo preveč nerodno. Osebno sem zato mnenja, da je bilo opravičilo pristno. Sicer pa, kdo sem, da bi sodil?
Hvalospevi Dela in RTVS brez vsake kritike in pojasnila o pesmi in opravičilu so v resnici klečeplazenje. Ob prerani smrti glasbene legende pritrjujejo, da je Balašević imel prav.
Đole ni imel prav
V resnici pri žaljivi pesmi sploh ne gre za pohujševanje nad njenim avtorjem. V resnici gre za pohujšanje nad nami in nad našo državo, ki se tako poniža, da pod preprogo pomete žalitev in pevcu podeli državljanstvo. To pa je res klečeplazenje. Pravzaprav niti ni čudno, da nas je opisal kot "rojene za klečeplazenje". Hvalospevi Dela in RTVS brez vsake kritike in pojasnila o pesmi in opravičilu so v resnici klečeplazenje. Ob prerani smrti glasbene legende pritrjujejo, da je Balašević imel prav.
Ampak ne. Đole, kot mu rečejo oboževalci, ni imel prav. Jaz, tako kot večina Slovencev, nimam v genih klečeplazenja in nisem hlapec. Toliko dam nase, da Balaševića, pa če so njegove pesmi še tako dobre, od leta 1991 ne poslušam več. Tega mi namreč ponos ne dovoli.
Vi pa - kakor hočete.
https://twitter.com/NenadGlucks/status/1363588539653447681
Povezani članki
Zadnje objave
To je groza, ni pa strah – Justin Earl Grant
18. 3. 2024 ob 23:11
Golob zavrnil ponudbo evropskih naprednjakov, da postane njihov spitzenkandidat
18. 3. 2024 ob 6:31
Lažnivi svet »sončnega kralja« Roberta Goloba
17. 3. 2024 ob 16:30
Ekskluzivno za naročnike
To je groza, ni pa strah – Justin Earl Grant
18. 3. 2024 ob 23:11
Domovina 139: Laži socialista Goloba
13. 3. 2024 ob 9:00
Franc Bole: »oče urednik«, pionir in velikan katoliške medijske scene
11. 3. 2024 ob 16:11
Prihajajoči dogodki
MAR
19
Predstavitev knjige o Virgilu Ščeku
11:00 - 12:00
MAR
19
Slovesne večernice
18:00 - 19:00
MAR
19
MAR
20
MAR
21
Okronana - Ptuj
19:00 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Mučeniki, cvetje in komunikacija
15. 3. 2024 ob 20:37
Vroča tema o razmerah v Katoliški cerkvi: Kje je 1.480.156 katoličanov?
13. 3. 2024 ob 20:31
Odmev tedna: "svobodni" odhodi in pripravljenost strank na evropske volitve
8. 3. 2024 ob 22:07
37 komentarjev
pozdrav
Vsi ti nasprotniki slovenskega dostojanstva so se in se še trudijo, da bi Slovenci kot narod in naša država skrahirali, izginili.
Vendar jim ni uspelo in jim tudi ne bo!
To nam je le spodbuda, da bomo čuvali našo kulturno in življenjsko bit ter naše lepo slovensko okolje, s katerim živimo v ravnovesju!!!
Kraševka
Tako je!
pozdrav
Čestitke avtorju članka za nastavitev ogledala tistim, ki teptajo slovensko dostojanstvo doma in na tujem!
MEFISTO
Čemu je to popdobno, da častite Tita, ki je klal Srbe, Hrvate, Slovence, Makedonce, Ćrnogorce, Muslimane, Šiptarje, Madžare, Italijane, Bolgare in sploh vse, ki so se drznili živeti?
In še nekaj!
Igor, Morda pa, drugače misleči in Peter niti slučajno niso tako pametni, za kakršne se prodajajo. Le časa imajo preveč!
Drugace misleci
1. Da napišeš takšen članek na dan pogreba je dovolj zgovorno samo po sebi. Nimam besed, da bi opisal svoje ogorčenje nad avtorjem. Za moje pojme primitivno in bedno. In skrajno nekrščansko.
2. Tukaj se greste nekakšne primerjave med Thompsonom in Balaševićem. To sploh ni ista kategorija.
3. Celo avtor, ki je sestavil to (po mojem mnenju) ostudno pisanje je navedel, da se je Balašević za ta tekst opravičil. Kolikor vem tega ni nikoli pel. Šlo je za deklamacijo, ki jo je izvedel v Sarajevu. Se je kdaj opravičil Thompson? Ali pa tukaj ljubljeni JJ za članstvo v ZKJ in stvari, ki jih je počel kod vodja ZSMS v Grosuplju? Ampak slednjima se to spregleda. Zakaj? Ker sta »naša«? »Našim« pa se pod prste ne gleda, temveč se jih podpira neglede na vse?
4. In če se spozabim in padem na nivo T. Mamića. Na Wikipediji zanj piše »rojen je bil v družini Stomažanke Neže Bratina in Dalmatinca Ivana Mamića, politika.« In si sedaj dovolim neokusno insinuacijo, za katero se že v naprej opravičujem, ampak se ob zgornjem pisanju ne morem vzdržati. Ima narodnost očeta kaj opraviti s tem tekstom? Z odnosom do Srbov?
5. Močno pa se strinjam z g. Petrom. Dodal bi še, da je iz meni neznanega razloga JJ vedno bil uslužen do Hrvatov (ko je npr. v času prve vlade ob Sanaderju na Bledu ugotavljal, da bi bilo primerno mejo razmejiti pred mednarodnim pomorskim sodiščem) in je tudi sedaj (zato ne odpiramo mejnih vprašanj, nikjer niti ne poizkusimo s kakšno blokado in smo poleti za vsako ceno reševali hrvaško turistično sezono).
festiny
Avtor sam pravi, da je bila Balaševićeva pesem o Slovencih najbrž izpad, da se je zanjo kasneje opravičil in da je bilo opravičilo v njegovih očeh pristno. Potem zaključi, da mu lastni ponos brani poslušati njegove pesmi. Tale ponos ''pokvari'' cel članek.
Sama na takšen ponos ne bi bila ponosna. Vsi grešimo... Postni čas nam spet daje priložnost, da v drugem vidimo tudi dragocenost in lepoto, kot jo Nekdo vidi v nas, kljub vsej naši oholosti... In ta Nekdo nas ne odpiše nikdar.. Pri Njem ni bilo ne duha ne sluha o ponosu...
Kraševka
Mojca Eno je odpustiti, drugo pa je, da obožuješ tega, ki te je zaničeval. In prav to je delala Nacionalka, oboževala je tega, ki Slovencem ni privoščil samostojne države. Potem pa se je k nam vrnil, ne iz ljubezni, ampak iz KORISTOLJUBJA. Ko umre nek SLOVENSKI pevec mu posvetijo na RTV, mogoče minutko. O Balaševiču pa smo na RTV poslušali v enem dnevu verjetno v raznih oddajah kar celo uro ali več. Mojca, ali se vam to zdi prav?
natasahoc
Preveč ljudi v Slo je zavedenih, da pozabljajo na vrednote in resnico
STAJERKA2021
Balaševič je govoril o Slovencih, da so "Janezi rojeni za klečeplazenje".
Zakaj je sploh prišel v Slovenijo in prosjačil za slovensko državljanstvo? Dvoličnež!
Isto velja za pevca Ribje čorbe. Tudi on je bil med tistimi, ki je govoril, da smo "Slovenci bečki konjušari". Tudi njega ni motil prihod k "beškim konjušarom" v Sloveniji. Le zakaj?
Za oba velja, ker je bilo tu lepše življenje, kot tam, od koder sta pobegnila.
Sram jih bodi! Prvo pljuvajo po Sloveniji, potem pa se zatečejo prav sem! Zanimivo bi bilo vedeti, če sta dobila tudi denarno pomoč od "Janezov"?
Isto velja za Šerbedžijo. Ko je v Ameriki mlatil z dobrimi vlogami (katere je odigral vrhunsko) milijone, mu je Slovenija še vedno plačevala prispevke? Razumi, kdor more!
Anomalije, za katere verjamem, da bo minister g. Simoniti, poskrbel, da se preverijo in ugodnosti takim, ukinejo!
Kraševka
Res imamo preveč PARAZITO, ki so v Slovenijo prišli samo po denar. Namesto, da bi nam bili hvaležni, nam hočejo še RUŠITI Slovensko VLADO in državo smešiti, tako doma, kot v tujini. Preveč je takih, ki samo RUŠIJO in premalo onih, ki bi delali za našo OČETNJAVO!
BARBARA RAKUN
Bravo, bravo, celoti se strinjam.
Lovro Bakšič
...brune v svojem očesu pa ne opazimo. Seveda drugi o nas govorijo grdo. Saj nimamo samozavesti. Grdo o sebi govorimo sami. Že Cankar se je ozmerjal s hlapcem in tudi danes si mnogi govorijo raje slovenceljni kot pa Slovenci.
Gregor
Stvari je treba pogledat take, kot so. O mrtvih samo lepo ampak ne vem, če je laganje v tem klubu "lepega govorjenja". Treba je pač naliti čistega vina in nič drugega.
Če je kdo res pred ot za kom klečeplazil, je bil to ... Njegovi koncerti so bili neponovljivo doživetje. 5 ur koncertirtiranja brez pauze in za eno samo karto (načeloma so koncerti 2h). Skratka Slovenci so bili očitno zelo dragocena publika in mogoče se nam je želel udinjati, prikupiti.... Da pa ni nekal s temi komunističnimi himnami je v meni (velik glasbeni ljubitelj) vedno puščalo mešane občutke. Popolnoma razumem ljudi, ki podpirajo Jugoslovansko idejo ampak združevanje te ideje s poveličevanjem komunizma je totalna sprevrženost. Dragi Đole, treba si je naliti čistega vina in tega očitno ni bil sposoben niti, ko je zbolel za Korono.
Sama Jugoslovanska ideja je bila načeloma lepa, zanimiva, obetavna a je bila zlorabljena najprej s strani Srbov, potem komunistov... slednji so šli konkretno predaleč. Če si tu nalijemo čistega vina lahko rečemo samo, da jugoslovanska ideja ni imela sreče z njenimi voditelji, ki pač niso uspeli furat te ideje tako, da bi si ljudje (ne glede na razlike) v tej državi dejansko želeli živeti. Naprimer v ZDA jim je to uspelo... ampak so v temeljih furali porecej drugače. Delali so velike napake a nobeno ne tako veliko, da bi jim država razpadla. Pika!
Ko sem v nedeljo gledal peščico čudakov radikalnega krila Levice, ki ob Prešernovem spomeniku prižiga svečke (skupaj z neko Jadranko in še kom), sem si mislil, ma kaj spet nekaj klovnarijo. Dejansko pa so spet zlorabili lik Velikega Slovenca Prešerna, za prižiganje sveč nekemu protislovencu. Za kozlat!
Draga levica, Če kje, potem mu lahko greste prižigat svečko pod spomenikom revolucije. To je ideja za katero je živel in zato bi bilo tako prav. Seveda je prav, da se mu poklonite in prižgete svečko!
Z vsem spoštovnjem do pokojnega Balaševiča. Tvoje pesmi so neminljive a si jih začinil s toliko sovraštva, da jih bom od slej vedno poslušal z mešanimi občutki. Škoda! Škoda tudi, da se nam nisi uspel oravičiti in škoda, da Kovida nisi jemal resno. Počivaj v miru.
Kraševka
Gregor, kar ste napisali je pohvalevredno. Točno ste prikazali problem, da se še vedno obožuje Ravolucija, katera je SLOVENCEM prizadela velike bolečine - in razklala je slovenski NAROD! Levica s prižiganjem sveč ob Prešernovem spomeniku, pa res samo ZLORABLJA SLOVENSTVO in našo kulturo. Jugonostargija je največji posmeh Prešernu in Slovenski kulturi. Če so Komunisti postavili Spomenih REVOLUCIONARJEM, naj tam prižigajo svoje sveče, tako, kot to počenja Fajonova in Levičarji.
Ljubljana
No, v SLO je tudi precej kulturnikov in "pesnikov" - Slovencev po rodu , ki žalijo vse ki niso rdeči po svojem poreklu ! Pa celo "svoje" kadar se jim ne uklonijo !
Eden takih, celo mnogokratni nagrajenec in celo življenje zavit v proračubnsko vato, je prav te dni napisal "čudoviti" pesem...
Gotovo bodo mediji pregoreli v spominu nanj !!
Akademiki in SAZU pa so tiho, PEN tudi...molk ki se odlično sliši.
Kraševka
To so res žalostna dejstva. Protislovenstva "virus" je še kako prisoten v PEN, kjer nagrajujejo dela "ki so blodnje", izključujejo iz svojih vrst pa tiste, ki niso Anti-Fa. Imamo plodovite SLOVENSKE pesnike in PISATELJE, eden takih je spoštovani Ivan Sivec. Knjige tega pisatelja so poučne, prikazujejo življenje Slovencev. ZGODOVINSKO gledano ima pisatelj Sivec odlične - zgodbe od Samove plemenske zveze, Karantanije, Celjskih grofov...... Sedaj pa je izšla še knjiga "Visoški gospod", kjer je opisano življenje in delo pisatelja in bivšega župana LJUBLJANE - Ivana TAVČARJA. Vse Sivčeve knjige, bi morale biti OBVEZNO ČTIVO na srednjih in osnovnih šolah, da bi dijaki in učenci spoznali koliko POMEMBNIH ljudi je živelo na naših tleh, ki imajo za naš (v nasprotju s Titom) NAROD velik pomen. In pri tako dobrih slovenskih pisateljih, zbere komisija za ŠOLSTVO, kot obvezno ČTIVO za UČENCE - Vojnoviča, katerega "Čefurji" - so malo vredna knjiga za SLOVENSKI jezik in kulturo.
IgorP
Kraševka Od kdaj so pa Celjski grofje slovenskega porekla?
lavrict
Kar se mene tiče sem prepričan,da je bila ranjka avstrija naša najboljša država,ded je bil avstrijski oficir in je vojno preživel na Soči. Na vrtu mi vihra cesarska zastava. Glede Đoleta...v tistih časih smo vsi izrekli marsikaj. Glede totalitarnih koncertov: prepovedal bi Tompsoma, Ceco,Kombinatke in Partizanski pevski zbor. Vsi enaki.
Kraševka
Tino, končno ste napisali to, kar nas veliko Slovencev razmišlja. Bravo!
RTV je še vedno udana Beogradu.
V sosednjih državah, tako v Avstriji, kot Italiji biva veliko Slovencev, ki bi morali biti Slovencem za VZGLED, kot umetniki, znanstveniki gospodarstveniki.....
In če se kdo od teh Slovencev poslovi iz tega sveta, mu na RTV ne posvetijo pozornosti - v primerjavi s tem Balaševičem, ki je Slovence dejansko zaničeval.
Kako žalostno, da večinski NAROD nima Nacionalke, zato pa se morajo SLOVENSKI glasbeniki zelo boriti, da predvajajo tisih nekaj % slovenske glasbe.
MEFISTO
Tino Mamić, to je božja beseda.
karlina
Bravooo, tako se govori, bravooo, moj velik poklon, tudi jaz,kot zavedna SLOVENKA, niti slučajno, niti pod razno ne dovolim, da kdo žali mojo očetnjavo, našo drago SLOVENIJO,
Bac
Balaševičeva glasba je mojstrovina. O tem ni dvoma. Kot osebnost je pa bil tale Djordje prilagodljiv in oportunističen, kot le malokdo. Kjer je zavohal zaslužek, tja se je zvito prislinil v stilu: "Ma ko je kriv!? Mi smo krivi, vi ste malčice krivi, svi smo mi krivi...ma niko nije kriv, ajmo da pevamo! ....nisam to ozbiljno, što sam rekao o vama...pa u stvari uopšte nije bilo o vama..."
Ko nas bre, zavadi! stil, tipičen za srbsko percepcijo jugoslovanske klavnice.
Vendar je vseeno drugačen, kot kakšen Bora Riblja Čorba. To je treba priznat.
Vseeno se je poklonil Vukovarju s pesmijo Čovek sa mesecem u očima.
Naj počiva v miru!
IgorP
O mrtvih vse dobro! Bo tudi njegova smrt za nekatere priložnost vzpodbujati sovraštvo? Tino že strelja v to smer! Žalostno, če ne že sramotno!
Kraševka
Igor, zakaj ste že prepovedali koncert domoljubnih pesmi - Tompsona - Hrvata? Ali je bil vzrok, da Srbi nočejo Hrvatov? Torej, kdo odloča, kdo bo prepeval v Sloveniji?
IgorP
Kraševka Kot domoljub ti povem, da ustaških pesmi ne želim slišati v Sloveniji! O moji želji pa odločajo drugi!
obrambapes
Kar se tiče Thompsona se moram žal spet strinjati z Igorjem.
IgorP
Kraševka "Izgubil sem službo, sem pa ohranil obraz," je v intervjuju za časnik Večer po razrešitvi dejal nekdanji načelnik Upravne enote Maribor Srečko Đurov. Ko bi še poslanci SMC in DESUS-a imeli obraz, bi bilo lepše v tej naši čudoviti deželi. Službo je pa izgubil zaradi prepovedi Thompsona!
Jože Kržič
Ja, eni vidijo sovraštvo, kjer ga ni. Očitno sovražijo, druge in tudi sebe.
BARBARA RAKUN
Bravo, Tino, se kako resnično. Sej Slovenci so večinoma kleceplazni, tudi v koroni se je to izkazalo, kleče plazenje povsod in obračanje po vetru, samo za boje koristi. Mednje jaz ne sodim.
Na radiu Aktual te dva dni konstantno vrtijo njegove pesmi, prej nobene njegove pesmi nisem slišala na radiu, pa ga že kar dolgo časa poslušam, govorijo kaka legenda da je bil, kako je bil cujec, poln čustev, oh in sploh, kot da ljudje ne bi poznali njegove zgodovine, predvsem pesmi, o kateri je govora v članku. Kot da imajo ljudje spomin zlate ribice.
Torej nihče se ne obregne ob njegove grde pesmi in žalitve Slovencev. Kolikor poznam njegove pesmi, je kar nekaj zelo lepih, zato ne morem reči, da ni pel tudi o ljubezni, lepoti. Vendar tu naredim primerjavo s Thompsonom, ki ga imajo za ustasa, kriminalca in ne vem kaj še, ampak samo njegova pesem Cavoglave se mi zdi grozna, te pač ne maram, ima pa vse druge, ki jih poznam, enkratne.
Zakaj je Thompson osovraženi, Balašević pa kovan med zvezde? Ljudje ne biti dvolicni.!!!
Seveda je Balaševićev prijatelj Zoran Predin "nasilnež" dal že ne vem koliko intervjujev, kako sta bila sorodni duši.
Ljubljana
Ja, kako pravzaprav prija pametna beseda , resnična in dramilna v tej ponoreli SLO.
Ko na nedeljski dan človek lahko "ujame" toliko medijskih pljuvanj, toliko "antifašizma", toliko sovraštva in kulturnega primitivizma, da ne veš če se kaj takega še kje v EU dogaja....
Rajko Podgoršek
Odlično napisano. ko je že govora o klečeplazenju: osebno menim, da pred Habsburžani oz. Avstrijci NIKOLI nismo tako klečeplazili kot kasneje pred Srbi. To pojasni tudi odzive ob Balaševićevi smrti.
BARBARA RAKUN
Rokc, odlicno. Res naši "levi" nostalgiki ki bi radi nazaj Jugoslavijo, resnicno diktaturo, ogromno klečeplazijo pred Srbijo.
obrambapes
Z vsebino članka se sicer v glavnem strinjam. A v Avstriji smo imeli manj narodnih pravic kot v YU. Poglej tudi kako so s propagando dobili koroški plebiscit in Koroško. Poglej kako delajo s slovensko manjšino, v Avstriji imajo najslabše pravice. Še tisto kar je avstrijsko ustavno sodišče naložilo, niso izpolnili. Sedaj hočejo še z novo koroško ustavo vzeti status manjšine Slovencem. Počasi in vztrajno nas iztrebljajo in brišejo. V 30 letih se je po celi Koroški še govorilo slovensko, poleg seveda nemščine. Kje se govori danes? In da ne klečeplazimo Avstrijcem? Se je katera vlada zavzela za koroško manjšino. Nobena! Ne leva, ne desna! Za njih smo tisti, kot nas zaničljivo imenujejo, 'vindišarji', sploh nas nimajo za Slovence ampak za neke potemce 'venetov', kot ime nakazuje. Za njih smo balkanski ološ. Tako kot so za nas bivši narodi YU. In ja, klečeplazimo. Pri nas so gospodarsko že tako prisotni, da zavzemajo s svojimi naložbami že lep del nekoč našega premoženja in trga. In gospodarska podreditev je najhujša! S tem ko kupujete v njihovih trgovinah in njihove izdelke (ki so slabše kakovosti kot originalni, ker so pač za vzhodni trg) koristite njihove storitve, ... podpirate njihovo gospodarsko okupacijo. In s Srbi se veliko bolj razumem. Skoraj nobenih problemov nisem imel z njimi ko sem bil dol. Ja tu pa ta kakšen, ne rečem, ampak povsod so poleg dobrih tudi slabi ljudje. Vedno so me kot Slovenca občudovali in bil sem lepo sprejet. Eno je politika, drugo narod. Takrat so pač nasedli Slobotu. Saj Nemci so pa Hitlerju. V Avstriji pa se zmeraj počutim kot da me nekako gledajo hladno, češ tisti z Balkana. Že tako so kot narod hladni in zahojeni (bolj kot npr. Nemci). Ja saj so prijazni, toliko kot pač do turistov zaradi denarja. Drugače pa sem imel z njimi več problemov kot s Srbi. Tudi sem srečal veliko prijaznih Avstrijcev ja, amapak sem pa naletel na več neprijaznih ljudi kot v Srbiji, celo največ od evropskih držav bi rekel. In če je Avstrijec neprijazen, je lahko na zelo neprijeten način! Slovenček, če je še tako napihnjen in misli, da te je zaj...l, je proti njemu amater. Pa še enkrat poudarjam, se v glavnem strinjam z vsebino članka. In ne nisem jugonostalgik, hvala Bogu da smo odšli iz YU.
Kraševka
Rokc, res je tako. Koliko časa na TV, mu je samo danes namenila naša RTV. Dejansko je to klečeplazenje novinarjev, ki še vedno "prisegajo na Tita". In kdo lahko reče, da imamo Nacionalko ? To je le Agitator bivše Juge.
helena_3
"A v Avstriji smo imeli manj narodnih pravic kot v YU." Spet nekdo, ki slabo pozna zgodovino, pa vseeno modruje o njej. Pri tem, da smo izgubi8li plebiscit, je pa imela srbska vojska tudi nekaj zraven.
MEFISTO
Simon, a ti ni nihče povedal, da smo imeli v avstrogrski cesarsko kraljevi vojski nacionalno homogene vojaške enote s slovenskim poveljevalnim jezikom? Najbrž ti tudi ni nihče povedal, da so bile vse uradne listine napisane v slovenskem in nemškem jeziku. Kako pa je bilo s tem, v nekdanji Srboslaviji?
Ljubljana
Bravo Tino !
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.