Sta slovenska levica in Orban res tako različna?

V začetku junija, ko se je prvi vale epidemije že umirjal, sta dr. Matej Avbelj in dr. Jernej Letnar Černič predstavila študijo o zdrsu demokracije v srednji Evropi na primeru Slovenije, Poljske in Madžarske. Na prvi pogled čudno, kako se je Slovenija znašla skupaj z Madžarsko in Poljsko, ko pa je slovenska orbanizirana desnica na oblasti šele nekaj mesecev. Res čudno.
A kaj kmalu je bilo jasno, da se erozija demokratičnih vrednot na Madžarskem in Poljskem dogaja po desnem, v Sloveniji pa po levem bregu. Slovenija ne potrebuje orbanizacije, ki jo levičarji razumejo kot ukinjanje pravic, svobode, nadzor in avtokracijo. Slovenija orbanizacijo že ima.
Kako si sicer lahko razlagamo zadnji, na trenutke prav patetičen trud levice, da bi pogubila edino zasebno univerzo pri nas? Spomladi 2017 je Orbanova vlada sprejela novelo zakona o visokem šolstvu, ki je praktično onemogočila delovanje Srednjeevropski, bolj znani kot Soroševi, univerzi. Septembra 2019 je univerza večino svojega programa preselila na Dunaj. V preteklih tednih v Sloveniji poslušamo, kako vlada podtika kukavičja jajca v PKP6, ki bodo omogočila davkoplačevalsko »parkiranje prijatelja Jambreka.« O tem, da Nova univerza podaljšanja roka za akreditacijo sploh ne potrebuje in da spremembe Zakona o visokem šolstvu sploh ni lobirala sama, ampak je spremembo predlagal NAKVIS, se ne govori.
Aktualni rektor Nove univerze, dr. Matej Avbelj je odkrit kritik politike, ki se oddaljuje od demokratičnih temeljev. Če kdo v slovenskih akademskih krogih, potem ravno rektor »univerze, ki je blizu aktualni politiki« že vrsto let opozarja na sporne prakse, nad katerimi se navdušuje del slovenske desnice in vztrajno ponavlja, da si ne želimo politike in »demokratičnih« vrednot, kot jih poznajo na Poljskem in Madžarskem. Po vsej logiki bi moral biti Avbelj ljubljenec slovenske levice, njegova univerza pa svetilnik akademiji.
Pa je v Sloveniji, kjer je vse boljše kot normalnost, ravno narobe. Z istimi vzvodi, kot se Orban na Madžarksem spravlja nad Soroševo univerzo, se slovenski levičarji spravljajo nad Novo univerzo. S to razliko, da gre Orbanu pri rušenju avtonomije akademije bistveno boljše kot gre slovenski levici. Roko na srce ima ta težave že samo pri zbiranju potrebnih 46 glasov za ponoven prevzem oblasti in izvajanje samovolje na akademskem parketu.
Naj žive profesorji in akademija! Orban bi dodal, da pod pogojem, da je akademija ideološko usklajena z oblastjo. Slovenska levica bi se strinjala in dodala, da je po možnosti ustanovljena ter odvisna od javnega denarja, ki ga deli ta ista levica.
Zakaj se levi pol tako zelo boji Orbana? Ker vedo, česa vsega je zmožen. Pa ne zato, ker bi poznali Orbana, ampak ker do obisti poznajo način delovanja oblasti, ki se ga zadnjih deset let gre Orban. Izpilili so ga v letih po osamosvojitvi na 45 let podlage. In čeprav ne Fajonova ali Mesec ne kak drug pravoverni levičar ne bosta priznala povezave med njihovimi visokimi standardi svobode, demokracije in zavzemanja za pravno državo, jih z orbanizacijo druži več, kot bi si želeli. Cilj je skupen, le da ga eni napadajo z leve, drugi z desne strani, pri tem pa uporabljajo enaka, povsem nedemokratična nesvoboda in pravno sporna orodja.
Mogoče pa v ne tako daljni prihodnosti dočakamo duet med Tanjo Fajon in Viktorjem Orbanom v slogu zlate dobe slovenske popevke, ko bosta pela kako zelo sta si različna, a dodala, da zvečer, ko sta sama in je z njima le noč, želita enako: ukiniti vse, kar je kritično in ni v skladu z njihovo ideologijo.
Posnetek komentarja Zoje Gruden je na voljo na koncu prispevka.
A kaj kmalu je bilo jasno, da se erozija demokratičnih vrednot na Madžarskem in Poljskem dogaja po desnem, v Sloveniji pa po levem bregu. Slovenija ne potrebuje orbanizacije, ki jo levičarji razumejo kot ukinjanje pravic, svobode, nadzor in avtokracijo. Slovenija orbanizacijo že ima.
Kako si sicer lahko razlagamo zadnji, na trenutke prav patetičen trud levice, da bi pogubila edino zasebno univerzo pri nas? Spomladi 2017 je Orbanova vlada sprejela novelo zakona o visokem šolstvu, ki je praktično onemogočila delovanje Srednjeevropski, bolj znani kot Soroševi, univerzi. Septembra 2019 je univerza večino svojega programa preselila na Dunaj. V preteklih tednih v Sloveniji poslušamo, kako vlada podtika kukavičja jajca v PKP6, ki bodo omogočila davkoplačevalsko »parkiranje prijatelja Jambreka.« O tem, da Nova univerza podaljšanja roka za akreditacijo sploh ne potrebuje in da spremembe Zakona o visokem šolstvu sploh ni lobirala sama, ampak je spremembo predlagal NAKVIS, se ne govori.
Aktualni rektor Nove univerze, dr. Matej Avbelj je odkrit kritik politike, ki se oddaljuje od demokratičnih temeljev. Če kdo v slovenskih akademskih krogih, potem ravno rektor »univerze, ki je blizu aktualni politiki« že vrsto let opozarja na sporne prakse, nad katerimi se navdušuje del slovenske desnice in vztrajno ponavlja, da si ne želimo politike in »demokratičnih« vrednot, kot jih poznajo na Poljskem in Madžarskem. Po vsej logiki bi moral biti Avbelj ljubljenec slovenske levice, njegova univerza pa svetilnik akademiji.
Z istimi vzvodi, kot se Orban na Madžarksem spravlja nad Soroševo univerzo, se slovenski levičarji spravljajo nad Novo univerzo
Politično rušenje za vsako ceno
Pa je v Sloveniji, kjer je vse boljše kot normalnost, ravno narobe. Z istimi vzvodi, kot se Orban na Madžarksem spravlja nad Soroševo univerzo, se slovenski levičarji spravljajo nad Novo univerzo. S to razliko, da gre Orbanu pri rušenju avtonomije akademije bistveno boljše kot gre slovenski levici. Roko na srce ima ta težave že samo pri zbiranju potrebnih 46 glasov za ponoven prevzem oblasti in izvajanje samovolje na akademskem parketu.
Naj žive profesorji in akademija! Orban bi dodal, da pod pogojem, da je akademija ideološko usklajena z oblastjo. Slovenska levica bi se strinjala in dodala, da je po možnosti ustanovljena ter odvisna od javnega denarja, ki ga deli ta ista levica.
Zakaj se levi pol tako zelo boji Orbana? Ker vedo, česa vsega je zmožen. Pa ne zato, ker bi poznali Orbana, ampak ker do obisti poznajo način delovanja oblasti, ki se ga zadnjih deset let gre Orban. Izpilili so ga v letih po osamosvojitvi na 45 let podlage. In čeprav ne Fajonova ali Mesec ne kak drug pravoverni levičar ne bosta priznala povezave med njihovimi visokimi standardi svobode, demokracije in zavzemanja za pravno državo, jih z orbanizacijo druži več, kot bi si želeli. Cilj je skupen, le da ga eni napadajo z leve, drugi z desne strani, pri tem pa uporabljajo enaka, povsem nedemokratična nesvoboda in pravno sporna orodja.
Mogoče pa v ne tako daljni prihodnosti dočakamo duet med Tanjo Fajon in Viktorjem Orbanom v slogu zlate dobe slovenske popevke, ko bosta pela kako zelo sta si različna, a dodala, da zvečer, ko sta sama in je z njima le noč, želita enako: ukiniti vse, kar je kritično in ni v skladu z njihovo ideologijo.
Povezani članki
Zadnje objave

Bruselj je ključ - da tam nimamo najboljših kadrov, je za Slovenijo škodljivo
28. 9. 2023 ob 9:11
Ekskluzivno za naročnike

Bruselj je ključ - da tam nimamo najboljših kadrov, je za Slovenijo škodljivo
28. 9. 2023 ob 9:11

Tednik Domovina 116: Vse o kadrovskem cunamiju na RTVS
27. 9. 2023 ob 11:46
Prihajajoči dogodki
SEP
28
SEP
28
Glasbeni aperitivi // Popotovanje med umetninami
18:00 - 19:00
SEP
28
Levstikov večer
19:00 - 21:00
SEP
28
Za začetek: SMS 1
19:30 - 21:30
SEP
29
Peter Turk: Kaj imajo skupnega Mikene in Kamna Gorica
08:00 - 10:00
Video objave

Vroča tema: Kdaj bodo postavljene nove hiše, kako je z obnovo cest in kaj če ...?
26. 9. 2023 ob 17:09

Odmev tedna: Psi lajajo, depolitizacija gre dalje
22. 9. 2023 ob 19:46
Izbor urednika

Slovenski srednji sloj molzna krava države. Prostora za nove davke ni
18. 9. 2023 ob 6:31

Kako so v Jugoslaviji kradli in prodajali otroke
12. 9. 2023 ob 6:31
9 komentarjev
Rajko Podgoršek
Peter - mislim, da pozabljate na to, da je potrebno za takšna stališča imeti za sabo bolj pluralen medijski prostor ter tudi bolj razvit privatni sektor, ki bi takšne playerje na političnem trgu podprl, torej da bi imel 'skin in the game'. DLGV oz. Virant na žalost leta 2011 v preliminarnih anketah ni dobil 20% zaradi ekonomsko liberalnega programa ampak bolj kot anti-Janša desna sredina. To je priznal v intervjuju tudi Marko Pavlišič bivši poslanec DLGV. Sam trenutno boljše opcije kot sta SDS in NSI glede tega (še) ne vidim. Paziti moramo, da nas tu ne zavede v 'wishful thinking'.
Marija Perko
Peter, prosim, pojasnite vaš zapis na bolj preprost in konkreten način! Imam velik interes stvari v tem globalnem svetu bolje razumeti! Se vam zahvaljujem vnaprej!
Alojzij Pezdir
Ali ni čudno, da se je ob zadnjem zastoju finančno-politično-pravnih nesoglasij in pogajanj v okviru EU z druge strani Atlantika medijsko oglasil sam zloglasni multimilijarder Soroš ter se ponovno javno močno enostransko vpletel v politično dogajanje v Evropi oz. EU.
S svojim izrazito političnim pritiskom na poslance v Evropskem parlamentu, na Evropsko komisijo in Svet Evrope se je globalni nadvse egocentrični in profitoljubni politični vplivnež tudi naivcem legitimiral kot dejaven in močan politični protagonist aktualnih dogajanj na evropski politični sceni, ki bi za vsako ceno in z vsemi sredstvi rad utišal, ali celo za vselej pometel z evropskega prizorišča, njegovim interesom moteče samostojne, neodvisne, pokončne in domoljubne državnike in politike, kakršni so neprijetna ovira njegovemu egoistično profitoljubnemu prevladujoče levičarskemu globalizmu, pogosto pod lažno masko humanitarnosti.
Prvaki opozicijskih strank (LMŠ, SD, Levica, SAB), ki vse pogosteje nastopajo kot "štirje jezdeci apokalipse" oz. "tolpa štirih" kot formalno-pravno pokritje oz. zaledje ne-ustavnemu in izven-sistemskemu poskusu rušenja legalne in legitimne vlade RS s strani samo-ponujenega kandidata za premiera "tehnične vlade", državljana dr. Jožeta P. Damijana, kot papagaji ponavljajo mantro o domnevni "orbanizaciji" Slovenije ter se s tem sami brez-hrbtenično in brez-razuma podrejajo globalni imperialistični Soroševi politiki in ideologiji, ki ji je uspelo, resnici na ljubo, podrediti že velik del zahodne in južne Evrope in ki ima mogočno zvesto "peto kolono" organizirano prav v strankah aktualne leve proti-janšistične parlamentarne opozicije in med proti-janšističnimi anarhističnimi izven-parlamentarnimi strankami, nevladnimi organizacijami in kriminalnimi tihotapskimi združbami.
Najbrž ni naključje, da je prav v času dolgoletne in vztrajne Soroševe politične vojne proti Orbanu in "orbanizmu" ter za ideološko ploskovito sploščeno in podrejeno Evropo oz. EU, vlogo enega prvih vsakotedenskih kolumnistov in najvplivnejših medijskih dreserjev javnega mnenja v tradicionalno levičarskem "osrednjem" Delu in sorodnih političnih medijih pridobil Luka Lisjak Gabrijelčič s Soroševe "svobodne" in deklarativno proti-orbanistične (in samoumevno proti-janšistične) univerze v Budimpešti.
irena
Kaj se dogaja na Madžarskem zelo težko vemo, ker nam poročajo le levičarski MSM mediji.
Mogoče je tam tako kot pri nas - levičarji in komunisti na vseh položajih državne strukture vključno s šolstvom, Orban pa šele ravnovesje vzpostavlja. Kar bi bilo treba tudi pri nas.
ales
Primerjati Orbana s slovensko levico pa je res huda!
Spoštovana avtorica, koliko časa ste živeli pod Orbanom, s koliko Madžari (ne tistimi, ki vandrajo po svetu za Sorosev denar!) ste govorili. Tudi Orban podi podjetnike z bajoneti v morje? Koliko političnih zapornikov je na madžarskem. So bili obsojeni za dejanja na neznanem kraju, na neznanem mestu, neznano vsoto?
Slovenska levica, in tudi vsa Evropska levica ter večina birokratov v Bruslju je v popolni navezi z velefinančnimi lobiji, ki jih družijo satanistični obredi. So Poljaki in Orban del te klike? Tudi njihove meje prestopajo migranti brez dokumentov. Imajo tudi pri njih lenuhi in kurji tatovi več pravic kot delovni človek?
Jambrek je bil po besedah njegovih sošolcev v srednji šoli eden najbolj zagrizenih in nevarnih komunistov. In njegova univerza naj bi nas sedaj učila kaj je demokracija?!
slovenc sm
V bistvu je avtorica naredila primerjavo pri obeh univerzah - Soroševi na Madžarskem in Jambrekovi v Sloveniji ter njune izkušnje z oblastjo. Se strinjam, da primerjava ni popolnoma na mestu. Je pa avtorica nastavila ogledalo Levici, da kar očitajo Orbanu pri Soroševi univerzi, to oni počnejo enako pri Jambrekovi univerzi. Pomeni, da Levica sploh ne sledi svojim dejanjem in menja dlako hitreje kot govori.
Ljubljana
No, ko boste slišali današnje kovid številke, očitno vas večina še spi, boste še bolj razumeli, kar sem zgoraj napisal...
Ni toliko bistvo zdaj Orban in SLO levica (ki to ni, pač pa partija globoke udbomafijske države), pač pa epidemija !
Dejstvo je, da je SLO NAJSLABŠA NA SVETU, DA NAJSLABŠA ! Menda ne mislite, da imamo najslabšo vlado ???? Kvečjemu eno najboljših ! Toda imamo najbolj pokvarjeno iopozicijo in najbolj protinarodno RTV ! Da protinarodno !
Mislim, da je čas za KAZENSKO OVADBO PROTI ODGOVORNIM UREDNIKOM NA RTV ! TAKO INFO KOT DRUGIH PROGRAMOV, "kao" razvedrilnih itd...
Kdo je legitimiran za ovadbo ?
Vlada bi po drugi strani morala ali bi lahko razglasila izredne razmere in najprej naredila red na RTV. Ni problem g. Kacin, ki je odličen, problem je "glavni urednik RTV" ,kdo je to, vam j epovedal g. Tomašič...In seveda hlapci na RTV !
Imamo 1200 plus mrtvih !!!!!!!!!!! Spomladi najboljši, zdaj najslabši. ista vlada, enaki ukrepi ! Toda medtem povsem zmanipuliran folk ! Od koga ? Od RTV in POP TV in tudi od potiskane navlake, od opozicije, njihovih maškarad in zlobe !
Ljudje, boste rajši poginili kot vzeli pamet v roke in podprli vlado in zdravstvo in red v državi ??!
slovenc sm
Tukaj se pa z vami strinjam. Po novem letu bi tudi sam podpisal kazenske ovadbe proti RTV SLO, POP TV, nekaterim posameznikom ter organizacijam, ki so nekritično propagirali škodljiva dejanja, kar je privedlo do trenutne situacije. Kot prvo so delali kontra ukrepom vlade in kot drugo so delali kontra ukrepom stroke. Vsaka svoboda izražanja potegne za seboj tudi odgovornost za svoje govorjenje.
Ljubljana
Na pomembno vprašanje opozarja avtorica ! Na nekaj česar ne boste slišali na RTV ali POp TV ....Tam poneumljajo...Strahotno zavajajo, pomembne dogodke in dogajanja sprevračajo v nekaj kar niso ! In promovirajo nenormalnost.
Niso sposobni obsoditi nasilja, nespoštovanja ukrepov proti epidemiji. Preprosto LAŽEJO. Da peče...bi rekel komentator na Faktorju Vodeb ! Levičar, a ima vest ! Ker so ga vzgajali in mu ni vseeno !!
Toda, imamo desetine novinarjev inurednikov ki jim je vseeno !! Celo več, vseeno jim je za tisoče obolelih, za stotine umrlih . Vseeno !!!!!!!!
In ljudje nasedajo tej strahotni norosti iz RTV inPOP TV !!
Če bi imeli normalne TV, bi bila epidemija pol manjša. Ljudje bi imeli naloženo aplikacijo, nosili bi maske in vse drugo....
Ljudje, za Božjo voljo,kako morete gledat to RTV in POP TV....Imamo normalno TV, ne eno, vsaj tri imajo zelo zamimiv večerni program, ne čisto vsak dan, toda pogosto !
Planet TV ob 18 h glavna poročila. taka kot se spodobi !!! Faktor ob 19.15, ponavadi vreden gledanja....Nova 24 ob 19.30 glavna poročila....Nova 24 od 20 h do 21.30 zelo aktualne oddaje, Kdo vam laže z odličnim Tomašičem, potem Tema dneva z več gosti ! Ne razumem, da normalni ljudje za te oddaje ne vedo, zakaj jih ne gledajo. zakaj kot omamljeni buljijo v negledljiv RTV in POP TV ! Kaj vam je....
Bil sem presenečen ko sem prebral, da je celo intelektualec Vane GOšnik šele zdaj prvič gledal dnevnik Planet TV....Nekdo mu je priporočil....No, ga je "ubogal" in sporočil tudi drugim, da imamo zelo spodoben Tv dnevnik na Planet TV....Tudi spletna stran Siol. net, kjer je urednik Peter Jančič, je kredibilna, daleč nad nizkotnostjo RTV spleta !! Zdaj pa ljudje, kakor želite....Želite biti vzravnani in pokončni državljani, ali pokveke...
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.