O koncu Wagnerja in o lažnem ruskem mesijanstvu

Ker ne moremo vsakič razpravljati le o napovedanih in zapoznelih ofenzivah, tokrat posvetimo nekaj pozornosti tudi "koncu" Wagnerja, kitajski mirovni pobudi ter vse bolj prisotni načrtni proruski propagandi.
Ukrajinci so včeraj z droni uničili skladišče goriva na Krimu. V okviru priprav na pričakovano osvobodilno ofenzivo je to pomemben uspeh tako na operativni kot na simbolni ravni. S tovrstnimi dejanji je Ukrajina že večkrat pokazala, kako daleč v okupatorjevo zaledje lahko seže. Čeprav predvidevanja o napovedani ukrajinski ofenzivi sprožajo raznovrstna ugibanja, so v Kijevu z izjavami skopi. Obrambni minister Reznikov celo svari pred prevelikimi pričakovanji, ki bi ob za Ukrajince neugodnem poteku scenarija povzročila drastičen padec morale.
Ukrajinska stran nastopa preudarno in zadržano. Kljub temu, da je v medijih moč zaslediti poročanje o tem, da je do 60.000 svežih vojakov že pripravljenih na ofenzivo, čas za njen začetek še ni zrel. Po eni strani je ne dovoljuje vreme, po drugi pa lahko pričakujemo težave pri dobavi zadostne količine streliva.
Francozi zakuhali spor v Evropi
Na tem področju se je spet pokazala evropska nesposobnost, ki hromi dobavno verigo. Ukrajina naj bi namreč do konca leta preko projekta EU dobila milijon kosov nujno potrebnega artilerijskega streliva. Za to bo potrebno zagnati dodatne kapacitete, kar pa ni največji problem.
Da bi ljudje videli, da Rusija ni slaba, da bi se z njo poistovetili ter z njo čutili. Da bi razumeli, da je Rusija žrtev. Kaj ni bila ruska agresija izzvana, bi se vprašala Spomenka Hribar.
Težavo namreč predstavlja politični spor, ki so ga zakuhali Francozi. Ti zahtevajo, naj bo strelivo stoodstotno proizvedeno na ozemlju EU iz evropskih komponent. Nekateri v tem vidijo francosko željo po krepitvi vpliva v Evropi, drugi željo po strateški neodvisnosti Evrope od ZDA, nekateri spet željo po dobičku. Rekel bi, da gre za vse troje, pri čemer je prvo razumljivo, drugo nujno in tretje v danem primeru zavržno.
Ni sporno, če se Evropa krepi, pač pa, da to počne na račun krvaveče Ukrajine, so rekli Poljaki, ki so imeli Francozov dovolj in sedaj vodijo skupino držav, ki želi čimprejšnjo vzpostavitev proizvodnje z določenimi tujimi, predvsem korejskimi komponentami. Francozi bodo na koncu verjetno morali popustiti, zanimanje pa vzbuja predvsem drža Poljske, ki se vse pogosteje udejstvuje kot pobudnica in voditeljica med državami EU.
Ukrajina ima že brez francoskih manevrov težave s strelivom, pri tem pa ji težko pomagajo tudi ZDA. Tam je pred leti pogorel edini obrat za proizvodnjo črnega smodnika, ki se uporablja pri izdelavi tako rekoč vseh vrst streliva. Tudi ZDA so, kolikor je znano, v tem oziru odvisne od zunanjih virov.
Prihaja konec Wagnerja?
Še ostajamo pri strelivu. Ruska neonacistična plačanska formacija Wagner se pri Bahmutu prav tako sooča s pomanjkanjem tega osnovnega sredstva in njihov vodja Prigožin je pred kratkim izjavil, da jim bo ostal le še umik ali smrt. Povedal je, da v Rusijo na pokop dnevno odpeljejo tisoč trupel. Bahmut predstavlja intenzivno tekmovališče: bo Rusom prej zmanjkalo ljudi ali Ukrajincem nabojev?
Izjavil je, da bi to lahko pomenilo konec Wagnerja, kar si je sicer težko zamisliti. Mogoče konec delovanja v Ukrajini, nikakor pa ne delovanja v Afriki, na primer v Sudanu. Tega si Rusija kot država in Prigožin kot oligarh trenutno ne moreta privoščiti.
Vojna še ni zrela za mir
Toliko o vojni. Recimo še kakšno o miru. Namestnik ukrajinskega zunanjega ministra Andrij Melnik je nedavno izjavil, da bi lahko Kitajska nastopila kot mirovni posrednik. Kijev trenutno zavzema stališče, da je pogoj za mir odhod okupatorskih sil z ozemlja Ukrajine. "Kitajskemu miru" nasprotujeta NATO in ZDA, mnenja evropskih držav pa so deljena.
Kakorkoli že, dejstvo, da bi se bili potencialno Ukrajinci pripravljeni po lastni volji pogovarjati v okviru kitajske pobude, predstavlja veliko odstopanje od dosedanjih tirnic, po katerih so bila ukrajinska stališča in dejanja pogojena s stališči podpornih zunanjih dejavnikov.
Navezanost na Rusijo v kombinaciji s sovraštvom do Zahoda takšnim postane vera, zato te tematike niso zmožni obravnavati objektivno in racionalno, in stokrat predstavljena dejstva ne morejo zamajati njihovega zelotstva.
Da pa bi do pogajanj sploh prišlo, bodo najprej potrebni določeni vojaški uspehi, najverjetneje uspešen prodor v zaledje Krima in proti Azovskemu morju, s čimer bi Ukrajinci prekinili povezavo med Krimom in ostalimi okupiranimi ozemlji. A ne prehitevajmo.
Rusi bi se šli ideološko vojno
Še eno stvar je nujno omeniti: pred dnevi so v javnost prišli ruski načrti za osvajanje "hearts and minds" v tujini. Širjenje ruske kulture, jezika in tako dalje, preko tega pa prikrito podajanje ruskega političnega sporočila. Da bi ljudje videli, da Rusija ni slaba, da bi se z njo poistovetili ter z njo čutili. Da bi razumeli, da je Rusija žrtev. Kaj ni bila ruska agresija izzvana, bi se vprašala Spomenka Hribar.
Govorjenje, da Rusija ni kriva za vojno, da ji ni preostalo drugega in da je za agresijo kriva žrtev, je zavržno. Točno analogijo je pred časom podal nek spletni komentator, ki je zapisal da je "žena toliko časa jezikala, da mi ni preostalo drugega, kot da sem jo ubil".
Ruska propaganda je pri nas vedno padala na plodna tla in tudi drugod je bila učinkovita. Ne bom sodil o pričevanjih Jurija Bezmenova, nekdanjega agenta KGB, ki trdi, da je današnja dekadenca Zahoda rusko maslo, saj naj bi Sovjetska zveza hotela poraziti Zahod s podpiranjem takšne ideologije, ki vodi v propad družbe. A vendar razkriti ruski načrti niso kaj dosti drugačni od tega, kar je govoril stari KGB-jevec. In to je nevarno. Zelo nevarno.
Vera v lažno rusko mesijanstvo
Ljudje, posebno slovenski, v svojem pravičniškem duhu podlegajo čarom navideznega mesijanstva Rusije. Mnogo takšnih z Z-jem v srcu (a brez racionalne razlage) dnevno srečujem tako v zasebnem kot v poklicnem življenju, na družbenih omrežjih, v bifejih in še kje.
Navezanost na Rusijo v kombinaciji s sovraštvom do Zahoda nekaterim ljudem postane vera, zato te tematike niso zmožni obravnavati objektivno in racionalno in stokrat predstavljena dejstva ne morejo zamajati njihovega zelotstva. In kar naenkrat se jim zazdi prav, ko kakšen ruski poslanec grozi, da "so baltske države naslednje na vrsti". Bodimo previdni.
Priznati moramo, da so Rusi vrhunski apostoli takšne vere, in na Zahodu so se pojavile niše, ugodne za misijonarstvo. Po eni strani brezbrižnost Evropejcev do vojne, po drugi stroški, ki jih podpora Ukrajini prinaša, po tretji pa videnje Rusije kot moralne (sicer lažne, pa vendarle) protiuteži dekadentnemu Zahodu lahko marsikaterega Evropejca nagovorijo, da opusti pravične namene podpore žrtvi. Ostanimo na pravi strani.
Povezani članki
Zadnje objave

Anketa POP TV, ki lahko močno skrbi Golobove
25. 9. 2023 ob 6:31

Poteze golobje večine so praktično uresničenje mita o vladavinah Janševih vlad
24. 9. 2023 ob 18:08

Pozabljena domovina krščanstva ponovno na udaru
24. 9. 2023 ob 10:21

Kako so naši predniki zmogli zgraditi toliko cerkva in jih bogato okrasiti?
24. 9. 2023 ob 6:31

Odzivi na »čiščenje« po TV Slovenija: »Tako politično in enoumno ni bilo še nikoli«
23. 9. 2023 ob 18:16
Ekskluzivno za naročnike

Levi predsodki do Romov
21. 9. 2023 ob 11:46

»Prata« v zeliščni omaki
21. 9. 2023 ob 11:39
Prihajajoči dogodki
SEP
26
Pričevalci: Almira Abolnar
22:50 - 02:15
SEP
27
Plečnik in a-cappella: Mešani pevski zbor Obala Koper
20:30 - 22:00
SEP
28
OCT
01
Intervju: mag. Branko Cestnik
21:00 - 21:55
Video objave

Odmev tedna: Psi lajajo, depolitizacija gre dalje
22. 9. 2023 ob 19:46

Odmev tedna: Zelene norosti
15. 9. 2023 ob 19:31
Izbor urednika

Slovenski srednji sloj molzna krava države. Prostora za nove davke ni
18. 9. 2023 ob 6:31

Kako so v Jugoslaviji kradli in prodajali otroke
12. 9. 2023 ob 6:31
24 komentarjev
Stajerska2021
Če bi bil Trump predsednik ZDA, tega spopada ne bi bilo. Biden s svojim skorumpiranim sinom, podpira Zelenskega, da spopad še kar traja. Zelenski ni ravno perla.
V popolnosti se strinjam s komentarjem v Faktorju na vojno v Ukrajini z mag. Brščičem.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Bogdaj dober dan vsem.
Hvala redakciji in atorjem Domovine za korektno spremljanje dogaanj v Ukrajini.
Dokazov za
nedvomno namerno vojno zločinsko in za nasploh do NERUSOV - UKRAJINCEV
GENOCIDNE, ASIMLATORNE IN EKONOMSKO IZKORIŠČEVALSKE POLITIKE
IN AKTIVNOSTI
Moskva, Putin RUSIJE - JE VELIKO.
Tudi literature o ruskem preprečevanju vračanja
politIčno nasilno izseljenih krimskih TATAROV -
NAZAJ V NJIH DOMOVINO - KRIM.
Avtorjev teh verodostojnih razprav in zapisov
tu ne bom navajal,
ker jih vsakdo lahko najde pod "CRIMEAN TATARS"
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 71 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan:
ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komun-socializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd Imam jih blokiarne, njih branja nevrednih zapisov ne vidim, ne berem. Moji KONTAKTNI podatki so na internetu pod mojim d.o.o. SLOVENIANA – za POLNO PREDSTAVLJENE, resno sodelovanje: za
razvoj pozitivnih vse- slovenskih domoznanskih društev, muzeji “ORLOV” itd
APMMB2
Nekaj dopolnil: Vojno med Rusijo in Ukrajino je potrebno gledati iz ekonimskega stališča.
Rusija je v spopadu pritlikavec, saj je proti Ukrajinskim zaveznikom 10 do 20 krat šibkjša.
Zavezniki,pred vsem ZDA so v vojno vložili stotine milijard in jih bodo želeli kapitalizirati, zato bodo zaveznice,pred vsem pa ZDA odločale o miru. Kitajska se sicer želi priključiti, da bi si zagotovila delež,ni pa ša plačala pristopa. Nič še ni vložila v mir, samo kasirala bi rada.
Rusija počasi tone v krizo, iz katere se sama ne bo mogla izvleči. To se počasi tzavedajo tudi Rusi i vprašanje bo, ali se bodo še upirali.
Da so v težavah pa nam kažejo podatki: za bistveno krajšo fronto so Hrvati v Oluji zbrali vojsko 200.000 vojkov. Po podatkih jih imaajo Ukrajivci samo 60.000.
Ali strategom to kaj pove?
stanko
Ukrajinci jih imajo 60.000 v rezervi.
Friderik
Seveda moramo biti pri vojaško politični propagandi zelo previdni. Leta 44 so američani v Italiji zažgali arheološko najdbo neprecenljive vrednosti, ladjo cesarja Kaligule na kateri je ta prirejal svoje orgije. Vse do nedavnega argumentiranega pričanja so ta zločin pripisali nacistom, čeprav so ti to početje zanikali. 80 let je propaganda lagala. Glede Monte Casina lažejo še danes. Benediktinska opatija, ki je imela svoje korenine v 6 stoletju in hranila neprecenljive umetniške zaklade ni bil legitimen vojaški cilj. Kljub temu so opatijo razrušili do tal. To seveda nacistov in fašistov generalno ne opravičuje. A ta zločin so storili zavezniki. Propaganda.
Tudi glede Katina so ca. 50 let lagali, da so ta nezaslišan zločin storili nacisti. Danes vemo, da ga je ukazal Stalin. Propaganda. In tako dalje. Kdo je že metal napalm na civiliste?
Friderik
"Žena je toliko časa jezikala..." piše zgoraj. To naj bi bil argument storilca kaznivega dejanja. Kdorkoli se je kdaj iz strokovnega vidika ukvarjal s kaznivimi dejanji, ve za vedo, ki se imenuje viktimologija. To je veda o žrtvi in govori tudi o tem koliko in kdaj tudi žrtev doprinese k temu, da postane žrtev. Viktimologija je resna veda. Vsak sodnik jo v svojih sodbah upošteva.
Tudi v politiki in geopolitiki so žrtve in storilci. So žrtve, ki so komaj čakale, da postanejo žrtve, da bi lahko iz tega skovale političen dobiček. Tudi na slovenskem političnem podiju jih poznamo. Spadajo v poglavje viktimologije. Tudi Ukrajina je vredna proučevanja z vidika viktimologije. Merklova, Holland in Porošenko ter kasneje Bennet so to več kot jasno in glasno potrdili.
Friderik
G. Avtorju, hvala za vaša pojasnila. Jih jemljem na znanje.
MEFISTO
Rasputin se je začasno umaknil.
Uganite, s katerimi nicki se zdaj podpisuje!
Gregor
Pupetmaster?
tohuvabohu
Rusko "mesijanstvo" smo imeli možnost opazovati pred tremi desetletji, ko je v Rusiji zavladalo hudo pomanjkanje. Demokratični svet je v Rusijo pošiljal velike količine živeža, ki pa ga ruske oblasti niso bile sposobne dostaviti do tistih, ki so najbolj potrebovali pomoč.
Andrej Muren
Francozi ga že od nekdaj radi lomijo, tako v EU kot v NATU ali izven njega. Očitno bi za vsako ceno radi bili velika sila, pa to že 150 let niso več (od poraza v francosko-pruski vojni leta 1870 dalje).
Da ruska propaganda na zahodu pada na plodna tla je razumljivo, saj je trenutna dekadenca Zahoda neznosna in se še slabša. Seveda Rusija ne more niti noče biti rešitelj, je lahko le nekdo, ki bo Zahodu zadal milostni udarec. Precej gre Rusom na roke tradicionalno zahodno nepoznavanje njihove mentalitete, ki ni evropska ampak azijatska.
Slovenskih levakov, ki so najbolj proruski izven ozemlja same Rusije niti ni potrebno omenjati, ker so k sreči prešibki, da bi lahko naredili večjo škodo.
MEFISTO
Le kako si drzne nek Rok Frelih ugovarjati znamenitemu Frideriku, katerega inteketualne kapacitete so neizmerno velike, celo tako velike, da lahko govori in piše v imenu več nickov in da se mu niti najpogumnejši ed nami ne upamo ugovarjati.
Friderik
Mefisto, naj te ( ponovno) razočaram. Pišem komentarje zgolj in samo in izključno pod tem ( blesavim) nickom, ki sem ga tisti dan, prvič snel iz koledarja Družine davnega leta...
debela_berta
Ufff, tvoj intelekt pa sega vse do vesolja. Še številke pri ubitih Slovencih po vojnivti delajo hude probleme... kaj šele kaj drugega
Friderik
Da vojna "še ni zrela za mir" lahko reče samo proizvajalec orožja. On je edini, ki ima od vojne koristi. Če pa to trdi politik, naj še pove, kakšne koristi ima on od nje. Vsi drugi imajo namreč izgubo. Matere, ki so izgubile sinove, žene, ki so izgubile može, otroci, ki so izgubili očete.... Lahko ti rečejo, da vojna še ni zrela za mir? Sprašujem.
Rok Frelih
V konkretnem primeru tega ni zapisal niti proizvajalec niti politik, pač pa analitik, ki je hotel povedati, da vojna še ni dosegla faze, v kateri bi se na eni ali na obeh sprtih straneh pokazala volja do premirja in pogajanj. S spoštovanjem, avtor prispevka
stanislav
ZDA je branik Zahodnih vrednot svobode, demokracije in človekovih pravic in ruska agresija na Ukrajino je prav negacija in teptanja vseh teh zahodnih vrednot in zato je ta ruska vojna agresija tudi napad na nas vse na Zahodu in na naš način življenja
Friderik
Avtor očita enim propagando, drugim, recimo američanom, ki so ves svet grdo prepričevali, da ima Sadam Husein orožje za množično uničevanje, pa seveda ne. Eni so fajn fantje, drugi so grdi fantje.
Orožje za množično uničevanje imajo Američani in Co. Ti očitajo drugim, da ga imajo. Američani so ga uporabili že velikokrat, Sadam Husein nikoli. Pa četudi bi ga, nima na vesti milijon civilov, kot Američani. Toliko o učinkih uspešne propagande.
Ni nobene potrebe, da bi Rusija prepričevala Evropejce, da so degenerirani, skorumpirani, pokvarjeni politikanti, brez kakršnega koli vrednostnega sistema. Jo, propagando, zelo uspešno delamo sami. Lahko Rusom suvereno rečemo, da ne rabimo pomoči, da nas ni treba prepričevati, da se bomo že sami pokopali.
Rok Frelih
Avtor ni nikoli nikogar okarakteriziral za "v redu fanta". Avtor je v svojih zapisih vedno realno kritičen tudi do ZDA, saj velikokrat izpostavi njihove pretekle napake. Ampak avtor se tudi zaveda, da kljub temu ZDA v pričujoči vojni podpirajo stran, ki je napadena, zato si podporo zasluži. Avtor se tudi zaveda, da je Sadam Husein imel orožje za množično uničevanje, in prodali so mu ga Američani. Ni ga pa imel v trenutku, ko so mu Američani to očitali, saj ga je porabil v operaciji Al-Anfal, v kateri je izvedel genocid nad Kurdi, saj se jih je v iraško-iranski vojni mnogo bojevalo na strani Irana. Američani so v omenjeni vojni podpirali agresorski Irak, Rusi so bili politično na strani Irana, orožje pa so prodajali obema stranema. Avtor je po naključju iz te tematike diplomiral. S spoštovanjem, avtor prispevka
Friderik
Avtor pravi, da je želja po dobičku v primeru orožja ( itd), zavržna. Se popolnoma strinjam. Tisti, ki je do sedaj daleč največ pokasiral so bili Američani oz. njihov orožarski lobi. Ta pride iz vsakega spopada zmagovalec. In znajo tudi poskrbeti, da teh spopadov ne zmanjka. Počakajmo, kaj bo na vrsti, ko bo Ukrajina mimo. Pravijo, da Taiwan. Evropa se je znebila starih zalog, tudi orožja iz časov ranjke SZ, za nove bo pa potrebno seči globoko v žep, na račun domačega prebivalstva seveda.
Vojna je bila od nekdaj tudi biznis. Grdo.
Rok Frelih
Avtor ne pravi, da je zavržna želja po dobičku v primeru orožja, pač pa v primeru, da se zaradi želje po dobičku ohromi oziroma oslabi pomoč krvaveči Ukrajini. S spoštovanjem, avtor prispevka
nejo
"...da je današnja dekadenca Zahoda rusko maslo, saj naj bi Sovjetska zveza hotela poraziti Zahod s podpiranjem takšne ideologije, ki vodi v propad družbe."
Z Leninom povezani nemški komunist Willi Münzenberg, je nekoč izjavil: “Zahod bomo tako pokvarili, da bo zaudarjalo.”
korosec.france
Še je bilo premalo hudo.
Še je premalo agresivna ukrajinska propaganda.
Še je premalo evropskih resnih politikov.
Macrom se je večkrat ure in ure pogovarjal s Putinom...me je mikalo, da bi vedel kaj hudiča se imata toliko za pogovarjati pri zadevi katero so totalno zasrali predvsem Nemci s Schroederjem in merklco. No ,po obisku v pekingu razumem kar precej bolj za kaj gre...ko dodam še to, da se je vtikal papež Frančišek, da Kitajcem daje "poguma", me je groza...
...socialisti blebetajo in blebetajo...
Še je veliko premalo tankov.Premalo izkušenih posadk.
Nič letal
(pozabite tistih par Mig 29 od Poljakov in Slovakov, to je za slabo kuliso ne za bojevanje)
Municije premalo.
Premalo dronov.
Je pa nekaj. Sreča je na strani pogumnih!
Je pa še nekaj!
Rusija in Ukrajina sta zdaj le posvečeni in blagoslovljeni po zahtevah iz Fatime, končno!
Nihče iz Vatikana ni na Zemlji odgovarjal, da Rusija ni bila , ne posvečena in ne blagoslovljena že pred 2.vojsko !???
Bomo izvedli zakaj in kdo je to zakuhal, kateri PIJ je bil?
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.