Leto dni po umiku iz Afganistana: ocena o dogajanju ostaja strankarsko pogojena

POSLUŠAJ ČLANEK
Na praznik Marijinega vnebovzetja je minilo natanko leto dni, odkar so talibani vkorakali v Kabul in znova prevzeli oblast v Afganistanu. Talibani so sicer napovedovali miroljubno vladavino, a so na te obljube hitro pozabili in obnovili politiko zatiranja manjšin, političnih skupin in žensk, Afganistan pa je znova postal zatočišče terorističnih skupin.
Zanimivo je, da raziskav leto dni po umiku iz Afganistana ni, je pa Pew Research Center objavil rezultate o mesecih takoj po umiku in kako so na evakuacijo vojakov in njene posledice gledali Američani.
Zanimivo je, da se tudi v tej raziskavi zrcali, kako razdeljena je v pogledih ameriška družba.
Umik iz Afganistana je leta 2013 začel načrtovati tedanji predsednik ZDA Barack Obama, njegov naslednik Donald Trump pa je februarja 2020 s talibani sklenil dogovor o umiku. Izvedla ga je nato administracija Joeja Bidna, ki pa je umik izpeljala precej sramotno.
Talibani so začeli osvajati okrožja, avgusta lani pa so začela padati strateška mesta. Po vsega desetih dneh ofenzive so 15. avgusta talibani vstopili v Kabul. Mesto so zavzeli brez boja in s tem de facto prevzeli oblast v državi.
ZN so poročali o več sto primerih krutega in nečloveškega kaznovanja ter pretirane uporabe sile proti civilistom, ženske pa so bolj ali manj izgubile vse pridobljene pravice. Številni so skušali državo zapustiti, a večinoma neuspešno.
V času vojaške evakuacije iz Afganistana je 54 % Američanov dejalo, da je bila odločitev o umiku ameriških vojakov iz te države prava. Približno štirje od desetih Američanov (42 %) so dejali, da je bila odločitev napačna. Pri tej temi je bila vidna ostra strankarska ločnica. Medtem ko je 70 % demokratov in njihovih potencialnih volivcev izjavilo, da je bila odločitev o umiku vojakov pravilna odločitev, se je s tem mnenjem strinjala približno polovica manj republikancev in njihovih potencialnih volivcev (34 %).
V isti raziskavi je 69 % odraslih Američanov izjavilo, da Združenim državam večinoma ni uspelo doseči svojih ciljev v Afganistanu. Približno četrtina (27 %) jih je dejala, da je ZDA uspelo. Tukaj ni bilo strankarske ločnice, saj je približno sedem od desetih pripadnikov obeh strank reklo, da ZDA večinoma niso dosegle svojih ciljev.
Američani so že pred umikom ameriških vojakov gojili dvome o vojni v Afganistanu. V raziskavi spomladi 2019 je 59 % odraslih Američanov dejalo, da se v Afganistanu ni vredno boriti, če upoštevamo stroške v primerjavi s koristmi za Združene države, medtem ko jih je 36 % dejalo, da korist je.
Med umikom vojakov kot tudi po njem je velika večina Američanov izrazila kritiko na ravnanje Bidnove administracije glede razmer v Afganistanu. Tako avgusta kot septembra 2021 je skorajda polovica vpršanih izjavila, da je Bidnova administracija opravila slabo delo pri reševanju tamkajšnjih razmer, približno 26 % jih je reklo, da je opravila le ustrezno, 19 % pa je menilo, da dobro, in 5 % odlično.
Velika večina republikancev (82 %) je septembra 2021 dejala, da je administracija slabo opravila svoje delo pri reševanju razmer v Afganistanu. Eden od petih demokratov je tudi dejal, da je Bidnova administracija slabo opravila svoje delo pri reševanju razmer v Afganistanu. Približno dvakrat več jih je menilo, da je vlada opravila le ustrezno delo, 38 %, da odlično, dobro pa okoli 32 %. Razlika med obema taboroma je tako očitna.
Večina je menila, da je talibanski nadzor nad Afganistanom grožnja varnosti ZDA. Skoraj polovica (46 %) Američanov je avgusta 2021 dejala, da nadzor talibanov predstavlja veliko grožnjo za ZDA, nadaljnjih 44 % pa ga je videlo kot manjšo grožnjo. Med republikanci so grožnjo talibanov videli veliko bolj drastično (61 %) kot demokrati (33 %).
Druge države kritične do umika
V raziskavi spomladi 2022, ki je vključevala 18 držav, so ljudje menili, da je odločitev ZDA o umiku vseh vojakov iz Afganistana pravilna, vendar so mnogi rekli, da umik ni bil izveden dobro. 52 % v anketiranih državah je menilo, da je bil umik vojakov prava izbira, v primerjavi z 39 % tistih, ki so rekli, da je bila to napačna izbira.
Javno mnenje v teh državah je bilo bolj negativno, ko je šlo za to, kako so se ZDA lotile umika iz Afganistana. Mediana 56 % je menila, da pri tem niso ravnali dobro, medtem ko je 33 % dejala, da so. Samo v dveh anketiranih državah, na Poljskem in v Maleziji, je polovica ali več odraslih odobravala način reševanja razmer v Afganistanu.
Zanimivo je, da raziskav leto dni po umiku iz Afganistana ni, je pa Pew Research Center objavil rezultate o mesecih takoj po umiku in kako so na evakuacijo vojakov in njene posledice gledali Američani.
Zanimivo je, da se tudi v tej raziskavi zrcali, kako razdeljena je v pogledih ameriška družba.
Umik iz Afganistana je leta 2013 začel načrtovati tedanji predsednik ZDA Barack Obama, njegov naslednik Donald Trump pa je februarja 2020 s talibani sklenil dogovor o umiku. Izvedla ga je nato administracija Joeja Bidna, ki pa je umik izpeljala precej sramotno.
Talibani so začeli osvajati okrožja, avgusta lani pa so začela padati strateška mesta. Po vsega desetih dneh ofenzive so 15. avgusta talibani vstopili v Kabul. Mesto so zavzeli brez boja in s tem de facto prevzeli oblast v državi.
ZN so poročali o več sto primerih krutega in nečloveškega kaznovanja ter pretirane uporabe sile proti civilistom, ženske pa so bolj ali manj izgubile vse pridobljene pravice. Številni so skušali državo zapustiti, a večinoma neuspešno.
Kako so na umik iz Afganistana gledali Američani?
V času vojaške evakuacije iz Afganistana je 54 % Američanov dejalo, da je bila odločitev o umiku ameriških vojakov iz te države prava. Približno štirje od desetih Američanov (42 %) so dejali, da je bila odločitev napačna. Pri tej temi je bila vidna ostra strankarska ločnica. Medtem ko je 70 % demokratov in njihovih potencialnih volivcev izjavilo, da je bila odločitev o umiku vojakov pravilna odločitev, se je s tem mnenjem strinjala približno polovica manj republikancev in njihovih potencialnih volivcev (34 %).
V isti raziskavi je 69 % odraslih Američanov izjavilo, da Združenim državam večinoma ni uspelo doseči svojih ciljev v Afganistanu. Približno četrtina (27 %) jih je dejala, da je ZDA uspelo. Tukaj ni bilo strankarske ločnice, saj je približno sedem od desetih pripadnikov obeh strank reklo, da ZDA večinoma niso dosegle svojih ciljev.
Že pred umikom dvomili v koristi Afganistana, očitki na Bidna
Američani so že pred umikom ameriških vojakov gojili dvome o vojni v Afganistanu. V raziskavi spomladi 2019 je 59 % odraslih Američanov dejalo, da se v Afganistanu ni vredno boriti, če upoštevamo stroške v primerjavi s koristmi za Združene države, medtem ko jih je 36 % dejalo, da korist je.
Med umikom vojakov kot tudi po njem je velika večina Američanov izrazila kritiko na ravnanje Bidnove administracije glede razmer v Afganistanu. Tako avgusta kot septembra 2021 je skorajda polovica vpršanih izjavila, da je Bidnova administracija opravila slabo delo pri reševanju tamkajšnjih razmer, približno 26 % jih je reklo, da je opravila le ustrezno, 19 % pa je menilo, da dobro, in 5 % odlično.
Velika večina republikancev (82 %) je septembra 2021 dejala, da je administracija slabo opravila svoje delo pri reševanju razmer v Afganistanu. Eden od petih demokratov je tudi dejal, da je Bidnova administracija slabo opravila svoje delo pri reševanju razmer v Afganistanu. Približno dvakrat več jih je menilo, da je vlada opravila le ustrezno delo, 38 %, da odlično, dobro pa okoli 32 %. Razlika med obema taboroma je tako očitna.
Večina je menila, da je talibanski nadzor nad Afganistanom grožnja varnosti ZDA. Skoraj polovica (46 %) Američanov je avgusta 2021 dejala, da nadzor talibanov predstavlja veliko grožnjo za ZDA, nadaljnjih 44 % pa ga je videlo kot manjšo grožnjo. Med republikanci so grožnjo talibanov videli veliko bolj drastično (61 %) kot demokrati (33 %).
Druge države kritične do umika
V raziskavi spomladi 2022, ki je vključevala 18 držav, so ljudje menili, da je odločitev ZDA o umiku vseh vojakov iz Afganistana pravilna, vendar so mnogi rekli, da umik ni bil izveden dobro. 52 % v anketiranih državah je menilo, da je bil umik vojakov prava izbira, v primerjavi z 39 % tistih, ki so rekli, da je bila to napačna izbira.
Javno mnenje v teh državah je bilo bolj negativno, ko je šlo za to, kako so se ZDA lotile umika iz Afganistana. Mediana 56 % je menila, da pri tem niso ravnali dobro, medtem ko je 33 % dejala, da so. Samo v dveh anketiranih državah, na Poljskem in v Maleziji, je polovica ali več odraslih odobravala način reševanja razmer v Afganistanu.
Zadnje objave

Možganska kap
11. 2. 2025 ob 18:57

S protestom bodo opozorili tudi na nepravilnosti pri prehodu na nov sistem plač
11. 2. 2025 ob 14:53

33. svetovni dan bolnikov: »Upanje ne osramoti in nas krepi v stiski«
11. 2. 2025 ob 9:02

Neprekinjen denarni tok od RTV Slovenija do Odvetniške družbe Čeferin
11. 2. 2025 ob 6:00

Vse javne stavbe v Žužemberku so porušili – 1945 (5. del)
10. 2. 2025 ob 18:48

V NSi so prepričani, da so spremembe kazenskega zakonika nujne
10. 2. 2025 ob 15:26

Nekaj gnilega je v slovenski šoli
10. 2. 2025 ob 12:00
Ekskluzivno za naročnike

Možganska kap
11. 2. 2025 ob 18:57

Neprekinjen denarni tok od RTV Slovenija do Odvetniške družbe Čeferin
11. 2. 2025 ob 6:00

Vse javne stavbe v Žužemberku so porušili – 1945 (5. del)
10. 2. 2025 ob 18:48
Prihajajoči dogodki
FEB
15
Valentinov romantični operni koncert za zamudnike
20:00 - 22:00
MAR
01
MAR
03
POTOHODCI: Goriški camino - peš od Ogleja do Svete Gore
18:00 - 20:00
MAR
10
MAR
21
Mednarodni festival Čili in čokolada
10:00 - 21:00
Video objave
Izbor urednika

Prof. dr. Metka Zorc: »Melania izžareva neverjetno energijo, milino in dobroto«
9. 2. 2025 ob 12:30

Deset zapovedi 21. stoletja (9. zapoved)
9. 2. 2025 ob 6:00

Tri leta svobode, ki to nikoli ni bila
7. 2. 2025 ob 6:00

Sobodajalci vladi očitajo, da se uničuje steber slovenskega turizma
6. 2. 2025 ob 6:00
16 komentarjev
irena
Ne razumem, kakšen ljudomrznež, mizoginist in bolan v glavo z ideologijami moraš biti, da podpiraš umik ZDA iz Afganistana in se ti zdi prav, da sploh kjerkoli vladajo talibani ali kateri drugi islamistični skrajneži.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
"AHA" JE REKEL medvedekk Pu="rasPUTIN" in NI nič razumel.
"rasPUTIN" RAZLOŽI NAM RAJE - KAj ZA VRAGA SO RUSKI SOVJETSKI KOMUNISTI - pred par desetletji - počeli v z islammom prepojenem Afganistanu.
Če ne veš ti - pa vprašaj - ha, h "UROSA.SAMCA". On ve vse oz. ne ve - nič. l.r. JKK
p.s.
VOJAŠKO SRAMOTNO PORAŽENI RUSI - OD PASTIRSKIH AFGANOV
SO GRDO POTOLČENI, Z VEČ DESET TISOČ MRTVIH RUSOV
POBEGNILI IZ AFGANISTANA. Kdaj že?
"uros.samec" bo to zagotovo vdel.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Daj, daj - "rasPUTIN" - pojma nimaš. TALIBANI NISO PLEME, ampak so polit-verska združba islamistov. Vsaj v TVOJO LJUBLJENO WIKIPEDIJO - POGLEJ. Z omembo plemen - sem te - speljal na LED. L.r. Janez KK
Madison
"Izvedal ga je nato administracija Joea Bidna, ki pa je umik izpeljala precej samotno."
*******
Ocenjujem, da je tiskarski škrat v enem stavku dvakrat deloval in menim, da je druga napaka vsebinsko zelo pomembna, kajti Bidnova administracija je umik izpeljala pred očmi vsega sveta, torej nikakor ne samotno, temveč zelo sRamotno!
Ameriška vojska se je umaknila iz Afganistana takorekoč bliskovito in to v trenutku, ko je pred tem v državi že več mesecev potekala močna talibanska ofenziva. Ta je razredčila že tako ali tako neučinkovito razporejene vladne sile. Namreč, vasi in mesta, kjer so bili upravni centri sicer zelo obširnih praznih območij, so v državi eno za drugim padala v roke talibanov, zato ker tam dejansko ni bilo dovolj oboroženih vladnih sil, da bi se borile in obranile ozemlje pred talibanskim zavzetjem. Marsikje so se maloštevilne skupine vladne vojske in policistov, zaradi talibanske premoči, preprosto predale ali pa so zbežale.
Najhuje pa je bilo gledati nečloveške razmere na letališču v Kabulu, od koder so množice civilistov poskušale ubežati pred neizogibno talibanizacijo Afganistana in se je le manjšini uspelo vkrcati na letala.
Lahko se strinjam, da je prav, da so se Američani enkrat morali umakniti iz Afganistana, saj za večno tam ne bi mogli ostati.
Toda če so že bili v Afganistanu tako dolgo, bi pač ostali še toliko časa, da bi zagotovili, da so vladne sile sposobne braniti državo pred talibani.
Če pa so ugotovili, da to ne bo nikoli uresničljivo, bi se vseeno morali umikati zlagoma, da bi vsem afganistanskim državljanom, ki so sodelovali z zahodnimi zavezniki in so se z družinami želeli umakniti iz države, pravočasno omogočiti civiliziran odhod in dovolj poletov.
Ni bilo.prav, da se je ameriška vojska umaknila na vrat na nos in povzročila kaos.
rasputin
Ja, Mad-ison, tako bi moralo biti, kot ti meniš, da moralo biti, ampak samo v Svetukigani, v realnem svetu ni bilo tako. Talibani so zmagali ne zaradi števične premoči, temveč zato, ker afganistanska vojska ni bila pripravljena se boriti z njimi. Enostavno je enota za enoto položila orožje. Ko je še predsednik pobegnil, pa je bilo sploh konec zadnje sledi borbene morale. Nič ne pomaga najmoderneše orožje, če vojska nima visoke motivacije in borbene morale. Zakaj točno afganistanske vojska ni bila pripravljena se boriti zaoper Talibane, sam ne vem. Sploh, ker so vojaki vedeli, da jih čaka z veliko verjetnost smrt zaradi izdaje ali ponižujoč položaj v kakšnem taborišču. Morda so nosili ameriške uniforme in imeli ameriško orožje, toda njihovo srce je bilo afganistansko. Sami pri sebi so se morda počutili izdajalci afganistanskega ljudstva, kar so tudi bili, ne glede na to, kakšni so talibani. Ti gotovo veš pravi vzrok hitrega poloma afganistanske vojske, , ker ga ni vprašanja, za katerega ne bi vedel vsaj eno stran več, kot piše v vsaki knjigi.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Tudi o tem nisi realno informiran. Afganistan je dežela med seboj ostro sprtih plemen. Še dobro, da so - daleč. L.r. Janez KK
Madison
"Sploh, ker so vojaki vedeli, da jih čaka z veliko verjetnost smrt zaradi izdaje ali ponižujoč položaj v kakšnem taborišču... ...Sami pri sebi so se morda počutili izdajalci afganistanskega ljudstva, kar so tudi bili, ne glede na to, kakšni so talibani." ********* Kako lepo in pravično je urejeno vse v vašem svetu, kaj, rasPutin? Vedno se postavite na stran "pravičnih" morilcev, najsi gre za putinistične agresorje ali za talibanske verske skrajneže - vedno ste na strani "pravičnih" klavcev in morilcev, pod pogojem, da so ti vsaj toliko protiameriško nastrojeni kot vi, ali še raje bolj! Pravite torej, da ne glede na to, kakšni so talibani, torej tudi če so talibani čisto navadni klavci, ki iz maščevanja pobijajo zajete pripadnike afganistanske redne vojske in njihovo sorodstvo, to počnejo na po vaše pravični osnovi, ker so vsi pomorjeni itak izdajalci afganistanskega ljudstva! Vaša mentaliteta je enaka mentaliteti tistih, ki opravičujejo povojne poboje z "naravnim pravom", ker kot češ, da so bili vsi pobiti narodni izdajalci. Bolno do kraja!
rasputin
Aha, afganistanska vojska je razpadla, ker so se plemena znotraj nje udarila med sabo?! Talibani pa se enotno pleme in so tako zlahka premagali notranje plemensko razdeljeno vojsko.
Madison
rasPutin, ničesar vam ne podtikam, samo odgovarjam na vaše zapise, iz katerih potegnem svoje zaključke. Očitno ste se zaradi lastnih izjav znašli v zagati kognitivne disonance, vaše nočne more. (Sicer še vedno obstajata dve možnosti: ali res ne razumete pomena lastnih izjav ali pa se samo delate neumnega.) Namreč, čeprav trdite, da ne zagovarjate nasilja talibanov, se iz vaših zapisov razbere, da zagovarjate enak pogled na afganistanske vladne vojake kot talibanski skrajneži! Z izjavo (ki jo citiram z velikimi tiskanimi črkami, da boste lastno domislico lažje brali in morda celo razumeli - kajti za zdaj kaže, da ne razumete njenega pomena), ki se glasi: "Sami pri sebi SO SE MORDA POČUTILI IZDAJALCI AFGANISTANSKEGA LJUDSTVA, KAR SO TUDI BILI, NE GLEDE NA TO, KAKŠNI SO TALIBANI," ste pripadnike afganistanske vladne vojske samovoljno in arbitrarno označili za izdajalce afganistanskega ljudstva! Najprej ste zapisali, da so se sami pri sebi MORDA počutili izdajalci (ker pač ne veste, kako so se zajeti afganistanski vojaki počutili), nato pa odločno zatrdili, da so "IZDAJALCI TUDI BILI, NE GLEDE NA TO, KAKŠNI SO TALIBANI". Pripadnike afganistanske redne vojske, ki je sodelovala z Američani, ste torej obsodili, da so izdajalci afganistanskega ljudstva, kar pomeni, da je vaš pogled na afganistanske vladne vojake je enak talibanskemu. Tudi za talibanske skrajneže so zajeti vladni vojaki izdajalci ljudstva. Zagovarjate enako stališče o izdajstvu kot talibani, vedoč, da je prav to stališče pretveza, s katero talibani pobijajo zajete vladne vojake. Z obtožbo o izdajstvu v bistvu opravičujete talibanske zločine nad zajetimi vojaki. Kakorkoli se boste izgovarjali, je to zaključek, ki izhaja iz vaših izjav.
Madison
rasPutin, če ste slučajno spregledali moj odgovor ali pa ste slučajno pozabili, kaj ste pisarili - le malo višje se nahaja vaš komentar, v katerem upravičujete talibansko maščevalno nasilje nad pripadniki afganistanske redne vojske z izdajstvom slednjih
uros.samec
Končno članek, ki ni bolestno prozahodno usmerjen. Lahko bi dodali naslednja dejstva:
V Afganistanu je Talibanom ostalo za več milijard dolarjev orožja, za katerega sicer Bidnova administracija trdi, kako da bo kmalu neuporabna zaradi onemogočanja update software, ter dobave nadomestnih delov, kar pa je po moje laž, saj je dobesedno vse na voljo na črnem trgu, posebej po konfliktu v Ukrajini, kamor je v realnosti prispelo le 30% poslanega orožja.
Govorimo o neštevilnih kosih orožja in raketnih sistemov prejšnje generacije, man and vehicle portable, gre za Humveeje, helikopterje Chinook, UH 60 Black hawk, ( ki jih imajo sedaj Talibani več, kot 90% držav po svetu) ter tudi manjša letala, za katere sicer trdijo, da so pristala v Uzbekistanu, kar pa so mnogi internetni mediji z slikami ovrgli. Trdili so, da nič od tega ne bo letelo, dokler se na YouTube niso pojavili posnetki posmehljivih Talibanov. Poiščite si sami.
Sicer ocene niso enotne.
Gre za potrjenih 10 milijard do ocenjenih skoraj 85 milijard dolarjev škode.
Potrjenih pa je:
33 helikopterjev UH60 Black Hawk
43 MD 530 S Helic letala
33 AC 208 AC letala
3 C130 Hercules letala
22 A29 Light attack letala
32 Mi 17 Hind helikopterjev
2250 Humveejev
350 BTR in BMP oklepnih vozil
300 oklepnih vozil Oshkosh
Nekaj tisoč ( ne vedo ) tovornjakov
Nešteto namerilnih laserskih naprav za ročno označevanje tarče pri uporabi izstrelkov iz satelitov
16000 night vision optičnih sistemov
150000 M16 in M4 pušk, s katerimi sedaj paradirajo specialne enote Talibanov
Itd, itd... Je sploh potrebno dodati, da so si s tem Talibani pridobili taktično prednost in popolnoma spremenili geopolitiko v regiji?
Seveda so pridobili tudi SEZNAM VSEH AFGANISTANCEV, ki so sodelovali z Natom v teh 20 letih, ki so bili seveda v večini prepuščeni smrti, vemo, kako abotno je potekala akcija reševanja družin.
Skratka, to je tipična Ameriška pravljica demokracije, ki za seboj pusti uničenje, brezup in po pravilu samo sovraštvo. Kamorkoli so v teh 70 letih šli, povsod jih sovražijo.
Čakam in vem, da tudi v Ukrajini ne bo nič drugače. Le da so ti cigani precej pametnejši. Njihov črni trg za orožje deluje od razpada SZ in 70% poslanega orožja v Ukrajino čudežno izgine. Ampak retardi iz Bruhlja še kar delujejo z izklopljenimi možgani.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
ŠE ZA TA SEZNAM - TE PROSIMO - "UROS.SAMEC" zelo rad delaš sezname ZDA SPORNIH POSREDOVANJ. Naj kdo objavi še natančen seznam DOSLEJ V UKRAJINI UBITIH – RUSKIH GENERALOV. Seznam njih nedolžnih žrtev med ukrajinskimi, ubitih žensk in ukrajinskiih otrok – bi bil – predolg za objavo. L.r. Janez KK
Marjana
Se strinjam!
debela_berta
Bravo amerika, res pravi humanisti in demokrati... Bog vse vidi in vse ve, tudi vam bo nekoč pravično sodil in vas poslal v dno pekla!
rasputin
Zahod, predvsem Amerika, je s svojim širjenjem demokracije v islamske države dosegel samo radikalizacijo in porast verskega fundamentalizma, vključno s terorizmom. Poleg tega so vojaške intervencije za širjenje demokracije, kao, razrušile številne države, ustvarile milijone brezdmcev, izgnancev in beguncev ter mrtvih, ranjenih in psihično poškodovanih.
Svet se je sicer rešil Saddama Huseina in Moamerja Gadafija, toda na njuno mesto je stopila množica lokalnih samodržcev, ki terorizirajo drug drugega in prebivalstvo še bolj kot omenjena tirana, iIrak in Libija, ki sta prej svojim državljanom omogočala razmeroma dober življenjski standard, pa sta se pogreznila v kaos in anarhijo.
Skratka, bilanca Zahoda/Amerike v boju zoper terorizem, kao, je očitno negativna.
omega
Res pa je tudi, da islamističnim teroristom po uspešni zrušitvi dveh stolpnic v NY in delni porušitvi Pentagona kasneje, vse doslej, ni več uspela kakšna večja akcija na tleh ZDA. Afganistanu pa Amerika in Nato ne bi smeli na noben način pomagati, tamkajšnji prebivalci naj kar imajo takšno vlado kot si jo zaslužijo; talibansko namreč. Premalo so si prizadevali, prepuščali so bojevanje Američanom in vojakom Nato, njihova vojska kljub dobri oborožitvi in letalski podpori ni imela pravega bojnega duha. Sedaj naj kar uživajo blagodati talibanske vlade.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.