Alojz Kovšca "out", desno od sredine na izbiro dva podobna, a hkrati različna predsedniška kandidata
POSLUŠAJ ČLANEK
Nova Slovenija je danes končala dvodnevni tradicionalni poletni posvet. V Portorožu je padla tudi najbolj zanimiva odločitev klavzure glede ravnanja okrog predsedniških volitev.
Po košarici Ljudmile Novak, ki je vodstvu mimogrede očitala, da so njeno kandidaturo vedno sprejemali s figo v žepu, se krščanski demokrati niso odločili niti za podporo kandidatu SDS-a Anžetu Logarju niti nesojenemu skupnemu kandidatu prejšnje koalicije, Alojzu Kovšci. Ta se po naših neuradnih informacijah po košarici NSi razočarano umika od kandidature.
Kar nekoliko presenetljivo je NSi za svojega kandidata izbrala podpredsednika stranke in nekdanjega ministra Janeza Ciglerja Kralja, aktualnega vodjo poslanske skupine. V komentarju pišemo, da NSi tvega, da politika, ki ga uspešno gradi, lahko predčasno skuri, a po drugi strani smo ravno pri izbiri Cigler Kralja v ministrsko ekipo prejšnje vlade dobili lekcijo, da priljudnega Korošca nikakor ne gre podcenjevati.
Ljudmila Novak, ki po naših podatkih v resnici nikoli ni bila realna možnost za ponovno kandidaturo na volitvah, je pričakovano dala članom stranke vedeti, da ne bo kandidirala. Vodstvu in članstvu naj bi tudi očitala, da je v kandidaturo niso zelo prepričevali, kar samo priča o tem, da se stranka razen v nastopih v javnosti ni zares trudila za to, da bi Novakova bila kandidatka.
Po košarici evropske poslanke se je tudi odprla precej vroča razprava, kako naj krščanski demokrati ravnajo v letošnji predsedniški tekmi. Stranka je bila že pred kampanjo za parlamentarne volitve precej razdeljena glede mnenja, ali naj ima NSi kandidata tudi na predsedniških volitvah. Tako sta se oblikovala dva tabora. En, sicer precej manjši, je zagovarjal, da stranka predsedniške tekme ne potrebuje tudi zaradi visokih stroškov in naj se fokusira na ostali dve kampanji (parlamentarne in lokalne volitve), ki so za stranko pomembnejše. Drugi pol pa je ves čas zagovarjal, da mora stranka imeti svojega kandidata, saj da se tako stranka dodatno profilira.
Kot novo možno ime iz vrst NSi so nato nekateri mediji včeraj omenjali Janeza Pogorelca, Matej Tonin pa je prišel s predlogom o podpori Alojzu Kovšci. A je med prisotnimi bilo mogoče slišati zadržke, saj predsednik državnega sveta ni član stranke oziroma se je pred državnozborskimi volitvami pridružil stranki Konkretno.
Več sodelujočih je utemeljilo tudi, zakaj na podporo NSi ne more računati Anže Logar. Eden od njih, da naj bi Logar podporo NSi ocenjeval kot samoumevno in to dal vidnim članom stranke tudi jasno vedeti, drugi razlog pa, da bi NSi s podporo Logarju spet tekla v objem SDS-a. Logarja niso podprli kljub temu, da je anketa med članstvom, ki so jo naredili pred posvetom, pokazala, da Logar med tisti trenutek znanimi kandidati uživa visoko, skorajda dvotretjinsko podporo tudi znotraj NSi.
Danes, na zadnji dan posveta, so v NSi sprejeli odločitev, da bodo na volitvah sodelovali s svojim kandidatom. To bo nekdanji minister in podpredsednik stranke Janez Cigler Kralj.
Ključna ocena v zbranem širšem vodstvu stranke je bila, da kot resna stranka absolutno potrebujejo lastnega kandidata. Janez Cigler Kralj je sedanji vodja poslanske skupine in nekdanji minister za delo, ki mu je od ministrovanja podpora v stranki skokovito narasla. Gre za krščanskega demokrata, ki v politiko po mnenju prinaša več človečnosti in ki je glasnik novega konservativnega pristopa. Poudarjal bo krščansko demokratske vrednote, na gospodarskem področju več svobode za posameznika, v predsedniško bitko pa naj bi prinesel več priljudnosti, človečnosti in bližine ljudem.
Odločitev o kandidaturi naj bi zorela več časa, danes pa se je nekdanji minister ob soglasni podpori na klavzuri odločil za kandidaturo. Do petkove seje sveta stranke, ki bo potrjevala predlog predsednika NSi, Janez Cigler Kralj izjav ne daje, je pa neuradno slišati tudi, da ima močno podporo bivše predsednice Ljudmile Novak.
Po košarici Ljudmile Novak, ki je vodstvu mimogrede očitala, da so njeno kandidaturo vedno sprejemali s figo v žepu, se krščanski demokrati niso odločili niti za podporo kandidatu SDS-a Anžetu Logarju niti nesojenemu skupnemu kandidatu prejšnje koalicije, Alojzu Kovšci. Ta se po naših neuradnih informacijah po košarici NSi razočarano umika od kandidature.
Kar nekoliko presenetljivo je NSi za svojega kandidata izbrala podpredsednika stranke in nekdanjega ministra Janeza Ciglerja Kralja, aktualnega vodjo poslanske skupine. V komentarju pišemo, da NSi tvega, da politika, ki ga uspešno gradi, lahko predčasno skuri, a po drugi strani smo ravno pri izbiri Cigler Kralja v ministrsko ekipo prejšnje vlade dobili lekcijo, da priljudnega Korošca nikakor ne gre podcenjevati.
Ljudmila Novak, ki po naših podatkih v resnici nikoli ni bila realna možnost za ponovno kandidaturo na volitvah, je pričakovano dala članom stranke vedeti, da ne bo kandidirala. Vodstvu in članstvu naj bi tudi očitala, da je v kandidaturo niso zelo prepričevali, kar samo priča o tem, da se stranka razen v nastopih v javnosti ni zares trudila za to, da bi Novakova bila kandidatka.
Po košarici evropske poslanke se je tudi odprla precej vroča razprava, kako naj krščanski demokrati ravnajo v letošnji predsedniški tekmi. Stranka je bila že pred kampanjo za parlamentarne volitve precej razdeljena glede mnenja, ali naj ima NSi kandidata tudi na predsedniških volitvah. Tako sta se oblikovala dva tabora. En, sicer precej manjši, je zagovarjal, da stranka predsedniške tekme ne potrebuje tudi zaradi visokih stroškov in naj se fokusira na ostali dve kampanji (parlamentarne in lokalne volitve), ki so za stranko pomembnejše. Drugi pol pa je ves čas zagovarjal, da mora stranka imeti svojega kandidata, saj da se tako stranka dodatno profilira.
Od Pogorelca in Kovšce ...
Kot novo možno ime iz vrst NSi so nato nekateri mediji včeraj omenjali Janeza Pogorelca, Matej Tonin pa je prišel s predlogom o podpori Alojzu Kovšci. A je med prisotnimi bilo mogoče slišati zadržke, saj predsednik državnega sveta ni član stranke oziroma se je pred državnozborskimi volitvami pridružil stranki Konkretno.
Več sodelujočih je utemeljilo tudi, zakaj na podporo NSi ne more računati Anže Logar. Eden od njih, da naj bi Logar podporo NSi ocenjeval kot samoumevno in to dal vidnim članom stranke tudi jasno vedeti, drugi razlog pa, da bi NSi s podporo Logarju spet tekla v objem SDS-a. Logarja niso podprli kljub temu, da je anketa med članstvom, ki so jo naredili pred posvetom, pokazala, da Logar med tisti trenutek znanimi kandidati uživa visoko, skorajda dvotretjinsko podporo tudi znotraj NSi.
... do Ciglerja Kralja
Danes, na zadnji dan posveta, so v NSi sprejeli odločitev, da bodo na volitvah sodelovali s svojim kandidatom. To bo nekdanji minister in podpredsednik stranke Janez Cigler Kralj.
Predsednik NSi Tonin o odločitvi za Cigler Kralja: “Jaz sem prepričan, da je Anže Logar s svojim pristopom, ko je odrinil globoko na levo ali pa če hočete globoko v sredino, dal veliko priložnosti za tradicionalno desnosredinskega kandidata, kar naš Cigler Kralj je tako, da jaz tukaj ne pričakujem kakšnih delitev glasov. Tisti, ki bodo želeli desnega kandidata z jasno izdelanimi tradicionalnimi stališči bodo seveda podprli Janeza Ciglerja Kralja, tisti , ki bodo pa morda ciljali bolj v sredino ali morda bolj v levo sredino bodo imeli pa priložnost izbrat Anžeta Logarja,”
Ključna ocena v zbranem širšem vodstvu stranke je bila, da kot resna stranka absolutno potrebujejo lastnega kandidata. Janez Cigler Kralj je sedanji vodja poslanske skupine in nekdanji minister za delo, ki mu je od ministrovanja podpora v stranki skokovito narasla. Gre za krščanskega demokrata, ki v politiko po mnenju prinaša več človečnosti in ki je glasnik novega konservativnega pristopa. Poudarjal bo krščansko demokratske vrednote, na gospodarskem področju več svobode za posameznika, v predsedniško bitko pa naj bi prinesel več priljudnosti, človečnosti in bližine ljudem.
Odločitev o kandidaturi naj bi zorela več časa, danes pa se je nekdanji minister ob soglasni podpori na klavzuri odločil za kandidaturo. Do petkove seje sveta stranke, ki bo potrjevala predlog predsednika NSi, Janez Cigler Kralj izjav ne daje, je pa neuradno slišati tudi, da ima močno podporo bivše predsednice Ljudmile Novak.
Zadnje objave
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Anže Logar je izstopil iz SDS, ni pa povedal, zakaj
9. 10. 2024 ob 15:24
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
Nov val nezakonitih migrantov preko slovenske meje
9. 10. 2024 ob 9:25
169. številka Domovine je že pripravljena!
9. 10. 2024 ob 6:10
Domovina 169: Podjetnik Gregor Novak: Elektrika bo dražja
9. 10. 2024 ob 6:00
Nove nezakonitosti v aferi Litijska
8. 10. 2024 ob 21:21
Ekskluzivno za naročnike
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
169. številka Domovine je že pripravljena!
9. 10. 2024 ob 6:10
Prihajajoči dogodki
OCT
09
OCT
12
OCT
17
NOV
02
Rok Škrlep: Recept za srečo (snemanje predstave)
19:00 - 21:00
NOV
17
30. Gala koncert Radia Ognjišče
15:00 - 19:00
Video objave
Drzni zmagovalci - Štefan Pavlinjek: "Vsak podjetnik bi moral biti pilot."
3. 10. 2024 ob 18:00
Izbor urednika
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
20 komentarjev
Rokc5
Torej spremljam odziv ljudi na situacijo in moji zaključki bi bili sledeči:
Prvič: Seveda je vsaka stranka samostojna in ima pravico, da predlaga svojega kandidata, v tem ni problem. Toda:
Drugič: Velik problem je v tem, ker si širša desna sredina na ta način jemlje glasove in spodreže lastne kandidate. Zakaj usklajevanje ali pa prilagajanje ni vrlina desne sredine?!? Dva močna desna (oz. kvazi-desna) kandidata sta max. in ko sta Logar in Krajnikova že zasedla prostor pač je vse kar je drugega naprej, preprosto drobljenje glasov. NSi in SLS ter ostali (Kovšca) se temu niso bili zmožni prilagoditi (t.j. zmanjšati število kandidatov, ali se zmeniti s Krajnikovo in Jambrekom, ki jo je predlagal). Tudi na levi včasih pri kandidaturah hitro spregovorijo dejstva, ampak ponavadi se levi blok hitro prilagodi in ne komplicira.
Tretjič (to je pa KLJUČNO oz. najbolj pomembno): Sicer morda drži teza uredništva za izgrajevanje Logarja in Cigler Kralja za naprej. Ok, v redu. Toda kar spremljam odziv na širših družbenih medijih in omrežjih s strani desnih, je izrazito negativen in je sprožil nove spore na relaciji predvsem volivcev SDS-NSi, ki so še na prejšnjih volitvah šli voliti enotno. Naj bo jasno, nobeden ne kritizira nobenega od kandidatov (oba Logar in Cigler Kralj sta zelo kvalitetna), ljudje pa so besni, ker očitno ni bilo koordinacije in se bo zgodilo nepotrebno in že tolikokrat videno drobljenje glasov. Namesto, da bi imeli konsolidacijo desne sredine imamo spet spore, kot že pred leti in to se bo lahko poznalo na volitvah, ker pomladni volivci so neusmiljeni.
Četrtič: Če vzamemo dejstvo, da smo imeli željo po celo 4 kandidatih (Logar, Krajnikova, Cigler Kralj, Kovšca) bode v oči problematika, da imamo na desni vedno cel kup petelinov na kupu gnoja.
DA POVZAMEMO, SITUACIJA NA ŠIRŠEM POMLADNEM POLU JE TAKŠNA:
1. V DZ sta 2 pomladni stranki (SDS, NSi)
2. Pomladniki se (kot trenutno kaže) niso mogli zmeniti za manj kot 4 potencialne kandidate (Logar, Cigler Kralj, Krajnikova, Kovšca - namesto Kovšce bo morda kakšno drugo ime oz. kaj bo s Krajnikovo?!)
3. V širši pomladniški sferi imamo vsega skupaj celo 7 (!) strank, od tega 5 (!!!) v opoziciji (SLS, Nova LS, Konkretno, Naša Dežela, Primčeva stranka). To je noro!
4. Od zadnje združitve strank na desnici (SLS+SKD) je minilo 22 let in nihče noče popustiti in vsak dela svoje solerske poteze, VSAK hoče biti PREDSEDNIK SVOJE STRANKE
In za nagrado še 5:
Istočasno številne sredinske in tudi katoliške verne volivce na volitvah prevzema, najprej Šarec nato pa še Golob.
Občutek imam, da pomladne volivce (tudi mene osebno!) mineva potrpljenje. Nehajte se zafrkavat, politika je večja od osebnih egov!
ales
Več kandidatov, več možnosti, da "špic" kandidatka murgelstana na soočenjih izgubi živce. Samo "gristi" bodo morali usklajeno.
Kraševka
Dober predlog.
Silvin
Mislim, da se zmernost na daljši rok vedno na nek način obrestuje.
omega
Načeloma seveda drži. A prav doseg NSi na volitvah tega ne potrjuje. Kakorkoli so se trudili in dokazovali, kako nimajo nič z SDS in so z njo v koaliciji smo slučajno ni pomagalo. Tonin je nedosleden, prej je soglašal da je SDS desna, če že ne skrajno desna stranka, sedaj pa, da je zares desna stranka samo NSI. Dejansko pa to sploh ne drži. V Sloveniji sploh ni prave desne parlamentarne stranke. Bilo je samo neka neuspelih poskusov in tudi trenutno nič ne kaže v to smer. Slovenija je politično pohabljena - ukrivljena v levo in v razmerah pohabe sredinske stranke levičarji in njihovi prevladujoči mediji obravnavajo kot desne, ali celo skrajno desne.
Kaj pa vem
Tonin ne ve točno, kaj bi rad, spomladi je bil sredinski, zdaj je desni. Ljudmila Novak v Bruslju govori, da je z našimi mediji vse v redu, čeprav se z aviona vidi da ni in zamerim ji prav to. Kljub temu nisem tako zelo trdno prepričana, da Musarjevi uspe gladka zmaga. Pub - obup je tako zelo razgalil, ne samo levico, temveč vso gnilobo presite leve tajkunske tranzicijske scene, da se gabi tudi sredinskim volivcem. Dovolj sramotno je že to da se pod peticije 8. marec, ki naj bi bile proti nasilju, podpisuje Smodej. NSI lahko mirno zavrne prvi očitek, ki bo prišel z leve in bo seveda povezan s slovensko Cerkvijo. Cerkev je edina institucija v Sloveniji, ki se je problema spolnega nasilja lotila resno in je storila tudi vse kar je mogoče, da do tega ne bi nikoli več prišlo. Drugi očitek NSI in seveda njenemu kandidatu za predsednika so seveda zvonovi. Zdaj je že vsem, ki so vsaj malo pripravljeni pogledati čez plot jasno, da so zvonovi imeli kritje za svoje kredite, vendar so bili namerno potopljeni, čeprav je bila zaradi tega oškodovana celotna država.
Thor
Za demokracijo je dobro, da je kandidatov čim več, čeprav odkrito veren človek še dolgo ne bo imel realnih možnosti postati predsednik Slovenije. Večina državljanov je do kakršne koli povezave z vero "odbojna". Od peščice nedeljnikov jih polovica privzeto voli Kučanove, ostali bodo večinsko podprli Logarja. Morda je Anžeta škoda za to funkcijo, a nekdo se mora žrtvovati za narod. ;) Ali on ali pa rdeča telebajska.
vengust
"Gre za krščanskega demokrata, ki v politiko po mnenju prinaša več človečnosti in ki je glasnik novega konservativnega pristopa. "
Ta atribut človečnosti ni bistven, za katero koli službo. Bistveno je, da človek razume kaj je njegova funkcija in da jo opravlja maksimalno dobro. Lahko bi rekel: "Če je že slab predsednik, je vsaj človečen. "
KD v Slovenski družbi ne more biti več garant za volilni uspeh. NSi je mala stranka in zanjo velja imperativ, da mora za svojo vidnost imeti lastnega kandidata. Koliko bo to koristilo Kranju je vprašanje. Lahko bi naredili to tako, kot male leve stranke, ko najdejo ne izvoljivega kandidata, da dosežejo enak učinek resnosti stranke.
Kraševka
Imate prav. Škoda je, da bi tako dober poslanec, kot je C. Kralj, pogorel. Če bi se v tej kampanji boril proti sorodni stranki, pa bo izgubljal volilce. Jaz mu svetujem, da na soočenjih govori kaj Slovenija potrebuje, nikakor pa naj se ne loti napadati Logarja, ker bi s tem pomagal samo Levici in nikakor ne NSi.
Stajerska2021
Nsi sam sebe potaplja in pri tem jim gre naravnost odlično. Zato tudi tako nizka podpora, kljub dobremu delu in petim ministrom, ki so jih imeli v vladi JJ.
Svingerstvo jim je očitno v krvi. Na naslednjih volitvah bodo pod parlamentarnim pragom, ker volivci si takšno držo zapomnijo.
Mogoče bo Nsi uspelo zamenjati v tej vladi Levico, vendar takšne priložnosti kot pri JJ ne bodo imeli nikoli.
Bi bil problem v tej tekmi podpreti naravnost odličnega Logarja? Sram naj vas bo!
Glede dotacij Smodeju - vedelo se je, kaj ta pokvarjena banda počne. Niso te barabije od včeraj! S figo v žepu so vsi udeleženci upali, da se te svinjarije ne razkrijejo. Ej, pa so se! Kaj pa sedaj? Pomesti pod preprogo, tako kot marsikaj! Saj v teh postopkih pa so naši organi pregona naravnost odlični!
Kaj pa vem
Tako stoprocentno pa tudi ni, da je NPM zmaga že zagotovljena. Desnica dela napako, ko gre direktno v napad, levica zna to mnogo bolj prefinjeno. Pred vsakimi volitvami privleče na plano neke 300 let stare grehe RKC, mi pa takoj sklonimo glave, čeprav s tem nimamo nič. Pravzaprav se pred "300" leti stvari sploh niso zgodile tako, kot jih prikazuje levica, le nam se v glavi še vedno prikazujejo zgodbice o graščakih, tlačanih in čarovnicah. Pred nosom se nam ta hip dogajajo grozljive zgodbice iz kluba pub - obup in mi mirno dopuščamo, da se zadeve hoče utišat. Samo čakam, kdaj bodo našli nekoga z desne, ki je slučajno šel tam mimo in mu bodo vse naložili na hrbet. Simoniti je že krivec, ker Smodeju ni ukinil dotacij. Zloba z leve ne pozna meja.
omega
Zadnji stavek vašega prispevka vsebuje silno pomembno resnico: "Leva zlobnost ne pozna meja." Pri vsem in vedno bi se vsi iz vseh strank desne sredine, zlasti vodilni, morali veliko bolj zavedati tega. Potem se ne bi moglo dogajati, da se v NSi sploh omenjata Novakova in Pogorevc. Cigler Kralj je sicer čisto v redu, vendar lahko le odvzame znaten del glasov, ki bi sicer šli Logarju. Doslej je že bilo preveč nelojalne privoščljivosti na račun SDS in JJ v stilu: "Mi iz NSi ne hodimo po sodiščih", JJ pa pogosto". NSi bo še spoznala šikaniranje ki ga je deležna SDS in JJ, razen če bo šla po poti bedne kolaboracije s levičarji. Trenutno ji še prizanašajo ker jo levičarji potrebujejo za dvotretjinsko večino v primeru izstopa muhaste Levice.
marta
Škoda tolikšnega drobljenja na desnici. Voda na mlin kontinuiteti: pomladni blok dela zanje (ne prvič - kdaj bo zadnjič?). Čemu ankete med članstvom, če njih mnenje ni pomembno? Pa nimam nič proti J.C. Kralju in mi je žal Kovšce. Ko bi prisluhnili 'navadnim' ljudem, bi tudi politika postala bolj življenjska. Da ni moč dobiti neke 'avtoritete', pa naj bo strankarska ali nestrankarska, ki bi jo podprli brez strankarskih kalkulacij? Morda pa je enostavneje solirati - vsak zase. Kdo vas bo resno jemal, ko boste naslednjič govorili 'za dobro Slovenije'?!
Shalotka
Desni in desnosredinski politiki, sram naj vas bo, da se ne morete zediniti okrog enega skupnega kandidata za predsednika! Ko bi vam bilo kaj mar za narod, bi nam lahko že privoščili poglavarja brez komunajzarske hipoteke. To bi se prav lahko zgodilo, tako bo pa spet Kučan predsednik ( no, Musarjeva formalno!)
Če bi pa NSi podprla Logarja, bi pa v očeh volivcev samo zrasla. Ko volimo predsednika, bi morali ravnati skrajno modro in ne rivalsko med strankami. Da se pa Ljudmila umika se nam pa dobro zdi. Čestitamo, da je niste porivali v tekmo, čeprav je zdaj užaljena. Kako smo šele užaljeni pomladni volivci ob njenih primitivnih grebatorskih napadih na Janšo.
Sinoči smo v neki družbi desničarjev z žalostjo ugotavljali, da desnica ponuja kvaliteto, ljudje pa tega ne zmorejo videti, ker so zaslepljeni z medijskimi žarometi.
omega
Popolnoma se strinjam z vami. Lahko se zgodi, da desni kandidat sploh ne pride v drugi krog in bo tam poleg Musarjeve še kak stari boljševik npr Vajgl.
Mitja
Čisto trošenje energije NSi za cilj, ki je svetlobno leto daleč in v teh volitvah zanesljivo nedosegljiv. Glede na zadnjih 7% se sprašujem ali je vložek smiseln. Se strinjam z razmišljanjem da bi bil Kovšca boljša izbira za trojček. SDS je izrabila te volitve za test z Logarjem, ali lahko z drugačnim pristopom prebije ograjo svojega dvorišča. In NSi se začne obnašati kot trmasti edinec. Odlično za NPM.
Kraševka
Seveda bo to koristilo le NPM, nikakor pa ne NSi.
helena_3
Ali se nakazuje scenarij SLS-2?
Škoda Cigler Kralja, odličen minister je bil.
Kraševka
Enako tudi sama razmišljam.
MEFISTO
Brez zajedljivosti pa ne gre:
"Ampak kaj to pomeni? Da lahko postane predsednik republike, najbrž verjame še manj ljudi od tega, da takšen podvig lahko uspe z odbojnostjo SDS-a zaznamovanemu Anžetu Logarju."
Zakaj potem odbojna SDS skoraj vedno pokasira blizu 30%, privlačna in zmerna NSi je pa že srečna, če se povzpne do 8% popore.
Nova Slovenija si s svojo bivalentno politiko že sama dovolj škoduje, zato ni prav nobene potrebe, da se ji pri tem še pomaga.
Nova Slovenija.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.