Slovenski škofje zaradi p. Rupnika žalostni in prizadeti. Obžalujejo, da "žrtve desetletja niso bile zares slišane"
POSLUŠAJ ČLANEK
Ob odkritju zlorab s strani jezuita p. Marka Ivana Rupnika so se slovenski škofje včeraj, 21. 12., zbrali na izredni seji SŠK in soglasno sprejeli izjavo, ki so jo tajnik p. Tadej Strehovec, predsednik SŠK Andrej Saje in ljubljanski nadškof Stanislav Zore predstavili na današnji novinarski konferenci.
Kot so dejali, razkrivanje raznovrstnih zlorab, ki so se očitno dogajale daljše obdobje, spremljajo z veliko žalostjo in prizadetostjo, zanje pa so aktualni slovenski škofje "izvedeli iz objav v medijih". Potem ko so jezuitski predstojniki verodostojnost dejstev potrdili, obsojajo vsa Rupnikova sporna dejanja ter poudarjajo, da žrtve nikoli niso krive in da so sami na njihovi strani. Izražajo jim sočutje in bližino ter se zavezujejo, da jim bodo pomagali.
Škofje obžalujejo, da so zlorabe toliko let ostale prikrite in povzročale trpljenje žrtvam ter njihovim bližnjim, prav tako pa obžalujejo opustitev dolžnih ravnanj odgovornih in prikrivanje dejstev o nasilju tako v primeru Rupnik kot v vseh drugih primerih pri nas ali po svetu; žal jim je, da "žrtve desetletja niso bile zares slišane", vsako zlorabo duhovne moči in avtoritete za izvajanje nasilja pa označujejo kot nedopustno in zavržno dejanje – to, kot pravijo, drži ne glede na to, da so nekatera dejanja s cerkveno-pravnega vidika zastarana.
Zavezujejo se, da bodo "z večjo pozornostjo spremljali dogajanje v naših cerkvenih skupnostih in da v prihodnje do zlorab avtoritete s strani oseb, ki imajo v Cerkvi kakršno koli vodstveno vlogo, ne bi prihajalo". Žrtve Rupnikovega nasilja (pa tudi žrtve nasilnih dejanj v cerkveni skupnosti s strani drugih storilcev) pozivajo, naj se obrnejo na javno objavljene naslove in prijavijo kakršnekoli oblike zlorab, da bo mogoče čim bolj celostno priti do resnice in pravične razsodbe.
Prosijo pa škofje za potrpežljivost, da bodo "lahko utrdili naše nujno potrebne strukture in opravili vse predpisane postopke ter hkrati poskrbeli za izobraževanje in ozaveščanje o problematiki spolnega in duhovnega nasilja".
Nadalje slovenski škofje naslavljajo tudi mnoge vernike, ki so zaradi p. Rupnika, poznanega kot "izjemnega umetnika in pronicljivega duhovnega voditelja", prizadeti in se sprašujejo, če je treba vse njegovo siceršnje delo zavreči. "Prosimo vas, da /.../ ločujemo med njegovimi nedopustnimi in obsodbe vrednimi dejanji ter njegovim preostalim izjemnim duhovno-umetniškim opusom /.../," pravijo.
Po prebrani izjavi so predstavniki SŠK odgovarjali na vprašanja medijev. Ali škofje, tako kot vodstvo jezuitov, podpirajo možnost, da se glede preiskovanja zlorab redovnic s strani Rupnika odstrani zastaralni rok, ki ga je sprejel Vatikan? Škof Saje je takoj zatrdil, da podpirajo ta predlog, in dodal, da so zastaralni roki mišljeni predvsem za primere mladoletnih žrtev, tu pa govorimo o zlorabah odraslih oseb, zato "absolutno podpiramo, da se te zadeve preišče".
Škof Saje je na vprašanja tudi znova zatrdil, da o preiskavah in sodbah zoper Rupnika niso bili obveščeni – "Da je bil zlorabljen zakrament spovedi, na primer, to sem jaz izvedel iz medijev," je dejal in dodal, da za preiskovanje sicer ni odgovorna SŠK, ampak posamezen škof oz. v tem primeru jezuitski predstojnik.
In glede vedenja nadškofa Šuštarja o zlorabah? Saje je dejal, da tudi, ko je bil njegov tajnik – to službo je opravljal sredi 90-ih let –, Šuštar nikdar ni dal z ničemer vedeti, da bi se v skupnosti kaj hudega zgodilo, čeprav je za to očitno vedel.
Ali pa kakšna dokumentacija o seznanitvi s primeri morda obstaja na nadškofiji? "Ne vem, kaj je prišlo v roke nadškofa Šuštarja v začetku 90-ih let. V arhivu ni ničesar. V tem času pa razen tega elektronskega pisma tudi ni bilo ničesar /.../," je dejal nadškof Zore.
Predsednik SŠK je dodal, da se v primerih zlorab moramo zavedati, kako veliko časa je običajno potrebnega, da žrtve dejansko prijavijo zločine – p. Andrew Small, ki je bil pred kratkim na obisku v Sloveniji, je med drugim povedal, da je povprečna starost prijaviteljev kar 53 let.
Kako pa komentirajo škofje pisanja nekaterih medijev o domnevnih ozadjih afere – o domnevnem boju med določenimi strujami v slovenski Cerkvi, o rušenju škofov in morda celo papeža? Kot je dejal Saje, so slovenski škofje enotni, to, kar nekateri širijo o njih – da so eden proti drugemu, da si delajo škodo – "To je, poudarjam, neresnično." So pa res nekateri, ki s svojim pisanjem širijo določene stvari, da bi zmanjšali verodostojnost in med škofi napravili razdor, meni Saje.
"Sam sem bil neizmerno presenečen, kako hitro se je začelo odkrivati sile v ozadju in popolnoma neosnovane zadeve, ena misel se naveže na drugo in nazadnje nastane cela teorija zarote, ki dejansko v ničemer ne drži," pa je odgovoril nadškof Zore. Dodal je, da je normalno, da imajo včasih zaradi različnih okolij različne poglede, ne gre pa za nek razkol, ki ga "nekateri skušajo videti, prikazati, ustvariti".
Ali imajo škofje podatek o morebitnem javljanju novih žrtev? Saje je znova poudaril, da nimajo nobenih podatkov in da se njim ni javila nobena žrtev.
Eno izmed vprašanj se je dotaknilo tudi teme, ali res lahko, kot so škofje zapisali v izjavi, ločujemo med Rupnikovimi dejanji in njegovim preostalim duhovno-umetniškim opusom, glede na izjavo domnevne žrtve v italijanskem intervjuju, da je bila Rupnikova spolna obsedenost "globoko povezana z njegovim konceptom umetnosti in njegovim teološkim razmišljanjem". "To bo pokazala raziskava, to bo pokazal čas," je odgovoril predsednik SŠK in dodal, da se do tega zaenkrat ne bi opredeljeval.
Kot so dejali, razkrivanje raznovrstnih zlorab, ki so se očitno dogajale daljše obdobje, spremljajo z veliko žalostjo in prizadetostjo, zanje pa so aktualni slovenski škofje "izvedeli iz objav v medijih". Potem ko so jezuitski predstojniki verodostojnost dejstev potrdili, obsojajo vsa Rupnikova sporna dejanja ter poudarjajo, da žrtve nikoli niso krive in da so sami na njihovi strani. Izražajo jim sočutje in bližino ter se zavezujejo, da jim bodo pomagali.
"Ločujmo med Rupnikovimi nedopustnimi dejanji ter njegovim duhovno-umetniškim opusom"
Škofje obžalujejo, da so zlorabe toliko let ostale prikrite in povzročale trpljenje žrtvam ter njihovim bližnjim, prav tako pa obžalujejo opustitev dolžnih ravnanj odgovornih in prikrivanje dejstev o nasilju tako v primeru Rupnik kot v vseh drugih primerih pri nas ali po svetu; žal jim je, da "žrtve desetletja niso bile zares slišane", vsako zlorabo duhovne moči in avtoritete za izvajanje nasilja pa označujejo kot nedopustno in zavržno dejanje – to, kot pravijo, drži ne glede na to, da so nekatera dejanja s cerkveno-pravnega vidika zastarana.
Zavezujejo se, da bodo "z večjo pozornostjo spremljali dogajanje v naših cerkvenih skupnostih in da v prihodnje do zlorab avtoritete s strani oseb, ki imajo v Cerkvi kakršno koli vodstveno vlogo, ne bi prihajalo". Žrtve Rupnikovega nasilja (pa tudi žrtve nasilnih dejanj v cerkveni skupnosti s strani drugih storilcev) pozivajo, naj se obrnejo na javno objavljene naslove in prijavijo kakršnekoli oblike zlorab, da bo mogoče čim bolj celostno priti do resnice in pravične razsodbe.
Prosijo pa škofje za potrpežljivost, da bodo "lahko utrdili naše nujno potrebne strukture in opravili vse predpisane postopke ter hkrati poskrbeli za izobraževanje in ozaveščanje o problematiki spolnega in duhovnega nasilja".
Nadalje slovenski škofje naslavljajo tudi mnoge vernike, ki so zaradi p. Rupnika, poznanega kot "izjemnega umetnika in pronicljivega duhovnega voditelja", prizadeti in se sprašujejo, če je treba vse njegovo siceršnje delo zavreči. "Prosimo vas, da /.../ ločujemo med njegovimi nedopustnimi in obsodbe vrednimi dejanji ter njegovim preostalim izjemnim duhovno-umetniškim opusom /.../," pravijo.
Škofje trdijo, da "ni zarot"
Po prebrani izjavi so predstavniki SŠK odgovarjali na vprašanja medijev. Ali škofje, tako kot vodstvo jezuitov, podpirajo možnost, da se glede preiskovanja zlorab redovnic s strani Rupnika odstrani zastaralni rok, ki ga je sprejel Vatikan? Škof Saje je takoj zatrdil, da podpirajo ta predlog, in dodal, da so zastaralni roki mišljeni predvsem za primere mladoletnih žrtev, tu pa govorimo o zlorabah odraslih oseb, zato "absolutno podpiramo, da se te zadeve preišče".
Škof Saje je na vprašanja tudi znova zatrdil, da o preiskavah in sodbah zoper Rupnika niso bili obveščeni – "Da je bil zlorabljen zakrament spovedi, na primer, to sem jaz izvedel iz medijev," je dejal in dodal, da za preiskovanje sicer ni odgovorna SŠK, ampak posamezen škof oz. v tem primeru jezuitski predstojnik.
In glede vedenja nadškofa Šuštarja o zlorabah? Saje je dejal, da tudi, ko je bil njegov tajnik – to službo je opravljal sredi 90-ih let –, Šuštar nikdar ni dal z ničemer vedeti, da bi se v skupnosti kaj hudega zgodilo, čeprav je za to očitno vedel.
Ali pa kakšna dokumentacija o seznanitvi s primeri morda obstaja na nadškofiji? "Ne vem, kaj je prišlo v roke nadškofa Šuštarja v začetku 90-ih let. V arhivu ni ničesar. V tem času pa razen tega elektronskega pisma tudi ni bilo ničesar /.../," je dejal nadškof Zore.
Predsednik SŠK je dodal, da se v primerih zlorab moramo zavedati, kako veliko časa je običajno potrebnega, da žrtve dejansko prijavijo zločine – p. Andrew Small, ki je bil pred kratkim na obisku v Sloveniji, je med drugim povedal, da je povprečna starost prijaviteljev kar 53 let.
Kako pa komentirajo škofje pisanja nekaterih medijev o domnevnih ozadjih afere – o domnevnem boju med določenimi strujami v slovenski Cerkvi, o rušenju škofov in morda celo papeža? Kot je dejal Saje, so slovenski škofje enotni, to, kar nekateri širijo o njih – da so eden proti drugemu, da si delajo škodo – "To je, poudarjam, neresnično." So pa res nekateri, ki s svojim pisanjem širijo določene stvari, da bi zmanjšali verodostojnost in med škofi napravili razdor, meni Saje.
"Sam sem bil neizmerno presenečen, kako hitro se je začelo odkrivati sile v ozadju in popolnoma neosnovane zadeve, ena misel se naveže na drugo in nazadnje nastane cela teorija zarote, ki dejansko v ničemer ne drži," pa je odgovoril nadškof Zore. Dodal je, da je normalno, da imajo včasih zaradi različnih okolij različne poglede, ne gre pa za nek razkol, ki ga "nekateri skušajo videti, prikazati, ustvariti".
Ali imajo škofje podatek o morebitnem javljanju novih žrtev? Saje je znova poudaril, da nimajo nobenih podatkov in da se njim ni javila nobena žrtev.
Eno izmed vprašanj se je dotaknilo tudi teme, ali res lahko, kot so škofje zapisali v izjavi, ločujemo med Rupnikovimi dejanji in njegovim preostalim duhovno-umetniškim opusom, glede na izjavo domnevne žrtve v italijanskem intervjuju, da je bila Rupnikova spolna obsedenost "globoko povezana z njegovim konceptom umetnosti in njegovim teološkim razmišljanjem". "To bo pokazala raziskava, to bo pokazal čas," je odgovoril predsednik SŠK in dodal, da se do tega zaenkrat ne bi opredeljeval.
Zadnje objave
So v ceno dvigal všteli še jahto?
14. 10. 2024 ob 21:16
Zahtevajo spoštovanje človekovih pravic vseh državljanov, ne le zgolj nekaterih
14. 10. 2024 ob 19:30
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Po Anžetu Logarju tudi Eva Irgl izstopila iz SDS. Bo naslednji Dejan Kaloh?
14. 10. 2024 ob 14:23
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Vrnitev v šestdeseta?
14. 10. 2024 ob 6:00
Kako ustreči …
13. 10. 2024 ob 18:33
Predlog za film: Favstina
13. 10. 2024 ob 15:04
Ekskluzivno za naročnike
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Vrnitev v šestdeseta?
14. 10. 2024 ob 6:00
Prihajajoči dogodki
OCT
15
Oblast se ozira nazaj, domoljubi pa naprej (Pogovor)
18:00 - 20:00
OCT
17
OCT
17
OCT
18
Štirje letni časi pod Celjskim stropom (koncert)
17:00 - 19:00
OCT
19
Vpliv gibanja na razvoj in učenje otrok (Seminar)
09:00 - 17:00
Izbor urednika
Bo nov sistem zaračunavanja omrežnine zadušil gospodarstvo?
11. 10. 2024 ob 15:00
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
46 komentarjev
baubau
Če škofje "izvedo za zlorabe iz medijev" oz. le-tem nekritično verjamejo, je to presneto nevarno. Ali so nadzorniki oni ali manipulativni mediji?
baubau
Kaj, če bi sodbo prepustili Tistemu, ki mu edinemu gre?
mihec
Rupnik se je obnašal kot vsak umetnik, ki misli, da je njegovo delo nadvse zveličavno in globoko. Iz sodobnikov se delajo norca, če pa jim pride prav še prispodoba z drugimi cerkvenimi umetniki postanejo tirani.
Oglašanje posameznih teologov iz slovenske cerkve pa naj bo pošteno in v samopodobi sprašujoče še posebej o spolnem grehu.
Katarza je nujna zato, da postanemo kristjani po resnici in ne po besedah.
Očiščenje mora biti globoko in ko bo to storjeno, bo marsikatera podružnica ali župnija dobila različne z avreolo obsijane glave, ki bodo brez kuharice in bodo lahko preživljali preostanek življenja v pokorščini in uboštvu. Tako bo plačilo za njihove grehe že v času zemeljskega življenja v zavesti, da bo morda na drugem svetu bolje.
Dokaz več, da je prikrivanje najhujši človekov greh in da je direktna beseda več vredna kot neko svetohlinstvo.
Danes pa tisti, ki neposredno pove, postane in ostane problematičen, hinavci in poniglavci,, ljudje kratkega spomina pa pravijo da so pametni. To je navadna kačja zalega, ki družbo tako ali drugačno sistematično uničuje. Kdor ni sposoben jasne besede, bi ga morala družba odstraniti in pustiti na miru. Hinavci in poniglavci bodo vsako družbo pripeljali na rob brezna.
jozev
Tukaj je lepo opisano, kaj vse je narobe pri Rupnikovem primeru:
https://www.catholicworldreport.com/2022/12/22/the-fr-rupnik-case-what-is-wrong-with-these-people/
Desetletja laganja, skrivanja, protekcije in sedaj hlinjenja nevednosti in sočutja z žrtvami. Na žalost, vodilni v cerkvi ne premorejo niti trohice sočutja, niti trohice kesanja. Primer se bere kot najhujša mafijska kriminalka in razkriva, da pravzaprav vodilni kleri niso nič manj kot mafijski botri.
Katoliška cerkev pravzaprav sploh ne potrebuje sovražnikov s takšnimi škofi in kardinali. In katoliška cerkev nujno potrebuje Jezusa, ki bi polomil in razmetal stojnice pred njo in nagnal tole leglo zla.
korosec.france
pravilno: stojnice v cerkvi mora rametati, ne ? tiste pred cerkvijo bomo že mi, ni težav...
Andrej Muren
Mogoče pa teh žrtev škofje samo slišati in videti niso hoteli, čeprav so vedeli zanje. In so vse pometli pod preprogo. Za sprenevedanje je sedaj prepozno, čas je za radikalno sanacijo znotraj Cerkve. Tudi tistim med svojimi, ki so preveč prijazni s komunisti, ne smejo odpustiti.
A. Novak
Kaj pa naj bi škofje naredili, če je Rupnika branil in skrival sam papež Frančišek? Vsaj Zore je vedel, ampak do nedavnega javnega razkritja bi bila vsaka poteza proti papežu Frančišku samomorilska. Takrat si ni upal niti potrditi, da je prejel pismo, ker bi si že s tem morda prislužil maševanje papeža Frančiška.
jozev
A je morebiti Jezus duhovnikom naročil, naj bodo tiho? Jim je naročil, naj se bojijo nadpostavljnenih? Naj zamolčijo resnico zaradi strahu? Ne, ni res, da si ni upal, temveč je lagal. Rečimo bobu bob in se nehajmo sprenevedati. Sramota, da takole en drugega skrivajo in ščitijo. Tu gre preprosto za sebičnost in napuh.
Jonsky
Kaj imajo komunisti s spolnimi ekscesi v RKC, lepo prosim?
A. Novak
V Rupnikovem primeru je šlo pri večini škofov, ki niso ukrepali, za strah pred papežem Frančiškom. Kaj bi škofje morali storiti, je drugo vprašanje. Je pa dobro vedeti, zakaj so škofje ravnali tako, kot so oziroma niso: zaradi strahu pred papežem Frančiškom.
Thor
Spolne sužnje v Katoliški cerkvi
https://www.youtube.com/watch?v=C8t3kwUnv1I
Dokumentarna oddaja razkriva srhljive spolne zlorabe več tisoč nun, ki so jih v zadnjih desetletjih zakrivili duhovniki po svetu. Med letoma 1994 in 2015 so z internimi poročili večkrat opozarjali vatikanske oblasti na ponavljajoča se posilstva v 23 državah. Ta poročila so zbledela, posiljevalci so ostali nekaznovani, žrtve utišane, prisiljene splaviti, pogosto tudi izključene iz svojih skupnosti. O sistematičnem spolnem zlorabljanju v dokumentarni seriji pričajo žrtve – nune, njihove matere prednice, duhovniki.
BARBARA RAKUN
Tole sem gledala in res je presunljivo in pretresljivo,tule gor pa nekateri komentatorji skoz vidijo komuniste,leve in ostale,ki so krivi,samo cerkev in njihove visokosti niso nič odgovorne in ničesar ne vedo...
debela_berta
Sestre magdalenke, irski film poglejte... Če je to kako katolištvo potem sem jaz papež. Ogabno.
BARBARA RAKUN
Hahaha, žal jim je? Kak so pa delali dolga leta?
Kdaj je že Tanja Repič napisala knjigo o spolnih zlorabah,izhaja namreč iz Frančiškanskega inštituta?
Pa p. Christian Gostečnik od vsega začetka opozarja,da žrtev ni odgovorna za nasilje ki se ji dogaja?
Tadej Strehovec na konferenci,ki so ga polna usta svetosti življenja,kje je bil do zdaj?
Pa Andrej Saje? Da o nadškofu ne govorim?
korosec.france
Barbara, življenje je zapleten pojav. kot čutiš zadnje tedne... A ti neki povem naglas? Mejdun, "vsi so vedeli". Samo, vpeti, pripeti, zapeti in prišraufani v institucijo, pa popolnoma odpovedo, junaki namreč. No, za hec, pa dej za isto mizo Geržana in Gostečnika, pa naj razložita Rupnika, zgodovino zadeve, žrtve, vzroke, posledice, itd. Bi blo zanimivo, a nede? Ja, spraševal pa bi ju, n.pr. Zore za eno oddajo. Za drugo oddajo pa Cerar, žrtev. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A bi blo pol za knjigo napisat al ne , a? Mislim, da bi se prodajala za gozdni med na brzino bi pošla... Jebenti, pozabu s'm, Rode bi napisou uvod, predgovor, kakorkoli,ja spremno besedo-on, nj.Veličanstvo Rode je bil vrhovni poglavar vseh nun, redovnikov in redovnic in tako naprej... To bi bla mega knjiga!
tohuvabohu
Se opravičujem, če bom povedal malo drugače. Najbolj besni so sedaj prav tisti, ki so Rupnika tri desetletja povzdigovali čez vsako mero. Rupnikovi domnevni grehi (ki sploh še niso nespodbitno dokazani!) so ena plat medalje, druga pa je ta, da je človek tako dolgo časa bil čaščen skoraj kot božanstvo in da se tej evforiji nihče ni javno postavil po robu. Ves čas sem slutil, da se to ne bo dobro končalo, in po svoje je v redu, da je tega cirkusa konec, a za tega nesrečnika se prava kalvarija šele začenja. Skratka, ljudje božji, umirite konje.
MEFISTO
Pri ženskah mu te epizode ne bodo škodovale!
debela_berta
Kdo sploh je Rupnik, kaj je pomembnega naredil, da bi ga kdo častil kot božanstvo?! Kako lahko kot božanstvo častiš nekega patra? Kot božanstvo častimo Mick Jaggerja ali pa Lemmyja, ne pa neke kiklarje...
tohuvabohu
A ti razumeš, kaj pomeni "skoraj"? Btw, očitno nisi na tekočem.
Jonsky
Zanimivo, kakšni ljudje iz kakšnega okolja počnejo takšne pregrehe.
Ob prebiranju tega portala, zlasti pa komentarjev, sem dobil vtis, da je pregreha doma samo pri levičarskih kulturnikih in alternativcih na Metelkovi.
Sicer pa sem pregrešne nastavke zapazil na desno usmerjeni TV3 Medias, kjer lahko pred in po oddaji desnici priljubljenega in poštenega levičarja Pertinača spremljamo vremenske napovedovalke v tako tesnih oblekcah, da se vidi ........, skratka kot da bi imele istega dizajnerja kot spremljevalke višjega razreda.
Pa saj mene ne motijo, nasprotno, jih raje gledam in poslušam kot Pertinača, so pa vmesna postaja do Specialne enote Dunaj. Me pa zanima, kaj Kraševka in Kaj pa vem in še kdo porečejo na vremensko napoved na TV3.
korosec.france
Vremenske napovedi tega časa niso vredne počenega eura. Te Pertinačeve vremenoslofke si bom pa ogledou, tko si jih opisal, de človeka zaskeli... a tko tenke tekstile nosjo al kva si to mislu, pa se kej vid al ne...to pa mora biti norišnca...vremenarke, kdo b'si to mislu, malora!
Jonsky
Bravo, po zahtevnih zgodovinskih in religioznih temah se je potrebno malo oddahniti.
MEFISTO
Morda je pa pater Rupnik le nekoliko slabiča, ki se ni mogel ali znal upreti ženskim čarom.
Niso vsi tako močni karakterji kot je naš moralist rasputin, ki se začuda še ni oglasil in ki se je z močjo svoje krepostne volje uprl skušnjavcu v sebi in prelepi nuni v nekem italijanskem samostanu, ki ga je po njegovem pripovedovanju omamno dobesedno požrala z očmi, prihranil devištvo za kakega drugega patra.
Pravi moški tega ne bi zmogli!
BARBARA RAKUN
Mefisto,sram naj vas bo za ta komentar,drugega ne morem reči!
debela_berta
Tip je konkretno bolan, hudo umsko bolan, a nisi še pogruntala?
Katarina Mikus
Še dobro, da je prišlo v javnost. Sicer bi pater mirno živel naprej. Pomeni, da Rim in vodstvo Reda nista bila pripravljena kaj povedati prostovoljno. Le pod prisilo javnosti. To je zelo slabo. Da, tudi mene zanima, zakaj so se SLO v dveh tednih premislili, in zdaj obžalujejo njegova dejanja? Ne verjamem, da niso nič vedeli...
A. Novak
Kaj pa naj bi naredili, če je Rupnika branil in skrival sam papež Frančišek? Do javnega razkritja bi bila vsaka poteza proti papežu Frančišku samomorilska. Si pa škofje vsaj niso nakopali take sramote, kot so si jo nakopali jezuiti s svojo prvo izjavo.
korosec.france
Tega sranja z Rupnikom ne nameravam več komentirati, saj je zadeva eksplodirala na polno, vsaj kaže tako.
Slabo za tiste ,ki kar naprej gonijo mantro o tem, da nekdo hoče načrtno škoditi papežu in podobne kvašenja kislega testa.
Slabo za vse, ki so skrivali, še slabše za tiste, ki os ga po izobčenju čez tri dni vzeli nazaj in podobne norosti in gromozanska škoda za Cerkev.
Ubogi Šuštar-pa kaj je res bil tako mečkalo in stokalo in jamralo in tak očiten betontanc apartčik institucije ob tem kakšen cerkveni možganski trust je bil , ampak s trmoglavim odklanjanjem pomoči žrtvam - kar je rezultat, je čista neopravićljiva katastrofa - in , da tega ni videl vnaprej - ob vsem znanju, kje je bila njegova čustvena IQ in vdanost Jezusu in nauku sploh-nič ne kapiram- popolna odpoved vsega za kar se je izpopolnjeval, da bi nas naredil vredne in odporne - OBUP ! - težko verjet, zastopit je nemogoče-uboga njegova Duša.Bog, usmili se ga.
Sam še to, njegova umetniška dela.Ne mi plozat, da ostajajo enako vredna kot pred obnelodanjenjem strašnih grehot. Zlahka se jih prekrije z novimi umetninami tako, da se jih skleše s zidovja. Ne vem kdo se bo trudil, da bo negiral filter velikega svinjskega greha, ko bo zrl Rupnikovo umetnost, ki to definitivno ni več. Kdor trdi nasprotno, mu nekaj fali.
S kakšnim umom, v kakšnem srcu in s kakšno temno senco izprijene Duše-prodane Satanu, so nastajale sijoče umetnine z absolutno Božjimi podobami v svoji kristalni svetosti Onostranstva skozi Rupnikove možganske in čustvovanjske filtre ekscesne norosti nad Božjim Stvarstvom - ne, mene tlele noben ne bo prepričeval kaj dosti.
jozev
Ah gospodje, spet prepozno. Rupnik je že leta 2019 bil kaznovan, oni pa so še prejšnji teden trdili, da ne vedo ničesar. Farsa. Hipokrizija. Še vedno ne premorejo niti malo iskrenosti. Tole konferenco so sklicali, ko se že cel svet trese zaradi afere in o njej poročajo vsi največji svetovni časniki. Če zadeva ne bi eksplodirala v javnosti, bi jo še vedno prikrivali in zanikali.
Celoživljenjski učenec
Vidim da komentirajo sami čistuni. Tudi sv. Pavla beremo tik pred evangelijem. Po današnjih merilih bi bil na osnovi njegovih dejanj pred spreo rnenjem že zdavnaj odstranjen.
Thor
Naši škofje so kot minister Han in večina Golobove vlade. O ničemer nič ne vedo, a kljub temu glasujejo, nakladajo, vlečejo plače in delajo škodo.
AlojzZ
Zgrešil si temo. O tem se pogovarja na drugih spletnih straneh.
Thor
Če bi začeli obračunavati z deli grešnikov, bi morali vse cerkvene objekte zravnati z zemljo. Čistuni, bodite za zgled, porušite svoje hiše.
AlojzZ
??? Mislim, si sploh kristjan?
A. Novak
Neke slovenske zarote je "raziskovala" tudi Domovina, namesto da bi poročala o tem, kaj se v resnici dogaja. Domovini tudi ni v čast, da se za to še ni opravičila.
Kdaj pa se bodo opravičili slovenski jezuiti za svojo sramotno prvo izjavo o "prenapihnjenosti in neresnicah", ki zdaj obkroža svet?
Franc2015
Teza Domovine, da gre za večjo igro v ozadju, še vedno drži in se s tem zgoraj ne izključuje. Nimajo se kaj opravičevati, očitno imajo vpogled in so pokazali več vidikov situacije. Nič ni narobe, da se ljudje zavedajo, da razkritje po 30 letih, ravno v trenutku tega prerivanja znotraj slovenske Cerkve, potem ko so vsaj takratni škofje očitno vedeli, ne more biti kar naključna.
A. Novak
Večja igra v ozadju je sam papež Frančišek, ki brani in skriva še celo vrsto svojih kriminalnih pajdašev.
vengust
Odrasel zrel človek, ki nekoga prizadene, poskuša to popraviti. Za kristjana pa je to imperativ, predpogoj , da si lahko del občestva.
Kot jaz vidim, se Rupnik nikoli ni opravičil svojim žrtvam. Kar najverjetneje pomeni, da v svoji duhovnosti, ni dojel, da so njegova dejanja prizadela , uničila.
Prepričan sem , da je on samo del neke duhovnosti določenega klera, ki naj bi bila mistična inkriminirana v spolnosti. Ti ljudje živijo v vzporednem svetu brez minimalne realne odgovornosti do soljudi, ki jo poznajo že poročeni ljudje.
BARBARA RAKUN
Točno to,odgovorni v cerkvi skoz iščejo neke izgovore,ampak iskreno opravičilo od njih se ni prišlo. Ves čas tiščijo glavo v pesek in se sprenevedajo. Če bi bili iskreni,bi počistili nesnago. Saj menda ni tako težko....
AlojzZ
Kdor je pod takim vplivom satana, kot je (bil - upam) Ivan Marko Rupnik, ima še druga zla dela. Zato je treba preveriti njegova umetniška dela. Res pa je zadrega, kdo naj bi preverjal? Naši škofi, ki so gledali stran, prav gotovo ne.
Če hočemo zanesljivo biti na varni strani, potem sledimo komentarju "Vse knjige sežgat, mozaike uničit. Tako enostavno je to."
Metanoia
“Prosimo vas, da /…/ ločujemo med njegovimi nedopustnimi in obsodbe vrednimi dejanji ter njegovim preostalim izjemnim duhovno-umetniškim opusom /…/”.
"Ali res lahko, kot so škofje zapisali v izjavi, ločujemo med Rupnikovimi dejanji in njegovim preostalim duhovno-umetniškim opusom?"
Ne, ne moremo. Vse knjige sežgat, mozaike uničit. Tako enostavno je to.
Thor
Pred 500 leti je deloval en najslabših papežev v zgodovini Cerkve, Leon X., uživač, potratnež, homoseksualni pohotnež, prodajalec odpustkov, neposredno odgovoren za razkol v zahodnem krščanstvu. Zlorab in škode za milijone Rupnikov. Boste pozvali k rušenju bazilike sv. Petra v Rimu, ki jo je zgradil s prodajo odpustkov? Kaj pa zažig Vatikanske knjižnice, ki jo je dal postaviti? Tako blesavo je to.
Metanoia
Blesavo je, na vse pretege braniti Rupnika in minimalizirati njegov greh.
Jonsky
Tokrat se strinjam s tabo.
Peter Klepec
Ni tako enostavno. SLO je naslednica YU komunisticne drzave. Ali bi jo morali uniciti in ljudi nagnati v morje?
Jonsky
Zaradi razporeda komentarjev pojasnjujem, da se strinjam s Thorom.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.