Je glas za NSi glas za Janšo? Dr. Žiga Turk o trenjih med opozicijskima strankama
POSLUŠAJ ČLANEK
V oddaji Vroča tema, ki jo vodi Luka Svetina, je bil tokratni gost publicist, kolumnist, t. i. resetiranec in dvakratni minister v dveh različnih Janševih vladah, prof. dr. Žiga Turk.
Spor med opozicijskima strankama SDS in NSi močno odmeva, potem ko sta se Matej Tonin in Janez Janša zapletla v besedni obračun okrog (ne)podpore referendumom in (ne)sodelovanja z Golobovo vlado, predsednik krščanskih demokratov pa je nato javno izjavil, da njegova stranka v prihodnjih vladah s "političnim veteranom" ne namerava več sodelovati.
Zakaj takšna pozicija dolga tri leta pred naslednjimi volitvami, si NSi takšno držo sploh lahko privošči in kaj pomeni serija zmag Gibanja Svoboda v zadnjih tednih na različnih volitvah, je Turk ocenjeval v svojem slogu. Pojasnil je tudi tezo iz svoje zadnje kolumne, da nam vladajo Demokratisti in ne demokrati, ter da ne živimo v pravi demokraciji.
Zadnje objave

Pavle Ravnohrib: »Zdrava pamet je danes prepovedana«
7. 2. 2025 ob 15:30

So muslimanske naglavne rute zdravstvenih delavk sporne?
7. 2. 2025 ob 12:41

Evroposlanka Tomašič: Gre za resno kršitev demokratičnih načel
7. 2. 2025 ob 8:49

Tri leta svobode, ki to nikoli ni bila
7. 2. 2025 ob 6:00

Italijani (znova) pozabili na slovenščino
6. 2. 2025 ob 18:30

Fiskalni svet: manjši prihodki, večji odhodki
6. 2. 2025 ob 15:24
Ekskluzivno za naročnike

Pavle Ravnohrib: »Zdrava pamet je danes prepovedana«
7. 2. 2025 ob 15:30

So muslimanske naglavne rute zdravstvenih delavk sporne?
7. 2. 2025 ob 12:41

Tri leta svobode, ki to nikoli ni bila
7. 2. 2025 ob 6:00
Prihajajoči dogodki
FEB
07
FEB
07
Koncert Novomeškega simfoničnega orkestra
19:00 - 22:00
FEB
08
Prešernov dan v Koroškem pokrajinskem muzeju
09:00 - 18:00
FEB
08
Prešernov smenj 2025
10:00 - 22:00
Izbor urednika

Tri leta svobode, ki to nikoli ni bila
7. 2. 2025 ob 6:00

Sobodajalci vladi očitajo, da se uničuje steber slovenskega turizma
6. 2. 2025 ob 6:00

[Video] Drzni zmagovalci: Prof. dr. Janez Štrancar
5. 2. 2025 ob 9:02

Pred praznikom kulture – 186. številka tednika Domovine
5. 2. 2025 ob 6:10

Domovina 186: Diktatura Svobode
5. 2. 2025 ob 6:00
15 komentarjev
vengust
Strinjam se z Žigo, da sedaj ni čas za vlečenje sprememb na desnici.
Dikcija, da je prioritetno pomembna borba za zmago na volitvah, se mi zdi napačna. V družbi je bistveno bolj pomembna borba za prevlado idejo o družbi. Levica zmaguje , ker je ravno v tej tekmi za družbeno idejo zmagovalka. Ko je enkrat tako, je zmaga logična posledica in jo ljudstvo ne jemlje kot "samo za oblast jim gre", kajti uresničujejo željo po realizaciji te ideje.
Tako je sedaj dovolj časa ob absolutni oblasti, da ljudstvo to inkarnacijo ideje o družbi doživi.
Sem pa ob tem eksperimentu pesimist, ker bo veliko tistih, ki v tej ideji nove družbe ne vidijo nobene prihodnosti odšlo iz Slovenije.
Johan
Takole to izgleda, če nekdo piše zgolj zato, da nekaj napiše... Da gre za demokracijo in nepravo demokracijo in, da celo na desnici ne priznavajo drugačnega mišljenja... Zraven pa kar nekaj o aristokraciji(?) in meščanstvu kot političnih faktorjih iz nekega drugega časa... Pa, saj razgledani in razmišljujoči le nismo čisto bebavi...
MEFISTO
Če na koncu izpadejo bebavi, mora že biti nekaj narobe z "razmišljajočimi in razgledanimi".
helena_3
Če sem prav razumela spoštovanega gosta dr. Turka: Slovenija rabi neko "sredinsko" stranko, ki ji bo blaginja državljank in državljanov pomembnejša od ideoloških tem in bo za dosego tega cilja pripravljena sodelovati tako z desnimi kot levimi strankami.
Moj prvi pomislek: ali ni bila tretja Janševa vlada takšna? Ali ni kljub izrednim razmeram dobro skrbela za državljane? Ali ni bila svetovalna skupina, ki je pripravljala PKP ukrepe, sestavljena iz ljudi desnega in levega prepričanja, ki so bili strokovnjaki na svojem področju? Ali ni JJ povabil tudi levih strank k sodelovanju na začetku svojega 3. mandata, pa je bil zavrnjen? Nikoli ne bi podprla na volitvah JJ, če me ne bi prepričal s svojim vodenjem ekipe, ki je dobro delala.
Drugi pomislek: nobene diktature nisem občutila v dveh letih 3. vlade JJ. Zdaj, v Svobodi, se počutim nelagodno. Vsi kar naprej nabijajo o nekih škodljivih ukrepih prejšnje vlade - pa mi ni še nihče ponudil neke argumentirane razlage za te trditve. Še več: še napišejo ne, KATERI so tisti škodljivi ukrepi. Največ omenjajo Zakon o dohodnini - da ni bil škodljiv, bodo spoznali kaj kmalu po tem, ko ga bodo zminirali.
Tretji pomislek: vrednote niso tako nepomembne. Ne moreš jih kar menjati kot obleko, samo zato, da bi bil všeč ljudem in boš zmagal na volitvah. Bolje je biti "luč na gori" kot pa vladar brez hrbtenice na prestolu. Ker tak vladar ni zaupanja vreden.
Sonatine
Tako, draga helena3. Popolnoma se strinjam z vami. Odlična vprašanja ste postavili, in podali odličen komentar. Vlado iz desnega pola + (levo)sredinsko stranko smo že imeli. In to zelo uspešno. To so dejstva, dejstvo je pa tudi, kot je poudaril dr. Turk, da JJ ni problem. Problem je, kako situacijo v Sloveniji uravnotežiti. NSi nikoli ne bo zlezla čez 8 %, pa če se na trepalnice postavijo, kvečjemu bo tonila. SDS bo vedno ohranjala pozicijo tam nekje pri 30 %. Manjka torej tistih nekaj "vmes", ki pa praviloma volijo nove obraze, a so pripravljeni swingati. Pa ne po NSijevo, ki bi malo bila krščanska, malo pa v nasprotju z Božjo zapovedjo in skladno s tistim znanim ameriškim sloganom "fu****g for innocence" širila noge in se odrekla vsem načelom ter svoji bazi, samo da bi tistih nekaj apartčikov imelo ali obdržalo dobro plačana mesta v državni upravi ali podjetjih v pretežni državni lasti.
Sonatine
PS.Novi Sloveniji in njenim shizofrenim poizkusom, da ostane nedotaknjena devica, ki pa hkrati veliko seksa, bi Srbi dali modri poduk:" Ne možeš da se je**š a da ti ne uđe". Bolj nežnim dušam iskreno opravičilo za bizantinske ljudske modrosti z vso njihovo jezikovno in ljudsko neposrednostjo.
debela_berta
A res še ne poznaš Janše? Janša bo z ideologijo, Kučanom, udbo, komunizmom itd nabijal, še ko bo na smrtni postelji. Slovenke in Slovenci smo SITI teh bedarij izpred 80 let...
Kraševka
BEDARIJE JE PRAV, DA SE RAZČISTIJO. SICER SE JIH PONAVLJA!
Stajerska2021
Berta, 400.000 nas JJ in njegovo ideologijo podpiramo. Očitno je leva ideologija edina in drugačnih pogledov ne dopušča. Komunis ostane komunist! Kako že gre tista Dolančeva - edino nam pripada oblast.... komunistom seveda.
Kraševka
Da se Desnica GLASNO prepira in to potom vseh (Tonin-Ljudmila) medijev, dejansko uničuje SKUPNO-DESNO politično opcijo, tako v Ljubljani, kot v Bruslju.
Že to, da niso sodelovali na soočenjih za referendum, so nas, kot njihove volivce UŽALILI in ponižali. To poudarjajo tudi ljudje iz akademskih vrst.
Volivci s tem ne soglašamo. Če na naslednjih volitvah NSi izpade iz parlamenta, naj ne iščejo krivca v drugih strankah, ampak kar v ZAMERLJIVI Ljudmili in Toninu.
Če smo jih volili, sedaj mislijo, da lahko z našimi glasovi delajo kar hočejo.
Lahko, toda samo do naslednjih volitev.
Predsednik SLS je na vseh soočenjih sodeloval in mislim, da je tudi pridobil veliko simpatij. Zakaj je bilo treba našim iz Nsi ostajati doma in s tem pomagati "rezati glave na Nacionalki"?
To niso nedolžne stvari.
Shalotka
Bravo Kraševka! Hvala za vse komentarje doslej, še posebno pa za današnjega.Vedno zadaneš in medias res! Dostikrat navajaš svoje prednike.Ja, lepo so te vzgojili, z občutkom za to kar je prav. Taki ljudje ste dragoceni v tej moralni greznici šentflorjanski !
Kaj pa vem
SLS ima res srečno roko z novim predsednikom. Malo se bojim, da bo hotel biti preveč povezovalen, sicer se pa lahko malo ozre naokoli in bo hitro videl, kje je meja med povezovanjem in prilizovanjem. Visoka priljubljenost na najbolj znani lestvici po moje ni pravo merilo dobrega dela v politiki, menim da se bo predsednik SLS tej pasti znal izogniti. NSI pa zna zaiti v hude težave, če ne bo temeljito pregledala, kaj se kuha v njenem loncu. Edini naš politik, po mojem mnenju, ki bi bil sposoben kreiranja tudi evropske politike, je Janez Janša. NSI, namesto, da bi mu s svojimi zvezami do tega pomagala se gre domače vrtičkarstvo, v lovu za najboljše zeljnate glave. Pa še to: Kraševka in Shalotka, vajini zapisi so meni res vredni branja. Tudi z moje strani - hvala obema!
Stajerska2021
Kraševka, odličen komentar.
Andrej Muren
Da ne živimo v pravi demokraciji, je jasno že dolgo časa. Problem je namreč ta, da tudi na desnici drugačno mišljenje smatrajo za sovražno, ne samo na levici. To je posledica velike politične nezrelosti slovenskega naroda, ki nikoli ni imel svoje aristokracije, meščanstvo se je pojavilo šele konec 19. stoletja, leta 1945 je bilo že večinsko uničeno. Proletariat in kmečki bajtarji (skupaj 98% slovenskega naroda) pa seveda ne premoreta politične kulture. Trajalo bo verjetno 3 generacije, da se bomo približali Evropi, če vmes meščanski sloj spet ne bo uničen s strani komunistov (ali migrantov).
debela_berta
Zanimiva analiza!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.