Slovenski turisti razjezili Hrvate: na vrh Velebita zapičili jugoslovansko zastavo
POSLUŠAJ ČLANEK
Praktično vsi pomembnejši hrvaški mediji danes poročajo o incidentu, ki se je za prvega maja zgodil na dalmatinski obali.
Slovenski turisti, ki so ob prvem maju počitnikovali v Zadru, so na Vaganski vrh, ki je najvišji vrh gorovja Velebit, izobesili zastavo bivše Socialistične federativne republike Jugoslavije.
Zastavo je sicer kmalu po tem odstranil lokalni politik Elvis Gospić. »Vsi gosti lepe naše, tako naše pokrajine kot Zadra, bi morali izkazati spoštovanje in dostojanstvo, zavedajoč se, kakšne strahote je ta narod pretrpel zaradi petokrake«, je zadevo za medij Antena Zadar komentiral predsednik Zadarskega odbora stranke Neovisni za Hrvatsku, Mate Lukić.
Vsesplošna reakcija hrvaških medijev in javnosti na "provokacijo Slovencev", kot jo imenujejo, po svoje ne čudi, saj so Hrvati po raziskavah narod z najnižjo prisotnostjo jugonostalgije med vsemi narodi nekdanje skupne države.
Raziskava javnomnenjske agencije Gallup iz leta 2017, ki jo navaja Radio Svobodna Evropa, kaže, da je jugonostalgija razširjena predvsem na območju Srbije, BiH in Črne gore.
81 odstotkov prebivalcev Srbije in 77 odstotkov prebivalcev BiH tako smatra, da jim je razpad Jugoslavije prinesel le škodo. Tako meni tudi dve tretjini Črnogorcev in 61 odstotkov Makedoncev.
Negativen odnos do sedanje države je v BIH po raziskavi Gallupa povezan s frustracijo zaradi slabega upravljanja z državo. Srbi pa naj bi, podobno kot Rusi v primeru SZ, imeli akutni občutek poražencev razpada Jugoslavije kot osrednja nacija v multinacionalni državi.
Za razliko od teh držav pa je jugonostalgije manj v Sloveniji, sploh pa na Hrvaškem. Državljani obeh so večinsko prepričani, da jim je razpad SFRJ koristil. Tako misli 45 odstotkov vprašanih iz Slovenije (41 odstotkov slovenskih državljanov pravi, da jim je razpad SFRJ prinesel škodo). Na Hrvaškem pa je jugonostalgikov v tem smislu zgolj 23 odstotkov, 55 odstotkov Hrvatov pa meni, da imajo od razpada SFRJ več koristi kot škode.
Najbolj zadovoljni z razpadom bivše države so očitno na Kosovem, kjer večinske koristi vidi kar tri četrtine vprašanih. Po oceni Gallupa verjetno zaradi uresničitve dolgoletnih sanj po neodvisnosti.
[do_widget id=podcast-playlist-3]
Slovenski turisti, ki so ob prvem maju počitnikovali v Zadru, so na Vaganski vrh, ki je najvišji vrh gorovja Velebit, izobesili zastavo bivše Socialistične federativne republike Jugoslavije.
Zastavo je sicer kmalu po tem odstranil lokalni politik Elvis Gospić. »Vsi gosti lepe naše, tako naše pokrajine kot Zadra, bi morali izkazati spoštovanje in dostojanstvo, zavedajoč se, kakšne strahote je ta narod pretrpel zaradi petokrake«, je zadevo za medij Antena Zadar komentiral predsednik Zadarskega odbora stranke Neovisni za Hrvatsku, Mate Lukić.
Bunovac, Velebit.
Naši dragi susjedi Slovenci ponosno su prvog svibnja istaknuli jugo zastavu na Velebitskom vrhu.
U kratkom roku, zastava je uklonjena od strane vijećnika NHR-a Škabrnja, Elvisa Gospića i ostalih koji su se tamo našli s njim. pic.twitter.com/AGk9ouHdKX
— Neovisni za Hrvatsku (@NHRvatsku) May 3, 2019
Hrvati najmanj jugonostalgični od vseh bivših "bratskih" narodov
Vsesplošna reakcija hrvaških medijev in javnosti na "provokacijo Slovencev", kot jo imenujejo, po svoje ne čudi, saj so Hrvati po raziskavah narod z najnižjo prisotnostjo jugonostalgije med vsemi narodi nekdanje skupne države.
Raziskava javnomnenjske agencije Gallup iz leta 2017, ki jo navaja Radio Svobodna Evropa, kaže, da je jugonostalgija razširjena predvsem na območju Srbije, BiH in Črne gore.
81 odstotkov prebivalcev Srbije in 77 odstotkov prebivalcev BiH tako smatra, da jim je razpad Jugoslavije prinesel le škodo. Tako meni tudi dve tretjini Črnogorcev in 61 odstotkov Makedoncev.
Negativen odnos do sedanje države je v BIH po raziskavi Gallupa povezan s frustracijo zaradi slabega upravljanja z državo. Srbi pa naj bi, podobno kot Rusi v primeru SZ, imeli akutni občutek poražencev razpada Jugoslavije kot osrednja nacija v multinacionalni državi.
Za razliko od teh držav pa je jugonostalgije manj v Sloveniji, sploh pa na Hrvaškem. Državljani obeh so večinsko prepričani, da jim je razpad SFRJ koristil. Tako misli 45 odstotkov vprašanih iz Slovenije (41 odstotkov slovenskih državljanov pravi, da jim je razpad SFRJ prinesel škodo). Na Hrvaškem pa je jugonostalgikov v tem smislu zgolj 23 odstotkov, 55 odstotkov Hrvatov pa meni, da imajo od razpada SFRJ več koristi kot škode.
Najbolj zadovoljni z razpadom bivše države so očitno na Kosovem, kjer večinske koristi vidi kar tri četrtine vprašanih. Po oceni Gallupa verjetno zaradi uresničitve dolgoletnih sanj po neodvisnosti.
[do_widget id=podcast-playlist-3]
Zadnje objave
Na Dars-u odslovili AMZS pri poslu odvoza vozil z avtocest in hitrih cest
23. 4. 2024 ob 7:01
Ali je otrok razrvan in ne more spati?
22. 4. 2024 ob 18:45
Slovenska policija zatajila ob napovedi strelskega napada
22. 4. 2024 ob 16:50
V politiko vstopata še dva novinarja TV Slovenija
22. 4. 2024 ob 15:13
Vsak človek v povprečju zaužije 18 kg plastike
22. 4. 2024 ob 10:40
Prevozniška družba Arriva tudi za moške uporablja ženski slovnični spol
22. 4. 2024 ob 6:31
Odilo Globočnik – nacistični zločinec slovenskih korenin
21. 4. 2024 ob 17:30
Ekskluzivno za naročnike
Slovenska policija zatajila ob napovedi strelskega napada
22. 4. 2024 ob 16:50
Odilo Globočnik – nacistični zločinec slovenskih korenin
21. 4. 2024 ob 17:30
Štirje kovači muzicirajo že sedemdeset let
21. 4. 2024 ob 6:31
Prihajajoči dogodki
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Odmev tedna: Prišel, videl in komaj zmagal
19. 4. 2024 ob 20:10
Izbor urednika
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
23 komentarjev
IgorP
slovenski štor
Pa kdo je ta Omerza????.......kot priznanje in spomin na sodelovanje v bojnih akcijah Teritorialne obrambe Republike Slovenije pri obrambi slovenske svobode in neodvisnosti med 27. junijem in 7. julijem 1991, pri čemer je tvegal svoje življenje.
Janez Janša
MINISTER ZA OBRAMBO
Ljubljana, oktober 1991
Tako piše na potrdilu! Mi smo teritorialci, vse ostalo si lahko Omerza, Peterle(nosil glavo v torbi ha, ha, ha) in Janša nekam dajo!!! Pa tudi desničarji, ki ne vedo, katero sranje bi še delal!!!!
IgorP
mala slovenka
Pa ti povej, kateri ozemeljski del današnje Slovenije so nam s svojim delovanjem med 2. sv. vojno pridobili domobranci??? NIč, torej še manj kot pove tvoje ime!!! Imaš protiargument?????
IgorP
Nobeden ne zna razbrati, da zagovarjam ozemeljske pridobitve povezane z rdečo zvezdo! In dokler bo neka opcija zagovarjala delovanje domobrancev, ki so bili na napačni strani zgodovine(poraženci), se ne bo pustilo blatiti ozemeljskih dosežkov rdeče zvezde za današnjo Slovenijo! To zagovarjam!
In še enkrat sprašujem! Kateri del Slovenije so nam s svojim delovanjem med 2. sv. vojno zagotovili domobranci????
Kraševka
Rdeča ZVEZDA nima s SLOVENSTVOM nič. Slovenci smo tu živeli že več kot 1000 let pred rdečo zvezdo.
Igor ne hvalisaj se s poznavanjem ZGODOVINE. Veliko bolje od tebe jo pozna Slovenski štor, mala slovenka, biljan in še mnogi drugi komentatorji.
Pravzaprav igor, bolj ko utemeljuješ svoja prepričanja, bolj kažeš svojo nevednost. Že slovenski štor, ti je v dolgi obrazložitvi pokazal, da pri osamosvojitvi dejansko "pohodiš" samega sebe. Opevaš to, proti kateremu si se dejansko boril, kot sam navajaš.
Zagotavljaš, da si bil pri TO. Tudi stara Avstrija je imela neke vrste Teritorialne obrambe, v kateri so služili tudi naši kraški pradedje. V neki knjigi sem zasledila upoklic v tedanjo teritorialno obrambo (okrog leta 1870), kjer so to vojsko nazivali - DOMOBRANCI. Tako, da kdor pozna zgodovino starejšo od 100 let, vidi, da so Slovenci vedno branili svoj teritorij, neglede kdo jim vlada. Iz tega vidika gledano - so DOMOBRANCI dejansko TERITORIALNA obramba.
IgorP
Avstrijski brambovci, domobranci in teritorialna obramba!!!! Zakaj še ne vključiš italijanskih karabinjerjev, da bo zbirka popolna???? Še TO blatiš, kot desničarji, ki jih je celo nekatere sram, da se je TO zoperstavila Jugoslovanski Armadi!!! Pa zakaj nas pred vpoklicom niso preverili, če smo politično korektni oz. neoporečni! Mislim, da se nekaterim že blede(se opravičujem)!
biljan
Igor! V zadnjih letih sem prebral obilo del različnih avtorjev po starosti in prepričanju, bil tudi na marsikaterem nevtralnem predavanju, kjer so osvetlili temačnost rdeče zvezde. Podrobno so tudi zapisali in pojasnili, katere dele slovenskega ozemlja smo zaradi nje pridobili, žal pa po kratkotrajni osvojitvi, obilno tudi izgubili. Ponavljam, čas je, da se od nje javno poslovimo. Predvsem pa, da se ne sme pojavljati na slovenski narodni zastavi, saj le ta predstavlja vse Slovence, po v sem svetu. Vseh prepričanj. Z razglasitvijo samostojne Slovenije smo jo vsi Slovenci odslovili in ji določili mesto v muzejih. Polmladci in polmladenke in mladci in mladenke, ki se kitijo z njo in se kažejo z njo in jo lahko vidi cel svet pa Sloveniji delajo brezmejno škodo. Jim res ni nič za našo državo? Pa še to. Le v Sloveniji na ozemlju nekdanje Jugoslavije še mahajo z njo in si jo tiskajo na oblačila, itn. A nihče v času FRJ, FLRJ in SFRJ ni izgubil toliko, kot Slovenija. Videl na lastne oči.
IgorP
Slovenski štor in mala slovenka
Ko sem tolkel po tankih z rdečo zvezdo sem imel na glavi kapo z znakom TO!!! Zakaj ženšče??? Naj bo zahvalna partizanom, da lahko tam , kjer živi, govori slovensko!!! In za vedno!!! Rdeča zvezda ima in bo imela svoje mesto pri oblikovanju ozemlja slovenske države!!!! Povejta, s čim so vaški stražarji in domobranci, kaj prispevali k oblikovanju današnjega ozemlja Slovenije!!! Farbajte neuke ljudi, mene pač NE!!!!
IgorP
biljan
Dokler se rdeči zvezdi ne bo priznalo to, za kar je zaslužna, tako dolgo se bo z njo operiralo!! Pa za kateri ozemeljski del Slovenije so zaslužni vaški stražarji in častilci Sv. Ahaca, če izvzamemo Kranjsko????? Ko bodo imeli odgovor na to, se bo lahko pogovarjalo o prisotnosti rdeče zvezde!
P.S: Pa ne zopet o žrtvah rdeče zvezde, jih ima tudi druga stran veliko na vesti!
biljan
Od 25.6.1991 smo samostojna država Republika Slovenija in ne dežela, kot mlatijo po raznih medijih - zato se tudi posamično, skupno in vodstveno obnašajmo državo tvorno. Pustite že pri miru razne pretekle pošasti in se osredotočite na sedanjost in prihodnost Slovencev in Slovenije. Na verodostojnih spoznanjih o preteklosti se gradi sedanjost in prihodnost. Uprite se vem, ki nas medijsko nižajo na raven ljudstva - pokrajine - ali le naroda, če pa smo nacija, ki ima svojo državo. Teh je na svetu le dobrih 200. Mislim, da tudi človek mora v 28 letu starosti kaj znati in ustvarjati, da se lahko kvalitetno preživlja,. Zato se raje vprašajte, kako boste 25. junija počastili svojo državo? S katerimi delovnimi in ustvarjalnimi uspehi? Ustvarjalno se aktivirajte in k temu pritegnite še druge. Zastave z zvezdo pa naj ne motijo več slovenskih prireditvenih scen.
Kraševka
Igor, Dučeja so dejansko sesuli Italijani sami, skupaj z zavezniki, Firerja so tudi sesuli Zavezniki. Nemci so nemške NACISTE obsodili in njihov SIMBOL je kaznivo uporabljati. Kdaj bodo to naredili tudi komunisti ? Kajti prav na SLOVENSKIH tleh, je padlo veliko Slovencev pod simbolom - RDEČE ZVEZDE. Ta zvezda je pobila več Slovencev, kot faašizem in nacizem skupaj. Častijo jo le tisti, ki so si takrat pridobili privilegij in ga hočejo imeti tudi danes.
In končno, tudi tanki JLA, ki so imeli rdečo zvezdo, so leta 1991 napadla SLOVENIJO. Vsi tisti, ki častijo rdečo zvezdo s tem zaničujejo SAMOSTOJNO Slovenijo, čeprav jim ta nudi "vsakdanji kruh".
IgorP
Ti "ženšče", ne boš se tako pogovarjala! Govorim o zaslugah rdeče zvezde za ozemlje Slovenije! Ja, in vem kakšen znak sem imel na glavi, ko smo tolkli po tankih z rdečo zvezdo! A to je že druga zgodba! In kaj ima "vsakdanji kruh" skupnega z mišljenjem ljudi o posameznem zgodovinskem obdobju???? Bi ti tistemu, ki ne misli kot ti, odvzela službo ali socialno pomoč??? Smo tisti, ki smo leta 1991 tolkli po tankih z rdečo zvezdo, dane nezaželeni v družbi, ker ne trobimo v desni rog??? Kričite o komunističnem enoumju, sedaj pa bi radi desno enoumje!!!
IgorP
Kraševka
Bi Slovenci imeli blagostanje pod Ducejem in brkatim Firerjem?????
Kraševka
Teodor. 3.5. ob 20.46
Res je tako.
Slovenski štor ob 13,28
Lepo ste povedali.
Friderik, imate prav, da se nekaterim kolca po MLADOSTI, ki so jo doživljali v Titovi Jugoslaviji. Pa za to mladost ni kriv Tito, Tito je kriv za to, da v naši mladosti nismo imeli blagostanja. Gmotni položaj Slovencev je danes bistveno boljši.
biljan
Dragi Slovenski štor, res si to, kakor se imenuješ. Preveč v polznanju gledaš nazaj in premalo poznaš mikro stanja v Avstriji. Koroški Slovenci imajo le petino toliko in še manj pravic kot koroški Nemci. Slovenci v Argentini ne sodijo v to razpravo, jim pa čestitam za njihovo narodno zavest. B. Đorđević očitno ne pozna cesarskega pomena Lipice. Cankar je tudi napisal: »Zamotano je res, a slovenski narod je duhovit!" O Slovencih in Srbih pa je najbolj grdo v Zagrebu govoril Ivan Tavčar, tisti, zaradi katerega smo zgubili Koroško. V 28. letu obstoja samostojne države se ni več potrebno sklicevati ne na prvo, ne na drugo Jugoslavijo. Ker zelo veliko operativno vem o vseh navedenih državah, lahko le zapišem, da bi se veljalo poučiti o realnih stanjih v njih. Srbov na Hrvaškem dejansko ni več, še najmanj pa nekih planincev !!!! Kaj pa je podlega v tem? Hrvatje so ne nazadnje dolžni nekdanji SFRJ še brezmejno denarja, ki ga kot davek in carino niso odvajali v skupno blagajno, da so si lahko nabavljali orožje. Pri nekom je pač potrebno na nek način začeti, ker imamo z drugimi menda dobre odnose, pa tudi obmejnih in ignorantskih problemov nimamo. Dejansko pa si bolj ali manj to zaslužijo vsi. Koliko se bom umiril, pa bo sad mojega znanja in predvsem vizije, kaj se s Slovenijo in Slovenci dogaja. V tem bi se rad meril s teboj. Morda me zanjo bolj skrbi, kot tebe. Z drugimi lahko obračunaš ti, da Slovenija ne bo več mačeha sama sebi. V tem pa se strinjam s teboj in ti priporočam, da pričneš s to akcijo.
.
biljan
Poglejte si obiske Slovencev v Jajcu, na Sutjeski, v Kumrovcu in še marsikje iz "slavnih" Titovih časov jih boste lahko pogosto v ideli z zastavami SFRJ in SR Slovenije. Srbijanci in Srbi, še posebej iz Slovenije, so preveč preplašeni,da bi kaj takega delali v vsebolj ustaški Hrvaški. Zato obsojam vse, ki so kakorkoli nakazovali, kako jih je potrebno prihodnjič pobiti, če bi si dovolili kaj takega v "lepi naši". Po obnašanju Hrvatov v Sloveniji in proti Sloveniji pa si že nekaj časa želim, da bi nek slovenski politik ali celo državnik nekoga od hrvaških "kolegov" končno že, po pripovedi Matije Čopa Prešernu, kako ravnajo Celovčani s prišleki, na gobec. S tem bi tudi številnim Hrvatom v Sloveniji pokazal, kdo je gospodar v Sloveniji. Kaj pa, če je vse to le ena od neštetih hrvaških provokacij?
IgorP
Jugoslavija je bila za tisti čas realno dejstvo, ni pa bil potreben takšen razpad(vojne, žrtve)!!!!
AlojzZ
Res je, se popolnoma strinjam z vami, da je Socialistična federativna republika Jugoslavija bila. Ker so jo komunisti postavili na lažeh, nasilju in pobojih, je nujen razpad z žrtvami, vojnami in podobnim gorjem. Tako je pač življenje, satan gre vedno do takega konca, če ga pustiš delovati.
MEFISTO
Kdor z mečem začne, je z mečem pokončan.
helena_3
In kdo je bil odgovoren zanje? Samo vprašam.
Hribarjev Rafko
HLAPCI!
ZA HLAPCE ROJENI... !
IgorP
Hribarjev Rafko Kaj ste pa desničarji skozi zgodovino naredili, da ne bi bili hlapci???? So vaške straže in domobranci vaš višek ritolizništva tujcem ali korak k državi Sloveniji!!!! Ko so se te enote spečale z njimi(Italijani, Nemci), ni bilo v njih niti trohice slovenstva!
MEFISTO
Kaj imaš proti vaškim stražam in domobrancem? Jim zameriš. da se niso pustili partizanom oropati in pobiti?
Teodor
Jugonosalgije ne bi podcenjeval, gre predvsem za sovraštvo do Slovenije in do demokracije, ki je odnesla nekatere privilegije, kot je recimo ovaduštvo in materialne stvari, do katerih drugi niso imeli dostopa.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.