Slovenci smo ga imeli rajši kot Tita: "Kot da bi v grob polagali umrlega očeta"
POSLUŠAJ ČLANEK
Če bi še živel, potem bi Avstro-Ogrski cesar Franc Jožef I. danes praznoval 192. rojstni dan.
Tega, med Slovenci izjemno priljubljenega vladarja, čigar portret je visel v marsikaterem slovenskem domu, se danes ne spominja skorajda nihče.
Morda še največ po zaslugi nadaljevanke o njegovi ženi, sestrični Elizabeti, bolj znani kot Sisi - zagrizeni popotnici, jahalki in modni navdušenki, ki jo ta čas na prvem programu predvaja TV Slovenija.
A vpliv Franca Jožefa na slovensko zgodovino je bil zelo močan, Avstro-Ogrski je vladal kar 68 let, kar je tretja najdaljša vladavina v zgodovini Evrope.
Franc Jožef se je rodil kot najstarejši sin nadvojvodu Francu Karlu, mlajšemu sinu avstrijskega cesarja Franca I. in Zofiji Bavarski v palači Schönbrunn na Dunaju. Ker je bil njegov stric, cesar Ferdinand od 1835 nesposoben, njegov oče pa skromen in upokojen, je mladega nadvojvoda Franca vzgojila mati kot bodočega cesarja, s poudarkom na predanosti, marljivosti in odgovornosti.
Mlad je zavladal avstrijskemu cesarstvu, ime Franc Jožef pa si je izbral v spomin na svojega pra-pra strica, cesarja Jožefa II., sina Marije Terezije, ki je bil znan kot reformator.
Glasilo Tednske slike ga po njegovi smrti opisuje kot vladarja, ki je bil blagoslov za avstroogrsko monarhijo. "V tej dolgi dobi, kar je Franc Jožef nosil cesarsko krono, je monarhija postala moderna država v svoji notranji uredbi in obveljalo je demokratično načelo za zakonodajni zastop.
Tudi slovenski narod žaluje po cesarju Francu Jožefu, saj se je ta narod prav pod njegovo vlado prebudil iz stoletnega mrtvila in si opomogel do samostojnega narodnega življenja. Uredbe v državi, izvršene za vladanja cesarja Franca Jožefa, so dale slovenskemu narodu možnost za narodni razvoj in je ta narod v kratkih desetletjih tako napredoval na vseh poljih in se tako razvil, da gleda brez strahu in brez skrbi v bodočnost," piše časnik. Eden izmed pomembnejših projektov, ki so omogočili razvoj slovenskega ozemlja pod njegovo vladavino je bilo tudi dokončanje Južne železnice.
Čeprav ob prevzemu prestola ni bil priljubljen, je z leti vladavine obveljal za blagega, milostnega, pravičnega, človeškega, poštenega, pobožnega, odpuščajočega, modrega in delovnega vladarja. Poosebljal je legitimnost, trajnost in trdnost. Res je bilo v času njegove vlade o cesarju z zakonom prepovedano govoriti čez cesarja, a v glavah Slovencev je pospremljen s slavospevi ostal tudi po smrti.
Ko je za vedno zatisnil oči sivolasi »oče narodov«, cesar Franc Jožef I., je tudi Slovencem iskreno »zadrhtela duša« in »zatrepetalo srce«. »Resnična žalost [...] vlada med nami in brez pretiravanja lahko trdim, da nas tarejo občutki, kakor bi nam v grob polagali umrlega očeta!« je naslednji dan na žalni seji ljubljanskega občinskega odbora ugotavljal Ivan Tavčar. Podobno stališče so zavzeli tudi osrednji časniki tistega časa, npr. Slovenec in glasilo tržaških Slovencev Edinost.
Hvalospevi cesarju so bili tudi spesnjeni. Veliko naj bi prispeval tudi k boljšemu položaju Slovenskega naroda in njegovemu kulturnemu razcvetu.
Kljub germanizaciji in krepitvi absolutizma so se zaradi neznanja nemščine na Slovenskem otroci večinoma šolali v slovenščini In čeprav je vladala velika revščina, je bil velik tudi napredek umetnosti in kulture.
Tudi zato je bil cesar med Slovenci priljubljen. Tako ga opeva Pesem Josipa Stritarja:
Njegove slike so krasile mnoge zidove javnih in zasebnih zgradb vse do razpada monarhije po koncu 1. svetovne vojne, ko je bil cesar že de leti mrtev, močan spomin nanj pa se je z nastankom Kraljevine SHS in kasneje Jugoslavije počasi izgubljal tudi zato, ker je pri kasnejši oblasti obveljal za enega glavnih krivcev za prvo svetovno vojno in smrt milijonov ljudi.
Tega, med Slovenci izjemno priljubljenega vladarja, čigar portret je visel v marsikaterem slovenskem domu, se danes ne spominja skorajda nihče.
Morda še največ po zaslugi nadaljevanke o njegovi ženi, sestrični Elizabeti, bolj znani kot Sisi - zagrizeni popotnici, jahalki in modni navdušenki, ki jo ta čas na prvem programu predvaja TV Slovenija.
A vpliv Franca Jožefa na slovensko zgodovino je bil zelo močan, Avstro-Ogrski je vladal kar 68 let, kar je tretja najdaljša vladavina v zgodovini Evrope.
Franc Jožef se je rodil kot najstarejši sin nadvojvodu Francu Karlu, mlajšemu sinu avstrijskega cesarja Franca I. in Zofiji Bavarski v palači Schönbrunn na Dunaju. Ker je bil njegov stric, cesar Ferdinand od 1835 nesposoben, njegov oče pa skromen in upokojen, je mladega nadvojvoda Franca vzgojila mati kot bodočega cesarja, s poudarkom na predanosti, marljivosti in odgovornosti.
Mlad je zavladal avstrijskemu cesarstvu, ime Franc Jožef pa si je izbral v spomin na svojega pra-pra strica, cesarja Jožefa II., sina Marije Terezije, ki je bil znan kot reformator.
Vladar, ki je monarhijo popeljal do moderne države
Glasilo Tednske slike ga po njegovi smrti opisuje kot vladarja, ki je bil blagoslov za avstroogrsko monarhijo. "V tej dolgi dobi, kar je Franc Jožef nosil cesarsko krono, je monarhija postala moderna država v svoji notranji uredbi in obveljalo je demokratično načelo za zakonodajni zastop.
Tudi slovenski narod žaluje po cesarju Francu Jožefu, saj se je ta narod prav pod njegovo vlado prebudil iz stoletnega mrtvila in si opomogel do samostojnega narodnega življenja. Uredbe v državi, izvršene za vladanja cesarja Franca Jožefa, so dale slovenskemu narodu možnost za narodni razvoj in je ta narod v kratkih desetletjih tako napredoval na vseh poljih in se tako razvil, da gleda brez strahu in brez skrbi v bodočnost," piše časnik. Eden izmed pomembnejših projektov, ki so omogočili razvoj slovenskega ozemlja pod njegovo vladavino je bilo tudi dokončanje Južne železnice.
Slovencem dal staro pravico, da " bode v hiši svoji gospodar"
Čeprav ob prevzemu prestola ni bil priljubljen, je z leti vladavine obveljal za blagega, milostnega, pravičnega, človeškega, poštenega, pobožnega, odpuščajočega, modrega in delovnega vladarja. Poosebljal je legitimnost, trajnost in trdnost. Res je bilo v času njegove vlade o cesarju z zakonom prepovedano govoriti čez cesarja, a v glavah Slovencev je pospremljen s slavospevi ostal tudi po smrti.
Ko je za vedno zatisnil oči sivolasi »oče narodov«, cesar Franc Jožef I., je tudi Slovencem iskreno »zadrhtela duša« in »zatrepetalo srce«. »Resnična žalost [...] vlada med nami in brez pretiravanja lahko trdim, da nas tarejo občutki, kakor bi nam v grob polagali umrlega očeta!« je naslednji dan na žalni seji ljubljanskega občinskega odbora ugotavljal Ivan Tavčar. Podobno stališče so zavzeli tudi osrednji časniki tistega časa, npr. Slovenec in glasilo tržaških Slovencev Edinost.
Hvalospevi cesarju so bili tudi spesnjeni. Veliko naj bi prispeval tudi k boljšemu položaju Slovenskega naroda in njegovemu kulturnemu razcvetu.
Kljub germanizaciji in krepitvi absolutizma so se zaradi neznanja nemščine na Slovenskem otroci večinoma šolali v slovenščini In čeprav je vladala velika revščina, je bil velik tudi napredek umetnosti in kulture.
Tudi zato je bil cesar med Slovenci priljubljen. Tako ga opeva Pesem Josipa Stritarja:
Pozdravljen svetli car v Ljubljani beli! Slovenija se klanja pred teboj, sinovi moji, glej, so prihiteli z vseh strani obhajat prihod tvoj. V obličje gledat svojega cesarja, ki njega sveti milosti jim zarja.
Njegove slike so krasile mnoge zidove javnih in zasebnih zgradb vse do razpada monarhije po koncu 1. svetovne vojne, ko je bil cesar že de leti mrtev, močan spomin nanj pa se je z nastankom Kraljevine SHS in kasneje Jugoslavije počasi izgubljal tudi zato, ker je pri kasnejši oblasti obveljal za enega glavnih krivcev za prvo svetovno vojno in smrt milijonov ljudi.
Več o odnosu Slovencev do cesarja in obratno lahko pogledate tudi v predavanju slovenskega zgodovinarja dr. Petra Vodopivca:
https://www.youtube.com/watch?v=og5HKI6kla8
https://www.youtube.com/watch?v=og5HKI6kla8
Članek je bil, v nekoliko drugačni verziji, na Domovini prvič objavljen na današnji dan pred 6 leti)
Zadnje objave
Odmev tedna: Prišel, videl in komaj zmagal
19. 4. 2024 ob 21:29
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Ključni dnevi za razdelitev deset tisoč računalnikov
19. 4. 2024 ob 10:45
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vlada spreminja postopke naročanja in najdaljše čakalne dobe
18. 4. 2024 ob 17:37
V Chicagu spor glede nezakonitih priseljencev
18. 4. 2024 ob 15:31
Ekskluzivno za naročnike
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Prihajajoči dogodki
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
APR
22
Koncert za zbor – Alfred Šnitke
20:15 - 21:30
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Prišel, videl in komaj zmagal
19. 4. 2024 ob 21:29
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Izbor urednika
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
43 komentarjev
irena
A nima Ljubljanska Aškerčeva gimnazija oz. Šolski center, če gledaš tloris stavbe oblike v črkah FJ - Franc Jožef? F je šola, J pa delavnice.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
POPRAVEK TIPKOPISNE NAPAKE.
TISTI NAPAD AVSTRIJSKE VOJSKE NA PROTESTNIKE-SLOVENCE V
LJUBLJANI JE BIL
- LETA 1908.
lJUBLJANČANI IN ZLASTI SLOVENSKA MLADIINA SO PROTESTIRALI
PROTI NEMŠKEMU GERMANIZACIJSKEMU NASILJU.
USTRELJENA STA BILA MLADA FANTA, Slovenca - ADAMIČ IN LUNDER.
V Lj kot vemo kot spomin na ta tragični dogodek - imamo
t.i. ADAMIČ-LUNDROVO NABREŽJE ob Ljubljanici v centru LJ:
Glede
identitete tu smetečega "rasPUTINA" NE DOMNEVAM VEČ, DA ŽIVI NA OBALI
in da je star 74 let.
Lahko je "rasPUTIN"
KDORKOLI OD TISOČEV ŽAL SLOVENSKIH POKOMUNISTOV.
L.R. Janez KK
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Glede t.i. "stare Avstrije" je mogoče reči, da je našim prednikom Slovencem veliko dala, zlasti v dobi Marije Terezije. Kasneje pa je postajala vedno bolj nemško nacionalistična in praktično - del Nemčije.
Nasplošno so danes tudi akademski zgodovinarji mnenja, da je bila 1. sv. vojna "dobra" v toliko, ker je nas Slovence razbremenila ponemčevalnega pritiska. Štajersko bi Nemci - brez 1. vojne - v par desetletjih - ponemčili. Kupovali so slovensko zemljo, gradili nemške šole. To je znano. L.r. Janez KK
p.s.
glede POLIT-zločinskega J.B. TITA.
JAZ SEM GA ZAČEL VIDEVATI KOT OTROK V 1960. LETIH , KO SE JE V DRŽAVNIH LIMUZINAH VOZIL ZS HAILE-SELASIJEM IN Z NORODOMOM SIHANUKOM - skozi Kranj - na Brdo.
Nazadnje sem ga v živo videl v BGD kot NERADOVOLJNI JLA VOJAK-ALPINEC NA PARADI, LETA 1975. Vedno mi je bil zoprn, napihnjen itd. Ko je leta 1980 umrl - smo Slovenci planinci po hribih - vriskali od veselja.
MEFISTO
Kakšnega ponemčevalnega prithiska? Slovenci in slovenščina so se ohranili ravno zaradi prosvetljenih avstrijskih cesarjev, ki so jim vladali 600 let. V nasprotem bi danes tolkel srbščino, ki je najbližja turščini. Tokrat bi mi bilo bolj všeč, če bi se prepiral z rasputinom zaradi Netrebkove in Calasove., pa še tu si mu malo podlegel, kar se ne bi smelo zgoditi pravemu krajnskemu Janezu.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Ja, v 19. stoletju, zlasti po 1850. letu na Štajerskem, je bil močan nemški raznarodovalni pritisk na naše prednike Slovence.SCHULVEREIN IN SUDMARK - sta zidala nemške šole na Slovenskem (Ptuj itd.) in kupovala slovensko zemljo. 2908 so bili zaradi tega protesti v LJ in je AO vojska ustrelila ADAMIČA in LUNDRA. Slovenska kontra.akcija je bila DRUŽBA CIRILA IN METODA, to sem preštudiral. S 1. vojno se je to končalo. GLEDE Ane Netrebko - SE JE RES JAVNO OPREDELILA PROTI VOJNI V UKRAJINI. Ostro osebno napasti Putina - se seveda ne upa. PETJE M. CALLAS je bilo seveda veliko boljše. CALLASOVA - JE SPROŠČENO VNAŠALA PRAVA ČUSTVA V PETJE - Ana N. PA NE. Ali pa NE vnaša PRAVIH ČUSTEV, KAKRŠNA BI V POSAMIČNI ARIJI - MORALA BITI. Seveda pa Ana N. tehnično zelo OK poje. Toliko, lepe pozdrave Janez KK
rasputin
Kako naj vnaša prava čustva v petje, če pa velja: life in plastic is fantastic. To so sintetična, plastična fantastic čustva. Poslušaj še enkrat slovito ario Barbie girl, ki jo je poslušalo že več kot milijarda ljudi. https://www.youtube.com/watch?v=ZyhrYis509A
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
No, v času vladanja Franca Jožefa se je v Sloveniji razvilo šolstvo, železnice in industija ter slovensko STARO IN MLADOSLOVENSTVO ter t.i. PROTO DEMOKRACIJA. Ta je bila vezana na staro-avstrijski PRROTO-PARLAMENTARIZEM, ki je imel v državnem in v deželnih zbborih t.i. KURIJE, ki so bilie sestavni deli teh zborov - s stalnim številom sedežev za poslance. Npr.:
- KURIJA - VELEPOSESTNIKOV, Nemcev, Slovencev na Kranjskem, Štajerskem in Goriška.
- KURIJA - TRGOVSKA, obrtna ITD. s trgovci itd. v njej,
- KURIJA - KMEČKA - z izvoljenimi predstavniki podeželja,
-VIRILISTI - SO IMELI STALNO MESTO: to sta bila deželni škof in sodnik.
Sistem KURIJ - ni bil slab, saj je omoogočal realno zastopanost realnih slojev v deželi.
Zdaj imamo ta ZMEDENI PARLAMENTARNI "FAKE" PARLAMENTARIZEM, ki omogoča tvorjenje NEREALNIH STRANK, LIST - ki ne zastopajo NIKOGAR oz. le člane in podpornike.
NPR. PRIMER - SEDANJIH POTVORJENIH, NEREALNIH STRANK - SO:
- fake "ne.LEVICA" - v kateri ni članov, ki so delavci, le "kardelčki-ideologčki" so v njej,
- FAKE - SD - PONAREJENA HAHA "SOCIAL-DEMOKRACIJA" - brez delavcev.
- FAKE, PONAREJENI "GOLOB-SVOBODA" "LIBERALI" - brez podjetnikov,
"SNS" ex PONAREJENA SLOVENSKA HAHA "NARODNA" STRANČICA,
BREZ UVELJAVLJENIH SLOVENSKO ZAVEDNIH LJUDI V NJEJ: le tisti ex "uuaa"
Zmago J. pl. - titoist in zdaj še "proPUTIN" itd. itd.
Bolj pomembna od Franca Jožefa j bila za naše prednike Slovence - MARIIJA TEREZIJA: VZGLED ŽENSKAM - KOT MATI 16 OTROK.
N SEVEDA ZARADI NJENIH ZELO PAMETNO IN GOSPODRNO USMERJENH UKREPOV NA PODROČJUDDRŽAVNE UPRAVE, DAVKOV, KATATRA, OBRTI, ŠOLSTVA ITD.
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
Ne odgovarjam na “reply” zapise na tem portalu pišočih ANONIMNIH domnevno ex KP, ZK SD itd. piscev IN VULGARNIH polit PROVOKATORJEV, KI JIH TUDI NE VIDIM OZ. JIH NE BEREM, KER JIH IMAM POD “BLOKADO” – Njih ex KP, ZK, SD, AKE-NELEVICA, PROPUTIN ITD. polit packarijje – naj lepijo kar na portale “MLADINE”, SD, Levica”, “Svoboda”, MMC RTVSLO, NECENZURIRANO itd, ČE JIM BODO DOVOLILI
Jonsky
Zanimivo, sam spadam zagotovo po vaših kriterijih med vulgarne ex KP, ZK, SD provokatorje, pa mi je žal dolgočasno na naših portalih, kjer se vsi strinjamo, zanimivo pa mi je ravno na vašem, ko se skoraj vsi pa še Rasputin ne strinjajo z mano niti jaz z njimi. Torej izhajam iz postavke, če se o vsem strinjaš, ne potrebuješ sogovornika, saj zadostuješ sam sebi.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Jaz sem se skrivalnice igral kot otrok, a doba, otroška starost hitro mine. Nekateri pač nikoli ne odrastejo. To je vse - kar imam reči. L.r. Janez KK
Jonsky
Priznam, zelo pedagoško.
MEFISTO
"Slovenci smo ga imeli rajši kot Tita: “Kot da bi v grob polagali umrlega očeta”
Kolumnist in rasputin sta užalila moja avstriakatska domovinska čustva. Kajzerja Franca Jožefa I. primerjati s Titom, v katerem se je poosebil zločin najhujše vrste, je smrtni greh.
Avsrijski cesarji so naprimer na teritoriju avstroogrske monarhije do leta 1913 zgradili 30.000 km železnic. Vse železnice, ki jih imamo, in ki jih še niso ukinili in porušili Titovi hlapci, so nam zgradili avstrijski cesarji. Koliko jih je pa zgradil Tito?
Edino železnico, ki jo je zgradil, je bila povezava z albansko Tirano, vendar je še za njo upoprabil tirnice južne železnice med Mariborom in Šentiljem, kjer so ukinili in porušili en tir s prezvezo, da Jugoslavija ne bo več poslovala z zapadom. Prvotno so imeli namen demontirati oba tira, pa so si Tito in njegovi premislili za primer, če bi bilo treba pobegniti iz Jugoslavije, ječe narodov.
Franc Jožef je dejal, če hočemo razviti vsa območja cesarstva, moramo dati ljudem železnice, In jih je gradil, celo na zalogo.
Pod avsrijskimi cesarji smo vsi Slovenci zadnjikrat živeli v eni državi. In kar je še posebej pomembno, živeli smo v resnični pravni državi, nepa v kaki Karadjodjevićevi ali Titovi spakedranščini, v katero nas, če si to priznate ali ne, znova vodi aktualna vladajoča koalicija.
Kraševka
Enako razmišljam tudi jaz.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
SE STRINJAM, ABSOLUTNO. HVALA VAM ZA ZAPIS. L.R. Janez KK
Kaj pa vem
Zanimiva je anekdota, ko je Franc Jožef obiskal Južno Koroško in ni našel človeka, ki bi razumel nemški jezik. Nekje, okrog Borovelj če se ne motim, so le našli gostilničarja, ki je nekoliko znal nemško. Baje, da je cesar rad pokramljal z domačini. Ta gostilna se je po tem dogodku imenovala Pri nemškem Petru. Baje, da še obstoja, slovenskih gostov pa ne sprejema.
Jonsky
Zanimivo doktor Faustus, da veš, kako je delovala pravna država v rajnki K und K monarhiji, kot bi bil zraven. Spominjaš me na številko 1 iz Alana Forda. Morda bi povedal kakšne izkušnje iz hanzeatske zveze ali Velike horde, ali pa si kaj prebral pri dr. Stanetu Grandi. Se pa strinjam, da bi verjetno bilo bolje, če bi se ohranila, vendar zakaj se ni, dosti zveš iz oddaje iz cikla Dediščina Evrope, ki je bila na sporedu kakšen teden nazaj, saj ravno ljubljeni cesar ni znal vleči pravih potez.
Friderik
Mefisto, tu sva pa na isrem bregu.
helena_3
*slovenskih gostov pa ne sprejema.* To ne drži. Sem bila, Slovenka, njihov gost.
MEFISTO
Me veseli!
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Saj pride Ana NETREBKO, KI SE JE IZKAZALA ZA ČASTNO ŽENSKO.
Ona zagotovo je pevka z zelo dobro tehniko petja, moti le njeno nevživljanje v vsebino petja.
Kar je verjetno posledica ruske čustvene blokade - saj Rusi niso smeli iskreno kazati čustev ob vseh zločinih, ki so se dogajali pod Lenin-STALIN IN sedaj Putin NEOSTALINIZMOM.
Domnevam, da je eden od razlogov njene "blokade čustev in ponarejene vedrine" tudi to, da ima neoptimistično zasebno situacijo. Ima namreč žal avtističnega najstniškega sina - KAR NI "OPTIMISTIČNA" ZASEBNA SITUACIJA ZA NOBENO ŽENSKO.
SICER PA JE TEBI ODVEČ KAJ OTEM RAZLAGATI, KER TI GRE ZARADI TVOJIH 74 let NA OTROČJE in poslušaš trapaste pesmice o BARBIE.
Najbrž samevaš tam na OBALI in fušaš tisto:
"JAZ PA MOJ GLLAŽEK SE RRADA IMAVA". A ne ? Janez KK
rasputin
Ha, ha, najprej si Netrebkovo stavil v nič, zdaj je pa kar naenkrat častna ženska in dobra pevka. Barbie girl je pa ja lepa pesmica. Po moje kot nalašč zate. Če je preveč zahtevna, potem poskusi tole: https://www.youtube.com/watch?v=nFqKNM7fdH4
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Veš kaj . ti - "rasPUTIN" ! Daj se že enkrat začni podpisovati s TVOJIM PRAVIM IMENOM IN PRIIKOM iz tvoje osebne izkazniice. Ta tvoj grdi vzdevek "rasPUTIN" - TE PRAV nič ne - skriva. Vsi vemo - kdo si. Tisti 74-letni ex "nepolitik" pač pa "brkljač", KI ZDAJ ŽIVI NA - obali - čisto sam, NEDALEČ OD MORJA, V ZANJ SAMEGA PREVELIKI HIŠI. Tvoj vzdevek "rasPUTIN" TE SKRIVA TOLIKO kot bi Staneta DOLANCA - skrivala OBLEKICA - BALET BALERINE. VSI BI VEDELI, DA JE TISTTA zavalljena "balerina" - Stane DOLANC. BODI PRIDEN, PA UBOGAJ - PODPISUJ SE S TVOJIM PRAVIM IMENOM. L.R. Janez KK
Ljubljana
Vsekakor je bil razpad AO monarhije katastrofa za Slovence. Takrat zal nismo postali samostojni. Bili srbski vojni plen. Se huje je bilo pod komunisti. Danes bi bilo super ce bi bili v konfederaciji z Avstrijo, pa se s Hrvasko!
Najbrz ne bi imeli epidemije ki okvari zdravo pamet in naplavi golobe.
Kraševka
TUDI JAZ TAKO MISLIM.
Jonsky
Poglejte si oddajo iz cikla Dediščina Evrope o zadnjem obdobju Avstro-Ogrske. Angleški avtorji namreč menijo, da je Franc Jožef pod pritiskom nemškega nacionalizma predolgo omahoval, da bi Slovanom v monarhiji dal podoben status kot Madžarom. Sicer je to poskušal Ferdinand, vendar ni bil tisti, ki odloča, nato pa so vstopili Srbi. Poanta oddaje je, če bi ljubljeni cesar v pravem času podprl slovanske zahteve, bi verjetno ohranili državo pred razpadom. Torej žal velika strateška napaka.
Kaj pa vem
Malo ironično govoriš o ljubljenem cesarju. Časopisi so o njem tako pisali in ljudje so verjeli. Končno se tudi o Titu ni smelo reči nič slabega in ljudje so verjeli, da je oh in sploh , zelo potiho pa je bilo slišati marsikaj. Se je dalo tudi v tistih časih poslušati po radiu slovenske oddaje iz svetovnih prestolnic.. Prva Jugoslavija je bila za Slovence slaba, nekaj demokracije je pa le imela. Nostalgijo po starih časih jaz bolj povezujem z minulo mladostjo. Spomini na mladost so ponavadi lepi. Če pogledamo povsem realno, se pa zdaj živi mnogo bolje kot pred leti.
Kaj pa vem
Te oddaje so sicer zelo zanimive, jih je pa potrebno kljub temu jemati z rezervo. Drugače vidijo npr. Francozi, še bolj čustveno bi na to zgodovino odreagirali Avstrijci. Vidimo kako so Madžari jezni. Tudi mi bi bili lahko jezni, kar poglejmo Kozlerjev zemljevid slovenskih dežel, bili smo vsi v eni državi, zdaj pa smo se skrčili v eno ubogo kokoš. Vsaka vojna nam je nekaj vzela, tudi ta zadnja, čeprav nismo nikoli nikogar napadali. Če smo čisto pošteni, je bila Francu Jožefu ljubša nemščina kot slovenščina.
rasputin
Slovenci smo še vedno mentalno v časih oboževanja vladarjev, ki jih je treba ljubiti in častiti skoraj po božje. Po Francu Jožefu smo imeli srbskega kralja Aleksandra, nato Tita, potem Kučana in na koncu še Janšo.
Za Slovenca je važno, da ima svojega političnega idola, pred katerim se globoko klanja z možgani na off. Cankar je rekel: Hlapci, za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni ...
trebor
Nisem opazil, da imajo Slovenci ljubeč odnos do Janeza Janše, toliko smrtnih groženj in montiranih sodnih procesov (nazadnje včeraj) ni doživel noben Slovenec v zgodovini...Edino to ga dela razvpitega, ne pa ljubezen do njega. Slovenski odnos do politike je bil vedno previden do vulgarno- ciničen, kar dokazuje tudi vaš komentar!
rasputin
Trebor, eni Slovenci se klanjajo Kučanu, drugi Janši. No, so tudi normalni, ki se ne klanjajo nikomur. Dvomim, da si ti med njimi, če te je tako zbodla moja omemba Janše.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
SLABO POZNAŠ NAS - PRAVE Slovence. Najbrž si se NEVELIČINAM klanjal - ti. Ljudje iz KOMENDE se poklonimo le BOGU, MARIJI IN POŠTENEMU ČLOVEKU. Doinformiraj se in ne piši traparij o nas SLOVENCIH. L.r. Janez KK
rasputin
A imaš morda certifikat, da si pravi Slovenec?!
maligur4
Ta je dobra ! Anketo naredila Ninamedia. Kdo je imel rad Marijo Terezijo?
trebor
Radi so jo imeli...kolikor lah imaš rad politiko. Popularna je bila, vsaj njena doba...("to je pa še iz Marije Terezije...").
Kraševka
Ne samo popularna, Marija Terezija je naredila zelo veliko dobrega za svoje državljane. Uvedla je kataster, obvezno šolstvo, podpirala kmetijstvo.....
MEFISTO
Kraševka, naredila je pa tudi eno zelo veliko napako, ker je prepovedala kurjenje coprnic, ki jih je zaradi cesarice vedno več in bi prav prišle pri blažitvi energetske krize.
Kraševka
Ja naši dedje so o svojem CESARJU vedno govorili le pohvalno.
Z vladavino Avstro-Ogrske, ki je trajala okrog 600 let, smo postali JEDRO Evrope in njen najrazvitejši del.
Naša dežela je bila res glede na šolstvo in kulturo med najrazvitejšimi v Evropi.
Šolstvo je bilo veliko bolj razvito, kot na Italijanskem polotoku, da ne govorimo o drugih Jugoslovanskih republikah.
Iz prve roke vem, ko je pripovedomal mamin stric, ki se je po koncu 1.s.vojne odpravil v Kraljevino Jugoslavijo, da bi tam študiral, ker ga Italija, ki je prišla na Primorsko, ni privlačila.
Ko je stric prišel v Beograd, so mu ponudili študij na vojaški AKADEMOJI. On je povedal, da kako bo šel na akademijo, ko ima dokončano le OSNOVNO ŠOLO.
Tedaj so na vojnem ministrstvu v Beogradu dejali: "Ja vi ste dokončali Osnovno šolo v Avstriji in se lahko kosate z našimi gimnazijci, ki so dokončali srednjo šolo v Srbiji".
In res je bilo tako, bili so starejši od njega, z dokončano gimnazijo, pa jim je lahko pariral v znanju, čeprav se je moral naučiti tudi cirilico.
Vse Evropske države, so prizznavale, da ima Avstrija zelo dobro razvito šolstvo, pa tudi prometne povezave z železnicami.
Ko smo prišli pod Tita (sedaj je prisoten na veliko gričih Primorske), smo Slovenci NAZADOVALI, tako v gospodarskem, šolskem in kulturnem području.
Ko bi bil Franc Jožef danes še živel, bi se mu Slovenci zasmili in dejal bi: "Bog se vas usmili, da bi dobili boljšo vlado od Titove in tudi boljšo od te Golobove"!
debela_berta
To o tvojem stricu in njegovi OŠ, ki je bila vredna več kot gimnazija, pojdi prodajat dol po Krasu... Ti si prav ena *************, ga ni komentarja v katerem ne trosiš debelih laži...
MEFISTO
Take lahko spuščaš, ker ne priznaš ničesar, razen nazadnjaškega, brutalnega in zločinskega komunizma. V primerjavi s Srbi so se zaradi razsvetljenih avstrijski cesarjev so se Slovenci res že rodili z malo maturo.
Kraševka
Mafisto, točno tako. Karađorđevič je vedel, da je Slovenec, ki je živel v A-O, mnogo bolj izobražen od njihovega naroda. Tito pa je Slovence imel za 2. razredne in je postavil na ključna mesta veliko tistih, ki so k nam prišli iz Juge. Tudi v Sežani je bilo tega veliko, nekateri še danes raje govorijo materin jezik in ne Slovensko, čeprav so tu že desetletja. Mi Slovenci pa smo doma morali učiti se SRBOHRVAŠČINO in cirilico. V kateri JUGOSLOVANSKI republiki so se učili Slovenščino? In končno, Slovenija še vedno ni samostojna, saj na Primorskem so na naših gričih napisi TITO. Ljubljano, glavno mesto Slovenije, pa vodi Jankovič.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Za uvod ena spodbudna nova vest, ki je časopisi v Sloveniji še niso objavili.
Kar zelo poznana operna pevka Rusinja Ana NETREBKO
JE JAVNO OBJAVILA:
1. DA SE NE STRINJA Z VOJNO V UKRAJINI,
2. DA SOČUSTVUJE Z DRUŽINAMI PADLIH - IN DA
3. JAVNO POZIVA K - USTAVITVI VOJNE .
To je bilo objavljeno v raznih tujih časopisih.
Glede
cesarja Franca Jožefa bi dejal, da tako zelo pozitiven spet ni bil,
saj ni brzdal nemškega nacionalizma v Avstriji, potujčevanja neNemcev, naših prednikov Slovencev itd. Kar je med drugim privedlo do 1. sv. vojne.
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
Ne odgovarjam na “reply” zapise na tem portalu pišočih ANONIMNIH domnevno ex KP, ZK SD itd. piscev IN VULGARNIH polit PROVOKATORJEV, KI JIH TUDI NE VIDIM OZ. JIH NE BEREM, KER JIH IMAM POD “BLOKADO” – Njih ex KP, ZK, SD, AKE-NELEVICA, PROPUTIN ITD. polit packarijje – naj lepijo kar na portale “MLADINE”, SD, Levica”, “Svoboda”, MMC RTVSLO, NECENZURIRANO itd, ČE JIM BODO DOVOLILI
rasputin
Kaj pa Marija Callas, kam si jo zdaj pospravil? Prej si pisal, da je Netrebkova zanič pevka in da je Callasova edina prava dobra super pevka. Nisi pa pojasnil, zakaj Callasove ne bo v Ljubljano. Aja, ker živi v tvojem Svetukigani.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Jaz Janez Kepic-Kern sem po rodu iz KOMENDE. Vidim, da imaš z nami - z MOŠKIMI IZ KOMENDE, ki smo trdno usmerjeni v spoštovanje morale in pravega naravnega reda - neke "TEŽAVE". Kulturno nas ne dosegaš, KOMENDČANI smo zelo cenjeni pri OK ženskah, ker jih iskreno spoštujemo take kot one pač so. Zdaj samotariš ob naši slovenski OBALI. Daj prosim te naredi en tak lep sprehod - kot de za 74 letnega penzionista spodobi - do PIRANA: in prevri, če v Piranu še imajo ULICO Fr. ENGELSA ? Pred par leti sem hodil po starem Piranu in sem bil zelo presenečen nad ULICO S TAKIM IMENOM. Bodi "tako prekleto prijazen" in preveri to o ULICI Fr. ENGELSA vPiranu. l.r. Janez KK
rasputin
ne bom šel na sprehod po ulici Sv. Engelsa, ker se bojim, da bom srečal Marijo Callas v tvoji družbi. Zombijev ne maram.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.