Seks in laži: kako Rusi širijo lažne novice po EU

Primož Veselič
2

    Teorije zarote, posilstva, pedofilija, incest, sodomija – po trditvah institucije EU East Stratcom se Rusi poslužujejo tovrstnih tem za lansiranje na stotine lažnih in zavajajočih novic z namenom doseganja zunanjepolitičnih interesov ter vplivanja na volitve v ključnih evropskih državah kot sta Francija in Nemčija. 

    Šlo naj bi za sistematično širjenje lažnih novic oz. fake news po državah Evropske Unije, ki jih napletejo in širijo različni pro-ruski mediji ali posamezniki. O tem nekaj dni nazaj podrobno piše neodvisni bruseljski EUobserver.

    Pri časniku so se naslonili na skoraj 3 tisoč primerov ruskih lažnih novic, ki jih je kot takšne ocenila ustanova East Stratcom. To je marca 2015 ustanovil Svet EU z namenom proaktivne komunikacije z vzhodno Evropo in kot odgovor na vse pogostejše ruske dezinformacije.

    Večina novic je bila tako ali drugače povezanih z mednarodnimi dogajanji na način, ki naj bi bil voda na mlin ruski zunanji politiki. Denimo priključitvi Krima in posredovanju v Siriji, ali pa Putina prikazati kot žrtev agresivne politike Zahoda in zveze NATO proti Rusiji.

    Del te propagandne vojne je namenjen tudi podpori ruskih zavezniških strank v teh državah, kot sta Alternativa za Nemčijo in Nacionalna fronta v Franciji, ter slabitvi njihovih nasprotnikov.

    Spolni škandali

    Ena največjih kampanj je očitno potekala okoli migrantske problematike. Po spletu in v ruskih državnih medijih je zaokrožilo veliko lažnih novic o posilstvih in drugih domnevnih zločinih bližnjevzhodnih migrantov, začenjši s potvorbo zgodbe o posilstvih v Kölnu na silvestrsko noč.

    Ruski mediji so namreč poročali, da Angela Merkel, sicer največja evropska zagovornica sankcij proti Rusiji, ni hotela obsoditi dogodka in da policija zaradi politične korektnosti ni posredovala.

    Kmalu po tem dogodku se je zgodil tudi odmevni škandal s 13-letno Liso. Dekle naj bi ugrabila in posilila skupina Arabcev, o čemer so na široko poročali vsi pro-ruski mediji, ki se jim je z obtožbami da skušajo nemške oblasti dogodek prikriti, pridružil celo zunanji minister Lavrov. Pozneje je 13-letnica javno priznala, da si je zgodbo izmislila, a zgodba se je še mesece vrtela po ruskih spletnih medijih in blogih.

    Zanimivo je, da je tudi veliko drugih lažnih novic povezanih s spolnimi škandali. Poleg vseh možnih posilstev migrantov so se pojavila poročila o homoseksualnosti Angele Merkel in Emmanuela Macrona, o namerah evropskih držav o legalizaciji pedofilije in poligamije itd.

    EUobserver navaja evropskega diplomata, ki pravi, da je to zelo udarno in čustveno orožje, ki poskuša zasejati razdor in prikazati vodstva evropskih držav kot šibka in dekadentna.

    Širša PR podoba Vladimirja Putina

    Kot še piše EUobserver, je bila večina novic na čelu s spolnimi škandali zasnovana okoli širše agende prikazati rusko vodstvo in Vladimirja Putina kot močnega in trdnega voditelja, ki ščiti tradicionalne, možate vrednote, vključno z vrednotami pravoslavja, v nasprotju z njim pa so liberalni evropski politiki (denimo Merkel in Macron) ter EU institucije, ki ščitijo manjšine, šibki in izrojeni.

    Opozorjeno je tudi, kako premišljeno so se ruske dezinformacije širile. Čeprav je kar nekaj delov propagandne kampanje delovalo neodvisno oz. iz lastnih političnih, ideoloških ali čustvenih vzgibov, se je vendarle večina novic začela v Moskvi in se sistematično širila predvsem preko pomembnih spletnih oblikovalcev javnega mnenja oz. opinion maker-jev.

    Bivši tvorec lažnih novic razkriva, kako deluje propagandni stroj

    Ruski spletni medij Bumaga je pred nekaj dnevi objavil intervju s še enim nekdanjim kremeljskim uslužbencem, ki je delal v t. i. tovarni lažnih novic.

    Nedavno sta se javno izpostavili dve avtorici lažnih prispevkov, kar je sprožilo obsežne medijske odzive. Zdaj je omenjeni portal (in v povzetku tudi The Moscow Times) objavil anonimno izpoved mladega uslužbenca t. i. “troll factory”.

    V njej lahko izvemo, da je diplomiran filozof z dolgovi na službo pristal iz finančnih razlogov – plačilo je bilo namreč zelo dobro. “Tovarna” je bila razvejan sistem z več oddelki, ki so pokrivali tematike od ameriških predsedniških volitev do krize v Ukrajini.

    “Skesanec” sicer pove, da je po njegovem mnenju tovrstno početje mnogo manj učinkovito, kot bi si želeli njegovi naročniki. Meni, da malokdo resno verjame tem novicam. Poleg tega pove tudi, da se je od javnih razkritij marsikaj spremenilo – zdaj se ljudi najema bolj previdno in na podlagi patriotskih prepričanj.

    Print Friendly

    KOMENTARJI: 2

    1. tule ste šli morda v članku malo prehitro čez:
      //
      Ena največjih kampanj je očitno potekala okoli migrantske problematike. Po spletu in v ruskih državnih medijih je zaokrožilo veliko lažnih novic o posilstvih in drugih domnevnih zločinih bližnjevzhodnih migrantov, začenjši s potvorbo zgodbe o posilstvih v Kölnu na silvestrsko noč.
      //

      je bilo tisto, kar je o koelnu pisalo na domovini – glede na te nove ugotovitve – res, ali je treba tisto kaj popravit. tista množičnost posilstev in otipavanj ter neučinkovitost policije: drži ali ne ali pa se o takih stvareh pravzaprav ne da nič več gotovega reči, ker živimo tako globoko v propagandi?

    2. Resnica je, da je Merklca z vsemi drzavnimi organi dolgo casa prikrivala, posilstva, kriminal in vse kar gre zraven…, da bi ublazila dejansko sliko… dejstvo je, da ce zelis ugotoviti resnico dnevnih mednarodnih novic, moras izbrati RT, ki so najbolj verodostojni, pa se le potem , Nemce, BBC .., da ne govorim o Amerikancih, ki so ena sama laz… Trump himself called them very fake News…that is truth on the ground!

    Komentiraj