Se NSi s pomikom v sredino približuje ali oddaljuje od družbenega nauka Katoliške cerkve?
POSLUŠAJ ČLANEK
Napoved Mateja Tonina, da bo NSi na oktobrskem kongresu stranko usmerila v sredino, med socialistično paradigmo na eni in liberalistično na drugi strani, je dodatno pogrela že od vremena dodobra pregrete glave spletnih komentatorjev.
Nekateri zadovoljno prikimavajo, češ da je v obstoječih razmerah manever edini smiseln tako za stranko, če želi preseči svojih 7 odstotkov, kot pomladno desnico, če se želi odlepiti od tretjinskega volilnega dometa in seči na zapuščeno sredino. Predvsem tisti zvestejši politiki Janeza Janše pa razburjeno svarijo, da NSi s tem zapušča krščansko-demokratske volivce, kar naj bi pomenilo začetek njenega konca.
A zanimivo je, da se napovedana bodoča usmeritev NSi v marsičem ujema z družbenim naukom Katoliške cerkve, kot ga tudi razlaga slovenski teolog, filozof in upokojeni ljubljanski nadškof, dr. Anton Stres.
Prva javnomnenjska anketa po napovedi programske prenove NSi je sicer za to stranko spodbudna.
"Po desetih letih se spodobi, da naš temeljni program nekoliko osvežimo, ga tudi aktualiziramo. Zagotovo bo ta sprememba šla v pozicioniranje Nove Slovenije na sredino. Mi nismo zagovorniki socializma in ne divjega kapitalizma in zagovarjamo socialno-tržno gospodarstvo. V odnosu do sveta nismo podporniki nacionalistov in v tem duhu in tej smeri bo šla prenova temeljnega programa."
Tako je predsednik NSi napovedal repozicioniranje stranke krščanskih demokratov na oktobrskem programskem kongresu in pri tem vzbudil veliko pozornost javnosti. Najprej zato, ker si marsikdo ni znal predstavljati, kaj tovrstno repozicioniranje v praksi pomeni. Na družabnih omrežjih pa se je na račun vodstva NSi vsul plaz kritik proti odprtosti stranke za sodelovanje s tistimi levo od SDS ter z opazkami, da se NSi s tem oddaljuje od svoje krščansko-demokratske podstati.
Tovrstna ugibanja in sklepanja v pravi kontekst postavi šele poznavanje prave vsebine družbenega nauka Katoliške cerkve, ki, po enem največjih slovenskih katoliških intelektualcev, prof. dr. Antonu Stresu, v svojem bistvu ni ne levičarski in ne desničarski.
Vsebino tega v razmerju do sodobnih družbenih ideologij je aktualni rektor Katoliškega inštituta, sicer doktor filozofije in teologije, leta 2016 razložil v svojem predavanju "Kaj je levo in desno od krščanstva", ki ga je posnela Socialna akademija.
Kot pravi dr. Stres, se je družbeni nauk Katoliške cerkve izoblikoval kot poskus preseči nasprotje med levico in desnico. "Čeprav so papeži poudarjali, da ni to tretja pot, je v resnici to bil nek poskus priti do pogleda na življenje, na družbeno življenje, na proizvodnjo, na družbene odnose, na politične odnose, ki bi upošteval tisto kar je vredno upoštevati, bodisi je to v neki pretirani obliki na desnici in levici."
Kot poudarja dr. Stres, je pravična družba solidarna in socialna država zato stvar pravičnosti. Sicer tudi kapitalizem pozna pomoč bližnjemu, ampak ne v imenu pravičnosti, temveč v imenu usmiljenja in dobrote, nadaljuje filozof in teolog. Krščanski družbeni nauk pa poudarja, da ima vsak človek pravico, da je deležen blagostanja neke skupnosti.
"To je pravica, ki mu jo mora država v imenu pravičnosti dati, ne pa da je odvisna od tega, da tisti, ki imajo veliko, so usmiljeni ali ne," poudarja Stres in dodaja, da je država torej v službi pravičnosti in občnega dobrega, zato ima tudi s pomočjo davkov in drugače poseči, da tisto kar je v skupnosti, tako ali drugače porazdeljeno med vse člane.
"To pomeni socialno tržno gospodarstvo in socialno državo," ta pojem definira dr. Stres.
Zato se po njegovih besedah nauka Katoliške cerkve ne da uvrstiti ne na levo ne na desno.
"Zagrizeni pristaši desnice mu bodo očitali levičarstvo, na levici mu bodo očitali desničarstvo. A v bistvu je to pogled na družbeno življenje, ki ga v tej shematiki ni mogoče stlačiti ne na levo ne na desno. In v tem smislu je to neka tretja pot, čeprav ne v smislu izključevanja ali konkretnega družbenega/političnega projekta."
Nekateri zadovoljno prikimavajo, češ da je v obstoječih razmerah manever edini smiseln tako za stranko, če želi preseči svojih 7 odstotkov, kot pomladno desnico, če se želi odlepiti od tretjinskega volilnega dometa in seči na zapuščeno sredino. Predvsem tisti zvestejši politiki Janeza Janše pa razburjeno svarijo, da NSi s tem zapušča krščansko-demokratske volivce, kar naj bi pomenilo začetek njenega konca.
A zanimivo je, da se napovedana bodoča usmeritev NSi v marsičem ujema z družbenim naukom Katoliške cerkve, kot ga tudi razlaga slovenski teolog, filozof in upokojeni ljubljanski nadškof, dr. Anton Stres.
Prva javnomnenjska anketa po napovedi programske prenove NSi je sicer za to stranko spodbudna.
"Po desetih letih se spodobi, da naš temeljni program nekoliko osvežimo, ga tudi aktualiziramo. Zagotovo bo ta sprememba šla v pozicioniranje Nove Slovenije na sredino. Mi nismo zagovorniki socializma in ne divjega kapitalizma in zagovarjamo socialno-tržno gospodarstvo. V odnosu do sveta nismo podporniki nacionalistov in v tem duhu in tej smeri bo šla prenova temeljnega programa."
Tako je predsednik NSi napovedal repozicioniranje stranke krščanskih demokratov na oktobrskem programskem kongresu in pri tem vzbudil veliko pozornost javnosti. Najprej zato, ker si marsikdo ni znal predstavljati, kaj tovrstno repozicioniranje v praksi pomeni. Na družabnih omrežjih pa se je na račun vodstva NSi vsul plaz kritik proti odprtosti stranke za sodelovanje s tistimi levo od SDS ter z opazkami, da se NSi s tem oddaljuje od svoje krščansko-demokratske podstati.
V prvi javnomnenjski anketi podpora NSi poskočila
Po drevišnji anketi Dela, ki jo pripravlja inštitut Mediana, bi LMŠ volilo 16,8 % vprašanih, SDS 14,2 %, SD 7,2 %, na četrtem mestu pa je NSi s 6,7 %. Po tej anketi bi NSi volilo 1,5 % več sodelujočih anketirancev kot pred mesecem dni.
Druge stranke so razporejene takole: Levica 6,5 %, SNS 3,3 %, SMC 2,9 %, SLS 2,3 %, DeSUS 2,2 %, SAB 1,8 %, Dobra država 1,7 %. Približno tretjina vprašanih je bodisi neodločenih, bodisi ne bi izbrali nobene od strank ali bi oddali neveljavno glasovnico.
Po drevišnji anketi Dela, ki jo pripravlja inštitut Mediana, bi LMŠ volilo 16,8 % vprašanih, SDS 14,2 %, SD 7,2 %, na četrtem mestu pa je NSi s 6,7 %. Po tej anketi bi NSi volilo 1,5 % več sodelujočih anketirancev kot pred mesecem dni.
Druge stranke so razporejene takole: Levica 6,5 %, SNS 3,3 %, SMC 2,9 %, SLS 2,3 %, DeSUS 2,2 %, SAB 1,8 %, Dobra država 1,7 %. Približno tretjina vprašanih je bodisi neodločenih, bodisi ne bi izbrali nobene od strank ali bi oddali neveljavno glasovnico.
dr. Anton Stres: "Nauka katoliške cerkve se ne da uvrstiti ne na levo, ne na desno"
Tovrstna ugibanja in sklepanja v pravi kontekst postavi šele poznavanje prave vsebine družbenega nauka Katoliške cerkve, ki, po enem največjih slovenskih katoliških intelektualcev, prof. dr. Antonu Stresu, v svojem bistvu ni ne levičarski in ne desničarski.
Vsebino tega v razmerju do sodobnih družbenih ideologij je aktualni rektor Katoliškega inštituta, sicer doktor filozofije in teologije, leta 2016 razložil v svojem predavanju "Kaj je levo in desno od krščanstva", ki ga je posnela Socialna akademija.
Kot pravi dr. Stres, se je družbeni nauk Katoliške cerkve izoblikoval kot poskus preseči nasprotje med levico in desnico. "Čeprav so papeži poudarjali, da ni to tretja pot, je v resnici to bil nek poskus priti do pogleda na življenje, na družbeno življenje, na proizvodnjo, na družbene odnose, na politične odnose, ki bi upošteval tisto kar je vredno upoštevati, bodisi je to v neki pretirani obliki na desnici in levici."
Dr. Anton Stres o svobodi: "Svoboda ni sama sebi namen, kot jo poudarja večji del liberalizma. Namen svobode je, da omogoči moralnost. Svoboda doseže svoj cilj s tem, ko se človek svobodno odloča kar je dobro, kar je res in kar je prav."
Kot poudarja dr. Stres, je pravična družba solidarna in socialna država zato stvar pravičnosti. Sicer tudi kapitalizem pozna pomoč bližnjemu, ampak ne v imenu pravičnosti, temveč v imenu usmiljenja in dobrote, nadaljuje filozof in teolog. Krščanski družbeni nauk pa poudarja, da ima vsak človek pravico, da je deležen blagostanja neke skupnosti.
"To je pravica, ki mu jo mora država v imenu pravičnosti dati, ne pa da je odvisna od tega, da tisti, ki imajo veliko, so usmiljeni ali ne," poudarja Stres in dodaja, da je država torej v službi pravičnosti in občnega dobrega, zato ima tudi s pomočjo davkov in drugače poseči, da tisto kar je v skupnosti, tako ali drugače porazdeljeno med vse člane.
"To pomeni socialno tržno gospodarstvo in socialno državo," ta pojem definira dr. Stres.
Zato se po njegovih besedah nauka Katoliške cerkve ne da uvrstiti ne na levo ne na desno.
"Zagrizeni pristaši desnice mu bodo očitali levičarstvo, na levici mu bodo očitali desničarstvo. A v bistvu je to pogled na družbeno življenje, ki ga v tej shematiki ni mogoče stlačiti ne na levo ne na desno. In v tem smislu je to neka tretja pot, čeprav ne v smislu izključevanja ali konkretnega družbenega/političnega projekta."
Odločitev @NovaSlovenija za širitev v sredino in konstruktiven odnos je pravilna. Slovenija potrebuje uravnoteženje. Brez gradnje nove sredine to ne bo mogoče. pic.twitter.com/RfVHKzzfTa
— Sebastjan Jeretič (@NeuroVirtu) August 12, 2019
Predavanje dr. Antona Stresa: kaj je levo in desno od krščanstva
https://www.youtube.com/watch?v=4Srb0VHQnwU
https://www.youtube.com/watch?v=4Srb0VHQnwU
Zadnje objave
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Ključni dnevi za razdelitev deset tisoč računalnikov
19. 4. 2024 ob 10:45
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vlada spreminja postopke naročanja in najdaljše čakalne dobe
18. 4. 2024 ob 17:37
V Chicagu spor glede nezakonitih priseljencev
18. 4. 2024 ob 15:31
Škandalozno: Vlada namenja visoke nagrade provladnim medijem
18. 4. 2024 ob 12:36
Volitve na Hrvaškem – zmaga tradicionalnih vrednot
18. 4. 2024 ob 8:42
V Velenju vzklikali: »Lopovi! Lopovi!«
18. 4. 2024 ob 6:00
Ekskluzivno za naročnike
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Prihajajoči dogodki
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
APR
22
Koncert za zbor – Alfred Šnitke
20:15 - 21:30
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Festival norosti
13. 4. 2024 ob 6:00
Odmev tedna: Bitka praznikov
5. 4. 2024 ob 19:55
Izbor urednika
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
36 komentarjev
filipic.oton
"In po njih delih jih bomo spoznali". Bili živi, pa videli.
Tina_V6
Dr. Stres je stresel z izjavo: “Nauka katoliške cerkve se ne da uvrstiti ne na levo, ne na desno”. S tega stališča ocenjujem aktualno dejanje Nsi kot modro.
Sicer pa ta izjava škofa Stresa sploh ni stresna. Stresno je opaziti vsiljivo enačenje slovenskega katoliškega krščanstva z osamelcem na desnici (ki v Slo sploh ni desnica), namesto večnega raziskovanja "what would Jesus do" ...
AlojzZ
Krščanski družbeni nauk pa poudarja, da ima vsak človek pravico, da je deležen blagostanja neke skupnosti. “To je pravica, ki mu jo mora država v imenu pravičnosti dati, ne pa da je odvisna od tega, da tisti, ki imajo veliko, so usmiljeni ali ne,” poudarja Stres.
Na, pa imamo tudi med škofi socializem. Ne socialo ali solidarnost po krščansko, temveč socializem.
IgorP
Slovenec kremenit 13. avgusta 2019 ob 18:37 at 18:37
Igor, saj ne zameriš, če ti postavim nekoliko indiskretno vprašanje.
Si morda gej, da si vedno v prvih vrstah fronte za pravice gejev?
Tudi takrat, ko jih nihče ne omenja.
Geja je omenil(a) Branka Šmit! Jaz sem samo citiral papeža! Pravilno beri!
IgorP
Slovenec kremenit 13. avgusta 2019 ob 15:59 at 15:59
Krvavo premagati lasten narod, to je pa res junaška zmaga..
Kar se tiče tako imenovane NOB, je pa najbrž tudi tebi jasno, da bi zaradi partizanov lahko trajala vojna v Sloveniji še tisoč let, če ne bi bilo Angloameričanov in seveda Rusov, ki so pa tudi bolj okupirali kot osvobajali.
Da malo spremenim! G***********
MEFISTO
Zakaj se po partizansko skrivaš? Repliciraj takoj za napadenim komentarjem kot to počnemo vsi božji ljudje.
IgorP
Kremenček Natančno poglej! Tvoja replika ni imela oznake Odgovori ! Ha, ha,, ha.... Ti pa pameten in z dobrim vonjem!
baubau
Edina upoštevanja vredna javna raziskava so volitve pa še te komaj...
MEFISTO
Višek cinizma ali cenene demagogije je opravičevanje ravnanja NSi s teološko filozofijo.
Še najbolj sta si blizu Kristusov nauk in Splošna deklaracija o človekovih pravicah, ki pravi:
"Vsi ljudje se rodijo svobodni ter imajo enako dostojanstvo in pravice. Dana sta jim razum in
vest, in bi morali drug z drugim ravnati v duhu bratstva."
Od tod dalje se pa začne odmik od Kristusovega nauka in Splošne deklaracije o človekovih pravicah, ker razum in vest nista enakomerno ter pravično porazdeljena, kar ima za posledico delitve ljudi na leve in desne, poštene in nepoštene, lene ter delavne, pametne in nespametne, naivne ter premišljene, podrejene in avtonomne, ovinkarje in premočrtne ter na sluge in gospodarje.
Vse zgoraj napisano velja v prenesenem pomenu tudi za stranke, ki naj bi bile politične asociacije enako ali podobno mislečih posameznikov, ki imajo enake ali podobne interese.
Namesto da NSi za slabe volilne rezultate išče krivdo pri drugih, bi se morala vprašati, ali je vedno ravnala v skladu z razumom in najboljšo vestjo.
Če bi NSi delovala bolj pregledno, če bi imela jasno politično usmeritev po meri tistih, po katerih se je poimenovala, če bi sploh vedela, kaj želi narediti iz sebe in za blagor tistih, ki jih želi zastopati in če bi jo minila želja, da bi sedela na dveh stolih, bi se med 50 odstotki volilnih abstinentov našlo 10 ali 15 procentov dodatnih volivcev, ki ostajajo doma, ker niso zadovoljni z NSi, drugih strank pa nočejo voliti.
Franc2015
O kakšnih slabih volilnih rezultatih je govora? Resnično slabe volilne rezultate je NSi imela, ko je bila še poslušni in ponižni vazal SDS-a; takrat je na volitvah dosegala 3 odstotke in izpadla iz parlamenta. Odkar so zastavili samostojnejšo politiko, zgolj pridobivajo, zadnje parlamentarne volitve pa so njihov najboljši rezultat. Res pa je, da ne pridobivajo tako hitro kot bi lahko, ker je del krščansko-demokratskih volivcev, in to, ironično, tistih bolj "tatrdih" prestopil k stranki starih partijcev, ločencev, zagovornikov pravice do splava in pragmatikov, ki navzven igrajo svojo politično predstavo, zadaj pa se pri paradržavnih poslih mirne vesti pajdašijo s starimi komunisti, zadovoljni z drobtinicami, ki jim jih ti namenijo pri rezanju iz svoje mize tovarišijskega kapitalizma. To je edina resnica, in zato mora NSi nekaj storiti, da tej državi ne bodo večno vladali komunisti. Ker razen osamosvojitvenega obdobja, roko na srce, nikoli ni bilo drugače. In ne pozabimo, kdo je zrušil tisto vlado.
MEFISTO
Franc, v miru še enkrat preberi, kar si napisal ter razmisli o svoji "edini resnici", in se vprašaj, ali nisi tudi ti kriv za slab volilni izkupiček NSi. Še slabši bo, če ne boste prisluhnili razumu in vesti. Tudi prav, če vztrajaš, da med 50 odstotki volilnih abstinentov ni bilo nekdanjih ali potencialnih volilcev NSi. Če je tako, boste pač ostali na svojih 7 %, če sploh. Verjemi, jeza in naglica nista nič prida, ker zameglita pamet.
Franc2015
Tudi Kučan si ne želi sprememb; Kučan si želi Janšo točno tam kjer je - na svojih 25 odstotkih in brez možnosti da prevzame oblast. In NSi si tudi želi točno tam kjer je - desno od Janše na svojih 7 odstotkih.
Vsaka sprememba ogroža status quo, ki ga ohranja levica z izdatno pomočjo SDS. Zato bo NSi pri prepozicioniranju napadena tako z leve, kot z desne od tistih, ki v resnici igrajo za Kučana.
Kugy
Franc, strinjam se z vami. To je realnost pred katero si komentatorji in politiki dessnice zatiskajo oči. Če noče Janša razpeti svojih mrež, jih bo moral pa kdo drug. Tako ne gre več naprej.
capricornus
Mehke in ritkaste poteze ne bodo povzdignile stranke ,pač pa bi jo radikalna kritika blodnih bolnih razmer v Sloveniji mi jih ni treba naštevati vzemite meč Resnice in ne blodite v iluzijah.
Kraševka
Na TERENU pogrešamo v VODSTVU NSi tudi nekdanje AKTIVNE člane in ministre.
Zakaj ste odrinili Drobniča, Mojco K. Dolinar, Peterleta.....
Prepoznavnih ljudi, se ne daje ob STRAN. Mislim, da ima prav SDS, ki hoče obdržati večnega predsednika SDS. Tudi v NSi bi bilo dobro, da bi bil v VODSTVU gospod Peterle.
Steff, 9,59
Vaše izjave, da Peterle ne zna tujih jezikov so LAŽ.
Pred osamosvojitvijo, se je lahko pogovarjal tako v Nemščini, kot Angleščini, da o Srbohrvaščini ne govorimi. Mislim, da zna tudi ITALIANSKO. Ko je kandidirat za predsednika Slovenije, je bil predstavljen, kot POLIGLOT.
Kot predsednik vlade je bil POVEZOVALEN in ni naredil nobene večje napake. Taki ljudje so primerni za VODSTVENA mesta.
Vodstvo NSi, naredili ste napako, da na volitvah v EU, Peterleta niste dali na 1. mesto. Še imate čas, da to popravite in mu ponudite MESTO, kot bi mu pripadalo. Vedite, da je njegovo ime med člani NSI CENJENO.
Kraševka
Barbara ob 12,10
Vaša ZADBJA dva ODSTAVKA povesta veliko. Ta, ki bi moral stvari postaviti na pravo mesto, da bi bolniki in invalidi spodobno ŽIVELI, se skrije za "zaveso dobrodelnosti" in ZASENČI vse tiste, ki se DOBRODELNO in BREZPLAČNO trudijo ljudem pomagati.
Naša RTV je PROPAGANDA levice. Tudi ministrica za kmetijstvo, se je pridružila protestnikom v V. Laščah, namesto, da bi na VLADI poskrbela, da se KMETOM ne bi delala škoda, ki jo povzročajo ZVERI. Vlada pa DELA manj kot O, O, !
BARBARA RAKUN
A upokojeni škof Stres bo govoril, kako bomo živeli v prihodnosti? A ni bil on poleg še ostalih vrhunskih cerkvenih dostojanstvenikov ki so uspešno v RKC nategovali ljudi in kradli tako kot država in naredili izgube? Njemu je tako malo mar za ljudi kot našim politikom. Jaz ne vem, kako ga lahko še citirate, mu dajete prostor za intervjuje itd.
Tako kot Stres tudi papež Frančišek "bluzi" o nekem sodelovanju, o tem, kdo je on da bo sodil ljudi in hkrati naivno vabi v Evropo ljudi (ne vem kaj mu je kdo obljubil), ki niso kompatibilni z našo evropsko zavestjo.
S komunisti ni sodelovanja in ne vem kdaj bodo ljudje to razumeli. V naši državi je vse okuženo, zato se je treba te okužbe znebit najprej.
Povem še en primer: Me je zlo šokiralo in ujezilo, ko sem včeraj na televiziji videla brezplačno objavo za dobrodelni koncert za otroke z redkimi boleznimi, ki se bo zgodil v sredini septembra, je pa v spomin letos umrlemu fantku Julijanu Viljemu, njegovo zgodbo in zdravljenje ter stisko staršev sem spremljala preko medijev. Grozno je, da država ne pomaga tem bolnim otrokom, ki jih ni malo, mi z zamaški in dobrodelnimi koncerti zbiramo denar, da se lahko pomaga staršem s temi otroki. In potem ne boste verjeli, na koncu oglasa piše: častni pokrovitelj dobrodelnega koncerta je naš premier Marjan Šarec. Pa a ste vi normalni, Šarec je častni pokrovitelj. Vse leve vlade do sedaj se niso niti za malenkost brigale za navadne ljudi, za otroke, za bolne, kaj se je do sedaj na boljše spremenilo v zdravstvu. NIčesar, samo slabše je. Karkoli rabiš,je treba plačati, zdravniti ti pa samo zdravila ponujajo.
In predsednik vlade je častni pokrovitelj koncerta in seveda bo verjetno tudi tam. Skupaj z drugimi politiki uničuje slovenski narod, državo, on bo pa pokrovitelj. Sramota.
Tina_V6
Dr. Anton Stres: “Nauka katoliške cerkve se ne da uvrstiti ne na levo, ne na desno”.
Predavatelj s faksa (TeoF), ki se mi je najbolj vtisnil v spomin. Še posebno s temi besedami: delati, kar je prav in ne, kar mi paše. Mimogrede ... Nikoli mi ni bilo jasno, kako mora biti takšna razlika med vsebino, slišano na TeoF in na terenu ... Krščanstvo vs klerikalizem ... Ali je po 20ih letih kaj drugače? Hm ...
NSi - BRAVO!!!
Tina_V6
Mogoče pa se samo midva nisva razumela ... Glavno, da je Nsi naredila še bolj jasen premik v pravo smer - čim dlje stran od skrajnežev. Takšne vrste odmik je povsem razumljiv za vse in vsakogar, ki daje prednost pristnemu krščanstvu (se vsaj trudi v to smer). Osamelec na določenem bregu, žal, ne zajema iz krščanstva.
Bac
Čim dlje od nenaših "skrajnežev" k tanašim skrajnežem. Tistim politično korektnim? Pristnemu krščanstvo dajejo prednost pri SD, LMŠ, SAB, Desus... Zares premik v pravo smer, Nsi. Way to go!
Kraševka
Hribarjev Rafko ob 8,50
Skoraj vedno se z vami strinjam. Toda tokrat vidim, da ste IZKLJUČNO pripadnik MLADIH.
Mladim, pa se lahko pomaga, če oni nasvete starejših UPOŠTEVAJO. Če tega ni, potem tudi mi starejši "imamo zvezane roke", in pomoč ni mogoča. Težko nekomu pomagaš, če tvojo pomoč ZAVRNE.
In prav to se sedaj dogaja z NSi.
Mladi mislijo, da so VSEMOGOČNI, ne razumejo pa, da brez VOLILCEV, ostanejo ZUNAJ parlamenta. Jaz, ki sem starejša, gledam KONSERVATIVNO - in LIBERALNO prepustim drugim.
Država bo URAVNOTEŽENA, ko bo dovolj KONSERVATIVNIH desnih in nekaj LIBERALNIH in LEVIH.
Mislim, da je LEVICE več kot dovolj, liberalni so vsi levi, ki niso ekstremna levica. MANJKA pa nam močna desnica.
Mladi, nikar ne SLABITI DESNICE !
Bac
Ne vem, na podlagi česa se Nsi sploh pojmuje kot nekakšna "krščanska"stranka, kot stranka, ki naj bi bila ne vem zakaj, izbira katoliških vernikov? Sem katolik, pa je še nisem v življenju volil. In ne vem zakaj bi jo kot takšen nekako "moral".
O tem se še nihče ni vprašal. Kar a priori se jo vsiljuje kot takšno.
Ima kdo tehten odgovor?
Janez321
Katoliški nauk v politiki pomeni, da je potrebno priznati Kristusa za Kralja. To pomeni, da mora tudi družba, isto kot posamezniki, priznati Kristusa za kralja, kar pomeni, da morajo biti vsi zakoni in vsa politika v skladu s katoliško doktrino in ne nasprotni le ti. Ta doktrina je nasprotna teoriji o laičnosti države in družbe. Če je Bog ustvaril Svet in človeka, potem ima v tej človeški družbi tudi svoje pravice, ne pa da država in družba delujeta, kot da Boga ni. Katoliške doktrine v politiki danes dejansko ne zagovarja nobena politična stranka ( vsaj taka, ki kar koli pomeni ) ne v Sloveniji in ne v Evropi. Krščanska demokracija pa je doktrina, ki sprejema laičnost države, ločitev države in Cerkve in brezpogojno zagovarja demokracijo takega tipa, v kateri oblast izhaja iz ljudstva ( po katoliški doktrini oblast izhaja od Boga, v demokratični ureditvi ljudje lahko zgolj izvolijo nekoga za neko funkcijo, kar pa ne pomeni, da zato oblast izhaja od teh volivcev ), zato je bila krščanska demokracija obsojena s strani papeža Svetega Pija X.
Če se zavedamo, da je danes desnica brezbožen liberalizem, levica pa brezbožen socializem in komunizem in razne druge podobne ideologije, potem katoliška doktrina ne more biti neka sredina med tema dvema poloma, ki sta oba sovražna do katoliške vere.
Hribarjev Rafko
Malce izven kontexta: Lojze Peterle na novice.svet24.si/clanek/novice/slovenija/5d513cd854edd/ne-bi-svetoval-iskati-sredine-med-sarcem-in-cerarjem komentira dogajanje v N.Si.
Dokaj dobra razlaga o zgodovini Krščanske demokracije v korelaciji z drugimi političnimi dejavniki v SLO. Posebej pomenljiv je del, ki govori o odnosu SDS do N.Si...
Iz stavka " Stranki ne bi svetoval iskati sredine med Šarcem in Cerarjem." pa veje duh infantilne užaljenosti. Duh pravega pobalinskega sprenevedanja. Ja, Lojze, kdo pa išče sredino med rdečo in vijolčno. Takemu svetovljanu pa tak prozoren zdrs nebi smel uiti. Podlo!!!
Lojze, dajte malce požreti svojo užaljenost in bodite raje strankinim mladcem v oporo. Bodite Starosta, ki z veseljem deli iz zakladnice izkušenj, KO je vprašan, mladih pa ne grenite pri njihovem vodenju stranke. Kje bo spomin na vas čez X10 let? V ropotarnici ali na piedestalu?? Odločitev je le vaša! S spoštovanjem
baubau
Miran,ta intervju je kar OK-najboljši pa je zadnji stavek!
MEFISTO
Zelo pomenljivo!
Včeraj popoldan je bil na portalu vse bolj pravovernega Reporterju objavljen intervju z Lojzetom Peterletom, ki je bil rahlo kritičen do premika NSi k levici in do politike Mateja Tonina.
Intervju je proti običajni navadi visel na portalu le nekaj ur.
edii
MILAN KUČAN & mafija išče recept za naslednjo vlado, saj dnevi tišlerja in pravnega strokovnjaka iztekajo. Delo, Večer, RTV bo odprla vrata ... novi obris bo viden v Prekmurju, tokrat kar brez B.Pahorja.. je NSi že zraven ?
Teodor
Se pravi z liberalnim gospodarskim programom je konec? Jasno, v Sloveniji smo vsi po malem socialisti (še Domovina zagovarja nacionalizacijo stanovanj, https://www.domovina.je/berlin-zamrznil-ceno-najemnin-za-stanovanja-ljubljana-po-ceni-se-vedno-v-vrhu/ ), tukaj v Sloveniji ni kruha.
Pričakovano, ampak razočaranje.
BARBARA RAKUN
Bravo!
Kraševka
ANKETE so velikokrat daleč od REALNOSTI.
NSi je imela sedaj soliden rezultat. Mislim, da ga bo s spremembami poslabšala.
Pred spreminjanjem PROGRAMA, bi bilo bolje, da bi se povezala v KOALICIJO z manjšimi strankami, ki imajo podoben program, kot NSi, poleg drugih tudi SLS. Vse take bi lahko tvorile koalicijo SLOVENIJA, ki smo jo že včasih imeli. SDS, ki dosega dober rezultat, ni nujno, da je del te KOALICIJE, ki bi tvorila NSi, SLS, Kanglerja, Dobro državo, Vilija Kovačiča, Krščanske socialiste, Bojana Požarja....) In ta koalicija, bi se izognila IZGUBI glasov manjših strank.
SDS pa bi po volitvah imela izbiro, ali se pridruži koaliciji SLOVENIJA, ali pa komu drugemu.
Tako mislim jaz, da bi bilo to koristno za vse, ki si želiko SPREMEMBE.
Je pa težko, ker nimamo DEMOKRATIČNE NACIONALKE, ki jo vsi plačujemo, ona pa vedno REKLAMIRA samo LEVICO.
Paprika
Leta 1916 verjetno socialna akademija ni nic snemala :)
IgorP
Bil bi zelo vesel, če bi Tonin uspel zagrizenim klerikalcem dopovedati, da vsi(levi in desni) živimo v tej Sloveniji! Vsak se naj pokesa za svoje grehe v preteklosti, ker zgodovine ne moremo spremeniti, lahko pa z njo živimo! Prihodnost pa pripada vsem!
MEFISTO
Zgodovine res ne moremo spremeniti, lahko pa jo končno zapišemo, predstavimo ter razlagamo tako kot se je dogajala in ne samo po meri postkomunistične levice.
Tina_V6
Soglašam! ☺
IgorP
kremenček Nič pa ne spremeni dejstev, zmagovalec ostane zmagovalec!
MEFISTO
Krvavo premagati lasten narod, to je pa res junaška zmaga.. Kar se tiče tako imenovane NOB, je pa najbrž tudi tebi jasno, da bi zaradi partizanov lahko trajala vojna v Sloveniji še tisoč let, če ne bi bilo Angloameričanov in seveda Rusov, ki so pa tudi bolj okupirali kot osvobajali.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.