Proslava ob vrnitvi Primorske peskovnik za provokatorje. Si za državni praznik res to zaslužimo?

Eva Gregorc
92

Dve stvari sta v življenju gotovi: smrt in davki. No, v Sloveniji še provokacije z rdečo zvezdo. Ker je od zadnjega jugonostalgičnega incidenta minilo že dovolj časa, je bil dan vrnitve Primorske k matični domovini odlična priložnost za novo bombico.

Provokaciji z rdečo zvezdo smo bili spet priča na proslavi ob dnevu vrnitve Primorske k matični domovini. Rdeča zvezda se je bohotila že na grafiki proslave, še več zvezd pa je migetalo na jugoslovanskih zastavah med občinstvom. Tako smo bili poleg Vstajenja Primorske priča še Vstajenju Jugoslavije.

Provokacije z rdečo zvezdo so tako kot pomlad: vedno pridejo. Včasih prej, včasih kasneje, ampak nikoli ne zatajijo.

Proslava, ki so jo organizirali v Komnu, je gostila smetano slovenske politike. V prvi vrsti so sedeli predsednik Slovenije, predsednik vlade Republike Slovenije in Državnega zbora Republike Slovenije. Med množico pa so plapolale jugoslovanske zastave in niti ene slovenske.

Razlog pa, da je bila Primorska leta 1947 priključena Jugoslaviji in ne Sloveniji. Smiselno? Zgodovinsko korektno? Otročje? Golo izzivanje? Presodite sami.

Da ne gre za noben poklon zgodovinskim okoliščinam kaže dejstvo, da so se med občinstvom znašle tudi ruske zastave z zvezdo. Lahko bi šli še korak dlje in rekli, da gre za razvrednotenje rdeče zvezde.

Torej zgolj in čista provokacija, ki je seveda padla na plodna tla. Provokacije z rdečo zvezdo in Tito majčko so tako kot pomlad: vedno pridejo. Včasih prej, včasih kasneje, ampak nikoli ne zatajijo.

A kaj ko provokatorji na drugi strani niso nič boljši. Evroposlanka Patricija Šulin je na socialnih omrežjih jokala, kako bo svojim kolegom v Bruslju morala pojasnjevati, da na proslavi ni slovenske zastave, je pa zato vsaj ducat jugoslovanskih. Zapisu je pripela še sliko, na kateri je slovenska zastava, ki je bila ves čas prisotna na odru, zabrisana.

Nadaljevanje zgodbe je povsem običajno: levi in desni po socialnih omrežjih drug drugega obkladajo in blatijo. Provokacija je torej uspela in za vikend smo tako lahko odmislili realne probleme in se ukvarjali z namišljenimi. Konec dober, vse dobro.

Za državne praznike si zaslužimo več od provokacij!

Dan vrnitve Primorske k matični domovini sicer ni dela prost dan, a je državni praznik kot vsi ostali. Lepo bi bilo, da bi ga praznovali tako, kot se za državne praznike spodobi – brez nepotrebnih provokacij in izzivanj.

Sama sem, kot ponosna Primorka, priključitev Primorske praznovala na Nanosu. Razgled, ki se je odpiral preko Vipavske doline, Krasa vse do Tržaškega zaliva, je kazal pravi obraz Primorske. Brez rdeče zvezde. In bilo je lepo!

92 KOMENTARJI

  1. Skušajte ugibati, koliko udeležencev tega veličastnega jugoslovanskega slavja ima poleg slovenske še italijansko osebno ali družinsko pokojnino, nekateri celo za udeležbo v fašistični vojski, in koliko jih ima poleg slovenskega in srbskega državljanstva tudi italijansko državljanstvo, ki so ga pridobili mnogo let po končani NOB in ljudski revoluciji oziroma po izbruhu komunistične svobode in po priključitvi dela Primorske k Sloveniji.

  2. PRIMORSKA se je torej vrnila k JUGOSLAVIJI – primorci so bili vedno mi malo čudni, zakaj jim je danes SRAMOTA slovenska zastava pe še nevem. SIcer pa jih bo kamlu ITALJANSKA, prav dolgo več nebodo čakali.

  3. Tudi Domovina se je spotaknila ob Patricijo Šolin poleg Stepišnikovega Večera, ki se je pobalinsko spravil nad to evropsko poslanko, gonji pa sta se pridružila tudi RTV-jevca Jasmina Jamnik in Slavko Bobovnik, vsi pa menda le zato, ker je poslanka SDS.

    Resnica pa ostaja na strani Patricije Šolin!

  4. Italjani so dobili polovico nase Primorske mi pa tudi polovico nase Primorske, Oni ne praznujejo mi pa praznujemo ????
    To pomeni, da smo veseli, ker smo dobili polovico nase Primorske. Veselimo se fantov, ki so zaman padli za Trst in Gorico. Veselimo se deportacji prebivalstva Trsta in Gorice krivih in nedolžnih v kraska brezna. Veselimo se takratnega bratsva z Sovjeti in Stalinom, s katerim zavezništvo nam je velikodušno pomagalo izgubiti najpomembnejši del Slovenskega ozemlja. Veselimo se časa ko je takratna država postavljala komunistično državo po boljševiških manierah. Veselimo se časa. ko je nastala meja ki jo v 1000 letni zgodovini nikoli ni bilo. Meja ki je bila namenjena nam, in vojaki na njen, ki so stražili nas , da ne pobegnemo iz komunističnega raja. Veselimo se časa, ko je še tisti mali del elite, in zavednih rojakov, ki je preživel fasizem, ostal na oni strani ali pa emigriral cez lužo. Veselimo se časa ko je na nasi polovici Primorske zavladalo barbarstvo, ki je po letih fasizma dokončno zlomilo primorsko dušo.
    Prejšni oblasti ni padlo na pamet, da bi si upala ta dan proglasiti za praznik. Bala se je, da bo provokacija le preveč huda. Kasneje je to zadrego krasno rešil Janez Janša in v dobri želji da si bo pridobil Primorce, dosegel popolnoma obraten efekt. Večje usluge naslednikom prejšnega režima ni mogel narediti. Ob praznovanju teh praznikov se večji del Primorcev počutimo, kot bi bili leta 1947.

  5. Eva, zelo dober prispevek.

    Kugy, povedali ste BISTVO Primorake in njeno usodo po končani 2.svetovni vojni. O tem sem se še kot otrok večkrat pogovarjala z mojimi starši.
    STARŠI SO VEČKRAT DEJALI, KOLIKO MLADIH FANTOV JE PADLO ZA TRST, ki ga je Tito kasneje podaril Angležem skupaj z veliko slovenskimi vasmi: Media vas, Štivan, Vižovlje, Slivno, Mavhinje, Praprot, Šempolaj, Prečnik, Cerovlje, Samatorca; Salež, Zgonik, Nabrežina, Sveti Križ, Mali in Veliki Repen, Zagradec, Col, Opčine, Frlugi, Barkola, Sveti Ivan, Milje, Dolina, Boljunec, Boršt, Draga, Katinara, Trebče, Padriče, Bazovica…….

    Res je to kar pravi Kugy – Italija bi morala ta dan praznovati in ne Slovenska Primorska, ki je izgubila skoraj 50% ozemlje. Pa ne samo to – Krašovci so bili pred tem datumom zaposleni v Trstu, Nabrežini, Opčinah, Monfalkonu… Po 15.9.1947, so tako izgubili delovna mesta. Kmetje pa so izgubili skupaj s Trstom tudi tržišče za svoje pridelke.
    Na Primorsko je takrat prišla revščina skupaj s komunizmom. Trgovine so bile prazne in žepi ljudi tudi.

    Primorci so gravitirali na TRST in Gorico – tja so prodajali in tam so kupovali. Ker to ni bilo po 15.9.1947 več mogoče, se je zgodil POHOD METEL ( mislim, da 1948 po pripovedovanju mame). Namreč SEVERNA PRIMORSKA se je organizirala in tako se je veliko ljudi zbralo na meji med Gorico in Šempetrom. Tja je prišla tisočglava množica, na katero varuhi meje niso (bili so predvsem domačini) bili pripravljeni. Primorci so UDRLI čez mejo v Italijansko Gorico. Domača policija na SVOJ narod ni streljala, le opominjala jih je, (Primorci so stražnikom povedali, da gredo enostavno samo po nakupih, ker jim primankuje vsega), naj se vrnejo. In res Primorci, največ je bilo Tolmincev in Šempetercev, pa tudi nekaj Kraševcev, ki so držali besedo in se po nakupih tudi spet vrnili v Jugoslavijo. Med drugim kar so nesli v torbah, je imel vsak na rami tudi METLO. Zato se je obdržalo ime POHOD METEL.

    Ljudje niso bili kaznovani. Kazensko, pa so premestili varuhe meje in na njihovo mesto so prišli SRBO-Hrvati. Od tedaj dalje pa bi vsakemu prehodu sledil STREL.

    Tako, da po datumu 15.0.1047 ni sledilo samo veselje, ampak tudi trpljenje. Trpljenja pa so bili Primorci vajeni že pod fašizmom, zato so ga vdano prenašali ne, da bi se pritoževali. Kristjani so postali drugorazredni – KOMUNISTI pa PRVORAZREDNI. In to danes proslavljajo. Saj taki prazniki, kot je bil v KOMNU, so le TRIUMF KOMUNIZMU, kajti pravega domoljubja se ni čutilo.

  6. Zanimivo, da je Tito pobil pod rdečo zvezdo z mnogokratnikom več primorskih patriotov kot Musolini, pa delu bolj glasnih Primorcem to ni mar, in še naprej debilno slavijo ikonografijo propadle države, ječe narodov in ljudi.

  7. Taka proslava je škandalozna sramota za državo, prireditelje, udeležence, in še posebej za Kraševce, ki jim je krvava in sleparska zvezda, ki je metala ljudi v Presersko in druge jame po Krasu, še vedno svetinja.
    To je proslava za praznoglavce, ki ne poznajo časti in nimajo nobenega spoštovanja – ne do sebe, ne do države.

  8. slovenceljčki,to ni nikakršna provokacija.To je samo spomin in zahvala,tistim,ki so SVETO PRIMORSKO ZEMLJICO,osvobodili izpod fašizma.Mrki tujci v dobi mračni,so teptali KRAŠKI SVET,petindvajset strašnih let.
    VEDI : ZEMLJA TA JE NAŠA,
    TVOJI DEDI SPIJO V NJEJ,
    ZANJO BORI SE NAPREJ !
    Tisti,ki so PRIMORSKO,osvobajali,( med njimi tudi moj pokojni stric),so imeli na kapah rdeče zvezde.
    Tisti s križem,so pa okupatorje,ko so prihajali v Ljubljano,že pri RAVBARKOMANDI,pričakali z blagoslovom in križem.
    Žal so nam “velike sile”,odvzele Gorico in Trst.To so storile,že z RAPALSKO POGODBO,leta 1947,pa so samo delno,popravila to krivico,ki je bila storjena nam,PRIMORCEM.

    • Dzi nu nje ja,kdo je uničil TIGR?Se je TIGR boril proti fašištom?Kaj je “ostalo” od “TIGR” v Sloveniji?
      Ne delaj sramoto svojemu stricu,on je moral imeti “rdečo zvezdo” na kapi.Prepričan pa sem,da je bil najprej tigrovc!
      “Velike sile” niso odvzele Gorico in Trst in še več,ampak je Tito trgoval.Beri zgodovino!Tisto pravo.Ne dr.Pirjevca in dr.Repeta.Njima bo tako sama zgodovina sodila.

      • Moja mama je bila leta 1930 v Trstu,zato o TIGRU ,vem nekaj,zavedam se,da še vedno premalo,gotovo pa več kot ti,slovenceljček-ČELJUSTNIK.Beri pričevanje Vekoslava Špangerja,če slploh veš kdo je bil ta človek.Pričevanja Vilija Kovačiča in Tina Mamića,pa si lahko daš…
        Na starješih hišah PO NAŠI PRIMORSKI, so še vedno najdejo napisi,TITO,tudi tukaj Je Jugoslavija,pa kakšna rdeča zvezda se tudi.Nihče ljudstva ni silil v taka dejanja.To se je zgodilo spontano,ker so se ljudje uprli fašizmu.
        ********************

      • Dzi nu nje ja,ne mešaj svoje dobre mame v letu 1930 v Trstu v “vedenje” o TIGRu! Zato ti,ker je bila tvoja mama v Trstu leta 1930,v letu 2018 nič več ne veš o TIGRu.Ti res še vedno misliš,da si na “partijskem” sestanku?Ne nisi!Poleg tega so še živi Primorci,ki nekaj vedo.Tudi o TIGRu.A si samo še ti ostal pravi Primorec ali dopuščaš,da je še kdo?
        Predlagaš mi naj berem Vekoslava Špangerja.Prav!A je on tvoj stric?
        Njegova knjiga je eden pogled,tako kot njegovo življenje.Vem tudi malo več.Vsekakor sem pa rezerviran ob podatku,da je delal v SAFTiju.Niko Kavčič(glej dokumentarec in pisane vire) je “nekaj” besed in stavkov povedal o tem podjetju SAFTI.Kdo je bil Niko Kavčič je več ali manj znano.Ni bil samo bančnik.
        Ne vem zakaj nisi omenil Mire Cencič in njene knjige TIGR.Morda zato,ker je napisala tudi 342 in 343 stran?Vredno je prebrati to knjigo.A je tudi zato ni med viri teksta o TIGRu na Wikipediji?
        Ni lepo,kar si zapisal o Tinu Mamiću in Viliju Kovačiču.Mislim,da si “butnil” v temo.
        Očitno ne znaš,nočeš,ne veš ali skrivaš odgovore na moja vprašanja.So pa bistvena.
        A ti veš,kdo je izdal TIGRovce Zelena,Kravanjo,Majnika?Ti veš,kdo je bil takrat Danilo Zelen?In kaj je pomenila njegova smrt za TIGR?Kako to,da so med vojno TIGRovce izključevali(na več “načinov”) iz NOB,ker naj bi bili “nezanesljivi”?Zakaj se o TIGRu po vojni ni “smelo” govoriti?
        Kar se tiče napisov,zaenkrat še vidim.Samo ne o tem,ker greš predaleč preko črte tolerance.
        Osebno sem zelo miren,ker vem,da bo zgodovina v bližnji prihodnosti povedala pravo resnico.Ti si pa vse bolj nemiren,ker veš,da neresnica-laž ne more večno obstajati.
        Nič ni slučajno niti spontano!Vse ima svoj vzrok in povod!Nikar ne “krampaj” tam,kjer “kramp” nima kaj delati.
        Škoda,da so ti zbrisali zadnje besede.Ne verjamem v sovražne besede,sovražni govor niti v žaljivke ,grde besede.Vsaka beseda je dragocena na svoj način.Tudi tiste “najhujše”.Kdor jih uporablja proti drugim,kaže in slika sebe.

    • @dzi…
      Kdo je osvobodil Primorce izpod fašizma??? Kdo?? Zate je zgodovina nepoznana zadeva. Italija je kapitulirala 8.sept.1943. V zahvalo za zgledno kolaboracijo s komunisti, so le-ti Italijane ob partizanskem zavarovanju poti umika na Primorsko lepo pospremili za rapalsko mejo, ki je bila uradno še vedno jugoslovansko-italijanska meja. Niti enega italijanskega vojnega zločinca niso partizani prijeli. NITI ENEGA!!!! Ker ti je zgodovina neznana zadeva, moram napisati, da po 8.sept. 1943 Italija ni bila več v vojni. Slovenija in Italija je prešla pod nemško vojaško oblast.
      Partizani izpod FAŠIZMA niso nikogar osvobodili!!!!!!!!!

    • Igor,imaš prav,rdeča zvezda je edina zaslužna,da imamo samo DEL PRIMORSKE in ne CELO PRIMORSKO.
      Če ne bi bilo terorja rdeče zvezde,bi imeli normalni upor vseh Slovencev in Slovenk pod nazivom TIGR in Slovenska vojska proti okupatorjem.Ne bi bilo revolucije in vseh ostalih grozot.
      Rezultat bi bila država Slovenija z Istro do Mirne,Gradež,Tržič,Čedad,Trst,Gorica in vse gor s Trbižem,Koroško,Slovensko Porabje in Medmurje ter na koncu Gorjance in Čeber(Čabar) in Prezid.
      Ti,kar slavi,če imaš kaj.Rdeči dediči ti bodo kmalu dali za misliti.Če sploh zmoreš,brez pomoči rdečih misliti?

      • Slovenski štor
        Zakaj si delaš utvare?? TIGR sam proti fašizmu ne bi dosegel nič!!! Če so bili TIGR-ovci za Italijane teroristi, bi to bili tudi za Angleže ob predpostavki, da ne bi bilo na tem ozemlju drugega odpora! Pa saj dobro veš, kje so bili Italijanski priliznjenci ob koncu 2. sv. vojne!! Spet na pravi strani!!! In kaj bi sklenili zavezniki??? Kar je bilo pred vojno italijansko, naj tudi ostane!!!
        P.S: Imaš pa pravico tako razmišljati, jaz pa bolj povezujem takratno geopolitično situacijo v
        Evropi in svetu! Moje razmišljanje ni ravno povsem rdeče, ampak kar ji je treba priznati,
        jim je treba priznati!

      • Igor,sta vidva z Dzi nu nje ja “slučajno” povezana ?Samo vprašam.
        Sposobnosti TIGRa podcenjuješ,da lahko dvigaš sposobnosti komunistov.Preberi knjigo TIGR,posebno 342 in 343 stran.Knjigo je spisala zelo korektna gospa Mira Cencič.
        Od kod si pa to “potegnil”:…Če so bili TIGRovci za Italijane teroristi,bi bili tudi za Angleže ob predpostavki,da ne bi bilo na tem ozemlju drugega odpora!(konec citata).
        A se ti delaš norca?In iz koga?Ti me malo preveč podcenjuješ.
        V noči 29/30.12.1920 je bil sprejet zakon imenovan OBZNANA(razglas) v Kraljevini Jugoslaviji.Zakon je prepovedal vsako delovanje komunistične stranke Jugoslavije.Komunisti so bili za Jugoslavijo TERORISTI! Samo malo drugačni kot TIGRovci.Povsem razčlovečeni,pobijali so vse,kar je hodilo,lezlo ali skakalo.
        Zakaj imaš dvojna merila?TIGRovci so bili za Italijane teroristi in bi jih Angleži tudi imeli za teroriste.Za komuniste,ki so bili ogabno kruti teroristi za Jugoslavijo,pa so bili za Angleže “neustrašni junaki”.Kje ti je pamet?Vsaj to,nisi več ,ne v socialistični Sloveniji(zaenkrat) ,še manj v socialistični Titovi Jugi.Moral boš vsaj malo počakat.
        TIGR je imel moč in potencial združiti vse Slovence v odpor proti vsem okupatorjem brez revolucije in pobojev,med vojno in po vojni(jasno Slovencev).
        Zakaj se to ni zgodilo,so krivi komunisti,ki so zahrbtno,pritlehno,ogabno izdajali in pobijali TIGRovce!
        Komunisti so se šli terorizem,revolucijo in nazadnje tudi upor proti okupatorjem.
        Tvoja geopolitična situacija v Evropi in Svetu je daleč od realnega takratnega stanja. Veliko realnih zgodovinarjev,vojaških zgodovinarjev je prepričanih,da bi Slovenija takrat realno lahko pristala na Zahodu.Stalin ni imel nič proti.Bil pa je proti,da bi drugi z Balkana ušli njegovemu nadzoru.
        Naše sanje biti svobodna država Slovenija,so zrušili prav slovenski komunisti.Kardelj,Kidrič,Maček,Marinko…..še cel kup jih je.
        To ti moram povedati:tvoje razmišljanje je povsem hudo rdeče!Čez mero dopustnega.

  9. Res bi bilo zanimivo vedeti, koliko je bilo od vseh prisotnih na jugoslovanarski proslavi v Komnu avtohtonih Primorcev.

    Primorska je bila namreč skupaj z Obalo po izbruhu komunističen svobode pod močnim pritiskom potujčevanja.

  10. Dzi . . . 0b 17,29
    Ali veš kdo je ustrelil Janka Premrla Vojka. Svetujem ti, da prebereš knjigo njegove sestre Rade (žene 105 letnega Pahorja). Ona v knjigi lepo pove, da je bil njen brat med Primorci priljubljen AKTIVIST in borec proti FAŠIZMU. Janko premrl Vojko je bil KRŠČANSKI SOCIALIST in je zavračal KOMUNIZEM. Zaradi tega ni dočakal SVOBODE.

    Ko gleda iz NEBES sedanje KOMUNISTIČNE PROSLAVE “se bridko joka”. Janko P. Vojko se je boril za SVOBODO in ni odobraval REVOLUCIJE, enako večina primorskih partizanov. Sedanje proslave pa poveličujejo samo REVOLUCIJO.

    Kdor nič ne bere lahko samo ploska rdeči zvezdi. Knjiga: “Moj brat Janko Premrl Vojko” lepo pokaže partizanski boj.
    Janka, so po vojni prekopali, toda svojci niso smeli temu prisostvovati in nihče ni hotel povedati, kaj je bil vzrok smrti.

    Takrat, ko je bil ustreljen, so soborci vedeli, da v bližini ni bilo SOVRAŽNIKA. Soborcem je bilo prepovedano, da bi šli iskat zdravnika. Poveljujoči so umirajočemu prinesli k postelji PARTIJSKO KNJIŽICO, katero je vedno zavračal. Zdravili pa ga niso.

    On je bil po prepričanju Krščanski socialist in borec za SVOBODO. Takih BORCEV prav gotovo ne predstavlja TURNŠKOVA ZZB. Katere vrednote predstavljajo sedanje proslave? Premrlovih prav gotovo ne.

    • Kraševka, oprosti, znova te moram popraviti.

      Krščanski socialisti niso sovražili komunizma, kot trdiš, pač pa so ga celo omogočili in mu dali legitimiteto, na katero se še danes sklicuijejo, ne da bi bilo preživele in nove kšrščanske socialiste sploh kaj sram.

      Si prezrla Dolomitsko izjavo?

  11. Za osvoboditev celotne Primorske so zaslužne partizanske enote Devetaga korpusa in Prekomorske brigade ob pomoći ostalih Titovih partizanov. Želja in nuja pregnati okupatorja in osvoboditi domovino je bila bistveno bolj pomemben cilj za večino borcev, kot svetost rdeča zvezda. Za rdečo zvezdo so se borili politkomisajri in redki komunisti. Podobno kot Križariji za Križ na Bljižnev vshodu v srednjem veku ali danasnji fanatični Muslimani za Polmesec. Za osvoboditev celotne Primorske so zaslužni isključno borci. Da smo potem polovico izgubili pa isključno Rdeča Zvezda.
    Tako željena Slovenska država, utkana v gene vsakega Slovenca od nasih dedov, je končno lahko nastala, šele ko je padla in propadla še zadnja ovira – Rdeča Zvezda.

  12. Kugy
    Žal v svoji zaslepljenosti pozabljaš, da je tako željena Slovenska država nastala tudi po zaslugi Rdeče zvezde!!!!! Nič hudega, če je padla Rdeča zvezda, skupaj z Maistrom pa je tej državi po imenu Slovenija dala današnjo obliko!!!! Upam, da bo še dolgo obstajala!

    • Kdo naj še dolgo obstaja, Slovenija ali rdeča zvezda?

      Zaradi rdeče zvezde je Slovenija po vsakem njenem posegu manjša in Slovencev je zaradi nje tudi vsak dan manj.

    • Igor,kako te ni sram v “isto” vrsto pisati generala Maistra in rdečo zvezdo?General Maister je ponos za Slovenijo!Rdeča zvezda je pa sramota in groza za vsakega Slovenca,ki se ima za Slovenca.Komentator Slovenec kremenit je lepo zapisal,kaj je rdeča zvezda delala Sloveniji in Slovencem.
      Komunisti niso marali generala Maistra,ker jim delno pokvaril “posel” z avstrijskimi socialisti,ker je Avstrijcem iztrgal Maribor.Komunisti so sodelovali z avstrijskimi socialisti pri Koroškem plebiscitu 1920 leta.”Navijali” so za Avstrijo.Naj Avstrija dobi Koroško.General Maister je razbijal komunistični mit internacionale.
      Kako so komunisti sovražili generala Maistra,dajem v dokaz dejstvo ,da med drugo svetovno vojno niso po velikem Slovencu generalu Maistru, imenovali nobene partizanske enote.
      Celo več,po drugi svetovni vojni so bili še živi Maistrovi borci postavljeni “na drugi tir”.Dolgo časa jim niso priznavali zaslug za Slovenijo.
      Ti pa zdaj izenačuješ generala Maistra z rdečo zvezdo.Sram te bilo!To si lahko dovoli samo popolnoma rdeč levičar,ki mu je malo mar za domovino Slovenijo.

      • Slovenski štor
        Govorim samo o ozemlju Slovenije, ne o političnem prepričanju!!!! Ti lahko nakladaš kolikor hočeš, a brez Maistra in NOB, bi bila danes Slovenija(????) omejena na deželo Kranjsko!!! Vprašaji pa pomenijo, če bi to sploh bila država!!!!

      • Igor,”lepa” je tvoja indoktrinacija.In prepričanost,da Slovenije brez komunistov ne bi bilo.
        Zgodovinska dejstva govorijo drugače.Vse velike “konference” zaveznikov med drugo svetovno vojno so imele tudi temo ozemlja in ureditev po vojni.Balkan je bil zanimiv za vse.Tu je bil “trk” zahoda in vzhoda.Brez dvoma(viri) so si zahodnjaki želeli,da bi imeli vpliv tudi na delu Balkana z eno državo.In to ni bila mišljena Italija,ne Avstrija in ne Kranjska,ampak Slovenija v največjem možnem obsegu(velikost,okoli 26000 km2).Kako velika je Slovenija danes?
        In kdo je bil proti?Ne Tito,ampak slovenski komunisti,Kardelj(sanjal o SZ-sovjetski republiki!,tudi zato sta se s Titom razhajala,ker je rinil v titov interes!),Kidrič,in vsi ostali komunisti.Prav zaradi Kardelja,Kidriča in tovarišev je bila Slovenija pomanjšana in ne povečana!Del Primorske je samo “obliž” na rano Slovenstva.
        Zato je tvoja trditev(rdeča zvezda in Maister zaslužna za Slovenijo) žalitev za vsakega pravega Slovenca!General Maister je zaslužen za današnjo Slovenijo.Rdeča zvezda je pa zlo.

  13. Vasi, ki damo kaj nase, komentiramo pod enim nickom, geslom ali imenom.

    Le dzi nu nje ja ima toliko povedati, da se mora oglašati še kot Igor in Erik, pod drugimi temami pa še z drugačnimi na vseh portalih uveljavljenimi imeni.

  14. Koliko kvadratnih kilometrov slovenske zemlje in koliko Slovencev smo znova pod rdečo zvezdo zaradi arbitražne sodbe prepustili Hrvatski?

    In zdaj naša rdeč ljudska oblast celo toži Hrvatsko pred sodiščem EU, ker noče sprejeti obojega podarjenega.

  15. Kdor pozna slovensko zgodovino ve da je želja o nastanku lastne države tlela vrsot let. Prvič je bila konkretno izražena in zahtevana leta1848 v programu Zedinjena Slovenija. Uresničitev le tega se nam je izmuznila ob koncu 1, vojne, zaradi Majniške deklaracije, ki je Slovence pahnila v Srbsko in Italjansko okupacijo, Druga možnost je bila ob koncu 2, vojne. Preprecila jo komunistična ideja velike proletarske svetovne države. Želja naroda, narodna samostojnost je bila bogokletna. Vsaka misel na samostojno Slovenijo partizanskih borcov je bila zaradi Rdeče zvezde kaznovana z likvidacijo. Trditev da je Rdeča zvezda zaslužna za nastanek Slovenije je predvsem posledica slabe izobrazbe, ideološke zaslepljenosti ali preprosto manipulacija in spreobračanje zgodovinskih dejstev.

  16. Kugy ob 9,11
    Točno tako je, kot ste napisali. Ta vaš odstavek bi morali vsebovati ZGODOVINSKI učbeniki, za srednje in OSNOVNE šole. Sicer bomo še vedno praznovali PRIKLJUČITEV Primorske 15.9.1947 – ZELO SPREVRŽENO.

    Dejansko ta dan praznujemo izgubo polovico Primorske. In zakaj ? Nekje sem brala, da poleg tega, ker zavezniki (Anglo-Amerikani) niso hoteli, da bi ZAHOD mejil na Stalinove zaveznike (kar je Tito bil). Drugje pa je spet pisalo, da se je Tito pogodil z Angleži, da jim pusti TRŽAŠKO zaledje skupaj s TRSTOM, slovenskimi vasmi in morjem, če mu Angleži VRNRJO DOMOBRANCE, ki so se predali Angležem onstran KARAVANK.

    Titu je bilo pomembneje, da se je tako REŠIL OPOZICIJE, ki jo je pospravil po breznih in JAMAH in si tako zagotovil VLADAVINO enopartijskega komunističnega REŽIMA. Za levico je značilno, da pride na oblast z REVOLUCIJO in ji žrtve niso mar. To danes PROSLAVLJA organizacija Zveze borcev ! Le kdor se teh proslav udeležuje, lahko vlada tudi v letu 2018.

  17. slovenceljček-ČELJUSTNIK,za razliko od tvojega tovariša Janeza Janše,nisem bil na šolanju pri tovarišu Račanu v Kumrovcu,nisem hodil ” putevima revolucije ” , v Jajce.Nisem bil v komsomolu-ZSMS,nisem bil v KPJ,ZKJ,ZKS,ali kakorkoli se je to takrat imenovalo,se razume,da takrat in ne danes,na partijske, ( strankarske ) , ne hodim.
    Dvomim pa,da si ti to,sposoben razumeti.
    Imaš,pa res privilegije,ker mi tako,kot je treba,tukaj ne morem odgovoriti,ker mi odgovore,BRIŠEJO.

    • Dzi nu nje ja, napačnega si se lotil

      Tudi plašen si postal in kremenitemu Slovencu ne upaš več odgovarjati z direktno repliko.

      Janša je že živ postal legenda, ti si pa tudi še živa UDBA- KOS usedlina.

    • Dzi nu nje ja,v nobenem primeru se ne strinjam,da se katerikoli odgovor briše.Nobena beseda, še tako težka me ne moti.Vsak odgovarja za svoje besede.
      Zakaj moraš stalno omenjati Janšo?Nikoli nisem bil, niti sem član SDS.Janšo dobro poznam,ga cenim,spoštujem.In to je to.
      Osebno sem v socializmu bil “črna ovca”.Nikoli v partiji.Moral sem iti v vojsko(nisem imel poguma,da bi odklonil).Bil sem v študentski organizaciji,ko je še lahko obstajala.Na lokalni ravni sem pomagal mladini.Predvsem šport.Bil sem tudi v sindikatu.Delal sem tudi v različnih poklicih.In to je bil socializem.
      Konec osemdesetih let sem se šel,kot mnogo drugih osamosvajanje.Bil sem član SKD.Dokler se nismo morali “pod mus” združiti s SLS.
      In kaj nisem jaz sposoben razumeti?Zato ker sem štor?Kakšen privilegij imam?
      Berem tisto,kar ti napišeš.Žal mi je,ker ti moram tako napisati.Moj skromni vtis o prebranem je,da to piše “star komunist”.
      Povedano odkrito,jugoslovanska partija se je bolj sesuvala vase, zaradi svojega članstva, kot zaradi “zunanjega sovražnika”.
      Slovenska partija je bila bolj “zagnana” kot ostale jugo-partije.To se še danes čuti,vidi,zaznava.Zdi se mi,da smo najbolj podlegli indoktrinaciji,lažem,se najbolj prilagajali Jugoslaviji in socializmu.To se nam danes zelo pozna.To za Slovenijo ni dobro.
      Zdaj,kje in kaj si ti,ti sam najbolj veš.Res pa je,da ti ne zaupam.In ti nikoli ne bom.Tvoja pisanja me opozarjajo na distanco.
      Če nisi nič bil in nisi imel “knjižice”,še ne pomeni,da nisi “komunist”.Pravi komunisti niso nikoli potrebovali “knjižice”.Njim je bil dovolj “srp in kladivo”,za pasom “pištola” in v eni roki “Marx”.Pred letom 1990 je bilo takih okoli 20% članstva partije v Sloveniji.Danes jih je vsaj še 10%.Prišteti bi moral še lepo število simpatizerjev,ki jih iz leta v leto vzgajajo v našem šolskem sistemu,ki ga dediči partije ne spustijo iz rok.Že vedo zakaj!
      Dokaz moje teze je stranka Levice in ne na zadnje tudi vsebina tvojih komentarjev.

  18. Krasevka, dala si mi istočnico.
    Tito je bil celo nezadovoljen, da so Slovenski partizani tako hiteli v Trst in Gorico . Zavedal se je, da ne spadamo v Yugo in da bo imel z namii samo probleme. Kar se je kasneje potrdilo. Predvideval je tudi, da bo imel težave z Rusi in da bodo zavezniki glede Tsta neizprosni saj je obstajal dogovor z Rusi(Yalta), ki bi lahko ogrozil širše interese Yuge. Natala je mučna situacija, ki so jo zakuhali Slovenski komunisti.
    V slovenskem prostoru ni bilo oblasti, ki bi lahko prevzela oblast pod pokroviteljstvem Angloameričanov. Edina prava oblast je bila v rokah Kardelja in tovarišev, ki pa so se zavedali da pod Zavezniki ne morejo izvesti revolucije in imeti trajno oblast. Zato je bila za njih samo ena opcija– Jugoslavija. Tako je splavala še zadnja možnost nastanka Slovenske države, v njenih nacionalnih mejah. Herojstvo nasih komunistov je naredilo probleme tako Rusom, Titu in Zaveznikom, največ skode pa lastnemu narodu.

    • Debela berta,mislim,da si močno brcnila v temo.Nisem član SDS niti katerekoli druge stranke.To kar je napisala ga.Šulin je točno.Zakaj skrivati dejstvo.V Sloveniji je daleč največ “jugonostalgikov” in pristašev socializma v primerjavi z ostalimi bivšimi republikami,danes državami.Ne v odstotkih,temveč v absolutnih številkah.
      Debela berta,zakaj zanikaš plapolanje socialističnih zastav,narobe postavljeno slovensko zastavo,rdečo zvezdo?Si pač tako usmerjena,vzgojena in pogrešaš socializem.
      Nikoli ne boš razumela,kaj je resnična svoboda,svoboda govora,mišljena,odgovornost,red,disciplina,delo.
      Ti si tako indoktrinirana,da sploh ne opaziš,kaj so komunisti dejansko storili Primorski.Namesto,da je cela v Sloveniji,so jo dejansko razklali.Del jo je dobila Hrvaška in del Italija.
      To ni dobro za Slovenijo.Na žalost!

      • Fotošopiranje, najbolj otročji način potvarjanja in prepričevanja javnosti. In to celo vseevropske. Kot slika pobitih Judov, pod njo pa SdS zapiše, da je to zločin komunistov… Patetiki, še krave se jim smejejo. Šulinova, sramota za Primorce. Naj s svojimi strankarskimi kolegi pobere šila inkopita v Pliberk in naj gor masovno in kolektivno jočejo…

      • Debela_ berta,reva uboga,koga boš ti naganjala iz Slovenije?Kdo si ti?
        Takšnega stavka in s takšno vsebino si ne bi upal privoščiti niti najbolj zabiti retard,najbolj zabito teslo.
        Če je kdo sramota za Primorsko,si to ti in tebi podobni.
        Ga.Šulin je za tebe gospa in genij.
        To o kolektivnem jokanju…ponavljaš za drugimi,kot papiga.A ti sploh veš,kaj pišeš?Jokajo taki kot siti.A je bila tebi sploh “opcija” samostojna in suverena Slovenija?Mislim, da ne!Bolje,da si tiho!
        Komunisti so pobijali Jude in Žide in Hazare in Aškenaze in Izraelce…To je kruto dejstvo.In bo zapisano v zgodovini za vse večne čase.

      • Prav štor si, ja, ‘hvala’ za ozmerjanje. Jaz kot kleni Primorec nisem prav nikakršna sramota Primorski. In ne boš verjel da je suverena in klena Slovenija še kako moja opcija!

        Vem kaj je kruti dejstvo, vem koga so rdeči pobijali, vi pa ste tisti, ki še vedno revidirate in prikrajate zgodovinska dejstva…

    • Komunisti pa so dokazali, kako so ZARES razdiralni, saj so uničili bivšo državo, slovenska pa je zaradi več kot 20 letne vladavine komunistov in njihovih mladičev na enaki poti. Amen!

  19. Brez nakladanja. Le del Primorske so 15. septembra 1947 vrnili Sloveniji oziroma tedanji Jugoslaviji. Dogodek je bil precej boleč, kar lahko sedaj že preberete v marsikateri knjigi, pa tudi v časopisu iz zamejstva.. Globje se v to ne bi spuščal. Kot operativni zastavoslovec pa bi opozoril vse pisce in preko njih nosilce zastav SR Slovenije in SFR Jugoslavije, pa tudi predstavnike države in nacije, da na prizorišču ne bi smelo biti nobene zastave neobstoječe države in nazivno in ureditveno neobstoječega njenega dela. Smeli bi biti le zastavi Slovenije in slovenska narodna zastava, pa tudi EU in morda občine Komen oziroma občin, ki so po tem sporazumu pripadali tedanji SFRJ/SRS. Ne pa bi bilo narobe, če bi bila prisotna tudi bandera državno italijanskih občin, v katerih po slovenski zakonodaji moramo v vseh edicijah uporabljati imena občin in krajev v italijanščini in slovenščini. Skozi te pa bi bilo tudi mogoče videti, koliko našega narodnega ozemlja je ostalo v Italiji. Zastave bi smeli namestiti le vodoravno, bandera, seveda, navpično. Navado imam napisati najpomembnejšim predstavnikom Republike Slovenije oziroma tistim, ki nas kjerkoli predstavljajo, da jaz ne bi pristopil na prizorišče, kjer so uporabljene napačne zastave Slovenije (predolge, prekratke) in so le te obešene, z ležečim grbom. Torej viseča zastava Slovenije levo od platna na odru ni bila zastava Slovenije, prav tako ne desno od platna zastava EU. V tem ima poslanka EU Patricija Šulin prav. Policija pa trdi, da zastave, ki že 28 let ne veljajo v naši državi, ne predstavljajo nikogar. Žal pa pri nas nikogar ne zanima ta tematika. Ne levih, ne desnih vseh ravni. In za konec. Predsednik republike in predsednik vlade ter ministri po 104. in 113. členu ustave izrečejo pred državnim zborom in posredno pred vso nacijo naslednjo prisego: »Prisegam, da bom spoštoval(a) ustavni red, da bom ravnal (a) po svoji vesti (???) in z vsemi svojimi močmi deloval(a) za blaginjo Slovenije.« Ker je to objavljeno v Ustavi Republike Slovenije, torej ne more biti na prizorišču nobenega simbola, ki bi spominjal na katerokoli drugo državo oziroma njeno enoto. Morda, le v scenskem mimohodu od 1866. do 1991. leta. Z njim bi dojeli, kako pomembno je, da imamo Slovenci svojo državo, za katero pa moramo vsi storiti vse, da je in bo cenjena med sosedi, po Evropi in svetu. Noben tuji simbol je ne sme kaziti in ji jemati verodostojnost. Res je potrebno začeti uresničevati Manifest za domovino. V vseh političnih sredinah!

  20. Stanislav Jesenovec, operativni zastavoslovec 19. septembra 2018 ob 22:03
    Ti ne bi nobene zastave! A država Slovenija ima korenine v nič????? Potem je sploh ne bi bilo!!! Nič je nič!!!!

    • Igor,Stanislav Jesenovec ima prav.On je strokovnjak.In ti in tebi podobni se vedno, kadar vam paše, sklicujete na strokovnjake,v tem primeru pa ga zanikaš.
      Uboga bi bila Slovenija,če bi bila njena korenina rdeča zvezda,srp in kladivo.S tem smo,hvala Bogu,prekinili leta 1991.Na žalost,pa nam,kar naprej poganjajo neki “izrastki”.Vzrok je v prvih letih Slovenije,ker nismo dovolj dobro uredili teh državno-političnih zadev.
      Nič ni nič!Brez “ničle” tudi tebe ne bi bilo!

  21. Naša uboga kokoška se krči, zakaj, ni več težko vprašanje.
    Je pa v vsaki slabi stvari nekaj dobrega. Stari ljudje v naši zakotni primorski vasi so ob obujanju spominov na italijansko zasedbo našega ozemlja radi rekli “prekleti italijani”. A fizične sile jim nihče ni storil, tudi doma so lahko govorili slovensko. Še zdaleč ne zagovarjam okupacije, a ljudje so se naučili vsaj enega tujega jezika, zgradili so nam ceste, ki služijo še danes, sicer bi, po vojni pozabljeni od sveta, v naše “gouce” še danes hodili po klinih. Mlade ženske so se v Italijo dobro poročile, vračale so se kot gospe. Naše ženske so za razliko od njih “furale” dva šihta, pa še udarniško zraven, danes pa jim pokojnino prekaša socialna podpora. Tudi to je med drugim bera tako opevanega socialkomunizma. (Bojim se, da zaradi naših objestnih nesposobnežev, naši potomci še tega ne bodo dobili).
    Sledilo je uničenje slovenskega podeželja in družine.
    Danes potomci priviligirancev, ki so med vojno znali svojo rit ohraniti celo, vse od osamosvojitve Slovenije, nekaznovano in vse bolj agresivno, (zaradi strahu pred izgubo statusa), uro želijo vrniti nazaj. Ob begu možganov v tujino bi nekateri radi zatrli še tiste sposobne ljudi, ki so temelj gospodarstva, s svojimi polnimi zaobljenimi trebuhi pa bi narod peljali na pot Venezuele.
    Najbolj zanimivo od vsega tega pa je dejstvo, DA NAJBOLJ VIHTIJO STARE SIMBOLE IN RIŠEJO ZVEzDO PRAV TISTI, KI JIM NE V PREJŠNJEM IN NE SEDANJEM SISTEMU, ČISTO NIČESAR NE MANJKA!

  22. Igor

    Preteklost je preteklost, uradna, državna sedanjost je sedanjost in upam, tudi prihodnost. Med tisoči operativnimi posnetki zastav z vsega iz najazličnejših medijevc sveta je mogoče edino Slovence videti z zastavami v Sloveniji uradno neobstoječega sistema in neobstoječe države oz. njenega dela. Slovence s preteklostjo veže le slovenska narodna zastava. To pa bi lahko vsi uporabljali v najmanj tolikih primerkih kot zastavo Slovenije. Pa še to, država Slovenija nima korenin v letih 1941-1945, tedaj je bilo 2/3 njenega ozemlja a v Kraljevini Jugoslaviji Dravska banovina, Kdaj se je to ozemlje za nekaj časa imenovalo Slovenija, pa proučite sami. Torej zastave da in čim več, ampak ne zastave iz sistema, s katerim smo uradno prekinili. Nekdanjo zvezdo pa so ob snovanju grba Slovenije po vsiljevanju nadomestile zvezde Celjskih grofov, da ja ne bi bili zvezd.

    • Igor,v samo enem stavku,si povedal več o sebi,kot bi,če bi pisal namensko biografijo na desetih straneh.
      Stanislav Jesenovec ti je lepo povedal kako se uporablja simbole države.Razložil ti je našo situacijo.
      Ti pa kot “tele v nova vrata” pišeš o evropski zastavi in (rumenih) zvezdah in ameriški zastavi in( belih) zvezdah.
      Gotovo ne vidiš in ne razumeš razlike.Sporna je RDEČA ZVEZDA!Morda se kaj dotakne tvoje glave.
      Človek se je lepo potrudil in objektivno predstavil, kako bi moralo biti,ti pa ga,kot pravi in pravo indoktrinirani levičar “brezdušno” napadeš.
      Kaj ti pa je,človek Božji?

      • Slovenski štor Nekdanjo zvezdo pa so ob snovanju grba Slovenije po vsiljevanju nadomestile zvezde Celjskih grofov, da ja ne bi bili zvezd.

        Vidiš, govori o tem, da tudi on prezira zvezde!!! Rdeča zvezda v Sloveniji nikoli ne more biti sporna, ker je zaslužna za pridobitev določenega dela ozemlja Slovenije! Zabite si to v glavo, štori!!!! Ko pa bo prišla na oblast vaša opcija, pa takoj razpišite referendum o odpovedi ozemlja, ki ga je pridobila RDEČA ZVEZDA, ne pa noben kler in domobranci!!!

    • Stanislav Jesenovec
      Rdeča zvezda ima svoje mesto v ustanavljanju današnje države Slovenije, pa če ti trdiš še tako drugače!!!! S celjskimi zvezdami se pa tudi jaz ne strinjam, ker so to bili nemški plemiči!!!!
      P.S: Nisem noben junak, cenim pač NOB in njegove pridobitve za Slovenijo!!!

  23. Alojz 20. septembra 2018 ob 13:41
    Brez NOB bi Slovenija bila večja in neodvisna že leta 1945. Imeli bi celo Istro pa še Trst in Gorico.

    Po kateri župi si pa ti priplaval s takimi idejami?????

  24. Problem, ki ga ima Igor, v kolikor ni njegov namen provokacija, da si dosedaj ni uspel razsiriti znanja Evropske in tudi naše zgodovine. Hkrati pa, pod uplivom nekdanje družbene, šolske in domace vzgojei, verjame že tolikokrat preiskušanim teorijam, pravične preureditve sveta in družbe. Do danes so še vsi ti poiskusi bili zlorabljeni s strani posameznikov in skupin, ki so zaradi oblasti predvsem pa zardi bogatstva, pahnili soljudi v trpljenje, revscino in smrt.
    Tako kot so bili nauki Jezusa zlorabljen za oblast tako so bile tudi vse ostale teorije. Najhuje je da so vse te teorije vedno pomaknile cloveštvo nazaj, večkrat v barbarstvo in totalno gospodarsko in moralno bedo. Zadnji globalni proces, ki je bil eden najhujsih v zgodovini človeštva se je odvijal pod simbolov rdeče zvezde. V istem casu je kot ideoloski sobrat, z enakimi metodami malo drugacnimi cilji pod svastiko, nastopil še Nacizem, ki pa bo v zgodovini zavzel manjše mesto, ker je bil s strani brata in ostalega normalnega sveta hvala bogu hitro uničen. Verjeti, da je bila rdeča zvezda nekaj drugega, pozitivnega, je last zelo naivnih in sistemsko preuzgojenih ljudi. Največkrat je zadaj čustvena indoktrinacija s strani starsev se bolj pa sole in države ( pionircki, titova štafeta, heroji, proslave, ikonografija itd) Še taka pamet zelo težko uravnovesi čustveno predstavo nekega casa, zato Igorja razumem. Žal tudi to so posledice tega krutega casa, ki se bodo še dolgo vlekle.

  25. Kugy
    Govori v svojem imenu, ne pa v mojem! Ne rabi te skrbeti za moje čustveno stanje, ker je zelo stabilno! Nikoli nisem govoril o žrtvah, ampak izključno o ozemeljskih zaslugah!! In nehajte mi nakladati, kaj vse bi Slovenija dobila, če ne bi bilo komunistov in partizanov!!! In še enkrat, ne skrbi za moje misli, so podprte z argumenti!!!

  26. Stanislav …. zastavoslovec – 19.9. 0b 22, 03

    Hvala vam, za tako dobro nazorno opisano UPORABO DRŽAVNE PROSLAVE,
    Vsi uradni zastopniki Samostojne Slovenije, ki so sedeli v PRVI vrsti na proslavi, bi morali to VEDETI.

    Zelo hudo je, da levi voditelji Slovenske zastave ne spoštujejo – SICER BI NA TEH BORČEVSKIH in DRŽAVNIH proslavah morali po službeni dolžnosti povzdigniti svoj glas. ZASTAVA naj bi bila za državo “SVETA STVAR”.

    Kugy lepo ste pokazali na hudodelstva določenih simbolov, ki jih je Evropa vse obsodila. Zločin je ZLOČIN, pa naj ga stori za, ki nosi kljukasti križ, ali pa rzečo zvezdo. S takimi HEROJI, ni, da bi se HVALILI.

    Zakaj nekateri tako zaničujejo CELJSKE GROFE mi pa tudi ni JASNO. Prebrala sem knjigo; “Celjski grofje dane in nikoli več” in spoznala, kako malo sem o tem slišala v ŠOLI. Vsi CELJSKI GROFJE so govorili slovensko. Ohranjena so pisma, ko so si dopisovali z Goriškumi grofi. Iz te Družine so bili ljudje, ki so zasedala pomembna politična MESTA po vsej Evropi. Bili so skoraj ENAKOVREDNI HABSBURŽANOM, Propad Celjanov je bil, da niso imeli POTOMSTVA, oziroma jih je bilo premalo, ker so nekateri umrli že kot otroci. Če bi imeli več otrok Celjani, bi imeli dediče, tako pa so vse njihovo (po prejšnji pogodbi) podedovali HABSBURŽANI. LE NEVEDNEŽI SE CELJANOV “BRANIJO”, namesto, da bi bili na nje ponosni. Barbara Celjska je bila nekaj časa cesarica Svetega Rimskega Cesarstva. Tudi to je naša ZGODOVINA.

    Katera je naša zastava pa določa USTAVA in zakaj jo Skrajna LEVICA vedno krši. Ali imamo mogoče DVE DRŽAVI ?

  27. Igor

    Če ne bi bilo komunistov in partizanov, bi Slovenija imela Trst in Gorico in vse njuno zaledje. Žal so njihove
    operacije v teh mestih in zaledju potekale tako, da kljub vojaški osvojitvi zahod ni pristal, da bi postali jugoslovanski oziroma komunistični. Pri tem so odigrali negativno vlogo tudi številni zamejski Slovenci, ki so se kot komunisti spajdašili z italijanskimi komunisti, s katerimi so potem sodelovali in razbili do tedaj enotno slovensko narodno skupnost, ki je prvinsko želela biti skupaj z matičnim narodom. Zato so bile in so še nekatere organizacije Slovencev v Italiji priviligirane, druge, demokratične, pa osovražene in s slovenske strani za marsikaj prikrajšane. Priporočam, da preberete nekaj del prof. Borisa Pahorja, pa ne le njegovih, iz katerih boste lahko razbrali dobrobitost teh, ki jih zagovarjate in katerim, seveda, lahko po lastnem prepričanju tudi pripadate. Naj spomnim le to,da je danes predsednik vlader SVN okaral prav vse, da ne izobešajo zastavo Slovenije ter, da ne praznujejo njenih praznikov. Vprašanje pa je, če ve za slovensko narono zastavo, kljub temu, da je z njo Kamničan general Maister dosegel svoje ozemeljske uspehe v prid tedanje države Slovencev, Hrvatov in Srbov. Torej grbi in atributi se glede na državno ureditev menjajo, slovenska narodna zastava pa ostaja. V nedeljo bo uradno dopolnila 170 let. Na tej točki z vami zaključujem polemiko, saj prispevki, ki so bili objavljeni v nad 9 milijonih izvodov potrjujejo mojo zastavslovno verodostojnost.

  28. Stanislav Jesenovec, operativni zastavoslovec 21. septembra 2018 ob 20:38
    Trdim in bom vedno trdil! Brez NOB Primorske ni v Sloveniji!!!
    Katera vojska, zaslepljenec, bi nam pa dala Trst in Gorico po 2. sv. vojni!!!!!! Nakladalec 1. klase!!!!

    • Ni treba žaliti, če nekdo zapiše drugače. Ja, tako pač misli!

      Po nekaterih teorijah leta 1945 Slovenija taka, kot je danes, sploh ne bi mogla biti. Ker je veljala za pronemško in Nemcem niso hoteli dati dostop do toplih morij. Seveda to ne bo dokazano, ker naj bi bil to cilj skrite diplomacije.

    • Kugy 22. septembra 2018 ob 0:10
      Igor saj imas prav, ne cepetaj , naj bo po tvoje. Bomo že prenesli. Zdaj pa v postlo da boš jutri čil in zdrav.

      Glej Kugy, s tem zapisom pa res izpadeš otročiček!!!!!

  29. Igor
    Če bi malo premislil moj zapis, je vojska, ki jo navajaš, res vstopila in bila v Trstu in na Primorskem, Goriškem in v Benečiji, a je zaradi svojega nedemokratičnega in nasilnega ravnanja (žal) večino tega izgubila. V tem je vsa poanta dogajanja. Po imenovanem pisatelju je bilo Titu pač več do komunizma, kot pa do Slovencev na omenjenih območjih. In temu so se morali komunisti v partizanskih enotah in na terenu podvreči. Bo pač potrebno počasi začeti razločevati med narodom in njegovo in zunanjo vsiljeno politiko.

  30. Alojz.
    Leta 1945 se je delila Evropa na dva dela in vsak je hitel pridobiti čim več. Vedelo se je da bo en del ostal v Stalinovi komunistični diktature. Zato je vse bežalo, vendar na zahod, le zakaj? Jugoslavija je bila po Yalti razdeljena na pol, kar bi pomenilo, da bi se zahodni del, ki je nekoc spadal pod Avstroogrsko vrnil na mesto, kjr je bil že stoletja. Tito je z pretvezo, da bo raspisal svobodne volitve vlekel za nos Angleže in ko je bilo že prepozno pokazal svoj pravi obraz. Zavezniki preprosto zaradi močne partizanske vojske in Rdeče armade niso ob koncu vojne bili pripravljeni poseči. Poled tega so nasi komunistični aktivisti z močno propagando in prisilo, dvignili narod, da je demonstriral in pisal po hišah tukaj je Jugoslavija. Zavezniki so bili takrat zelo zainteresirani, da bi na tem področju nastala država, ki bi bila prozahodna(zavezniška) se posebej, ker bi bila med Avstrijo in Italijo, ki sta bili ideološko kontaminirani s fasizmom in nacizmom.
    Nasi Domobranci so dvakrat izdali domovino. Prvič, ker so se povezali z okupatorjem, ki je bil fanatično ideološki in nevaren. Drugič, ker se niso povezali z Zavezniki in vsaj poskušali preprečiti komunistom prevlado in izdajstvo noroda zaradi ideoloških ciljev. Na tej točki je Slovenska elita vključno z Kocbekom popolnoma zatajila. Posledice so nam vsem znane. Slovenci smo takoj ko je propadel komunizem, brez problema dobili svojo državo. Kar dokazuje, da je ves čas prav Jugoslaviija v obeh ureditvah, bila ovira za naso državnost.

  31. Stanislav ……zastavoslovec 21.9. ob 20, 38

    Kot vedno lepo pokažete zgodovinsko dogajanje.
    Za slovensko NARODNO ZASTAVO, pa Slovenci premalo vemo. Rodila se je za časa Avstrije, preživela Kraljevino Jugoslavijo in Italijo ter Titovo Jugoslavijo. Nihče od tedanjih vladarjev je ni promoviral. ŽALOSTNO pa je, da jo teptajo tudi DANES VLADAJOČI. Mislim, da zato, ker oni poveličujejo samo REVOLUCIJO, kar kažejo ZZB proslave. Slovenski narod in NARODNA zastava, pa jim je malo mar.

  32. Poziv k enotnosti je poziv k podrejenosti komunajzarjem že od vojnega puščanja slovenske krvi, “da napolnila bi jezero”.
    Sledila je zmaga – nova okupacija rdečega terorizma, ki je malo stopil nazaj, sedaj se vrača, ker je EU prestreljena z njegovimi zavezniki…

  33. stara”Slovenska zastava”, katere barve je določil dvorni urad 1948 leta ima barve kot jih imamo danes samo brez grba in zvezd. Tako zastavo je študent Toman obesil na gostilno v DANAŠNJI WOLFOVI ULICI LETA 1948. To so barve orla, bela modra, rdeča.Tudi orel je imel nekaj časa namesto bele zlato barvo Pred letom 1948 smo imeli kratek čas zastavo drugačnih barv, vendar je to bila zastava stanov.

Dodaj odgovor za takle mamo Prekliči

Prosimo, vnesite komentar
Prosimo, vnesite svoje ime