Pretepajo geje, skrunijo grobove: zakaj ima nasilje v Sloveniji domovinsko pravico?
Avtonomni kulturni center Metelkova mesto, na kratko Metelkova, spada med najbolj znamenite točke Ljubljane. Tam se nahaja tudi klub Tiffany, namenjen druženju gejev, lezbijk, biseksualcev in drugih. Pretekli teden je skupina neznancev napadla nekaj oseb v tem klubu, jih ustrahovala in poškodovala poslopje kluba. Je to nasilje, ki ga je treba obsoditi, raziskati okoliščine in kaznovati prestopnike?
Ljubljanski grad je prav tako ena najznamenitejših točk naše prestolnice in Slovenije nasploh. Malokdo ve, da je bilo na delu Grajskega griča, imenovanem Orlov vrh, med drugo svetovno vojno vojaško pokopališče, na katerem so bili pokopani v boju ubiti domobranci. Komunistična oblast je takoj po koncu vojne odredila izkop vseh okoli 150 trupel; odstranili so jih neznano kam. Danes na Orlovem vrhu ni nobene obvestilne table o tem, kaj se je tam zgodilo, svojci pa še vedno ne vedo, kje so njihovi umrli sorodniki. Že večkrat so na mestu nekdanjega pokopališča v spomin postavili znamenje križa, ki pa je bilo s strani neznancev oskrunjeno ali nasilno odstranjeno. Je to nasilje, ki ga je treba obsoditi, raziskati okoliščine in kaznovati prestopnike?
Sam osebno sem pozoren in občutljiv na obe zgoraj opisani vrsti nasilja, saj sem se nekaj let poklicno ukvarjal s slovensko kolektivno travmo zaradi medvojnega in povojnega nasilja, sem pa tudi pripadnik spolne manjšine, nad katero se pogosto izvaja raznovrstno nasilje in sem ga doživel tudi na lastni koži.
Po mojem mnenju je treba obsoditi nasilje v obeh zgoraj opisanih primerih, pristojni organi pregona pa naj dobijo enako javno in politično podporo za izvedbo ustreznih postopkov. Tega v Sloveniji ni in to je težava.
Ni prav, da nekateri politiki iz različnih političnih strank obe problematiki, ki sprožata močne čustvene odzive med ljudmi, izkoriščajo za nabiranje političnih točk. Prav tako boli dvoličnost pri javni obravnavi nasilja v enem in drugem primeru, s katero imajo po moji oceni precejšnjo težavo mnogi politiki in javnomnenjski voditelji na levici. Medtem ko zelo hitro in odločno obsodijo nasilje nad LGBT-osebami, pa molčijo ob nasilju nad žrtvami komunističnega režima v Sloveniji ali celo sodelujejo pri nadaljnjem poveličevanju njegovih simbolov.
Obsodba kazensko pregonljivega nasilja in kaznovanje njegovih povzročiteljev je v funkciji vzdrževanja moralnega in družbenega reda, v jedru katerega je varovanje človekovega dostojanstva. Kako lahko verodostojno in učinkovito vzdržujemo ta red, če nismo dosledni pri obsodbi vseh vrst nasilja in kaznovanju povzročiteljev?
Ker nismo (bili) dosledni, ima nasilje v slovenski družbi tako rekoč domovinsko pravico.
Ljubljanski grad je prav tako ena najznamenitejših točk naše prestolnice in Slovenije nasploh. Malokdo ve, da je bilo na delu Grajskega griča, imenovanem Orlov vrh, med drugo svetovno vojno vojaško pokopališče, na katerem so bili pokopani v boju ubiti domobranci. Komunistična oblast je takoj po koncu vojne odredila izkop vseh okoli 150 trupel; odstranili so jih neznano kam. Danes na Orlovem vrhu ni nobene obvestilne table o tem, kaj se je tam zgodilo, svojci pa še vedno ne vedo, kje so njihovi umrli sorodniki. Že večkrat so na mestu nekdanjega pokopališča v spomin postavili znamenje križa, ki pa je bilo s strani neznancev oskrunjeno ali nasilno odstranjeno. Je to nasilje, ki ga je treba obsoditi, raziskati okoliščine in kaznovati prestopnike?
Sam osebno sem pozoren in občutljiv na obe zgoraj opisani vrsti nasilja, saj sem se nekaj let poklicno ukvarjal s slovensko kolektivno travmo zaradi medvojnega in povojnega nasilja, sem pa tudi pripadnik spolne manjšine, nad katero se pogosto izvaja raznovrstno nasilje in sem ga doživel tudi na lastni koži.
Boli dvoličnost pri javni obravnavi nasilja v enem in drugem primeru, s katero imajo po moji oceni precejšnjo težavo mnogi politiki in javnomnenjski voditelji na levici
Nujna je doslednost pri obsodbi vseh vrst nasilja
Po mojem mnenju je treba obsoditi nasilje v obeh zgoraj opisanih primerih, pristojni organi pregona pa naj dobijo enako javno in politično podporo za izvedbo ustreznih postopkov. Tega v Sloveniji ni in to je težava.
Ni prav, da nekateri politiki iz različnih političnih strank obe problematiki, ki sprožata močne čustvene odzive med ljudmi, izkoriščajo za nabiranje političnih točk. Prav tako boli dvoličnost pri javni obravnavi nasilja v enem in drugem primeru, s katero imajo po moji oceni precejšnjo težavo mnogi politiki in javnomnenjski voditelji na levici. Medtem ko zelo hitro in odločno obsodijo nasilje nad LGBT-osebami, pa molčijo ob nasilju nad žrtvami komunističnega režima v Sloveniji ali celo sodelujejo pri nadaljnjem poveličevanju njegovih simbolov.
Obsodba kazensko pregonljivega nasilja in kaznovanje njegovih povzročiteljev je v funkciji vzdrževanja moralnega in družbenega reda, v jedru katerega je varovanje človekovega dostojanstva. Kako lahko verodostojno in učinkovito vzdržujemo ta red, če nismo dosledni pri obsodbi vseh vrst nasilja in kaznovanju povzročiteljev?
Ker nismo (bili) dosledni, ima nasilje v slovenski družbi tako rekoč domovinsko pravico.
Avtor komentarja je Mario Plešej
Zadnje objave
Slovenski škofje so izrazili skrb ob treh zakonodajnih predlogih
14. 1. 2025 ob 9:00
Veliki dobički dobaviteljev v javnem zdravstvu
14. 1. 2025 ob 6:00
France Prešeren (1/12): »Kjer hiša mojega stoji očeta ...«
13. 1. 2025 ob 18:45
Janković je kanal C0 zgradil na parcelah, ki niso v projektni dokumentaciji
13. 1. 2025 ob 15:25
Volivci, tehnološki giganti in proruski roboti: kdo bo odločal volitve?
13. 1. 2025 ob 12:30
Grims: Pravi izraz evropske solidarnosti bi bila pomoč pri remigraciji
13. 1. 2025 ob 9:00
Ekskluzivno za naročnike
Veliki dobički dobaviteljev v javnem zdravstvu
14. 1. 2025 ob 6:00
France Prešeren (1/12): »Kjer hiša mojega stoji očeta ...«
13. 1. 2025 ob 18:45
Janković je kanal C0 zgradil na parcelah, ki niso v projektni dokumentaciji
13. 1. 2025 ob 15:25
Prihajajoči dogodki
JAN
15
Slovenec sem – in kdo je več?!: Dr. Viktor Murnik
18:00 - 18:00
JAN
17
Oto Pestner & Smrdel Brothers (koncert)
20:00 - 22:00
JAN
18
Friderik čaka Zimo (predstava za otroke)
17:00 - 17:30
JAN
21
Mednarodni festival Čili in čokolada
10:00 - 21:00
JAN
25
Gala ZAIGRAJMO IN ZAPOJMO PO DOMAČE v Murski Soboti
20:00 - 22:00
Video objave
Odmev tedna – dr. Sebastjan Jeretič: »Svoboda je lagala slovenski javnosti.«
11. 1. 2025 ob 9:30
Izbor urednika
Odmev tedna – dr. Sebastjan Jeretič: »Svoboda je lagala slovenski javnosti.«
11. 1. 2025 ob 9:30
Domovina 182: Bodo luksuzne vile neobdavčene?
8. 1. 2025 ob 6:00
Svobodomorilke
3. 1. 2025 ob 6:00
18 komentarjev
IgorP
Kremenček
Kakšna paranoja pa tebe daje!! In če je že članek o pedrih, zakaj velebistra Kraševka noter meša Kanglerja, pa komuniste in Hitlerja ter Stalina.......
MEFISTO
Pravzaprav velja moj srd Kraševki, ki se krivično prepira s teboj. Menda ji sploh ni jasno, da si še edini, ki s Primorske preganja fašiste in ki v globačah Goriških Brd tolče še po zadnjih fašističnih primerkih.. Zato se ne čudi, če bo nekega lepega jutra s Sabotina namesto Naš Tito, zasijal napis Naš Igor, zaradi katerega se bodo fašisti pognali v beg vse do Kalabrije.
IgorP
Slovenec kremenit Zate bi bilo najbolje, da bi ostal v dobi kremenčkovih!!!!! Vse po starem! Fašiste pa še bo treba preganjati s Primorske, ker historizem, kot pojem, je zate nekaj nerazumljivega!!!!!! Ti bi, podobno kot Kraševka, čas kar ustavil v obdobju pred 2. sv. vojno!!!!!
Kraševka
Igor, zakaj nočeš OHRANJATI tega kar je bilo DOBRO. Vedi, da vse to, kar se imenuje "MODERNO" sploh ni dobro.
Mi ki imamo konservativne poglede, pač vsako stvar ocenimo - ALI JE DOBRO, ali SLABO.
S slabim je potrebno prekiniti, vse kar je dobro pa ohraniti ! So stvari, ki so vedno dobre, neglede na ČAS.
Nekateri Igorji - "moderni sodobniki", pa čislate le stvari "za enkratno uporabo".
DESET Božjih ZAPOVEDI je v uporabi več kot 2000 let in v bistvu so temelj tega, ki pove KAJ je PRAV in kaj NAROBE.
IgorP
Kraševka Svet gre naprej, ne nazaj! Ti in jaz ga ne moreva ustaviti! Lahko se mu le prilagajava! DEKALOG pa že zdavnaj ne vodi več odnosov v družbi!!!! Če bi jih, noben človek ne bi smel umreti od katoliškega meča ali puške, kakor tudi ne v imenu katerekoli druge vere!!!!!!!! Zato preziram vero, ki obstaja zaradi ljudi, nima pa nobene veze z nastankom človeštva!!!!
MEFISTO
Komunizem, ki je najbolj pogubna religija, pa ima kakršnokoli zvezo z nastankom človeštva? Kolikor vem, ima zasluge le za to, da nas je nekaj sto milijonov manj kot bi nas bilo brez njega. Skoraj izključujem kakršnokoli možnost, da se motim.
debela_berta
Nasilje nad geji se dogaja SEDAJ in ga je treba obsoditi, se strinjam (četudi geji nimajo mojih simpatij. mlatil pa jih vseeno ne bi nikoli). Domobrančki pa so svoje dobili skor 80 let nazaj in ne vem čemu leta skoraj 2020 tak halo okoli tega. Saj se njihova smrt ne tiče nobenega od nas več. Akcija-reakcija, je rekel kremeniti in to se je zgodilo domobrančkom...
Kraševka
Debela berta - zelo nečloveško razmišljaš. Ko je vojna, imamo mrtve na obeh polih. Človekove pravice govorijo, da je vsak človek vreden dostojanstva - TUDI MRTEV. Mrtvi imajo pravico do groba, pa če so na strani poražencev ali pa ZMAGOVALCEV. Če ZMAGOVALCI pobite vržejo v BREZNA, jim tega res ne moremo šteti med "VREDNOTE", katere nenehno propagira ZZB. Moji predniki, ki so bili aktivni v NOB, so se borili za SVOBODO in ne za revolucijo in ne za metanje mrtvih v brezna ! Stranke, ki častijo REVOLUCIJO, imajo zmedene pojme, ali pa so pristaši DIKTATURE.
debela_berta
izdajalec, ki kolje nekoga, ki ne razmišlja kot on, izdajalec ki priseže hitlerju, še prej pa že sredi tridesetih let 19. st. klečeplazi pred vatikanom in se strinja z italijansko nadvlado, si dostojanstva ne zasluži in ga ni vreden. kapiraš?
MEFISTO
Debela berta, treba te bo spomniti, proti komu vse so se borili v vaši družini. Zadnji si, ki bi smel tolči po Hitlerju in domobranskih junakih.
debela_berta
Moji so pomagali partizanom, v živežu in kraji orožja Nemcem. Domobranci junaki?? Hahaha, a je že 1. april? :)
IgorP
Kraševka
Še enkrat si dokazala, da te je čas povozil na celi črti! Dobrodošla v poti nazaj v preteklosti!!!
Kraševka
Slovenec kremeniti ob 7,13
Dobro povedano !
Vse, kar odstopa od OKVIRA PRAVIL, ki so veljala pred 2.s. vojno, pravzaprav povzroča NEREDE in KRIVICE.
Pod besedo LJUDJE, spadamo vsi - ni potrebe, da imajo nekateri več pravic, kot nam jih priznavajo mednarodne ČLOVEKOVE pravice. Ni prav, da so za nekatere priznane NAD-pravice.
MEFISTO
Akcija - reakcija!
Berem, da bi večina komentatorjev odpravljala nasilje v družbi z novim nasiljem.
Napačno, za odpravo nasilja je treba v družbi ponovno vzpostaviti naravni red, predvsem pa je treba doseči stanje, v katerem bomo vsi enaki pred zakonom.
Dokler bodo homoseksualci in vsi drugi perverzneži iz carstva LGBT vodilna družbena skupina, dokler bo naprimer grobijan, ki je ubil svojo mater, obsojen le na eno leto zapora, ker je peder, dokler se bo preganjalo le kurje tatove, tistim, ki z milijardnimi malverzacijami siromašijo državo, pa prizanašalo, ker so "naši", dokler se med ljudmi ne bo vrnila nekdanja morala, na kateri je svet obstal, brez nje pa propadel, bo vedno več nasilja tudi v naši družbi.
Končno bo treba ločiti pleve od zrna!
In ne pozabite, zrno potone, pleve pa ostanejo na površini!
STAJERKA2021
Kremeniiti, odličen komentar! Ni kaj dodati!
Kraševka
Zelo dober članek - vreden razmišljanja.
Vsako nasilje moramo OBSODITI !
Toda če nekaterim ZLOČINOM "gledamo skozi prste", se ravnovesje OBSOJANJA kmalu poruši. In moč dobijo HULIGANI, ki s svojimi neredi povzročajo MORALNO in MATERIALNO škodo.
To škodo, (tudi USTAJNIKI Maribora) bi morali huligani poravnati, če nimajo denarja, pa naj odslužijo z DRUŽBENO KORISTNIM DELOM !
Imamo službe, ki dobijo plačo, za VZDRŽEVANJE REDA v Sloveniji. Te službe bi morale bedeti tudi nad HULIGANI in jih primerno kaznovati !
IgorP
Kraševka Vstajnike v Mariboru pa pusti na miru! Če se ti Kangler tako smili, nam zaupaj, koliko kg lubenic si od njega kupila!!! Tema članka je namreč povsem drugačna!
BARBARA RAKUN
Odlično gostujoči komentator, z vsem se popolnoma strinjam. In za to pohvala, da si se izpostavil. Nasilje je v naši družbi od vekomaj, in ga še nismo izkoreninili, kljub temu da imamo razmeroma dobro zakonodajo. Že včerja je Milena Miklavčič pisala tudi v tej smeri, da smo vsi tiho, da nas je strah itd. To se tudi povezuje z nasiljem, z grožnjami, ustrahovanjem.
Ampak ključno je to, da smo dvolični, eno nasilje odobravamo, drugo pa ne. In to je narobe, vsakemu nasilju je treba reči stop. In pri tem si ne upamo izpostavljati, se postaviti v bran žrtev nasilja, ker se ves čas nečesa bojimo, najbolj pa sami sebe.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.