Pahor: "Dejanje italijanskega predsednika bo bolj pogumno kot moje." Fajonova stopnjuje pritisk
POSLUŠAJ ČLANEK
V ponedeljek, 13. julija, bo v Trstu in na tržaškem Krasu, pri Bazovici, zgodovinski dogodek za slovensko manjšino v Italiji in za celotno slovensko narodno skupnost.
Najprej bo v Trstu italijanska država simbolno vrnila Slovencem Narodni dom, točno na 100. obletnico njegovega požiga s strani fašistov. (Narodni dom stvarno še ne bo predan slovenski skupnosti, podpisano pa bo pismo o nameri. Vrnitev je sicer določil že zaščitni zakon za Slovence iz leta 2001.)
Dogodku bosta prisostvovala predsednika Italije in Slovenije, Sergio Matarella in Borut Pahor. Predsednika se bosta po dogodku odpravila do Bazovice, kjer se bosta poklonila tako štirim bazoviškim žrtvam, pripadnikom protifašistične organizacije TIGR (Ferdu Bidovcu, Franu Marušiču, Alojzu Valentinčiču in Zvonimirju Milošu), ki jih je fašistična oblast ustrelila leta 1930, kot tudi žrtvam povojnega partizansko-revolucionarnega nasilja.
Zaradi slednjega je bil Pahor deležen precej ostre kritike Socialnih demokratov, stranke, ki ji je nekoč predsedoval. Voditeljica stranke Tanja Fajon se je na Pahorjevo napoved odzvala s kritiko - da bo poteza slovenskega predsednika odprla stare bolečine in zasenčila predajo Narodnega doma.
Tanja Fajon je kritiko in zadržanost do dogodka ponovila tudi danes na tiskovni konferenci, skupaj z zgodovinarjem Jožetom Pirjevcem in nekdanjo italijansko senatorsko, sicer zamejsko Slovenko Tamaro Blažina.
Fajonova meni, da bo Pahorjev poklon pred po njenem "tako imenovano bazoviško fojbo" lahko politično zlorabljen, če to dejanje ne bo primerno pripravljeno.
Bolj oster je bil zgodovinar Pirjevec. Po njegovem bo Pahor s svojim dejanjem poklona priznal, da je v fojbi še nekaj Italijanov in da so bili notri vrženi zato, ker so bili Italijani in ne fašisti, ter da bo s tem potrdil verzijo zgodovine, ki je mitična in zlagana.
Je pa Pirjevec izjavil, da ne zanika, da so po vojni partizanske čete zagrešile marsikaj neprimernega in da bo dejanje poklona štirim bazoviškim žrtvam fašistov za italijanskega predsednika Mattarello pomembna poteza, saj so te žrtve za uradno Italijo še vedno teroristi.
Predsednik Borut Pahor nasprotno meni, da bo to pomembno simbolno dejanje sprave v evropskem duhu in velikega pomena za odnose med Slovenijo in Italijo v prihodnje. Že v sami napovedi dogodka pred desetimi dnevi je Pahor izrazil mnenje, da bo dogodek priložnost za vso demokratično Slovenijo in vso demokratično Italijo.
Pozneje je v intervjuju za TV Slovenija opozoril, da je bil tudi njegov italijanski kolega Matarella deležen kritik, v njegovem primeru konservativnih italijanskih krogov, ker bo kot prvi italijanski predsednik položil venec bazoviškim junakom. Pahor to dejanje vidi kot neko tiho dejanje politične rehabilitacije tigrovcev in antifašističnih borcev še pred začetkom 2. svetovne vojne.
Pahor ima pri svojem dejanju tudi podporo aktualne italijanske senatorke, zamejske Slovenke Tatjane Rojc.
Dodatno je pomen dogodka predsednik Pahor utemeljeval tudi danes v velikem skupnem intervjuju za Primorske novice ter Primorski dnevnik.
Razgrnil je nekaj ozadja priprave dogodka. Z italijanskim predsednikom sta ga pripravljala dlje časa, prva pobuda pa je prišla s strani predstavnikov slovenskem manjšine ob robu polaganja vencev k doberdobskemu spomeniku padlim na soški fronti. Sprva pobude nista niti komentirala, sčasoma pa je postala tema njunih pogovorov. Pahor je v pogovorih vztrajal na uresničitvi zakonske zaveze vrnitve Narodnega doma. Matarellova odločitev, da se pokloni bazoviškim junakom, ga je prijetno presenetila.
Pahorja preseneča, da je toliko govora o njegovem poklonu pri bazoviški fojbi, premalo pa razumemo razsežnosti poklona italijanskega predsednika bazoviškim junakom. "Njegovo dejanje je veli bolj pogumno kot moje, da bom šel k fojbi," je za Primorske novice in Primorski dnevnik izjavil Pahor.
Najprej bo v Trstu italijanska država simbolno vrnila Slovencem Narodni dom, točno na 100. obletnico njegovega požiga s strani fašistov. (Narodni dom stvarno še ne bo predan slovenski skupnosti, podpisano pa bo pismo o nameri. Vrnitev je sicer določil že zaščitni zakon za Slovence iz leta 2001.)
Dogodku bosta prisostvovala predsednika Italije in Slovenije, Sergio Matarella in Borut Pahor. Predsednika se bosta po dogodku odpravila do Bazovice, kjer se bosta poklonila tako štirim bazoviškim žrtvam, pripadnikom protifašistične organizacije TIGR (Ferdu Bidovcu, Franu Marušiču, Alojzu Valentinčiču in Zvonimirju Milošu), ki jih je fašistična oblast ustrelila leta 1930, kot tudi žrtvam povojnega partizansko-revolucionarnega nasilja.
Zaradi slednjega je bil Pahor deležen precej ostre kritike Socialnih demokratov, stranke, ki ji je nekoč predsedoval. Voditeljica stranke Tanja Fajon se je na Pahorjevo napoved odzvala s kritiko - da bo poteza slovenskega predsednika odprla stare bolečine in zasenčila predajo Narodnega doma.
Pirjevec - Pahor bo s svojim poklonom potrdil mitično in zlagano verzijo zgodovine
Tanja Fajon je kritiko in zadržanost do dogodka ponovila tudi danes na tiskovni konferenci, skupaj z zgodovinarjem Jožetom Pirjevcem in nekdanjo italijansko senatorsko, sicer zamejsko Slovenko Tamaro Blažina.
Fajonova meni, da bo Pahorjev poklon pred po njenem "tako imenovano bazoviško fojbo" lahko politično zlorabljen, če to dejanje ne bo primerno pripravljeno.
Bolj oster je bil zgodovinar Pirjevec. Po njegovem bo Pahor s svojim dejanjem poklona priznal, da je v fojbi še nekaj Italijanov in da so bili notri vrženi zato, ker so bili Italijani in ne fašisti, ter da bo s tem potrdil verzijo zgodovine, ki je mitična in zlagana.
Je pa Pirjevec izjavil, da ne zanika, da so po vojni partizanske čete zagrešile marsikaj neprimernega in da bo dejanje poklona štirim bazoviškim žrtvam fašistov za italijanskega predsednika Mattarello pomembna poteza, saj so te žrtve za uradno Italijo še vedno teroristi.
Pahor - dogodek je priložnost za vso demokratično Slovenijo in vso demokratično Italijo
Predsednik Borut Pahor nasprotno meni, da bo to pomembno simbolno dejanje sprave v evropskem duhu in velikega pomena za odnose med Slovenijo in Italijo v prihodnje. Že v sami napovedi dogodka pred desetimi dnevi je Pahor izrazil mnenje, da bo dogodek priložnost za vso demokratično Slovenijo in vso demokratično Italijo.
Pozneje je v intervjuju za TV Slovenija opozoril, da je bil tudi njegov italijanski kolega Matarella deležen kritik, v njegovem primeru konservativnih italijanskih krogov, ker bo kot prvi italijanski predsednik položil venec bazoviškim junakom. Pahor to dejanje vidi kot neko tiho dejanje politične rehabilitacije tigrovcev in antifašističnih borcev še pred začetkom 2. svetovne vojne.
Pahor ima pri svojem dejanju tudi podporo aktualne italijanske senatorke, zamejske Slovenke Tatjane Rojc.
Pahor - premalo razumemo dejanje poklona italijanskega predsednika bazoviškim junakom
Dodatno je pomen dogodka predsednik Pahor utemeljeval tudi danes v velikem skupnem intervjuju za Primorske novice ter Primorski dnevnik.
Razgrnil je nekaj ozadja priprave dogodka. Z italijanskim predsednikom sta ga pripravljala dlje časa, prva pobuda pa je prišla s strani predstavnikov slovenskem manjšine ob robu polaganja vencev k doberdobskemu spomeniku padlim na soški fronti. Sprva pobude nista niti komentirala, sčasoma pa je postala tema njunih pogovorov. Pahor je v pogovorih vztrajal na uresničitvi zakonske zaveze vrnitve Narodnega doma. Matarellova odločitev, da se pokloni bazoviškim junakom, ga je prijetno presenetila.
Pahorja preseneča, da je toliko govora o njegovem poklonu pri bazoviški fojbi, premalo pa razumemo razsežnosti poklona italijanskega predsednika bazoviškim junakom. "Njegovo dejanje je veli bolj pogumno kot moje, da bom šel k fojbi," je za Primorske novice in Primorski dnevnik izjavil Pahor.
Celoten intervju predsednika Pahorja za Primorski dnevnik in Primorske novice si lahko preberete tule. Pahor je v intervjuju med drugim komentiral še letošnje praznovanje dneva državnosti, pljuvanje na vojake častne čete slovenske vojske, svoj odnos s predsednikom vlade ter odnos matice do slovenske manjšine v Italiji.
Zadnje objave
Odmev tedna: Prišel, videl in komaj zmagal
19. 4. 2024 ob 21:29
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Ključni dnevi za razdelitev deset tisoč računalnikov
19. 4. 2024 ob 10:45
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vlada spreminja postopke naročanja in najdaljše čakalne dobe
18. 4. 2024 ob 17:37
V Chicagu spor glede nezakonitih priseljencev
18. 4. 2024 ob 15:31
Ekskluzivno za naročnike
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Prihajajoči dogodki
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
APR
22
Koncert za zbor – Alfred Šnitke
20:15 - 21:30
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Prišel, videl in komaj zmagal
19. 4. 2024 ob 21:29
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Izbor urednika
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
28 komentarjev
IgorP
Jernej
Pripadniki TIGR-a bodo za Italijane še vedno teroristi! "Kako strašna slepota je človeka"- Kdo je že to rekel???
Jernej Božič
Strinjam se s predsednikom Pahorjem, da je večji pogum na strani italijanskega predsednika. Matarella se bo namreč poklonil pripadnikom gibanja, ki so delovali proti takratni italijanski državi, saj je bil tam izvor fašizma. Na drugi strani pa se bo Pahor pri fojbi poklonil žrtvam obeh narodov, saj je bil izbor žrtev pri partizanih v prvi vrsti vezan na razrednega sovražnika in ne toliko na podlagi nacionalnosti. Popolnoma se strinjam s tem, kar je zgoraj napisal kugy.
helena_3
Sem videla naslov članka v Mladini, da je spravna poteza predsednika Pahorja v nasprotju Z VEČINSKO VOLJO DRŽAVLJANOV! Ali to pomeni, da bralci in finančni meceni Mladine predstavljajo večino med državljani Slovenije? Skromni pa niso, no :))
MEFISTO
Mar ne veš, da je pravih državljanov le še kakih 3.000 v nekoč slovenski Ljubljani, 200 v Celju in približmo 300 v Mariboru, ki ob petkih izmenjaje afne guncajo na kolesih?
IgorP
Ko pa desničarji pojejo hvalospeve Pahorju spoznaš, da se jim je um skisal! Na volitvah za predsednika države so, po njihovem, podprli bolj sprejemljivega komunista!! Ha, ha, ha.... Morda bom pa le dočakal dan, ki si ga nikakor ne želim, da se bo od komunistov pridobljena Primorska vrnila Italijanom!!! Sram vas bodi desničarji!!!
Kugy
Helena, današnji kruhoborci, ki so pod mentorstvom fanatičnih komunistov , začeli karjero BOrcev tik pred koncem vojne ali pa še kasneje, so v glavnem vso njihovo dediščino prenesli na mlajše kruhoborce. Zato je tudi govorica enaka. Prilaščanje in leplenje stališč in mnenj celotnemu narodu ali pa nam Primorcem, je stara politična metoda zastraševanja drugače mislečih. Na žalost večina državljanov še vedno nasede tej folklorni govorici, ki bi po 30 letih že moral zgubiti svojo moč. Vendar za vsem stoji denar, interesi. Brez sovraštva do Italjanov ni fašizma. Ker ga zmanjkuje, ga je treba oživeti. Kdo so pri nas fašisti še ni prav jasno. Indici se že kažejo. Kot kaže bomo vsi tisti, ki ne sprejemamo manipulacijo in diktat antifašistov, postali fašisti. Zelo spodbudno za mlado demokracijo v letu 2020..
MEFISTO
Ti si že prav začel ponujati Primorsko Italijanom, kolikor jo je še ostalo v Sloveniji po "zmagi" nad fašizmom. Morda pa veš več od nas!?
MEFISTO
Tanja Fajon stopnjuje pritisk na Pahorja zaradi njegove udeležbe na spravnih slovesnostih v nekoč slovenskem Trstu in zamejski Primorski, njeni eskadroni pa na Prešernovem trgu v Ljubljani, poudarjam, na Prešernovem trgu, v italijanščini prepevajo italijanske pocestne mafijske napeve.
Kugy
Poklon obeh predsednikov naj bolj moti občudovalce nekdanje fašistične Italije in na drugi strani občudovalce nekdanje komunistične Yugoslavije.
S poklonom Tigrovcem predsednik priznava pogrom nas Slovenci, ki ga je izvajala fašistična oblast na osnovi nacionalistične ideologije.
S poklonom fojbam predsednik priznava likvidacije ob koncu vojne, ki jih je izvajala komunistična oblast na osnovi razredne ideologije.
Zadeva je zelo preprosta. Oba naroda bi morala obsoditi zločine fašizma in komunizma in nadaljevati v duhu sodelovanje demokratov in dobro mislečih ljudi na obeh straneh meje.
Seveda pomeni to za našo levice konec preigravanj in zavajanj.
Zato bosta naša Fajonka in Pirjevec vpila še naprej skupaj s celotnim orkestrom ZZB.
Na Sabotinu bo še vedno napis TITO.
Enako bo na Italjanski strani kjer bodo fojbe še naprej simbol etničnega čiščenja.
Čas bi že bil, da demokratčne sile obeh narodov dotične politične grupacije, ki te žalostne čase izkoriščajo za svoje politične interese, spravijo na smetišče zgodovine in da postane Slovenija končno normalna Evropska država.
kdorkoli
Na žalost je res tako, kot piše "kugy": nič se ne bo spremenilo, ker vsa resnica o obeh totalitarnih režimih, fašističnem in komunističnem, še ne more priti na plan, da bi se uresničilo tisto, kar je prav: "Oba naroda bi morala obsoditi zločine fašizma in komunizma in nadaljevati v duhu sodelovanje demokratov in dobro mislečih ljudi na obeh straneh meje." In tako se bosta obe sramoti za oba naroda še kar nadaljevali, dokler tiranski in anticivilizacijski ideologiji, ki sta prinašali smrt in zatiranje, ne bosta dokončno poraženi - tako na eni, kot na drugi strani meje.
APMMB2
Miti, ki jih ustvarja družba, niso zgodovinska dejstva, niso resničnost.Manj ko so resnični, bolj zvajajoči so in bolj kvarne posledice povzročajo.
Narodno osvobodilni boj je ves prežet z miti, ki niso resnični in kvarno vplivajo na slovensko družbo. Slovenci živimo zaslepljeni z miti, ki povzdigujejo tudi tisto, kar je Slovencem v bistvu naredilo gromno škodo, pred vsem zato, ker zaradi mitov marsikje in marsikaj ravnamo narobe.
Eden mitov je poboj štirih zavednih Slovencev na Bazovici.
Ti mladi fantje so storili nasilno dejanje in bili pred sodiščem obsojeni na smrt.O tem se malo ve. Tudi sam ne vem, kaj so storili, da jih je doletela tako kruta kazen
Prav njihovo kaznjivo dejanje je v zgdbi prezrto, je tabu tema, samo zato, da je mit o krutem fašizmu prepričljivejši. Seveda lahko tak mit velja le za domačo rabo. Ko ga želimo prodati navzven, pogorimo, se smešimo.
Drugi mit so fojbe. So, in zakrivili so jih partizani. Ni važno, ali je bilo sto žrtev, ali desettisoč. Bile so in so madež na NOBju. Potrebno jih je priznati, tako kot vse medvojne in povojne poboje, ki so jih partizani zagrešili.
Prikrivanje tah zločinov krni ugeled partizanov, saj brez jasne zgodovine pade temna senca na vse partizane. Danes vemo mnogo o teh zločinih. Vemo, kdo jih je izvajal, kdo je ukazoval pobijanje. Prej ali slej bo potrebno vse to obsoditi, saj je zločin, zločin in tisti, ki je to počel, je zločinec.
Zelo žalostno dejstvo pa je, da so fašisti povzročili na Primorskem manj zločinov, kot partizani. Mitologija, ki jo uganjamo, pa seveda o tem ne govori.
Potem težko razumemo, da Tržačani praznujejo dan osvoboditve na dan, ko so partizani zapustili Trst.
Mnogi se ne morejo sprijazniti z dejstvi, zato nasprotujejo spravni slovesnosti obeh predsenikov. To počno pred vsem zato, ker jih zgodovina ni poučila o dejstvih.
Kako naj bo zgodovia učiteljica človeštvu, če je ponarejena, če ni resnična?
helena_3
"Ferdo Bidovec (22 let), Fran Marušič (24 let), Zvonimir Miloš (26 let) in Alojz Valenčič (33 let) so bili člani ilegalne narodno radikalne organizacije slovenske in hrvaške mladine v Julijski krajini in Istri, ki se je aktivno uprla fašističnemu režimu na Krasu, Tržaškem in v Istri. Bili so del gibanja, pozneje znanega pod imenom TIGR. Glavni predstavniki so se zbrali na sestanku na Nanosu leta 1927, kjer so se dogovorili, da je njihovo delovanje prešlo v ilegalo. Njihov namen je bil spodbujanje učenja slovenščine v družinah, preprečevanje mladini, da bi vstopila v fašistične organizacije in delovanje za osvoboditev Primorske izpod fašističnega jarma." Kopirano iz krščanskega medija. Fantje niso bili mit. Bili pa so mladi in so (še) verjeli, da lahko spreminjajo svet - na bolje. To je bil njihov "greh". Kot predlaga gospod Mlakar v Časnik.si - nehajmo si metati polena pod noge. Gospod predsednik Pahor je da zgled.
kdorkoli
Prav imate, Helena! Skozi nagajanje Pahorju pa lahko uvidimo, kako hinavsko je lahko obnašanje "levice". Pred vojno so imeli tigrovce za nacionalistični, torej nazadnjaški, malomeščanski element, med vojno so jih izdajali Italijanom (primer Tekavca) in po njej "likvidirali", če se niso popolnoma prebarvali v rdeče. Nekateri, ki tega niso hoteli, so se po vojni morali zateči v Italijo (!), da so si rešili golo življenje. Preberite knjigo Mire Cenčič o tigrovcih in njihovi pretresljivi usodi.
MEFISTO
Morda pa, mar ne vidiš, da imamo desni vedno prav?
debela_berta
Italijani imjo hude probleme z interpretacijo zgodovine. s sistemsko lažjo so prepričali ljudi, da se je nad njimi zgodil nek genocid. bili so poboji, jebi ga, šlo je za dobro staro maščevanje, ne moreš pa trditi in učiti, da je bilo pobitih desettisoče ljudi. nak. dejstva so precej jasna in tu pahorju zamerim, če to res naredi.
naj lahi odprejo fojbe in sistemsko raziščejo kaj in kdo je noter. Toliko italijanov, kot sami trdijo, zagotovo ne.
Kugy
Problem imamo tudi Slovenci z interpretacijo zgodovine. S sistemsko lažjo smo prepričali ljudi, da se ob konc u vojne v Gorici in Trstu ni zgodilo nič posebnega." Maščevanje, jebi ga, pobili smo pač tiste fasiste, ki so si to tudi zaslužili in bilo jih je verjetno skupaj nekje le okoli 2000." Resnica je drugačna. Po pripovedovanju moje mame, ki je tam tudi živela, so partizani ob prihodu v mesto imeli pripravljene spiske ljudi za likvidacijo. Spiski so bili narejeni s strani vodstva, ki je kot se za komuniste spodobi skupaj s italjanskimi komunisti, že začeli izvajati ideološke čistke(revolucijo). Kje pa tam je padel na spisek tudi kakšen fašist ali izdajalec (večina je pobegnila), v glavnem pa so to bili ljudje, različnih narodnosti in stanov, ki bi lahko ovirali novo oblast. NKVD je ponoči, s pomočjo nič hudega slutečih mladih zavednih domačinov, vdiral v stanovanja in aretiral v veliki meri nedolžne ljudi. Njihovega premoženja si nova oblast ni uspela prilastiti, ker je kmalu morala zapustiti obe mesti. Ostala pa je velika krivica in sramota ter sovraštvo do Slovencev (TITinov) v obeh mestih. In danes se zagovorniki fanatičnih partizanskih voditeljev skrivajo za NOB, domoljubjem, levičarstvom. Krivdo za njihov zločin pa nosi prevaran Slovenski narod. Čas je že, da Italjanom povemo, da so to naredili naši komunisti v sodelovanju z njihovimi in da ni šlo za etnično ampak ideološko čiščenje. Njihovi fašisti so le to izvajali skupaj 25 let pred našimi komunisti. Naj se ve kdo je bil rabelj in kdo žrtev.
debela_berta
italijanom NE smemo dopustiti in potrditi, da smo jih pobili toliko, kolikor trdijo oni. Ja, je bilo povojno in ideološko sranje, popolnoma, žal, ne pa da mi trdijo njihove pravljice. ne sprejmemo tega, ni šans! in cerkveni neodomobranci tudi ne prodajajte vaših interpretacij. žal je stvar tako polarizirana, da nikoli ne bo miru in strinjanja. najbolje, da se še enkrat počimo, al kaj?!
helena_3
Še to: želim izraziti podporo in priznanje predsedniku Pahorju za državniško držo.
(O kateri Fajonova lahko samo sanja- sem jo imela za bolj modro, pa vidim, da sem se zmotila)
IgorP
Vsem komentatorjem Ko bodo Italijani čez leta začeli bentiti nad Ossimskimi sporazumi, ki se jim bodo zdeli krivični, pa se lahko vsi, ki se sedaj klanjate Italijanom(zaradi nasprotovanju NOB in komunistom), poslovite od Primorske! Upam, da tega ne bom dočakal, moji vnuki pa to bodo!!! Desničarji z nasprotovanjem pridobitev NOB, poklanjajo Primorsko nazaj Italijanom! Koroška je druga pesem, tam je odločil plebiscit, na Primorskem pa orožje v našo prid!
MEFISTO
Igor, moram priznati, da ste bili komunisti že od nekdaj nabriti. Zavestno ste žrtvavali Trst in Gorico, da ne bi Slovenci in Jugoslovani v času komunističnega izobilja hodili po bunde, šuškavce, kavbojke, Darwil ure in po drugokramo v Rim, kjer bi lahko bili deležni papežkega blagoslova, ko so papeži še nekaj veljali.
helena_3
"Fajonova stopnjuje pritisk" - s kakšne pozicije pa? Kot v.d. predsednica ene od opozicijskih strank ali kot predstavnica globoke države?
O Pierazziju pa ni vredno izgubljati besed.
MEFISTO
Maščevanje je sladko!
Zaradi štirih bazoviških žrtev so partizani iz maščevanja pobili na stotine, če ne na tisoče nedolžnih Slovencev in Italijanov z obeh strani meje in se s studom odrekli Trstu in Gorici ter zalednemu ozemlju.
In kako sprenevedanje!
Od fašistične vojske pa so se po njeni odločitvi septembra 1943, da se ne gredo več vojne, poslovili s solzami v očeh.
Zdaj moramo pa brati, da so maja 1945 premagali fašizem in nacizem.
V resnici pa so premagali le lastno ljudstvo.
Kraševka
Res je.
Berger
Fajonova je samozvana predsednica stranke, ki je naslednica Partije, ki je likvidirala ali dala izdala več Tigrovcev, kot italjani.
Pokojni Janez Stanovnik je še kakšnih 5 let pred njegovo smrtjo Tigrovce poimenoval "bandite" in ne kot borce proti Fašizmu.
FRancozi in Nemci so se stoletja bojevali med seboj, še posebej v drugi svetovni vojni; Pa so zmogli spoznanja, da je sobivanje možno in so danes garant mira v Evropi. Kaj pa mi ??? Fajonova ima polna usta osladnih - narejeno izgovorjenih - besed, v ozadju je pa strup. Ona bi sodelovala samo z enako mislečimi. Pa še s tistimi, bi se hitro sprla
Pahor deluje kot državnik.ne kot partijski človek
Sicer pa, kdo od zamejskih Slovencev srečanju nasprotuje. Tisti levi del zamejcev, ki je bil v prejšnjem sistemu financiran od SLo odnosno YU. Sedaj si morajo pa to pomoč deliti še z ostalimi zamejskimi združenji. IN to jih moti
Kraševka
Taki, kot je Fajonova so za Evropo zelo NEVARNI, ker so AGRESIVNI in ni jim žal ŽRTEV- Njim je pomembno, da sojijo "na VRHU", pa četudi "hodijo" po ljudeh, ki jih poteptajo pod seboj. Bati se je, da zavlada Fajonova in njena "kompanija". Revolucionarji ne poznajo omejitev, ampak obožujejo Revolucijo, ki je sposobna "svobodno pobijati". Sedanja Levica, kamor spada tudi Fajonova, ima vse karakteristike - FAŠIZMA.
Alojzij Pezdir
Predsednik RS Borut Pahor se tudi v mednarodnih odnosih še enkrat dostojno predstavlja kot neposredno demokratično izvoljeni, legalni in legitimni predstavnik ter zastopnik vseh Slovencev in državljanov RS ter kot moder državnik, ki je sposoben pogledati in videti ter tudi pogumno, avtonomno in dostojanstveno snovati in uresničevati politične odločitve, ki daljnovidno segajo čez resnične in umišljene "plotove" in "trdnjave" lastne stranke, njene ideologije in mitologije.
Zagotovo pa je začasna v. d. predsednica opozicijske stranke SD ter že tretjič izvoljena evro-poslanka iz vrst SD, Tanja Fajon, zadnja, ki bi smela in mogla nekdanjemu predsedniku njene lastne stranke, ki jo je iz novinarskega ceha osebno in proti volji tedanjega članstva SD prvič postavil na kandidatno listo stranke za evropski parlament, očitati kar koli ter mu celo nevoščljivo, nagajivo in sovražno metati "polena pod noge".
Če kdo "odpira stare bolečine", so to slej ko prej zgodovinsko dokumentirani zločini Mussolinijevih italijanskih fašistov in zločini Titovih jugoslovanskih komunistov na tem stičnem ozemlju Romanov in Slovanov in so to tudi dandanes enostranske interpretacije zgodovine s strani italijanskih neo-fašistov in nacionalistov ter enako enostranske interpretacije slovenskih neo-komunistov in neo-jugoslovenarjev ter vztrajnih zasvojencev komunistične mitologije "zmagovalcev 2. svetovne vojne" in ateistične "religije" oboževanja Tita, NOB in komunistične revolucije.
Marija Perko
Pirjevec in Fajonova nimata demokratično čutečim Slovencem kaj povedati. Ne razumeta, da bi narod rad živel prihodnost neobremenjeno in na novih zgodovinskih temeljih postavljenih pred tridesetimi leti. Potem pa jamrajo, da se gremo še vedno partizane in domobrance! Stvari so dodobra raziskane, dejstva so jasna, čustveno pa naj se ljudje intimno opredeljujejo po svoje. Tudi sama imam v sorodstvu strice partizane, kjer je moral eden od njih likvidirati brata dvojčka. V povojnem obdobju je moral biti njihov, ker ni imel več poti nazaj. Dober človek, a zagrenjen in vaše zaprt. Druga dva strica pa sta bila, L. ubit kot domobranec, F. je preživel, dobro živel, lojalen oblasti in brez škruplov ob dejstvu, da je brat mrtev. Rdeči že vedo kaj je prav! Fajonka je površno ženšče, bolestno ambiciozna. Groza me je, ko se spomnim, kako sta s Pahorjem poplesavala po Šubičevi cesti z maturanti. Pahor je človeško in politično dozorel, ona pa prodaja svojo zblojeno agendo in kandidira na vrh stranke, ki je bila nekoč Pahorjeva. Mene pa spreobrnjenci prav nič ne motijo, saj si resen človek z leti in izkušnjami širi obzorje in prihaja do novih spoznanj. Hvala Pahorju in Mattareli, da bosta zmogla ta korak v Bazovici. Tako se odpirajo okna v jutrišnji dan, če si politik s hrbtenico!
Kraševka
Pri tem dejanju lahko Pahorju samo čestitamo. Za spravo sta potrebna dva. To bosta pokazala skupaj, tako Pahor, kot Mattarela. Bravo!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.