"Nismo opredeljeni, ne levo ne desno, zastopali bomo upokojence," pravi Rupar
POSLUŠAJ ČLANEK
Ljudska iniciativa Glas upokojencev je začela zbirati podpise za vložitev predloga zakona o dvigu pokojnin v parlamentarni postopek. Zbiranje podpisov za zakon, vložen po drugem shodu, je od državnega zbora zeleno luč dobilo ta ponedeljek. V prvih dveh dneh so zbrali že 2000 podpisov.
Sicer potrebujejo le 5000 podpisov, a kot je za Domovino poudaril pobudnik iniciative Pavel Rupar, želijo veliko večji odziv. Brez tega po njegovem prepričanju ne bodo uspešni. Zbiranje podpisov bo trajalo 60 dni, cilj pa je zbrati 50 do 60 tisoč podpisov. Za pomoč pri zbiranju podpisov so pisali vsem parlamentarnim strankam, a odziva zaenkrat še niso dobili.
"Apeliram na vse, ki se ne strinjajo, da po 40 letih dobivajo 500, 600 evrov; tudi na invalide in kmete, da s svojimi skromnimi miloščinami, ki jih dobijo po toliko letih dela, vendarle odidejo in naredijo nekaj zase. Mi osebno tega ne potrebujemo, jaz še najmanj. Potrebujejo pa to vsekakor tisti, ki živijo na robu zmožnosti dostojnega življenj," je pozval Rupar.
Kot je na današnji novinarski konferenci izpostavil Rupar, jih skrbi, ker se je v istem času začelo tudi zbiranje podpisov za evtanazijo oziroma prostovoljno smrt.
"Kar nas zgroža predvsem zato, ker nam ljudje sporočajo iz upravnih enot, da njihovi aktivisti nagovarjajo ljudi, ki prihajajo podpisati obrazce za boljše in daljše življenje, naj spremenijo svoje mišljenje in podpišejo obrazec za zakon o evtanaziji, kar me osebno zelo žalosti," je dejal Rupar.
Kot nam je povedal Rupar, ima zakon o dvigu pokojnin štiri glavne točke. Po prvi točki bi zakon, ki so ga vložili, prinesel 20-odstotni dvig pokojnin, ki so zdaj pod 1.000 evrov mesečno, 10-odstotni dvig pokojnin, ki so med 1.000 in 1.500 evrov, ter 5-odstotni dvig pokojnin, ki so višje od 1.500 evrov.
Predlog zakona pod drugo točko vključuje ukinitev borčevskih oziroma dednih pokojnin. V primeru smrti uživalca pokojnine se namreč vsem družinskim članom odmeri pokojnina, do katere je bil pokojni upravičen.
Tretja točka zakonskega predloga se nanaša na dvig pokojnin za polno delovno dobo, in sicer za 10 odstotkov.
Četrta točka zakona pa predvideva ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja.
Ob ukinitev slednjega se je Rupar na današnji novinarski konferenci tudi obregnil: "Zakon, ki so ga vložili pred nami, to je Zakon o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, sem pregledal. Žal mi je, da sporočam, da je to farsa. V ničemer ne spreminja stroška oziroma davka, ki ga morajo plačevati državljani. Spreminja ga samo iz prostovoljnega v obvezno, ampak za vse. Iskreno mi je žal, da ljudska iniciativa Glas ljudstva Jaše Jenulla ni vztrajala vsaj pri razdelitvi teh bremen; manjšim pokojninam manjša dajatev, večjim večja."
Prav tako si bodo prizadevali doseči enotne pokojnine za kmete in obrtnike.
Kot je na novinarski konferenci povedal Rupar, so včeraj dobili povabilo predsednice državnega zbora, Urške Klakočar Zupančič, in povabilu se bodo tudi odzvali.
"Jaz vendarle upam, da smo naredili korak naprej, da naše zahteve tudi pobližje predstavimo, ter da bomo skupaj dosegli tisto, kar je naš namen. Popuščali ne bomo, vsekakor pa želimo z dialogom, ki je bil tolikokrat opevan, vendarle narediti korak naprej do naših ciljev, kar seveda pomeni tudi, da bomo z veseljem sprejeli povabilo doktorja Goloba na vplivanje na zakonodajo, ki se tiče upokojencev," je dejal Rupar in dodal, da bodo tam prvič kot enakopraven partner in sogovornik vsem ostalim stanovskim upokojenskim organizacijam.
Na vprašanje, ali nameravajo vstopiti v politiko, pa je Rupar odgovoril, da v kolikor bo volja ljudi, da ustanovijo politično stranko, jim bodo prisluhnili. Zgolj protesti namreč niso dovolj, da bi dosegli svoj cilj. Dokler upokojenci v parlamentu ne bodo imeli svojih predstavnikov, bodo odrinjeni iz pogajanj in pogovorov, je dodal.
"Želim, da razmislijo, kdo nas bo rabil. Nismo opredeljeni, ne levo ne desno, zastopali bomo upokojence, če bomo prišli v parlament pa tvorili tisto vlado, ki bo imela najboljši program za upokojence. Če bomo povabljeni k sodelovanju, bomo gledali samo na korist, ki jo bodo imeli upokojenci."
Sicer potrebujejo le 5000 podpisov, a kot je za Domovino poudaril pobudnik iniciative Pavel Rupar, želijo veliko večji odziv. Brez tega po njegovem prepričanju ne bodo uspešni. Zbiranje podpisov bo trajalo 60 dni, cilj pa je zbrati 50 do 60 tisoč podpisov. Za pomoč pri zbiranju podpisov so pisali vsem parlamentarnim strankam, a odziva zaenkrat še niso dobili.
"Apeliram na vse, ki se ne strinjajo, da po 40 letih dobivajo 500, 600 evrov; tudi na invalide in kmete, da s svojimi skromnimi miloščinami, ki jih dobijo po toliko letih dela, vendarle odidejo in naredijo nekaj zase. Mi osebno tega ne potrebujemo, jaz še najmanj. Potrebujejo pa to vsekakor tisti, ki živijo na robu zmožnosti dostojnega življenj," je pozval Rupar.
Kot je na današnji novinarski konferenci izpostavil Rupar, jih skrbi, ker se je v istem času začelo tudi zbiranje podpisov za evtanazijo oziroma prostovoljno smrt.
"Kar nas zgroža predvsem zato, ker nam ljudje sporočajo iz upravnih enot, da njihovi aktivisti nagovarjajo ljudi, ki prihajajo podpisati obrazce za boljše in daljše življenje, naj spremenijo svoje mišljenje in podpišejo obrazec za zakon o evtanaziji, kar me osebno zelo žalosti," je dejal Rupar.
Predlog zakona o dvigu pokojnin
Kot nam je povedal Rupar, ima zakon o dvigu pokojnin štiri glavne točke. Po prvi točki bi zakon, ki so ga vložili, prinesel 20-odstotni dvig pokojnin, ki so zdaj pod 1.000 evrov mesečno, 10-odstotni dvig pokojnin, ki so med 1.000 in 1.500 evrov, ter 5-odstotni dvig pokojnin, ki so višje od 1.500 evrov.
Predlog zakona pod drugo točko vključuje ukinitev borčevskih oziroma dednih pokojnin. V primeru smrti uživalca pokojnine se namreč vsem družinskim članom odmeri pokojnina, do katere je bil pokojni upravičen.
Tretja točka zakonskega predloga se nanaša na dvig pokojnin za polno delovno dobo, in sicer za 10 odstotkov.
Četrta točka zakona pa predvideva ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja.
Ob ukinitev slednjega se je Rupar na današnji novinarski konferenci tudi obregnil: "Zakon, ki so ga vložili pred nami, to je Zakon o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, sem pregledal. Žal mi je, da sporočam, da je to farsa. V ničemer ne spreminja stroška oziroma davka, ki ga morajo plačevati državljani. Spreminja ga samo iz prostovoljnega v obvezno, ampak za vse. Iskreno mi je žal, da ljudska iniciativa Glas ljudstva Jaše Jenulla ni vztrajala vsaj pri razdelitvi teh bremen; manjšim pokojninam manjša dajatev, večjim večja."
Prav tako si bodo prizadevali doseči enotne pokojnine za kmete in obrtnike.
Sodelovanje in morebitni vstop v politiko
Kot je na novinarski konferenci povedal Rupar, so včeraj dobili povabilo predsednice državnega zbora, Urške Klakočar Zupančič, in povabilu se bodo tudi odzvali.
"Jaz vendarle upam, da smo naredili korak naprej, da naše zahteve tudi pobližje predstavimo, ter da bomo skupaj dosegli tisto, kar je naš namen. Popuščali ne bomo, vsekakor pa želimo z dialogom, ki je bil tolikokrat opevan, vendarle narediti korak naprej do naših ciljev, kar seveda pomeni tudi, da bomo z veseljem sprejeli povabilo doktorja Goloba na vplivanje na zakonodajo, ki se tiče upokojencev," je dejal Rupar in dodal, da bodo tam prvič kot enakopraven partner in sogovornik vsem ostalim stanovskim upokojenskim organizacijam.
Na vprašanje, ali nameravajo vstopiti v politiko, pa je Rupar odgovoril, da v kolikor bo volja ljudi, da ustanovijo politično stranko, jim bodo prisluhnili. Zgolj protesti namreč niso dovolj, da bi dosegli svoj cilj. Dokler upokojenci v parlamentu ne bodo imeli svojih predstavnikov, bodo odrinjeni iz pogajanj in pogovorov, je dodal.
"Želim, da razmislijo, kdo nas bo rabil. Nismo opredeljeni, ne levo ne desno, zastopali bomo upokojence, če bomo prišli v parlament pa tvorili tisto vlado, ki bo imela najboljši program za upokojence. Če bomo povabljeni k sodelovanju, bomo gledali samo na korist, ki jo bodo imeli upokojenci."
Povezani članki
Zadnje objave
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Ključni dnevi za razdelitev deset tisoč računalnikov
19. 4. 2024 ob 10:45
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vlada spreminja postopke naročanja in najdaljše čakalne dobe
18. 4. 2024 ob 17:37
V Chicagu spor glede nezakonitih priseljencev
18. 4. 2024 ob 15:31
Škandalozno: Vlada namenja visoke nagrade provladnim medijem
18. 4. 2024 ob 12:36
Volitve na Hrvaškem – zmaga tradicionalnih vrednot
18. 4. 2024 ob 8:42
Ekskluzivno za naročnike
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Prihajajoči dogodki
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
APR
22
Koncert za zbor – Alfred Šnitke
20:15 - 21:30
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Festival norosti
13. 4. 2024 ob 6:00
Odmev tedna: Bitka praznikov
5. 4. 2024 ob 19:55
Izbor urednika
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
22 komentarjev
Sun Tzu91
Nehajo se sprenevedati. Mi desnice nimamo niti nikoli nismo imeli. Imamo le mladelevicarje, ki bi radi ziveli na racun drugih, kot to pocne jo starolevicarji, ki jim je to ze uspelo.
Ze od osamosvojitve tiscimo glavo v pesek glede nizje rodnosti in staranja.
Vsi bi radi cimvec drzave, neke penzije, ki bi jih seveda vplacevali mladi, ki delamo v realnem sektorju in cel kup enih ugodnosti.
Vrhunec pa so takile Ruparji.
Prav ta generacija, ki danes hodi iskat pozornost in strajkat je imela najnizjo rodnost pa zelo lepe pogoje za ustvarjanje druzine. Danes imajo 500k vredne bajte in drage terence na racun dediscine starsev, ki so jim vtaknili vse in se vec v rit.
Ja ker ste imeli v povprecju 1, 2 do 1,5 otroka bo pac treba koga priseliti in delati kako leto dlje.
In ce ni ljudi, ki v placujejo potem tudi pokojnin ni in je treba delati dlje. Kmecja logika, ki pa je tudi starejsi kmecka populacija noce razumeti.
Vsi pa bi si radi talali penzije od prispevkov ljudi, ki jih ni in kazali z prstkom na neke nevladne organizacije(pa ne da jih vse povprek zagovarjam, ker je tudi tam polno malverzacij) a dejstvo je, da je toliko upokojencev, da ce se Ruparjeve zelje za Miklavza uresnicijo, rabimo se dodatne 3 milijarde letno.
Toliko pac ne skuri 300 institutov 8 marca, ne Skofijskih gimnazij, Gasilskih drustev ne socialnih stanovanj.
3 milijarde bi zgradilo 20k stanovanj letno.
In to je staranje in tudi glavni razlog, da se je v Jugi gradilo, danes pa se ne more. Starejsih skoraj ni bilo imeli so mizerne penzije, veliko stvari, ki jih danes mladi krepko placujemo pa je bilo zastonj.
Ce mladina povzdigne glas kako je podplacana in ne more do stanovanj, pa se taisti ubogi penzionisti zacnejo spravljat na "lenuhe".
Mene ne bo nihce zmerjal z lenuhom, dokler vsak mesec vplacam 1200 eur samo prispevkov za pokojnine in zdravstvo, ki ga ne koristim.
Raje starejsi prodajte svoje hise in se preselite na manj ali pa se zacnite normalno pogovorjati z svojimi otroci, ki vam placujejo pokojnino.
Pa boste imeli zase vec kot dovolj. Brezskrbna starost na racun drugih je bila samo 20 letni privid.
Na koncu take socializme vedno nekdo placa in to smo v tem primeru mladi.
Jonsky
Sam sem upokojenec in nočem, da me zastopa Pavle Rupar. Sicer se o pokojninah krešejo različna mnenja, za nekaterimi se bolj strinjam, z drugimi manj. Ampak to ni tu bistveno, bistveno je, da Pavle Rupar NI moj zastopnik.
Pa ne si na desni strani mislit, nimam kakšne borčevske ali druge privilegirane pokojnine.
Sun Tzu91
Ve se koliko je za razdeliti. Ce v kaso pride 5 milijard letno se 650k upokojenskim dusam raztala 8000eur po glavi. No vsako leto zanje vzememo se nekaj pufa. Po Ruparjevo, bi namesto 1 milijard vzeli vsako leto kar 4 milijarde pufa.
Cisti v Jugoslovanskem stilu.
V to koliko je kdo vplacal se ne bi prevec spuscal, eni zelo malo drugi malo a vsi premalo.
Enostavno podaljsala se je zivljenjska doba in delati bo treba dlje.
Jst vsak mesec od svoje place vplacam cca 500 eur v kaso.
V 40 letih se nabere tam 240k pri tej placi.
Po vsej logiki bi si zasluzil 20 let po 1000 eur penzije.
Ampak ker bodo pred mamo ljudje, ki so vplcevali ranga 100 eur 35 let, torej so vplacali ranga 40k v penziji pa so 30+ let, in ravno tako dobijo 800,700 ne verjamem, da bomo mladi kakrsnekoli omembno penzijo docakali, ker v blagajni zeva velika luknja.
Razmisliti bo treba o tem, zakaj se upokojeujemo 2 najmlajsi v Evropi, imamo pa 4 najstarejse prebivalstvo.
Cel razviti svet dela do 65leta.
Vnukov,da bi jih pazili itak ni, nobene potrebe pa ni, da mlajsi upokojenci okupirajo obalo na racun mladih, ki si niti garsonjere ne morejo privosciti.
Z placo.
Ljudem pac socializem pase. Tudi t.i. desnicarjem.
Friderik
Sun Tzu 91, saj je bila reforma narejena za časa vlade B.Pahorja, pa je bila SDS skupaj s Semoličevimi sindikati proti. Imate prav, tudi njim paše socializem: žanješ tisto, kar nisi sejal.
debela_berta
Živel dan boja proti okupatorju!
MEFISTO
Kje bom jemal, da bi penzionistom dajal, se sprašujejo nekateri zgornji komentatorji.
Moj nasvet, naj vzamejo vladno nevladnim organizacijam civilne družbe, za katere gre vsako leto na desetine milijonov.
Ne bom našteval še ostalih, k jim je treba vzeti, saj dobro namerni komentatorji sami vedo, kje je treba vzeti in kam je treba dati.
Andrej Muren
Pri Ruparjevih predlogih je nekaj dobrih, več pa samo populističnih. Zagotovo je ta hip potreben dvig pokojnin, saj je podivjana inflacija že močno načela njihovo vrednost. Vendar je treba vedeti, koliko denarja je sploh na razpolago, glede na dejstvo, da golobovci že vse leto divje kradejo.
Prvi korak bi moral biti izločitev vseh privilegiranih izplačil iz pokojninske blagajne in njihov prenos v državni proračun. Tedaj bomo videli, s koliko denarja ZPIZ dejansko razpolaga. Morebitna ukinitev privilegijev je seveda stvar druge zakonodaje, ne pokojninskega zakona.
V nadaljevanju se je treba zavedati, da če je kdo vse življenje malo vplačeval v pokojninski sklad, ne more imeti visoke penzije. Ker pa ljudje niso krivi, če so imeli v socializmu slabe plače, je treba minimalno pokojnino za polno delovno dobo nastaviti na tolikšno višino, da se bo dalo z njo preživeti. Doreči bi bilo treba tudi usklajevanje pokojnin s stopnjo inflacije ob upoštevanju rasti (ali padca) BDP.
Najšibkejša točka Ruparjevih predlogov se mi zdijo predlagani odstotki povišanja, saj bi ob njihovi realizaciji prišlo do tega, da bi nekdo z manjšo pokojnino lahko prehitel drugega z višjo, če bi prvi padel v razred z višjim odstotkom povečanja pokojnine. Čeprav je delna progresivnost sicer res potrebna, se je treba pri izvedbi zgledovati po tem, kako je izpeljana progresivnost obdavčitve pri dohodnini. Predlog zakona pa čisto spregleduje, da so nekatere (sicer višje pokojnine) obdavčene, kar je povsem nepravično, saj so sedanji upokojenci na svoj dohodek nekoč že plačali (velik) davek, zato bi bilo potrebno to obdavčitev ukiniti. Zakon tudi ne bi smel povzročiti, da bomo vsi imeli (skoraj) enake pokojnine. Za izračun višine pokojnine bi se morala upoštevati celotna delovna doba, ne samo en del, ker to povzroča anomalije.
Na daljši rok bo potrebno povsem spremeniti pokojninski sistem, v smislu da bodo vplačila naložba v pokojninske sklade, in se bo lahko tudi obrestovala. Sedanji pretočni sistem je že dolgo zastarel glede na demografsko situacijo.
Freising
Popolna odvisnost od pokojninskih skladov je lahko zelo nevarna. V kriznih časih, ko borzni indeksi strmoglavijo, in skladi propadajo, se lahko zgodi, da nekdo ostane celo brez pokojnine, čeprav je vse življenje veliko vplačeval. In seveda obratno: v letih zlatih krav, ko skladi izkazujejo velike dobičke, bi imeli upokojence bogataše. Pokojninski sistem mora na nek način blažiti takšne ekscese in zagotoviti vzdržnost za veliko večino. Da imam prav, ni treba iti daleč v zgodovino. V zadnji dolžniški krizi po letu 2008 so vsi borzni indeksi in marsikateri zanesljivi skladi strmoglavili. Kdor je računal na njih, je bil revež. Samo država v takšnih časih lahko zagotovi približno socialno varnost. Pokojnina je vedno medgeneracijski sporazum: nekdo, ki je delovno aktiven, plačuje, da tisti, ki ni (več), ta denar dobiva. V povsem netržni (pretočni) socrealistični obliki, ali pa v povsem tržni naložbeni obliki. Vedno lahko porabljamo samo tisto, kar nekdo v sistem vplačuje, bodisi kot obvezni prispevek v državno pokojninsko blagajno, ali pa kot vplačila v pokojninske sklade. V vsakem trenutku časa je na voljo omejena količina sredstev. Predmet politične razprave je lahko le ključ delitve. Tu se strinjam, da mora odražati realna vplačila. Ampak če je sredstev premalo (kar je pri nas vsakomesečna realnost), mora primanjkljaj doplačevati država. V tem primeru pa to ni več pokojnina, ampak socialni transfer. Rabimo torej pokojninski sistem, ki bo imel vzdržno in pravično razmerje med plačniki in porabniki. Pri zdajšnji demografiji, kjer vse manj ljudi dela za enega upokojenca, je to posel za genija. Matematično in fizikalno se tak sistem na dolgi rok ne more iziti. Delež takoimenovanih zaslužnih (borčevskih, umetniških, itd.) pokojnin je v celotnem budžetu zanemarljiv, čeprav morda najbolj bode v oči in draži javnost. Zato je govorjenje, kako je nekdo vse življenje plačeval, zdaj pa je berač, čista demagogija. Kot pravite ostali komentatorji: rabimo konkretne in prave številke, potem pa matematičnega in političnega genija, ki bo naredil pokojninski sistem, ki bo prestal politično sito, ki bo vsaj približno pravičen in hkrati matematično vzdržen. Ni enostavno, a ne?
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
V času Odbora 2014 je bila narejena ENA RESNA ANALIZA
VIŠINE POKOJNIN - TEDAJ.
NAREDIL JO JE NEK ODVETNIK,
Gospod Primc se bo gotovo - SPOMNIL - TEGA.
Ugotovljen je bil visok odstotek pokojnin - mwd 1500 - 2000 eu,
kar so prejemali ex polit sistemčiki, ex direktorji
in razni visoko kvalificirani ex zaposleni.
Napamet pogovarjai se o pokojninah - brez podatkov - je brez smisla in učinka.
L.r. Janez Kepic-Kern
Stajerska2021
Res pa je, da morajo biti osnova za pokojnino - plačani prispevki.
Žal tisti, ki so se temu izmikali vrsto let in delali na "črno", ali si kot zasebniki plačevali minimalno, ne morejo sedaj pričakovati najvišjih pokojnin.
Tistim upokojencem, ki so delali polno dobo in sedaj dobijo med 500 - 600 €, se mora strgat, saj se socialni transferji po dvigih (dva dviga letos), zelo približujejo tistim, ki pogosto
n o č e j o delati. Kmečka pokojnina je cca 250 €.
Kje dobiti denar?
Neskončni NVO-ji (levičarski aktitivisti) prejemajo zelo visoke zneske, vendar - razen njih samih in udobnega življenja - državljani nimamo od teh silnih NVO-jev - NIČ.
Kdaj se bo to nehalo? Zelo hitro se da priskrbeti denar za pokojnine. Nevladnikom se vzame, ukinejo se borčevske pokojnine (vsaki mesec cca 1 milijon), ne podeljuje se denar elektrooligarhom, pa še bi se našlo.
Pokojninska blagajna je bila polna, dokler je ni oblast izpraznila, ko je spravljala ljudi v predčasen pokoj in je poplačevala odpravnine. Zato je blagajna prazna! Ljudje so odhajali v pokoj stari 40 do 50 let??? To je potrebno sedaj preživljati!
HOČEM JANEZA JANŠO NAZAJ - T A K O J !
IgorP
NOČEM JANEZA JANŠE NIKOLI VEČ!
Stajerska2021
Igorček, če ga ti nočeš, vem, da imam prav, da ga hočem nazaj. To dokazuje, kam spadaš - med plenilsko levo elito!
Friderik
Predlagani zakon, kot se zgoraj bere, je fantastičen. Dobesedno. Iz katere blagajne bodo jemali?
Stranko upokojencev pa smo že imeli. Ni končala slavno. RIP. Nikar je frankenštajnovsko ne obujajte.
Friderik
Se strinjam z semi komentatorji do sedaj. Pokojnina ni socialni transfer. Je odvisna od višine vplačila v 40 letih. Ne rečem, da se tu ne bi dalo kaj bolj ugodnega , kakšno bolj ugodno formulo doseči za odmero pokojnine, a vendar odvisnost od vplačil ostane in je tudi pravična.
Poznam kar nekaj ljudi, ki so bili 40 let na svojem. Sami so si vplačevali in sicer minimalca. Zdaj jamrajo. Meni so trgali. Večja je bila plača, več so mi odtrgali. Me ni nihče nič vprašal.
Japajade
Ti isti privatniki so tudi zaposlenim delavcem plačevali minimalca in še vedno je tako, drugi del pa na roke ali pa še to ne. In kaj je lahko tak delavec naredil? Vzemi ali pusti. Delavci so še danes brez pravic, povsod tudi v JS. Če se delodajalcu pritožiš ali ga celo prijaviš zaradi kršitve delovne zakonodaje boš ne samo ostal brez službe, tudi druge ne boš več našel. Ker Slovenija je majhna, vsi se poznajo in noben noče več delavca, ki pozna svoje pravice. Delodajalčeva miselnost je, da je samo ubogljiv in upogljiv delavec dober delavec.
darko
to je pa ena tako populistična poteza, da bolj ne more biti. vsi davkoplačevalci, naj bi prevzeli breme za nekaj, za kar bi odgovorni odrasli, moški in ženske, morali storiti v preteklosti oz. mladosti. celo delovno dobo so delali za minimalec, marsikdo zavestno, predvsem obrtniki, da so se izognili višjim davkom in prispevkom, zdaj bi jim pa kar naenkrat podelili z dekretom določeno pokojnino...
slovenc sm
Se strinjam. Ampak tisti, ki so vplačevali vsa leta, imajo pa vseeno pravico do poštene pokojnine. In dejstvo je, da večina delavcev dobi pokojnino, s kater komaj shaja. V primeru, da mora v dom, ga pa ni sposoben plačevati in morajo zanj skrbeti mladi. Mladih je pa čedalje manj in imate dobesedno upokojence berače. Drugače pa vi govorite o izjemah, ki se morajo uravnavati drugače. Kakšen smisel pa je, da ima večina ljudi mizerne penzije z izgovorom, da nekateriniso ali pa so vplačevali minimalno. Večini ljudi vplačuje delodajalec in na to nimajo vpliva.
pepe2
Vprašanje, če ima tale Rupar stik z realnostjo. Če se nekomu daje, se drugemu jemlje.
amelie
Drži, če dobijo upokojenci nekaj več, dobijo nevladniki nekoliko manj. Nekje je treba vzet.
pepe2
Če pokaže izračun, da je denarja od nevladnikov dovolj za povišanje pokojnin, je dobil mojo podporo.
Peter Klepec
Hja, ampak vseeno bi bilo smiselno, ce bi kdo naredil eno resno analizo koliko je sploh denarja. Doslej smo slisali samo zahteve po delitvi, pa sploh ne vemo koliko je za razdelit.
Eno mora biti pa vsem jasno. Ce eden dobi malo vec, morajo to vzeti nekomu drugemu. Komu, bi bilo tudi fajn slisat.
Stajerska2021
Peter Klepec, za začetek ukiniti borčevske pokojnine, ki se izplačujejo - dedno. 80 let po končani vojni in najmlajši prejemnik pokojnine je star 25 let. Vrsto let so se plačevale pokojnine tudi "španskim borcem". Kaj za vraga imamo mi s temi bojevniki. Mogoče so tudi te dedne. Z izplačili "španskim bojevnikom" se je tudi vrsto let okoriščalo, da je bilo veselje. Tako kot z "domačimi borci", ki še vedno hodijo iz gozdov. Vsaj po pokojnine.... G. Rupar, ko bodo borčevske pokojnine ukinjene, čestitke!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.