Nemec poražen, Primorska ostaja vrnjena k matični domovini!
POSLUŠAJ ČLANEK
Po vetu državnega sveta poslanci državnega zbora danes niso zbrali zadostne večine, da bi še v drugo pritrdili predlogu poslanca Socialnih demokratov Matjaža Nemca, da se praznik Vrnitve Primorske k matični domovini preimenuje v praznik Priključitve Primorske k matični domovini.
Za Nemčev predlog je v drugo glasovalo 42 poslancev, proti jih je bilo 32. Za izglasovanje zakona bi bila potrebna absolutna večina 46 poslancev.
Že pred sejo je izvoljene predstavnike ljudstva k ohranitvi sedanjega imena pozval legendarni tržaški pisatelj Boris Pahor, prvopodpisani pod predlog veta, državni svetnik Branko Tomažič, pa je v intervjuju za Vipavska.info dejal, da bi preimenovanje koristilo italijanskim neofašistom.
Za spremembo so glasovali poslanci vseh šestih koalicijskih strank, a ne vsi. Nekateri namreč niso glasovali, poslanec DeSUSa Robert Polnar pa je celo glasoval proti. Predlogu so tako zmanjkali štirje glasovi.
Boris Pahor je v posebnem videu dejal, da je bila Primorska septembra 1947 matični domovini vrnjena, saj to ni bila neka pridobitev, ker je bilo le vrnjeno tisto, kar nam je bilo vzeto. Zato je poslance pozval, naj ne črtajo imena, ker je bila vrnitev "krvavo plačana".
Predlog spremembe zakona je bil pripravljen že pod prejšnjo Cerarjevo vlado, vendar je bil umaknjen. V novem mandatu je nato pobudo za preimenovanje praznika prevzel poslanec SD Matjaž Nemec in s predlogom v Državnem zboru uspel. Za je glasovalo 38 poslancev, 32 pa jih je bilo proti.
Trenutno razpravo o zakonu je že davno ušla iz meje primernosti. Vsekakor je sprememba imena v interesu slovenske politične levice, zlasti strank SD in Levica, v ostalih strankah je mnenje deljeno ali so proti.
Podpora spremembam temelji zlasti na odnosu predlagateljev do pomena NOB. Dejstvo je, da so se s trenutnim imenom praznika čutili zapostavljene zlasti v Zvezi Borcev, ki jo vodi Tit Turnšek. Želja po uporabi izraza priključitev izvira zlasti iz odločitve Vrhovnega plenuma Osvobodilne fronte slovenskega naroda z dne 16. septembra 1943 o priključitvi slovenskega dela Primorske Sloveniji oziroma Jugoslaviji.
A pojem priključitev je obenem tudi sporen. Najbolj poznan primer tega je namreč priključitev (Anschluss) Avstrije Nemčiji v času tik pred II. svetovno vojno. Izraz tako napeljuje na priključitev tega, kar ni tvoje. Primorska pa je vedno bila del slovenskega kulturnega prostora.
Prvopodpisani pod veto državnega sveta Branko Tomažič v pogovoru za portal Vipavska.info opozarja, da je predlog Matjaža Nemca sporen tudi iz drugih vidikov. Napisan je zlasti za to, da bi ugajal primorskim rodoljubom, vendar pa je veliko vprašanje, ali je dober in sploh potreben, saj ne prinaša nobene dodane vrednosti.
Poudarja tudi, da bi se s spremembo imena dajal še večji pomen Osvobodilni fronti. Za vrnitev Primorske je zaslužna tudi OF, toda obenem ne smemo pozabiti tudi na TIGR, pokončne posameznike, kot je bil Virgil Šček, primorske duhovnike, ki so skrivali slovenske knjige in ne nazadnje tudi na ljudi, ki se niso predali fašizmu. Treba je vedeti, da so ljudje v zameno za zvestobo fašistični stranki imeli številne ugodnosti. Nekateri so jih sprejeli, a ti primeri so bili zelo zelo redki.
[do_widget id=podcast-playlist-3]
Za Nemčev predlog je v drugo glasovalo 42 poslancev, proti jih je bilo 32. Za izglasovanje zakona bi bila potrebna absolutna večina 46 poslancev.
Že pred sejo je izvoljene predstavnike ljudstva k ohranitvi sedanjega imena pozval legendarni tržaški pisatelj Boris Pahor, prvopodpisani pod predlog veta, državni svetnik Branko Tomažič, pa je v intervjuju za Vipavska.info dejal, da bi preimenovanje koristilo italijanskim neofašistom.
Za spremembo so glasovali poslanci vseh šestih koalicijskih strank, a ne vsi. Nekateri namreč niso glasovali, poslanec DeSUSa Robert Polnar pa je celo glasoval proti. Predlogu so tako zmanjkali štirje glasovi.
Boris Pahor je v posebnem videu dejal, da je bila Primorska septembra 1947 matični domovini vrnjena, saj to ni bila neka pridobitev, ker je bilo le vrnjeno tisto, kar nam je bilo vzeto. Zato je poslance pozval, naj ne črtajo imena, ker je bila vrnitev "krvavo plačana".
Predlog spremembe zakona je bil pripravljen že pod prejšnjo Cerarjevo vlado, vendar je bil umaknjen. V novem mandatu je nato pobudo za preimenovanje praznika prevzel poslanec SD Matjaž Nemec in s predlogom v Državnem zboru uspel. Za je glasovalo 38 poslancev, 32 pa jih je bilo proti.
Čemu tako burna razprava?
Trenutno razpravo o zakonu je že davno ušla iz meje primernosti. Vsekakor je sprememba imena v interesu slovenske politične levice, zlasti strank SD in Levica, v ostalih strankah je mnenje deljeno ali so proti.
Podpora spremembam temelji zlasti na odnosu predlagateljev do pomena NOB. Dejstvo je, da so se s trenutnim imenom praznika čutili zapostavljene zlasti v Zvezi Borcev, ki jo vodi Tit Turnšek. Želja po uporabi izraza priključitev izvira zlasti iz odločitve Vrhovnega plenuma Osvobodilne fronte slovenskega naroda z dne 16. septembra 1943 o priključitvi slovenskega dela Primorske Sloveniji oziroma Jugoslaviji.
Pojem priključitev je sporen
A pojem priključitev je obenem tudi sporen. Najbolj poznan primer tega je namreč priključitev (Anschluss) Avstrije Nemčiji v času tik pred II. svetovno vojno. Izraz tako napeljuje na priključitev tega, kar ni tvoje. Primorska pa je vedno bila del slovenskega kulturnega prostora.
Veto državnega sveta
Prvopodpisani pod veto državnega sveta Branko Tomažič v pogovoru za portal Vipavska.info opozarja, da je predlog Matjaža Nemca sporen tudi iz drugih vidikov. Napisan je zlasti za to, da bi ugajal primorskim rodoljubom, vendar pa je veliko vprašanje, ali je dober in sploh potreben, saj ne prinaša nobene dodane vrednosti.
Poudarja tudi, da bi se s spremembo imena dajal še večji pomen Osvobodilni fronti. Za vrnitev Primorske je zaslužna tudi OF, toda obenem ne smemo pozabiti tudi na TIGR, pokončne posameznike, kot je bil Virgil Šček, primorske duhovnike, ki so skrivali slovenske knjige in ne nazadnje tudi na ljudi, ki se niso predali fašizmu. Treba je vedeti, da so ljudje v zameno za zvestobo fašistični stranki imeli številne ugodnosti. Nekateri so jih sprejeli, a ti primeri so bili zelo zelo redki.
Branko Tomažič za Vipavska.info: Priključitev je
negativna beseda, ki bo spodbujala fašiste, se pravi današnje neonaciste v Italiji, ki so zelo v vzponu in ki hrepenijo po primorski zemlji. Vemo, kaj je Tajani, predsednik Evropskega parlamenta, zadnjič rekel v govoru v Bazovici. Da je Dalmacija italijanska, da je Istra italijanska. Te težnje imajo neofašisti stalno. Zakaj bi mi zdaj dajali fašistom vetra v jadra, da bi lahko iz tega delali mednarodni škandal. Vemo, da so desne radikalne stranke v vzponu. Se pravi da lahko pridejo tudi na oblast. Zato je to velika napaka.
Problem, ki je še hujši, pa je to, da je zaradi mednarodnega prava aneksija negativna beseda. In kar vidim jaz med ljudmi, vsi pravijo, da je res nepotrebno to preimenovanje. Da je vrnitev k matični domovini kar v redu, lahko bi bila pa to, lepši pojem, kot ga imajo Prekmurci, združitev slovenskega naroda pod isto državo. No, nekateri govorijo, da takrat ni bilo države, da se ni mogla kam vrniti Primorska. Vrnila se je k narodu. Svojemu matičnemu narodu, Slovencem.
Celoten intervju z Brankom Tomažičem preberite na portalu Vipavska.info
negativna beseda, ki bo spodbujala fašiste, se pravi današnje neonaciste v Italiji, ki so zelo v vzponu in ki hrepenijo po primorski zemlji. Vemo, kaj je Tajani, predsednik Evropskega parlamenta, zadnjič rekel v govoru v Bazovici. Da je Dalmacija italijanska, da je Istra italijanska. Te težnje imajo neofašisti stalno. Zakaj bi mi zdaj dajali fašistom vetra v jadra, da bi lahko iz tega delali mednarodni škandal. Vemo, da so desne radikalne stranke v vzponu. Se pravi da lahko pridejo tudi na oblast. Zato je to velika napaka.
Problem, ki je še hujši, pa je to, da je zaradi mednarodnega prava aneksija negativna beseda. In kar vidim jaz med ljudmi, vsi pravijo, da je res nepotrebno to preimenovanje. Da je vrnitev k matični domovini kar v redu, lahko bi bila pa to, lepši pojem, kot ga imajo Prekmurci, združitev slovenskega naroda pod isto državo. No, nekateri govorijo, da takrat ni bilo države, da se ni mogla kam vrniti Primorska. Vrnila se je k narodu. Svojemu matičnemu narodu, Slovencem.
Celoten intervju z Brankom Tomažičem preberite na portalu Vipavska.info
[do_widget id=podcast-playlist-3]
Zadnje objave
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Ključni dnevi za razdelitev deset tisoč računalnikov
19. 4. 2024 ob 10:45
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vlada spreminja postopke naročanja in najdaljše čakalne dobe
18. 4. 2024 ob 17:37
V Chicagu spor glede nezakonitih priseljencev
18. 4. 2024 ob 15:31
Škandalozno: Vlada namenja visoke nagrade provladnim medijem
18. 4. 2024 ob 12:36
Volitve na Hrvaškem – zmaga tradicionalnih vrednot
18. 4. 2024 ob 8:42
V Velenju vzklikali: »Lopovi! Lopovi!«
18. 4. 2024 ob 6:00
Ekskluzivno za naročnike
Minuta molka – skoraj nič ne gre več v pravo smer
19. 4. 2024 ob 13:00
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Prihajajoči dogodki
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
APR
22
Koncert za zbor – Alfred Šnitke
20:15 - 21:30
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Odmev tedna: Festival norosti
13. 4. 2024 ob 6:00
Odmev tedna: Bitka praznikov
5. 4. 2024 ob 19:55
Izbor urednika
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
44 komentarjev
IgorP
kugy
Brez partizanov pa še tega ne bi bilo v Jugoslaviji in danes v Sloveniji! To je edino golo dejstvo, vse ostalo je politika!
Kugy
Strinjam se steboj, po zaslugi partizanov je prišla v Yugo cela Primorska ne samo dve tretini Goriške kot ti praviš. Vse kar smo kmalu po zmagi in takoimenovani osvoboditvi izgubili, med drugim tudi današnji hrvaški del, so zaslužni Tito in njegovi slovenski komunisti, ki jim je bila boljševiška država pomembnejša od naroda. Imaš kak dokument, da ni bilo tako. Se je mogoče Tito prijateljsko pogovarjal z Zavezniki. Ne še ameriški bombnik je sestrelil in s tem dal vedet da bo sovjetska država segala do Trsta. in še v Italijo in Grčijo.
Sicer je pa ta najina debata brez veze.
IgorP
kugy
Le zakaj bi izgubljal živce????? Bolj jih ti, pa Štor in Kraševka, tudi Kremeniti...... Po zaslugi partizanov je prišlo v Jugoslavijo več kot 2/3 dežele Goriške! Cele Istre se ne more šteti kot slovenske dežele leta 1945!
Kugy
Bedast odgovor. Upal sem, da te je kaj v hlačaš. Čuti se da zgubljaš živce. Verjamem da ti ni prijetno.
IgorP
Kugy
Noben komunist ni zapravil nič od Primorske! To si zabij v glavo!! Ti, Kraševka, Slovenski štor, Slovenec kremenit....... ne znate povedati za kateri del današnje Slovenije so zaslužni domobranci!!!
Skalo ste pa Primorci izgubili, ker nasedate Janši, ki bo še to, kar imate, prodal Italijanov!!!!!!
Kugy
Igor zdaj si pokazal prave barve. Ko nimaš argumentov opletaš v ihti z nesmisli in to kar počez.
Prvič ne poznaš kaj je obsegala Primorska pod Avstrijo in še manj pod Italijo zato ne veš kaj predstavlja 2/3 Primorske. Kar je žalostno.
Moji predniki so se borili za Trst- Istro- Gorico-Reko. in zedinjeno Slovenijo. Moj oče ni nosil Titovko ampak Triglavko brez zvezde. Zvezda je prišla na koncu. Ne vem za kaj so se borili tvoji. Mogoče so bili pri ta Belh. Sprobrnjenci so vedno najhujši.
Drugič kakšne namene so imeli Domobranci ne vem, glede na to da so bili pod Nemško komanda, so verjetno načrtovali veliko Nemčijo. Kot so komunisti bili pod komando Kominterne in Stalina in so dokazano na osnovi dokumentov načrtovali veliko proletarsko državo.
Tretič vidi se, da si komunist kar pomeni agresivni skrajni levicar. Sam nisem desničar niti nek skrajnež saj sem moral večji del živlenja živeti s komunisti, moj oče določen čas pa še s fasisti. Zato mi je z razliko od tebe marsi kaj bolj jasno.
Čas bi že bil da spoznaš, da so tvoja dejstva in dokumenti plod političnih manipulaciji komunistov in Tita. Edino kar zmoreš je obtoževanje vseh nas da smo ta Beli, čeprav so v večini nasi starši bili v NOB.
Obstaja pa dejstvo, ki je trdo kot skala, da so nam komunisti in Tito zapravili GORICO, REKO, ISTRO, IN TRST drugo največje in najbolj perspektivno gospodarsko mesto v nekdanji Avstriji. To so dejstva, resnica. realnost. Če ne verjameš pojdi v Trst kjer govorijo samo še italjansko in nobeno opravičilo s ta Belimi in mednarodnimi razmerami ne pomaga več.
Imas kaksne dokaz da temu ni tako . Na plano z njimi.
IgorP
kugy
Primorske je v Sloveniji zaradi komunistov več kot 2/3 !!! Belčki in domobranci so bili za Rapallsko mejo!!!! Ne farbati ljudi! Lahko si antikomunist in anti NOB, a dejstev ne moreš spremeniti!!!
Ti, štorček, kraševka in podobni ne znate odgovoriti za kateri del današnje Slovenije so zaslužni domobranci???? Raje utihnite na to temo, ali pa na dan z dokumenti o kateri govori Slovenski štor!!!!
IgorP
Kraševka in kugy sta čista desna zaslepljenca! Idita k Tajaniju, če vam v Primorski, ki so vam jo priborili partizani(komunisti) ni prav za živeti!!!!
Kugy
Primorske je zaradi komunistov v Sloveniji le eno tretino. Za to so nedvomno zasluzni komunisti. Svaka im cast.
Lahko bi bila cela, ce bi odlocalo narodno osvobodilno gibanje ali NOB, predvsem pa slovenski partizani.
Zato ne mesat narodno osvobodilno gibanje s komunisti. Temelji ovobodilnega gibanja so nastali, ko je bil Marks se v plenicah , Tito pa se se rodil ni . Pika Amen
Kraševka
kugy - 24.5. ob 23,30
Popolnoma se z vami strinjam. 2. zasedanje AVNOJA, nima prav nobenih pozitivnih posledic za Primorsko. Tam so dejansko ustoličili Tita in se sami med seboj pogovarjali, da nočejo več kralja Karađorđeviča. In beseda je "meso postala" in dobili so novega kralja z imenom - PREDSEDNIK Tito. Kasneje je živel v istih Karađorđevičevih dvorcih, kot pred njim kralj Aleksander in kralj Peter. Temu zadnjemu je bilo prepovedano, da se vrne v DOMOVINO, ker mu je njegovo hišo zasedel TITO, ki še danes ni dokazano, ali je bil Stalinov RUSKI oficir, ali Joža iz Kumrovca, ki za čuda, ni znal MATERINEGA slovenskega JEZIKA.
Slovenski štor in Kugy, sta IGORJU vse na dolgo razložila, toda on ima svoj PROGRAM, ki ga izvaja z enimi in istimi stavki. Ne predloži pa nobenega zgodovinskega dokumenta.
Trst in del Primorja smo mi izgubili izključno zaradi Tita in njegove REVOLUCIJE. Ukinil je demokracijo in nasprotnike komunizma totalno POČISTIL: ali jih je ubil, ali zaprl, ali pa so se rešili z begom v tujino. Doma smo dobili TEROR komunistični, ki je dejansko zamenjal prejšnji FAŠIZEM. In Primorci že vajeni "krute palice", so se pač temu prilagodili, vendar s "stisnjemi zobmi". Takrat povedati na glas, da se s komunizmom ne strinjaš, je bilo zelo nevarno.
No danes, "Hvala Bogu", se lahko med seboj kosamo, tako - Slovenski štor, Slovenec kremeniti, Kugi in Kraševka - na nasprotni strani pa Igorju pomaga še dzi..... Ta napredek smo dosegli v Samostojni Sloveniji, pod Jugo, pa ni bilo mogoče izpeljati nobene podobne DEBATE.
Kajti v Jugy so časopisi skrbno previrjali vsebine. TITOTA je bilo dovoljeno samo hvaliti. Vse kar smo sami postorili, smo morali dati priznanje Titu. Pri nas je bilo tako dobro, da mnogim ni bilo dovoljeni niti pobegniti v tujino, ampak je obležal na meji, pod streli "DRUŽETOV" - graničarjev. Graničarji so varovali mejo tako, da je bila neprodušna. Sedaj oboževalci Tita, pa pomagajo podirati mejo, da bi lažje sem vdrli PRIŠLEKI iz 3. sveta. Kajti ARAFAT je bil velik prijatelj "našega" TITA.
Kugy
Kot vidim nočeš razumeti določena dejstva. Razumem pač, da od vrenot, ki so ti jih vcepili že kot prvošolčku in ljubezni do takrat nasega oboževanega Tita, ne moreš. Vendar je pri nas čas šel naprej in so z njim prišla nova dejstva in informacije, kaj bo šele ko se bo več arhivov odprlo.
Čas se je ustavil le v Sev. Koreje, kjer vsake nekaj deset let zamenjajo ljubljenega vodjo, ki je tudi zaslužen za vse, še za zrak, ki ga dihajo. Žal ljudje, ki nasedajo taki propagandi uničujejo sožitje med ljudmi, ki se na koncu konča v klanju, kar se je nažalost, zgodilo tudi z razpadom Titove Yuge. Sklepam da boš trdil, da Tito ni imel nič s tem in da je zaslužen tudi za samostojno Slovenijo. Na račun borčevskih proslav in mnenj kot so tvoja, ter spogledovanjem z pravoslavno levimi Rusi, ostajamo v EU vedno bolj osamljeni predvsem pa smešni.
IgorP
kugy Nisi napisal nobenega dejstva, zakaj bi bila celotna Primorska takrat v Jugoslaviji, če ne bi bilo NOB!!! Za to se gre!
IgorP
kugy
A vseeno ima današnja Slovenija na zahodu mejo za katero je zaslužen Tito in partizani!!!! Umakniti se je bilo v danem trenutku modro!!! Računati na pomoč domobrancev takrat in tudi danes, misija nemogoče! Desničarji bodo raje Primorsko prepustili Italijanom, kot pa priznali, da so izključno Tito in partizani zaslužni, da imamo danes vsaj to v Sloveniji, kar imamo od Primorske!!!
Kugy
Zanimivo "Primorsko smo dobiili zaradi 2 zasedanja Avnoja. Zelo dvomim, da je Zaveznike in Italjane zanimel Avnoj. Še vedeli niso zanj, sploh pa to ni bil kompeteten mednarodni dokument. Primorsko smo dobili zato, ker jo je zasedla Slovenska partizanska vojska. In če Tito ne bi ukazal se tudi le ta ne bi umaknila. Takrat žal ni bilo nobenega Majstra med Slovenci. Oblast so imeli trdo v rokah komunisti, katerim je bila slovenska zemlja drugorazredna tema in vsak upor je bil kaznovan s smrtjo. Verjetno je bil Avnoj zaslužen tudi, da se je zelo hitro razpustila Slovenska partizansko vojska. Danes je Slovenija suverena država, mednarodno priznana in strašenje z neofašisti je populizem levičarjev in njihova stalna praksa. Podobno skrajna desnica v Italiji straši z Titovimi komunisti. Torej so oboji ista štorja.
IgorP
Kugy
Leta 1945 niso obstajale nobene realne možnosti za razglasitev države Slovenije!!!! Se je pa pridobilo ozemlje(Primorska), ki je leta 1991 postala del države Slovenije!!
AlojzZ
Igor 23. maja 2019 ob 17:13 at 17:13 "Za pridobitev katerega dela današnje Slovenije so s svojim delovanjem zaslužni Domobranci???"
Piranski zaliv in Savudrija?!
IgorP
Zaskrbljujoče je, da desničarji Prekmurje vse bolj tiščijo v naročje Orbanu, na Primorskem pa negirajo vlogo NOB za pridobitev tega ozemlja! Italijanski neofašisti pa samo čakajo, da začne nekdo na desni še negirati sklep 2. zasedanja AVNOJ-a, da se Primorska priključi k Jugoslaviji! Dokler desničarji priznavate ta sklep, priznavate tudi zasluge NOB-ja za Primorsko! Ko pa boste začeli delovati nasprotno, boste pa grobarji ozemlja Slovenije........
IgorP
Ajde *** Slovenski štor!
Kateri dokumenti! Na dan z njimi!!!
Kugy
No Igor , ker si me sprovociral naj dodam, kar ti je že Slovenski štor razložil, da so domobranci bili plod komunistov. Si kdaj pomislim zakaj jim pravijo Beli in zakaj je morala obstajati tudi Plava garda. V šoli smo se učii kako mora potekati boljševiška revolucuja. In brez ta Belih in ta Plavih je ni . Domobranci so planirana žrtev na oltarju revolucije. Žal so nekateri krogi v tistem času nasedli tej prevari.
Glede Primorske sem pa ti že tolikokrat napisal , da nima smisla nadaljevat. Če bi ti živel na meji, ki je NIKOLi prej ni bilo in bi tvoji žrtvovali vse, da je nikoli ne bi bilo, bi drugače opravičeval svetovne razmere in podobno nakladanje o pomembnosti komunizma in države YU za nas Primorce. V tistem času je bila realna rešitev in obveza naroda oklicati lastno državo. Takrat so to slovenskim partizanom in narodu preprečili Slovenski in Yu komunisti. Šele po propadu le teh v Yugi in svetu smo to končno le lahko naredili.
IgorP
Slovenec kremenit 23. maja 2019 ob 6:12 at 6:12
Igor, je to kaka rpdovna posebnost ali posledica kake bolezni, da se pogovarjaš sam s seboj?
Bolezen po imenu sovraštvo se je naselila v tebi kot rak, ki razjeda telo!!!!
Kugy
Dobro, da se na tem portalu oglaša Igor in tisti Tam ta drug. Verjetno bi debata zvodenela in postala ne zanimiva. Kar je hudo narobe. Dejansko si vsi želimo slovenski javnosti povedat neko drugo resnico, ki je bila in je še zamolčana in zaradi nje naša družba ne more naprej in ostaja na mesto, ali pa celo stagnira. Pa nam to uspeva. Tisti, ki bi morali to slišati ne berejo Domovino. Bjim se, da je naše naprezanje jalovo in da se vse skupaj konča pri Igorju, ki v nedogled sprašuje eno in isto, provocira in misli, da lahko Domobranci rešijo čast komunističnega mračnjastva, ki je primerljiv času inkvizicije v srednjem veku.
Komunisti so bili veliko svetovno gibanje in zločini, ki so nastali zaradi njihovih bolnih idej so nepopisljivi. Vsi ki so to ideologijo podpirali so krivi ali vsaj sokrivi. Nasi predniki, ki so se borili proti okuparorju žal niso vedeli, da so zaradi naivnosti in agresivne likvidacijske prevlade komunistov, dobili novega okupatorja, ki je bil v nekem smislu še hujši od prejšnjega. Domobranci bi lahko bili pozitivno gibanje. Nastalo je iz nuje in ne-namensko a je bilo hkrati težko zlorabljeno s strani militantnih nerazsodnih posameznikov. Komunisti so se organizirali namensko in zavestno izkoristili nesrečo naroda v najtežjih trenutkih njegovega obstoja s samo enim ciljem uveljavilti svojo bolno boljševiško diktaturo proletariata. Kdor ne vidi te zlorabe, nepoštenosti, zahrbnosti in opravičil, ki pogojujejo dejanja proti človečnosti, je preprosto zaplankan ali pa globoko pokvarjen.
Zaradi komunistov je ves potencial slovenskih prizadevanj za vspostavitvi lastne države, zvodenel. V Parizu smo Spet bili na napačni strani zgodovine. Tito bi gladko Primorsko severno od Istre pustil Italjanom, vendar se je zaveda in bal da bodo s Slovenci problemi. No, njegove slutnje so se kasneje uresničile.
IgorP
kugy Tudi ti ne znaš odgovoriti za kaj so zaslužni domobranci? Kot tudi pravi Kraševka, da bi bili zavezniki bolj naklonjeni kraljevini Jugoslaviji kot pa Titu!! Tu se z njo strinjam, a potem ostane Primorska v Italiji!! Basta !!!! Fenito !!!
IgorP
Čakam dva odgovora, ne pa samo mešanje megle oz. dreka od nekaterih komentatorjev!
1. Za pridobitev katerega dela današnje Slovenije so s svojim delovanjem zaslužni Domobranci???
2. Kateri "dobri strici" med zavezniki bi nam podelili celotno Primorsko, če pri nas ne bi bilo odpora???
Kraševka
Dzi nu.....
Kaj ti pri 10.Božjih zapovedi ni po všeči ? Jaz vse to odobravam in vem, da je prav, da se Bogu tudi poklonimo.
Sami smo iz vesolja gledano le nemočna "pikica" v Božjih rokah. Tudi ti nisi vsemogočen, tudi, če tako čutiš.
Zakaj se tako bojiš Janše, da jo imaš nenehno v mislih. S tem se sam sebe mučiš. Jaz sicer Janše ne volim, ga pa spoštujem. In to ni nič narobe.
Ko bo prišel dan, ko ti pojenjajo moči, se boš mogoče tudi ti obrnil na Boga. Nikoli ni prepozno.
Kraševka
Dzi nu...... 10,29
Koliko Slovencev - sonarodnjakov so pobili Komunisti?
Koliko Slovencev so pobili Tujci?
Koliko Slovencev so pobili Domobrance?
Te številke, če jih pošteno prešteješ, ti bodo povedali, kdo je naredil svojemu narodu navečje ZLO !
Kraševka
Igor, 22.5. ob 23,32
Ko ti zmanjka argumentov, vzameš v roke "tvoje orožje domobrance". Pozabljaš pa, da so prvi kolaborirali s Hitlerjem Komunisti. Prav zato je datum OF le pravljica, ker so bili komunisti 27.4.1941 še prijatelji Hitlerja.
Mi na Krasu z domobranci nismo imeli nič. Nobenega nisem poznala jaz, niti moji sorodniki. Težko pa TRDIM, kdo bi se po vojni bolje IZPOGAJAL, da bi bili lahko vsi Slovenci v Matični domovini.
Vojni PLEN, so takrat delili zahodni zavezniki Anglo-Amerikani in Komunisti skupaj s Stalinom.
Slovence, ki so bili v Parizu, so takrat zastopali Koministi.
Tam v Parizu, ni bilo ne TIGRA in ne Domobrancev. Mogoče bi bilo dobro, da bi bili takrat tam vsi. Toda nekaterim to ni bilo omogočeno, ker so končali v Breznih. Komunisti s svojo celico ZZB, pa propagirajo samo REVOLUCIJO, ki s SVOBODO nima nič.
In resnica je, da smo po letu 1947 ostali Primorci razdeljeni. Tudi danes niso vsi Slovenci priključeni MATICI Sloveniji.
IgorP
Slovenski štor
Odgovori na eno preprosto vprašanje! ZA KATERI DELČEK DANAŠNJE SLOVENIJE SO ZASLUŽNI DOMOBRANCI S SVOJIM DELOVANJEM MED 2. SV. VOJNO???? Če ne znaš oz. ne moreš, potem tudi ti svoje možganske celice razvijaj s šahom!!!
IgorP
Slovenski štor bi s svojimi komentarji rad na vsak način zmagal v bitkah, ki so jih Domobranci gladko izgubili! Veliko pozivov njemu, a nikoli ni znal odgovoriti, za kateri del današnjega ozemlja so zaslužni Domobranci - Hitlerjevi podrepniki! Vedno pa je znal lajati proti NOB!!!!!!
Kraševka
Kugy ob 20.24
Res je tako, kot ste napisali.
Vsa komunistična propaganda in proslave ZZB služijo dejansko le temu, da se zamegli resnica.
Zato nenehno ponavljajo laži. Toda zakon narave pravi, da resnica vedno pride na dan. Vse je samo vprašanje časa.
Ko bo zmankalo denarja, in ne bodo več plačevane laži, bo vedno manj lažnivcev. Dokler je to plačano, pa se proslave ZZB lahko nadaljujejo.
Kugy
Kristjan, imate prav.
Majniška dekleracija nam je predstavljena kot ena najbolj državotvornih dejanj Slovencev. Pa je to res? Prvo, leta 1918 je organiziral Jugoslovanski klub in to tik pred koncem vojne v zmedi in porazu monarhije. Zedinjena Slovenija iz leta 1848 in mednarodno veljaven status Slovenskih dežel, je bil preprosto ignorirana. Zapravljena so bila vsa prizadevanja generacji Slovencev, da okličejo svojo državo. Lahko bi rekli, da so nekateri pomembneži izdali narod. Zakaj? Posledice poznamo.
Druga dekleracija, je uspela postavit državo, vendar je hkrati ostala na temeljih prve . Tokrat ne na temeljih nacionalnega ampak ideološkega. Zato je Slovenija država v kateri je preživela Yugoslavija. Slovenski partizani, ki so se borili za Slovenijo ne pa komunistično, proletarsko državo, in slovenski narod , ki si je želel demokratično, napredno gospodarsko močno in bogato ter pravno državo so bili grdo žrtvovani in prevaran. Za to pa je potrebno delati proslave in praznike, da ne bi prišla resnica na dan.
IgorP
Katero majniško deklaracijo misliš??? 1917 ali 1989????
Kraševka
Kristjan ob 17,06
Pokazali ste na žalostno resnico. Dokler bodo ljudje verjeli LAŽEM naših levičarjev, bo naš NAROD res padal vedno nižje.
Čas je, da se Slovenci "prebudimo" in gremo na volitve ter obkrožimo DESNO, če nam je vsaj malo mar, za naše POTOMCE.
Kraševka
Oprostite zgornji napaki ob 14,56
KULTUTA je dosegla v Jugoslaviji padec - "inflacijo", ki se nam še danes močno pozna.
MEFISTO
Ni samo inflacija tista, ki nas je tepla v bivši Jugi, ječi narodov. V vseh ozirih je bila Jugoslavija proč vržen čas in denar. Gorje nam, z osamosvojitvijo smo upali, da smo se znebili Jugoslavije, zdaj jo imamo pa pri nas. Vsak drugi do tretji prebivalec, ki tlači sveto slovensko zemljo, ni več Slovenec. Slovenci pa še kar volijo narobe in pričakujejo, da se bo samo od sebe vse uredilo, pa se ne bo!
Kraševka
Kugy in APMMB2
Zelo lepo in točno sta opisala Primorske razmere pred 1. s. vojno, med obema vojnama in po 2.s. vojni.
Res je velika laž, ki se venomer ponavlja, že od leta 1945 dalje, da so nam KOMUNISTI priborili Primorsko.
To je ena ABSURDNA LAŽ, ki ji lahko nasedejo le tisti, ki SLOVENSKE zgodovine ne poznajo in ponavljajo le tisto, kar je bilo dovoljeno v Titovi dobi napisati. To pa je daleč od resnice.
Res je, da so si po 1.s.vojni razkosali del SLOVENSKEGA ozemlja, tako Kraljevina Italija, kot Kraljevina Jugoslavija ki sta bili v sorodu. Kajti žena kralja Emanuela, je bila Črnogorka Elena, sestra žene Jugoslovanskega kralja - in teta kralja Aleksandra Karadordeviča.
sin kralja Aleksandra Peter, ki je sprejel žezlo po njegovi smrti, je ob začetku 2.s.vojne zbežal v Anglijo in z njim tudi Jugoslovanska vlada, ki so ji bili Angleži naklonjeni.
Po končani 2.s.vojni, ko so velesile pomagale "deliti ozemlje", bi bili zahodni zavezniki sigurno bolj naklonjeni kraljevini, kot komunistom. Čeprav je Tito veliko primorskih partizanov žrtvoval, za zavzetje Trsta, je po mednarodnih dogovorih to ozemlje dobila Anglo-Ameriška Cona A. Angleži so tu ostali (na krasu in goriškem) do 15.9.1947, Na svobodnem TRŽAŠKEM ozemlju, pa vse do leta 1954 in čakali, ali se bo v Jugoslaviji uvedla DEMOKRACIJA.
Ker v Titovi Jugoslaviji ni bilo demokracije. ampak KOMUNISTIČNA DIKTATURA, so dokončno Anglo-Američani to Tržaško ozemlje, skupaj s slovenskimi vasmi predali Italiji.
To je končni IZPLEN komunizma - izguba SLOVENSKEGA morja; Izguba podjetnih INTELEKTUALCEV, ki so zbežali (za ohranitev življenja) na ZAHOD, padec GOSPODARSTVA in devalvacija slovenske KULTURE.
Sedanja levica in njen propagandist ZZB, pa so oboževalci revolucije, ki je komunistom dala previlegij, narod pa je živel bolj revno, kot danes. Tako, da ta vrnitev Dela Primorske, res ni zasluga komunizma, ampak bolj napaka, zaradi katere so SLOVENCI še vedno RAZKOSANI, brez odprtega morja, ki smo ga v ZGODOVINI - vedno imeli.
Kugy
APMMB2 zelo dobro si me dopolnil.
Lahko dodam le še to, da sta po drugi vojni Yugoslavia in Italija razkosali do tedaj enotno Primorsko na tri dele. Posledice so bile za ljudi katastofalne. Gospodarsko kulturni centri so izgubili svoj pomen, kar je ljudi pahnilo v revščino in stiske. Slovenci pa smo ob tem izgubili dve tretini nacionalnega prostora, saj je komunistična oblast enostavno Reko in Istro priključila (aneksirala) od Slovenskih ozemelj, za katera smo imeli mednarodno pravno podlago. Hkrati pa je še pregnala na tisoče beguncev , ki so se v večini naselili na avtohtona slovenska ozemlja med Trstom in Gorico, prazen prostor pa naselila z begunci z juga. Glede na to da smo dobili nazaj le eno tretino slovenskega ozemlja in zamenjali fašizem za komunizem res ne razumem smisla praznovanja. Primernejši bi bil dan žalovanja.
APMMB2
Res je tako. Slovenci smo nasedli panslavizmu in pred vsem jugoslavizmu.
Ko smo bili del Avstro-Ogerske monarjje smo bili scer razdejeni na dežele pa vednar smo bili v eni državi. Ko smo se priklučili Jugoslaviji, smo izgubili skoraj polovico narodnostnega ozemlja. Če pa prištejemo še Istro in Kvarnerske otoke, smo izgubili še več.
Kljub tako velikim izgubam so nam Srbi zabili v glavo, da so nas osvobodili in rešili "ječe narodov".
S tem mitom še vedno živimo, če prav nam je naredil gromozansko škodo.
Tudi po 2. svetovni vojni ni bilo mngo bolje. Takrat smo se vrgli v naročje Sovjetske zveze, za katero smo bili drobiž saj nam ni pomagala, da bi pridobili celotno Primorsko, Trst in Grico, prav tako ni bilo nobene možnosti, da bi dobili Celovec.
O zmagah in osvoboditvi se je spletlo veliko lažnih mitov,
Okupatorske vojske so bežale iz Slovenije, saj so vedele, da so jim za petami boljševiki, ki nimajo milosti. Partizani pa so le vkorakali v Ljubljano in Maribor. Le za Trst so se borili, ker se pač okupatrske armade niso mogle dovolj hitro umikati.
S porazom Italije leta 1943 in umikom nemških okupacijskih armad je ostala Primorska prazen prostor, ki ga je enostavno zasedla partizanska vojska. Istro in Trst pa JLA. Zato je Istra pripadla Hrvaški, Trst pa kot vemo prav zaradi sovjetov, ni bil dodeljen Sloveniji. Tudi Gorica ne.
Govoriti o veličastnih zmagah je prav gotovo pretiravanje.
Primorsko pa so si priborili Primorci sami, ker so bili zvedni Slovenci. Kdo pa jih je ohranjal in bodril med fašizmom?
V prvi vstri so bili to slovenski duhovniki. Ti so vztrajali in bodrili Primorce in so najszaslužnjejši, da je Primorsak ostala slovenska.
O tem se danes več ne govori in si zasluge za vrnitev pripisujejo drugi, tako kot si jih prilaščajo isti pri osamsovajanju Slovenije.
Še več, na račun kraje se skušajo prebiti celo do Bruslja s spremembo zakona.
To je zloraba, ki pa je propadla samo zato, ker so se zravsli tatovi med seboj.
Kugy
Zgodovinska dejstva razumeš predvsem na osnovi znanja ali informaciji , ki ji imaš. Če izhajaš iz dejstva ,da je Jugoslavija prva dala državnost Slovencem potem je vse enostavno in enoznačno. Vendar Yu ne prva ne druga ni omogočila državnost Slovencem. Je pa to storil zadnji Avstroogrski cesar, ki je Slovence priznal kot izvorni narod cesarstva in jim podelil državne kompetence. Avstrijci so na tej osnovi ustanovili Nemško Avstrijo. Mi smo svojo leta 18 oklicali v Ljubljani. Vendar so naši vrli predniki nasedli Yugo propagandi in zakulisnim igram Antante. Po tej logiki je bilo slovensko ozemlje okupirano s strani monarhije Jugoslavije in Italije. Edino Korošcem je uspelo ubežati odnosno ostati tam kjer so vedno bili, z razliko da to ni bila več monarhija ampak republika, ki je še danes ena najbolj razvitih in bogatih držav. Po drugi vojni se je le nadaljevala delitev Primorske med Yu komunistično in exs fasistično novo republiko Italijo. Leta 91 smo zbrali skupaj le še tisto kar je ostalo od propadle komunistične Yugoslavije. Ta praznik je velik nesmisel. Zato mu še imena ne vemo.
IgorP
kugy Tudi v tem kar si napisal, je veliko protislovij! Če bi bilo vse po tvojem, danes ne bi bilo države Slovenije! Zgodovina in trenutki v njej so sila nepredvidljivi!!!!!
Kraševka
Slovenec kremeniti 22,20
Če dobro pogledaš, ni nič zbrisano,
Vsi tvoji dobri komentarji so pri prispevku, objavljenem ob 5,09
Ta pa je objavljen ob 22,01 - slika pa je ista.
MEFISTO
Hvala, Kraševka! Torej so se primorska zemlja in Primorci vendarle vrnili v matično domovino, znanost o tem je pa tudi rešena.
Kraševka
Vendare je zmagala zdrava pamet.
Rdeči imajo sprano glavo. Vse kar znajo, je reklamirati REVOLUCIJO.
IgorP
Kraševka Nič ni sprano! Kar nisi imel, se ti ne more vrniti!! NOB je pridobila Primorsko za Slovenijo, koliko je samo stvar trenutka in časa! Desničarji pa s svojim delovanjem niso pridobili niti milimetra Primorske za Slovenijo!!!!
MEFISTO
Škoda, da je urednik po nepotrebnem umaknil dosedanje komentarje, ker bi lahko bili solidna znanstvena osnova za nadaljnje dokazovanje ideološkosti preimenovanja praznika vrnitve in ne priključitve Primorske k matični domovini.
Sicer smo pa prvo bitko le dobili, sledi ji še zmaga v vojni z rdečo ideologijo.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.