Nacionalna RTV odgovarja na očitke DNS, tožba zaradi Valenčičevega dokumentarca

Uredništvo
3

Društvo novinarjev Slovenije je v torek izrazilo zaskrbljenost nad kadrovskimi in programskimi spremembami, ki jih v zadnjem času uvaja novo vodstvo Televizije Slovenija v svojem informativnem programu.

V pismu predvsem izražajo skrb zaradi prestavitve oddaje Točka preloma in Odkrito na tretji program ter zaradi premestitve nekaterih novinarjev na nova delovna mesta brez obrazložitev in predhodnega opozorila.

Prav tako naj bi obvestili štiri honorarne sodelavce Informativnega programa, da ob izteku njihove pogodbe le-te ne bodo podaljšali. Slednje naj bi bilo v nasprotju z dogovorom, da RTV Slovenija pomaga pri ureditvi statusa stalnih honararnih sodelavcev in po mnenju DNS velja za nadaljevanje prakse izkoriščanja najšibkejših, torej tistih brez redne zaposlitve.

Vodstvo RTV Slovenija na to odgovarja, da bi moralo Društvo spoštovati avtonomijo odgovornih urednikov, ne pa poskušati s pritiski vplivati na uredniško politiko. Hkrati tudi zanika obtožbe o odpustitvi sodelavcev brez pojasnil.

Trdijo, da jim pogodba poteče konec septembra, tako da so bili o tem obveščeni mesec dni prej in da je vsem znan razlog – krčenje finančnih sredstev.

Kaj je namen izjave Društva novinarjev Slovenije?
Izjava Društva novinarjev Slovenije bi se zdela kredibilnejša, če bi bile kadrovske in programske spremembe v medijih nekaj redkega in izjemnega.

A v zadnjih letih se je, tudi na TV Slovenija, med novinarji pred in za kamero menjalo mnogo ljudi, kar je verjetno del uredniške in programske svobode medija.

Tovrstnih opozoril krovne novinarske organizacije pa smo ob teh spremembah deležni redko oziroma selektivno.   

Odhaja tudi Erik Valenčič, ki je RTV Slovenija nakopal tožbo v višini 12.000 evrov

Minulo nedeljo je mnogo prahu dvignila oddaja Zrcalo tedna, v kateri je novinar TV Slovenija Erik Valenčič obračunal z nemško kanclerko Angelo Merkel.

Nekajminutni monolog, ki je po mnenju mnogih bolj spominjal na politični aktivizem kot na profesionalni žurnalizem, je zaokrožil s sočnim stavkom: “če so izpadi proti beguncem Merklovi res tako ogabni, naj si najde ogledalo in pljune vanj.” Oddajo je zaključil s parolo “smrt fašizmu, svoboda ljudem.”

Naslednji dan se je razvedelo, da Valenčič zapušča TV Slovenija, saj bi naj bil odpuščen.

Na RTV Slovenija so za Domovino povedali, da mu honorarna pogodba poteče konec septembra, s prekinitvijo sodelovanja pa so ga obvestili mesec dni prej. Kot še navajajo, so mu podelili možnost sodelovanja pri posebnih projektih, vendar se pogovora o nadaljnjem sodelovanju kljub večkratnim vabilom ni udeležil.

Uspeli smo tudi izvedeti, da RTV Slovenija zaradi Valenčičevega kontroverznega dokumentarca Koalicija sovraštva, ki je duhove buril januarja 2014, toži državljan P. H.. Zaradi njegovega povezovanja z ekstremizmom od nacionalke zahteva 12 tisoč evrov odškodnine. V oddaji se je Valenčič ukvarjal z desnim ekstremizmom, naonacističnimi in fašističnimi gibanji v Sloveniji.

Predstavniki RTV Slovenija so nam obstoj tožbenega zahtevka potrdili ter zapisali, da bodo konec meseca skušali spor rešiti z mediacijo.

Društvo novinarjev Slovenije o Eriku Valenčiču:
Med novinarji, ki so tako čez noč ostali na cesti, je tudi Erik Valenčič, ki se je uveljavil kot avtor odmevnih dokumentarcev. Med drugim je njegov film o Kurdistanu sprejet na letošnji Festival slovenskega filma. Tudi te odločitve pristojni niti javnosti niti novinarjem Informativnega programa TVS niso strokovno utemeljili.

 

Če DNS v tem primeru resnično potrebuje strokovno utemeljitev, bi bila morda smiselna revizija nivoja profesionalnih novinarskih standardov, ki ga v krovni organizaciji zagovarjajo.  

Ob zaključku sodelovanja z RTV Slovenija je v javnem pismu svojo plat zgodbe pojasnil tudi Erik Valenčič. Preberite ga lahko tukaj

(Naslovno fotografijo je v spodnjem tvitu objavil direktor RTV Marko Filli)

3 KOMENTARJI

  1. Ali se bo našla politična koalcija, ki bo soglasna, da je potrebno RTV ukiniti in ga po dveh treh mesecih ustanoviti na novo s približno 30% toliko zaposlenih kot je sedaj.

    BTW: Čestitke za aktulano vsebino.

  2. Ukinitev Studio City bi bil eden večjih korakov k normalizacije RTV. To oddajo dojemam izključno kot propagando stare levice oz. Združene levice.

    Valečič pa je vse drugo prej kot novinar. Je politični plačanec.

Komentiraj

Prosimo, vnesite komentar
Prosimo, vnesite svoje ime