Med provokacijami in zgodovinskim spominom: Priznati in obsoditi bi morali tako fašistično, kot tudi komunistično nasilje
POSLUŠAJ ČLANEK
Italija se vsako leto 10. februarja spominja žrtev fojb in eksodusa Italijanov iz Istre, z Reke in iz Dalmacije oz. povojnega komunističnega nasilja nad Italijani. Pripadniki italijanske neofašistične organizacije CasaPound so letos ob njem v več sto krajih po Italiji izobesili transparente z napisom "Titovi partizani, zločinci in morilci", podobno akcijo pa so izvedli že lani.
Slovensko zunanje ministrstvo pravi, da gre za nestrpnost do Slovencev in zahteva ukrepanje italijanskih oblasti. Razburila je tudi današnja "v politične namene zlorabljena" slovesnost, vse skupaj pa ne pripomore k spravi glede povojne zgodovine v Trstu.
Tarča "mazaške akcije" so bili predvsem objekti zamejskih Slovencev, med drugim Prosvetni dom na Opčinah, gledališče Franceta Prešerna v Boljuncu, trgi, šole in druge javne zgradbe.
Ob dnevu spomina pa bodo potekala tudi predavanja o "lažnem samopomilovanju Slovencev" in "jugoslovanskih teroristih", ki med drugim trdi, da so slovenski Narodni dom v Trstu požgali kar Slovenci sami. Oba dogodka sicer prirejajo sklad Rustia Traine, združenje Dalmati italiani nel Mondo in Lega nazionale, organizacije, ki si prizadevajo za širitev italijanske meje na Primorsko ter v Istro in Dalmacijo, sofinancira pa jih trška občina. Zaradi napovedanih dogodkov sta predsednika slovenskih zamejskih organizacij Ksenija Dobrila in Walter Bandelj že prejšnji teden napisala protestno pismo tržaškemu županu Robertu Dipiazzi.
Bandelj je sicer za Delo povedal, da odvetniki SSO že pišejo tožbo proti gibanju Casa Pound, upa pa, da se bodo na provokacijo fašistov odzvali tudi državni vrh in evropski poslanci.
Na dogajanje se je odzvalo tudi slovensko zunanje ministrstvo: "Z današnjo mazaško akcijo po slovenskih vaseh znova izkazuje svojo nestrpnost do Slovencev in do trpljenja slovenskega naroda pod fašizmom. Ta organizacija, ki je podobno akcijo izvedla tudi decembra lani, si zasluži obsodbo demokratičnih oblasti svobodne Evrope."
Slovensko zunanje ministrstvo pravi, da gre za nestrpnost do Slovencev in zahteva ukrepanje italijanskih oblasti. Razburila je tudi današnja "v politične namene zlorabljena" slovesnost, vse skupaj pa ne pripomore k spravi glede povojne zgodovine v Trstu.
Plakati in predavanja, ki vnašajo razdor
Tarča "mazaške akcije" so bili predvsem objekti zamejskih Slovencev, med drugim Prosvetni dom na Opčinah, gledališče Franceta Prešerna v Boljuncu, trgi, šole in druge javne zgradbe.
Ob dnevu spomina pa bodo potekala tudi predavanja o "lažnem samopomilovanju Slovencev" in "jugoslovanskih teroristih", ki med drugim trdi, da so slovenski Narodni dom v Trstu požgali kar Slovenci sami. Oba dogodka sicer prirejajo sklad Rustia Traine, združenje Dalmati italiani nel Mondo in Lega nazionale, organizacije, ki si prizadevajo za širitev italijanske meje na Primorsko ter v Istro in Dalmacijo, sofinancira pa jih trška občina. Zaradi napovedanih dogodkov sta predsednika slovenskih zamejskih organizacij Ksenija Dobrila in Walter Bandelj že prejšnji teden napisala protestno pismo tržaškemu županu Robertu Dipiazzi.
Bandelj je sicer za Delo povedal, da odvetniki SSO že pišejo tožbo proti gibanju Casa Pound, upa pa, da se bodo na provokacijo fašistov odzvali tudi državni vrh in evropski poslanci.
MZZ: "Zanikovanja trpljenja Slovencev in izkrivljanja zgodovine ne moremo in ne bomo dopustili"
Na dogajanje se je odzvalo tudi slovensko zunanje ministrstvo: "Z današnjo mazaško akcijo po slovenskih vaseh znova izkazuje svojo nestrpnost do Slovencev in do trpljenja slovenskega naroda pod fašizmom. Ta organizacija, ki je podobno akcijo izvedla tudi decembra lani, si zasluži obsodbo demokratičnih oblasti svobodne Evrope."
Povezani članki
Ekskluzivno za naročnike
Domovina 141: 30 let uroka Depale vasi
27. 3. 2024 ob 6:29
Domovina 140: Kam gre denar od precenjenih železniških postaj
20. 3. 2024 ob 6:29
To je groza, ni pa strah – Justin Earl Grant
18. 3. 2024 ob 23:11
Prihajajoči dogodki
MAR
29
V kapeli Zavoda ŽIVIM križev pot za življenje
15:00 - 15:45
MAR
29
FKK 4: Za post
19:30 - 21:30
MAR
31
ZAJETI V IZVIRU - SLOVENSKI OTROCI LEBENSBORNA
18:00 - 19:00
APR
01
APR
01
KINO V ŽIVO: OKRONANA
19:00 - 21:00
82 komentarjev
IgorP
Slovenec kremenit 13. februarja 2020 ob 14:07 At 14:07
Tudi domobrance, takrat edino regularno, domoljubno in legitimno vojsko slovenskega naroda, imate komunisteki na vesti.
Na vesti jih imajo Rupnik, Rožman in njim zvesti desničarji!!! Nekoga, ki priseže Hitlerju, imeti za slovensko vojsko????? Nekaterim se res že blede!!!!!!
MEFISTO
Prisega komunistov Stalinu je imela za posledico kaki 80.000 smrtnih žrtev med Slovenci in še stotisoče preganjanih ter okrog 200.000 žrtev med drugimi prijateljskimi nam narodi. Pod Hitlerjem bi jo bolje odnesli. Ko bi Nemci kapitulirali, bi kot kulturna vojska spokali ter šli in spet bi bilo pri nas lepo kot je nekoč že bilo. Komunisti so pa kot korona virus, nalezljivi, pogubni in smrtno nevarni.
IgorP
So Dražgoše, Trije žeblji in Menina prizorišče zmag ali sramotnih porazov?
Kremeniti, predvsem Dražgoše in Osankarica sta kraja tragičnih spominov, ki jih je treba ceniti v duhu odpora! Menina pa se šteje kot zmaga zaradi uspešnega preboja!
MEFISTO
Komunisti ste nedosegljivi. Položiti roko na lastni narod je za vas duh odpora, beg pa zmaga. Ni čudno, da so se celo plašni Italijani kmalu naveličali take vojne in da so bolj žilavi Nemci skoraj nedotaknjeni dočakali konec vojne. Če ne bi bilo Angloameričanov in Rusov, bi lahko do konca sveta letovali v Sloveniji.
IgorP
kremeniti Nadvse hrabri Domobrančeki pa so se odločili za letovanje ob Vrbskem jezeru, a so si letovanje prepozno rezervirali ...................
MEFISTO
Tudi domobrance, takrat edino regularno, domoljubno in legitimno vojsko slovenskega naroda, imate komunisteki na vesti. Pobijati zvezane, izmučene in izstradane domobrance je bilo še posebno hrojstvo. Tudi likvidacija nihovih družin je bilo junaštvo posebne vrste. Drugih deset in deset tisčev Slovencev, katerih edini greh je bil, da so živeli, ti tokrat sploh ne bom očital.
Kugy
Večkrat slišim vprašanje, kdo je bil poraženec v 2. vojni. Iz današnjega pogleda in na osnovi današnjih spoznanj lahko rečemo, da narodi, ki so pristali v komunističnih državah. Takoj za njimi so največji poraženci komunisti, saj danes nimamo v Evropi uradno nobene komunistične države. Kar pomeni da lahko iščemo zmagovalce v državah zahodne Evrope. Med njimi so tudi Nemci in Italjani, ki so takoj za Sovjeti hoteli izvozit svojo zmešano social nacionalno revolucijo, vendar jim na njihovo srečo ni uspelo. Narava je tako narejena, da prej ali slej gnila veja odpade.
Kraševka
Res je.
MEFISTO
Može damo, Trsta ne damo, so se drle slovenske AFŽ-jevke po ulicain trgih ob zadnji tržaški krizi, ko je tovariš Tito dokončno zapravil Trst.
Igor je bil takrat še premajhen, da bi se spomnil, koliko žensk je bilo tisto leto tepenih, ko so bili možje demoboilizirani in koliko zakonov je šlo po zlu.
iGOR JE BIL TAKRAT ŠE PREOTROČIJ, DA BI SE SPOMNIL, KOLIKO ŽENSK JE BILO TISTO LETO TEPENIH IN KOLIKO JE ZAKONOV JE ŠLO PO ZLU.
IgorP
Še kaj boš napisal v svoji nemoči, kremenček!
Kraševka
Igorja, slovenec kremeniti, takrat še blo ni. Jaz se spomnim, kako so takrat v pozni jeseni 1953, bili po kraških vaseh Titovi vojniki, s puškami in konji, s katerimi so vsako toliko šli v gozd proti vrhu kraške planite, da so ljudje trepetali, kdaj se bodo "udarili" na MEJI v gričih nad Trstom. Pa so samo "metali pesek v oči", kako bodo zavzeli Trst, takoj, ko se Angleži vrnejo domov. Ko so ti vojaki "čekali na večeru", so vsak večer v veliki vrsti "z gaveto v roki" peli: "Druže Tito, Ljubičice, ne dam Trsta ne Gorice". Pa je tudi po odhodu Anglo-Amerikanov iz Trsta, oktobra 1954, Tito prepustil Gorico in Trst Italiji.
IgorP
kraševka Politika, politika, ki je ti glede takratnega časa nikoli ne boš razumela! Nič se ni prepustilo, z glavo skozi zid(spopad??) se enostavno ne gre! Hvaležni bodimo, če seveda znate biti nekateri, vsaj za to kar smo z NOB-jem pridobili!
MEFISTO
V teh turobnih časih, ko nam levica s cenami in davki streže po žepih, z anarhijo v zdravstvu pa po žvljenjih, nam še kako pridejo prav trenutki razvedrila.
Zato vas prosim, gospod urecnik, čimprej še objavite kako kolumno, v kateri bodo kakorkoli nastopali strašni italijanski fašisti.
Igor in debela berta nas namreč s vojimi humornimi vložki tako zabavata, da se enostavno nismo pripravljeni odreči tej poceni zabavi.
Hvala za razumevanje!
IgorP
kremeniti Ta tvoj komentar kaže nemoč karkoli argumentirati!! Znaš operirati samo z žrtvami, katerih je tudi meni žal na obeh straneh!
IgorP
Zavedni Primorci ne pojejo partizanskih pesmi.
Tisti, ki niso zavedni Primorci, jih pa hodijo peti v Trst ali v nekoč slovensko Ljubljano, da je sramota za Promorsko manjša
To svojo trditev si lahko nekam vtakneš, kremenček! Pa ne hodi več na Primorsko, če ti ni ljubo po zaslugi koga je danes v Sloveniji!
MEFISTO
Jaz bi rad šel v Reko, Trst, Gorco, po našo pravico kot so nas po izbruhu komunistične svobode učili tovariši komunisti. Rek, Trst, Gorica, naša je pravica, je bila komunistična parola. So mar tovariši komunisti lagali?
IgorP
Ne zavajaj javnosti Kremeniti! Takratna geopolitična situacija v Evropi in svetu ni omogočala uresničitve vseh želja! Se pa je po zaslugi zmage v 2. sv. vojni pridobil velik del Primorske! Katera velesila bi pa Kraljevini Jugoslaviji podarila ta mesta, ki si jih naštel, če pri nas ne bi bilo odpora, pa veste samo zaslepljeni desničarji!!!
MEFISTO
Zakaj ste se pa potem hvalili z Reko, Trstom in Gorico, če še vsemogočni tovariš Tito ni znal pridobiti tisto, kar je bilo vedno Slovensko. V rajnki Avtroogrski, ko smo Slovenci zadnjikrat še kaj veljali, je bil Trst največje slovensko mesto. Zdaj pa znova kaže, da bo v Trstu kmalu živelo več Slovencev kot v nekoč slovenski Ljubljani. Komunisti ste bili in ostanete pacarji.
MEFISTO
Proti koncu vojne je Mc Lean zaskrbljeno opozoril Churchila, naj kaj ukrene, ker nameravajo komunisti po vojni prevzeti oblast v Jugoslaviji.
Churchil pa ga je lakonično potolažil: "Dragi prujatelj, saj menda ne nameravate po vojni živeti v Jugoslaviji!"
Za Angleže ni bilo, za jugoslovne je bilo pa vse dovolj dobro.
MEFISTO
Trije srokovnjaki so mi dali zapriseženo in notarsko overjeno izjavo, da so bili partizani hujši od fašistov, ker so požigali lastne vasi in pobijali lastne ljudi.
Marsikaj nevzpodbudnega pa tudi sam vem o komunističnih zločinih
debela_berta
Granda, Erlah in Grimss so ti strokovnjaki?
Kraševka
Res je. Pri nas se nekateri močno trudijo, da bi zanikali KOMUNISTIČNE ZLOČINE. V Italiji pa so tudi takoj po vojni v ZGODOVINI, nekako "pozabili" zapisati Fašistične zločine. Toda Italija se je demokratizirala mnogo pred nami in je zgodovino počasi dopolnjevala. Nekateri, so tudi "v luft skakali", ker so hoteli zanikati zločine FAŠIZMA. Zato sedaj v Italiji nekateri razmišljajo, da bi sprejeli zakon, kjer bi bilo kaznivo - ZANIKANJE ZLOČINOV, tako KOMUNIZMA, kot FAŠIZMA. Tako bi morali narediti tudi v Sloveniji. Naj bodo stvari jasne. Bodočemu rodu pa bi morali dati poduk, za ZLOČINI nikakor niso zagotovilo sreče, prej nesreče. Zato se je treba bati vseh IZMOV, tako desnih, kot LEVIH. Levi so v Sloveniji že pregloboko zakoreninjeni!
MEFISTO
Da ne bom vsakemu posebej repliciral in Bogu kradel čas, bi rad vprašal Igorja in debelo berto, ki obžaluje, da niso moji predniki pocrkali v koncentracijskih taboriščih, zakaj tepe komuniste slava, da so hujši od fašistov?
debela_berta
V čem so partizani hujši od fašistov?? Ej, laški partizani so še tvojega Benita za pete obesili. :)
IgorP
kremeniti To je tvoja neprestana lajna o partizanih! Vojna je vojna, 2. sv. vojna pa je bila ena od "svinjskih"! Prej se boš pomiril s porazom, bolje bo za tvojo dušo! Edino če obžaluješ dejstvo, da tvoja stran po vojni ni mogla početi tega, kar je žal naredila nova oblast!
MEFISTO
Igor, za večino naših mrtvih in preganjanih ter kako drugače trpečih ni kriva vojna, temveč kravava, primitivna in divjaška komunistična revolucija, katere imperativ povsod po svetu, kjer si imeli enako smolo kot mi, je, da žrtve morjo biti.
Kugy
Ko so prišli v Gorico partizani so aktivirali člane OF za pomoč pri iskanju hišnih številk ljudi, ki so jih imeli zapisanih na že prej pripravljenem seznamu. Moja mam je bila pozvana, vendar se ji je uspelo nekako izogniti temu početju. Prihajali so ponoči in ljudi metali iz postelj.
Vozili so jih na Trnovo. Nihče se ni vrnil. Med njimi ni bilo fasitičnih voditeljev in zločincev. Večina so bili meščani in ne samo Italjani. Partija je začela svoj revolucionarni pohod in s tem oskrunila nas primorski boj . Zgubili smo Gorico, zgubili smo pravico in resnico biti žrtve. Še huje, vzeli so nam ponos in dostojanstvo pred svetom.
Kraševka
Res je gospod Kugy, da je takoj po vojni, v "svobodi" precej Slovencev, poleg Italijanov", bila poslana v onostranstvo.
MEFISTO
Ne razumem, da italijanski fašisti ne hodijo delati kraval na slovenske komunistične veselice v Sloveniji, ko jih prejajo italijnski fašist v Italiji, pa so v večini in tudi najbolj glasni ravno slovenski komunisti.
Kraševka
Res je. Toda naši komunisti imajo POLITIČNO POLICIJO, ki bi Italijane takoj "naskočila". Magnifiko pa lahko počne vse "svinarije" tudi na Proslavi SLOVENSKE kulture. Medtem, ko Hrvaški pevec v Mariboru, še koncerta ni mogel ODPETI. Policija je povedala, da mu ne more zagotoviti varnosti. To pove, koga lahko in koga noče policija varovati. Novinarja, ki je s tem HRVAŠKIM pevcem opravil interviju, pa so na RTV celo DEGRADIRALI, kar pokaže kakšno NACIONALKO imamo. V Italiji pa imajo policijo, ki brani vse državljane, pa tudi PRIŠLEKE ! To se pravi, da je Italija mnogo bolj DEMOKRATIČNA, kot sedanja Komunistična-Slovenija. Prepoved koncerta Hrvaškega pevca v Mariboru, pač to potrjuje.
debela_berta
Zakaj? Ker je fašizem svinjarija in kriminalna ideologija, partizani pa so časti vredni ljudje, ki so tvegali življenja proti črnim srajcam, ki so posiljevale, požigale in klale po naši Sloveniji! Kapiraš??
MEFISTO
Nimaš prav. Po kasnejšem poizvedovanju mi je nek gspod pred tremi pričami povedal, da so fašisti pač bolj civilizirani kot komunisti.
IgorP
Kremeniti Kdo pa rad hodi na prizorišča porazov! Zmag pa tako in tako ne poznajo ti makaronarji!
MEFISTO
Kdo hodi na prizorišča porazov, sprašuješ. So Dražgoše, Trije žeblji in Menina prizorišče zmag ali sramotnih porazov?
debela_berta
Zame ste duhovno in moralno ubogi tisti, ki tule zagovarjate črnosrajčnike. Zagotovo so vaši predniki lezli fašističnim morilcem v rit in od njih jemali lire.
Neverjetno je, kako imate (kot splošna italijanska javnost), nerazčiščene pojme o zgodovini. Pretiravanje o številu zmetanih v fojbe, na primer. Samo nasmejem se lahko.
Saj razumeti zgodovinsko premico je zelo enostavno-če ti fašist lomi jajca, te tepe, pošilja v zapor, pobija in zatira slovensko besedo, je logično, da boš po kapitulaciji in vojni maščevalen. Če bi jaz kremenitega poniževal, bi me on z veseljem po koncu vojne treščil na gobec? Ali mogoče ne, povej?
Glavna problema pri vsem tem pa sta zame dva: Lahi in zgodovina so bolj tako tako. In nekdanja država Jugoslavija je narobe pristopila k reševanju problema-od lahov bi morali izterjati enormno vojno škodovino, pa tudi nobenega procesa proti niti enemu fašističnemu politiku in generalu ni bilo. Če bi se jih pravno-sodno zjahalo kot Nemčijo, bi Lahi dandanes ob pogledu na spisek in podobe fašistov, s sramom zrli v tla.
Rad imam sosede Italijane, kulturo, hrano in šport, pri polpretekli zgodovino pa sem upravičeno na nasprotnem bregu...
Kraševka
debela berta, pri zgodovini, so moji predniki stali na strani PROTIFAŠIZMA. Borili so se za Svobodo, eden izmed sorodnikov, ki je delal v Trstu je celo zaradi protifašizma izgubil Življenje. Torej žrtvoval se je za SVOBODO Slovencev. Tisti "borci", ki se danes kitijo s Titovko in zastavo z rdečo zvezdo, pa niso za NAŠO svobodo naredili nič. Ti, ki se danes "borijo" proti "Fašizmu", se dejansko borijo samo za svoj PRIVILEGIJ. Oni borbe proti fašizmu niso nikoli izvajali, pa verjetno tudi njihovi predniki NE. Delajo in podpihujejo samo SOVRAŠTVO in posledično Slovencem v Zamejstvu samo škodujejo. Čas je, da bi s tem končali in prepustili preteklost ZGODOVINARJEM.
MEFISTO
Debela berta, kremeniti te ne bi na gobec, ker naj bi ga poniževal, temveč zato, ker še vedno ponavljaš komunistične puhljice in neumnosti. Pa še razjokal bi se nad teboj. O, Slovenec kremenit je predober.
IgorP
Kraševka 11. februarja 2020 ob 9:09 At 9:09
To Bandero rosso, največkrat nosijo v svojih rokah PRIŠLEKI iz Slovenije, ki se vtihotapijo na proslave na TRŽAŠKEM. Tudi Tržaški pevski zbor, ki opeva “Bandero rosso”, je sestavljen iz 3/4 pevcev iz MATIČNE Slovenije.
Kraševka, če te prav razumem, MATIČNA Slovenija ni tvoja Slovenija!!!!
Kraševka
Igor, skoraj nikoli me ne prav razumeš, tudi tokrat ne. Živim v moji domovini Sloveniji in druge domovine nimam. Mogoče si ti eden tistih, ki ima drugo domovino, pri nas v Sloveniji pa živiš. Kajti taki nam teptajo SLOVENSKO kulturo, kar je dokazal tudi na letošnji Prešernovi proslavi PEVEC, Jankovičev izbranec, ki je smešil Kristjane. Taki pevci delajo Sloveniji veliko škode. Veliko ŠKODO, pa delajo tudi ZAMEJSKIM Slovencev taki prišleki, ki sem ga videla na Proslavi v ZAMEJSTVU, pred približno letom dni. Prišel je z avtom - reg. tablica Piran (v Piranu je malo avtohtonih Slovencev), Iz avta je vzel JUGO zastavo, z rdečo zvezdo in z njo vijugal med MNOŽICO prisotnih in vihtel v zraku rdečo zvezdo. Policija, ki je skrbela za RED, ga je samo opazovala, ni pa intervenirala. Prepričana sem, da ta moški iz Pirana, ki je imel titovko na glavi, sigurno ni bil Partizan, ker je imel okrog 50 let. Taki provokatorji s Titovko in RDEČO zvezdo sigurno ne koristijo Slovencem v Zamejstvu. Kaj naredi Cerarjevo Zunanje ministrstvo, da bi prepovedalo nošenje Titovih zastav, tako doma, kot v tujini. Ni čudno, če v Tujini sploh nismo PREPOZNANI. Ljudje, ki ne ljubijo Slovenske državne ZASTAVE, dejansko ZANIKAJO našo samostojno državo Slovenijo. Ali to razumeš Igor?
IgorP
kraševka Kako te ne razumem? Jasno si hotela povedati, da zavedni Primorci ne pojejo partizanskih pesmi! 3/4 jih prihaja iz matične Slovenije ne iz Primorske! Malo premisli preden blekneš!
IgorP
kraševka Ne razglabljaj več o mojih koreninah! Smo kleni štajerski rod in mi ne govori več o neki drugi domovini! To je moja država za katero sem prispeval več kot marsikdo, ki se tu gori repenči kot desničar!!! Države, kjer bi morda Domobranstvo postalo vrednota, pa nikakor ne morem ljubiti!
MEFISTO
Igor, prav ti je povedala Kraševka. Zavedni Primorci ne pojejo partizanskih pesmi. Tisti, ki niso zavedni Primorci, jih pa hodijo peti v Trst ali v nekoč slovensko Ljubljano, da je sramota za Promorsko manjša
IgorP
Frančišek
Če ne razumeš sporazuma Hitler - Stalin, ne piši o njem!!!!
Miha
No, povej, kaj Frančišku ni jasno, res me zanima!
MEFISTO
To pa še mene zanima!
IgorP
contra Frančišku v osnovi ni jasno, da sta si tako Hitler kot Stalin kupovala čas za pripravo na neizbežen spopad! Tudi politika je včasih čudna!
Franci
Frančišek ga razume, to tebe boli. Stalin je imel rad Hitlerja. Hitler se je pa učil od Stalina delati koncentracijska taborišča ali po rusko gulage.
Alojzij Pezdir
Enako kot italijanski nacionalisti in/ali t. i. neofašisti jemljejo brezimne množice nepietetno pokopanih žrtev povojnega množičnega nasilja v kraških fojbah iz zavestno zamolčanega in prikritega zgodovinskega konteksta predhodnega fašističnega terorja in nasilja nad Slovenci, Slovani in drugimi narodi ter etničnimi skupinami v Italiji, tudi naši glasni varuhi nekritično mitiziranih tradicij NOB in zgodovinsko ter etično upravičenega protifašizma zavestno postavljajo tragične protagoniste domnevne kolaboracije z okupatorji ter brezštevilna množična morišča in grobišča brezimnih žrtev povojne "rdeče krvave rihte" nad njimi izven resničnega in kompleksnega zgodovinskega konteksta mednarodno povezane in od Stalinove KP ZSSR ter internacionalne komunistične Kominterne strateško in taktično vódene komunistične revolucije s strani Titove KPJ in Kidričeve KPS v Jugoslaviji in Sloveniji vse od jeseni 1941.
Dokler bodo italijanski neo-fašisti in jugoslovanski neo-komunisti gluhi in slepi za ključno etično spoznanje, da je zločin enako zavržen in enako potreben iskrenega obžalovanja, ne glede na to, ali je bil storjen pod fašistično, nacistično ali komunistično ideologijo ter simbolno ikonografijo, bomo priče ideološkim in političnim zlorabam enih in drugih žrtev, ne da bi bili v resnici pripravljeni in sposobni izreči iskreno obžalovanje in iskreno obsodbo vseh zločinov in zločincev ter vseh zločinskih ideologij.
debela_berta
Razlika je, in to velika, med dvajsetletnim požiganjem, tepežem, umori, deportacijami in parimi Lahi, ki so končali v jamah. Ogromna razlika! Naj se Salvini, teh petsto črnih srajc, Kraševka, kremeniti in drugi to že naučijo...
j.malovrh
V dvajsetih letih fašizma z muko naštejejo 22 slovenskih žrtev (preveč)! V 100 dneh po koncu vojne pa tisoče Italijanov, Slovencev, Hrvatov v fojbah... Zavajanje ni lepo, vernik komunistični.
debela_berta
haha, 22, bimbo... a si ziher, da si celo eno dvojko preveč napisal? mimogrede, zakaj tako lažeš o tisočih v fojbah?? zakaj jočeš za ustaškimi klavci?
Franci
Razlika je samo zate - ali so tvoji ali pa od nasprotnika. Tvojim vse oprostiš, nasprotnikom ničesar.
korosec.france
OBOJI, ITAL.FAŠISTI in SLOV.KOMUNISTI SO UNIČEVALCI IN MORILCI
Italija zasede in naredi Ljubljansko pokrajino 6.4.41.Tako je zasedena itak Primorska.
Slovenski komunisti v skladu z paktom Hitler-Stalin 39-41 slavijo prihod Nacistov, z njimi korakajo za 12.Maj v Revirjih in Metliki in še kje vmes.
Slovenski komunisti ustanovijo PIF.Proti Zahodnim zaveznikom!
22.Junija 1941 Hitler napade prijatelja Stalina in pravljic je konec.
Komunisti v Sloveniji objavijo upor Nacistom in Fašistom in OF revolucijo ter začnejo s pobijanjem drugačemislečih Slovenk in Slovencev in jih do sredine 1942 pobijejo že okoli 1000, do konca 42 še 1000. Neoboroženih, neorganiziranih,moških, žensk, deklet, starcev in stark ter vsekakor otrok ne glede na starost, izginejo kompletne družine.
Spontano se rodi protirevolucionaren upor, ustanove se 17.Junija 42 Vaške straže MVAC (tabeli).
Partizani na dnevni bazi razvejano sodelujejo z Italijani vse do najvišjih častnikov
in povzročajo neizmerno gorje po Italijanih, ki streljajo talce, požigajo slovenskle vasi in ljudstvo gonijo v taborišča, čez 30.000 ljudi z otroci vred, kompletne družine.
Partizanski teror se s tem ukrepom, z Vaškimi stražami dokaj zaustavi, enako ropanje in ustrahovanje.
Italijanska okupacija prinese groteskno kolaboracijo Partizani-Italijanski okupator.
Italijani predajo težko orožje, kamione, tanke in tankete Partizanom za boj in uničenje Vaških straž Dolenjske in Notranjske - in. nezaslišano - pridružijo se Partizanom v boju ter tudi ustanovijo italijansko partizansko brigado. Vse to ni bilo težko, saj je med Fašisti in Komunisti v italijanski vojski, policiji in v upravi kruta sloga in sodelovanje.
NAJHUJE kar je-pa v zameno italijanska vojska, policija in uprava svobodno odide domov v Italijo nekaznovana.Popolnoma in striktno nekaznovana za vse zločine nad Slovenci.
Kaj se je zgodilo, da so partizani in komunistična oblast polnila fojbe, pa je itak znano.
OBSODBA VELJA OBOJIM IN OBOJIM GRE PEKLENSKI OGENJ, ne glede na evropske zaveze in konvencije in ne glede na repenčenje in na opravičevanje zločinov obeh strani!
pozdrav
Slovenci naj odločno obsodijo skupaj z Italijani komunistično in fašistično nasilje! Amen.
MEFISTO
Za začetek bi bilo dovolj, če bi vsaj vsak zase Slovenci obsodili komunizem, Italijani pa fašizem. Potem pa lahko gremo na skupno veselico brez komunistične in fašistične ikonografije ter zlih misli.
debela_berta
Ej, ne boš verjel koliko Slovencev obsoja nepravilnosti komunizma začasa vojne in po njej. Še vrh ZB obsoja vse to, Stanovnik je obsojal to, navadni partizani obsojajo to... Ko pa se boste vi, pripadniki druge strani, zamislili in obsodili grozodejstva Rosenerja, Rožmana, Hacina, Petra Skalarja, Mladcev Kristusa kralja itn., potem pa res grem z vami na en glaž! :)
MEFISTO
Debela berta, ne hiti, nihče te ni povabil na golaž in te najbrž ne bo. Odkar nam vlada levica, sploh pa po zaslugi Šarca, jemo samo še jastoge in pijemo Dom perignon.
Kugy
D.berta precej si zamešal. Peter Skalar je narodni heroj Ferdo Kravanja Tigrovec ubit med vojno v čudnih okoliščinah. Se pa strinjam s teboj, da vsi tisti, ki so izvajali zločine nad narodom, nad ujetniki z obeh strani si zaslužijo vso obsodbo. Zaenkrat vemo samo za kolaborante z Nacisti in protikomuniste. Se pravi, da so na vrsti tisti katerim je lačen in bos narod gradil spomenike.
debela_berta
kugy, Peter Skalar je vzdevek Franca Fraklja, človeka, ki je s katoliškimi somišljeniki za zabavo klal vse in vsakogar, ki je podpiral NOB.
MEFISTO
Debela berta, koga, koliko in kdaj?
lojze19
Sem poslušal Tržaški partizanski zbor, ki je iz celega svojega patetičnega zamejskega srca pel "avanti popolo bandiero roso, ko gledam preko meje ljudstvo boso" Treba jih je razumeti, te trgovske, kramarsek duše. Ne gre jim za Slovence, gre za denar. Ko sem poslušal danes Salvinija je bil zelo poveden: Ne pozabimo na žrtve in pobite, katerekoli strani.
Bogdan C.Novak ,Trieste 1945 -1954, str .178/179 »Italiani, Sloveni e Croati che per una ragione qualsiasi si opponevano al potere comunista, furono dichiarati fascisti e furono perseguitati. Viceversa, noti fascisti passati improvvisamente dalla parte dei comunisti, ottenero incarichi dalle nuove autorita comuniste o furono lasciati liberi. » Novak navaja primer Bruna Della Motta, znanega in dolgoletnega fašista, ki je dobil funkcijo direktorja partizanskega, kasneje komunističnega časopisa Il nostro avvenire (https://it.wikipedia.org/wiki/Il_Nostro_Avvenire)
MEFISTO
“Avanti popolo bandiero roso, ko gledam preko meje ljudstvo boso”. Po resnici in dobro povedano.
Kraševka
To Bandero rosso, največkrat nosijo v svojih rokah PRIŠLEKI iz Slovenije, ki se vtihotapijo na proslave na TRŽAŠKEM. Tudi Tržaški pevski zbor, ki opeva "Bandero rosso", je sestavljen iz 3/4 pevcev iz MATIČNE Slovenije.
Kraševka
Tudi to potrjuje, da so Fašisti in koministi, dejansko ISTI.
Kugy
Lojze odličen citat. Vendar danes ni več tako. Od kot ta zaplankanost . Edina možna razlaga je, da se okrog Partizanskega pevskega zbora trosijo veliki denarci slovenskih davkoplačevalcev.
kdorkoli
Lojze, hvala za poveden citat! Popolnoma se ujema s tistim, kar so znali povedati sorodniki in sosedje o fašistih in komunistih, ki so čase preživeli ob enih in drugih. Moram prebrat knjigo. Dobi se najbrž lahko le v Trstu?
Kugy
Boj primorskih rodoljubov so onečastili Jugoslovansko - Sovjetski komunisti, ki so z povojnimi ideološkimi čistkamu nad civilnim prebivalstvom prisotnih narodov in vspostavitvijo sovražnosti z nekdanjimi zavezniki, omogočili obstoj fasizma ( protikomunizma) v Italiji. Ceno plačuje ves Slovenski narod še posebej Slovenci v Trstu in Gorici. Zločinski pogrom fasistične Italije nad nas Primorce, dolga leta zaničevanja po vojni in izživljanja nad našo revščino se kljub državnosti, ki smo jo dosegli, izničuje zaradi grehov komunizma. Čas bi že bil , da bi komuniste in fašiste simbolično pokopali v krasko zemljio Bazovice, in si segli v roke vsi tisti z obeh strani meje, ki si želimo sožitje. Samo tako bi jih dokončno utišali.
Kraševka
Dober predlog ste dali gospod kugy.
korosec.france
Absolutno ne razumem večinsko, tako izgleda iz medijev, Primorcev, ki se ne postavijo po robu. Komunisti so po Italijanih ubili Danila Zelena, vojaškega vodjo prvega evropskega protifašističnega gibanja. Prvi uradni izdajalec 2.svet.vojne in NOB & OF Revolucije je Filip Tekavec-Gašper je partizanski komandant, ki izda Zelena! To se ve že več let, ampak rdeči Kučanov TIGR ima na spletnih straneh še vedno eno samo laž! Komunisti so uničili celotno organizacijo TIGR - zdaj jo vodijo kučanisti. Norost! Komunisti so ubili edinega resničnega narodnega heroja Janka Premrla Vojka in ga posmrtno lažno naredili celo za člana Partije ! Groteska smrti! Da ne govorimo koliko domoljubov so pobili opo primorskem, pa duhovnikov, da omenim samo Terčelja. Pa masaker 3000 mobiliziranih Primorcev na Trnovski planoti, ki jih Part.vodtsvo total neodgovorno postavi nasproti krvi željnih Švabov, ki jih zradirajo dobesedno, neuke in nevajene, popolne novince, slabo oborožene brez pravega vodstva in preskrbe! Pa zaseda, poraz Nemcev, ki jih Partizani mrtve zmasakrirajo brez potrebe,. nepietetno-ampak-načrtno, da Švabi požgejo in v izgnanstvo poženejo celo pokrajino okoli Komna - vse to prenašate in pomagate celo slaviti nja komunističnih proslavah!!!?
Kraševka
Prav Evropa bi morala PONOVNO obsoditi z vso RESNOSTJO, vse TRI IZME.
Fašizem - v Italiji, Nacizem v Nemčiji in
Komunizem v vzhodno-Evropskih državah - vključno s Slovenijo.
V Sloveniji nenehno POVELIČUJEMO Komunizem, kar kažejo proslave ZZB.
Posebej pa v času VOLITEV in po njih, kjer lahko zavlada samo nekdo, ki ga "požegnajo" komunisti, sicer sledijo grožnje s SMRTJO. Tega vseeno v Italiji ni.
Je pa Trst in okolica res veliko pretrpela zaradi FAŠIZMA. Koliko izobražencev in duhovnikov je Fašizem preganjal. Bazoviške junake so pred 90 leti usmrtili, pred 100 leti, so Fašisti požgali Narodni dom, veliko ljudi se je moralo za časa Fašizma izseliti, ukinjene so bile SLOVENSKE šole....
Skratka veliko GORJA je prinesel na Kras in Tržaško okolico prav Fašizem.
Toda, ko so pred 75 leti zasedli Trst Titovi PARTIZANI, so spet tam počenjali mnogo ZLOČINOV in drugih nečednosti. Res so se KOMUNISTI znašali tudi nad (mislim, da je opisano v knjigi "Od Rdeče zvezde do BANDATIZMA) NEDOLŽNIMI.
Prav zaradi tega so morali Partzani - po dveh mesecih Trst ZAPUSTITI in ga predati Angležem.
Vedno so prav Slovenci nastradali. In kar je bilo še hujše, je Tito po vojni, še Komuniste Slovenskega rodu, na Tržaškem RAZKLAL na dva dela, na Titove komuniste, ter na Stalinove komuniste.
Tako so ostali naši zamejski Slovenci razdeljeni na tri strani - na desne in dvoje komunistov.
Jugoslavija je vedno podpirala le privržence Tita, medtem ko katoliškim društvom ni namenila nič. Toda še dandanašnji so še najbolj obdržali Slovensko BIT prav KATOLIČANI, ki se zbirajo pri mašah in v Katoliških društvih.
Čas bi že bil. da se POGREVANJA iz leta 1945 prepove - in to tako pri poveličevanju Fašizma, kot tista, ki poveličujejo (kot Partizanski pevski zbor) KOMUNIZEM. Kajti 75 let po vojni bi bil že čas, da gradimo na SKUPNIH EVROPSKIH VREDNOTAH.
Kaj moramo res počakati, da ZAVLADA Islam, ki ne bo naklonjen ne Fašistom in ne komunistom?
Kako, da se 2.s. vojna nikakor ne more končati?
Ljubica Jelušič iz stranke SD (nekdanja SLOVENSKA obrambna ministrica), je pred zadnjimi PARLAMENTARNIMI volitvami, hodila po Tržaških SLOVENSKIH vaseh in postavljala na HIŠE - RDEČO zvezdo, ki je označeval od kje vse so izhajali Partizani.
Komu je to koristilo? Stranki SD, ki tudi tako išče volilce -Slovence v zamejstvu. Toda, kljub tem rdečim zvezdam, Jelušičeva vseeno ni bila izvoljena v PARLAMENT.
Tako, da je precej nepotrebnih IZZIVANJ, tako na strani komunistov, kot fašistov.
V letu 2020, bi bil že čas, da se obrnemo k drugim temam.
Kugy
Kraševka zelo dobro povedano. Vsakdo, ki to prebere bi mu moralo biti jasno kaj se je dogajalo. Vendar ne . Del naroda ostaja na okopih propadle države in komunizma. Rdeča buržujska stranka to s pridom izkorišča. Pridobivanje glasov na plečih nas Primorcev, ob tem da moramo še vstajati ob vsiljeni himni "Vstala primorska", je vsakoletni cirkus. Naša raja ob znanih klišejih borčevskih proslav cicbanov in pionirjev nostalgično združi vrste v totalen nesmisel. Isto je na drugi strani. Ljudje še vedno reagirajo na bolečine preteklosti. Politiki to dobro vedo.
IgorP
kugy Je narod leta 1990 na referendumu pokazal kdo je za propadlo državo in komunizem???? Ta isti narod pa ne dovoli revizije zgodovine ne glede na to, kaj se je zgodilo po vojni! Poraženec ne more biti zmagovalec!
debela_berta
Zanimivo razmišljanje, celo prav ti dam na enih mestih. Ja, res je čas za druge teme, vendar se ne bomo kar tako pustili, da bo spet klerofevdalizem vladal, a res ne vidiš, da si takega ekstrema ne želi nihče?? Skoraj nihče... (Janša, Primc, Erlah in podobni pantaloni so med njimi)...
Miha
Tov. Igor, kakšno revizijo, hoče realno(resnično ) zgodovino, ne pa samo 50 letno delno resnično zgodovino, ki je z novimi zamolčanimi viri čisto drugačna! Če to ne razumeš, potem ti ni pomoči!
Franci
Tovariš Igor, to, da je nekdo zmagovalec, še ne opraviči vseh zločinov. Zakaj potem tako napadaš Ameriko, kljub temu, da je zmagovalka? Komunizem je zlo, pa, če zmaga ali pa izgubi. Tam, kjer je zmagal, je pokazal, kakšno zlo je.
MEFISTO
Komunistično nasilje moramo bolj obsoditi kot fašistično, ker ga je bilo pri nas več in še bolj krvavo je bilo.
Igor bo skupaj z debelo berto in Nevidnim podal ločeno mnenje.
IgorP
kremenček Mnenja so znana! Prvi so z nasiljem v 20.-ih in 30.-ih letih 20. stol. nad Slovenci začeli fašisti! Ti boš seveda to zanikal! Leta 1941 so nepovabljeni prišli k nam, hoteli prodajati Rimsko kulturo, prodali pa strahopetno meglo! Zgodil se je upor, ker desni so se tej kulturi klanjali, ne pa razmišljali v stilu, da so tu Italijani nezaželeni! Desni se sedaj zavzemajo za slovenski narod, med leti 1941-45 bi ga pa prodali za pest drobiža fašistom in nacistom! FUJ Efialti ste bili in boste ostali!!! P.S: Obe nasilji ji treba obsoditi, vsekakor pa v kontekstu časa v katerem sta se zgodili!
MEFISTO
Kontekst časa gor ali dol, umori so umori. In komunisti so pri nas tudi med fašisti in nacisti sloveli za specialiste za masovno evtanazijo.
korosec.france
Igor, ne vem ali ne veš ali se delaš da ne veš resnice ------------------------------------------------------------------------------------------------ OBOJI, ITAL.FAŠISTI in SLOV.KOMUNISTI SO UNIČEVALCI IN MORILCI Italija zasede in naredi Ljubljansko pokrajino 6.4.41.Tako je zasedena itak Primorska. Slovenski komunisti v skladu z paktom Hitler-Stalin 39-41 slavijo prihod Nacistov, z njimi korakajo za 12.Maj v Revirjih in Metliki in še kje vmes. Slovenski komunisti ustanovijo PIF.Proti Zahodnim zaveznikom! 22.Junija 1941 Hitler napade prijatelja Stalina in pravljic je konec. Komunisti v Sloveniji objavijo upor Nacistom in Fašistom in OF revolucijo ter začnejo s pobijanjem drugačemislečih Slovenk in Slovencev in jih do sredine 1942 pobijejo že okoli 1000, do konca 42 še 1000. Neoboroženih, neorganiziranih,moških, žensk, deklet, starcev in stark ter vsekakor otrok ne glede na starost, izginejo kompletne družine. Spontano se rodi protirevolucionaren upor, ustanove se 17.Junija 42 Vaške straže MVAC (tabeli). itd-beri spodaj naprej...
debela_berta
Rekel bom samo to, da si en navaden izprijenec in da je škoda, ker vseh tvojih prednikov fašisti (s katerimi so davno pred pričetkom vojne lepo sodelovali Natlačen, Rožman & co) niso poslali umret na Rab...
MEFISTO
Kar se tiče smrti v taborišču, je bilo tvojim prednikom lažje, ker so imeli vplivnega zastopnika v samem štabu generala SS in policije Roessenerja.
Franci
Ko komunajzerji nimate argumentov, potem pa očitate sdelovanje že takrat, ko še možno ni bilo...
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.