Komu je KUL kul: JP Damijanu, levi opoziciji ali Pahorjevim stricem iz ozadja?
Z jesenjo smo ga pričakovali in tukaj je: projekt KUL, koalicija ustavnega loka, zadnji resni poskus zrušenja Jaševe vlade pred predsedovanjem Svetu EU, ko bo za kaj takšnega prepozno.
“Znam te lok, dok si puško bila,” se je s parafrazo srbskega pregovora na ta račun na Twitterju pošalil poslanec SMC-ja Gregor Perič, ter nakazal, da se je profesor lotil težko rešljive enačbe, ki mora lok njegove koalicije na koncu raztegniti iz 39 na vsaj 46 glasov.
A njemu v prid gre dejstvo, da pri nategovanju loka ni sam. V normalnih državah ne more kar nekdo, četudi profesor ekonomije, pred voditelje opozicije stopiti z dokumentom na šestih straneh ter jim reči: "Tukaj sem, postavite me za predsednika vlade," oni pa kar tako prikimajo in stvar je dogovorjena. Resnično težo Damijanovem pozivu daje šest podpisov pod njim – gre za šest predstavnikov različnih delov interesnega zaledja politične levice. P. Gantar, S. Splichal, N. Toš, B.A. Novak ... so imena, ki nekaj pomenijo, za naslovnike imajo svojo sporočilnost.
In ta imena so poenotila vse štiri voditelje leve opozicije v strinjanju, da je to osnova, na kateri se da graditi projekt zamenjave obstoječe oblasti. A ne nujno zato, ker bi to bila tudi njihova intimna želja, temveč ker izbire praktično niso imeli – kaj pa jim drugega sploh preostane? Znašli so se namreč pod hudim pritiskom leve interesne sfere in preko nje svoje volilne baze, da za rušenje Janše ne naredijo dovolj. In vsako oklevanje bi zdaj, ko so jim na mizo dostavili tako KUL rešitev, mejilo na izdajo.
Kljub temu pa jim situacija kar ustreza. Po eni strani demonstrirajo poenotenost pri oblikovanju alternative Janševi vladi - in če prevrat uspe, se pač vnovičnega prevzema oblasti ne bodo otepali. V primeru neuspeha pa si lahko pred tistimi, ki zdaj nanje tako močno pritiskajo, da ne počnejo dovolj za zrušitev Janševe vlade, umijejo roke in pokažejo na krivce v vrstah SMC in DeSUS. Da teh glasov ne bodo iskali sami, temveč jih mora zagotoviti "bodoči mandatar", pa je edini pogoj, s potrebno občutljivostjo sporočen avtorjem projekta. Če se bo to sfižilo, se bodo sami najbolj iskreno oddahnili.
Zakaj bi pravzaprav v SMC in DeSUS sprejeli vsiljeno ventilatorsko politiko menjavanja strani na vsakih nekaj mesecev? Nekaj je jasno: V naslednjih tednih lahko pričakujemo izjemen pritisk s strani različnih struktur leve sfere na poslance teh strank, da s prestopom vendarle omogočijo padec "fašistične" vlade ter "povrnitev v prejšnjo normalnost", kot se je nekako na novinarski konferenci izrazil Luka Mesec. V petek jim bodo posvečeni kolesarski protesti, pritiski bodo neizmerni iz levih medijev, oglašali se bodo levi profesorji in mnenjski voditelji, morda celo Štrukljevi sindikati.
Na prvi pogled se zdi, da bo težje pri ključni politični skupini, s katero bi, če bi jo pridobili na svojo stran, rešili vse: SMC. Prvi odzivi njihovih poslancev za "prevratnike" niso ravno spodbudni. Obenem bi prestop zahteval padec predsednika Počivalška, saj z nahrbtnikom nakupa zaščitne opreme, ki so mu ga v interpelaciji naprtili ravno nekdanji koalicijski partnerji, ta v novi stari vladi ne bi več mogel biti minister. Njegova vrnitev v državni zbor pa bi pomenila slovo molčečega fuzbalerja Gregorja Židana in še en potreben glas več za KUL.
Za načrtovalce je bolj obetaven primer DeSUSa, kjer bi pet poslancev kaj lahko sklenilo dogovor z novim-starim predsednikom Karlom Erjavcem, da, če jim je zagotovljena podpora medijske mašinerije levice v boju za politično preživetje, vendarle ponovno skočijo v objem s starimi. A pet glasov ni sedem ali osem, in enačba se še vedno ne izide, ogrozi pa lahko sedanjo koalicijo ter pripelje do predčasnih volitev, česar pa si niti slučajno ne želijo.
Ampak zakaj bi Damijan pravzaprav sploh želel postati mandatar? Kakšen norec za dve leti rine na najbolj izpostavljeno funkcijo v državi, ki je obenem še izrazito podplačana, zahteva pa soočenje z največjo epidemiološko in posledično gospodarsko krizo današnjega časa?!? Veliko izbire strici zagotovo niso imeli, in ja, v tako sadomazohističen projekt se od zunaj nihče ne poda iz altruističnih namenov.
Če bo projekt po kakšnem slučaju uspel, bo tako zanimivo opazovati, kako se bo Damijanova resnična motivacija za vlogo, ki jo je sprejel, odražala pri njegovem delu.
Pod črto, tistih ki jim je KUL resnično kul, v parlamentu - kjer se stvari, kot je konstruktivna nezaupnica, še, hvalabogu, vedno odločajo - ni ravno veliko. Pa tudi zunaj njega mednje lahko prištejemo kvečjemu tiste, ki bi imeli od padca Janševe vlade največjo, predvsem finančno, korist.
Med večino manj politično angažiranega folka pa so stvari okrog KUL še bolj jasne: nedvomno prevladuje pričakovanje, da se politiki prenehajo ukvarjati sami s seboj in igrati svoje igrice, ki destabilizirajo državo v največji zdravstveno-socialni krizi našega časa. Slednje zna postati glavni uradni argument, da bo kul projekt moral počakati, ali celo dobiti preverbo na parlamentarnih volitvah.
Navsezadnje se v demokratičnih državah ravno tam pridobiva legitimnost vodenja oblasti, dodeljena s strani volilnih upravičencev. Ne pa znotraj zaprtih interesno-ideoloških skupin, ki bi se mimo tega hotele vmešavati v vodenje države.
“Znam te lok, dok si puško bila,” se je s parafrazo srbskega pregovora na ta račun na Twitterju pošalil poslanec SMC-ja Gregor Perič, ter nakazal, da se je profesor lotil težko rešljive enačbe, ki mora lok njegove koalicije na koncu raztegniti iz 39 na vsaj 46 glasov.
Podcast Čakševega komentarja je na voljo na dnu prispevka
A njemu v prid gre dejstvo, da pri nategovanju loka ni sam. V normalnih državah ne more kar nekdo, četudi profesor ekonomije, pred voditelje opozicije stopiti z dokumentom na šestih straneh ter jim reči: "Tukaj sem, postavite me za predsednika vlade," oni pa kar tako prikimajo in stvar je dogovorjena. Resnično težo Damijanovem pozivu daje šest podpisov pod njim – gre za šest predstavnikov različnih delov interesnega zaledja politične levice. P. Gantar, S. Splichal, N. Toš, B.A. Novak ... so imena, ki nekaj pomenijo, za naslovnike imajo svojo sporočilnost.
In ta imena so poenotila vse štiri voditelje leve opozicije v strinjanju, da je to osnova, na kateri se da graditi projekt zamenjave obstoječe oblasti. A ne nujno zato, ker bi to bila tudi njihova intimna želja, temveč ker izbire praktično niso imeli – kaj pa jim drugega sploh preostane? Znašli so se namreč pod hudim pritiskom leve interesne sfere in preko nje svoje volilne baze, da za rušenje Janše ne naredijo dovolj. In vsako oklevanje bi zdaj, ko so jim na mizo dostavili tako KUL rešitev, mejilo na izdajo.
Kljub temu pa jim situacija kar ustreza. Po eni strani demonstrirajo poenotenost pri oblikovanju alternative Janševi vladi - in če prevrat uspe, se pač vnovičnega prevzema oblasti ne bodo otepali. V primeru neuspeha pa si lahko pred tistimi, ki zdaj nanje tako močno pritiskajo, da ne počnejo dovolj za zrušitev Janševe vlade, umijejo roke in pokažejo na krivce v vrstah SMC in DeSUS. Da teh glasov ne bodo iskali sami, temveč jih mora zagotoviti "bodoči mandatar", pa je edini pogoj, s potrebno občutljivostjo sporočen avtorjem projekta. Če se bo to sfižilo, se bodo sami najbolj iskreno oddahnili.
V naslednjih tednih lahko pričakujemo izjemen pritisk s strani različnih struktur leve sfere na poslance teh strank, da s prestopom vendarle omogočijo padec "fašistične" vlade ter "povrnitev v prejšnjo normalnost"
V stiskalnici
Zakaj bi pravzaprav v SMC in DeSUS sprejeli vsiljeno ventilatorsko politiko menjavanja strani na vsakih nekaj mesecev? Nekaj je jasno: V naslednjih tednih lahko pričakujemo izjemen pritisk s strani različnih struktur leve sfere na poslance teh strank, da s prestopom vendarle omogočijo padec "fašistične" vlade ter "povrnitev v prejšnjo normalnost", kot se je nekako na novinarski konferenci izrazil Luka Mesec. V petek jim bodo posvečeni kolesarski protesti, pritiski bodo neizmerni iz levih medijev, oglašali se bodo levi profesorji in mnenjski voditelji, morda celo Štrukljevi sindikati.
Na prvi pogled se zdi, da bo težje pri ključni politični skupini, s katero bi, če bi jo pridobili na svojo stran, rešili vse: SMC. Prvi odzivi njihovih poslancev za "prevratnike" niso ravno spodbudni. Obenem bi prestop zahteval padec predsednika Počivalška, saj z nahrbtnikom nakupa zaščitne opreme, ki so mu ga v interpelaciji naprtili ravno nekdanji koalicijski partnerji, ta v novi stari vladi ne bi več mogel biti minister. Njegova vrnitev v državni zbor pa bi pomenila slovo molčečega fuzbalerja Gregorja Židana in še en potreben glas več za KUL.
Za načrtovalce je bolj obetaven primer DeSUSa, kjer bi pet poslancev kaj lahko sklenilo dogovor z novim-starim predsednikom Karlom Erjavcem, da, če jim je zagotovljena podpora medijske mašinerije levice v boju za politično preživetje, vendarle ponovno skočijo v objem s starimi. A pet glasov ni sedem ali osem, in enačba se še vedno ne izide, ogrozi pa lahko sedanjo koalicijo ter pripelje do predčasnih volitev, česar pa si niti slučajno ne želijo.
Ampak zakaj bi Damijan pravzaprav sploh želel postati mandatar? Kakšen norec za dve leti rine na najbolj izpostavljeno funkcijo v državi, ki je obenem še izrazito podplačana, zahteva pa soočenje z največjo epidemiološko in posledično gospodarsko krizo današnjega časa?!? Veliko izbire strici zagotovo niso imeli, in ja, v tako sadomazohističen projekt se od zunaj nihče ne poda iz altruističnih namenov.
Če bo projekt po kakšnem slučaju uspel, bo tako zanimivo opazovati, kako se bo Damijanova resnična motivacija za vlogo, ki jo je sprejel, odražala pri njegovem delu.
Pod črto, tistih ki jim je KUL resnično kul, v parlamentu - kjer se stvari, kot je konstruktivna nezaupnica, še, hvalabogu, vedno odločajo - ni ravno veliko. Pa tudi zunaj njega mednje lahko prištejemo kvečjemu tiste, ki bi imeli od padca Janševe vlade največjo, predvsem finančno, korist.
Med večino manj politično angažiranega folka pa so stvari okrog KUL še bolj jasne: nedvomno prevladuje pričakovanje, da se politiki prenehajo ukvarjati sami s seboj in igrati svoje igrice, ki destabilizirajo državo v največji zdravstveno-socialni krizi našega časa. Slednje zna postati glavni uradni argument, da bo kul projekt moral počakati, ali celo dobiti preverbo na parlamentarnih volitvah.
Navsezadnje se v demokratičnih državah ravno tam pridobiva legitimnost vodenja oblasti, dodeljena s strani volilnih upravičencev. Ne pa znotraj zaprtih interesno-ideoloških skupin, ki bi se mimo tega hotele vmešavati v vodenje države.
Govorica telesa?@edvardkadic pic.twitter.com/62zL41YWoc
— Tony Clifton (@Nebodigatreba2) October 7, 2020
Povezani članki
Zadnje objave
Bo moral občudovalec Hitlerja Urban Purgar znova v zapor?
17. 4. 2024 ob 17:46
Kako pripravljeni smo na katastrofe? Verjetno manj, kot verjamemo
17. 4. 2024 ob 16:15
Narašča število prihodov nezakonitih migrantov v Slovenijo
17. 4. 2024 ob 12:25
Rekordna ohladitev
17. 4. 2024 ob 9:22
Sredozemsko sodelovanje in migracije
17. 4. 2024 ob 7:21
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Ekskluzivno za naročnike
Domovina 144: Zakaj policija ne preiskuje napovedanega strelskega pohoda
17. 4. 2024 ob 6:30
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
Prihajajoči dogodki
APR
17
Predstavitev knjige: 1945: Dnevnik mojega križevega pota
11:00 - 12:00
APR
17
APR
20
Moški zajtrk s Petrom Gregorčičem
07:00 - 09:00
APR
20
Godalni kvartet kolektiva Carpe artem
19:00 - 20:30
APR
20
Večer z Nuško Drašček in Jako Puciharjem
20:00 - 22:00
Video objave
Odmev tedna: Festival norosti
13. 4. 2024 ob 6:00
Odmev tedna: Bitka praznikov
5. 4. 2024 ob 19:55
Izbor urednika
Kako nam Robert Golob lomasti po denarnicah
11. 4. 2024 ob 6:31
Ena lastovka še ne prinese pomladi, sploh če gre v resnici za vrabca
25. 3. 2024 ob 11:00
32 komentarjev
Kraševka
Kdor bi ukinil Demokratične stranke in dal vajeti "Civilni družbi", ki je v bistvu Levica, bi bila GROBA KRŠITEV USTAVE.
V Demokratičnih državah se vlada sestavlja preko volitev, kjer se voli politične stranke in zmagovalec je pač tisti, ki dobi največ glasov.
Bolj poštenega načina za sestavo vlade pač ni.
Seveda, potomcem KOMUNISTOV to ne diši.
Komunisti so v ZGODOVINI vse tekmece, z najbolj GROBIMI posegi poteptali ali pregnali in potem je zavladala Komunistična diktatura.
Brez "žegna" Zveze komunistov, se ni zgodilo nič, niti direktor kake tovarne ni mogel biti nihče, ki mu partija ni dala dovoljenja, oz potrdila, "DA JE DRUŽBENOPOLITIČNO NEOPOREČEN.
In to hočejo sedaj restavrirati v opozicijskih Levih-strankah. Bedno!
Alojzij Pezdir
Že skrajno populistična in ohlapna zbira "blagovne znamke" oz. potujčevalne anglo-centrične kratice KUL (koalicija ustavnega loka) pove veliko o dobro znanih in intelektualno utrujenih ter brezidejnih levičarskih "proizvajalcih megle", ki so po Alenki Bratušek, dr. Miru Cerarju, Marjanu Šarcu dolgo iskali in končno našli novo poslušno "žrtveno jagnje" za nov diletantski poskus rušenja legalne in legitimne vlade RS s t. i. konstruktivno nezaupnico ter morebitno izvolitvijo nove "tehnične vlade" pod vodstvom samo-ponujenega in iz znanega podzemlja "ugrabljene države" agit-propovsko promoviranega kandidata za "tehničnega mandatarja".
Nič ideologije, nič politike, nič stricev iz ozadja, nič politično-kriminalnega podzemlja - ena sama deviško čista in neomadeževana "iskrena" želja zgolj "tehnično" vladati, zaustaviti Janšev "ponoreli vlak" in "izskočiti z njega"(po Alenki Bratušek) , vrniti državo v dobro znane tirnice pod dobro znanim in desetletja utečenim marionetnim upravljanjem in vodenjem zanesljivih vojščakov "ugrabljene države", omrežij tajkunov, banksterjev, starih udbo-partijskih aparatčikov v medijih, policiji, NPU, na tožilstvu, v sodni veji oblasti ter paradržavnih agencijah in direktoratih.
Seveda je vse to le še ena sramotno nazadnjaška politična in medijska prevara levičarskih starcev in intelektualnih senilnežev iz podzemlja "ugrabljene države". Uprizorjena, vsiljena, izsiljena ter medijsko in opozicijsko promovirana ponudba profesorja Damijana (slovenskega Varufakisa) in njegovih razvpitih ostarelih "botrov" iz najbolj trdega in vročega podzemlja "ugrabljene države" je čisto in skrajno pomensko nasprotje od "kul".
Gesta izven-parlamentarnega, izven-strankarskega in samo-oklicanega "civilno-družbeno" populističnega vsiljevanja "tehnične/ne-politične vlade" pa ne bi mogla biti bolj ideološka in politična, kot je sama po sebi oz. sama na sebi.
Nesistemska oz. izven-sistemska politična pobuda je v popolnem nasprotju s črko in duhom veljavne ustavne ureditve, s komaj za silo uveljavljenim političnim sistemom večstrankarske parlamentarne demokracije ter s komaj za silo uveljavljenimi temeljnimi človekovimi pravicami in svoboščinami državljanov, davkoplačevalcev in volivcev v RS.
Katastrofa za stanje parlamentarne večstrankarske demokracije v RS pa je pasivno sprejemanje in celo servilno odobravanje izven-sistemske in izven-parlamentarne Damijanove pobude s strani ideološko in vrednotno zmedenih prvakov opozicijskih parlamentarnih strank LMŠ, SD, Levice in SAB. Kvartet do nedavnega sprtih in medsebojno popadljivih opozicijskih prvakov je pokazal in dokazal, da mu je veljavna ustavna ureditev v tej državi "španska vas" in da so še enkrat pripravljeni "skočiti v prazen bazen", kot bi dejal nekdanji premier Marijan Šarec, če jim to ukažejo "strici iz ozadja" oz. nedotakljivi "apostoli" nazadnjaške politike "statusa quo".
Marija Perko
Aktiven državljan, super! Ostanite aktivni!
Marija Perko
Peter, desni pol se presneto zaveda vsega kar ste kot ekonomist navedli. Problem je res, ker boj s korono požira energijo in dvakrat toliko jo požre sprotno pobiranje polen, ki jih meče opozicija. Kljub kriznim razmeram delajo dobro in verjamem, da bodo še kaj postorili. Roko na srce, desnici je do sprememb (vsi ugotavljajo, da so potrebne), levica pa se krčevito drži statusa quo, ker ji to ustreza. Kdo konkretno ima po vašem mnenju najboljši program!? Mislim, najbolj konkreten!
Marija Perko
Toš - Kučan naveza, jasno kot beli dan! Le ljudstvo živi še mnogo predobro v tej deželi, da bi se spametovalo! Podprite na volitvah kogarkoli od samooklicane četverice, potrudite se prosim državo spraviti na dno, saj vam zaslepljencem preprosto ni pomoči!! Napolnite si želodce z ideologijo, Slovence in Slovenke rojene okoli leta 1980 pa prosim, da se v čimveč jem številu odselite iz tega Komunajzeristana! Odpeljite s seboj Trubarjev in Prešernov spomenik, podstavke pustite, ker bodo služili za obeležja velikih Slovencev! Za nas starce bodo poskrbeli ta novi preroki, ki niso napovedali odrešenika, ampak jih je kar sam našel! Ne, to ni državni udar!! Vse gre po črki ustave! Po ustavi imaš pravico biti tudi nor!
Kraševka
Shalotka Imaš pravico biti NOR, vse lepo in prav. Toda nimaš pa pravice igrati se z državo, ki je mnogo več, kot nogometno igrišče in niti ni HIŠNI NOGOMET, katerega rad igra - P.Damjan. Ali si zamislite kaj bo, če bi zavladal Kordiš, Mesec, Violeta Tomič, Nemec, Fajonova, Šarec, Joveva........? Bratuškova in Han zgedata na zunaj pametnejša, toda, ko jih zagledaš v tej družbi, si misliš, da so si podobni. Kajti pregovor pravi: "Povej mi s kom hodiš, ti povem kaj si, ali kakšen boš". Pametni ljudje, se taki združbi ne pridružijo.
Marija Perko
Kraševka, saj menda ne mislite, da simpatiziram z omenjenim "kvartetom"!? Seveda je noro, da se samooklicani takole norčujejo iz drž ave, ki jo imajo za svojo lastnino! Dajem si duška s satirično pesmico, me pa vse skupaj zelo skrbi. Tudi Han in Bratuška sta samo "embalaža"! Mar more priti iz Lažgoš kaj dobrega!? Žal mi je, ker njihovo ime SD tako zavaja! To še zdaleč niso socialdemokrati, le ime se lepo sliši. Mlada KPS, ne pa demokratično prenovljena! Ta mladi iz stranke se imenujejo med seboj "komiji". Vem iz prvih ust. Pa dobro jim gre. Živijo zelo buržujsko. Na FDV ju jih nanovačijo in se jim splača. Ob besedi komunist me kar strese! Imam pač svojo izkušnjo in tudi vem preveč. Želim pa si, da se na Slovenskem pojavi ena poštena liberalna stranka, da se tile revolucionarji malo umirijo s svojo prikrito agendo.
ales
Če vidiš Toš-a med podpisniki pomeni, da je Kučan za vso to mineštro.
Kraševka
Točno tako, je dalo misliti tudi meni.
Gregor
Vrli, neoliberalni, vsemogočni ekonomist rešitelj levih, ki je sam vzel kredit v švicarskih frankih, potem pa jokcal... po domače: še za lastni žep je zavozil "Big time".
Če samp pomislimo, kako katastrofalno slaba je bila ta odločitev "strokovnjaka za ekonomijo" za lastni žep, si lahko samo mislimo, kake odločitve bi ta model sprejemal za naše žepe?!?!
Ob enem pa eden utemeljiteljev neoliberalizma pri nas, ki ga predlagajo stranke,ki se prodajajo, kot največji nasprotniki neoliberalizma. Smešno, komično in narobe svet.
Kraševka
Taki "rešitelji", nas lahko celo potopijo. Govorijo o USTAVI, sami pa spodbujajo ANARHIJO, ki je ustava ne predvideva.
STAJERKA2021
Kraševka, točno to. Zaganjajo se ti štirje samo zato v "novi vek", da bi denar, ki bo prišel iz EU, uspešno prekanalizirali. Samo to je namen. Za nas jim je malo mar. So bili v vladi - in kaj so naredili? Bratuškova - polna usta pokojnin in skrajšanje čakalnih vrst? Šarec - šarcizme obvlada, drugo ne! Mesec - na glasovanju je v DZ glasoval proti svojemu predlogu referenduma? On bi kar nekaj preknjižil! Fajonova - ta pa tako nima kompasa. Globoka država je z njo brcnila mimo! Kaj nam bodo ponudili takega, novega, če vse pod to vlado z JJ - dobro deluje. Za te izredne razmere - zelo dobro. Trop nezadovoljnih anarhistov! Nesposobnih, zlonamernih, odstavljenih kljukcov!
Marija Perko
Milan, Milko, pridi ven iz luknjice, bova jedla bele štrukljice, čas je zdaj, da si roko podava, leta 20, končno, naj napoči sprava! Odrešenik zdaj našel je evangeliste, preverjene vse štiri z leve piste, saj ni problem, če se legalizira kraja, da nam le ljudstva nihče ne razdvaja! V politiki nastane strašna zmeda, če kdo ves čas je mož beseda, na svoje vleče, nikdar ne dobi večine, pri nas odločajo samo globoke žvine! Kaj ko poskusili bi z monarhijo, ni vrag, da kandidati se dobijo!? Alenčica pripelje nam Matjaža, Mesčev Luka gre lahko za paža, Fajonki v Bruslju bo pripadal dvorec, Šarčev bo primeren dvorni norec! Ah, ne, saj vendar vsi so demokrati, le še dogovorček potreben je med brati, kako se bodo jedle bele štrukljice, saj murenčka ne bo iz luknjice!
STAJERKA2021
Shalotka, carski verzi! Čestitke!
STAJERKA2021
To kar si je včeraj privoščila opozicija - je bil DRŽAVNI UDAR.
Vlado imamo, dela dobro v korist nas vseh, tako da res ne razumem teh luzerjev, da se na javni RTV (beri levičarski RTV) pojavljajo in razlagajo, kako je vse slabo in kako bodo pa "oni" ta hip odrešeniki vsega. NJIHOV ČAS JE MIMO? Povabljeni so bili k sodelovanju, pa so odklonili! Pa kaj bi sploh radi? Vlada JJ je sestavljena legitimno!
To je zrelo za kazenski pregon, v tem času vspodbujat nemir in neke kolesarske proteste, ko se število okužb dviga. Posredno so krivi prav vsi iz te nastopajoče četverice, za dvig okužb. Prav vsi.
Sram vas bodi. Prej niso mogli sodelovati, sedaj pa bodo lahko. In JJ naj kar odide, "oni" pa bodo vkorakali z istimi fintami, kot doslej. Eno samo nakladanje, KAJ VSE BODO NAREDILI! ZAKAJ PA ŽE NISO NAREDILI VSEGA TEGA, SAJ SO BILI NA OBLASTI?
DOST VAS IMAMO, KOMUNISTIČNA ZALEGA! Drugi časi se obetajo naši državi, in to vas boli. Vaši priskledniki bodo odrezani od državnih jasli, to je vaša bolečina!
Kraševka
Res je.
GroKo
Ne bo držalo. Ne gre za nikakršen državni udar. Ali je vsaka sprememba vlade, ki nekomu ni pogodu, državni udar? Pač ne - dokler je izpeljana skladno z ustavo. Nasprotno, gre za idejo konstruktivne nezaupnice, ki je EDINI USTAVNO SKLADEN NAČIN menjave aktualne vlade - torej izvolitev novega predsednika vlade. To bi se zgodilo povsem v skladu z ustavo - in če je vlada JJ sestavljena legitimno in ustavno skladno (česar ne gre oporekati), bi bila tudi morebitna Damijanova vlada legitimna in skladna z ustavo. Pa ne da to "KUL" iniciativo podpiram, ampak govorjenje o državnem udaru je neumnost.
STAJERKA2021
GroKo, menjava vlade JA - če le-ta ne deluje. Ta vlada deluje. In to dobro. Rušili pa bi jo tisti, ki že v preteklosti niso znali. Sami med seboj skregani povzpetniki. Ta KUL iniciativa - točno to je, kar sem zapisala. MEHKI DRŽAVNI UDAR. Vlado imamo in ta deluje. Da pa je opozicija nezadovoljna samo s tem, da ni na oblasti, pa tudi vsi vemo. Da pa kar nekdo pride iz ulice z željo, da pa bi malo rušil obsoječo vlado, pa tudi nimam razumevanja. Prisluhnite samo opoziciji kakšne trosi - kaj vse ni narejeno v tej vladi. Vsi ti problemi izhajajo iz njihovih predhodnih vlad. Za marsikatero stvar pa si ta četverica sploh ne želi epiloga. Že vedo, zakaj! Pa saj vsi nimamo spomina zlate ribice.
helena_3
Odlično, ga. Kraševka, podpišem!
GroKo
Ja, vlado imamo in deluje. Če je ne bi imeli, bi tako ali tako že morali razpisati predčasne volitve. Kar pa nikakor ne pomeni, da je konstruktivna nezaupnica, ki je seveda usmerjena v zamenjavo vlade, že državni udar. Govorjenje o tem, da je zahteva za nezaupnico že državni udar, pa pač objektivno ne drži - ta teza o "državnem udaru" je enaka neumnost kot kvasenje levičarjev o tem, da je bila izvolitev Janše za predsednika vlade marca državni udar. Enostavno ne pije vode, ker gre za mehanizem, ki ga (kot demokratičen način menjave oblasti) predvideva že ustava. No, razen če pojem "mehkega državnega udara" sploh ne pomeni državnega udara v resničnem pomenu, pač pa le vsakršno (tudi ustavno in legitimno) dejavnost, usmerjeno v menjavo oblasti - tudi takšno, ki je v demokratični državi povsem sprejemljiva.
vrednote
zelo zanimiva analiza se je zgodila včeraj v FAKTORJU. Oglejte si ga!
med drugim je bilo rečeno, upam, da smo pri nas prav razumeli, da je lahko nekdo pri SD na vodilnem položaju le v primeru, če se obveže, da bo ''sodeloval'' s ''centri moči'', oziroma, če se javno izraža kot velik sovražnik in nasprotnik Janše.
Grozljivo je, kako neumni so lahko levi volivci!
Kljub temu da so jih levičarji v 30 letih neštetokrat naplahtali, še zmeraj verjamejo, da jim bodo nekoč zagotovili raj na zemlji! Ne da bi jim bilo treba hoditi v službo. bodo imeli stanovanja, plače, brezplačno šolo, zdravstvo- vse zastonj.
kako more biti človek tako nor, da to verjame?
Kraševka
Dobro vprašanje.
Kraševka
Dober prispevek gospoda Čakša.
Res je nedopustno, da se v "zaprtem IDEOLOŠKEM - Levem bloku" izbira mandatarja.
V demokratičnih državah to delajo z VOLITVAMI. Že v predvolilni kampanji, se predsedniki strank, predstavijo z volilnim programom.
Vsak predsednik stranke pove, kaj bi on naredil, če dobi na volitvah največ glasov in potem sestavi vlado.
To je DEMOKRACIJA, ki jo vsebuje tudi naša USTAVA. Le tako se spoštuje PARLAMENTARNO DEMOKRACIJO.
Novi KUL, pa negira parlamentarno demokracijo in se kar SAMOOKLIČE, da bi rad vladal - brez predhodnih volitev.
Prav smešno, da s tem - negirajo USTAVO, na katero bi se radi lažno sklicevali!
Ali ne določa USTAVA, da ima možnost vsak na volitvah KANDIDIRATI - in potem tudi SESTAVITI VLADO ?
Ali pa mogoče mislijo na USTAVO iz Titovih časov, kjer je vladala IZKLJUČNO Leva - Zveza komunistov?
GroKo
V demokratičnih državah to delajo z VOLITVAMI. Res je, in pri nas smo imeli volitve v Državni zbor junija 2018. Ta sestava DZ ima načeloma mandat še skoraj dve leti. Sicer pa na volitvah ne volimo vlade neposredno, pač pa POSLANCE. Šele ti poslanci naprej volijo vlado. In lahko izvolijo tudi Miki Miško, ki na volitvah v DZ ni kandidiral, če pač dobi glasove večine poslancev. To ni nikakor ustavno ali demokratično sporno, če predsednik vlade ni izvoljen na volitvah - pomembno je le, da so bili poslanci, ki so zanj večinsko glasovali, izvoljeni. V bistvu je to tudi EDINI USTAVNO SKLADEN NAČIN, s katerim lahko poslanci samoiniciativno (brez sodelovanja predsednika vlade) "zrušijo" vlado - da na predlog desetih poslancev z večino glasov izvolijo novega predsednika vlade. Konstruktivna nezaupnica. Če torej Damijan dobi 46 glasov v parlamentu (v kar sam sicer ne verjamem, je pa možno, zlasti zaradi tajnega glasovanja) bo posredno imel demokratično legitimnost, ker bo imel za sabo parlamentarno večino legitimno izvoljenega DZ.
Drugace misleci
Kot sem tukaj že nekajkrat napisal smatram vladavino SDS in JJ za zelo škodljivo za to državo. Težko si predstavljam, kaj bi bilo lahko slabše. Zato podpiram vsako razmišljanje o alternativi. Žal pa mislim, da je ideja KUL neresna in povsem neizvedljiva. Najprej ker tisti, ki jo sedaj želijo niso zmogli sobivanja devet mesecev nazaj. In potem, ker se računica preprosto ne izide. Tisti, ki so bili za še nekaj mesecev ministrske in/poslanske plače pripravljeni zatajiti, kar so obljubljali pred volitvami sedaj vendarle ne morejo nazaj (če imajo vsaj malo časti in ponosa).
In še nekaj odgovorov avtorju članka na njegova vprašanja:
»Zakaj bi pravzaprav v SMC in DeSUS sprejeli vsiljeno ventilatorsko politiko menjavanja strani na vsakih nekaj mesecev?«
Ker so ugotovili kam pelje vladavina JJ. Ah.... ne gre. Za to bi potrebovali nekaj človeške poštenosti in ne samo željo po položaju.
»Ampak zakaj bi Damijan pravzaprav sploh želel postati mandatar? Kakšen norec za dve leti rine na najbolj izpostavljeno funkcijo v državi, ki je obenem še izrazito podplačana, zahteva pa soočenje z največjo epidemiološko in posledično gospodarsko krizo današnjega časa?!?« Ali naj to razumem na način, da je JJ norec?
Ker vsi vemo, da je JJ pameten človek mora imeti kak drug namen.
Dober zanj. Slab za državo.
»Med večino manj politično angažiranega folka pa so stvari okrog KUL še bolj jasne: nedvomno prevladuje pričakovanje, da se politiki prenehajo ukvarjati sami s seboj in igrati svoje igrice, ki destabilizirajo državo v največji zdravstveno-socialni krizi našega časa.«
Sem pač »manj politično angažiran folk« in ne razumem, zakaj vlada JJ »v največji zdravstveno-socialni krizi našega časa« skrbi kako naj obvlada medije, policijo, pravosodje, državna in paradržavna podjetja… namesto, da bi se celo poletje ukvarjala s tem, kako bo jeseni reševala drugi val epidemije COVID-19.
Je pa uporaba izraza »manj politično angažiran folk« zelo povedna...
helena_3
"Ampak zakaj bi Damijan pravzaprav sploh želel postati mandatar?"
Ker je narcisek in mu manjka nekaj pik v enem od sestavnih delov človeškega telesa.
viktorh
Vredno branja...
https://pozareport.si/post/437026/jp-damijan-grozil-direktorju-unicredita-da-bo-obracunal-z-njim-ce-mu-ne-konvertira-kredita-iz-svicarskih-frankov-v-evre
MEFISTO
Takole so predseniki v koalicijo ustavnega loka povabljenih vladnih strank komentirali napenjanje ustavnega loka:
Počivalšek: Ni aletrnative Janševi vladi.
Gantar: Zadeva ni vredna komentarja.
Tonin: NSi zanima program pobude in število glasov, ki bi jih imela v državnem zboru.
Sicer pa je NSi stranka dialoga in pripravljena na pogovor, je dodal.
STAJERKA2021
Kremeniti, imate prav. Vendar pa Desus ni tega mnenja. Ti pa kupčkajo in kupčkajo, kaj bi jim več prineslo. Ampak jih bo ODNESLO! Ob nastopu predsednikov strank na tv, s pravljico o mostovih, ki venomer rovarijo, se iz telesne govorice vidi nelagodje, slaba vest in mencanje na celi črti. In ti bi naj bili alternativa JJ? Stali so kot trop bedakov in govorili ene in iste floskule, ki smo se jih že naposlušali. Samo eno vprašanje bi imela za vse štiri pametnjakoviče: ZAKAJ ZA HUDIČA NISTE VSEGA TEGA ŽE NAREDILI, KO STE BILI V VLADI? Pa ne vem če me Damjan Murko ne bi bolj prepričal!
STAJERKA2021
Kremeniti, se strinjam. Vendar Tonin, Tonin, ne vem če ni kukavičje jajce.
MEFISTO
Na vedno treznem Faktorju so napovedali, da bo Damjan Murko kmalu vrgel ustavni lok v koruzo in da ga bo zaradi kontinuitete pobrala Urška Čepin.
Janša bo moral, četudi ne bo želel, vladati do konca mandata in ga tudi ponoviti.
Dobro si jih oglejte na zgornji sliki in pomislite, da vsak od njih računa na kakšno ministrstvo!
Vlada ni peskovnik za obupance!
oakhrast
Odlično. Še ena dobra analiza "present continuosa" naše resničnosti. Politična polarizacija v SLO je dosegla vrhunec. Tranzicijska levica je pobesnela. Njene razvajene pijavke sesajo zrak. Nekaj jih je hvala bigu že na škrgah. Med mojimi levimi znanci opažam poklapanost in sprijaznenost.
Globoka država pa je tako pokvarjena, da je sposobna kakšne skrajno umazane poteze, na katero bi aktualna vlada morala računati.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.