Koliko pa je primerno, da kristjan da za "ofer" za svojo Cerkev?
Po spletnih omrežjih je čez vikend zaokrožilo "povabilo" Ihanskega župnika k darovanju velikonočnega ofra, ki naj ne bo v bakru, saj je darovalcu to v sramoto. Za tiste, ki cerkev od znotraj vidijo bolj poredko, je priporočen dar 50 €. Župnik je besedilo objavil celo na spletni strani župnije in seveda ni trajalo dolgo, da so to novico pograbili mediji in se razpisali o župnikovih prazničnih podukih.
Pri pisanju priporočil je župnik naredil manjšo napako: če bi resnično želel zaslužiti, bi moral ofer iz vstajenjske maše premakniti na blagoslov jedil. Tam je največ občasnih, nekateri jih imenujejo "šunka" kristjanov, ki morajo po njegovem prepričanju darovati 50 €. Še zdaleč pa to ni bila edina napaka, ki jo je naredil.
Ravnanje župnika je več kot le nespretno, da ne uporabim kakšnega tršega, manj primernega izraza, ki pa bi najbolje označil situacijo. Od kod mu sploh ideja, da o tem govori, kaj šele piše in objavlja na spletu?! Kot da ni ugled Cerkve v Sloveniji že dovolj na psu, se potem pojavi nekdo, ki pred podivjane pse medijske levice natrese svežih briketov. Za piko na i pa se je spustil v obrazložitev svojih neumnosti za portal 24ur. Za boj proti medijski artileriji se je oborožil s fračo in pričakoval zmago?!
Mediji so zgodbo pograbili in v svojih člankih govorijo o požrešnem župniku, ki odira upokojene cerkvene miši. V spletnih komentarjih anonimneži polivajo hektolitre gnojnice čez vse kar je cerkvenega. A toliko kot sem prepričana v to, da je bilo župnikovo dejanje neumno, sem prepričana tudi v to, da je takih izgubljenih dušnih pastirjev v Sloveniji malo. Kljub temu pa se sprašujem: kakšna pa je primerna vsota za ofer?
V prvi vrsti bi bilo dobro razčistiti s tem, čemu je ofer sploh namenjen. V nasprotju s prepričanji nekaterih zagrizenih nasprotnikov Cerkve, denar od ofra ne gre za drag župnikov avto. V prvi vrsti se denar porabi za župnijo. Za obnovo cerkve, za plačevanje položnic, za urejeno okolico, veroučno učilnico, čiščenje in krašenje bogoslužnih prostorov, plačilo katehetov in drugih sodelavcev. Poleg vsega je v cerkvah mnogo umetnin in drugih spomeniško zaščitenih predmetov, za katere je potrebno dobro skrbeti in to seveda stane.
Mnogi verniki se zavedajo, da je župnija njihova in da bo župnik po nekaj letih odšel drugam. Zavedajo se, da je potrebno za cerkvene zidove skrbeti tako kot so to počele že generacije pred njimi in bodo najverjetneje še mnoge generacije za njimi. Župnijska cerkev zanje ni zgolj stavba, kjer far iz prižnice straši s peklom (kot si to predstavljajo predvsem tisti, ki notranjost cerkve vidijo zgolj ob kakšni turistični ekskurziji), ampak svet prostor, ki močno zaznamuje njihova življenja. Zaradi vsega tega je prav, da se Cerkev podpira tudi z darovi, naj bodo ti v denarju ali urah prostovoljnega dela ali molitvi.
Je potem, ko vse to seštejemo, 50€ na leto za povprečnega vernika res tako visok znesek? Če znaša povprečna neto plača nekaj čez 1.000€ na mesec, je 50€ letno zgolj pol procenta letnega zaslužka. Za cerkev in župnijo v kateri se ob nedeljah zbira občestvo, v katerih bodo vaši otroci prejemali prve zakramente in kjer se bodo zgodili eni bolj pomembnih dogodkov v vašem življenju.
Prepričana sem, da nihče nima pravice, da bi komurkoli gledal pod prste, ko meče denar v pušico. Niti ihanški župnik z doktoratom iz moralne teologije ne. Lahko bi se zadržal in ne bi metal slabe luči na svoje sobrate duhovnike in vernike, ki jim je za usodo župnije mar.
Predvsem pa bi lahko bili tiho vsi, ki v življenju v pušico niso vrgli niti bakrenega centa in se nad darovanjem denarja za cerkev sedaj zgražajo. Nazadnje, ko sem preverjala, je bilo razpolaganje s financami še svobodno.
Pri pisanju priporočil je župnik naredil manjšo napako: če bi resnično želel zaslužiti, bi moral ofer iz vstajenjske maše premakniti na blagoslov jedil. Tam je največ občasnih, nekateri jih imenujejo "šunka" kristjanov, ki morajo po njegovem prepričanju darovati 50 €. Še zdaleč pa to ni bila edina napaka, ki jo je naredil.
Ravnanje župnika je več kot le nespretno, da ne uporabim kakšnega tršega, manj primernega izraza, ki pa bi najbolje označil situacijo. Od kod mu sploh ideja, da o tem govori, kaj šele piše in objavlja na spletu?! Kot da ni ugled Cerkve v Sloveniji že dovolj na psu, se potem pojavi nekdo, ki pred podivjane pse medijske levice natrese svežih briketov. Za piko na i pa se je spustil v obrazložitev svojih neumnosti za portal 24ur. Za boj proti medijski artileriji se je oborožil s fračo in pričakoval zmago?!
V nasprotju s prepričanji nekaterih zagrizenih nasprotnikov Cerkve, denar od ofra ne gre za drag župnikov avto
Če ne 50 €, kakšna pa je primerna vsota?
Mediji so zgodbo pograbili in v svojih člankih govorijo o požrešnem župniku, ki odira upokojene cerkvene miši. V spletnih komentarjih anonimneži polivajo hektolitre gnojnice čez vse kar je cerkvenega. A toliko kot sem prepričana v to, da je bilo župnikovo dejanje neumno, sem prepričana tudi v to, da je takih izgubljenih dušnih pastirjev v Sloveniji malo. Kljub temu pa se sprašujem: kakšna pa je primerna vsota za ofer?
V prvi vrsti bi bilo dobro razčistiti s tem, čemu je ofer sploh namenjen. V nasprotju s prepričanji nekaterih zagrizenih nasprotnikov Cerkve, denar od ofra ne gre za drag župnikov avto. V prvi vrsti se denar porabi za župnijo. Za obnovo cerkve, za plačevanje položnic, za urejeno okolico, veroučno učilnico, čiščenje in krašenje bogoslužnih prostorov, plačilo katehetov in drugih sodelavcev. Poleg vsega je v cerkvah mnogo umetnin in drugih spomeniško zaščitenih predmetov, za katere je potrebno dobro skrbeti in to seveda stane.
Mnogi verniki se zavedajo, da je župnija njihova in da bo župnik po nekaj letih odšel drugam. Zavedajo se, da je potrebno za cerkvene zidove skrbeti tako kot so to počele že generacije pred njimi in bodo najverjetneje še mnoge generacije za njimi.
Mnogi verniki se zavedajo, da je župnija njihova in da bo župnik po nekaj letih odšel drugam. Zavedajo se, da je potrebno za cerkvene zidove skrbeti tako kot so to počele že generacije pred njimi in bodo najverjetneje še mnoge generacije za njimi. Župnijska cerkev zanje ni zgolj stavba, kjer far iz prižnice straši s peklom (kot si to predstavljajo predvsem tisti, ki notranjost cerkve vidijo zgolj ob kakšni turistični ekskurziji), ampak svet prostor, ki močno zaznamuje njihova življenja. Zaradi vsega tega je prav, da se Cerkev podpira tudi z darovi, naj bodo ti v denarju ali urah prostovoljnega dela ali molitvi.
Je potem, ko vse to seštejemo, 50€ na leto za povprečnega vernika res tako visok znesek? Če znaša povprečna neto plača nekaj čez 1.000€ na mesec, je 50€ letno zgolj pol procenta letnega zaslužka. Za cerkev in župnijo v kateri se ob nedeljah zbira občestvo, v katerih bodo vaši otroci prejemali prve zakramente in kjer se bodo zgodili eni bolj pomembnih dogodkov v vašem življenju.
Prepričana sem, da nihče nima pravice, da bi komurkoli gledal pod prste, ko meče denar v pušico. Niti ihanški župnik z doktoratom iz moralne teologije ne. Lahko bi se zadržal in ne bi metal slabe luči na svoje sobrate duhovnike in vernike, ki jim je za usodo župnije mar.
Predvsem pa bi lahko bili tiho vsi, ki v življenju v pušico niso vrgli niti bakrenega centa in se nad darovanjem denarja za cerkev sedaj zgražajo. Nazadnje, ko sem preverjala, je bilo razpolaganje s financami še svobodno.
Najbolj glasno se glede priporočila ihanskega župnika oglašajo ljudje, ki ne hodijo v cerkev. Kot bi se jaz oglašal glede višine vadnine za balet šestletnic v Vrtojbi. Chill people. Tip je dal svojim ovčicam priporočilo in to je to. #firstworldproblems
— 🔊 Denis Oštir (@kricac) April 15, 2019
Zadnje objave
Na Dars-u odslovili AMZS pri poslu odvoza vozil z avtocest in hitrih cest
24. 4. 2024 ob 12:33
V študentskem naselju pozivi k ubijanju Judov
24. 4. 2024 ob 12:15
Strah v Bruslju: TikTok ogroža duševno zdravje?
24. 4. 2024 ob 9:34
Ustavite levico
24. 4. 2024 ob 6:00
Kdo živi tisoč življenj?
23. 4. 2024 ob 18:45
Učenec oklofutal učiteljico, nasilje na šolah narašča
23. 4. 2024 ob 12:00
Ekskluzivno za naročnike
Slovenska policija zatajila ob napovedi strelskega napada
22. 4. 2024 ob 16:50
Odilo Globočnik – nacistični zločinec slovenskih korenin
21. 4. 2024 ob 17:30
Prihajajoči dogodki
APR
24
SAKRALNI ABONMA – KOMORNI ZBOR KGBL IN AMBROŽ ČOPI
19:30 - 21:00
Video objave
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Odmev tedna: Prišel, videl in komaj zmagal
19. 4. 2024 ob 20:10
Izbor urednika
Vroča tema: očiščeni "janšizma" – padajo direktorji zdravstvenih ustanov
19. 4. 2024 ob 20:12
Pravna država: če imaš 40 poslancev, še ne pomeni, da imaš absolutno oblast
19. 4. 2024 ob 6:00
Vračajo se vici o policajih
17. 4. 2024 ob 6:31
22 komentarjev
irena
Ihanski župnik vzgaja. Sam je rekel da k darežljivosti. Vzgoja pa boli. Sploh odrasle.
Tudi to, da je župnija naša, in je treba zanjo skrbeti, je del vzgoje.
50 eurov na leto pa je minimum od minimuma.
Škoda, da se njegove besede jemlje iz konteksta. Vse skupaj, kar je povedal, je zelo smiselno. Jaz mu dam prav.
helena_3
Jaz tudi. Res smo se kristjani navadili biti malo preveč "ohrni", ko gre za podporo ustanovi, ki ji pripadamo.
MEFISTO
Nobene potrebe ne vidim, da Domovina povzema po režimskih medijih take prikrojene zgodbe, napisane s slabim namenom, četudi jih povzema obetavna novinarka in študentka.
Dodatna škoda pa nastaja, da se posledično posamezniki primitivno stresajo nad katoliško vero in Cerkvijo, ki je vsem pametnim ljudem sveta stvar.
Kot naprimer tovariš, ki je s tem dobil toliko navdiha, da je moral uporabiti najmanj sedem (7) svojih nickov, da je zmanjšal neznosen pritisk v svoji glavi.
Rajko Podgoršek
Komunisti spet mešajo med prostovoljnimi prispevki in investicijami in se blamirajo na portalu. To sranje poslušamo že najmanj zadnjih 10 let.
Oni verjetno rečejo bakici, ki da vnučku pest evrčkov, naj od tega odvede davek.
Bumbarji.
AlojzZ
"Koliko pa je primerno, da kristjan da za “ofer” za svojo Cerkev?"
Natanko toliko, kot hoče dati. In nihče, prav nihče mu nima pravice gledati, koliko da!
Kraševka
MEDEN - ofer je prostovoljni prispevek in je prost obdavčitve, kot vsak drugi prispevek na raznih prireditvah in tisti, ki se ga da ob pogrebih namesto CVETZJA. To velja za vse enako in nima Cerkev nobenega privilegija.
Kovač - imate prav.
mimi 1953 - res nekaterim sploh ni potrebno (so v primerjavi z župniki priviligirani in nedotakljivi) nič prositi. Taki, kot ste jih navedla, pa kar "ukradejo" in imajo vse pošlihtano.
Debela berta ob 7,23
Čudne vatle imaš, ko tako zasmehuješ duhovnika, ki je pač namignil, koliko denarja bi rabil za vzdrževanje cerkve. Nič pa se nisi oglasila, ko je Jankovič podjetjem (Kraški zidar Sežana, Vegrad -Hilda Tovšak.... ), ki so hoteli graditi v Ljubljani zahteval kar po 200.000 in 500.000 - da morajo dati za pomoč občini. Denar je jankovič tudi dobil (gledala, ko so ta podjetja na TV to potrdila), pa je še danes SMEJOČI ŽUPAN - Podjetja, ki so mu morala denar dati, pa so "mrtva"
Ko pa je župnik priporočal 50 in ne 500.000, pa se LEVIČARJI tako razburjajo in bi radi nabrali kar vrečo kovancev. Naj jo le naberejo in jo dajo Ciganom, da jim ne bo treba jemati bakrenih žlebov iz cerkvenih streh.
Tisti, ki pride v cerkev le par krat na leto, tudi če takrat res da 50 EU, je manj, kot da povprečni Kristjan, ki da vsako nedeljo nekaj EU. Pa še tega ne dajo vsi. V gledališčih je vedno vstopnina. Nekateri pa se ne zavedajo, da je tudi cerkev kulturni objekt potremen VZDRŽEVANJA. LEVIČARJI navadno za se vedno samo zahtevajo, nočejo pa imeti nobenih dolžnosti.
Mi Kristjani pa se zavedamo, da je naša dolžnost, da obvarujemo KULTURNO dediščino in KRŠČANSKA izročila. Zato bom vedno darovala na nedeljo nekaj EU, za ofer pa mislim, da je primerno od 5 , 10, ali 2o - za "sezonce". Vsekakor za tiste, ki imajo pokojnino, ali redno plačo, pa bakreni kovanec za ofer res ni primeren. Žalostno, da tega sami ne razumejo. Sicer pa je vse prostovoljno in vsak ima tudi možnost, da k OFRU nr gre. Bog nam je dal svobodno voljo.
Anita
Irski škofje so ob uvedbi evra priporočili nedeljski dar 1 evro in to je potem ravno toliko kot je ta ihanski župnik rekel, da naj dajo tisti, ki pridejo samo za ta praznik k maši. Če pa upoštevaš , da je enkrat na mesec darovanje pa sploh ni nek znesek. Da pridejo enkrat na leto mogoče dvakrat in takrat govorijo, da naj gremo iz klopi, da bodo lahko oni tisto svojo prisedli, da ne bodo revčki stali mislim, da kar razumem tega župnika.
IgorP
Mene zanima, koliko se od tega plača davka?????
miha.curk
Davek se plača od vsake investicije, ki se jo s temi darovi naredi. Ko se obnovi cerkev, se za material in delo obrtnika plača davek. Ko se kupi hrano in obleko tudi. In tako dalje. A mislite, da imajo župnije toliko denarja, da kar sedijo na njem?
Hribarjev Rafko
Takoj podpišem!
Ni kaj dodati, niti odvzeti!
Sprehajalec
Koliko je primerno da da kristjan v ofer pa je res popolnoma nov pogled slovenskega mladostnega kristjana, ki je zmeden do kraja.
V naši fari smo vedno dajali za ofer. To je dar za delovanje in razvoj župnije.
Tisti pa ki daje v ofer pa ima pred sabo materialistično škatlico ali drugo posodo (spet ta zatajevani materializem slovenskega porekla vcepljen preko zahodnih levakov, delomrznežev in kavarničarjev M&E).
Navsezadnje bi pričakoval, da vsaj na tam mediju razumejo pomen razlike.
Ostalo brez priziva.
BARBARA RAKUN
Eva, zelo dobro napisano, tudi to, da se gre župnik blamirat že pri tako osovraženi Cerkvi. Ne vem kaj je hotel s tem sporočiti. Ne vem, kdo ima v današnjem času pravico, da govori, koliko lahko človek daruje - pa naj bo to za Cerkev, nevladne organizacije ali ko se zbira za ogrožene družine, družine, ki jim streho nad glavo uniči požar, bolne otroke? Si predstavljate, kaj bi bilo, če bi starši bolnih otrok postavljali znesek, koliko je treba vsak dati za otroka, ki se bo zdravil v tujini, ker naša država ne poskrbi za zdravljenje, čeprav je v ustavi napisano, da je za vsakega človek v Sloveniji zagotovoljeno zdravljenje, da smo socialna in pravna država?
Lahko rečem samo, ni mi všeč to, kar posamezniki, župniki počnejo.
Tudi z Denisom Oštirjem se strinjam, vedno pa so najbolj glasni tisti, ki nikoli ne prestopijo vrat cerkve in nikoli v življenju niso darovali za kogarkoli.
debela_berta
A je tale far prebral priliko o dveh novčičih??
miha.curk
Ste jo vi? Preberite jo, boste videli da je vdova sicer res dala dva novčiča, ampak to je bilo tudi vse, kar je imela. Tale "far", kot ga imenujete, pa je prosil za precej manj kot vse, kar njegovi farani imajo.
debela_berta
sem jo, že kot otrok. zadnji stavek z vaše strani pa je tako neumen da bolj ne more biti. dajte potem še 50 ojrov zame :)
debela_berta
ja, ja, prestižen avto stane, otroci tudi...
so minili časi, ko so stare ženke dale zadnji belič da pridejo v nebesa, doma pa kup lačnih otrok...
miha.curk
Od duhovnikov, ki jih poznam, pa jih je kar precej, noben nima presižnega avta. Pa tudi če bi ga imel, saj se v Slovenniji skoraj ne vozi več avtomobilov, ki bi se jim lahko reklo povprečni, skoraj vsak drugi avto na cesti je audi, bmw ali pa kakšna drvarnica v obliki urbanega terenca. Je pa glede na to, da morajo večinoma pokrivat po par podružnic in na mesec naredijo par sto kilometrov, jasno da s kolesom ne bi šlo in da avto vseeno rabijo. Sicer pa, koliko pa mislite, da se nabere od tega bakra? V naši župniji smo računali, da v povprečju nedeljniki ne darujejo niti enega evra na teden. Sploh pozimi, ko grejo tisočaki za ogrevanje, ne vidim kako se lahko taka računica izide.
debela_berta
jaz bi mu nalašč tavelk žakelj bakrenih novčičev prinesel...
al pa naj gre zvon 1 in zvon 2 prašat za teh 50 evrov
debela_berta
Hhhahaha, klasika, vi ga še zagovarjate in poskušate omiliti sramoto, ki si joje naredil...
Za trak bi ga dal štancat za minimalca...
miha.curk
Z minimalcem bi imel precej višjo plačo kot zdaj, z delom za trakom pa bisveno manjšo odgovornost. Se mu ne bi bilo treba z verniki pregovarjat zakaj je cerkev pozimi tako mrzla in da naj prosim razmislijo da bi kej več prispevali za svojo župnijo. Žal, če župnija s svojim edinim virom financiranja (darovi) ne more zbrati dovolj denarja za delovanje, je pa ja logično da njen upravitelj pove župljanom da z bakrom žal ne bo šlo. Poskusite sami z bakrom kupit karkoli, žal je precej nemogoče.
oakhrast
Protivernikom nikoli ne bo jasno, da verniki DARUJEMO. In to brez pričakovanja kakšne materialne koristi. Pač nimajo duhovme razsežnosti, ki pa je Božji dar. Zastonj je razglabljati o višini daru. To je stvar posameznika in njegove vesti. Uboga vdova je le primer skrajnosti.
Nekateri bomo po takšnem škandalčku še z večjim veseljem kakšen papirnat kos potlačili v pušico.
MEFISTO
Njega dni je bila navada, da so župljani prispevali svoj ofer ob hoji okrog oltarja.
Nek župnik jim je posrečeno in duhovito zapretil, pa glejte, da vas ne bo treba še enkrat napotiti okrog oltarja.
Farani mu tega niso zamerili in so res bolj na široko odprli denarnice.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.